Een edge voor een TA strategie op lange termijn bestaat in mijn optiek niet. Ik wissel qua intraday relatief vaak van strategie. Op het moment dat ik iets vind wat continu werkt op korte termijn is het domweg ride untill the bubble burst op het hoogst haalbare toegestane leverage en zorgen dat elk verlies direct wordt verkocht. Omdat ik altijd uitga van de kans op succes werkt zoiets continu. Dit principe pas ik ook toe op mijn macro model op de wekelijkse werkloosheid cijfers bijv.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als een "edge" uit het niets op komt zetten en dan snel en plotseling weer verdwijnt, hoe bepaal je dan of het een "edge" is of toeval? Dat is een dilemma.
Lekker specifiekquote:Op woensdag 3 maart 2010 14:16 schreef deenigeechteTS het volgende:
Volgens mijn TA kunnen we omhoog gaan, en daarna omlaag, of omlaag, en daarna omhoog.
Maar we zouden de winsten van deze maand moeten teruggeven
behoorlijke shortsqueeze PC stond heel hoog vorige week.quote:
De stijging is ook weer erg snel gegaan, had ik niet verwacht.quote:
Dat horen we al bijna een jaar lang.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
Het zal toch onderhand weer eens tijd worden voor een ritje naar beneden?
Binck bellen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:42 schreef arjanus het volgende:
Ik had vandaag een automatische verkoop-order uitstaan op een aantal opties. Deze zijn rond 13:00 uur verkocht tegen een belachelijk hoge prijs (meer dan 1200% boven hun fair value). De transactie is gewoon uitgevoerd, ik had het geld op mijn rekening en een bevestigingsemail van de binckbank.
Zojuist is deze transactie echter teruggedraaid, het geld afgeschreven en mijn opties weer teruggeplaats op mijn rekening. De reden was blijkbaar een technische fout van de RBS blabla waar een heleboel transactie veel te hoog zijn uitgevoerd. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik wil mijn geld terug. Een deal is een deal.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Nee, maar ben benieuwd hoe je daar uit gaat komen. Uit je post komt dus naar voren dat het een technische fout was? (en dus heb je geen poot om op te staan?)quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:42 schreef arjanus het volgende:
Ik had vandaag een automatische verkoop-order uitstaan op een aantal opties. Deze zijn rond 13:00 uur verkocht tegen een belachelijk hoge prijs (meer dan 1200% boven hun fair value). De transactie is gewoon uitgevoerd, ik had het geld op mijn rekening en een bevestigingsemail van de binckbank.
Zojuist is deze transactie echter teruggedraaid, het geld afgeschreven en mijn opties weer teruggeplaats op mijn rekening. De reden was blijkbaar een technische fout van de RBS blabla waar een heleboel transactie veel te hoog zijn uitgevoerd. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik wil mijn geld terug. Een deal is een deal.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Technisch bereiken we allemaal weer levels waar op verwacht wordt dat we terug zullen bouncen een dezer dagen. Of we breken er door de (opwaartse) trend. Ik denk dat veel zal afhangen van Griekenland komende dagen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De stijging is ook weer erg snel gegaan, had ik niet verwacht.
Het zal toch onderhand weer eens tijd worden voor een ritje naar beneden?
De euro is ook weer op z'n sterkst sinds twee weken.
Gewoon een ritje naar 311 hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 18:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat horen we al bijna een jaar lang.
Het lijkt er meer op dat we zijwaarts blijven gaan, zo tussen 300 en 340.
Als Griekenland droevige ellende blijkt te zijn zakken we makkelijk door de (opwaartse) trend heen en vice versa. Vergeet niet dat dat de reden is waarom we sinds Januari al een in (relatief korte) downtrend zitten.quote:
Ik heb geen idee, de bullflag impliceert dat we eerst een dubbele top kunnen maken, voordat we alle winsten inleveren, maar het kan ook zijn dat we een vroege pullback maken, daarna kunnen we weer omhoog gaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:21 schreef flyguy het volgende:
[..]
Lekker specifiek![]()
Maar volgens jou TA, hoe groot zouden die bewegingen dan zijn? Want met alleen omhoog/omlaag kom je nergens
Hoe is de liquiditeit van die elektriciteit markt?quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:24 schreef Rejected het volgende:
Is er iemand actief op de day ahead market of de futuresmarket van elektriciteit?
Juist.quote:
Je geeft hier wel een gigantische open deur voor iedere FOK!'er die anti - TA is zeg ...quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:29 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, de bullflag impliceert dat we eerst een dubbele top kunnen maken, voordat we alle winsten inleveren, maar het kan ook zijn dat we een vroege pullback maken, daarna kunnen we weer omhoog gaan.
We gaan waarschijnlijk op een moment deze maand terug naar de zwarte lijn (amerikaanse beurs)
[ afbeelding ]
Dat krijg je met die relkloontjes..quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je geeft hier wel een gigantische open deur voor iedere FOK!'er die anti - TA is zeg ...
de signalen zijn niet duidelijk nu.mijn TA zegt dat je zowel long als short winst kan maken op dit moment.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je geeft hier wel een gigantische open deur voor iedere FOK!'er die anti - TA is zeg ...
Ik had net Binck aan de telefoon, volgens binck is het een kansloze missie om mijn geld terug te krijgen omdat het verschil tussen de werkelijke waarde en de trade te groot is.quote:Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee, maar ben benieuwd hoe je daar uit gaat komen. Uit je post komt dus naar voren dat het een technische fout was? (en dus heb je geen poot om op te staan?)
* SeLang ziet gigantische misinvesteringen ontstaan ten gevolge van het pimp-beleid van overhedenquote:ArcelorMittal verwacht sterke stijging prijzen ijzererts
ArcelorMittal verwacht dat de prijzen voor ijzererts tot 80% zullen stijgen in de lange termijncontracten die de komende maand verlengd moeten worden, zegt Robrecht Himpe, chief executive van Flat Carbon Europe woensdag.
"Van wat we horen vanuit Azie gaat het richting de 70% tot 80%", aldus Himpe tegenover Dow Jones Newswires.
Himpe stelt dat ArcelorMittal niet het eerste bedrijf is dat met de hogere prijzen te maken heeft, aangezien grote Aziatische producenten, die als eerste met de mijnbouwbedrijven onderhandelen, voorop lopen in de prijsontwikkeling.
ArcelorMittal is het grootste staalbedrijf ter wereld, met ongeveer 280.000 werknemers en activiteiten in meer dan zestig landen.
Weet ik niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe is de liquiditeit van die elektriciteit markt?
ja TA is echt geweldigquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef RobertKunath het volgende:
Jouw TA zegt nogal veel is het niet?
Dividendyield S&P = 1,8% en MSCI Europe (met meer brakke fondsen zoals financials en cyclicals) 2,7% ofzo.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:24 schreef tony_clifton- het volgende:
Trouwens, die Amerikaanse bedrijven keren echt altijd belachelijk weinig uit. Nog geen kwart procent ontvangen...
Ja RDS bijvoorbeeld, dan krijg je dividend dat misschien 1-2% boven de spaarrente ligt. Maar wel gigantische downside als bijvoorbeeld de olieprijs straks weer halveert. En dan is dat nog één van de stabielste fondsen. De huidige aandelenkoersen zijn gewoon compleet gestoord. Vreemd genoeg wordt er nauwelijks meer risico ingeprijsd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:43 schreef Drive-r het volgende:
Op zich heb je nog wel wat "stabiele" fondsen in Nederland met yields boven de 4%, ook in de huidige markt. Maar de waardering houdt me momenteel tegen, ik voel me nog niet goed over die hoge multiples.
Boekwaarde zegt tegenwoordig niks meer. Maar afgezien daarvan zijn aandelen historisch gezien ook extreem duur als je naar boekwaarde kijkt hoor.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef tony_clifton- het volgende:
Maar snap de term bubblewaarderingen niet zo goed wanneer bedrijven soms nog steeds onder hun boekwaarde noteren...
Mee eens. Ik merk het dagelijks in mijn werk en wordt er letterlijk moe van.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja RDS bijvoorbeeld, dan krijg je dividend dat misschien 1-2% boven de spaarrente ligt. Maar wel gigantische downside als bijvoorbeeld de olieprijs straks weer halveert. En dan is dat nog één van de stabielste fondsen. De huidige aandelenkoersen zijn gewoon compleet gestoord. Vreemd genoeg wordt er nauwelijks meer risico ingeprijsd.
Price/book heeft een historisch gemiddelde. En momenteel zijn de waarderingen ver boven dat historisch gemiddelde. Hetzelfde geldt voor Shiller P/E, dividend yield, of welke relevante parameter je ook maar bekijkt.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Sorry voor mijn onwetendheid maar moet je dat interpreteren als dat aandelen veel rond de helft van hun boekwaarde of veel lager noteren?
Da's dan wel schrikken...
Ik! Alles eruit gegooid van aandelen. Koop wel terug ná de claim.quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ouch BAM! Daar hadden een paar mensen toch nog aandelen hier in? Claim emissies zijn geen pretje.
Zal ie dan eindelijk eens onder de 4,65 gaan?quote:Op donderdag 4 maart 2010 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ouch BAM! Daar hadden een paar mensen toch nog aandelen hier in? Claim emissies zijn geen pretje.
Hoe kom je op dat magische getal?quote:Op donderdag 4 maart 2010 11:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zal ie dan eindelijk eens onder de 4,65 gaan?
Excuseert, ik volg dit topic niet zo vaak, maar zijn voorspellingen serieus of persiflage op TA? No offense, gewoon omdat de vorige ook al zo'n paint was met een koersevolutie die op 5 minuten tijd door 't dak ging...quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
[ afbeelding ]
Oke een nieuwe voorspelling, nu gaan we omhoog binnen een week
De koers waarop ik verkocht heb...quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:35 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Hoe kom je op dat magische getal?
Vlak voor einde claimhandel lekker claims kopenquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De koers waarop ik verkocht heb...
Jawel, maar liefst 5 cent boven het absolute crisis-dieptepunt!
Waarom? Aan de hand van de rode hark oscillator?quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
[ afbeelding ]
Oke een nieuwe voorspelling, nu gaan we omhoog binnen een week
Nee joh, dit is de Poseidon indicator, ken je die niet?quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:58 schreef edikt het volgende:
[..]
Waarom? Aan de hand van de rode hark oscillator?
Poseidon is een failliete Griekquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee joh, dit is de Poseidon indicator, ken je die niet?![]()
[ afbeelding ]
Jij bent niet de enige.quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:34 schreef LXIV het volgende:
Waarom keert BAM eigenlijk dividend uit terwijl ze ook een Claimemissie doen? Daar snap ik nu niks van.
Ik volg het niet eens meer. Soms kijk ik er met een statische, bijna allergische, blik naar de koersen en bedenk me keer op keer dat er toch echt nog 50% af moetquote:
Wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ArcelorMittal met zijn off balance leases
Dat Mittal zijn uitbreidingen vooral off balance financiert. Vandaar dat hun debtratio's volkomen kut zijn, terwijl de balans er nog redelijk uitziet.quote:
Same, zat gisteren tot vanochtend short op de index. Direct omgewisseld voor longs. Geen verkeerde keuze geweest. En heb uiteraard weer gehandeld op unemployment data vandaag. In 13 seconden zoals op onderstaand plaatje te zien gingen we 0.6% omhoog op de FTSEquote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:38 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik volg het niet eens meer. Soms kijk ik er met een statische, bijna allergische, blik naar de koersen en bedenk me keer op keer dat er toch echt nog 50% af moet
Interessant. Nu volg ik de staalindustrie wel redelijk globaal maar zulke dingen waren me nog niet opgevallen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat Mittal zijn uitbreidingen vooral off balance financiert. Vandaar dat hun debtratio's volkomen kut zijn, terwijl de balans er nog redelijk uitziet.
Remember Enron? Mittal is een soort financieel zwart gat.
met ratio's bedoelde ik trouwens ratings....quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Interessant. Nu volg ik de staalindustrie wel redelijk globaal maar zulke dingen waren me nog niet opgevallen.
Ik voel me stiekum toch gewoon spekkoper met mijn ASR's....quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:51 schreef tony_clifton- het volgende:
'T loopt naar 't schijnt behoorlijk storm voor Grieks schuldpapier... 6,5% rendement is fucking nice, maar wel riskant...
En dan door naar ongekende hoogten?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
gemakkelijk doorschieten als de FTSE. En hopelijk kan de FTSE sluiten boven de high van Januari vandaag.
Als de grote Amerikaanse en Europese beurzen de weerstand van de top van Januari breken en dan er consistent boven blijven is dat inderdaad een indicatie voor een verdere opwaartse trend. Statistisch is het alleen zo dat op het moment je op een vrij 'stevige' weerstand komt de kans dat de opwaartse trend gestopt wordt aannemelijk is. Een goede indicatie dat zo'n trend doorbroken wordt is bijv. door stevige volumes. Je ziet dan van ook als er een doorbraak is dat dat door stevige volumes wordt geleid.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dan door naar ongekende hoogten?
Of zie je dit juist als eindpunt van de stijgingen?
http://www.cnbc.com/id/35693387quote:Cash-Strapped States Delay Paying Income-Tax Refunds
Published: Friday, 5 Mar 2010 | 10:50 AM ET Text Size By: Joseph Pisani
CNBC News Associate
This year, more Americans and businesses may be asking: Where's my tax refund?
Cash-strapped states are delaying state income tax refund checks owed to taxpayers.
That’s because cash-strapped states such as North Carolina, Alabama and Hawaii have been forced to slow down issuing income tax refunds to individuals and businesses because of a lack of funds in their budget.
Kansas has hinted that a delay might be possible, and processing paper refunds in Iowa has slowed because the state doesn’t haven’t enough employees to get them processed faster.
Another state, New York, is still considering whether they’ll follow the likes of Hawaii and delay refund payments.
....
Je moet niet naar FTSE kijken maar na DAX en ESquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die de beurzen TA een beetje volgt, we zijn met de FTSE door de highs van Januari geschoten. De rest van de beurzen liggen nog achter, met name de Dax. Ben benieuwd of de beurzen er net zo gemakkelijk doorschieten als de FTSE. En hopelijk kan de FTSE sluiten boven de high van Januari vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |