abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78577148
Ik ben eigenaar van een bedrijfsunit in een bedrijfsverzamelgebouw in het westen van Nederland. Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Ik woon in het oosten, 175 km. verder. Vanwege deze afstand slaap ik 3 nachten per week in mijn bedrijfspand. De gemeente is nu echter aan het controleren op illegale bewoning in bedrijfspanden vanwege alle Polen en Roemenen die daar zijn gaan bivakkeren. Dit gaat voor mij dus problemen opleveren, want bewoning is niet toegestaan.
Ik heb vorige week 1 maal 's avonds bezoek aan de deur gehad van twee ambtenaren die vroegen of ze binnen mochten komen. Deze heb ik de toegang geweigerd. De volgende avond zijn ze 3 (!) keer teruggekomen (deurbel, bonken op de deur en roepen door de brievenbus ). Ik heb steeds de deur niet geopend.
Het is hoogst waarschijnlijk dat ze deze week weer terugkomen met een BOA (buitengewone opsporingsambtenaar) die de bevoegdheid heeft om wél het pand ongevraagd te betreden. Het bed is inmiddels verwijderd (hét bewijs van bewoning). De 2 matrassen zijn uit het zicht geplaatst (want ik moet er nog wel steeds slapen natuurlijk). Als er nu 's avonds wordt aangebeld kan ik opendoen en ze weer te woord staan. En moeten binnen laten vermoed ik...
De vraag is nu: kan ik op één of andere manier legaal overnachten in mijn bedrijfspand?
pi_78577191
Ik zou gewoon effe het bezoek afwachten en verder gaan op de oude voet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 01:07:34 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_78577207
Waarom is het verboden om in een bedrijfspand te overnachten? Als het bedrijf van jou is heb jij naar mijn mening 't grootste recht om er ook te (mogen) slapen.

edit: kom trouwens ook eens buurten in Tukkers op Fok #393: juk an de vazel
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:07:44 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577209
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:04 schreef DavidTwente het volgende:
Ik ben eigenaar van een bedrijfsunit in een bedrijfsverzamelgebouw in het westen van Nederland. Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Ik woon in het oosten, 175 km. verder. Vanwege deze afstand slaap ik 3 nachten per week in mijn bedrijfspand. De gemeente is nu echter aan het controleren op illegale bewoning in bedrijfspanden vanwege alle Polen en Roemenen die daar zijn gaan bivakkeren. Dit gaat voor mij dus problemen opleveren, want bewoning is niet toegestaan.
Ik heb vorige week 1 maal 's avonds bezoek aan de deur gehad van twee ambtenaren die vroegen of ze binnen mochten komen. Deze heb ik de toegang geweigerd. De volgende avond zijn ze 3 (!) keer teruggekomen (deurbel, bonken op de deur en roepen door de brievenbus ). Ik heb steeds de deur niet geopend.
Het is hoogst waarschijnlijk dat ze deze week weer terugkomen met een BOA (buitengewone opsporingsambtenaar) die de bevoegdheid heeft om wél het pand ongevraagd te betreden. Het bed is inmiddels verwijderd (hét bewijs van bewoning). De 2 matrassen zijn uit het zicht geplaatst (want ik moet er nog wel steeds slapen natuurlijk). Als er nu 's avonds wordt aangebeld kan ik opendoen en ze weer te woord staan. En moeten binnen laten vermoed ik...
De vraag is nu: kan ik op één of andere manier legaal overnachten in mijn bedrijfspand?
Ontheffing aanvragen. Anders niet.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:12 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78577214
Kun je niet beter voor de zekerheid een paar nachtjes in een goedkoop hotelletje blijven? Ik denk dat de kosten als je gepakt wordt een stuk hoger kunnen worden.

tvp
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:52 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577228
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom is het verboden om in een bedrijfspand te overnachten?
Dat heeft te maken met het bestemmingsplan.
quote:
Als het bedrijf van jou is heb jij naar mijn mening 't grootste recht om er ook te (mogen) slapen.
Nee dus.
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 01:09:53 #7
Rawr
pi_78577249
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:08 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het bestemmingsplan.
[..]

Nee dus.
Pfff Huilerij van de bovenste plank is het!
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 01:10:44 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577262
Trouwens @TS: je zegt dat je 2 matrassen gaat verstoppen en dat die het bewijs van overnachten zijn.

Maar ze kunnen ook gaan ZOEKEN en die matrassen vinden. Daarbij is het heel raar dat alles verbouwd is tot een appartement. Denk dat je daar sowieso op kan struikelen, ongeacht matrassen.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:11:19 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577274
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Pfff Huilerij van de bovenste plank is het!
Als jij een bedrijfspand hebt, en je buurman verhuurt het aan een stel studenten...dan levert dat allerlei problemen op. Vindt je het dan opeens ook nog huilerij?
pi_78577279
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:10 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens @TS: je zegt dat je 2 matrassen gaat verstoppen en dat die het bewijs van overnachten zijn.

Maar ze kunnen ook gaan ZOEKEN en die matrassen vinden. Daarbij is het heel raar dat alles verbouwd is tot een appartement. Denk dat je daar sowieso op kan struikelen, ongeacht matrassen.
Keukentje en douchecabine is makkelijk te verantwoorden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 1 maart 2010 @ 01:16:35 #11
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78577359
Waarom s'avonds open doen??

Dan ben je er zgn toch nooit!!!

Laat ze maar over dag terug komen. Hun rondje lopen en daarna lekker je bed terug zetten.

Dat zou ik doen tenminste. Iig ze wel ff binnen laten anders blijven die kakkerlakken terug komen met steeds weer een ander mannetje..

alleen maar gezeik.
pi_78577424
De matrassen zijn aan het zicht onttrokken. Daarbij mag ik natuurlijk wel matrassen opslaan in mijn magazijn, er staat wel meer huisraad/troep ivm de verhuizing van west naar oost.
Het punt is wel dat ik 's avonds in mijn magazijn ben (er brandt licht), niet vertrek en 's ochtends fris met natte haren het pand verlaat.
pi_78577474
Dan zet je de volgende avond je auto uit het zicht of ergens anders.
pi_78577607
Wat gaat de gemeente eigenlijk doen als ze een bedrijfspand vol Polen ontdekken? Worden die dan allemaal op straat gepleurd omdat ze niet in het bestemmingsplan passen?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:34:06 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577627
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:32 schreef Farenji het volgende:
Wat gaat de gemeente eigenlijk doen als ze een bedrijfspand vol Polen ontdekken? Worden die dan allemaal op straat gepleurd omdat ze niet in het bestemmingsplan passen?
Correct! 1 punt voor jou. Oh ja, en je krijgt een boete.
pi_78577652
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Correct! 1 punt voor jou. Oh ja, en je krijgt een boete.
En dat lost welk probleem precies op?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:36:26 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577665
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:35 schreef Farenji het volgende:

[..]

En dat lost welk probleem precies op?
Wat een domme vraag
  maandag 1 maart 2010 @ 01:37:25 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577683
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Keukentje en douchecabine is makkelijk te verantwoorden
Normaal gesproken wel maar:
quote:
Begane grond is magazijn voor mijn bedrijf, de eerste etage is verbouwd als appartement met complete keuken, slaapgedeelte, wastafel, douchecabine etc. Ook staat er een wasmachine en een droger.
Het is maar een magazijn. Geen autogarage. Daarbij is er een HELE etage verbouwd tot appartement, compleet ingericht. Dat is al HEEL wat anders en veel moeilijker recht te breien.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:45:20 #19
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_78577804
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Het is maar een magazijn. Geen autogarage. Daarbij is er een HELE etage verbouwd tot appartement, compleet ingericht. Dat is al HEEL wat anders en veel moeilijker recht te breien.
Kwestie van de boel weer een beetje op een magazijn laten lijken.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar beter dan een dikke prent aan je broek.
Zou ff de boel op een opslag laten lijken en dan een maandje in een goedkoop hotelletje gaan zitten.

En daarna vrolijk terug komen.
pi_78577852
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Het ligt er natuurlijk aan hoe het verbouwd is maar een keuken, douchecabine en wasser/droger prima te verantwoorden, zeker als er medewerkers zijn en/of de eigenaar lange uren maakt
pi_78577889
Nouja, een wasser en droger in je kantoor?
pi_78577913
Ook makkelijk te verantwoorden voor je werkkleren

Voldoende mensen die zich omkleden, wassen en douchen op het werk en 'schoon' naar huis gaan
  maandag 1 maart 2010 @ 01:53:40 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577920
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan hoe het verbouwd is maar een keuken, douchecabine en wasser/droger prima te verantwoorden, zeker als er medewerkers zijn en/of de eigenaar lange uren maakt
En dat moet je aannemelijk zien te maken. Nogmaals: er is een complete etage zo ingericht dat het geen kantoor/magazijn is.

Wat hierboven gezegd wordt: het laten lijken op een tijdelijke opslag is het beste. Denk ik. En dan nog maar hopen dat ze TS niet 's ochtends in de gaten houden.

Daarbij zou zomaar 1 van de buren TS verlinkt kunnen hebben.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:54:06 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78577926
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ook makkelijk te verantwoorden voor je werkkleren

Voldoende mensen die zich omkleden, wassen en douchen op het werk en 'schoon' naar huis gaan
dat ligt dus helemaal aan je werkzaamheden.

Ik zeg niet dat het niet verdedigbaar is...maar je moet niet met een slap kutverhaal komen.

Een dozenmagazijn is niet zo smerig.
  maandag 1 maart 2010 @ 01:55:41 #25
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_78577956
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:20 schreef DavidTwente het volgende:
De matrassen zijn aan het zicht onttrokken. Daarbij mag ik natuurlijk wel matrassen opslaan in mijn magazijn, er staat wel meer huisraad/troep ivm de verhuizing van west naar oost.
Het punt is wel dat ik 's avonds in mijn magazijn ben (er brandt licht), niet vertrek en 's ochtends fris met natte haren het pand verlaat.
Inbraakpreventie... dat is de reden dat er licht brand.

Verder: lijkt me dat je gewoon niet open moet doen als er aangebeld wordt en als er bekenden komen hen even van tevoren bellen zodat je weet dat er iemand komt. En misschien je auto niet direct voor de deur parkeren. Anders staat er midden in de nacht een auto die thuishoort bij een particulier die 175km verderop woont. Dat gaat een keertje opvallen natuurlijk.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_78577961
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dat moet je aannemelijk zien te maken. Nogmaals: er is een complete etage zo ingericht dat het geen kantoor/magazijn is.

Wat hierboven gezegd wordt: het laten lijken op een tijdelijke opslag is het beste. Denk ik. En dan nog maar hopen dat ze TS niet 's ochtends in de gaten houden.

Daarbij zou zomaar 1 van de buren TS verlinkt kunnen hebben.
Dacht dat het sinds 1945 niet meer voorkwam
  maandag 1 maart 2010 @ 01:56:16 #27
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78577962
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:36 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat een domme vraag
Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag? Okey; die polen zijn eruit.. en dan op straat. Dan heb je toch nog steeds een probleem?
En toen was er niets!
pi_78577973
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

dat ligt dus helemaal aan je werkzaamheden.

Ik zeg niet dat het niet verdedigbaar is...maar je moet niet met een slap kutverhaal komen.

Een dozenmagazijn is niet zo smerig.
Ga jij lekker in je werkleren 2 uur in de auto zitten?
pi_78577975
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:56 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk wel een goede vraag? Okey; die polen zijn eruit.. en dan op straat. Dan heb je toch nog steeds een probleem?
Het probleem van bewoning van een bedrijfspand is dan toch opgelost?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:58:29 #30
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_78577993
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:57 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar dan hebben mensen wel geen dak meer boven hun hoofd. En een kat in het nauw maakt rare sprongen...
En toen was er niets!
pi_78577996
In de 2de wereld oorlog verstopte men Joden... nu verstopt men Polen. (en matrassen)
Free people own guns! Slaves do not!
pi_78578068
quote:

[..]

Is dat echt een probleem dan?
  maandag 1 maart 2010 @ 02:09:28 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78578108
Bed eruitkeilen, en vervangen voor een goede slaapbank, zorg ook dat kleding, en persoonlijke verzorgingsspullen niet het zicht liggen..
Zolang je er niet ingeschreven staat, en kunt aantonen dat je op een ander adres je duurzame huishouding voert, er geen post ontvangt en er geen verjaardagen viert, kunnen ze je weinig tot niks maken denk ik, het is verboden om er te WONEN, niet om er te verblijven, daar zit een verschil in

Mocht je 'gesnaaid' worden, is het imho zeker de moeite waard om het voor te laten komen; ZZP'er, lange dagen, onverantwoord om terug te rijden na overwerk, volle agenda, lul er een mooie punt aan.. het enige wat je moet doen is zorgen dat het er niet te huiselijk uit ziet, maar puur als een crashplace, en dan is er weinig aan de hand volgens mij.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78578116
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:58 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Maar dan hebben mensen wel geen dak meer boven hun hoofd. En een kat in het nauw maakt rare sprongen...
Daar gaat dan weer een andere ambtenaar over.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:10:48 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578121
quote:

[..]

Ja ik snap niet wat er zo moelijk te begrijpen is
  maandag 1 maart 2010 @ 02:11:02 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578123
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dacht dat het sinds 1945 niet meer voorkwam
Ben jij echt zo naief?
pi_78578133
Behoorlijk trieste situatie, als je je voor een rechter moet gaan verantwoorden omdat je slaapt in een ruimte waarvoor je zelf de huur betaalt.
pi_78578148
Zometeen moet ik me nog gaan verantwoorden omdat ik bedrijfsactiviteiten uitvoer in een ruimte waar ik ook woon!!
pi_78578192
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Farenji het volgende:
Behoorlijk trieste situatie, als je je voor een rechter moet gaan verantwoorden omdat je slaapt in een ruimte waarvoor je zelf de huur betaalt.
regels zijn regels in dit land.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:19:01 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578209
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:12 schreef Farenji het volgende:
Hoe oud ben je? Je hebt ondertussen toch wel geleerd dat dingen die jij logisch vindt lang niet altijd ook zo zijn?

Het MAG niet. Lees ook dit maar even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestemmingsplan_(Nederland)
pi_78578217
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

regels zijn regels in dit land.
Ja en bullshit is bullshit.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:21:30 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578227
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

pi_78578242
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat ook.
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 02:26:43 #44
Rawr
pi_78578270
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als jij een bedrijfspand hebt, en je buurman verhuurt het aan een stel studenten...dan levert dat allerlei problemen op. Vindt je het dan opeens ook nog huilerij?
TS is eigenaar van het pand, dan is het in mijn opzicht een heel ander verhaal dan hetgeen jij hierboven typt

Als de situatie zoals jij beschrijft gebeurt, dan is het geen huilerij natuurlijk
pi_78578279
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:19 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Je hebt ondertussen toch wel geleerd dat dingen die jij logisch vindt lang niet altijd ook zo zijn?

Het MAG niet. Lees ook dit maar even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestemmingsplan_(Nederland)
Een wet die debiel, zinloos en verkeerd is dient niet gehoorzaamd te worden.
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 02:30:03 #46
Rawr
pi_78578298
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik proef anarchisme en keur het goed.
pi_78578306
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik proef anarchisme en keur het goed.
Dat is niet eens anarchisme, dat is ieders democratische plicht.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:33:34 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578327
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Kutpuber. Je hoort op bed te liggen.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:34:24 #49
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578333
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is niet eens anarchisme, dat is ieders democratische plicht.
Je mag er van uitgaan dat die wet democratisch is aangenomen. Dus je bent tegenstrijdig bezig.
pi_78578345
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb jou precies 0 argumenten zien geven. Denk je nog wat aan de discussie te gaan toevoegen of mag ik je in mijn ignore-filter pleuren?
  maandag 1 maart 2010 @ 02:37:03 #51
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578362
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:35 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb jou precies 0 argumenten zien geven. Denk je nog wat aan de discussie te gaan toevoegen of mag ik je in mijn ignore-filter pleuren?
Ik geef je een bron waarom wonen in een werkgebouw niet mag. Vervolgens reageer jij met: "maar dat is een domme wet, die moet genegeerd worden!".

Noem jij dat een steekhoudend argument dan? Nee, dat is het gedrag van een kleuter
  maandag 1 maart 2010 @ 02:40:44 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78578395
Wat is de definitie van bewoning dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78578396
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik geef je een bron waarom wonen in een werkgebouw niet mag. Vervolgens reageer jij met: "maar dat is een domme wet, die moet genegeerd worden!".

Noem jij dat een steekhoudend argument dan? Nee, dat is het gedrag van een kleuter

Ik stel een aantal simpele vragen in dit topic, ik verwacht slechts een simpel antwoord. Geen fucking tautologie.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:49:15 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578448
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik stel een aantal simpele vragen in dit topic, ik verwacht slechts een simpel antwoord. Geen fucking tautologie.
[ ] geschikt
[X] ongeschikt

pi_78578456
Niet vechten krabben en bijten, dames!

Ik denk dat de TS meer heeft aan tips dan aan jullie gekibbel.
pi_78578457
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:40 schreef wonderer het volgende:
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, want je slaapt er zo'n 3 nachten per week, terwijl je dus ook een ander huis hebt, daar staat ingeschreven (neem ik aan??) en het grootste deel van de tijd (okay, 4 tegen 3, krap maar toch de meerderheid ) in je eigen huis slaapt. Dat is wat anders dan als er illegalen wonen, die naar ik aanneem de hele week in het pand zouden vertoeven en geen ander huis (in Nederland) hebben. Mogelijk hoef je helemaal niet te bewijzen dat je er nooit eens blijft slapen, alleen dat je er niet permanent woont.
  maandag 1 maart 2010 @ 02:51:10 #57
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78578462
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:40 schreef wonderer het volgende:
Dat is een goeie vraag
pi_78578529
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:50 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, want je slaapt er zo'n 3 nachten per week, terwijl je dus ook een ander huis hebt, daar staat ingeschreven (neem ik aan??) en het grootste deel van de tijd (okay, 4 tegen 3, krap maar toch de meerderheid ) in je eigen huis slaapt. Dat is wat anders dan als er illegalen wonen, die naar ik aanneem de hele week in het pand zouden vertoeven en geen ander huis (in Nederland) hebben. Mogelijk hoef je helemaal niet te bewijzen dat je er nooit eens blijft slapen, alleen dat je er niet permanent woont.
Incidentiele bewoning zal vast ook niet mogen volgens het bestemmingsplan(industrie of bedrijvigheid)
pi_78578588
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Incidentiele bewoning zal vast ook niet mogen volgens het bestemmingsplan(industrie of bedrijvigheid)
Inderdaad mag dat niet volgens de regels.
pi_78578606
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[ ] geschikt
[X] ongeschikt

Ongeschikt waarvoor? Voor een rol als kritiekloos en gezagsgetrouw schoothondje zoals jij? Can't argue with that.
pi_78578607
Zolang ze geen kleren en bed aantreffen zijn het knappe ambentaren als ze uit kunnen vinden dat je daar woont
pi_78578625
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zou ik als ik TS was dus eerst eens duidelijk gaan nazoeken/navragen. Het zal er van af hangen of de regels opgesteld zijn om alle vormen van bewoning tegen te gaan (bijvoorbeeld vanwege de brandveiligheid) of specifiek om bewoning door illegalen tegen te gaan (die er niet veel aan zouden hebben om er een paar nachtjes in de week te zitten als ze verder nergens heen kunnen).
pi_78578630
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang ze geen kleren en bed aantreffen zijn het knappe ambentaren als ze uit kunnen vinden dat je daar woont
De definitie van wonen is ruim indien je ook een ander adres hebt.
  maandag 1 maart 2010 @ 04:54:19 #64
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_78579205
als iemand nachtdienst draait in bv. een apotheek, dan slapen die daar ook..
Dus je kan toch gewoon zeggen dat je een nachtdienst draait ?
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  maandag 1 maart 2010 @ 12:17:34 #65
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78585377
Het bedrijfgebouw mag al niet geschikt gemaakt zijn om te bewonen om daar maar eens mee te beginnen dan.
Het grote struikelblok zit hem ook nog in het overnachten. In het bouwbesluit worden technische eisen betreft veiligheid en gezondheid geregeld en die zijn voor een plaats waar overnacht word stukken strenger gesteld dan een bedrijfsgebouw waar men alleen werkend (lees niet slapend) verblijft.

PS de ambtenaren kunnen een bevel tot binnentreding opvragen bij het college van B&W indien afgegeven mag de politie de deur forceren (hoef je wel zelf niet meer open te doen)

Waarschijnlijk zullen ze te kennen geven dat het overnachten per direct gestaakt dient te worden op last van een dwangsom bij overtreding (ps is volgens bestuursrecht en die dwangsommen kunnen flink oplopen)
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  maandag 1 maart 2010 @ 13:15:06 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78587412
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bak schijt die je er bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:17:36 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78587518
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bak schijt die je er bent.
Ik?
  maandag 1 maart 2010 @ 13:18:36 #68
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78587560
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik?
Nee je tante uit Marokko.
pi_78587753
Nou hier dan maar een argument: je mag niet in bedrijfspanden slapen omdat dit niet veilig wordt geacht ivm met omliggende gevaarlijke bedrijven. Daarom is het in de meeste bestemmingsplannen uitgesloten om op bedrijventerreinen te overnachten.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_78589470
Daarnaast zal de gemeente het niet leuk vinden dat zij allerlei inkomsten misloopt, net als bij bewoning van vakantiehuisjes.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_78590875
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:23 schreef lurf_doctor het volgende:
Nou hier dan maar een argument: je mag niet in bedrijfspanden slapen omdat dit niet veilig wordt geacht ivm met omliggende gevaarlijke bedrijven. Daarom is het in de meeste bestemmingsplannen uitgesloten om op bedrijventerreinen te overnachten.
Oh ja daarom staat bij veel bedrijfsterreinen aan de overkant van de straat een huizen rij.

Maar aangezien we het land der regeltjes zijn, en alle regeltjes moeten op de letter der wet nagevolgd moeten worden door overijverige ambtenaren denk ik dat de TS een probleem kan hebben.

Zoals sommige hier al zeggen gewoon enkele weken een goedkoop hotelletje nemen, en hopen dat de ambtenaren snachts een keer de deur forceren zodat ze zien dat er niemand slaapt.
pi_78591111
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Oh ja daarom staat bij veel bedrijfsterreinen aan de overkant van de straat een huizen rij.
Nu heb je bedrijfsterreinen en bedrijfsterreinen. Ik ken ook wel historisch gegroeide situatie waar woningen te dicht op industrie zit (bijv Roombeek, Enschede voor de vuurwerkramp) en/of nieuwe situatie's waarbij er slechts 'lichte bedrijven' aan de rand van een bedrijventerrein mogen.
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 1 maart 2010 @ 14:41:10 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78591272
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:37 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Nu heb je bedrijfsterreinen en bedrijfsterreinen. Ik ken ook wel historisch gegroeide situatie waar woningen te dicht op industrie zit (bijv Roombeek, Enschede voor de vuurwerkramp) en/of nieuwe situatie's waarbij er slechts 'lichte bedrijven' aan de rand van een bedrijventerrein mogen.
Ik ken hier in de regio ook zo'n situatie. Bedrijventerrein zit er al een tijdje en daar is nu een vette woonwijk tegenaan gebouwd. Vervolgens worden er allemaal regels voor lawaai en geuroverlast gesteld voor de bedrijven die er zitten
  maandag 1 maart 2010 @ 14:41:52 #74
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78591305
Maar goed antwoord op de vraag van TS blijft. Zolang de gemeente niet meewerkt aan een vrijstelling bestemmingsplan en bijbehorende bouwvergunning kun je er niet op legale wijze overnachten.
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  maandag 1 maart 2010 @ 14:42:14 #75
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78591319
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef drbrik het volgende:
Maar goed antwoord op de vraag van TS blijft. Zolang de gemeente niet meewerkt aan een vrijstelling bestemmingsplan en bijbehorende bouwvergunning kun je er niet op legale wijze overnachten.
Lijkt me ook
  maandag 1 maart 2010 @ 14:46:20 #76
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78591485
Weet t wel zeker aangezien ik zelf zo'n ambtenaar bouw- woningtoezicht ben geweest.
pi_78591552
Om wel een beetje offtopic te gaan, maar hoe zit het dan eigenlijk met al die vrachtwagenchauffeurs die hun wagen op datzelfde industrieterrein parkeren en er wel overnachten.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:50:52 #78
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78591689
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Om wel een beetje offtopic te gaan, maar hoe zit het dan eigenlijk met al die vrachtwagenchauffeurs die hun wagen op datzelfde industrieterrein parkeren en er wel overnachten.
Vind ik inderdaad ook wel een goeie want doe je dat met een camper daar dan ben je aant wildkamperen
  maandag 1 maart 2010 @ 14:51:33 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78591727
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef drbrik het volgende:
Onderliggende vraag: hoe kan je die letterneukende tyfuslijers om de tuin leiden en gewoon blijven doen wat je doet?
pi_78591766
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:50 schreef drbrik het volgende:

[..]

Vind ik inderdaad ook wel een goeie want doe je dat met een camper daar dan ben je aant wildkamperen
Anders kan de TS gewoon een oude vrachwagen kopen en dan altijd in de kabine overnachten.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:55:01 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78591868
Dat vind ik ook wel een goeie ja
Ik denk eigenlijk dat het nogal te maken heeft met de veiligheid en het beroep en dat daar een uitzondering voor gemaakt is
pi_78591984
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Onderliggende vraag: hoe kan je die letterneukende tyfuslijers om de tuin leiden en gewoon blijven doen wat je doet?
Hang wat rode lampen op en zeg dat je een bordeel runt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:02:06 #83
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78592163
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:51 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als ze al 's avonds langskomen weten ze meestal al voor 99% zeker hoe de vork in de steel zit anders gaan ze niemand overuren laten klokken om te controleren. Dus ik denk dat om de tuin leiden in dit geval behoorlijk lastig gaat worden.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:04:18 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78592227
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:02 schreef drbrik het volgende:

[..]

Als ze al 's avonds langskomen weten ze meestal al voor 99% zeker hoe de vork in de steel zit anders gaan ze niemand overuren laten klokken om te controleren. Dus ik denk dat om de tuin leiden in dit geval behoorlijk lastig gaat worden.
Dat denk ik dus ook maar TS kan het altijd proberen natuurlijk

Ik heb vroeger ook heel vaak op kantoor geslapen. Maar dat was gewoon op de bank
pi_78592253
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:02 schreef drbrik het volgende:

[..]

Gewoon ze dan een keer in een leeg pand laten binnen vallen, dan ben ik benieuwd of ze nog langer doorgaan met dat onderzoek.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:06:55 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78592323
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gewoon ze dan een keer in een leeg pand laten binnen vallen, dan ben ik benieuwd of ze nog langer doorgaan met dat onderzoek.
Als ze daadwerkelijk elke dag voor de deur staan dan valt het ook op dat je een half huis aan het verhuizen bent
pi_78593318
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:04 schreef DavidTwente het volgende:
Vanwege deze afstand slaap ik 3 nachten per week in mijn bedrijfspand. De gemeente is nu echter aan het controleren op illegale bewoning in bedrijfspanden vanwege alle Polen en Roemenen die daar zijn gaan bivakkeren. Dit gaat voor mij dus problemen opleveren, want bewoning is niet toegestaan.
Overnachten is geen bewoning, en je bent niet bezig met wat in bestuurlijke termen "het verschaffen van logies" heet (waaraan vanzelfsprekend allerlei voorschriften en beperkingen zijn gebonden). Het lijkt mij dat je als ondernemer gewoon 's nachts moet kunnen overblijven, er zijn talloze bedrijven waar 's nachts gewerkt of gewaakt wordt, dus waarom niet bij jou? Hooguit kan ik me voorstellen dat de eigenaar van het complex bepaalde regels hanteert i.v.m. brandveiligheid en beveiliging.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:42:49 #88
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78593784
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:30 schreef dvr het volgende:

[..]

Overnachten is geen bewoning, en je bent niet bezig met wat in bestuurlijke termen "het verschaffen van logies" heet (waaraan vanzelfsprekend allerlei voorschriften en beperkingen zijn gebonden). Het lijkt mij dat je als ondernemer gewoon 's nachts moet kunnen overblijven, er zijn talloze bedrijven waar 's nachts gewerkt of gewaakt wordt, dus waarom niet bij jou? Hooguit kan ik me voorstellen dat de eigenaar van het complex bepaalde regels hanteert i.v.m. brandveiligheid en beveiliging.
Nou die regels betreft brandveiligheid zijn er landelijk en er word nogal een verschil gemaakt tussen een wakker persoon of een slapend persoon (slow whoops) ontruimingsinstallaties e.d. Dus overnachten of snachts werken is nogal een verschil.
(afd 2.14 van het bouwbesluit voor de geïntresseerden hierin word duidelijk gesteld dat voor een gebouw waarin overnacht word verdergaande maatregelen getroffen dienen te worden betreft brandveiligheid)
  maandag 1 maart 2010 @ 15:56:52 #89
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_78594353
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:35 schreef Farenji het volgende:

[..]
..... of mag ik je in mijn ignore-filter pleuren?
als dreigement....mist het wat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 1 maart 2010 @ 15:59:02 #90
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78594416
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

als dreigement....mist het wat.
Whehehe
pi_78594464
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:42 schreef drbrik het volgende:

Nou die regels betreft brandveiligheid zijn er landelijk
Die zijn er landelijk, en plaatselijk, maar die hebben betrekking op niet-woongebouwen waarin logies of opvang wordt geboden, m.a.w. waarin de eigenaar verantwoordelijk is voor de veiligheid van anderen. Een ondernemer die in zijn eigen bedrijfspand in zijn eigen bed de nacht doorbrengt heeft alleen met zijn eigen veiligheid te maken. Ik heb (nog) geen regels kunnen vinden die daar beperkingen aan stellen. Als die bovenverdieping er erg huiselijk uitziet moet TS misschien zijn best doen om te bewijzen dat hij er niet woont, maar goed, hij heeft een eigen woning elders dus dat zal wel lukken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:06:05 #92
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78594732
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:00 schreef dvr het volgende:

[..]

Die zijn er landelijk, en plaatselijk, maar die hebben betrekking op niet-woongebouwen waarin logies of opvang wordt geboden, m.a.w. waarin de eigenaar verantwoordelijk is voor de veiligheid van anderen. Een ondernemer die in zijn eigen bedrijfspand in zijn eigen bed de nacht doorbrengt heeft alleen met zijn eigen veiligheid te maken. Ik heb (nog) geen regels kunnen vinden die daar beperkingen aan stellen. Als die bovenverdieping er erg huiselijk uitziet moet TS misschien zijn best doen om te bewijzen dat hij er niet woont, maar goed, hij heeft een eigen woning elders dus dat zal wel lukken.
Dan zou ik de betreffende afdeling van het bouwbesluit nog maar eens nalezen. Aangezien er niet voldaan wordt aan de eisen gesteld in die afdeling is het gebouw ongeschikt voor overnachting. Doe je dit wel dan is dit strijdig gebruik en kunnen er bestuursrechterlijke stappen ondernomen worden. Dit is namelijk een afdeling die geldig is voor ALLE gebruiksfuncties.
pi_78594845
Ik vraag me ook af wát er nou precies niet mag. Inderdaad: wat is de definitie van bewoning nou precies?

Je mag best slapen in een bedrijfspand, denk aan een middagslaapje of inderdaad nachtdienst. Je mag er ook best 's nachts zijn, overwerk, nachtdient. Dus wanneer is het nou precies bewoning?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 1 maart 2010 @ 16:10:39 #94
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78594909
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:08 schreef Naamah het volgende:
Ik vraag me ook af wát er nou precies niet mag. Inderdaad: wat is de definitie van bewoning nou precies?

Je mag best slapen in een bedrijfspand, denk aan een middagslaapje of inderdaad nachtdienst. Je mag er ook best 's nachts zijn, overwerk, nachtdient. Dus wanneer is het nou precies bewoning?
Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken is het de bewoning die ze tegen willen gaan maar het handvat van de gemeente word juist het overnachten. En het is zelfs zo maar dat weet ik niet zo 1 2 3 terug te vinden dat je het zelfs niet eens geschikt mag maken om te overnachten.

Dus dat bed verwijderen is sowieso stap 1 ja
pi_78596865
Wat als je zegt dat er een paar pogingen tot inbraak zijn geweest en dat je zo je bedrijf wilt beschermen tegen inbrekers?

Waarschijnlijk kunnen ze daar officieel niks mee, maar misschien dat ze de situatie begrijpen, en het dogen?

Zal waarsch wel niet, maar je kan het proberen..
  maandag 1 maart 2010 @ 16:59:11 #96
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78597011
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:56 schreef loqdawq het volgende:
Wat als je zegt dat er een paar pogingen tot inbraak zijn geweest en dat je zo je bedrijf wilt beschermen tegen inbrekers?

Waarschijnlijk kunnen ze daar officieel niks mee, maar misschien dat ze de situatie begrijpen, en het dogen?

Zal waarsch wel niet, maar je kan het proberen..
Je kunt het proberen maar als het echte eikels zijn dan gaan ze vragen naar je aangiften.
pi_78597263
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:06 schreef drbrik het volgende:

Dan zou ik de betreffende afdeling van het bouwbesluit nog maar eens nalezen.
Als we het over dezelfde artikelen hebben (noem ze anders even?) is de vraag of de ruimte een "woonfunctie niet gelegen in een woongebouw" is. De enige aanwijzing daarvoor is dat er een bed staat. Maar die tref je bijvoorbeeld ook in hospitaals of brandweerkazernes waar mensen overnachten die daar voor hun werk aanwezig moeten zijn, en die wonen daar toch ook niet. Voor TS kan hetzelfde gelden en daar heeft de overheid m.i. niets mee te maken; als hij 's nachts aanwezig wil zijn is dat letterlijk en figuurlijk zijn eigen zaak.

Ik stel voor dat TS het aan de helpdesk van VROM voorlegt: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9075
  maandag 1 maart 2010 @ 17:09:42 #98
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_78597482
Ik heb hetzelfde bij mijn bedrijf.

Ik heb hier ook een campingbed staan, soms werk ik tot diep in de nacht door, en dan ga ik niet eens een uur rijden, om in mijn bed te duiken, en dan wakker worden,en weer een uur in de wagen.

net als TS heb ik alle zaken hier op de zaak, een douche, tv, een bank, noem maar op.

maar ik "woon" hier niet.

ik denk op het moment dat men komt controleren op "bewoning" kun jij genoeg bewijzen dat je elders woont.

Maar wat betreft overnachten eb veiligheid, denk ik dat je wel eens nat zou kunnen gaan. maar dan zou je wat al eerder gezegd is, de wet er op na moeten slaan.

En volgens mij mag ook een BOA niet zomaar je deur forceren.
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_78605883
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:14 schreef Farenji het volgende:
Zometeen moet ik me nog gaan verantwoorden omdat ik bedrijfsactiviteiten uitvoer in een ruimte waar ik ook woon!!
Joh, ik moet al betalen omdat ik in mijn eigen duurbetaalde koophuis woon, OZB noemen ze die oplichtersbelasting
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:48:50 #100
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78669434
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:04 schreef dvr het volgende:

[..]

Als we het over dezelfde artikelen hebben (noem ze anders even?) is de vraag of de ruimte een "woonfunctie niet gelegen in een woongebouw" is. De enige aanwijzing daarvoor is dat er een bed staat. Maar die tref je bijvoorbeeld ook in hospitaals of brandweerkazernes waar mensen overnachten die daar voor hun werk aanwezig moeten zijn, en die wonen daar toch ook niet. Voor TS kan hetzelfde gelden en daar heeft de overheid m.i. niets mee te maken; als hij 's nachts aanwezig wil zijn is dat letterlijk en figuurlijk zijn eigen zaak.

Ik stel voor dat TS het aan de helpdesk van VROM voorlegt: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=9075
Het betreft afdeling 2.14 artikel 2.115 deze is al veelvuldig fout geïnterpeteerd. Want als je goed kijkt zie je geen lid 3 bij dit artikel die voorschrijft dat als er geen voorschriften zijn dat er dan niet aan dit artikel voldaan hoeft te worden. Dit houd dus in als er geen verdere voorschriften zijn (deze zijn er niet voor kantoor of industriefunctie) dat je zelf het college van B&W en dus de brandweer moet overtuigen dat er verder gaande maatregelen betreft brandveiligheid zijn getroffen. Dit is dus nog niet aangetoond en daarom is het nog steeds een illegale situatie waar ze op kunnen handhaven.
pi_78671529
TS ontkoppel die wasmachine en droger, neem die matrassen mee naar het oosten, en betrek een hostel voor een paar dagen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78671913
Die wasmachine en droger lijken me overbodig, als je regelmatig naar je "echte" huis gaat kun toch daar de was doen?
Vervang het bed door een slaapbank, dat valt weer minder op. Richt het een beetje in als koffieruimte, en zorg dat je geen kledingkast hebt en geen tandenborstel op de wasbak.
Verder kun je nog wat magazijndingen in die ruimte plaatsen, zoals wat lege stellingen langs de wand?
pi_78680660
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef drbrik het volgende:

Het betreft afdeling 2.14 artikel 2.115 deze is al veelvuldig fout geïnterpeteerd. Want als je goed kijkt zie je geen lid 3 bij dit artikel die voorschrijft dat als er geen voorschriften zijn dat er dan niet aan dit artikel voldaan hoeft te worden. Dit houd dus in als er geen verdere voorschriften zijn (deze zijn er niet voor kantoor of industriefunctie) dat je zelf het college van B&W en dus de brandweer moet overtuigen dat er verder gaande maatregelen betreft brandveiligheid zijn getroffen. Dit is dus nog niet aangetoond en daarom is het nog steeds een illegale situatie waar ze op kunnen handhaven.
Je bedoelt waarschijnlijk 2.120 (omdat het bestaande bouw is) maar daarvoor geldt dezelfde redenering als die je hier volgt. Het Bouwbesluit stelt daar: "Een bestaand bouwwerk waarin wordt geslapen is zodanig dat uitbreiding van brand in verdergaande mate wordt beperkt dan [etc]".

Ik denk echter niet dat dit van toepassing is. Het gebouw is en blijft gewoon een bedrijfsgebouw, niet bestemd om er te slapen, en dat TS er toch regelmatig slaapt maakt het nog niet tot een "bouwwerk waarin wordt geslapen". Dat TS er overnacht staat ten dienste van zijn bedrijfsvoering.

Het Praktijkboek Bouwbesluit 2003 (PDF) stelt op pagina 135: "Het feit dat in een werkomgeving soms kortdurend wordt geslapen, hetzij op de werkplek, hetzij in een daartoe ingerichte rust- of slaapruimte, maakt het gebouw niet tot een gebouw waarin wordt geslapen als bedoeld in het Bouwbesluit 2003". Ik denk dat je deze situatie ook zo moet opvatten, al geef ik toe dat er ook wel tegenargumenten aan te dragen zijn. Maar omdat de wet toch in de eerste plaats bedoeld is om anderen (gasten, gebruikers) te beschermen voor slordigheden van eigenaren en exploitanten van gebouwen, en niet om eigenaren tegen zichzelf te beschermen, zou ik het van overmatige bemoeienis vinden getuigen als de gemeente hiertegen optreedt. Dan lijkt het me redelijker als ze in goed overleg tot een gedoogsituatie komen als hij bijvoorbeeld een paar rookmelders ophangt, een vluchtroute heeft en hij zich in een evt. nachtregister inschrijft.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:43:55 #104
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78685491
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:51 schreef dvr het volgende:

[..]

Het Praktijkboek Bouwbesluit 2003 (PDF) stelt op pagina 135: "Het feit dat in een werkomgeving soms kortdurend wordt geslapen, hetzij op de werkplek, hetzij in een daartoe ingerichte rust- of slaapruimte, maakt het gebouw niet tot een gebouw waarin wordt geslapen als bedoeld in het Bouwbesluit 2003". Ik denk dat je deze situatie ook zo moet opvatten, al geef ik toe dat er ook wel tegenargumenten aan te dragen zijn.
Intressant aangezien ik al eens een geheel andere uitleg gekregen heb van VROM maar mij was wel al vrij snel duidelijk dat hier nog geen jurispudentie over is. Maar goed ik ben advocaat van de duivel (gemeente dus in dit geval) en ik denk dat het nog een heel lastige opgave gaat worden voor TS.

Ik vind jou idee over een gedoogsituatie ook erg goed klinken zou ook mijn voorkeur hebben maar gemeentes kennende gaan ze tegenwoordig niet meer snel voor actief gedogen. (Ze gaan er ook van uit dat de meeste mensen geen voorzieningenrechter inschakelen en de gehele bezwaar, beroep en RvS door gaan lopen)
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:54:43 #105
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78686074
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:58 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Dat lijtk me algemeen wel bekend ja, je hebt ook veel minder drugscriminaliteit als je het legaal maakt..
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:56:38 #106
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78686193
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je mag er van uitgaan dat die wet democratisch is aangenomen. Dus je bent tegenstrijdig bezig.
Hoezo mogen wij dat? We leven niet in een directe democratie hoor.
pi_79290787
HIHA-kickje

hoe is het afgelopen
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:48:33 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79291390
Ik ben ook benieuwd
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:49:22 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79291418
Goede kick.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79295680
TS ging al in de fout door de eerste keer (na kantooruren) de deur open te doen voor de beste ambtenaren en hij liet ze vervolgens ook nog eens niet binnen wat ze waarschijnlijk zien als "Die heeft wat te verbergen".
pi_84818115
Grote kick; kleine update.
Er is geen controle meer geweest. Slaap er nu 2 á 3 nachten per week en probeer niet op te vallen (met licht bv. 's avonds). Andere bedrijfsunits die voorheen wel bewoond werden, zijn al een paar maanden leeg. De gemeente zal dus toch wel actie hebben ondernomen (dwangbevel o.i.d.).
Het enige wat mijn aanwezigheid verraad is dat mijn auto voor de deur staat. Maargoed er staan wel meer auto's ergens voor een pand geparkeerd.
Ik heb me wel voorgenomen om als er 's avonds wordt aangebeld niet meer open te doen. Mocht men mij hier ooit op aan spreken, dan is mijn argument: " 's Avonds de deur opendoen, op een verlaten industrieterrein, ik ben niet gek. Weet jij veel wat er kan gebeuren."
Mochten er nog ontwikkelingen zijn, dan hou ik jullie op de hoogte.
pi_84823163
Even volgen :P
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_84824824
Terecht argument natuurlijk. Kan je auto niet gewoon ergens anders zetten zo nu en dan?
pi_84825148
Gewoon paar magneet stickers laten bedrukken en op je auto plakken. Dan is het je bedrijfsauto voor de deur.
pi_131573718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2010 16:46 schreef DavidTwente het volgende:
Grote kick; kleine update.
Er is geen controle meer geweest. Slaap er nu 2 á 3 nachten per week en probeer niet op te vallen (met licht bv. 's avonds). Andere bedrijfsunits die voorheen wel bewoond werden, zijn al een paar maanden leeg. De gemeente zal dus toch wel actie hebben ondernomen (dwangbevel o.i.d.).
Het enige wat mijn aanwezigheid verraad is dat mijn auto voor de deur staat. Maargoed er staan wel meer auto's ergens voor een pand geparkeerd.
Ik heb me wel voorgenomen om als er 's avonds wordt aangebeld niet meer open te doen. Mocht men mij hier ooit op aan spreken, dan is mijn argument: " 's Avonds de deur opendoen, op een verlaten industrieterrein, ik ben niet gek. Weet jij veel wat er kan gebeuren."
Mochten er nog ontwikkelingen zijn, dan hou ik jullie op de hoogte.
Nog een kick! Doe je dit nog steeds ? :)
pi_131574401
quote:
11s.gif Op maandag 1 maart 2010 02:14 schreef Farenji het volgende:
je mag ook heul geen webwinkel meer voeren vanuit huis. Officieel. Want dan ben je een "winkel" en die horen op een bedrijventerrein.
pi_131602660
Ja, helaas wel. De gemeente heeft niets van zich laten horen gelukkig. Ik speel nog wel steeds "Anne Frank in het Achterhuis".
Inmiddels staat het pand twee jaar te koop. Het heen en weer reizen ben ik behoorlijk zat. Er is echter geen animo bij eventuele kopers. Het is wachten op betere economische tijden...
pi_131606704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:36 schreef DavidTwente het volgende:
Ja, helaas wel. De gemeente heeft niets van zich laten horen gelukkig. Ik speel nog wel steeds "Anne Frank in het Achterhuis".
Inmiddels staat het pand twee jaar te koop. Het heen en weer reizen ben ik behoorlijk zat. Er is echter geen animo bij eventuele kopers. Het is wachten op betere economische tijden...
Anne Frank hield het minder lang vol! Chapeau!
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_131647847
Je mag er niet slapen, maar je mag toch wel gewoon overwerken? Al zouden ze je om 23:00 nog aantreffen in je pand, dan zeg je toch dat je nog aan het werk bent. Deadline voor een klus enzo...
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:58:15 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131647886
Maarre, als je geacht wordt er niet te zijn: waarom doe je dan open?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131731620
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:58 schreef eriksd het volgende:
Maarre, als je geacht wordt er niet te zijn: waarom doe je dan open?
Bedrijf draait nachtdienst en waarom zou je niet opendoen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2013 01:58:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')