abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78671913
Die wasmachine en droger lijken me overbodig, als je regelmatig naar je "echte" huis gaat kun toch daar de was doen?
Vervang het bed door een slaapbank, dat valt weer minder op. Richt het een beetje in als koffieruimte, en zorg dat je geen kledingkast hebt en geen tandenborstel op de wasbak.
Verder kun je nog wat magazijndingen in die ruimte plaatsen, zoals wat lege stellingen langs de wand?
pi_78680660
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef drbrik het volgende:

Het betreft afdeling 2.14 artikel 2.115 deze is al veelvuldig fout geïnterpeteerd. Want als je goed kijkt zie je geen lid 3 bij dit artikel die voorschrijft dat als er geen voorschriften zijn dat er dan niet aan dit artikel voldaan hoeft te worden. Dit houd dus in als er geen verdere voorschriften zijn (deze zijn er niet voor kantoor of industriefunctie) dat je zelf het college van B&W en dus de brandweer moet overtuigen dat er verder gaande maatregelen betreft brandveiligheid zijn getroffen. Dit is dus nog niet aangetoond en daarom is het nog steeds een illegale situatie waar ze op kunnen handhaven.
Je bedoelt waarschijnlijk 2.120 (omdat het bestaande bouw is) maar daarvoor geldt dezelfde redenering als die je hier volgt. Het Bouwbesluit stelt daar: "Een bestaand bouwwerk waarin wordt geslapen is zodanig dat uitbreiding van brand in verdergaande mate wordt beperkt dan [etc]".

Ik denk echter niet dat dit van toepassing is. Het gebouw is en blijft gewoon een bedrijfsgebouw, niet bestemd om er te slapen, en dat TS er toch regelmatig slaapt maakt het nog niet tot een "bouwwerk waarin wordt geslapen". Dat TS er overnacht staat ten dienste van zijn bedrijfsvoering.

Het Praktijkboek Bouwbesluit 2003 (PDF) stelt op pagina 135: "Het feit dat in een werkomgeving soms kortdurend wordt geslapen, hetzij op de werkplek, hetzij in een daartoe ingerichte rust- of slaapruimte, maakt het gebouw niet tot een gebouw waarin wordt geslapen als bedoeld in het Bouwbesluit 2003". Ik denk dat je deze situatie ook zo moet opvatten, al geef ik toe dat er ook wel tegenargumenten aan te dragen zijn. Maar omdat de wet toch in de eerste plaats bedoeld is om anderen (gasten, gebruikers) te beschermen voor slordigheden van eigenaren en exploitanten van gebouwen, en niet om eigenaren tegen zichzelf te beschermen, zou ik het van overmatige bemoeienis vinden getuigen als de gemeente hiertegen optreedt. Dan lijkt het me redelijker als ze in goed overleg tot een gedoogsituatie komen als hij bijvoorbeeld een paar rookmelders ophangt, een vluchtroute heeft en hij zich in een evt. nachtregister inschrijft.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:43:55 #104
261336 drbrik
zo hel wie un brik
pi_78685491
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:51 schreef dvr het volgende:

[..]

Het Praktijkboek Bouwbesluit 2003 (PDF) stelt op pagina 135: "Het feit dat in een werkomgeving soms kortdurend wordt geslapen, hetzij op de werkplek, hetzij in een daartoe ingerichte rust- of slaapruimte, maakt het gebouw niet tot een gebouw waarin wordt geslapen als bedoeld in het Bouwbesluit 2003". Ik denk dat je deze situatie ook zo moet opvatten, al geef ik toe dat er ook wel tegenargumenten aan te dragen zijn.
Intressant aangezien ik al eens een geheel andere uitleg gekregen heb van VROM maar mij was wel al vrij snel duidelijk dat hier nog geen jurispudentie over is. Maar goed ik ben advocaat van de duivel (gemeente dus in dit geval) en ik denk dat het nog een heel lastige opgave gaat worden voor TS.

Ik vind jou idee over een gedoogsituatie ook erg goed klinken zou ook mijn voorkeur hebben maar gemeentes kennende gaan ze tegenwoordig niet meer snel voor actief gedogen. (Ze gaan er ook van uit dat de meeste mensen geen voorzieningenrechter inschakelen en de gehele bezwaar, beroep en RvS door gaan lopen)
Why do hockey-players wear numbers on their shirts? Cause sometimes they can't match the dental records with the bodies
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:54:43 #105
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78686074
quote:
Op maandag 1 maart 2010 01:58 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Maar dan hebben mensen wel geen dak meer boven hun hoofd. En een kat in het nauw maakt rare sprongen...
Dat lijtk me algemeen wel bekend ja, je hebt ook veel minder drugscriminaliteit als je het legaal maakt..
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:56:38 #106
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78686193
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je mag er van uitgaan dat die wet democratisch is aangenomen. Dus je bent tegenstrijdig bezig.
Hoezo mogen wij dat? We leven niet in een directe democratie hoor.
pi_79290787
HIHA-kickje

hoe is het afgelopen
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:48:33 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79291390
Ik ben ook benieuwd
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:49:22 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_79291418
Goede kick.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_79295680
TS ging al in de fout door de eerste keer (na kantooruren) de deur open te doen voor de beste ambtenaren en hij liet ze vervolgens ook nog eens niet binnen wat ze waarschijnlijk zien als "Die heeft wat te verbergen".
pi_84818115
Grote kick; kleine update.
Er is geen controle meer geweest. Slaap er nu 2 á 3 nachten per week en probeer niet op te vallen (met licht bv. 's avonds). Andere bedrijfsunits die voorheen wel bewoond werden, zijn al een paar maanden leeg. De gemeente zal dus toch wel actie hebben ondernomen (dwangbevel o.i.d.).
Het enige wat mijn aanwezigheid verraad is dat mijn auto voor de deur staat. Maargoed er staan wel meer auto's ergens voor een pand geparkeerd.
Ik heb me wel voorgenomen om als er 's avonds wordt aangebeld niet meer open te doen. Mocht men mij hier ooit op aan spreken, dan is mijn argument: " 's Avonds de deur opendoen, op een verlaten industrieterrein, ik ben niet gek. Weet jij veel wat er kan gebeuren."
Mochten er nog ontwikkelingen zijn, dan hou ik jullie op de hoogte.
pi_84823163
Even volgen :P
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_84824824
Terecht argument natuurlijk. Kan je auto niet gewoon ergens anders zetten zo nu en dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84825148
Gewoon paar magneet stickers laten bedrukken en op je auto plakken. Dan is het je bedrijfsauto voor de deur.
pi_131573718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2010 16:46 schreef DavidTwente het volgende:
Grote kick; kleine update.
Er is geen controle meer geweest. Slaap er nu 2 á 3 nachten per week en probeer niet op te vallen (met licht bv. 's avonds). Andere bedrijfsunits die voorheen wel bewoond werden, zijn al een paar maanden leeg. De gemeente zal dus toch wel actie hebben ondernomen (dwangbevel o.i.d.).
Het enige wat mijn aanwezigheid verraad is dat mijn auto voor de deur staat. Maargoed er staan wel meer auto's ergens voor een pand geparkeerd.
Ik heb me wel voorgenomen om als er 's avonds wordt aangebeld niet meer open te doen. Mocht men mij hier ooit op aan spreken, dan is mijn argument: " 's Avonds de deur opendoen, op een verlaten industrieterrein, ik ben niet gek. Weet jij veel wat er kan gebeuren."
Mochten er nog ontwikkelingen zijn, dan hou ik jullie op de hoogte.
Nog een kick! Doe je dit nog steeds ? :)
pi_131574401
quote:
11s.gif Op maandag 1 maart 2010 02:14 schreef Farenji het volgende:
Zometeen moet ik me nog gaan verantwoorden omdat ik bedrijfsactiviteiten uitvoer in een ruimte waar ik ook woon!!
je mag ook heul geen webwinkel meer voeren vanuit huis. Officieel. Want dan ben je een "winkel" en die horen op een bedrijventerrein.
pi_131602660
Ja, helaas wel. De gemeente heeft niets van zich laten horen gelukkig. Ik speel nog wel steeds "Anne Frank in het Achterhuis".
Inmiddels staat het pand twee jaar te koop. Het heen en weer reizen ben ik behoorlijk zat. Er is echter geen animo bij eventuele kopers. Het is wachten op betere economische tijden...
pi_131606704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:36 schreef DavidTwente het volgende:
Ja, helaas wel. De gemeente heeft niets van zich laten horen gelukkig. Ik speel nog wel steeds "Anne Frank in het Achterhuis".
Inmiddels staat het pand twee jaar te koop. Het heen en weer reizen ben ik behoorlijk zat. Er is echter geen animo bij eventuele kopers. Het is wachten op betere economische tijden...
Anne Frank hield het minder lang vol! Chapeau!
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_131647847
Je mag er niet slapen, maar je mag toch wel gewoon overwerken? Al zouden ze je om 23:00 nog aantreffen in je pand, dan zeg je toch dat je nog aan het werk bent. Deadline voor een klus enzo...
  zaterdag 28 september 2013 @ 16:58:15 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_131647886
Maarre, als je geacht wordt er niet te zijn: waarom doe je dan open?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_131731620
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:58 schreef eriksd het volgende:
Maarre, als je geacht wordt er niet te zijn: waarom doe je dan open?
Bedrijf draait nachtdienst en waarom zou je niet opendoen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2013 01:58:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')