Hier is dat de 3de of 4de dag naar huis. Je stoelgang moet op gang zijn, en je moet een beetje mobiel zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:59 schreef leonieke het volgende:
Hoe lang moet ymme nu in het ziekenhuis blijven? Of mag ze na een ks ook vandaag nog naar huis? (bij ons is dat namelijk een dag extra in het ziekenhuis blijven).
In het UZ in Jette is het blijkbaar geen optiequote:Op woensdag 3 maart 2010 10:46 schreef Libell het volgende:
Ymme: gefeliciteerd met Mart! Mooie naam!!
Leonieke: succes de komende dagen! Kan je man niet blijven slapen in het ziekenhuis? Bij onze oudste heeft mijn vriend dat wel gedaan.
Bij de anderen moest ie natuurlijk thuis zijn voor de oudste(n), maar bij de eerste ging dat makkelijk.
Deze keer hoop ik poliklinisch te bevallen. Dus dan ben ik ook al na een dagje thuis.
Als alles goed gaat ten minste...
Hier hangt het ervan af of het druk is op de afdeling of de vader mag blijven. Als het rustig is en de moeder ligt alleen op een kamer dan mag de vader blijven slapen op een soort stretcher, als het druk is liggen er al 2 moeders met 2 baby's op een kamer, 2 vaders erbij wordt dan wel erg veel.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
In het UZ in Jette is het blijkbaar geen optieDaar moet de vader naar huis 's nachts. Nu herinner ik mij wel dat de man van mijn zus ook elke nacht naar huis ging na de geboorte, dus dat is logisch
maar ik dacht gewoon dat hij er bij heel de bevalling ging kunnen bij zijn.
Mijn schoonzus vertelde me wel dat ze bij haar ook ingeleid hebben 's avonds en zij 's nachts ook heeft kunnen slapen. Dus hopelijk lukt me dat ook welGaan de uren rapper vooruit
Maar als je 's nachts daadwerkelijk actief bezig bent met bevallen, hoeft hij toch niet naar huisquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
In het UZ in Jette is het blijkbaar geen optieDaar moet de vader naar huis 's nachts. Nu herinner ik mij wel dat de man van mijn zus ook elke nacht naar huis ging na de geboorte, dus dat is logisch
maar ik dacht gewoon dat hij er bij heel de bevalling ging kunnen bij zijn.
Mijn schoonzus vertelde me wel dat ze bij haar ook ingeleid hebben 's avonds en zij 's nachts ook heeft kunnen slapen. Dus hopelijk lukt me dat ook welGaan de uren rapper vooruit
Nee, dat niet nee. Maar ze hopen dat er na 12u een paar cm opening zal zijn, ze gaan er helemaal niet van uit dat ik 's nachts al zou bevallen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als je 's nachts daadwerkelijk actief bezig bent met bevallen, hoeft hij toch niet naar huisDat zou ik echt heel erg raar vinden.
Mja, bij mij ging het schrikken echt gewoon over de nacht na het inleiden. De overige nachten die ik in het ziekenhuis moet doorbrengen, daarvan wist ik dat het zonder mijn man ging zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Hier hangt het ervan af of het druk is op de afdeling of de vader mag blijven. Als het rustig is en de moeder ligt alleen op een kamer dan mag de vader blijven slapen op een soort stretcher, als het druk is liggen er al 2 moeders met 2 baby's op een kamer, 2 vaders erbij wordt dan wel erg veel.
Ik hoop echt op een thuisbevalling, dan is mn man de hele tijd bij me. Maar mocht ik onverwachts wel naar het ziekenhuis moeten en daar even moeten blijven ga ik er vanuit dat hij 'snachts naar huis gaat. Ik heb bij mn broer gezien hoeveel verschil het maakt, en als mijn man de eerste nachten na de bevalling nog een lange nachtrust heeft denk ik dat ik meer aan hem heb op het moment dat ik weer thuiskom.
Maar nu ga ik er nog van uit dat ik de hele tijd thuis ben.
Dat had ik ook altijd (met dat voelenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:10 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hier weer goedgekeurd bij de vk. Volgende afspraak pas over 4 weken. Ik dacht altijd dat ze naar het einde toe vaker kwamen, maar het zal wel goed zijn zo
Ze liet me het kindje voelen, maar ik kon er geen wijs uit. Ik had de billen en het hoofdje moeten voelen, maar voelde niets bijzonders
Voor een KS staat 3 tot 5 dagen in NL. Mijn vrouw is vorige week op de 4e dag naar huis gegaan. Alhoewel dat weer wat lastig was want de woensdag was de 0 dag dus was eigenlijk weer de 3e dag.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:27 schreef Memmel het volgende:
Ik kwam even kijken of er al nieuwe baby's waren. Leonieke bijna en Ymme gewoon al bevallen!
Gefelciteerd hoor!
Leonieke, bij een ks in NL moet je volgens mij 48 uur blijven. Als alles dan goed is, dan mag je naar huis.
Maar in Nederland blijft daarna nog een paar dagen de kraamverzorgster komen dus vind het wel logisch dat het bij jullie iets langer is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:56 schreef leonieke het volgende:
Mja, keizersnede is bij ons normaal gezien 6 dagen.
En nu ga ik me echt eens klaarmaken en drank halen voor in de materniteit. En dan moest ik nog iets doen, maar dat ben ik ondertussen al vergeten
quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:39 schreef leonieke het volgende:Die zijn enthousiast BarbaBientje
Wat fijn dat er zo'n positieve reacties zijn gekomen
nee dat hou ik een beetje afquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:29 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Hahaha, super leuk dat ze zo enthousiast zijn![]()
Komen ze nu ook 3 keer per week langs om jou, je man en je prachtige dochter te bewonderen. Huup?
Leonieke, ben je al zenuwachtig?
Snap ikquote:
Of juist wel shoppen, in ieder geval rondkijken. In deze fase heb je meestal nog genoeg energie en een lichaam dat nog enigszins meewerktquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:08 schreef Cantare het volgende:
Effe tussendoor: bwaaaa, wat duurt het lang!Ik snap nu wel het "niemandsland" waar mensen het wel eens over hebben zo tussen de 12 en 20 weken. Het compleet nieuwe is eraf, ik voel me niet bagger meer, ik voel de baby nog niet en voor shoppen is het nog wat vroeg...
Maar ergens ook wel fijn, kan ik tenminste ook weer eens wat nuttigs doen (studeren bijvoorbeeld)
O ja, 8 april 20 weken-echo
quote:
Dan krijgen we een datumtweelingquote:Op donderdag 4 maart 2010 08:29 schreef Webkim het volgende:
Fluugs, gefeliciteerd met je 20 weken.![]()
Leo, heel veel succes vandaag!
Hier weer een rustige nacht gehad.Afgezien van een uurtje op om drie uur, omdat ik zo'n last had van maagzuur. Vandaag de laatste kans voor beeb om zichzélf te melden. Anders word ik morgen ingeleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |