abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78666025
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 23:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als een "edge" uit het niets op komt zetten en dan snel en plotseling weer verdwijnt, hoe bepaal je dan of het een "edge" is of toeval? Dat is een dilemma.
Een edge voor een TA strategie op lange termijn bestaat in mijn optiek niet. Ik wissel qua intraday relatief vaak van strategie. Op het moment dat ik iets vind wat continu werkt op korte termijn is het domweg ride untill the bubble burst op het hoogst haalbare toegestane leverage en zorgen dat elk verlies direct wordt verkocht. Omdat ik altijd uitga van de kans op succes werkt zoiets continu. Dit principe pas ik ook toe op mijn macro model op de wekelijkse werkloosheid cijfers bijv.

Dat kan zelfs op uurbasis een candle methode zijn die op het moment goed werkt in combinatie met een aantal andere methodes. Of dat je bijna alle exotische forex grafieken naast elkaar hebt lopen en op een gegeven moment er een duidelijk patroon zichtbaar voor een paar uur waardoor je op verschillende currencies posities kunt innemen. Het wiskundig testen van dit alles is natuurlijk flawed. Want de variantie van de error term schommelt dan van Parijs tot Tokio en als je dat op een grafiekje wilt plotten om te kijken waar(!) bijvoorbeeld het systeem niet goed werkt door alles te kwadrateren krijg je een enorm volatiele grafiek die van hot naar her springt.

Een edge die uit het niets op komt zetten is toeval. Dat exploiteren niet. Het is een methode die toevallig in een specifieke periode uit te buiten valt. Hoe bepaal je dan of het een edge is of toeval? Door edge als 'strategie met mogelijkheden' te definiëren en toeval te definiëren als random een trade ingaan en daar winst uit proberen te halen

Ik ben er van overtuigd dat de macro strategie een bepaalde edge heeft. En sowieso boven een successie rate zit van 65%. Mocht je qua eigen resultaten niet zoiets tegen komen stuur ik je mijn bevindingen op via de mail om je er van te overtuigen. Gezien ik wel vetrouw dat je geen gekke dingen er mee doet en je liever weg blijft van situaties waar je de wiskunde volledig tegen je hebt en je jezelf met 1 swipe van tafel kunt vegen Je weet wel beter
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 3 maart 2010 @ 02:08:36 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78667509
Dit is het bekende dilemma: als je een muntje opwerpt en je hebt 5x kop, zit je dan in een koppen trend? En stel dat je op kop had gegokt, had je dan een echte "edge" gehad gedurende die periode of heb je geluk gehad? Hoe bepaal je dat?

Nu zou je in de markt trends kunnen gaan spotten van 5x kop en als dat gebeurt dan gok je de 6de keer ook op kop. Als je dit consistent doet en en het is winstgevend dan blijf je het doen. Verslechtert de winstgevendheid dan stop je ermee en wacht je tot je een andere trend ziet, bijvoorbeeld kop-munt-kop-munt.... Als dit switchen van korte termijn strategie uiteindelijk gestage winst oplevert dan kun je op die manier natuurlijk ook een edge aantonen. Ook dit is (back)testbaar.

Wat natuurlijk wel lastig is is als je on the fly steeds compleet nieuwe strategieen bedenkt en toepast. Dan heb je dus geen testbare methode en is het op het moment dat je je trades doet een pure gok.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78681779
Volgens mijn TA kunnen we omhoog gaan, en daarna omlaag, of omlaag, en daarna omhoog.
Maar we zouden de winsten van deze maand moeten teruggeven
pi_78681840
ADP Non-Farm Employment Change -20K -15K -60K (was -22K)
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:21:03 #80
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78681979
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:16 schreef deenigeechteTS het volgende:
Volgens mijn TA kunnen we omhoog gaan, en daarna omlaag, of omlaag, en daarna omhoog.
Maar we zouden de winsten van deze maand moeten teruggeven
Lekker specifiek

Maar volgens jou TA, hoe groot zouden die bewegingen dan zijn? Want met alleen omhoog/omlaag kom je nergens
The more debt, the better
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 maart 2010 @ 16:03:25 #81
862 Arcee
Look closer
pi_78686572
AEX op 332 maar liefst weer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78688174
Toch greenshoots?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_78689362
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:03 schreef Arcee het volgende:
behoorlijke shortsqueeze PC stond heel hoog vorige week.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 03-03-2010 17:07:43 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:50:49 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78691438
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:03 schreef Arcee het volgende:
De stijging is ook weer erg snel gegaan, had ik niet verwacht.
Het zal toch onderhand weer eens tijd worden voor een ritje naar beneden?

De euro is ook weer op z'n sterkst sinds twee weken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 maart 2010 @ 18:00:48 #85
862 Arcee
Look closer
pi_78691797
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
Dat horen we al bijna een jaar lang.

Het lijkt er meer op dat we zijwaarts blijven gaan, zo tussen 300 en 340.

We zitten al sinds eind augustus vorig jaar op dat niveau te bewegen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78693334
Ik had vandaag een automatische verkoop-order uitstaan op een aantal opties. Deze zijn rond 13:00 uur verkocht tegen een belachelijk hoge prijs (meer dan 1200% boven hun fair value). De transactie is gewoon uitgevoerd, ik had het geld op mijn rekening en een bevestigingsemail van de binckbank.

Zojuist is deze transactie echter teruggedraaid, het geld afgeschreven en mijn opties weer teruggeplaats op mijn rekening. De reden was blijkbaar een technische fout van de RBS blabla waar een heleboel transactie veel te hoog zijn uitgevoerd. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik wil mijn geld terug. Een deal is een deal.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
pi_78693565
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:42 schreef arjanus het volgende:
Ik had vandaag een automatische verkoop-order uitstaan op een aantal opties. Deze zijn rond 13:00 uur verkocht tegen een belachelijk hoge prijs (meer dan 1200% boven hun fair value). De transactie is gewoon uitgevoerd, ik had het geld op mijn rekening en een bevestigingsemail van de binckbank.

Zojuist is deze transactie echter teruggedraaid, het geld afgeschreven en mijn opties weer teruggeplaats op mijn rekening. De reden was blijkbaar een technische fout van de RBS blabla waar een heleboel transactie veel te hoog zijn uitgevoerd. Daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Ik wil mijn geld terug. Een deal is een deal.

Binck bellen?

Wel een vage fout zeg
pi_78693639
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:42 schreef arjanus het volgende:

Nee, maar ben benieuwd hoe je daar uit gaat komen. Uit je post komt dus naar voren dat het een technische fout was? (en dus heb je geen poot om op te staan?)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_78694473
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De stijging is ook weer erg snel gegaan, had ik niet verwacht.

De euro is ook weer op z'n sterkst sinds twee weken.
Technisch bereiken we allemaal weer levels waar op verwacht wordt dat we terug zullen bouncen een dezer dagen. Of we breken er door de (opwaartse) trend. Ik denk dat veel zal afhangen van Griekenland komende dagen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:18:27 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78694797
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat horen we al bijna een jaar lang.

Het lijkt er meer op dat we zijwaarts blijven gaan, zo tussen 300 en 340.

Gewoon een ritje naar 311 hoor
pi_78694881
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als Griekenland droevige ellende blijkt te zijn zakken we makkelijk door de (opwaartse) trend heen en vice versa. Vergeet niet dat dat de reden is waarom we sinds Januari al een in (relatief korte) downtrend zitten.
pi_78698322
Is er iemand actief op de day ahead market of de futuresmarket van elektriciteit?
pi_78698655
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:21 schreef flyguy het volgende:

[..]

Lekker specifiek

Maar volgens jou TA, hoe groot zouden die bewegingen dan zijn? Want met alleen omhoog/omlaag kom je nergens
Ik heb geen idee, de bullflag impliceert dat we eerst een dubbele top kunnen maken, voordat we alle winsten inleveren, maar het kan ook zijn dat we een vroege pullback maken, daarna kunnen we weer omhoog gaan.

We gaan waarschijnlijk op een moment deze maand terug naar de zwarte lijn (amerikaanse beurs)

pi_78698999
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:24 schreef Rejected het volgende:
Is er iemand actief op de day ahead market of de futuresmarket van elektriciteit?
Hoe is de liquiditeit van die elektriciteit markt?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 maart 2010 @ 20:37:15 #95
862 Arcee
Look closer
pi_78699075
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:18 schreef Lemans24 het volgende:
Juist.
pi_78699265
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:29 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, de bullflag impliceert dat we eerst een dubbele top kunnen maken, voordat we alle winsten inleveren, maar het kan ook zijn dat we een vroege pullback maken, daarna kunnen we weer omhoog gaan.

We gaan waarschijnlijk op een moment deze maand terug naar de zwarte lijn (amerikaanse beurs)

[ afbeelding ]
Je geeft hier wel een gigantische open deur voor iedere FOK!'er die anti - TA is zeg ...
pi_78699711
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je geeft hier wel een gigantische open deur voor iedere FOK!'er die anti - TA is zeg ...
Dat krijg je met die relkloontjes.. Deze user blijft echter wel volhardend aangezien hij al langer dan een half jaar met verschillende accounts dit topic probeert te verstieren. Zal wel een uitlaatklep ofzo nodig hebben
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_78700617
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

de signalen zijn niet duidelijk nu.mijn TA zegt dat je zowel long als short winst kan maken op dit moment.
persoonlijk zou ik nu short gaan, omdat de markt mijn target van 1123 heeft bereikt, maar niet full-in dat is te riskant, vanwege de bullflag en dubbele top mogelijkheid

"target" is trouwens geen echte target, maar ik heb berekend de avg max move van de bull move vanaf ong. anderhalve week geleden. de target is dus behoorlijk arbitrair.

[ Bericht 10% gewijzigd door deenigeechteTS op 03-03-2010 21:08:34 ]
pi_78700870
Jouw TA zegt nogal veel is het niet ?
pi_78701098
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nee, maar ben benieuwd hoe je daar uit gaat komen. Uit je post komt dus naar voren dat het een technische fout was? (en dus heb je geen poot om op te staan?)
Ik had net Binck aan de telefoon, volgens binck is het een kansloze missie om mijn geld terug te krijgen omdat het verschil tussen de werkelijke waarde en de trade te groot is.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 maart 2010 @ 21:11:18 #101
862 Arcee
Look closer
pi_78701168
WS ondertussen de winst van vandaag weer ingeleverd en op verlies.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:20:52 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78701738
quote:
ArcelorMittal verwacht sterke stijging prijzen ijzererts

ArcelorMittal verwacht dat de prijzen voor ijzererts tot 80% zullen stijgen in de lange termijncontracten die de komende maand verlengd moeten worden, zegt Robrecht Himpe, chief executive van Flat Carbon Europe woensdag.

"Van wat we horen vanuit Azie gaat het richting de 70% tot 80%", aldus Himpe tegenover Dow Jones Newswires.

Himpe stelt dat ArcelorMittal niet het eerste bedrijf is dat met de hogere prijzen te maken heeft, aangezien grote Aziatische producenten, die als eerste met de mijnbouwbedrijven onderhandelen, voorop lopen in de prijsontwikkeling.

ArcelorMittal is het grootste staalbedrijf ter wereld, met ongeveer 280.000 werknemers en activiteiten in meer dan zestig landen.
* SeLang ziet gigantische misinvesteringen ontstaan ten gevolge van het pimp-beleid van overheden
Mijn reisverslagen
pi_78701984
Wow, way to go. 11 februari dividend uitgekeerd, nu pas ontvangen op de rekening...
Duurt wel héél lang...

Trouwens, die Amerikaanse bedrijven keren echt altijd belachelijk weinig uit. Nog geen kwart procent ontvangen...
pi_78702250
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe is de liquiditeit van die elektriciteit markt?
Weet ik niet.
pi_78702881
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:06 schreef RobertKunath het volgende:

Jouw TA zegt nogal veel is het niet ?
ja TA is echt geweldig ik kende iemand die succesvol was met TA maar toen kreeg hij legale problemen toen hij deze informatie verkocht.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:40:48 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78703060
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:24 schreef tony_clifton- het volgende:

Trouwens, die Amerikaanse bedrijven keren echt altijd belachelijk weinig uit. Nog geen kwart procent ontvangen...
Dividendyield S&P = 1,8% en MSCI Europe (met meer brakke fondsen zoals financials en cyclicals) 2,7% ofzo.

Echt om te huilen die bubblewaarderingen
Mijn reisverslagen
pi_78703277
Op zich heb je nog wel wat "stabiele" fondsen in Nederland met yields boven de 4%, ook in de huidige markt. Maar de waardering houdt me momenteel tegen, ik voel me nog niet goed over die hoge multiples.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78703646
'T heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ze 't 4x per jaar doen...

Doe 't toch niet voor 't dividend...

Maar snap de term bubblewaarderingen niet zo goed wanneer bedrijven soms nog steeds onder hun boekwaarde noteren...
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:51:15 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78703894
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:43 schreef Drive-r het volgende:
Op zich heb je nog wel wat "stabiele" fondsen in Nederland met yields boven de 4%, ook in de huidige markt. Maar de waardering houdt me momenteel tegen, ik voel me nog niet goed over die hoge multiples.
Ja RDS bijvoorbeeld, dan krijg je dividend dat misschien 1-2% boven de spaarrente ligt. Maar wel gigantische downside als bijvoorbeeld de olieprijs straks weer halveert. En dan is dat nog één van de stabielste fondsen. De huidige aandelenkoersen zijn gewoon compleet gestoord. Vreemd genoeg wordt er nauwelijks meer risico ingeprijsd.
Mijn reisverslagen
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:55:41 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78704242
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:48 schreef tony_clifton- het volgende:

Maar snap de term bubblewaarderingen niet zo goed wanneer bedrijven soms nog steeds onder hun boekwaarde noteren...
Boekwaarde zegt tegenwoordig niks meer. Maar afgezien daarvan zijn aandelen historisch gezien ook extreem duur als je naar boekwaarde kijkt hoor.

(q in de grafiek)

Mijn reisverslagen
pi_78704524
woops sorry, had divided by own average overlezen!

Moké, ze zijn dus idd wel redelijk duur...

Maargoed, met stoplosses ben je redelijk veilig...
pi_78704537
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja RDS bijvoorbeeld, dan krijg je dividend dat misschien 1-2% boven de spaarrente ligt. Maar wel gigantische downside als bijvoorbeeld de olieprijs straks weer halveert. En dan is dat nog één van de stabielste fondsen. De huidige aandelenkoersen zijn gewoon compleet gestoord. Vreemd genoeg wordt er nauwelijks meer risico ingeprijsd.
Mee eens. Ik merk het dagelijks in mijn werk en wordt er letterlijk moe van.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:13:42 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78705590
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:59 schreef tony_clifton- het volgende:
Sorry voor mijn onwetendheid maar moet je dat interpreteren als dat aandelen veel rond de helft van hun boekwaarde of veel lager noteren?

Da's dan wel schrikken...
Price/book heeft een historisch gemiddelde. En momenteel zijn de waarderingen ver boven dat historisch gemiddelde. Hetzelfde geldt voor Shiller P/E, dividend yield, of welke relevante parameter je ook maar bekijkt.

De enige manier waarop je relatief gunstige waarderingen krijgt is als je vergelijkt met het recente verleden. Maar dan zit je dus op de top van de creditbubble. Ik vind het gevaarlijk om dat als "normaal" te beschouwen. Daarom kijk ik zelf het liefst in een langjarige context. Je ziet dan dat door de geschiedenis bubbles komen en gaan.

Het allerbelangrijkste voor mijzelf is echter de correlatie die er bestaat tussen Shiller P/E waardering (of q, dat correleert daar weer mee) en de te verwachten rendementen in de jaren daarna. Je kunt lang discusseren of de huidige Shiller P/E van 20.6 hoog is of laag (het is btw 26% boven historisch gemiddelde en 31% boven mediaan en sinds 1945 was de beurs 70% van de tijd goedkoper dan nu) maar waar het om draait is dat op de huidige waardering het te verwachten rendement gewoon erg laag is.

Sinds 1871 zijn er 40 maanden geweest waarin de gemiddelde waardering lag in de range 20.11-21.11 (dus een band van 1.00 om de huidige waardering heen). De gemiddelde annualised real returns over de daarop volgende 20 jaar bedroeg slechts 2.62%. Dat is dus koersstijging + dividend - inflatie.

Al met al is er dus op basis van Shiller P/E geen case om te beleggen in aandelen op dit moment.

Mijn reisverslagen
pi_78705900
Thanks SeLang! Heb 't nogal vaak dat dit forum boven mijn petje gaat qua economische kennis...

Eigenlijk vind ik beleggen op dit moment niet echt leuk meer, 't is teveel geschommel tussen crash en nog een jaartje boomen...

Verkopen worden bij mij nietmeer geherinvesteerd op dit moment, maar ik verkoop ook niet echt...
pi_78720568
Ouch BAM! Daar hadden een paar mensen toch nog aandelen hier in? Claim emissies zijn geen pretje.
pi_78721040
Je zou haast denken dat die claimemissie al heeft plaatsgevonden.. ff checken hoe het om 14:00 staat, meestal toch het dieptepunt bij een sell-off
Greece
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:56:23 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78721872
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Ouch BAM! Daar hadden een paar mensen toch nog aandelen hier in? Claim emissies zijn geen pretje.
Ik! Alles eruit gegooid van aandelen. Koop wel terug ná de claim.

Vind zelf dat het gezien de claim nog wel meevalt met de daling. Maar er was al behoorlijk wat af natuurlijk.
The End Times are wild
  donderdag 4 maart 2010 @ 11:32:06 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78723385
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Zal ie dan eindelijk eens onder de 4,65 gaan?
pi_78733143
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zal ie dan eindelijk eens onder de 4,65 gaan?
Hoe kom je op dat magische getal?
Greece
pi_78733489

Oke een nieuwe voorspelling, nu gaan we omhoog binnen een week
pi_78736186
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
[ afbeelding ]

Excuseert, ik volg dit topic niet zo vaak, maar zijn voorspellingen serieus of persiflage op TA? No offense, gewoon omdat de vorige ook al zo'n paint was met een koersevolutie die op 5 minuten tijd door 't dak ging...
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:47:42 #122
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78736237
Onzin en het is irritant. Kap gewoon met die bullshit, dit is één van de weinige subfora die nog serieus is.
Bedankt Hans.
pi_78736515
Dan zie ik er de humor ook niet van in eigenlijk, post dan een leuk filmpje van youtube ofzo .
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:33:54 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78738324
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:35 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Hoe kom je op dat magische getal?
De koers waarop ik verkocht heb...
Jawel, maar liefst 5 cent boven het absolute crisis-dieptepunt!
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:34:52 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78738353
Waarom keert BAM eigenlijk dividend uit terwijl ze ook een Claimemissie doen? Daar snap ik nu niks van.
The End Times are wild
pi_78738774
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De koers waarop ik verkocht heb...
Jawel, maar liefst 5 cent boven het absolute crisis-dieptepunt!
Vlak voor einde claimhandel lekker claims kopen
pi_78739004
'T loopt naar 't schijnt behoorlijk storm voor Grieks schuldpapier... 6,5% rendement is fucking nice, maar wel riskant...

Moest ik geïnteresseerd zijn vind ik 't een bijzonder goede ontwikkeling dat heel het land daar in rep en roer staat wegens de bezuinigingen. Teken dat men ginder moet inleveren en da's wat nodig is...
pi_78739286
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 15:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom? Aan de hand van de rode hark oscillator?
pi_78744054
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:58 schreef edikt het volgende:

[..]

Waarom? Aan de hand van de rode hark oscillator?
Nee joh, dit is de Poseidon indicator, ken je die niet?

donderdag 4 maart 2010 @ 20:08:18 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78744676
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee joh, dit is de Poseidon indicator, ken je die niet?

[ afbeelding ]
Poseidon is een failliete Griek
Mijn reisverslagen
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 12:04:35 #131
236264 crew  capricia
pi_78768350
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 maart 2010 @ 15:12:35 #132
862 Arcee
Look closer
pi_78776039
336
pi_78776620
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:34 schreef LXIV het volgende:
Waarom keert BAM eigenlijk dividend uit terwijl ze ook een Claimemissie doen? Daar snap ik nu niks van.
Jij bent niet de enige.

Corporate denial is het enige wat ik kan bedenken.

Of hadden ze het bedrag al als interim dividend uitgekeerd?
pi_78777089
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:12 schreef Arcee het volgende:
336
Ik volg het niet eens meer. Soms kijk ik er met een statische, bijna allergische, blik naar de koersen en bedenk me keer op keer dat er toch echt nog 50% af moet

Misschien ben ik wel te conservatief en zou ik meer risico moeten durven nemen voor het aantal nullen op mijn rekening maar ik heb er iig geen dubbele gevoelens mee zoals Edwin LeFevre destijds had.

Overigens een aanrader om te lezen!
Greece
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 15:47:48 #135
236264 crew  capricia
pi_78777416
337
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78777610
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:47 schreef capricia het volgende:
337
338
pi_78777618
ha leuk, een opteltopic: 338
pi_78777705
en dat vooral door de 3 van de 4 grootste balanskunstenaars van de AEX: ArcelorMittal met zijn off balance leases, Philips wat acteert als een veredeld venture fonds, en ING (need I say more). Ik mis alleen 'stelselwijziging' Aegon in dit rijtje...
pi_78777822
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ArcelorMittal met zijn off balance leases
Wat bedoel je hiermee?
Greece
pi_78777905
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:56 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Dat Mittal zijn uitbreidingen vooral off balance financiert. Vandaar dat hun debtratio's volkomen kut zijn, terwijl de balans er nog redelijk uitziet.

Remember Enron? Mittal is een soort financieel zwart gat.
pi_78778111
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik volg het niet eens meer. Soms kijk ik er met een statische, bijna allergische, blik naar de koersen en bedenk me keer op keer dat er toch echt nog 50% af moet

Same, zat gisteren tot vanochtend short op de index. Direct omgewisseld voor longs. Geen verkeerde keuze geweest. En heb uiteraard weer gehandeld op unemployment data vandaag. In 13 seconden zoals op onderstaand plaatje te zien gingen we 0.6% omhoog op de FTSE

pi_78778121
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat Mittal zijn uitbreidingen vooral off balance financiert. Vandaar dat hun debtratio's volkomen kut zijn, terwijl de balans er nog redelijk uitziet.

Remember Enron? Mittal is een soort financieel zwart gat.
Interessant. Nu volg ik de staalindustrie wel redelijk globaal maar zulke dingen waren me nog niet opgevallen.
Greece
pi_78778228
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:03 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Interessant. Nu volg ik de staalindustrie wel redelijk globaal maar zulke dingen waren me nog niet opgevallen.
met ratio's bedoelde ik trouwens ratings....

Als ze fabriek bouwen, dan leasen ze die. Gevolg: fabriek niet op de balans, en financiering ook niet. Mittal schijnt daar aardig agressief in te zijn.
Nu circuleert er binnen het IASB een voorstel dat bedrijven leasecontracten op de balans moeten nemen. Dan gaat de balans van ArcellorMittal aan gort.

Link fonds, imho.
pi_78778349
Voor iedereen die de beurzen TA een beetje volgt, we zijn met de FTSE door de highs van Januari geschoten. De rest van de beurzen liggen nog achter, met name de Dax. Ben benieuwd of de beurzen er net zo gemakkelijk doorschieten als de FTSE. En hopelijk kan de FTSE sluiten boven de high van Januari vandaag.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:25:57 #145
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78779086
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:51 schreef tony_clifton- het volgende:
'T loopt naar 't schijnt behoorlijk storm voor Grieks schuldpapier... 6,5% rendement is fucking nice, maar wel riskant...
Ik voel me stiekum toch gewoon spekkoper met mijn ASR's....
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:27:24 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_78779146
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
gemakkelijk doorschieten als de FTSE. En hopelijk kan de FTSE sluiten boven de high van Januari vandaag.
En dan door naar ongekende hoogten?
Of zie je dit juist als eindpunt van de stijgingen?
pi_78780026
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En dan door naar ongekende hoogten?
Of zie je dit juist als eindpunt van de stijgingen?
Als de grote Amerikaanse en Europese beurzen de weerstand van de top van Januari breken en dan er consistent boven blijven is dat inderdaad een indicatie voor een verdere opwaartse trend. Statistisch is het alleen zo dat op het moment je op een vrij 'stevige' weerstand komt de kans dat de opwaartse trend gestopt wordt aannemelijk is. Een goede indicatie dat zo'n trend doorbroken wordt is bijv. door stevige volumes. Je ziet dan van ook als er een doorbraak is dat dat door stevige volumes wordt geleid.
pi_78780108
Hoe gaat het eigenlijk met jouw daytraden? Aangezien je blog dicht is

Zit je al dicht bij het miljoen?:P
pi_78780412
hoort wellicht niet direct in dit topic thuis, maar wat een bananenrepubliek is de U S of A aan het worden:
quote:
Cash-Strapped States Delay Paying Income-Tax Refunds
Published: Friday, 5 Mar 2010 | 10:50 AM ET Text Size By: Joseph Pisani
CNBC News Associate

This year, more Americans and businesses may be asking: Where's my tax refund?

Cash-strapped states are delaying state income tax refund checks owed to taxpayers.

That’s because cash-strapped states such as North Carolina, Alabama and Hawaii have been forced to slow down issuing income tax refunds to individuals and businesses because of a lack of funds in their budget.

Kansas has hinted that a delay might be possible, and processing paper refunds in Iowa has slowed because the state doesn’t haven’t enough employees to get them processed faster.

Another state, New York, is still considering whether they’ll follow the likes of Hawaii and delay refund payments.

....
http://www.cnbc.com/id/35693387
pi_78780563
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor iedereen die de beurzen TA een beetje volgt, we zijn met de FTSE door de highs van Januari geschoten. De rest van de beurzen liggen nog achter, met name de Dax. Ben benieuwd of de beurzen er net zo gemakkelijk doorschieten als de FTSE. En hopelijk kan de FTSE sluiten boven de high van Januari vandaag.
Je moet niet naar FTSE kijken maar na DAX en ES .
Hopelijk lower high ES (week).. vorige high uit Jan. 1147.
x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')