Had "maartena" een mooie verklaring voor.. In Amerika/Canada is het sowieso relaxter qua fans, die gaan ook echt voor de sport ipv geweld bij wedstrijden. Daar hebben ze bendes om ruzies op te lossen.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:31 schreef northernlight81 het volgende:
Ik vond het ijshockey echt vet. Dat Canada won maakt het einde (medailleceremonie enzo) wel extra mooi met al die Canadezen. De Olympische spelen eindigen met een waar volksfeest, prachtig!
Ijshockey is fysiek erg lomp, maar hoe de supporters met elkaar omgaan is dan weer 100x sportiever dan bij voetbal. Ook toen Canada verloor van de VS.
Toen ik nog vaste noren had was een potje ijshockey nog prima mogelijk. Met die klappers van tegenwoordig kun je echt niet meer fatsoenlijk pootje over achterstevoren doen.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:38 schreef Tassiepassie het volgende:
Jammer idd dat het niet iets meer populariteit krijgt in nl
Ik wel in ieder geval. Vind je het erg als ik daar morgen aan begin?quote:Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef Doler12 het volgende:
Gaan we nog een e-mail sturen naar de NOS om Jeroen Grutter te bedanken voor zijn goede commentaar
Ik wou het net ook vragen. Weten jullie op welk mailadres dat moet?quote:Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Vind je het erg als ik daar morgen aan begin?
publieksreacties@nos.nlquote:Op maandag 1 maart 2010 00:40 schreef Saviola het volgende:
[..]
Ik wou het net ook vragen. Weten jullie op welk mailadres dat moet?
mwah niet echt. Ik ga ze gewoon complimenterne met het goede commentaar van Grueter, vragen of ze wat meer aandacht aan NHL willen besteden bij Studio sport en ze wijzen naar deze topicreeks waarin Grueter wat complimentjes kan teruglezenquote:
Ik vind dat serieus een goed plan.. Heb m niet veel gehoord doordat ik hier niet de controle heb over de TV, dus moest het met commentaarloze streams doen, maar hoorde m laatst in een spannende wedstrijd (volgens mij ook USA-Canada) op zijn NBC`s verslaggeven in het Nederlands. Echt superquote:Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef Doler12 het volgende:
Gaan we nog een e-mail sturen naar de NOS om Jeroen Grutter te bedanken voor zijn goede commentaar
Zouden die ook allemaal gelezen worden, en op gereageerd?quote:
ORanje lukt wel, Play-offs worden lastig, want volgens mij heeft RTL daar de rechten voor.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb liever meer aandacht voor de play-offs en Oranje
Ik heb al wat gestuurd.quote:
Is te hopen met het WK in Nederland, nu moeten we ook nog hopen op een paar goede resultaten maar met Nazarov, Bruinsma en Tanner erbij moet dat wel lukken. Hopelijk zijn Groeneveld, Schaafsma, Mason, Bruijsten en Dalhuisen uit de VS er ook bijquote:Op maandag 1 maart 2010 00:51 schreef nyny83 het volgende:
[..]
ORanje lukt wel, Play-offs worden lastig, want volgens mij heeft RTL daar de rechten voor.
Ik hoorde Mart net toch zeggen dat ze bang waren voor rellen als Canada zou verliezen.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:36 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Had "maartena" een mooie verklaring voor.. In Amerika/Canada is het sowieso relaxter qua fans, die gaan ook echt voor de sport ipv geweld bij wedstrijden. Daar hebben ze bendes om ruzies op te lossen.
Je kijkt teveel voetbal.quote:Op maandag 1 maart 2010 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er komen ook rellen als ze winnen
Wedden dat er ergens een ijsbeer tegen een iglo aanloopt.quote:Op maandag 1 maart 2010 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat er ergens in Canada rellen zijn en dat het op het nieuws komen?
Yep, en toch zitten ze gewoon naast elkaar.quote:Op maandag 1 maart 2010 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vraag me af hoe bijv. Avalanchefans en Red Wingsfans met elkaar omgaan in het stadion/de arena. Die twee zijn schijnbaar flinke vijanden van mekaar.
Tja, zal ook wel deels ermee te maken hebben dat voetballers hun agressie niet kwijt kunnen op het veld, itt ijshockeyers?quote:Op maandag 1 maart 2010 03:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Yep, en toch zitten ze gewoon naast elkaar.Hekken en vakken om fans te scheiden is toch wel erg neanderthaler-achtig eigenlijk.
zal wel meevallen, want lang niet iedereen in het publiek speelt zelf ijshockey.quote:Op maandag 1 maart 2010 03:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tja, zal ook wel deels ermee te maken hebben dat voetballers hun agressie niet kwijt kunnen op het veld, itt ijshockeyers?
best veel voor een ijshockeywedstrijd imoquote:Op maandag 1 maart 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1,3 miljoen mensen keken naar de finale
Bericht uit 2003.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.nytimes.com/19(...)ng.html?pagewanted=1
Dit zegt alleen dat het dus maar zelden voorkomt. Bij de F1 is er ook wel eens flinke ruzie geweest tussen Ferrari fans en McLaren fans (iets kleinschaliger wel). Als de verkeerde mensen veel drinken kunnen die nog wel ruzie krijgen om een potje domino.quote:The police, who were criticized for not responding fast enough when rioting occurred after the Canadiens' last title in 1986, appeared to have been caught off guard despite their well-publicized plans to avoid a repeat performance.
toch had ik meer kijkers verwacht nogquote:Op maandag 1 maart 2010 10:17 schreef nyny83 het volgende:
[..]
best veel voor een ijshockeywedstrijd imo
Dat was ook net mijn puntquote:Op maandag 1 maart 2010 10:22 schreef northernlight81 het volgende:
Als de verkeerde mensen veel drinken kunnen die nog wel ruzie krijgen om een potje domino.
Ik niet. Een gemiddelde voetbalwedstrijd trekt volgens mij ook maar 2 miljoen kijkers. Bedenk daarbij dat veel mensen het ijshockey totaal niet volgen en het is best een hoog aantal.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:22 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
toch had ik meer kijkers verwacht nog
Nee dus.quote:Op maandag 1 maart 2010 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat er ergens in Canada rellen zijn en dat het op het nieuws komen?
quote:Op maandag 1 maart 2010 13:47 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Hehehe, hoor ik daar een gefrustreerde amerikaanse hockeyfan in die laatste zin?
mwah ... goed gevoel voor humor is goedquote:Op maandag 1 maart 2010 13:47 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Hehehe, hoor ik daar een gefrustreerde amerikaanse hockeyfan in die laatste zin?
En dat het daar bij het Staples Center gebeurd heeft misschien nog te maken met de ligging.. Dus dan vind ik het sowieso wel meevallen, 1 opstootje in downtown LAquote:Op maandag 1 maart 2010 15:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee dus.
Opstootjes is natuurlijk altijd wel kans op, zeker als het bier rijkelijk vloeit..... maar complete rellen zoals nogal eens gebeurd bij voetbalwedstrijden in Europa, is zeer zeldzaam in de VS. Het komt wel eens voor, maar als het dan voorkomt ook meestal alleen bij de finale wedstrijden en niet in het reguliere seizoen. Toen de Lakers vorig jaar wonnen was er na afloop sprake van opstootjes rondom het Staples Center in Los Angeles bijvoorbeeld.
Voor de hoeveelheid aan sport die er in de VS gespeeld wordt, American Football, Baseball, Basketbal, Hockey en Voetbal..... is aantal keren dat er gereld is in een jaar in heel de VS en Canada denk ik op 1 hand te tellen, en dan zijn het ook vaak uit de hand gelopen opstootjes, en niet het type rellen waar de ME moet komen opdraven met waterkanonnen.
Voetbalwedstrijden ga ik ook allang niet meer naartoe, alleen als er iets leuks is, zoals een jeugdEK of WK in Nederland.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:52 schreef maartena het volgende:
Het is inderdaad ook opvallend dat bij redelijk agressieve sporten zoals IJshockey, er ook vrijwel nooit problemen zijn tussen fans. Ze zitten sowieso kris-kras door elkaar, en je hoeft niet bepaalde groepen supporters met aparte bussen/treinen te vervoeren van/naar stadions.
Zelfs tussen wedstrijden van grote rivalen zoals tussen de Kings en de Ducks, waar je door de geringe afstand toch vaak 60/40 aan fans hebt in beide thuis-stadions (60 home, 40 visiting) zijn bijna nooit problemen. Ik ben nu 3 keer naar een wedstrijd geweest tussen Kings en Ducks, en heb in ieder geval nooit rottigheid meegemaakt.
Met Angels vs Dodgers heb ik in Angel Stadium wel eens 1 of 2 lastige Dodger fans gezien, maar die werden gewoon uit het publiek gehaald en het stadion uit gezet. Geen verdere problemen met andere fans.
Nu ben ik al HEEL LANG niet meer naar een voetbalwedstrijd geweest in Nederland, en ik was nog jong toen ik een keer naar FC Utrecht ging, maar ik heb toch echt het idee dat de sfeer bij voetbalwedstrijden vele malen grimmiger is dan sportwedstrijden in de VS.
quote:Hallo heer/dame,
Bij deze wil ik mijn complimenten uitdelen voor de goede verslaggeving van het ijshockeytoernooi op de Olympische Spelen in Vancouver door Jeroen Grueter. Ik kijk zelf vrijwel dagelijks naar Amerikaanse en/of Canadese streams waarop NHL-wedstrijden worden uitgezonden, en zijn commentaar deed daar niet voor onder. Wat zijn prestatie nog knapper maakt is dat hij het in zijn eentje doet, terwijl de Amerikaanse zenders vaak drie commentators hebben zitten.
Jeroen had veel feitenkennis en achtergrond-informatie over de NHL, sprak vrijwel altijd de namen goed uit en kon de puck goed volgen. Bovendien klonk hij oprecht enthousiast in de juiste fasen van de wedstrijd (aan het einde als het achterstaande team nog wanhopig de laatste goal probeert te maken) en maakte hij weinig fouten.
Op het FOK!forum, een groot landelijk bekend forum waar ik vrijwilliger ben, hadden we een topicreeks lopen over de Olympische Spelen in Vancouver, en ook daarin staan van verschillende users complimenten voor Jeroen. Deze wil ik jullie niet onthouden (registratie voor het bekijken van de topics is niet vereist):
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #2
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #3
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #4: Zonder NL
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #5: met Letland
[ijshockey] vancouver 2010 ijshockey topic #6: game on!
IJshockey in Vancouver #7, kwartfinales!
IJshockey in Vancouver #8 Waar de Finnen worden afgemaakt!
IJshockey in Vancouver #9, waar we wachten op Canada - USA
IJshockey #10 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #11 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #12 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #13 - Waar ik nog geen spoiler in de TT kwak..
Verder zou ik, en vele mensen met mij waarschijnlijk, het waarderen als er wat meer aandacht wordt besteed aan ijshockey op TV. Zo af en toe zenden jullie op zondag een samenvatting van een basketbalwedstrijd uit. Af en toe een ijshockeywedstrijd uit de NHL samenvatten met het deskundige commentaar van Jeroen Grueter zou een mooi begin zijn. Ik denk dat daar zeker markt voor is in Nederland gezien de 1.7 miljoen kijkers naar de ijshockeyfinale, en dan worden de mensen die alles via een stream volgen voor de Amerikaanse voorbeschouwingen nog niet eens meegerekend. Aandacht besteden aan de Nederlandse Eredivisie ijshockey wordt lastig omdat RTL die rechten in handen heeft, maar wellicht valt daar ook nog iets in te regelen.
