abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 02:48:14 #1
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_78543294

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
    http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
    http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
    http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

• Twitter:
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder
    http://twitter.com/maxisma - Android modder
    http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
    http://twitter.com/dwang5 - Android modder
    http://twitter.com/stericson - Android modder

Vorig topic: Android Topic #9: Nog vol van Google's Nexus One!
    De OP vind je hier

OUDE OP:

Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Het open source platform zal beschikbaar zijn onder de Apache-licentie.

De eerste fabrikanten van mobiele telefoons die gebaseerd zijn op Android zijn Motorola, HTC, Samsung en LG.

Momenteel is Android 1.6 in gebruik. Deze versie bevat diverse verbeteringen zoals o.a. universal search, een nieuwe Android Market, monitoren van accugebruik per applicatie en een verbeterde camera-app.

Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google experience (with Google). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar telefoons mogen dan niet meer 'with Google' dragen. HTC is de eerste die dit gedaan heeft voor de HTC Hero, met de aangepaste versie genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash ondersteunt. Het nadeel is dat men niet draadloos Android kan updaten. Motorola heeft een MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android, en als het goed is komt Sony Ericsson ook met een aangepaste versie van Android.

Telefoons die al uit zijn:

• T-Mobile G1
  • HTC Magic
  • HTC Hero
  • Samsung Galaxy/i7500

Telefoons die nog uit komen:

• HTC Tattoo
  • T-mobile Pulse/Huawei 8220
  • Motorola DEXT
  • Sony Ericsson Rachael/X3
  • Motorola Sholes

• HTC zal haar Sense UI ook verspreiden onder haar andere Android toestellen, behalve de toestellen met de Google Experience.
  • Er komen dit jaar nog zo'n 10 Android toestellen uit.
  • De updates die na Donut volgen zijn Eclair en Flan. Eclair en Flan moeten meer sociale mogelijkheden met zich meebrengen. Er komen ook nieuwe methoden voor developers om geld te vragen voor apps.

• Pandora komt ook naar Android
  • Aloqa is uit (helaas alleen nog maar voor de VS en Duitsland)
  • Mobypicture werkt aan een Android app
  • Met de Tweakers Pricewatch scanner kan je makkelijk prijzen vergelijken
  • De Hyves Android applicatie is in Beta te downloaden
  • Met Flits Alert ben je altijd op de hoogte van het flitsgevaar
  • Met Android World Reader blijf je op de hoogte van de laatste Android nieuwjes

Leuke programma's:
  • Het Weer (zowel buienradar, huidige weer en verwachtingen)
  • NewsRob (RSS-reader die gebruik maakt van Google Reader)
  • Taskiller ('taakbeheer')
  • Notepad
  • eBuddy (MSN enz)
  • Barcode scanner (probeer maar)
  • Pricewatch scanner (barcode scannen en hij zoekt in pricewatch van tweakers.. barcode scanner voor nodig)
  • Ringdroid (eigen muziek files bewerken en instellen als een beltoon, alarm, etc.)
  • Astro (file manager)
  • Quick Settings
  • Shazam (muziek laten beluisteren en hij zoekt op welk nummer t is.
  • PicSay (photo-editor)
  • Missed Call (app waarmee je kan instellen wat ie moet doen bij ongelezen bericht of gemiste oproep: welke kleur led, na hoeveel minuten een waarschuwing, wat doen etc.)
  • imeem Mobile (een 'lastfm' app)
  • Convertdroid (wissel kledingmaten, afstandmetingen, temperatuur en van alles om naar andere standaarden)
  • Car mode (als je dit aandoet en gebeld wordt gaat de telefoon bij opnemen onmiddellijk naar speaker, voor in de auto)'
  • Backgrounds (wallpaper app)
  • Where did we park
  • RMaps Maps met kompas die steeds zich rechtzet.
  • Ultimate Stopwatch & Timer (stopwatch en timer dus)
  • 9292 (OV-info)
  • Dizzler (streaming online music)
  • Gmote (pc bedienen met foon)
  • Movie Finder (kijken welke films in de buurt draaien)
  • PinPoint (huidige locatie versturen)
  • NOS Teletekst
  • TuneWiki (streaming radio)
  • Treintijden Lite (zoekt dmv gps dichtsbijzijnde station plus routeplanner)
  • Soccer Live Scores (gratis abonneren op wedstrijd, smsje wanneer er gescoord is)
  • Layar (Zeer aan te raden! Combinatie van het vinden van informatie over objecten in de buurt. Dichtsbijzijnde pinautomaat, huizen die te koop staan, wiki-info enz.)
  • Attach e-mail (Bijlages aan Gmail, E-mail en MMS toevoegen.)
  • Sleeptimer (Langzaam je muziek laten uitgaan bij het slapen.)
  • Beltegoed (Je My Vodafone (of andere provider-account) invoegen en kijken hoeveel minuten enzo je nog hebt)
  • Gdocs (Documenten van Google Docs binnen halen en bekijken.)

• RoboDefense (free versie verveelt wel na een tijdje)
  • Tiltmazes (game)
  • Labyrinth Lite (game)
  • OpenSudoku (game)
  • Space War (game)
  • Solitaire (game)
  • FunTowers (zo verslavend)
  • Iconic memory (game)

Vorig topic: Android Topic #10: met veel moois op komst
    De OP vind je hier
  • Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      zondag 28 februari 2010 @ 02:49:07 #2
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_78543302
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_78543500
    goeie OP

ik wil over een tijdje de HTC desire kopen
    tvp dus
    Op vrijdag 12 november 2010 03:33 schreef Falukorvarna het volgende:[/b]
    sorry lieverd
      zondag 28 februari 2010 @ 07:34:17 #4
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78544764
    Ik ga dat bambuser eens uitproberen, lijkt me wel vet Lijk je net zo'n reporter
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 28 februari 2010 @ 07:51:44 #5
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_78544796
    Tvp.
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_78545178
    Hier een lijstje met de prijzen van de Desire icm een abonnement: http://www.smartphonestunts.nl/smartphones/htc/htc-desire
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 14:12 schreef svefn het volgende:
    Nu mijn vraag: kan ik dus verwachten dat over een tijdje bij datzelfde abbo de Desire wordt aangeboden, met 70 euro oid bijbetaling?
    Btw, ik zat er 1 euro naast
      zondag 28 februari 2010 @ 09:49:23 #7
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78545216
    Best goedkoop die Desire. Ben wel benieuwd hoe duur de Nederlandse Milestone gaat zijn.
    2000 light years from home
    pi_78545269
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 09:49 schreef Merkie het volgende:
    Best goedkoop die Desire. Ben wel benieuwd hoe duur de Nederlandse Milestone gaat zijn.
    Vind de prijs (vooral vergeleken met de legend) ook nogal meevallen. In totaal betaal je voor de hele meuk (abbo + gsm) zo'n 600 euro, dan lijkt het me wel verstandig om voor 70 euro meer een veel meer future-proof gsm te kiezen
    pi_78545326
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 02:49 schreef junkiesietze het volgende:
    en check dus http://www.bambuser.com
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_78545693
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 02:49 schreef junkiesietze het volgende:

en check dus http://www.bambuser.com
    Net zoiets als www.qik.com of www.ustream.tv?
    pi_78545712
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 09:42 schreef svefn het volgende:

Hier een lijstje met de prijzen van de Desire icm een abonnement: http://www.smartphonestunts.nl/smartphones/htc/htc-desire
    Raar eigenlijk dat ik bij verlenging van m'n Vodafone abo meer moet betalen dan bij afsluiten van een nieuw abo... .
    pi_78545900
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 10:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Raar eigenlijk dat ik bij verlenging van m'n Vodafone abo meer moet betalen dan bij afsluiten van een nieuw abo... .
    Ja nogal.. Sowieso een raar systeem. Het kan nog gekker: bij Hi krijg je met 1 jaar verlengen de telefoon goedkoper dan bij een nieuw abbo, en bij 2 jaar verlening is-ie opeens wat duurder dan bij een nieuw abbo.
    pi_78545904
    dubbel
      zondag 28 februari 2010 @ 11:09:26 #14
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_78546199
    Ik wil er misschien ook eentje aanschaffen maar ben een Mac gebruiker dus twijfel nog. Weet nog niet echt hoe een Mac met android omgaat.
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
      zondag 28 februari 2010 @ 11:17:38 #15
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78546355
    Ha, vet dat k nou mobile fok heb, hoelang werkt dat al? en is de desire niet bij tmobile te bestellen? En dit is btw topic #11

[ Bericht 10% gewijzigd door makkie88 op 28-02-2010 11:22:13 (aanvulling) ]
      zondag 28 februari 2010 @ 11:18:54 #16
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78546382
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 11:09 schreef lekzzz het volgende:
    Ik wil er misschien ook eentje aanschaffen maar ben een Mac gebruiker dus twijfel nog. Weet nog niet echt hoe een Mac met android omgaat.
    heeft geen invloed op elkaR tenzij je wilf rooten en developen
      zondag 28 februari 2010 @ 11:22:54 #17
    87334 lekzzz
    pi_78546460
    Wil hem gewoon gebruiken maar wil wel m'n agenda e.d kunnen syncen met m'n Mac.
    pi_78551039
    Mijn vriend mag over ongeveer 3 maanden ook een nieuwe telefoon, en nu hij mijn Hero gezien heeft wil hij "ook zoiets". Ik blijf dus even het topic volgen om te kijken of er leuke Androids op komst zijn...
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78551584
    De oude OP hoeft er uiteraard niet bij en dit is topic #11
      zondag 28 februari 2010 @ 14:25:14 #20
    87334 lekzzz
    pi_78551680
    iemand al ervaring met een android telefoon en een iMac?
    pi_78552081
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 14:25 schreef lekzzz het volgende:
    iemand al ervaring met een android telefoon en een iMac?
    wat wil je weten?

edit; ik lees iets over synchronisatie.Bij mij gat alles nu goed. Ik laat mij iCal naar mijn gmailcalendar syncen, en dat kan evt ook met de contacten.

edit2; wat is eclair toch prettig. weer een extra niveau'tje verfijning

[ Bericht 20% gewijzigd door Firenzo op 28-02-2010 14:42:14 ]
    Immer.
    pi_78552157
    iemand toevallig wat meer info over deze rom update voor vodafone magics:
    http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=246&cat=2&dl_id=882

is 24-02-2010 uitgekomen.
    pi_78554157
    quote:
    Motorola start deze week met uitrollen van Android 2.1

Motorola gaat deze week starten met het uitrollen van Google Android 2.1 voor de Motorola Droid, zo liet Motorola via haar facebook pagina weten. We weten helaas nog niet of dit ook voor de Europese versie (Motorola Milestone) geldt!
    Zou ideaal zijn! Contract is gister opgestuurd dus ik verwacht het toestel toch wel vrijdag of volgende week maandag
    pi_78554505
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 14:38 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    iemand toevallig wat meer info over deze rom update voor vodafone magics:
    http://www.htc.com/nl/SupportDownload.aspx?p_id=246&cat=2&dl_id=882

is 24-02-2010 uitgekomen.
    Er was een aantal maanden terug ook al een nieuwe ROM. Ik snap t ook niet. Ze zetten er helemaal niet bij wat nieuw is. Moet je 'm nou erop gooien of niet.
      zondag 28 februari 2010 @ 16:14:02 #25
    87334 lekzzz
    pi_78555346
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 14:36 schreef Firenzo het volgende:

[..]

wat wil je weten?

edit; ik lees iets over synchronisatie.Bij mij gat alles nu goed. Ik laat mij iCal naar mijn gmailcalendar syncen, en dat kan evt ook met de contacten.

edit2; wat is eclair toch prettig. weer een extra niveau'tje verfijning
    Wordt je telefoon als een harde schijf gezien?
    Wilde dus weten hoe je icalender synct maar dat is via gmail, gaat dat rechtstreek of moet je eerst im-/exporteren?
    Gebruik je bluetooth of usb?
    Kan je contacten synchroniseren?

[ Bericht 2% gewijzigd door lekzzz op 28-02-2010 17:13:10 ]
      zondag 28 februari 2010 @ 17:05:54 #26
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78557327
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 15:40 schreef Sodeju het volgende:

[..]

Zou ideaal zijn! Contract is gister opgestuurd dus ik verwacht het toestel toch wel vrijdag of volgende week maandag
    Hoe kom je hierbij? Als ik zoek op de tekst die jij citeert vind ik een nieuwsbericht van 8 februari. Oftewel: dit is inaccuraat en achterhaald nieuws, de update is namelijk uitgesteld vanwege nieuw gevonden bugs.
    pi_78558455
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Als ik zoek op de tekst die jij citeert vind ik een nieuwsbericht van 8 februari. Oftewel: dit is inaccuraat en achterhaald nieuws, de update is namelijk uitgesteld vanwege nieuw gevonden bugs.
    Ah oke, er stond geen datum bij. Wordt dus nog even wachten merk ik.
      zondag 28 februari 2010 @ 22:54:58 #28
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78572969
    De mensen die destijds donut hebben ontvangen als update: betekent een update van het OS dat je alles opnieuw moet installeren?
    Life is what you make it.
    pi_78573496

!
    pi_78573706
    Wat zijn het, USBstickjes of zo, of gewoon poppetjes voor op je bureau?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78574094
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:09 schreef Pandora73 het volgende:

gewoon poppetjes voor op je bureau?
    .
      Moderator zondag 28 februari 2010 @ 23:30:03 #32
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78574686
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 09:42 schreef svefn het volgende:
    [..]

Btw, ik zat er 1 euro naast

Dat wordt een vodafone abonnementje Streaming kost namelijk extra bij Hi, en Vodafone afaik niet.

Kan iemand dat bevestigen?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zondag 28 februari 2010 @ 23:35:35 #33
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78574944
    Streaming kost helemaal niet extra .
    pi_78575053
    Alleen wil die Fair Use Policy nogal verschillen, en uiteraard de snelheid.

Hier ook tevreden met Vodafone . Hang zonder problemen m'n laptopje aan de Hero.
      Moderator zondag 28 februari 2010 @ 23:48:47 #35
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78575402
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:35 schreef Merkie het volgende:
    Streaming kost helemaal niet extra .
    Bij KPN wel Heb laatst nog per ongeluk meer moeten betalen omdat ik een streaming radio ding wou afluisteren ! Besefte me net op tijd dat dit stom was.
    pi_78577611
    Ik heb 'm erop gezet. Vertel nog wel wat veranderd is.
      maandag 1 maart 2010 @ 03:18:25 #38
    286492 Gras_eter
    De ware graseter
    pi_78578681
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

Bij KPN wel Heb laatst nog per ongeluk meer moeten betalen omdat ik een streaming radio ding wou afluisteren ! Besefte me net op tijd dat dit stom was.
    Ik zit bij Hi en doe vaak Youtube nog nooit extra kosten gehad :|
    Echte mannen hebben altijd honger
      maandag 1 maart 2010 @ 07:49:29 #39
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78579715
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
    De mensen die destijds donut hebben ontvangen als update: betekent een update van het OS dat je alles opnieuw moet installeren?
    Het is heel lang geleden dat ik een update van Google/HTC ontvangen heb (dat was 1.5 of 1.2 ofzo) maar bij de ROM updates die ik nu gebruik (CyanogenMod) hoef ik alleen de telefoon opnieuw te starten, update installeren, nog een keer herstarten en daarna staan al mijn instellingen, programma's, smsjes etc. er nog gewoon in
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 1 maart 2010 @ 07:53:44 #40
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78579744
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 03:18 schreef Gras_eter het volgende:

[..]

Ik zit bij Hi en doe vaak Youtube nog nooit extra kosten gehad :|
    D'r zijn bij Hi ook meerdere abonnementen natuurlijk. Hier eindeloos online en nog nooit extra kosten of waarschuwingen voor de FUP.
      maandag 1 maart 2010 @ 08:51:11 #41
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78580217
    * Kn0x wacht braaf op de Xperia X10
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 08:52:05 #42
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78580235
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 07:53 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

D'r zijn bij Hi ook meerdere abonnementen natuurlijk. Hier eindeloos online en nog nooit extra kosten of waarschuwingen voor de FUP.
    Ik vind dat heel raar, ga er later nog even extra naar kijken...
    pi_78580451
    tvp
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 09:10:38 #44
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78580541
    quote:
    i-mode video streaming 0,139 MB 0,03
    Dat was 1 jaar geleden... Ik zal de huidige voorwaarden eens bekijken.
    pi_78584901
    Niemand die iets met zekerheid kan zeggen? Ik heb namelijk Hi 25 Online op het oog (samen met een Desire), vandaar
    pi_78585447
    Damn, Vodafone is nog duurder dan ik dacht trouwens. Zelfs als je 26 euro p/m betaalt, krijg je maar 100minuten/200 smsjes en kost het toestel bovendien ook nog 200 euro.
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 12:35:56 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78586082
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 12:19 schreef svefn het volgende:
    Damn, Vodafone is nog duurder dan ik dacht trouwens. Zelfs als je 26 euro p/m betaalt, krijg je maar 100minuten/200 smsjes en kost het toestel bovendien ook nog 200 euro.
    die aanbieding vna 30,19 voor het abonnement van 34 euro vind ik vrij netjes.
    pi_78588238
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
    Als je een Over The Air update krijg zoals Donut op een standaardandroidtelefoon raak je niks kwijt. Als je een ROM-update van internet moet halen raak je wel alles kwijt. Met niet-standaardandroidtelefoons (Sense enzo) raak je volgens mij altijd alles kwijt.
    pi_78588945
    Ohw, die had ik niet gezien. Heb je die ergens anders gevonden? Is over twee jaar 120 euro duurder, maar scheelt natuurlijk wel weer 70 euro voor de desire ;p
    pi_78589417

Do want!
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
    pi_78592411
    Wat heeft iedereen met die Androidpoppetjes? Ik vind het echt één van de lelijkste logo's ooit van een merk. Ze hadden 'iets meer robot' moeten nemen.
    pi_78592743
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 15:09 schreef BluesRebel het volgende:

Wat heeft iedereen met die Androidpoppetjes? Ik vind het echt één van de lelijkste logo's ooit van een merk. Ze hadden 'iets meer robot' moeten nemen.
    'k Vind ze leuk .
    pi_78593248
    Ik vind het juist wel een slim gekozen logo van Google. Ik weet niet of het aan de Sense UI van m'n Hero ligt, maar ook de integratie van de Android (animatie als de de telefoon aan zet, smileys in sms'jes als android) in de telefoon vind ik wel grappig gedaan.
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
    pi_78597484
    Woensdag wordt mijn eerste Android phone bezorgt als het goed is
    Niet de mooiste of duurste maar volgens veel recensies een prima ding met een goede kwaliteit/prijs verhouding. Een Samsung galaxy 'spica' I5700 (wel een lange naam zeg). Ik ben benieuwd!
    pi_78601221
    Kent iemand van jullie een app die hetzelfde kan als Missed Call? Volgens mij gebruikt MC best veel RAM namelijk.
    pi_78644715
    http://gizmodo.com/548363(...)on-20-iphone-patents

OMG, de fascisten bij Apple zijn nu echt gek geworden. Blijkbaar doodsbenauwd voor concurrentie.

, .
      dinsdag 2 maart 2010 @ 19:52:39 #57
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78649474
    Wat een kutbedrijf is het toch ook. Ik sta trouwens te kijken van de patent-omschrijvingen, die zijn wel heel vaag. Het verbaast me dat die toegekend zijn.
    Verder moet Apple natuurlijk sowieso niet zo principieel zeiken, hun hele Ipod hadden ze destijds van Creative geript, op het design na.
    Ik hoop dat ze hier flink hun neus gaan stoten. En vooral dat daar dan ook veel media-aandacht voor gaat komen.
    pi_78649756
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 19:52 schreef Schanulleke het volgende:

Verder moet Apple natuurlijk sowieso niet zo principieel zeiken, hun hele Ipod hadden ze destijds van Creative geript, op het design na.

"We have always been shameless about stealing great ideas."
      woensdag 3 maart 2010 @ 12:51:05 #59
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78677826
    het is alweer 3 maart nog maximaal 28 dagen te gaan
    Lege virente, virent cuncta
    pi_78677860
    14 april toch?
      woensdag 3 maart 2010 @ 19:04:46 #61
    87334 lekzzz
    pi_78694173
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 16:14 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Wilde dus weten hoe je icalender synct maar dat is via gmail, gaat dat rechtstreek of moet je eerst im-/exporteren?
    @Firenzo, had je nog een paar antwoorden voor me
      woensdag 3 maart 2010 @ 19:22:08 #62
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78694960
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 19:04 schreef lekzzz het volgende:

[..]

@Firenzo, had je nog een paar antwoorden voor me
    genruik mn hero ook met mn macbook.

icalender is een beetje overbodig geworden sinds ik android heb, de google calender is gewoon veel handiger. Alle afspraken die er nog instaan kun je gewoon exporteren naar google calender en die gaat automatisch naar je android.
    Ik gebruik zelf altijd usb (laad hij gelijk op )
    Contacten exporteer je naar een cvs die je weer in google contacts zet die hem dan ook automatisch op je android zet.
    als ik mn android inplug via usb ziet hij hem als een usb massaopslag unit.
      woensdag 3 maart 2010 @ 22:09:13 #63
    87334 lekzzz
    pi_78705274
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 19:22 schreef skittelman het volgende:

[..]

genruik mn hero ook met mn macbook.

icalender is een beetje overbodig geworden sinds ik android heb, de google calender is gewoon veel handiger. Alle afspraken die er nog instaan kun je gewoon exporteren naar google calender en die gaat automatisch naar je android.
    Ik gebruik zelf altijd usb (laad hij gelijk op )
    Contacten exporteer je naar een cvs die je weer in google contacts zet die hem dan ook automatisch op je android zet.
    als ik mn android inplug via usb ziet hij hem als een usb massaopslag unit.
    Ah bedankt voor je antwoorden, ben al een stuk verder nu
    Hier lees ik een al wat ouder artikel over het synchroniseren van je iMac met android, ben je hier ook bekend mee?
      Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 22:16:47 #64
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78705848
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 12:51 schreef Incolumis het volgende:
    14 april toch?
    Voor de Desire?
    pi_78707047
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:16 schreef Renesite het volgende:

[..]

Voor de Desire?
    nee Hero
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:06:17 #66
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78709581
    Halverwege maart komt de Hero-update toch.
    pi_78710037
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:06 schreef Merkie het volgende:
    Halverwege maart komt de Hero-update toch.
    Die update die eerst in december zou komen bedoel je?
    * Pandora73 tikje gefrustreerd is
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:15:17 #68
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78710193
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:12 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Die update die eerst in december zou komen bedoel je?
    * Pandora73 tikje gefrustreerd is
    HTC heeft nooit gezegd dat hij in december zou komen, wel dat hij medio maart komt.
      donderdag 4 maart 2010 @ 01:50:56 #69
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78716318
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:30 schreef Incolumis het volgende:

[..]

nee Hero
    zit je nou uit je nek te lullen of zit ik nou elke dag voor niks naar updates te zoeken?
    ergens een bron waaruit je opmaakt dat 2.1 voor de hero pas in april komt?

@lekzzz
    gebruikte met mn oude winmo toestel missingsync, werkte wel(hij deed wat hij moest doen) alleen het bleef nog al eens hangen(eens per week). Geen idee of dat aan winmo of aan het programma lag. Nu sync ik automatisch via google en dat werkt in mijn geval beter. iCal kan ik alleen op mn MacBook zien Google Calender overal waar internet is en waar geen internet is, is mn android.
    pi_78717667
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 01:50 schreef skittelman het volgende:

[..]

zit je nou uit je nek te lullen of zit ik nou elke dag voor niks naar updates te zoeken?

@lekzzz
    gebruikte met mn oude winmo toestel missingsync, werkte wel(hij deed wat hij moest doen) alleen het bleef nog al eens hangen(eens per week). Geen idee of dat aan winmo of aan het programma lag. Nu sync ik automatisch via google en dat werkt in mijn geval beter. iCal kan ik alleen op mn MacBook zien Google Calender overal waar internet is en waar geen internet is, is mn android.
    http://www.htcheroblog.com/2010/02/09/march-release-date-for-htc-hero-android-2-1-update-pinned-down/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+HtcHeroBlog+(HTC+Hero+Blog)

mid march hebben ze het over
    pi_78717687
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 01:50 schreef skittelman het volgende:

[..]

@lekzzz
    uh lol maart bedoelde ik in mijn post waar jij op reageerde
    pi_78723760
    TVP

Ben nog steeds aan het kniezen.
    - Nexus one
    - Milestone
    - Desire
    - Xperia X10

Mis ik er een?

Is het verschil in processor snelheid goed merkbaar? Milestone met 550 mhz en nexus en desire met 1ghz.
      donderdag 4 maart 2010 @ 11:45:25 #73
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78723987
    De Milestone-processor is wel sneller per cycle dan een Snapdragon-processor, maar desondanks is de Snapdragon wel zo'n 10% sneller gok ik. Maar voor performance vergelijkingen moet je even wachten op de 2.1 update voor de Milestone, deze schijnt een stuk soepeler te lopen.
    pi_78730332
    Morgen krijg ik mijn Milestone binnen

Ben erg benieuwd!
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:28:41 #75
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78730461
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:24 schreef Sodeju het volgende:
    Morgen krijg ik mijn Milestone binnen

Ben erg benieuwd!
    Laat even weten wat je er van vindt... Ik twijfel nog sterk tussen de X10 of de Milestone.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:31:27 #76
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78730552
    X10 zou ik niet nemen, malle SE-interface en Android 1.6.
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 14:47:10 #77
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78731180
    Milestone... desire... bah bah even mailen maar
    pi_78731316
    Ik kan niet wachten tot de HTC Desire uitkomt. Dit toestel wordt tevens mijn eerste Android toestel. Ik ben een zeer trouwe fan van WM + HTC geweest. Maar ik heb er een hard hoofd in met WM7, de reviews die ik tot nu toe heb gezien maken mij niet echt warm.
    Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
    pi_78733747
    Waarom duurt het in Nederland zo lang voordat nieuwe android phones in de winkel liggen.
    De desire pas in April in de winkels?
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 15:51:55 #80
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78733833
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 15:49 schreef BasNijmegen het volgende:
    Waarom duurt het in Nederland zo lang voordat nieuwe android phones in de winkel liggen.
    De desire pas in April in de winkels?
    In welke winkels is mijn vraag
      donderdag 4 maart 2010 @ 17:22:20 #81
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78737829
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:31 schreef Merkie het volgende:
    X10 zou ik niet nemen, malle SE-interface en Android 1.6.
    update naar 2.1 komt zeer snel naar de X10 en die malle SE interface is gewoon uit te zetten.
    X10 wordt qua hardware het beste android toestel van het komende kalenderjaar.
    het is de laatste kans van SE. Als de X10 flopt gaat de stekker eruit. Ik hoop voor ze dat er weinig kinderziektes in zitten dan geef ik ze echt een kans.
    pi_78741241
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 15:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

In welke winkels is mijn vraag
    Gewoon winkels als phone house etc
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 18:58:12 #83
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78741410
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 18:53 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Gewoon winkels als phone house etc
    Ja, dan doel ik dus op die datum he. 9 van de 10 keer wil het dan alsnog langer duren.
      donderdag 4 maart 2010 @ 19:31:44 #84
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78742898
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:22 schreef skittelman het volgende:

[..]

update naar 2.1 komt zeer snel naar de X10 en die malle SE interface is gewoon uit te zetten.
    het is de laatste kans van SE. Als de X10 flopt gaat de stekker eruit. Ik hoop voor ze dat er weinig kinderziektes in zitten dan geef ik ze echt een kans.
    Hoe kom je daarbij? Voor zover ik weet is het niet eens zeker dat de X10 2.1 krijgt.
    pi_78747486
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 17:09 schreef Gnarp het volgende:
    Woensdag wordt mijn eerste Android phone bezorgt als het goed is
    Niet de mooiste of duurste maar volgens veel recensies een prima ding met een goede kwaliteit/prijs verhouding. Een Samsung galaxy 'spica' I5700 (wel een lange naam zeg). Ik ben benieuwd!
    Inmiddels in bezit, mooi ding. Android is echt goed ook. Alhoewel er nog een update moet komen naar 2.1.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gnarp op 04-03-2010 21:13:54 ]
    pi_78748127
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:47 schreef Renesite het volgende:
    Milestone... desire... bah bah even mailen maar
    Zat ik ook erg tussen te twijfelen. Voor mij was het keyboard doorslaggevend. Zal morgen ff posten hoe het toetsenbord aanvoelt.
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 21:46:49 #87
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78749652
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:17 schreef Sodeju het volgende:

[..]

Zat ik ook erg tussen te twijfelen. Voor mij was het keyboard doorslaggevend. Zal morgen ff posten hoe het toetsenbord aanvoelt.
    NL/USA internationaal toetsenbord? Niet AZERTY of QWERTZ
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:26:04 #88
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78751549
    Pff.. een toestel kopen is niet makkelijk..

Ik twijfel best wel..

- Milestone
    - X10
    - HTC Legend of Desire
    [b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
    Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:59:57 #89
    87334 lekzzz
    pi_78753336
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:26 schreef Dionysiou het volgende:

Ik twijfel best wel..

- Milestone
    - X10
    - HTC Legend of Desire
    ja ik ken het best wel, ik twijfel ook zo
      vrijdag 5 maart 2010 @ 00:57:46 #90
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78757877
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:26 schreef Dionysiou het volgende:
    Ik twijfel best wel..
    - Milestone
    - X10
    - HTC Legend of Desire
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef lekzzz het volgende:
    [..]
    ja ik ken het best wel, ik twijfel ook zo
    Als ik nou zou mogen kiezen zou ik 100% voor de X10 gaan. Er van uitgaande dat de update naar 2.1 snel zou komen. Daarnaast vind ik het volledige on-screen toetsenbord (dat ik steeds vaker gebruik vooral bij lange smsjes) zo goed (icm autocorrectie) dat ik niet eens een echt tobo zou willen.
    De Legend word vodafone-only dus die keus lijkt me ook niet moeilijk
    pi_78757962
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 00:57 schreef skittelman het volgende:

[..]

[..]

Als ik nou zou mogen kiezen zou ik 100% voor de X10 gaan. Er van uitgaande dat de update naar 2.1 snel zou komen. Daarnaast vind ik het volledige on-screen toetsenbord (dat ik steeds vaker gebruik vooral bij lange smsjes) zo goed (icm autocorrectie) dat ik niet eens een echt tobo zou willen.
    Waarom zou je dan voor de X10 boven de Desire gaan? Vind de Desire een stuk mooier. Het enige voordeel van de X10 lijkt me de camera.
    pi_78758325
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:22 schreef skittelman het volgende:

[..]

X10 wordt zeker niet de beste van het hele jaar. Hij zal zeker nog een paar keer overtroffen worden. Er gaan bijvoorbeeld al geruchten over een HTC met een 1.5GHz (dual core?) Snapdragon processor. De grap is dat erg veel geruchten in dit wereldje waarheid zijn
    pi_78760771
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 01:00 schreef svefn het volgende:

[..]

Waarom zou je dan voor de X10 boven de Desire gaan? Vind de Desire een stuk mooier. Het enige voordeel van de X10 lijkt me de camera.
    En het scherm is ietsjes groter met een hogere resolutie, daarin tegen heeft de HTC Desire weer een beter type scherm.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 07:33:22 #94
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78760795
    Als ik goede (high res) foto's wil maken koop ik wel een Canon/Nikon/Panasonic camera..
    Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
    pi_78761143
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:33 schreef Dionysiou het volgende:
    Als ik goede (high res) foto's wil maken koop ik wel een Canon/Nikon/Panasonic camera..
      vrijdag 5 maart 2010 @ 08:44:08 #96
    87334 lekzzz
    pi_78761636
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 01:00 schreef svefn het volgende:

[..]

Hmm vodafone-only, dat is wel jammer. Heb geen voadafone
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:02:40 #97
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78762016
    cyanogen heeft 4 uur geleden een bugfix op 4.2.15 (g1/magic) (die deze week nog kwam)
    nu werkt google talk weer normaal en push mail ook! dat staat iig in de release nopte
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:28:47 #98
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78762658
    http://tweakers.net/nieuw(...)e-bij-lancering.html
    quote:
    Naast Facebook- en Twitter-integratie zal de X10 ook ondersteuning voor Hyves bieden, zo heeft Sony Ericsson laten weten. De fabrikant zal de Android-smartphone vanaf eind maart aan winkels en providers uitleveren.
    pi_78762744
    ja daar doen we het om
    pi_78763242
    Zit er standaard 16 GB op de X10?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:19:42 #101
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78764235
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:50 schreef BasNijmegen het volgende:
    das een micro SD kaartje, denk dat er verschillende opties zijn

heeft de x10 nou een toetsenbord of niet?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:22:42 #102
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78764355
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 09:50 schreef BasNijmegen het volgende:
    1GB in de telefoon zelf en 8GB op het SD kaartje dat je erbij krijgt.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:22:54 #103
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78764361
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:19 schreef makkie88 het volgende:

[..]

das een micro SD kaartje, denk dat er verschillende opties zijn

heeft de x10 nou een toetsenbord of niet?
    Nope.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:27:29 #104
    87334 lekzzz
    pi_78764515
    Hier zeggen ze dat er een toetsenbord in het scherm zit, dus geen uitschuifbaar toetsenbord.

Hoop trouwens dat deze makkelijk te syncen is met een iMac
    pi_78765349
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:29 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

En het scherm is ietsjes groter met een hogere resolutie, daarin tegen heeft de HTC Desire weer een beter type scherm.
    Okay, geen enorme verschillen dus. Denk dat ik dan toch voor de Desire ga, een stuk mooier imo, en ook wat goedkoper. Alleen jammer van de camera.
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:33 schreef Dionysiou het volgende:
    Uiteraard, maar als je de keuze hebt ga je toch voor de beste camera lijkt me?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 12:17:01 #106
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78768810
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 07:29 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

vind die amoled nou niet echt zo goed als ze beweren

maar waarom de x10?
    http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=604&cp=536
    pi_78769953
    De X10 geen FM radio.... hmmm minder
    Nexus one geen RSS reader..... hmmm minder

Wat is SyncML?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 12:53:30 #108
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78770106
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 12:49 schreef BasNijmegen het volgende:
    De X10 geen FM radio.... hmmm minder
    Nexus one geen RSS reader..... hmmm minder

Wat is SyncML?
    daarvoor ontwikkelde google market
      vrijdag 5 maart 2010 @ 13:52:52 #109
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78772635
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 00:57 schreef skittelman het volgende:

[..]

[..]

Wat lul jij toch steeds onzin. De Legend wordt helemaal niet Vodafone-only. Ik snap echt niet waarom iedereen hier in dit topic dingen aan het verzinnen is.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 14:07:30 #110
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78773299
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 13:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat lul jij toch steeds onzin. De Legend wordt helemaal niet Vodafone-only. Ik snap echt niet waarom iedereen hier in dit topic dingen aan het verzinnen is.
    quote:
    HTC kondigt aan dat Vodafone de Desire, Legend en HD Mini in beperkte marketen gaat aanbieden, met Vodafone 360 voorgeïnstalleerd op de HTC Legend. The Legend zal in Europa exclusief beschikbaar zijn op het Vodafone netwerk. De HTC Desire zal beschikbaar bij consumenten in alle Europese en Aziatische markten in het begin van Q2, en de HTC Desire zal exclusief beschikbaar zijn in Australië op het Telstra netwerk. De verbeterde versie van de HTC Sence excperience zal ook aangeboden worden als een gratis update op de HTC Hero in Europa en Azië.
    ik grijp het niet uit de lucht hoor
      vrijdag 5 maart 2010 @ 14:09:52 #111
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78773380
    http://www.smartphoneshop.nl/product/90878/htc-legend.html

Tevens heeft de Desire een build in FM transmitter. De legend niet. Helaas.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 14:11:30 #112
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78773439
    Dat bericht klopt niet, op praktisch alle sites kan je een simlockvrije Legend pre-orderen. En als het wel zo is is het maar een tijdelijke exclusiviteitsdeal.
    pi_78773693
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

NL/USA internationaal toetsenbord? Niet AZERTY of QWERTZ
    QWERTY toetsenbord

en wat een prachtig toestel! Ik heb em nu aan de lader, het toetsenbord voldoet iig al wel aan mijn verwachtingen.
    pi_78774796
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 14:07 schreef skittelman het volgende:

[..]

[..]

ik grijp het niet uit de lucht hoor
    En van welke site is deze Babelfish-kromme vertaling afkomstig dan?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78776513
    Sowieso, hij staat al gewoon bij Hi hoor.. http://shop.www.hi.nl/hist/RAPRD/HTC-Legend/THTLEGNDsi.html
      vrijdag 5 maart 2010 @ 15:38:20 #116
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78777070
    TelecomPaper, denk ik.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 15:53:08 #117
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78777650
    http://tweakers.net/nieuw(...)e-ontwikkelaars.html
    quote:
    Motorola raadt sommige ontwikkelaars aan om geen Motorola Milestone, maar een Google Nexus One of een Android Dev Phone aan te schaffen. De smartphonemaker ontmoedigt de installatie van custom roms en heeft de telefoon daartegen beveiligd.

Applicatieprogrammeurs zijn van harte welkom bij Motorola, maar systeemontwikkelaars die hun toestel graag opnieuw willen flashen of van een custom rom willen voorzien, kunnen beter geen Motorola Milestone aanschaffen, zegt Motorola op zijn blog.
    Met andere woorden; je bent volledig afhankelijk van Motorola voor toekomstige updates
      vrijdag 5 maart 2010 @ 15:56:13 #118
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78777790
    Ik vind het design van de Milestone ook niet helemaal mooi..
      vrijdag 5 maart 2010 @ 16:37:37 #119
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78779579
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 15:53 schreef Devolution het volgende:
    http://tweakers.net/nieuw(...)e-ontwikkelaars.html
    [..]

Met andere woorden; je bent volledig afhankelijk van Motorola voor toekomstige updates
    Dat is toch al heel lang bekend? Ik vind het niet zo'n probleem trouwens, ik ga toch geen custom ROM's draaien.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 21:21:29 #120
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78792399
    Ik zit er aan te denken de HTC Desire te pre-orderen bij CoolBlue en dan de silver editie. (exclusief)
      Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 21:50:57 #121
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78794162
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 21:21 schreef Dionysiou het volgende:
    Ik zit er aan te denken de HTC Desire te pre-orderen bij CoolBlue en dan de silver editie. (exclusief)
    Dus je koopt em contant?
      Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 21:52:28 #122
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78794248
    Dat wordt dus een Desire, ik wil een ontwikkelbaar telefoontje (geen moto) en ik wil een FM radio (geen X10)
      vrijdag 5 maart 2010 @ 21:57:00 #123
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78794568
    Yep.. ik koop hem los.. en dan de zilvere. Die is heul vet.
    Mijn budget laat het toe. Anders deed ik het niet..

Ik heb echt nu al 3 dagen zitten te kijken voor de opvolger van mijn Xperia X1 - HTC HD2 - Blackberry 9700. Eigenlijk zijn er geen gelijkwaardige opvolgers voor die laatste 2 toestellen. Ja, de iPhone maar er komt binnenkort een 4G (dit jaar) en de huidige specs zijn best verouderd voor de prijs die je moet betalen.

Met de Desire kan je heel lang mee. En hij heeft inderdaad FM. En hij is gewoon heel snel en smooth. Internetten gaat er ook snel aan toe en YouTube, Hyves, GMail.. eigenlijk de standaard dingen die ik wel zijn dik in orde.
      Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 21:58:35 #124
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78794678
    Coolblue zit in mijn woonplaats... dus misschien wel even langs gaan vandaag denk ik. Ze hebben een testbare HD2 in de winkel, kan ik even goed kijken naar het touchscreen toetsenord.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 22:00:13 #125
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78794770
    Nja, ik heb dus eerst de Xperia gehad.. daarna de HTC HD2 die was echt heel vet en snel (tevens zelfde processor als de Desire..) ging heel soepel. Alleen ik vond het scherm gewoon echt te groot.

De BlackBerry was tof. Maar internetten vond ik niet helemaal geweldig op dat ding. Dan vind ik het zonde dat ik er wel voor betaal in mijn abbo. En ik had geen speciale BlackBerry internet service.. dus dan heb je hoofdfunctie al niet meer.
      Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 22:01:29 #126
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78794843
    Punt is, ik wil hem eigenlijk met abonnement, een vodafone mail+sms+bel van 30,19...

Dit maakt 725 euro. Telefoon eraf maakt 225 euro. Dan nog het abonnement, 9,95 voor internet = alleen al 240. Dan nog 200 belminuten/400smsjes.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 22:07:39 #127
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78795258
    Valt mee ja. Kijk, abbo's met dit soort toestellen zijn niet verkeerd. Ik had toen de Xperia X1 met enorm veel kinderziektes en dan is 1 jaar best lang, laat staan 2 jaar.
    Ik weet zeker dat je met de Desire over 2 jaar nog steeds niet bent uit gekeken.

Ik heb nu Zorgeloos Mobiel Internet met Basis abonnement 22,50 en Voordeel SMS/MMS ¤ 2,00. Dus jij hebt imo geen slechte deal dan..
      vrijdag 5 maart 2010 @ 22:48:13 #128
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78797600

Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 22:58:59 #129
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78798135
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 22:48 schreef Dionysiou het volgende:
    [ afbeelding ]

Resepct!
      vrijdag 5 maart 2010 @ 23:01:15 #130
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78798252

Heb alleen momenteel geen mobiel. Moet dus even een cheap ass dingetje zien te scoren van 10-20 euro.
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 10:04:53 #132
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78807236
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:06 schreef Flugel83 het volgende:
    Wie kwam er trouwens mee dat de X10 geen FM heeft

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax10mini?cc=nl&lc=nl
    x10 =/= x10mini
      zaterdag 6 maart 2010 @ 16:58:21 #133
    87334 lekzzz
    pi_78818433
    oke er zit natuurlijk googlemaps op die htc's. Maar iemand ook enig idee of je er een andere navigatie op kan zetten? Ik gebruik nu op m'n N95 bijvoorbeeld McGuider
      zaterdag 6 maart 2010 @ 18:38:42 #134
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78821868
    Google.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 18:56:11 #135
    87334 lekzzz
    pi_78822509
    Heb ik gedaan en dan krijg je CoPilot en TomTom. Vroeg me meer af wat mensen zoal gebruiken als navigatie.
    pi_78822866
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 18:56 schreef lekzzz het volgende:
    Heb ik gedaan en dan krijg je CoPilot en TomTom. Vroeg me meer af wat mensen zoal gebruiken als navigatie.
    Ik gebruik zowel Co-Pilot, als Waze.
    pi_78824058
    Ik ga voor de Disere.... of er moet voor die tijd een nog betere/mooiere komen...

Wat zijn de beste shops waar je ze (inclusief abbo) kan pre-orderen?
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:48:26 #138
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78824299
    Desire

Kan niet wachten
      zaterdag 6 maart 2010 @ 21:59:53 #139
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_78828973
    * Joooo-pi heeft er nu ook een

Zo'n LG
    heitieh
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:21:56 #140
    87334 lekzzz
    pi_78829744
    Ik twijfel nog, Legend of Desire? Zwager heeft een Legend besteld dus wacht eerst die wel ff af, kan ik daarna kiezen of toch een X10

[ Bericht 22% gewijzigd door lekzzz op 07-03-2010 17:13:39 ]
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:34:47 #141
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78830197
    Ik zou voor de Desire gaan. Is misschien 50 euro duurder maar je hebt wel iets meer waar voor je geld..

- Snellere processor
    - Build in FM functie
    - Groter scherm
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:41:01 #142
    87334 lekzzz
    pi_78830397
    Ja groter scherm maar die FM-functie, ik hoor veel mensen erover maar of ik die echt ga gebruiken
      zaterdag 6 maart 2010 @ 22:49:26 #143
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78830653
    Ik wel iig. Ik ga hem vooral ook voor muziek en radio gebruiken (multimedia) en lekker internetten etc.
    pi_78848930
    Ik twijfel tussen de SE Xperia X10 of een HTC Legend/Desire, zou iemand mij in het kort kunnen zeggen voor welk toestel ik het best kan gaan . Een aantal essentiele dingen van mijn telefoon is buiten het bellen/smsen o.a. goed en snel kunnen internetten, goede muziekspeler, fm-radio.
      zondag 7 maart 2010 @ 15:46:36 #145
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78849293
    Xperia X10 heeft een groter scherm, vrijwel zelfde processor als de Desire maar heeft wel Android 1.6.. (waar toch wel weer een update naar 2.1 komt) maar toch.. en heeft een 8 MP camera.

Legend heeft een wat kleiner design, kleiner touchscreen wel met Sense interface maar heeft geen FM functie, internetten en muziek zal d'r goed op kunnen.. en heeft een minder goede processor als de X10 en de Desire.. en de Legend heeft een 5 MP camera en een AMOLED scherm.

Desire heeft een groter scherm, heeft net als de X10 wel een FM functie, heeft de zelfde processor als de X10 een snapdragon 1 ghz. Dat werkt natuurlijk retesnel icm met Android 2.1. En heeft ook een Sene interface. En heeft een 5 MP camera met flitser. En een AMOLED scherm.

Ik heb de Desire genomen
    Ik had eerst een X1 van SE en daarom heb ik ook gekozen om de X10 niet te nemen. De prijs ligt ook wat hoger dan de toestellen van HTC.

Ik ga vooral YouTuben, Hyven, Mailen (GMail), Googelen, Muziek luisteren, Videotjes checken op de Desire. Wat er gewoon goed op gaat doen door de processor en de features. En Gamen gaat er ook wel smooth op
    Dit is ieder geval beter dan een iPhone.. die specs zijn al wat verouderd (er komt al een 4G van de zomer)

[ Bericht 8% gewijzigd door Dionysiou op 07-03-2010 15:52:34 ]
      zondag 7 maart 2010 @ 17:16:31 #146
    87334 lekzzz
    pi_78852271
    Ik twijfel nog of ik een HTC neem of een SE X10. In het verleden heb ik een SE gehad die goed kon communiceren met m'n iMac. Nu zou alles via Android moeten gaan en dat gaat het synchroniseren via Gmail. Weet iemand dat als ik voor de Xperia ga of dit ook zo is?

Wat is vooral belangrijk vind is dat ik niet m'n agenda hoef te im- en exporteren, duurt veel te lang. IK wil contacten kunnen synchroniseren en ook m'n agenda. Ik wil dit namelijk ook zo houden voor mijn vriendin omdat we nu beiden agenda's in één kunnen hebben.

Maakt een HTC mooie foto's?
      zondag 7 maart 2010 @ 17:21:46 #147
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78852425
    De HTC HD2 maakte zulke foto's http://www.letsgomobile.org/nl/reviews/0158/htc-hd2/pagina4/

Ook met een 5 MP camera. De Desire zal waarschijnlijk zelfde kwaliteit gaan schieten.
      zondag 7 maart 2010 @ 17:58:27 #148
    87334 lekzzz
    pi_78853590
    ziet er wel netjes uit, moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie geen HTC wilde ivm geen flits aanwezig. Maar dat is natuurlijk allemaal al opgelost. Moet ik nu weer opnieuw gaan twijfelen

[ Bericht 85% gewijzigd door lekzzz op 07-03-2010 18:38:41 ]
      zondag 7 maart 2010 @ 18:56:24 #149
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78855648
    Heb zelf de HTC HD2 gehad foto's zijn echt mooi. Ik wou eerst een fotocamera kopen. Maar koop nu een camcorder en voor foto's gebruik ik de Desire.

Ik heb echt 1-2 weken zitten twijfelen, reviews bekenen op internet, mijn budget gechecked etc. ben blij dat ik hem gewoon ge pre-ordered heb. Anders zat ik nu nog steeds te denken..
    pi_78859398
    Dat laatste dat je zegt, daar kan ik me in vinden

Maar de Desire kun je écht niet als camera gaan gebruiken hoor! Ik heb eens wat rondgekeken, onder goede omstandigheden is de boel wel redelijk scherp, maar daar heb je ook alles mee gehad.
    pi_78860619
    quote:
    Wat zijn de beste shops waar je ze (inclusief abbo) kan pre-orderen?
    Iemand?
      zondag 7 maart 2010 @ 20:47:28 #152
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78860904
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:42 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Iemand?
    Van Tweakers:
    quote:
    Zojuist de knoop doorgehakt en de HTC Desire besteld bij Phoneplaza.nl icm. een eenjarig Vodafone B/S/W 350 abonnement. Voor de telefoon incl. verzendkosten was ik maar ¤95,- kwijt. Dat komt, rekening houdend met de toestelkosten, op ¤48,17 (¤40,25 + (¤95,- / 12)) per maand.
    Heb nog even getwijfeld om voor een eenjarig Vodafone B/S/W 450 abonnement te gaan, want dat kwam op gemiddeld op ¤53,13 per maand. Verleidelijk, maar het is toch weer ¤60 meer op jaarbasis...

Wat me uiteindelijk heeft overgehaald voor Vodafone te kiezen is toch wel het snelle internet wat op een Android-telefoon een must is en dan zit je qua prijs met een Bel/SMS/Web abonnement bij Vodafone goed.

Ik kan niet wachten =) !
      zondag 7 maart 2010 @ 20:47:52 #153
    87334 lekzzz
    pi_78860927
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:24 schreef svefn het volgende:
    Dat laatste dat je zegt, daar kan ik me in vinden

Maar de Desire kun je écht niet als camera gaan gebruiken hoor! Ik heb eens wat rondgekeken, onder goede omstandigheden is de boel wel redelijk scherp, maar daar heb je ook alles mee gehad.
    Ik hoef geen SUPER camera te hebben maar wil er wel foto's mee kunnen maken. Heb nu een N95 en die maakt nette foto's. Vandaar dat ik ook naar de X10 aan het kijken was.
      zondag 7 maart 2010 @ 20:50:44 #154
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78861104
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:47 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Van Tweakers:
    [..]

[ afbeelding ]
    Waarom neemt hij 1000 extra SMS'jes bij Vodafone en niet bij de rest?
      zondag 7 maart 2010 @ 20:51:40 #155
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78861171
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:50 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom neemt hij 1000 extra SMS'jes bij Vodafone en niet bij de rest?
    Geen flauw idee..
    Volgensmij laat ie gewoon verschillende mogelijkheden zien
    pi_78870877
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 20:47 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik hoef geen SUPER camera te hebben maar wil er wel foto's mee kunnen maken. Heb nu een N95 en die maakt nette foto's. Vandaar dat ik ook naar de X10 aan het kijken was.
    Ok, dan is het wel een optie idd

Ik wacht iig nog even met iets bestellen. Onder andere omdat ik nog steeds een beetje met de vraag zit of het wel verstandig is om al met al zo veel geld uit te geven voor een telefoon (+ abbo)
      maandag 8 maart 2010 @ 07:39:26 #157
    87334 lekzzz
    pi_78876861
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 23:40 schreef svefn het volgende:

[..]

Ok, dan is het wel een optie idd

Ik wacht iig nog even met iets bestellen. Onder andere omdat ik nog steeds een beetje met de vraag zit of het wel verstandig is om al met al zo veel geld uit te geven voor een telefoon (+ abbo)
    Ik zit ook nog steeds in de oriëntatiefase hoor, zoals je al zegt een hoop geld. Maar goed ik heb dus geen haast.
    pi_78877610
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef lekzzz het volgende:
    oke er zit natuurlijk googlemaps op die htc's. Maar iemand ook enig idee of je er een andere navigatie op kan zetten? Ik gebruik nu op m'n N95 bijvoorbeeld McGuider
    jahoor geen probleem, ik heb zelf op me hero mcguider maps 2009 draaien en werkt prima!
      Moderator maandag 8 maart 2010 @ 08:56:58 #159
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78877640
    Het wachten duurt alleen zo lang !
      maandag 8 maart 2010 @ 11:06:20 #160
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78881199
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 08:56 schreef Renesite het volgende:
    Inderdaad
    pi_78884026
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 07:39 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik zit ook nog steeds in de oriëntatiefase hoor, zoals je al zegt een hoop geld. Maar goed ik heb dus geen haast.
    Nee ik ook niet Maar ik áls ik voor een nieuwe telefoon ga (synoniem voor áls ik voor een HTC Desire ga), dan het liefst wel meteen zodra die uitkomt. Gewoon, omdat het kan En omdat de prijs toch nog niet meteen zal dalen lijkt me. Maargoed, zodra het bijna zover is nog maar eens goed over denken dan.
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 08:56 schreef Renesite het volgende:
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 11:06 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Inderdaad
    I feel your pain!
    pi_78885002
    D'r zijn ook niet echt geruchten over wéér nieuwe Androids he? Waarop je evt zou kunnen wachten (zoals eind vorig jaar). Mja, dat Scorpion-ding ofzo, maar da's nog te vaag.

Dus dan wordt het toch een keuze tussen de genoemde toestellen. Of... even wachten op de Hero-update naar nieuwste Android, en dan nog een half jaar wachten ofzo. Dan zijn er vast wel weer wat nieuwe toestellen in aantocht.
    pi_78888474
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 12:48 schreef DennisMoore het volgende:
    D'r zijn ook niet echt geruchten over wéér nieuwe Androids he? Waarop je evt zou kunnen wachten (zoals eind vorig jaar). Mja, dat Scorpion-ding ofzo, maar da's nog te vaag.

Dus dan wordt het toch een keuze tussen de genoemde toestellen. Of... even wachten op de Hero-update naar nieuwste Android, en dan nog een half jaar wachten ofzo. Dan zijn er vast wel weer wat nieuwe toestellen in aantocht.
    Ik wacht nu al sinds september 2009.... ik kan echt niet nog langer wachten
    pi_78889154
    ik ben op zoek naar een gps logging tooltje voor me hero. iemand die mij kan helpen hierbij? Op de iphone heb ik het volgende al gevonden GeoLogTag, maar nog niet op de Android
    pi_78890672
    Er is zeker geen algemeen Samsung Spica topic?
      maandag 8 maart 2010 @ 15:20:54 #166
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78891174
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:09 schreef P.F het volgende:
    Er is zeker geen algemeen Samsung Spica topic?
    Je kunt wel op Tweakers kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1379476
    pi_78891497
    Dank je!

Ik heb maar een eigen topic gemaakt !

[centraal] Samsung Galaxy Spica I5700 topic [android]
      maandag 8 maart 2010 @ 15:45:30 #168
    10710 gday
    propria cures
    pi_78892288
    Zojuist heb ik een app in de Market gezet: Buienalarm.

Heb ik dit weekend gemaakt omdat ik niet tevreden was over de Regendetector die al eerder te vinden was. Probeer 'm uit en laat het me weten als iets niet goed werkt oid!
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_78892369
    O dat is wel iets voor mijn vader! Maar die kijkt altijd op de computer..
      maandag 8 maart 2010 @ 15:50:58 #170
    10710 gday
    propria cures
    pi_78892558
    Hm, blijkbaar is ie niet goed ondertekend ... kan dus niet uit de market gedownload worden? Snap het even niet ... nog maar overnieuw plaatsen dan!

Never mind, lag aan m'n telefoon zelf.

[ Bericht 33% gewijzigd door gday op 08-03-2010 15:58:24 ]
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
      maandag 8 maart 2010 @ 18:32:55 #171
    87334 lekzzz
    pi_78899790
    ondertussen ben ik wel heel nieuwsgierig aan het worden om te horen wat julie van je nieuwe toestel vinden hoor. Nog even en dan heb je hem

Ik denk dat ik me wat het syncen met een iMac geen zorgen hoef te maken als ik hier of hier even kijk. Zal er uiteindelijk wel komen voor HTC toestellen en/of de SE X10

[ Bericht 21% gewijzigd door lekzzz op 08-03-2010 18:50:52 ]
      maandag 8 maart 2010 @ 18:40:51 #172
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_78900167
    Even een vraag. Ik heb ook net een android en tot nu toe is het echt super. Maar kan ik ook tekst knippen/plakken?
    heitieh
    pi_78900299
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:40 schreef Joooo-pi het volgende:

Even een vraag. Ik heb ook net een android en tot nu toe is het echt super. Maar kan ik ook tekst knippen/plakken?
    Vaak dmv een long-press... lang met je vinger 't veld of 't woord ingedrukt houden.
      maandag 8 maart 2010 @ 18:50:48 #174
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_78900574
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Vaak dmv een long-press... lang met je vinger 't veld of 't woord ingedrukt houden.
    Hé bedankt, het werkt!
    heitieh
    pi_78900720
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:50 schreef Joooo-pi het volgende:

Hé bedankt, het werkt!
    Op wel meer plaatsen in Android kan long-press leuke dingen doen .
      maandag 8 maart 2010 @ 19:02:05 #176
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_78901120
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Op wel meer plaatsen in Android kan long-press leuke dingen doen .
    Op andere plaatsen had ik het al een paar keer gebruikt, maar dit miste ik nog.

Wat zijn verder de aanraders?

Ik heb nu:
    ConnectBot, super om met ssh mijn ubuntu machine te besturen
    PackageInstaller
    Uninstaller
    Seesmic
    Opera
    Freecell en Tetris
    heitieh
      maandag 8 maart 2010 @ 19:52:35 #177
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78903828
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 19:02 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Op andere plaatsen had ik het al een paar keer gebruikt, maar dit miste ik nog.

Wat zijn verder de aanraders?

Ik heb nu:
    ConnectBot, super om met ssh mijn ubuntu machine te besturen
    PackageInstaller
    Uninstaller
    Seesmic
    Opera
    Freecell en Tetris
    abduction
    pi_78909301
    http://gizmodo.com/548801(...)y-it-feels-expensive

Werkelijk een lovende review van de Legend door Gizmodo...
      maandag 8 maart 2010 @ 22:00:42 #179
    87334 lekzzz
    pi_78910660
    Ik heb nu Syncmate geprobeerd, werkt goed. Kan u gewoon contacten syncen en ook mijn iCal van m'n Mac. Kortom ik ben iig overgehaald om nu zeker weten te gaan overstappen
      maandag 8 maart 2010 @ 22:35:16 #180
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_78912627
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 15:45 schreef gday het volgende:
    Zojuist heb ik een app in de Market gezet: Buienalarm.

Heb ik dit weekend gemaakt omdat ik niet tevreden was over de Regendetector die al eerder te vinden was. Probeer 'm uit en laat het me weten als iets niet goed werkt oid!
    kan m niet vinden in de market ik heb een tattoo ?
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      maandag 8 maart 2010 @ 23:11:53 #181
    10710 gday
    propria cures
    pi_78914317
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 22:35 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

kan m niet vinden in de market ik heb een tattoo ?
    Hm, ik heb zojuist een nieuwe versie erop gezet. Kun je die ook niet vinden? De Tattoo draait op 1.5 of niet?
    pi_78915963
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 23:11 schreef gday het volgende:

[..]

Hm, ik heb zojuist een nieuwe versie erop gezet. Kun je die ook niet vinden? De Tattoo draait op 1.5 of niet?
    1.6 dacht ik, maar wel met een lagere resolutie
      dinsdag 9 maart 2010 @ 08:59:31 #183
    10710 gday
    propria cures
    pi_78919650
    Ik heb geen eisen gesteld aan de resolutie dus dat zou het probleem allemaal niet moeten zijn! Welke provider heb je?

Heb overigens vanochtend weer een nieuwe versie in de Market gezet omdat de update van gisteravond nog een bug zat die veel te veel batterij-verbruik had.
    pi_78924657
    nu twijfel ik tussen die spica galaxy en die google g1. lastig!
      dinsdag 9 maart 2010 @ 13:15:15 #185
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78927359
    De G1 moet je sowieso niet nemen . Hardwarematig verouderd. Dan kan je beter kijken naar de HTC Hero en HTC Legend. Of de LG Eve.
    pi_78927627
    quote:
    Nieuwe Android NDK vanaf nu beschikbaar

De derde versie van de Android Native Development Kit (NDK) is nu beschikbaar. Met deze ontwikkelingsomgeving kunnen Androidontwikkelaars gebruik maken van andere programmeertalen dan Java, namelijk C of C++. Deze talen worden veel gebruikt voor het ontwikkelen van toepassingen waarbij veel efficiëntie van de telefoon wordt vereist, zoals processorintensieve apps of games.
    Hieronder vind je de verbeteringen die r3 (Revision/Revisie 3) ons brengt.
    De nieuwe versie wordt slechts aangeduid met r3, omdat er voorheen wat onduidelijkheden waren wat betreft de naamvoering van deze ontwikkelingsomgeving. App-ontwikkelaars waren bang dat hun applicaties niet zouden werken op nieuwere firmwareversies, omdat de NDK slechts op versie 1.6 stond. Vanaf nu worden nieuwere versies aangeduid met een revisienummer, om aan te geven dat het versienummer van de ontwikkelingsomgeving volledig los staat van de firmwareversie.
    Behalve de naam zijn er twee echte verbeteringen te vinden. Ten eerste maakt de nieuwe versie van de NDK gebruik van een nieuwere versie van GCC (4.4.0). De upgrade naar de nieuwere versie van GCC zorgt ervoor dat de machinecode die gegenereerd wordt door het omzetten van de programmeercode wat compacter en efficiënter is. De tweede verbetering is dat het nu ook officieel mogelijk is om gebruik te maken van OpenGL 2.0. Dit zou er voor moeten zorgen dat het makkelijker is om applicaties die oorspronkelijk ontwikkeld zijn voor andere platformen (bijvoorbeeld de iPhone) geschikt te maken voor Android. Ook kan er gebruik worden gemaakt van belangrijke technische verbeteringen in OpenGL. Let wel op dat alleen de toestellen met Android 2.0 of hoger gebruik kunnen maken van OpenGL 2.0-functies.
    Als je geïnteresseerd bent in revisie 3 van de NDK, kun je deze hier vinden.
    Mooi nieuws! Ben benieuwd wat dit ons in de toekomst gaat brengen.
    pi_78930855
    Is er eigenlijk een app waarmee je een radiolink als deze kan streamen? http://www.maaslandfm.nl/maaslandfm.asx
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
      Moderator dinsdag 9 maart 2010 @ 17:18:34 #188
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78936761
    Ik ging vandaag eens in het winkelcentrum naar de T-ForTelecom en de Belcompany.

Beider winkels pretenderen dat de Desire ~ week 14 / 9 april uitkomt. Tof nieuws natuurlijk !

TForTelecom kon mij daarnaast al vertellen wat het ongeveer gaat kosten, namelijk zo'n 34,50 permaand, 2 jarig + 40 euro bijbetaling icm. vodafone bellen+sms+web.

Ofwel: die aanbiedingen op het internet zijn wel ergggg nice
    pi_78943069
    Heb de spica galaxy besteld, heb namelijk nu deze telefoon en ik wordt echt gek:

dinsdag 9 maart 2010 @ 21:33:39 #190
    87334 lekzzz
    pi_78947954
    @P.F. veel plezier met je nieuwe aanwinst, het zal vast een heule verbetering zijn
    pi_78948037
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 21:33 schreef lekzzz het volgende:
    @P.F. veel plezier met je nieuwe aanwinst, het zal vast een heule verbetering zijn
    Ongetwijfeld
    pi_78948265
    whehehehe.. ja zodra ik die telefoon heb spring ik deze kapot
      dinsdag 9 maart 2010 @ 21:53:56 #193
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78949056
    Het touchscreen van mijn G1 is overleden Het blijft nu regelmatig op 1 plek een aanraking voelen terwijl dat niet zo is...
      dinsdag 9 maart 2010 @ 22:07:18 #194
    87334 lekzzz
    pi_78949753
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Erasmo het volgende:
    Het touchscreen van mijn G1 is overleden Het blijft nu regelmatig op 1 plek een aanraking voelen terwijl dat niet zo is...
    das balen, heb ik ooit met een iPhone gehad na drie maanden. Meteen stuk en belachelijk om te repareren

(was een USA versie dus geen garantie )
      dinsdag 9 maart 2010 @ 23:24:03 #195
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78953753
    Wachten wachten en wachten
      dinsdag 9 maart 2010 @ 23:25:11 #196
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78953796
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 22:07 schreef lekzzz het volgende:

[..]

das balen, heb ik ooit met een iPhone gehad na drie maanden. Meteen stuk en belachelijk om te repareren

(was een USA versie dus geen garantie )
    Als ik hem openschuif doet hij het nog wel gelukkig, maar nog even en dan komt er wrs toch een droid
    pi_78955667
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 20:00 schreef P.F het volgende:
    Heb de spica galaxy besteld, heb namelijk nu deze telefoon en ik wordt echt gek:

[ afbeelding ]
    Ik heb hem ook tijdelijk gehad, Smsjes sturen
    pi_78955750
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 00:17 schreef stijn_ het volgende:

[..]

ik zie elke dag op google lattitude hoe lang mijn oude telefoon al gestolen is en ik kan er niet meer tegen !!!

laat het snel donderdag zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      woensdag 10 maart 2010 @ 08:36:56 #199
    87334 lekzzz
    pi_78958876
    hahaha wachten duurt altijd lang he
      woensdag 10 maart 2010 @ 09:20:08 #200
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78959767
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 00:20 schreef P.F het volgende:

[..]

ik zie elke dag op google lattitude hoe lang mijn oude telefoon al gestolen is en ik kan er niet meer tegen !!!

laat het snel donderdag zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    had je al android?
    goeie tip voor anti diefstal: Wave Secure! werkt! haha ik deed me simkaart een keer verkeerd om er in, toen ging ie gillen! alleen met passcode stopte ie
      woensdag 10 maart 2010 @ 10:13:12 #201
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78961252
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 14:54 schreef Tim86 het volgende:
    Is er eigenlijk een app waarmee je een radiolink als deze kan streamen? http://www.maaslandfm.nl/maaslandfm.asx
    waarom zou je in godsnaam maaslandfm willen luisteren?! Is hij niet te vinden met tunewiki/a online radio?
    pi_78961563
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 09:20 schreef makkie88 het volgende:

[..]

had je al android?
    goeie tip voor anti diefstal: Wave Secure! werkt! haha ik deed me simkaart een keer verkeerd om er in, toen ging ie gillen! alleen met passcode stopte ie
    Ik had een nokia 6220 classic, wel met lattitude, dus ik zag 3 dagen later waar de dief was !!!!!!!
    pi_78962287
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 10:22 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik had een nokia 6220 classic, wel met lattitude, dus ik zag 3 dagen later waar de dief was !!!!!!!
    heb je 'm in de spreekwoordelijke kraag gevat?
      woensdag 10 maart 2010 @ 11:21:42 #204
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78963729
      woensdag 10 maart 2010 @ 12:46:05 #206
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78967307
    Zilver of bruin, hmm.
      woensdag 10 maart 2010 @ 12:47:16 #207
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78967358
    Of de Legend. Keuzes .
    pi_78967634
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 10:41 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

heb je 'm in de spreekwoordelijke kraag gevat?
    Nou het was op de ceintuurbaan dus helaas niet in een dorpje in een doodlopende straat..
    pi_78967650
    Zilver!
    pi_78967683
    Mooi hoor...
    't Is dat ik tevreden ben met mijn Hero, anders had ik nu enorme last van keuzestress
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78968228
    Het gevaar zit 'm ook in het feit dat het wachten nog lang duurt. Wanneer er in die tussentijd een ander mooier en beter toestel gepresenteerd worden, dan heb je de spreekwoordelijke poppen aan het dansen. Keuzes...............
      woensdag 10 maart 2010 @ 15:24:33 #212
    87334 lekzzz
    pi_78973862
    Ik zal de zilveren wel willen maar dan zelf de keuze kunnen maken of hij los te koop is of met abo
    pi_78974541
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 11:21 schreef Dionysiou het volgende:

Foto's van de Desire bruin en zilver.

Bruin blijf ik mooier vinden. Dat zilver is zo... 'glossy'.
    Maar waarom die rare rode rand rond de camera-lens .
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 15:43:25 #214
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78974745
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 00:17 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Mijn oude motorola: max. 8 smsjes in de inbox
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 15:45:06 #215
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78974822
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:09 schreef BasNijmegen het volgende:
    Het gevaar zit 'm ook in het feit dat het wachten nog lang duurt. Wanneer er in die tussentijd een ander mooier en beter toestel gepresenteerd worden, dan heb je de spreekwoordelijke poppen aan het dansen. Keuzes...............
    Daarom MOET HET een desire worden, evt. een milestone (als ik echt niet met de touchscreen kan) IPhone ga ik gewoon niet meer op wachten
    pi_78980812
    http://www.androidworld.n(...)af-8-april-leverbaar

De SE X10 vanaf 8 april leverbaar.
    De HTC Desire vanaf 9 april.
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:14:01 #217
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78983606

Hmmm?

WAT?

Raar verhaal
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:19:42 #218
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78983891
    Ga jij voor de X10
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:20:11 #219
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78983911
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:19 schreef Dionysiou het volgende:
    Ga jij voor de X10
    Nee... Was ff benieuwd !
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:32:26 #220
    87334 lekzzz
    pi_78984556
    hmmm moet ik weer gaan twijfelen tussen de desire en de X10
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:38:55 #221
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78984900
    X10? Die is wat mij betreft allang passé. Legend of Desire is de vraag .
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:44:32 #222
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78985207
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:38 schreef Merkie het volgende:
    X10? Die is wat mij betreft allang passé. Legend of Desire is de vraag .
    Desire for sure
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:44:37 #223
    87334 lekzzz
    pi_78985214
    geen X10, waarom passé, help me over de streep te trekken
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 19:45:53 #224
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78985273
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:44 schreef lekzzz het volgende:
    geen X10, waarom passé, help me over de streep te trekken
    Niet mooi.
    Ik heb de SE nooit echt praktisch gevonden (vroegah)
    Is al zoooveeeeel aangepast zoooovaaaaak uitgesteld en zoooovaaaaak veranderd... Draaikonten...
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:53:52 #225
    87334 lekzzz
    pi_78985664
    oke ik ben om moet ze nog eerst even gaan bekijken hoor. Ik had wel sowieso al meer oor naar de Desire of Legend
    pi_78985821
    Ik wil jullie aanraden om de komende uren www.androidworld.nl in de gaten te houden. Er zit iets leuks aan te komen
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:59:23 #227
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78985960
    Alleen al vanwege de fouten van de Xperia X1 en de X2 die uit de markt is gezet vanwege de software matige fouten.. en vind het design te groot en te dik tov de desire etc.
    pi_78986048
    Oke mensen, vertel...
    Stel je mag in april een toestel uitzoeken. Welke neem je dan? De al vertrouwde Hero, met tegen die tijd ook 2.1, of de Legend, of de Desire, of...
    Ik ben de weg kwijt
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:04:03 #229
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78986184
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:01 schreef Pandora73 het volgende:
    Oke mensen, vertel...
    Stel je mag in april een toestel uitzoeken. Welke neem je dan? De al vertrouwde Hero, met tegen die tijd ook 2.1, of de Legend, of de Desire, of...
    Ik ben de weg kwijt
    Als je een iets lagere budget hebt en niet zoveel wilt uit geven voor een toestel dan de Hero. Kan je wat meer missen dan de Desire. En als je 50 euro beter kan besteden de Legend.
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:06:24 #230
    87334 lekzzz
    pi_78986283
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:56 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ik wil jullie aanraden om de komende uren www.androidworld.nl in de gaten te houden. Er zit iets leuks aan te komen
    Je bedoelt toch niet dit he: Sony Ericsson Xperia X10 geleverd met Android 2.2?
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:09:51 #231
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_78986460
    Gaat dit topic verder wel over android of gaat het alleen om het toestel dat je hebt?
    heitieh
    pi_78986490
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:04 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Als je een iets lagere budget hebt en niet zoveel wilt uit geven voor een toestel dan de Hero. Kan je wat meer missen dan de Desire. En als je 50 euro beter kan besteden de Legend.
    Dus de Legend is 50 euro goedkoper als los toestel bedoel je?
    Het gaat toch in combinatie met een abonnement hier hoor. Dus losse prijs kijk ik niet echt naar.

Maar waarom is dit jouw advies? Hardware, specs, looks?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78987245
    Niet de Hero, neem dan de Legend, da's een Hero+.
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:28:18 #234
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78987406
    Als je niet naar de losse prijs kijkt zou ik persoonlijk voor de Desire gaan. Meer waar voor je geld; groter scherm, grotere processor, nieuwere chipset etc.
    pi_78987408
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:06 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet dit he: Sony Ericsson Xperia X10 geleverd met Android 2.2?
    Nee, maar wat het wél is kan ik nog niet zeggen
    pi_78987484
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:09 schreef Joooo-pi het volgende:
    Gaat dit topic verder wel over android of gaat het alleen om het toestel dat je hebt?
    Om Android zelf is op dit moment niet bijster veel te doen. Dat krijgen we weer bij nieuwe versies En waarschijnlijk ook als mensen een Sense ROM met 2.1 hebben.
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:31:07 #237
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78987576
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:28 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee, maar wat het wél is kan ik nog niet zeggen
    Heeft het iets met een zoetige snack te maken?
    pi_78987855
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:31 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heeft het iets met een zoetige snack te maken?
    Je komt er vanzelf achter

Hou dit ook maar in de gaten:
    http://twitter.com/#search?q=%23SEAWX10
      woensdag 10 maart 2010 @ 20:55:39 #239
    87334 lekzzz
    pi_78988848
    nou maak je me nieuwsgierig
      woensdag 10 maart 2010 @ 21:20:38 #240
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_78990077
    Mij ook idd
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 21:38:15 #241
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78990929
    F5F5F5F5

Bedoel, als ik hem kan winnen houd ik die SE wel
      woensdag 10 maart 2010 @ 21:52:17 #242
    87334 lekzzz
    pi_78991801
    Hoezo als ik hem kan winnen
      Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 21:53:24 #243
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78991856
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 21:52 schreef lekzzz het volgende:
    Hoezo als ik hem kan winnen
    Als dat die 'actie' is !
    pi_78995724
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 10:13 schreef skittelman het volgende:

[..]

waarom zou je in godsnaam maaslandfm willen luisteren?! Is hij niet te vinden met tunewiki/a online radio?
    Omdat ik zondag niet bij de wedstrijd kan zijn
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_78996084
    SEAWX10, sony ericsson android world x10?
      woensdag 10 maart 2010 @ 23:48:55 #246
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78997338
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 23:16 schreef Incolumis het volgende:
    SEAWX10, sony ericsson android world x10?
    Zo zo.
      donderdag 11 maart 2010 @ 00:20:34 #247
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78998169
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:36 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je komt er vanzelf achter

Hou dit ook maar in de gaten:
    http://twitter.com/#search?q=%23SEAWX10
    nou ik heb hem ingevuld hoor
    erg moeilijke vragen
    pi_79001600
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:20 schreef skittelman het volgende:

[..]

erg moeilijke vragen
    pi_79002383
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 00:20 schreef skittelman het volgende:

[..]

erg moeilijke vragen
    vraag 1 zijn 3 verschillende antwoorden mogelijk :S
    pi_79002544
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 08:47 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

vraag 1 zijn 3 verschillende antwoorden mogelijk :S
    daarom heb ik ze alle 3 ook genoemd, kan alleen maar extra punten opleveren
    pi_79003505
    quote:
    11.03.2010:
    Zending gesorteerd in sorteercentrum
    pi_79004369
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 20:10 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dus de Legend is 50 euro goedkoper als los toestel bedoel je?
    Het gaat toch in combinatie met een abonnement hier hoor. Dus losse prijs kijk ik niet echt naar.

Maar waarom is dit jouw advies? Hardware, specs, looks?
    Losse prijs hangt natuurlijk samen met de prijs bij een abbonement.. Tenzij je ze alledrie gratis krijgt bij hetzelfde abonnement, maar dan heb je (voor de hero en legend iig) een onnodig abbo gekozen.

Hardware kun je opzoeken, specs kun je opzoeken, looks kun je beoordelen
    pi_79005148
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 10:02 schreef svefn het volgende:

[..]

Losse prijs hangt natuurlijk samen met de prijs bij een abbonement.. Tenzij je ze alledrie gratis krijgt bij hetzelfde abonnement, maar dan heb je (voor de hero en legend iig) een onnodig abbo gekozen.

Hardware kun je opzoeken, specs kun je opzoeken, looks kun je beoordelen
    Helaas zeggen hardware en specs mij niet zo veel. Ik heb geen verstand van processoren enzo. Daarom vraag ik ook advies
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_79012871
    Leuk nieuws voor de Android bezitters:

Opera Mini 5 beta is now available for Android

Opera Mini continues to evolve and now speaks Android. A native beta version is already available for all Androids out there introducing them to the world of compressed browsing.

This release comes hot on the heels of the native Windows Mobile version of Opera Mini 5, which was unveiled only last week.

The Android version of Opera Mini 5 comes with all the usual goodies - tabbed browsing, Speed Dial, password manager and bookmarks. The most important feature of course is the extremely fast page loading, thanks to the data compression made reaching nearly 90%. Of course it all happens on a remote server so your smartphone doesn't need to be troubled with the calculations.

You can download Opera Mini 5 beta on your Android phone by accessing this page or get it through the Android Market.

bron: gsmarena.com
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 13:58:17 #255
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79014036
    Opera mini
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 18:56:31 #256
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79027873
    Desire nu ook bestelbaar icm. abonnement @ hi.nl , ga as we speak nu de andere providers bij langs

Nee, vodafone nog niet...
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:02:41 #257
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79028176

Dat is bij een verlenging. Bij een nieuw abonnement ziet het er beter uit
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:37 #258
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79028298
    Nieuw:
    pi_79029332
    Oh heb net hetzelfde gepost in het Desire-topic. Wat raar dat het goedkoper is als je een nieuw abbo afsluit! Hier is het trouwens nog een euro per maand goedkoper, studentenkorting Heb me wel nog niet echt verdiept in internet bij Hi, geen idee of dat zo optimaal is. Anyways, 350 smsjes + internet voor 25 euro per maand is relatief niet heel veel als je dat ding er voor 50 euro bij krijgt.
    pi_79029991
    Qua internetverbinding was Vodafone toch de beste provider? Daarna T-Mobile en dan Hi of zo?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      donderdag 11 maart 2010 @ 20:16:16 #261
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_79031572
    KPN/Hi en Vodafone zijn het best qua bereik. Vodafone en T-Mobile het snelst.
      donderdag 11 maart 2010 @ 20:26:16 #262
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79032038
    CoolBlue heeft een review geplaatst op YouTube over de Legend..

Heb trouwens een verzekering afgesloten bij mijn mob tegen diefstal
    pi_79032886
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 19:40 schreef Pandora73 het volgende:
    Qua internetverbinding was Vodafone toch de beste provider? Daarna T-Mobile en dan Hi of zo?
    Ik weet het niet precies, maar op tweakers staan er iig 50 pagina's over volgeschreven. Dus, wie tijd te veel heeft: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1310344
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 20:51:20 #264
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79033211
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 20:26 schreef Dionysiou het volgende:
    CoolBlue heeft een review geplaatst op YouTube over de Legend..

Heb trouwens een verzekering afgesloten bij mijn mob tegen diefstal
    Oh, verzekering doe ik niet. bedoel, wordt-ie gestolen koop ik gewoon een nieuwe, maar dan een hero of zo. Eigen domme fout misschien wel. De telefoon gaat toch bijna altijd in mijn binnenzak (de eerste tijd) Na een tijdje broekzak. Het is mij nog nooit overkomen dat-ie gestolen wordt uit mijn broekzak.
      donderdag 11 maart 2010 @ 21:17:15 #265
    273430 HalvinCarris
    pi_79034440
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 19:27 schreef svefn het volgende:
    Oh heb net hetzelfde gepost in het Desire-topic. Wat raar dat het goedkoper is als je een nieuw abbo afsluit! Hier is het trouwens nog een euro per maand goedkoper, studentenkorting Heb me wel nog niet echt verdiept in internet bij Hi, geen idee of dat zo optimaal is. Anyways, 350 smsjes + internet voor 25 euro per maand is relatief niet heel veel als je dat ding er voor 50 euro bij krijgt.
    Het is echt niet raar dat hij bij een nieuw abbo goedkoper is. Providers hebben liever nieuwe klanten natuurlijk, die zijn ze veel meer waard.
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
      donderdag 11 maart 2010 @ 22:24:17 #266
    87334 lekzzz
    pi_79038155
    Heb telfort en is kpn netwerk, werkt wat mij betreft snel genoeg. Je kan zelf youtube bekijken wat vrienden om me heen niet makkelijk afgaat met t-mobile

[ Bericht 0% gewijzigd door lekzzz op 11-03-2010 22:30:16 ]
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 22:48:08 #267
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79039520
    T-mobile sowieso.

Maar als het kan wil ik net zo goed vodafone... Hi doet sowieso moeilijk met verlengen - gaat me mer kosten.
      donderdag 11 maart 2010 @ 22:53:35 #268
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79039808
    Nog steeds niet eruit Rene?
      Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 22:57:10 #269
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79039971
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 22:53 schreef Dionysiou het volgende:
    Nog steeds niet eruit Rene?
    Jawel.

Desire > vodafone bij voorkeur
    Anders
    Desire > KPN
    Anders
    ?!?!?! !!
      donderdag 11 maart 2010 @ 23:00:49 #270
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79040150
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 22:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Jawel.

Desire > vodafone bij voorkeur
    Anders
    Desire > KPN
    Anders
    ?!?!?! !!
    Ik zit ook bij Vodafone. Maar had eerst een Xperia X1. Die verkocht en kreeg een nieuwe vanwege mijn klachtenbrief etc.een HTC HD2 die verkocht en nu voor de HTC Desire. Dus in feite heb ik een sim only.

Als ik jou was;

- Desire
    - X10
    - Legend

Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 23:01:31 #271
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79040189
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 23:00 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Ik zit ook bij Vodafone. Maar had eerst een Xperia X1. Die verkocht en kreeg een nieuwe vanwege mijn klachtenbrief etc.een HTC HD2 die verkocht en nu voor de HTC Desire. Dus in feite heb ik een sim only.

Als ik jou was;

- Desire
    - X10
    - Legend

Dacht eerder aan
    Desire
    Milestone
    Iphone
    Legend...

Waarom de legend zo laag... dunno
      donderdag 11 maart 2010 @ 23:09:32 #272
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79040565
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dacht eerder aan
    Desire
    Milestone
    Iphone
    Legend...

Waarom de legend zo laag... dunno
    Hmm, Milestone vind ik qua design niet mooi. En typen gaat tegenwoordig ook heel goed met een touchscreen.. helemaal als het capacitive is. En je zit niet vast aan de updates van Motorola.

iPhone.. tja.. goed ding goed geoptimaliseerd maar niet echt recent meer qua specs en er komt van de zomer een 4G.
    pi_79043542
    Ik heb mijn telefoon alleen doet het internet het niet !
      vrijdag 12 maart 2010 @ 01:31:00 #274
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_79044498
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 20:44 schreef svefn het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies, maar op tweakers staan er iig 50 pagina's over volgeschreven. Dus, wie tijd te veel heeft: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1310344
    done
    Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken wat betreft snelheid op mijn hero.
    Dekking? KPN en Vodafone
    Snelheid? Met dagelijks gebruik ga je de forse snelheid van vodafone niet merken tov die van KPN/T-Mobile.
    Zoals ook op tweakers valt te lezen is die 3.4mbps slechts een maximum wat je kunt halen mits je onder een zendmast staat. Er word oa gesproken over dat de latency zo hoog is bij t-mobile/vodafone dat je niks van de hogere snelheid merkt.

Vanuit mijn eigen ervaring is dat KPN/HI/Telfort internet het meest betrouwbaar is mbt dekking 3G er zijn nu eenmaal meer plekken in nederland waar je een fatsoenlijke verbinding hebt. Zie vodafone internet als een ferrari hebben op de A2 op maandagochtend. Je kan wel 230km/u maar je rijd net zo hard als de renault twingo naast je. En als je pech hebt rijd hij nog harder (3G) zo dat lijkt wel jip en janneke taal (overigens niet zelf bedacht)

Ik las net de specs van de samsung beam:
    8megapixel camera
    led flits
    800mhz cpu
    android 2.1
    http://www.gsmarena.com/samsung_i8520_beam-3150.php
    Ik gok dat dit ook een behoorlijk toestel is, vooral omdat samsung doorgaans scherp geprijst is.
    pi_79045086
    wat is dat layers trouwens?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 07:23:21 #276
    273430 HalvinCarris
    pi_79046175
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 02:18 schreef P.F het volgende:
    wat is dat layers trouwens?
    http://layar.com/ bedoel je?
    pi_79049436
    Ja, ik snap het nu wel, best nice
    pi_79049463
    Alleen is mijn adresboek leeg. ...?
    pi_79050850
    Waar kun je het beste kijken als je zelf andere programmas wil downloaden?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 12:11:29 #280
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_79054731
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:45 schreef P.F het volgende:
    Waar kun je het beste kijken als je zelf andere programmas wil downloaden?
    Market op je telefoon.
    heitieh
    pi_79056691
    O ja! Ik dacht dat alles geld zou kosten, dat valt mee!
    pi_79057791
    Hmmmm ik snap het nog niet helemaal haha, maar ik vind het sowieso tof!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 14:10:38 #283
    285790 555Martijn
    Telefoon freak
    pi_79060010
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 12:57 schreef P.F het volgende:
    O ja! Ik dacht dat alles geld zou kosten, dat valt mee!
    Las laatst in een onderzoek dat Android de meeste gratis applicaties heeft (meer dan de helft) gevolgd door Palm.

edit: image

[ Bericht 15% gewijzigd door 555Martijn op 12-03-2010 14:11:16 (image) ]
    Loading...
    pi_79060562
    Nice Ik vind het zo leuk dat ik eindelijk een telefoon heb waarop alles werkt, bijv. had ik een dure/goede telefoon: doet youtube het niet !
    pi_79063144
    Bij mijn nokia kon ik favorieten opslaan in google maps, hier lijkt het niet meer te kunnen !!
    pi_79066317
    Iemand ?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 17:16:36 #287
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_79068111
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
    Iemand ?
    In de app van google zie ik het ook niet staan.
    heitieh
    pi_79068696
    Hmmm... misschien was dat dan speciaal van nokia??
      vrijdag 12 maart 2010 @ 17:34:47 #289
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79068760
      vrijdag 12 maart 2010 @ 17:41:27 #290
    87334 lekzzz
    pi_79069004
    oe die ziet er wel top uit hoor, zwagertje krijgt morgen de legend. Maar ik denk dat ikzelf voor de Desire ga. Nu nog bedenken of ik hem nu al mag aanschaffen of tot m'n abonnement verlenging moet wachten. Dat kan pas in juni
    pi_79070234
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 21:17 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Het is echt niet raar dat hij bij een nieuw abbo goedkoper is. Providers hebben liever nieuwe klanten natuurlijk, die zijn ze veel meer waard.
    Achterhaalde marketinggedachte is dat, maar gelukkig beseffen de meeste bedrijven tegenwoordig wel dat klanten behouden op lange termijn veel winstgevender is dan ze op deze manier benadelen.
    pi_79070478
    Als je nou een Nexus One in Nederland gebruikt, werkt dan ook de voice recognition en navigation enzo?
      Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 19:05:14 #293
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79072018
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 17:41 schreef lekzzz het volgende:
    oe die ziet er wel top uit hoor, zwagertje krijgt morgen de legend. Maar ik denk dat ikzelf voor de Desire ga. Nu nog bedenken of ik hem nu al mag aanschaffen of tot m'n abonnement verlenging moet wachten. Dat kan pas in juni
    kan tot 4mnd van te voren
      vrijdag 12 maart 2010 @ 20:14:14 #294
    273430 HalvinCarris
    pi_79074535
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:12 schreef svefn het volgende:

[..]

Achterhaalde marketinggedachte is dat, maar gelukkig beseffen de meeste bedrijven tegenwoordig wel dat klanten behouden op lange termijn veel winstgevender is dan ze op deze manier benadelen.
    Daar heb je ook wel weer een punt. Ach, boeiend, ik ben geen provider.
    pi_79076215
    Hehe, dat mag ik toch hopen Alhoewel, anders kon je ons misschien een mooie korting geven natuurlijk.
      Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 20:52:33 #296
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79076249
    godver de godver... ik wil een nieuwe telefoon...
      vrijdag 12 maart 2010 @ 21:17:10 #297
    225029 Dionysiou
    Grieks en trots
    pi_79077363
    Ik ook

Ik ben ook niet bereikbaar krijg allemaal gezeik van mensen enzo dat ik niet bereikbaar ben
    Eigenlijk zijn we best verwend..
      vrijdag 12 maart 2010 @ 23:15:41 #298
    87334 lekzzz
    pi_79082312
    Nou ik heb de knoop doorgehakt, ik ga een desire bestellen
      Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 09:13:37 #299
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_79089083
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 23:15 schreef lekzzz het volgende:
    Nou ik heb de knoop doorgehakt, ik ga een desire bestellen
    Ook zonder abonnement?
    pi_79089359
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 16:30 schreef P.F het volgende:
    Iemand ?
    My Maps Editor
      zaterdag 13 maart 2010 @ 09:53:20 #301
    87334 lekzzz
    pi_79089570
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 09:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ook zonder abonnement?
    Ja ik ga zonder abo, kom nagenoeg op hetzelfde uit. had anders ook tot eind juni moeten wachten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')