abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78477194
[Centraal] Wilders/PVV - wat te doen ermee? #13
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:51 schreef Buzios het volgende:

[..]

Nee, hij noemde het slechts zo. Volgens Wilders hoef je geen onderscheid te maken tussen Islam en exreme Islam...het deugt sowieso niet, hoe je het ook wilt noemen (WIlders woorden).

Je kunt zeggen dat PVV'ers simpel moeten zijn, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken en je afvragen of jij niet simpel bent...en misschien ook wel schijnheilig.
Grappig is dat zoveel mensen vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus...maar dat willen jullie niet zien...vandaar de term schijnheilig.

Maar goed...we zullen het zien wanneer de PVV in de regering zit.
Tegen zijn, dat is de PVV ten voeten uit. Mensen die daartegen zijn zijn voor.
STFU
pi_78477350
Hier de toespraak in Almere nogmaals. Jaren dertig vergelijkingen kun je op basis hiervan prima rechtvaardigen.

En mijn vraag aan Buzios: hoe kun je dit nog goedpraten? (Lees het wel eerst even)
Ik weet het ook niet
pi_78477539
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:51 schreef Buzios het volgende:

[..]

Nee, hij noemde het slechts zo. Volgens Wilders hoef je geen onderscheid te maken tussen Islam en exreme Islam...het deugt sowieso niet, hoe je het ook wilt noemen (WIlders woorden).

Je kunt zeggen dat PVV'ers simpel moeten zijn, maar je kunt ook de hand in eigen boezem steken en je afvragen of jij niet simpel bent...en misschien ook wel schijnheilig.
Grappig is dat zoveel mensen vooral tegen de PVV zijn, maar energie steken in het verdedigen van standpunten voor hun eigen partij dat doen ze niet. Nee...het is immers makkelijker om ergens tegen te zijn, da's nog leuk ook. Met z'n allen de boel afzeiken...precies hetzelfde als wat Wilders doet dus...maar dat willen jullie niet zien...vandaar de term schijnheilig.

Maar goed...we zullen het zien wanneer de PVV in de regering zit.
De voorstellen van de PVV zijn over het algemeen onuitvoerbaar en symbolisch. Je kunt ze weinig pragmatisch noemen. Aangezien dit een topic is over de PVV mag ik dat hier toch benoemen? Nogal logisch dat ik hier geen uitvoerige rede ga houden over oplossingen die D'66 of GroenLinks aandragen voor deze problemen (de partijen waar mijn voorkeur naar uit gaat).

Bovendien bereik je de gemiddelde PVV-stemmer volgens mij toch niet met genuanceerde uitspraken en oplossingen, zij willen gewoon duidelijke en krachtige taal horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tomatenboer op 26-02-2010 15:04:09 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:22:22 #4
292629 Nevazhna
Зд&#10
pi_78478123
SP Banners op FOK!

[ Bericht 32% gewijzigd door Nevazhna op 26-02-2010 13:55:08 ]
Russia will not soon become, if it ever becomes, a second copy of the United States or England - where liberal value have deep historic roots. - Vladimir Putin
pi_78478937
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef Nevazhna het volgende:
SP Banners op FOK!
Geld > principes?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:44:08 #6
292629 Nevazhna
Зд&#10
pi_78479026
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:41 schreef morg78 het volgende:

[..]

Geld > principes?
dat blijkt maar weer

Maar ik zou toch denken dat er bij de VVD meer te halen valt?
Russia will not soon become, if it ever becomes, a second copy of the United States or England - where liberal value have deep historic roots. - Vladimir Putin
pi_78479211
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:44 schreef Nevazhna het volgende:

[..]

dat blijkt maar weer

Maar ik zou toch denken dat er bij de VVD meer te halen valt?
Neh, die hoeven op Fok! minder mensen te overtuigen .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:49:49 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78479228
Zag ook al een VVD reclame voorbij komen volgens mij.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78480271
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:49 schreef ethiraseth het volgende:
Zag ook al een VVD reclame voorbij komen volgens mij.
De ads komen van Google, niet van FOK.
pi_78480419
Hey google: Jij Ik Wij SP!

Tevens tvp.
The original
pi_78480459
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De voorstellen van de PVV zijn over het algemeen onuitvoerbaar en symbolisch. Je kunt ze weinig pragmatisch noemen. Aangezien dit een topic is over de PVV mag ik dat hier toch benoemen? Nogal logisch dat ik hier geen uitvoerige rede ga houden over oplossingen die D'66 of GroenLinks aandragen voor deze problemen (de partijen waar mijn voorkeur naar uit gaan).

Bovendien bereik je de gemiddelde PVV-stemmer volgens mij toch niet met genuanceerde uitspraken en oplossingen, die wilt gewoon duidelijke en krachtige taal horen.
Waarom geef je niet gewoon toe dat noch D66 noch de PVDA de problemen echt kunnen oplossen; je bent erg lief hoor en vast ook erg intellectueel ("die wilT"")(""MIjn voorkeur uitgaaN""), dus even op je spelling letten. Ik ben eigenlijk superslim en hoogopgeleid maar hoemeer mensen suggereren dat de PVV alleen voor de dommen onder ons is, des te meer ik ze ga stemmen, zo werkt dat n.l. bij mij (ons?)
pi_78480761
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:26 schreef halo1 het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon toe dat noch D66 noch de PVDA de problemen echt kunnen oplossen; je bent erg lief hoor en vast ook erg intellectueel ("die wilT"")(""MIjn voorkeur uitgaaN""), dus even op je spelling letten. Ik ben eigenlijk superslim en hoogopgeleid maar hoemeer mensen suggereren dat de PVV alleen voor de dommen onder ons is, des te meer ik ze ga stemmen, zo werkt dat n.l. bij mij (ons?)
Even ter informatie: het verbieden van hoofddoekjes zal de problemen ook niet oplossen hoor .

En iets serieuzer: hoe denkt de PVV in Almere de vuilnisdienst te financiëren als ze de afvalstoffenheffing afschaffen (waarnaast volgens hun ook de OZB omlaag gaat, het rioolrecht wordt afgeschaft, en er fors wordt geinvesteerd in bijvoorbeeld 'veiligheid')? Om maar eens een "oplossing" te noemen .
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:44:09 #13
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78481130
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:22 schreef Nevazhna het volgende:
SP Banners op FOK!

[ afbeelding ]
Dit ja Communistische SP propaganda op een erg links forum,
Heb je ooit eens een PVV Wilders banner gezien op fok?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:44:22 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_78481139
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:34 schreef morg78 het volgende:

[..]

Even ter informatie: het verbieden van hoofddoekjes zal de problemen ook niet oplossen hoor .

En iets serieuzer: hoe denkt de PVV in Almere de vuilnisdienst te financiëren als ze de afvalstoffenheffing afschaffen (waarnaast volgens hun ook de OZB omlaag gaat, het rioolrecht wordt afgeschaft, en er fors wordt geinvesteerd in bijvoorbeeld 'veiligheid')? Om maar eens een "oplossing" te noemen .
Als je de helft van de inwoners van Almere op de boot zet naar Casablanca en de Antillen dan heb je wel een aardig centje over om de vuilnisdienst van te financiëren.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:45:25 #15
292081 PowerAdmin
pi_78481176
quote:

[..]

van het geld dat overblijft als je 30% van de ambtenaren onslaat, ja die weigeren normaal bestuur uit te voeren als PVV eindelijk aan de macht is.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:51:35 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78481412
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:44 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Dit ja Communistische SP propaganda op een erg links forum,
Heb je ooit eens een PVV Wilders banner gezien op fok?
Als de PVV geen geld betaalt aan google zal je ze niet zien.

Oh en dit forum is behoorlijk rechts hoor, kijk de verschillende polls maar.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78481763
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:44 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als je de helft van de inwoners van Almere op de boot zet naar Casablanca en de Antillen dan heb je wel een aardig centje over om de vuilnisdienst van te financiëren.
Waarom zou je de helft van de inwoners van Almere willen uitzetten naar Marokko en de Antillen? Kijk eens bij het CBS naar de samenstelling van de bevolking van Almere in 2009: in totaal heeft Almere 185746 inwoners. Daarvan waren er 4489 Antilliaans en 6550 Marokkaans (een krappe 6%, bij elkaar). Daarentegen waren er 118170 autochtoon.
Als jij 50% van de bevolking van Almere wilt uitzetten, zit daar dus ook een deel autochtonen bij. Volgens jou zouden een ruime 25000 autochtone inwoners van Almere moeten worden uitgezet?

[ Bericht 1% gewijzigd door morg78 op 26-02-2010 15:07:55 ]
pi_78481843
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:45 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

van het geld dat overblijft als je 30% van de ambtenaren onslaat, ja die weigeren normaal bestuur uit te voeren als PVV eindelijk aan de macht is.
Dan ga je er dus vanuit dat die 30% min of meer gelijkmatig verdeeld is over alle overheidsinstellingen (let wel: ook bijvoorbeeld de politie valt onder de noemer "ambtenarij"). Vervolgens ga je er ook vanuit dat je zomaar die ambtenaren kan ontslaan en dat je geen geld kwijt bent aan (al dan niet kortlopende) uitkeringen en dergelijke.
pi_78481965
quote:

[..]

Nee maar voor die etterbakken (niet alleen allochtonen) hebben jullie ook geen oplossing, het is veel leuker om een ruig (semi)-crimineel leventje te leiden dan smorgens vroeg op te staan en saai naar school te gaan of te werken. Geef dat toch gewoon toe, jullie zijn al 30 jaar hiermee bezig en het wordt alsmaar erger..die PVV steekt zn nek uit en jullie laten dat etterbakkerisme bestaan...je moet wel vuile handen maken maar daar zijn jullie te laf voor, jullie denken maar dat alle mensen van goede wil zijn.. dat vind ik zo wereldvreemd..
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:09:28 #20
292081 PowerAdmin
pi_78482060
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:03 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dan ga je er dus vanuit dat die 30% min of meer gelijkmatig verdeeld is over alle overheidsinstellingen (let wel: ook bijvoorbeeld de politie valt onder de noemer "ambtenarij"). Vervolgens ga je er ook vanuit dat je zomaar die ambtenaren kan ontslaan en dat je geen geld kwijt bent aan (al dan niet kortlopende) uitkeringen en dergelijke.
~

Nee ze krijgen geen uitkering uiteraard, ze mogen eerst hun huis opeten, als ze hun ambt opgeven alleen maar omdat een andere partij aan de macht komt.
pi_78482190
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:07 schreef halo1 het volgende:

[..]

Nee maar voor die etterbakken (niet alleen allochtonen) hebben jullie ook geen oplossing, het is veel leuker om een ruig (semi)-crimineel leventje te leiden dan smorgens vroeg op te staan en saai naar school te gaan of te werken. Geef dat toch gewoon toe, jullie zijn al 30 jaar hiermee bezig en het wordt alsmaar erger..die PVV steekt zn nek uit en jullie laten dat etterbakkerisme bestaan...je moet wel vuile handen maken maar daar zijn jullie te laf voor, jullie denken maar dat alle mensen van goede wil zijn.. dat vind ik zo wereldvreemd..
Wie is die "jullie" toch? Ik denk bijvoorbeeld helemaal niet dat alle mensen van goede wil zijn. Ik beweer ook helemaal niet dat het beleid van de afgelopen decennia volledig goed is geweest. Wat ik echter wel zie, is dat "links" de afgelopen 30 jaar niet de enigen zijn geweest die Nederland hebben geregeerd (tenzij je bijvoorbeeld het CDA en de VVD ook als "links" bestempelt).
Ik vind ook dat jongeren gewoon naar school moeten en hun best moeten doen, en buiten school zich horen te gedragen. Ik vind alleen niet dat je dat zo specifiek op één bepaalde bevolkingsgroep en/of religie moet schuiven: er zijn ook meer dan genoeg autochtone jongeren die voor (flinke) problemen zorgen.
pi_78482326
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:26 schreef halo1 het volgende:

[..]

Lekker makkelijk iemand pakken op enkele typ-foutjes. Maar aangepast hoor.

Maar als je zo hoogopgeleid bent dan moet je toch doorzien dat de "oplossingen" waar de PVV mee komt ook niet gaan werken en praktisch onuitvoerbaar zijn in veel gevallen?

Is je stem dan puur een protest stem aangezien je nogal recalcitrant bent volgens mij? Naar mijn mening is dat dan een verloren stem, niet een stem waar Nederland echt mee vooruit komt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_78482347
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:01 schreef morg78 het volgende:

[..]

Waarom zou je de helft van de inwoners van Almere willen uitzetten naar Marokko en de Antillen? Kijk eens bij het CBS naar de samenstelling van de bevolking van Almere in 2009: in totaal heeft Almere 185746 inwoners. Daarvan waren er 4489 Antilliaans en 6550 Marokkaans (een krappe 6%, bij elkaar). Daarentegen waren er 118170 autochtoon.
Als jij 50% van de bevolking van Almere wilt uitzetten, zit daar dus ook een deel autochtonen bij. Volgens jou zouden een ruime 25000 autochtone inwoners van Almere moeten worden uitgezet?
Ik vind dat toch erg veel, als daar 10 % lastpakken onder zitten (1000 mensen) heb je gewoon een gigantisch probleem.. die kunnen het leven van de 117.000 anderen compleet verzieken.. niet bagatelliseren s.v.p. .. oplossen!!
pi_78482574
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:09 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

~

Nee ze krijgen geen uitkering uiteraard, ze mogen eerst hun huis opeten, als ze hun ambt opgeven alleen maar omdat een andere partij aan de macht komt.
Wacht even, net zei je nog dat 30% van de ambtenaren ontslagen wordt. Dat is iets anders dan ontslag nemen. Je gaat er ook even klakkeloos vanuit dat elke ambtenaar in een koopwoning woont.

Kijk eens naar de hoeveelheid huishoudens in Almere en welk bedrag elk huishouden kwijt is aan afvalstoffenheffing. Hoeveel ambtenaren zou Almere denk je moeten ontslaan om het wegvallen van die afvalstoffenheffing volledig te kunnen compenseren? En hou daarbij rekening met het idee "uitvoerende ambtenaren", sommige gemeentes hebben bijvoorbeeld de GGD of brandweer in eigen dienst (en ik neem aan dat je die sowieso niet kwijt wilt).
pi_78482640
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:17 schreef halo1 het volgende:

[..]

Ik vind dat toch erg veel, als daar 10 % lastpakken onder zitten (1000 mensen) heb je gewoon een gigantisch probleem.. die kunnen het leven van de 117.000 anderen compleet verzieken.. niet bagatelliseren s.v.p. .. oplossen!!
Leg mij eens uit waar ik probleemjongeren bagatelliseer in mijn reactie? Ik weerspreek enkel het idee "50% van de inwoners van Almere uitzetten", op basis van cijfers van het CBS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')