Als laatste zou ik het waarderen als jullie deze mail zouden door kunnen sturen naar Jeroen Grueter zodat ook hij de complimenten en de topics op het FOK!forum kan lezen. Is ook wel eens leuk, een complimentje in plaats van het eeuwige gezeik dat je op het internet leest over commentators.
Met vriendelijke groet,
naam
En niets over het uitzenden van NHL?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:45 schreef nyny83 het volgende:
Mailtje terug van de NOS dat ze hem hebben doorgestuurd naar Jeroen
neuh, maar dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.quote:
Haha nice.. Zitten af en toe wat rotte appels bij in die topic-reeks, maar het meerendeel is vol lofquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:45 schreef nyny83 het volgende:
Mailtje terug van de NOS dat ze hem hebben doorgestuurd naar Jeroen
De felgekleurde puck is er al geweest en hij heette glowing puckquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef fokerop het volgende:
Grueter was absoluut top![]()
Inderdaad hopen dat er eens wat meer aandacht komt voor het ijshockey in NL. Zit zelf regelmatig bij HIJS in de uithof en het blijft een fantasche sport om naar te kijken. Never a dull moment. Zeker als je het vergelijkt met voetbal. Ben een voetbalfan, maar daar zijn zelfs de meeste samenvattingen al saai. Als je vaker naar het ijshockey gaat ga je je ook steeds meer ergeren aan het gejank van voetballers en het voortdurende geprotesteer tegen scheidsrechters.
Las ook her en der dat mensen het lastig vinden de puck te volgen. Op een beetje LCD van formaat heb ik er geen problemen mee, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij dat ze met enkele electronische hulpmiddelen dat toch moeten kunnen oplossen. Of anders misschien een fel oranje puck gebruiken of ééntje die knippert
helemaal mee eens.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef fokerop het volgende:
Haha, ja daar noem je er ook 2. Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Maar in het algemeen wordt een beslissing gewoon geaccepteerd, een beuk geincasseerd en later gewoon weer uitgedeeld. Bij voetbal (maar ook steeds meer bij het hockey(veld) zie je dat) wordt bijna bij iedere beslissing geprotesteerd. Erger me daar dood aan. Heb ik het nog niet eens over het voortdurende stervende zwanen gedrag.
Kan best maar het is net zoiets als met een lichtgevende bal te gaan voetballenquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef nyny83 het volgende:
[..]
helemaal mee eens.
En ja, waarom wordt er eigenlijk niet met een glowing puck gespeeld? Te lastig voor de spelers?
Overigens kun je dit ook gewoon op tv oplossen. Er is vast software beschikbaar die die puck voor ons een ander kleurtje kan geven zodat de hockeyers er geen last van hebben.
onzin. Een bal is namelijk veel groter en verdwijnt ook niet (half) achter een stick, gaat minder hard en is dus veel makkelijker te volgen. Ik kan de puck over het algemeen best aardig volgen, maar ook jij zal toch moeten toegeven dat je hem af en toe kwijt bent bij een afketsend keihard slapshot.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan best maar het is net zoiets als met een lichtgevende bal te gaan voetballen
Volslagen bezopen dus
Dank.quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:48 schreef FrankRicard het volgende:
http://nos.nl//os2010/vid(...)er-crosby.html?wmv=1
Leuk verslag! en leuke foto's ook! Als ik die foto's zo zie groeit bij mij de wens om ooit een keer een NHL wedstrijd(en dan het liefst de Ducks) te bezoekenquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef nyny83 het volgende:
En ook hier het verslagjehttp://sport.fok.nl/speci(...)tegen-avalanche.html
tis tenslotte nog een beetje Olympisch nieuws
Go Avsquote:Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef nyny83 het volgende:
En ook hier het verslagjehttp://sport.fok.nl/speci(...)tegen-avalanche.html
tis tenslotte nog een beetje Olympisch nieuws
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |