quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Welkom bij het tortillabakkertjesgilde!![]()
Hier vanavond zelfgeknutselde visballetjes van scholfilet op tomatensaus met geroosterde paprika, en dat weer bovenop rauwe spinazie.
Ja, daarover - ik doe eigenlijk wel altijd een extra snuf zout in de tortilla's. Vind ik juist wel zo lekker.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
er zat veel minder smaak aan de tortilla's
Huh, bóter? Ik geloof niet dat ik wel eens een recept voor tortilla's met margarine of boter heb gezien!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
wij vonden het juist wel lekker, dat er veel minder smaak aan zat dan aan die vettige prefab dingenmaar ik ga ze volgende keer met margarine maken, ipv roomboter denk ik.. even kijken wat dat met de smaak doet. Had alleen nog roomboter in huis namelijk, en da's geen plantaardig vet
Verse tonijnquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:48 schreef minilot het volgende:
Dat geloof ik ook best. Ik bedoel.. Boter is altijd goed! Waar dan ook in.![]()
Hier vanavond, met dank aan MB's inspirerende foto's: zelfgemaakte, groene spinazietortillas met tonijn en avocado erin. En pico de gallo.
Kan je tortillas eigenlijk ook (ruim) van te voren maken?quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:32 schreef minilot het volgende:
Voor 6 kleine tortilla's of 4 grote:
1 1/2 cup bloem (gewone, of mix van soorten)
3/4 cup warm water
2 tl olie
1 tl zout
(en optioneel, voor luchtiger deeg, anderhalve theelepel bakpoeder)
Olie, bloem, zout en eventueel bakpoeder door elkaar roeren. Beetje bij beetje water erbij tot je een klomp deeg hebt. Vier a vijf minuutjes kneden, in acht bolletjes verdelen en tien minuten onder een theedoek laten rusten. Uitrollen en bakken.
..boter in je tortilla.. Ik kan er nog niet helemaal over uit!
jam is best gezondquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmmm, 2 oliebollen, 2 pannenkoeken, 2 broodjes haring, broodje rosbief, beschuit jam en een broodje hamburger speciaal...
Dus datte
Nu heb ik ook zin in oliebollenquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Uhmmm, 2 oliebollen, 2 pannenkoeken, 2 broodjes haring, broodje rosbief, beschuit jam en een broodje hamburger speciaal...
Dus datte
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |