Dagkoersen. De echte peilingen zijn op 3 maart en 9 juni a.s.quote:
Daarbij: Mensen die op internet zich aanmelden om aan een peiling mee te doen, zijn een ander soort mensen dan een aselecte steekproef van alle Nederlanders.quote:
Peilingen zouden verboden moeten worden.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Daarbij: Mensen die op internet zich aanmelden om aan een peiling mee te doen, zijn een ander soort mensen dan een aselecte steekproef van alle Nederlanders.
- je pakt alleen mensen die regelmatig internetten
- je pakt alleen mensen die in zo'n mate geinteresseerd zijn in politiek dat ze mee gaan doen met peilingen
Een man in een Zembla-docu vergeleek het met het willen weten wat voor soort vissen er in een vijver zitten. De Hond zet dan een deel van de vijver af met gaas en telt alleen de vissen die daar zwemmen. En dan alleen wanneer die vissen uit zichzelf naar boven zijn gesprongen.
Ik vraag me ook af hoe oud dat correctiemodel van hem is ... je zal het toch moeten bijstellen lijkt me?
Eens.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:43 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Peilingen zouden verboden moeten worden.
Hij is - zoals overigens de meeste commerciėle onderzoeksbureaus - vrij gesloten over de methodes die hij gebruikt, maar algemeen aangenomen wordt dat hij een vorm van Bayesiaanse inferentie gebruikt om zijn correctiemodel continu aan te passen.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Daarbij: Mensen die op internet zich aanmelden om aan een peiling mee te doen, zijn een ander soort mensen dan een aselecte steekproef van alle Nederlanders.
- je pakt alleen mensen die regelmatig internetten
- je pakt alleen mensen die in zo'n mate geinteresseerd zijn in politiek dat ze mee gaan doen met peilingen
Een man in een Zembla-docu vergeleek het met het willen weten wat voor soort vissen er in een vijver zitten. De Hond zet dan een deel van de vijver af met gaas en telt alleen de vissen die daar zwemmen. En dan alleen wanneer die vissen uit zichzelf naar boven zijn gesprongen.
Ik vraag me ook af hoe oud dat correctiemodel van hem is ... je zal het toch moeten bijstellen lijkt me?
dat doen ze in frankrijk maar dat werk helemaal niet. overigens heeft het CDA het meeste baat bij de peilingen en de stemwijzers blijkt uit onderzoek dus ik zou wel voorstander zijnquote:
Ik niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:36 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ben voor een Verwilderd Christelijk-Rechtse coalitie.
CDA-VVD-PVV-CU = 81 zetels !
met Arie Slob als minister-president, dan is iedereen tevreden.
VVD en groenlinks, dat gaat al fout bij de geplande kernreactorsquote:Op zondag 28 februari 2010 11:35 schreef Jurgen21 het volgende:
De enige coalitie die wellicht kan werken is CDA/VVD/D66/GL
Het CDA haalt bij Motivaction wel eigen peilingen. Weet niet hoe het de betrouwbaarheid staat ten opzichte van Synovate/De Hond...quote:Op zondag 28 februari 2010 17:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat doen ze in frankrijk maar dat werk helemaal niet. overigens heeft het CDA het meeste baat bij de peilingen en de stemwijzers blijkt uit onderzoek dus ik zou wel voorstander zijn
liever de stemwijzers verbiedenquote:Op zondag 28 februari 2010 18:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Peilingen verbieden is echt geen optie, nee. We moeten ermee leren leven.
Constant corrigeren voor alle werkloze SP-ers die de hele dat gratis producten zoeken en de Hond enquetes invullen.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij is - zoals overigens de meeste commerciėle onderzoeksbureaus - vrij gesloten over de methodes die hij gebruikt, maar algemeen aangenomen wordt dat hij een vorm van Bayesiaanse inferentie gebruikt om zijn correctiemodel continu aan te passen.
Rita is voor iedere functie totaal ongeschikt maar voor die van partijleider al helemaalquote:Op zondag 28 februari 2010 14:49 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Verdonk had gewoon lijsttrekker moeten worden de vorige keer. Ik begrijp niet waarom ze die Rutte daar hebben neergezet, hij mist gewoon iets.
Dat roep je constant maar de vraag om een fatsoenlijke onderbouwing van je uitspraken blijft het helaas heel erg stilquote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D'r is maar een extreem partij in Nederland en dat is Groenlinks, althans dhr kok
Ze heeft net als Hamer een teringirritante manier van praten. Ik kan dat echt niet fatsoenlijk aanhoren zonder van binnen elke keer een beetje af te sterven.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rita is voor iedere functie totaal ongeschikt maar voor die van partijleider al helemaal
De stemwijzers hebben wel een bedenkelijke rol, inderdaad. Het verleidt mensen wel erg om vooral niet in partijprogramma's te verdiepen. Stemwijzers zijn te oppervlakkig en kwalitatief onder de maat.quote:
Dat zal voor de VVD geen breekpunt zijn als de begroting eronder gehangen wordtquote:Op zondag 28 februari 2010 18:13 schreef Henktay het volgende:
[..]
VVD en groenlinks, dat gaat al fout bij de geplande kernreactors
Ik denk dat ze bij de VVD nu in hun handen klappen.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rita is voor iedere functie totaal ongeschikt maar voor die van partijleider al helemaal
Ik ontwijk beiden met veel plezierquote:Op zondag 28 februari 2010 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze heeft net als Hamer een teringirritante manier van praten. Ik kan dat echt niet fatsoenlijk aanhoren zonder van binnen elke keer een beetje af te sterven.
Ja anders het Balkenende de VVD weer moeten beschuldigen van zijn eigen falen, nu mag hij het op de PvdA afschuivenquote:Op zondag 28 februari 2010 18:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij de VVD nu in hun handen klappen.
Iedereen heeft schuld. Behalve Balkenende.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja anders het Balkenende de VVD weer moeten beschuldigen van zijn eigen falen, nu mag hij het op de PvdA afschuiven
Jammer dan. Samenwerken is de enige manier. Aan politici die geen concessies kunnen maken hebben we niets.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:13 schreef Henktay het volgende:
[..]
VVD en groenlinks, dat gaat al fout bij de geplande kernreactors
waarom?quote:Op zondag 28 februari 2010 18:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel jammer dat Rita niet bij de VVD lijsttrekker is geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |