abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78576635
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:31 schreef northernlight81 het volgende:
Ik vond het ijshockey echt vet. Dat Canada won maakt het einde (medailleceremonie enzo) wel extra mooi met al die Canadezen. De Olympische spelen eindigen met een waar volksfeest, prachtig!

Ijshockey is fysiek erg lomp, maar hoe de supporters met elkaar omgaan is dan weer 100x sportiever dan bij voetbal. Ook toen Canada verloor van de VS.
Had "maartena" een mooie verklaring voor.. In Amerika/Canada is het sowieso relaxter qua fans, die gaan ook echt voor de sport ipv geweld bij wedstrijden. Daar hebben ze bendes om ruzies op te lossen.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_78576665
Een ijshockey wedstrijd bijwonen is erg tof trouwens, ook al is het dan op een lager niveau dan de spelen natuurlijk
Jammer idd dat het niet iets meer populariteit krijgt in nl
pi_78576670
Gisteren vond ik de sport nog erg agressief, nu nog steeds maar ik moet zeggen dat het toch wel spannend was met het hoge tempo.
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:38 schreef Tassiepassie het volgende:
Jammer idd dat het niet iets meer populariteit krijgt in nl
Toen ik nog vaste noren had was een potje ijshockey nog prima mogelijk. Met die klappers van tegenwoordig kun je echt niet meer fatsoenlijk pootje over achterstevoren doen. Van die paar keer dat ik het, geïmproviseerd, gespeeld heb vond ik het best wel leuk, maar ik zie mij zelf me echt niet in zo'n beschermingspak hijsen.
pi_78576674
Gaan we nog een e-mail sturen naar de NOS om Jeroen Grutter te bedanken voor zijn goede commentaar
pi_78576685
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef Doler12 het volgende:
Gaan we nog een e-mail sturen naar de NOS om Jeroen Grutter te bedanken voor zijn goede commentaar
Ik wel in ieder geval. Vind je het erg als ik daar morgen aan begin?
Vicariously I live while the whole world dies
pi_78576713
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik wel in ieder geval. Vind je het erg als ik daar morgen aan begin?
Ik wou het net ook vragen. Weten jullie op welk mailadres dat moet?
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_78576722
In naam van fok?
pi_78576729
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:40 schreef Saviola het volgende:

[..]

Ik wou het net ook vragen. Weten jullie op welk mailadres dat moet?
publieksreacties@nos.nl
pi_78576754
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:41 schreef Doler12 het volgende:
In naam van fok?
mwah niet echt. Ik ga ze gewoon complimenterne met het goede commentaar van Grueter, vragen of ze wat meer aandacht aan NHL willen besteden bij Studio sport en ze wijzen naar deze topicreeks waarin Grueter wat complimentjes kan teruglezen
pi_78576790
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:39 schreef Doler12 het volgende:
Ik vind dat serieus een goed plan.. Heb m niet veel gehoord doordat ik hier niet de controle heb over de TV, dus moest het met commentaarloze streams doen, maar hoorde m laatst in een spannende wedstrijd (volgens mij ook USA-Canada) op zijn NBC`s verslaggeven in het Nederlands. Echt super .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_78576850
Ik heb liever meer aandacht voor de play-offs en Oranje

Dit waren de geboortejaren van de spelers die vorig jaar naar Polen gingen

1991: Houkes
1990: Staats
1989: Bruijsten
1988: Ivy, Hagemeijer
1987: Demelinne, Van Oorschot
1986: Ramoul, Machielse
1985: Tummers

Daarbij kunnen nog Nagtzaam(1990), Dalhuisen 2 toernooien(1989), Mason(1988 ), Van Sloun(1988 ), Bruinsma(1986), Kevin Bruijsten, 3 toernooien(1987), Meierdres 2 toernooien (1988 ) en Wurm(1987) komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78576878
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:41 schreef nyny83 het volgende:

[..]

publieksreacties@nos.nl
Zouden die ook allemaal gelezen worden, en op gereageerd?

Zou het wel geinig vinden als ik naar Jeroen zelf kan mailen nl.
pi_78576929
http://www.facebook.com/people/Jeroen-Grueter/649128016

Vage foto, weet ook niet of t m is.. Misschien dat je daar als geregistreerde meer kan zien .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_78576936
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb liever meer aandacht voor de play-offs en Oranje
ORanje lukt wel, Play-offs worden lastig, want volgens mij heeft RTL daar de rechten voor.
pi_78576982
Geloof het of niet, maar die reacties worden echt wel gelezen.. Ligt wel een beetje aan je subject natuurlijk. Een zeikerige subject zullen ze sneller de prullenbak in smijten .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 1 maart 2010 @ 00:56:45 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_78577042
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:41 schreef nyny83 het volgende:

[..]

publieksreacties@nos.nl
Ik heb al wat gestuurd.
Voor het goede commentaar en dat ze hopelijk meer NHL gaan uitzenden
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_78577056
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:51 schreef nyny83 het volgende:

[..]

ORanje lukt wel, Play-offs worden lastig, want volgens mij heeft RTL daar de rechten voor.
Is te hopen met het WK in Nederland, nu moeten we ook nog hopen op een paar goede resultaten maar met Nazarov, Bruinsma en Tanner erbij moet dat wel lukken. Hopelijk zijn Groeneveld, Schaafsma, Mason, Bruijsten en Dalhuisen uit de VS er ook bij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78577111
Nou OS voorbij,sluitingsceremonie morgen maar kijken en voor de grote verandering eens een redelijke tijd naar bed

Slaap lekker
  maandag 1 maart 2010 @ 01:05:25 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_78577168
Blijft een leuke sport.
Heb destijds de sport leren waarderen tijdens de clashes tussen de USSR en Tsjecho-Slowakije becommentarieerd door de legendarische Frans Henrichs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 maart 2010 @ 02:08:48 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78578100
Prachtig slot van deze spelen, een OT win voor Canada.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_78578430
quote:
Op maandag 1 maart 2010 00:36 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Had "maartena" een mooie verklaring voor.. In Amerika/Canada is het sowieso relaxter qua fans, die gaan ook echt voor de sport ipv geweld bij wedstrijden. Daar hebben ze bendes om ruzies op te lossen.
Ik hoorde Mart net toch zeggen dat ze bang waren voor rellen als Canada zou verliezen.
pi_78578434
Er komen ook rellen als ze winnen
  maandag 1 maart 2010 @ 02:49:04 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78578445
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er komen ook rellen als ze winnen
Je kijkt teveel voetbal. Amerikanen en Canadezen kunnen daar rustig met elkaar over straat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_78578464
Wedden dat er ergens in Canada rellen zijn en dat het op het nieuws komen?

Spuit elf leest overigens dat het gaat om rellen tussen Canucks en Yanks
  maandag 1 maart 2010 @ 02:55:13 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78578492
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat er ergens een ijsbeer tegen een iglo aanloopt.

Klets nog maar meer uit je nek.
pi_78578520
Wat is je punt nu, want met zulke onsamenhangende zinnen komt dat niet over
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 03:30:20 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_78578771
Ik vraag me af hoe bijv. Avalanchefans en Red Wingsfans met elkaar omgaan in het stadion/de arena. Die twee zijn schijnbaar flinke vijanden van mekaar.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 1 maart 2010 @ 03:35:08 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78578808
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vraag me af hoe bijv. Avalanchefans en Red Wingsfans met elkaar omgaan in het stadion/de arena. Die twee zijn schijnbaar flinke vijanden van mekaar.
Yep, en toch zitten ze gewoon naast elkaar. Hekken en vakken om fans te scheiden is toch wel erg neanderthaler-achtig eigenlijk.
  Moderator / Redactie FP maandag 1 maart 2010 @ 03:49:44 #29
Rawr
pi_78578877
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Yep, en toch zitten ze gewoon naast elkaar. Hekken en vakken om fans te scheiden is toch wel erg neanderthaler-achtig eigenlijk.
Tja, zal ook wel deels ermee te maken hebben dat voetballers hun agressie niet kwijt kunnen op het veld, itt ijshockeyers?
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_78579867
quote:
Op maandag 1 maart 2010 03:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Tja, zal ook wel deels ermee te maken hebben dat voetballers hun agressie niet kwijt kunnen op het veld, itt ijshockeyers?
zal wel meevallen, want lang niet iedereen in het publiek speelt zelf ijshockey.
pi_78580117
Ik kijk heel veel sport, maar vind het niet zo belangrijk dat mijn favoriete team wint dat ik supporters van de tegenstanders daardoor haat. Maar aan dat relativeren lijkt het niet te liggen daar.

Misschien is het meer dat het een volkssport is zoals het schaatsen hier, die fans zijn hele andere mensen dan hooligans. Het ligt niet aan de sportbeleving, maar aan de personen zelf.
Iemand met fatsoen kan nog zo'n fanatieke supporter zijn, die zal nooit zomaar iemand anders fysiek te lijf gaan omdat die een andere club support.
pi_78580854
pi_78581791
1,3 miljoen mensen keken naar de finale
pi_78581874
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1,3 miljoen mensen keken naar de finale
best veel voor een ijshockeywedstrijd imo
pi_78581980
quote:
Bericht uit 2003.
quote:
The police, who were criticized for not responding fast enough when rioting occurred after the Canadiens' last title in 1986, appeared to have been caught off guard despite their well-publicized plans to avoid a repeat performance.
Dit zegt alleen dat het dus maar zelden voorkomt. Bij de F1 is er ook wel eens flinke ruzie geweest tussen Ferrari fans en McLaren fans (iets kleinschaliger wel). Als de verkeerde mensen veel drinken kunnen die nog wel ruzie krijgen om een potje domino.
pi_78581991
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:17 schreef nyny83 het volgende:

[..]

best veel voor een ijshockeywedstrijd imo
toch had ik meer kijkers verwacht nog
pi_78582015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:22 schreef northernlight81 het volgende:

Als de verkeerde mensen veel drinken kunnen die nog wel ruzie krijgen om een potje domino.
Dat was ook net mijn punt
pi_78582940
Ook bij voetbal kan het grootste deel van de fans gewoon naast elkaar zitten. Er zijn alleen een paar klootzakken die het voor anderen verpesten, maar dat is nog geen reden om alle voetbalsuporters over 1 kam te scheren. 1,5 week geleden was ik met 3000 PSV-suporters in Hamburg en voor zover ik weet is daar niets noemenswaardigs gebeurd.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_78583002
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:22 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

toch had ik meer kijkers verwacht nog
Ik niet. Een gemiddelde voetbalwedstrijd trekt volgens mij ook maar 2 miljoen kijkers. Bedenk daarbij dat veel mensen het ijshockey totaal niet volgen en het is best een hoog aantal.
pi_78584235
Spannend gisteren
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 12:11:07 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78585171
tvp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_78585994
Hele vette wedstrijd... Ik volg het ijshockey normaal niet maar gister was wel echt gaaf en vooral super sportief van beide teams.

Go Canada!
pi_78587933
lol op het journaal hier.. "Scott Crosby scoort de winnende goal"
pi_78588320

pi_78588842

Hehehe, hoor ik daar een gefrustreerde amerikaanse hockeyfan in die laatste zin?

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 01-03-2010 14:07:49 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_78588934
pi_78592933
Geniaal
  maandag 1 maart 2010 @ 15:37:58 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78593598
quote:
Op maandag 1 maart 2010 02:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee dus.

Opstootjes is natuurlijk altijd wel kans op, zeker als het bier rijkelijk vloeit..... maar complete rellen zoals nogal eens gebeurd bij voetbalwedstrijden in Europa, is zeer zeldzaam in de VS. Het komt wel eens voor, maar als het dan voorkomt ook meestal alleen bij de finale wedstrijden en niet in het reguliere seizoen. Toen de Lakers vorig jaar wonnen was er na afloop sprake van opstootjes rondom het Staples Center in Los Angeles bijvoorbeeld.

Voor de hoeveelheid aan sport die er in de VS gespeeld wordt, American Football, Baseball, Basketbal, Hockey en Voetbal..... is aantal keren dat er gereld is in een jaar in heel de VS en Canada denk ik op 1 hand te tellen, en dan zijn het ook vaak uit de hand gelopen opstootjes, en niet het type rellen waar de ME moet komen opdraven met waterkanonnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 1 maart 2010 @ 15:38:54 #49
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78593625
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:47 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

Hehehe, hoor ik daar een gefrustreerde amerikaanse hockeyfan in die laatste zin?
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 15:41:42 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78593742
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:47 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

mwah ... goed gevoel voor humor is goed
pi_78598978
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee dus.

Opstootjes is natuurlijk altijd wel kans op, zeker als het bier rijkelijk vloeit..... maar complete rellen zoals nogal eens gebeurd bij voetbalwedstrijden in Europa, is zeer zeldzaam in de VS. Het komt wel eens voor, maar als het dan voorkomt ook meestal alleen bij de finale wedstrijden en niet in het reguliere seizoen. Toen de Lakers vorig jaar wonnen was er na afloop sprake van opstootjes rondom het Staples Center in Los Angeles bijvoorbeeld.

Voor de hoeveelheid aan sport die er in de VS gespeeld wordt, American Football, Baseball, Basketbal, Hockey en Voetbal..... is aantal keren dat er gereld is in een jaar in heel de VS en Canada denk ik op 1 hand te tellen, en dan zijn het ook vaak uit de hand gelopen opstootjes, en niet het type rellen waar de ME moet komen opdraven met waterkanonnen.
En dat het daar bij het Staples Center gebeurd heeft misschien nog te maken met de ligging.. Dus dan vind ik het sowieso wel meevallen, 1 opstootje in downtown LA .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  maandag 1 maart 2010 @ 18:49:38 #52
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_78601563
Heerlijk relaxed sport kijken is het in de USA en Canada. Nooit rottigheid op de tribunes.
Nou ja nooit.
Heb ooit één keer een knokpartij gezien, bij de Arizona Cardinals-San Diego Chargers en ging tussen... 2 vrouwen, die er wel lekker op los sloegen.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  maandag 1 maart 2010 @ 19:52:57 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78605436
Het is inderdaad ook opvallend dat bij redelijk agressieve sporten zoals IJshockey, er ook vrijwel nooit problemen zijn tussen fans. Ze zitten sowieso kris-kras door elkaar, en je hoeft niet bepaalde groepen supporters met aparte bussen/treinen te vervoeren van/naar stadions.

Zelfs tussen wedstrijden van grote rivalen zoals tussen de Kings en de Ducks, waar je door de geringe afstand toch vaak 60/40 aan fans hebt in beide thuis-stadions (60 home, 40 visiting) zijn bijna nooit problemen. Ik ben nu 3 keer naar een wedstrijd geweest tussen Kings en Ducks, en heb in ieder geval nooit rottigheid meegemaakt.

Met Angels vs Dodgers heb ik in Angel Stadium wel eens 1 of 2 lastige Dodger fans gezien, maar die werden gewoon uit het publiek gehaald en het stadion uit gezet. Geen verdere problemen met andere fans.

Nu ben ik al HEEL LANG niet meer naar een voetbalwedstrijd geweest in Nederland, en ik was nog jong toen ik een keer naar FC Utrecht ging, maar ik heb toch echt het idee dat de sfeer bij voetbalwedstrijden vele malen grimmiger is dan sportwedstrijden in de VS.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78618990
quote:
Op maandag 1 maart 2010 19:52 schreef maartena het volgende:
Het is inderdaad ook opvallend dat bij redelijk agressieve sporten zoals IJshockey, er ook vrijwel nooit problemen zijn tussen fans. Ze zitten sowieso kris-kras door elkaar, en je hoeft niet bepaalde groepen supporters met aparte bussen/treinen te vervoeren van/naar stadions.

Zelfs tussen wedstrijden van grote rivalen zoals tussen de Kings en de Ducks, waar je door de geringe afstand toch vaak 60/40 aan fans hebt in beide thuis-stadions (60 home, 40 visiting) zijn bijna nooit problemen. Ik ben nu 3 keer naar een wedstrijd geweest tussen Kings en Ducks, en heb in ieder geval nooit rottigheid meegemaakt.

Met Angels vs Dodgers heb ik in Angel Stadium wel eens 1 of 2 lastige Dodger fans gezien, maar die werden gewoon uit het publiek gehaald en het stadion uit gezet. Geen verdere problemen met andere fans.

Nu ben ik al HEEL LANG niet meer naar een voetbalwedstrijd geweest in Nederland, en ik was nog jong toen ik een keer naar FC Utrecht ging, maar ik heb toch echt het idee dat de sfeer bij voetbalwedstrijden vele malen grimmiger is dan sportwedstrijden in de VS.
Voetbalwedstrijden ga ik ook allang niet meer naartoe, alleen als er iets leuks is, zoals een jeugdEK of WK in Nederland.
Heb wel een paar keer meegemaakt dat er grimmige sfeer hing bij ijshockeywedstrijden in Nederland, maar dat was voornamelijk in de tijd dat er voetbalsupporters met een stadionverbond naar het ijshockey kwamen (voornamelijk één wedstrijd (tegen Utrecht, in tilburg) staan me nog helder voor de geest, ME in full gear in de hall, een of andere eikel die stoer wou doen lazerde zo van de tribune af, dus toen ook nog ambulance personeel in de hal).
Verder weet ik alleen iets van American Football (what a surpise ) en de manier waarop fans in Europa met elkaar omgingen in de tijd van de NFLE, een verademing tov het voetbal. En dat respect voor elkaar heb ik ook meegemaakt in de States bij een rivalrygame in collegefootball en zie ik ook ieder jaar terug in London bij de NFL.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_78629926
Volgende mail gestuurd naar de NOS over Jeroen Grueter:
quote:
Hallo heer/dame,

Bij deze wil ik mijn complimenten uitdelen voor de goede verslaggeving van het ijshockeytoernooi op de Olympische Spelen in Vancouver door Jeroen Grueter. Ik kijk zelf vrijwel dagelijks naar Amerikaanse en/of Canadese streams waarop NHL-wedstrijden worden uitgezonden, en zijn commentaar deed daar niet voor onder. Wat zijn prestatie nog knapper maakt is dat hij het in zijn eentje doet, terwijl de Amerikaanse zenders vaak drie commentators hebben zitten.

Jeroen had veel feitenkennis en achtergrond-informatie over de NHL, sprak vrijwel altijd de namen goed uit en kon de puck goed volgen. Bovendien klonk hij oprecht enthousiast in de juiste fasen van de wedstrijd (aan het einde als het achterstaande team nog wanhopig de laatste goal probeert te maken) en maakte hij weinig fouten.

Op het FOK!forum, een groot landelijk bekend forum waar ik vrijwilliger ben, hadden we een topicreeks lopen over de Olympische Spelen in Vancouver, en ook daarin staan van verschillende users complimenten voor Jeroen. Deze wil ik jullie niet onthouden (registratie voor het bekijken van de topics is niet vereist):

[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #2
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #3
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #4: Zonder NL
[IJSHOCKEY] Vancouver 2010 ijshockey topic #5: met Letland
[ijshockey] vancouver 2010 ijshockey topic #6: game on!
IJshockey in Vancouver #7, kwartfinales!
IJshockey in Vancouver #8 Waar de Finnen worden afgemaakt!
IJshockey in Vancouver #9, waar we wachten op Canada - USA
IJshockey #10 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #11 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #12 - Finale Canada - Verenigde Staten
IJshockey #13 - Waar ik nog geen spoiler in de TT kwak..

Verder zou ik, en vele mensen met mij waarschijnlijk, het waarderen als er wat meer aandacht wordt besteed aan ijshockey op TV. Zo af en toe zenden jullie op zondag een samenvatting van een basketbalwedstrijd uit. Af en toe een ijshockeywedstrijd uit de NHL samenvatten met het deskundige commentaar van Jeroen Grueter zou een mooi begin zijn. Ik denk dat daar zeker markt voor is in Nederland gezien de 1.7 miljoen kijkers naar de ijshockeyfinale, en dan worden de mensen die alles via een stream volgen voor de Amerikaanse voorbeschouwingen nog niet eens meegerekend. Aandacht besteden aan de Nederlandse Eredivisie ijshockey wordt lastig omdat RTL die rechten in handen heeft, maar wellicht valt daar ook nog iets in te regelen.

Als laatste zou ik het waarderen als jullie deze mail zouden door kunnen sturen naar Jeroen Grueter zodat ook hij de complimenten en de topics op het FOK!forum kan lezen. Is ook wel eens leuk, een complimentje in plaats van het eeuwige gezeik dat je op het internet leest over commentators.

Met vriendelijke groet,

naam
pi_78630036
De clubs hebben zelf gekozen voor SBS/RTL, ze hadden ook bij NOC-NSF kunnen blijven maar dan hadden ze minder exposure gehad.

Daar kan de NOS weinig aan doen
pi_78631890
Mailtje terug van de NOS dat ze hem hebben doorgestuurd naar Jeroen
pi_78635118
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:45 schreef nyny83 het volgende:
En niets over het uitzenden van NHL?
pi_78636461
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:08 schreef MMUFC het volgende:

[..]

En niets over het uitzenden van NHL?
neuh, maar dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:41:29 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_78636500
NHL uitzenden kost geld, ik ben bang dat de NOS daar geen geld voor over heeft. De toch meer populaire NBA krijgt al amper aandacht .....
pi_78655856
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:45 schreef nyny83 het volgende:
Haha nice.. Zitten af en toe wat rotte appels bij in die topic-reeks, maar het meerendeel is vol lof .

Jeroen Grueter bedankt .

Zal ie misschien ook wel lezen .
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_78672083
Grueter was absoluut top

Inderdaad hopen dat er eens wat meer aandacht komt voor het ijshockey in NL. Zit zelf regelmatig bij HIJS in de uithof en het blijft een fantasche sport om naar te kijken. Never a dull moment. Zeker als je het vergelijkt met voetbal. Ben een voetbalfan, maar daar zijn zelfs de meeste samenvattingen al saai. Als je vaker naar het ijshockey gaat ga je je ook steeds meer ergeren aan het gejank van voetballers en het voortdurende geprotesteer tegen scheidsrechters.

Las ook her en der dat mensen het lastig vinden de puck te volgen. Op een beetje LCD van formaat heb ik er geen problemen mee, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij dat ze met enkele electronische hulpmiddelen dat toch moeten kunnen oplossen. Of anders misschien een fel oranje puck gebruiken of ééntje die knippert
pi_78672302
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef fokerop het volgende:
Grueter was absoluut top

Inderdaad hopen dat er eens wat meer aandacht komt voor het ijshockey in NL. Zit zelf regelmatig bij HIJS in de uithof en het blijft een fantasche sport om naar te kijken. Never a dull moment. Zeker als je het vergelijkt met voetbal. Ben een voetbalfan, maar daar zijn zelfs de meeste samenvattingen al saai. Als je vaker naar het ijshockey gaat ga je je ook steeds meer ergeren aan het gejank van voetballers en het voortdurende geprotesteer tegen scheidsrechters.

Las ook her en der dat mensen het lastig vinden de puck te volgen. Op een beetje LCD van formaat heb ik er geen problemen mee, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het lijkt mij dat ze met enkele electronische hulpmiddelen dat toch moeten kunnen oplossen. Of anders misschien een fel oranje puck gebruiken of ééntje die knippert
De felgekleurde puck is er al geweest en hij heette glowing puck

Als je nooit spelers ziet zeiken ben je denk ik naar wedstrijden geweest waar zowel Mulally als Korthuis niet mee deden
pi_78672656
Haha, ja daar noem je er ook 2 . Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Maar in het algemeen wordt een beslissing gewoon geaccepteerd, een beuk geincasseerd en later gewoon weer uitgedeeld. Bij voetbal (maar ook steeds meer bij het hockey(veld) zie je dat) wordt bijna bij iedere beslissing geprotesteerd. Erger me daar dood aan. Heb ik het nog niet eens over het voortdurende stervende zwanen gedrag.
pi_78674056
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:36 schreef fokerop het volgende:
Haha, ja daar noem je er ook 2 . Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Maar in het algemeen wordt een beslissing gewoon geaccepteerd, een beuk geincasseerd en later gewoon weer uitgedeeld. Bij voetbal (maar ook steeds meer bij het hockey(veld) zie je dat) wordt bijna bij iedere beslissing geprotesteerd. Erger me daar dood aan. Heb ik het nog niet eens over het voortdurende stervende zwanen gedrag.
helemaal mee eens.

En ja, waarom wordt er eigenlijk niet met een glowing puck gespeeld? Te lastig voor de spelers?

Overigens kun je dit ook gewoon op tv oplossen. Er is vast software beschikbaar die die puck voor ons een ander kleurtje kan geven zodat de hockeyers er geen last van hebben.
pi_78685261
Waar de fuck kan ik die winnende goal nog eens terugzien? Dat mag kennelijk niet op het internet worden gezet ofzo, IOC maffia praktijken...
pi_78685693
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_78686205
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

helemaal mee eens.

En ja, waarom wordt er eigenlijk niet met een glowing puck gespeeld? Te lastig voor de spelers?

Overigens kun je dit ook gewoon op tv oplossen. Er is vast software beschikbaar die die puck voor ons een ander kleurtje kan geven zodat de hockeyers er geen last van hebben.
Kan best maar het is net zoiets als met een lichtgevende bal te gaan voetballen

Volslagen bezopen dus
pi_78686933
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan best maar het is net zoiets als met een lichtgevende bal te gaan voetballen

Volslagen bezopen dus
onzin. Een bal is namelijk veel groter en verdwijnt ook niet (half) achter een stick, gaat minder hard en is dus veel makkelijker te volgen. Ik kan de puck over het algemeen best aardig volgen, maar ook jij zal toch moeten toegeven dat je hem af en toe kwijt bent bij een afketsend keihard slapshot.
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:58:19 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78691688
Ik krijg misschien 7 olympische medailles te zien vanavond, 3x goud, 2x zilver, 2x brons..... van de Canadezen, Amerikanen en Finnen die bij de Ducks spelen
-
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 18:45:57 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78693440
stelen!!!

VOC mentaliteit toch?
doe het voor Svencouver!
  donderdag 4 maart 2010 @ 06:47:35 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78717273
Ik heb ze gezien, plus de jerseys die ze droegen!

Hier zijn ze dan:

En de "team"foto op het ijs van alle Ducks die hebben meegedaan aan de Olympische Spelen:

-
pi_78718216
Leuk, mooi om te zien dat kerels als Niedermayer, Selanne en Hiller nog effe in het zonnetje worden gezet.
pi_78718277
Leuke foto's!

Is het goed als ik er een paar van meepak in een verslag vandaag?
  donderdag 4 maart 2010 @ 08:54:26 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78718380
Ja hoor, gebruik maar..... heb ook nog een zooi foto's van de wedstrijd, zal er een paar posten in het NHL topic.
-
pi_78722489
En ook hier het verslagje http://sport.fok.nl/speci(...)tegen-avalanche.html

tis tenslotte nog een beetje Olympisch nieuws
pi_78723579
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef nyny83 het volgende:

Leuk verslag! en leuke foto's ook! Als ik die foto's zo zie groeit bij mij de wens om ooit een keer een NHL wedstrijd(en dan het liefst de Ducks) te bezoeken
  Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 13:13:45 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_78727601
Hiller
  Moderator / Redactie FP donderdag 4 maart 2010 @ 17:15:54 #80
Rawr
pi_78737527
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:11 schreef nyny83 het volgende:

Go Avs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')