Zolang je de modificatie of jailbreak voor eigen gebruik is mag het. Je mag alleen nog steeds geen gekopieerde/gedownloade software draaien. Zouden ze anders op Tweakers dit soort dingen wel toestaan als het compleet illegaal was?quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Gelul. Het omzeilen van een beveiliging is wettelijk verboden. En raad eens wat je doet als je jailbreakt.
Dat is inderdaad het fabeltje dat de ronde doet. Je koopt een licentie op de software op het apparaat, waar je mee akkoord gaat bij aanschaf. Daarin staat expliciet vermeld dat je geen aanpassing mag doen of beveiliging mag omzeilen. Dit staat tevens in de wet. Er wordt niet gerept over eigen gebruik. Wat dat betreft is de wet die zegt dat je een kopie mag maken van een dvd redelijk tegenstrijdig met de wet dat je geen beveiliging mag omzeilen. Om een dvd te kopiėren moet je namelijk de kopieerbeveiliging omzeilen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:24 schreef Tain het volgende:
[..]
Zolang je de modificatie of jailbreak voor eigen gebruik is mag het.
http://blog.iusmentis.com(...)ken-mag-dat-nou-tochquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het fabeltje dat de ronde doet. Je koopt een licentie op de software op het apparaat, waar je mee akkoord gaat bij aanschaf. Daarin staat expliciet vermeld dat je geen aanpassing mag doen of beveiliging mag omzeilen. Dit staat tevens in de wet. Er wordt niet gerept over eigen gebruik. Wat dat betreft is de wet die zegt dat je een kopie mag maken van een dvd redelijk tegenstrijdig met de wet dat je geen beveiliging mag omzeilen. Om een dvd te kopiėren moet je namelijk de kopieerbeveiliging omzeilen.
Onzin argument, laatstaan dat jailbreaken ook niks met games te maken heeft(tenzij dat je je illegaal verkregen kopieen wilt spelen wat dus niet mag).quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:23 schreef Peter het volgende:
[..]
En auto's zijn milieuvervuilend, verbied praten erover in PTA dan ook maar..
Of zelf gemaakte games...quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Onzin argument, laatstaan dat jailbreaken ook niks met games te maken heeft(tenzij dat je je illegaal verkregen kopieen wilt spelen wat dus niet mag).
Met een tigtal 'homebrew' topics achter de rug heb ik niet het idee dat iemand zn console, handheld, mobieltje of iphone downgrade/jailbreakt omdat hij een slechte bejeweled kloon wilt spelen.quote:
I'm just the devil's advocatequote:Op zondag 1 augustus 2010 21:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met een tigtal 'homebrew' topics achter de rug heb ik niet het idee dat iemand zn console, handheld, mobieltje of iphone downgrade/jailbreakt omdat hij een slechte bejeweled kloon wilt spelen.
Schop je het topic toch naar DIG? Ik lees nogsteeds niet dat het op FOK! niet is toegestaan..quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:39 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Onzin argument, laatstaan dat jailbreaken ook niks met games te maken heeft(tenzij dat je je illegaal verkregen kopieen wilt spelen wat dus niet mag).
Uit de OP:quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Schop je het topic toch naar DIG? Ik lees nogsteeds niet dat het op FOK! niet is toegestaan..
Lijkt me dat Jailbreaken in dezelfde categorie valt. Het is gewoon altijd al beleid geweest op fok...quote:Het praten over consolemods en/of flashcards is dus niet toegestaan, hetzelfde geldt voor vragen naar illegale games en andere software.
Volgens mij wil je het niet lezen. Zie verder post van Bart hierboven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Schop je het topic toch naar DIG? Ik lees nogsteeds niet dat het op FOK! niet is toegestaan..
Ik vraag duidelijk WAAROM en ik vraag naar een modje, dat men dan gaat verwijzen naar reacties van users komt niet klantvriendelijk over. Het niet willen uitleggen ook niet overigens...quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Lijkt me dat Jailbreaken in dezelfde categorie valt. Het is gewoon altijd al beleid geweest op fok...
Wat wil je nou? PaRo heeft al inhoudelijk gereageerd.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vraag duidelijk WAAROM en ik vraag naar een modje, dat men dan gaat verwijzen naar reacties van users komt niet klantvriendelijk over. Het niet willen uitleggen ook niet overigens...
Maargoed, mijn idee dat GAM vol nerds zit die wat minder op het communicatieve vlak begaafd zijn is hiermee weer bevestigd.. tabee
Wij vinden dat het jailbreaken van een iPhone daar ook onder valt. Voor de wet is het in Nederland op dit moment verboden om je iPhone te jailbreaken..quote:Tenminste, alles wat volgens de wet mag. We gaan er dus vanuit dat je alles legaal hebt aangeschaft, en we hoeven dus ook niet te weten als dat niet het geval is. Vanaf heden zijn alle 'homebrew' topics gesloten. De reden hier achter is dat het ons de laatste tijd teveel opvalt dat desbetreffende topics meer gebruikt worden om illegale waar aan de praat te krijgen. Het praten over consolemods en/of flashcards is dus niet toegestaan, hetzelfde geldt voor vragen naar illegale games en andere software.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:30 schreef Bart het volgende:
Ach, ik ben ook irritant maar daar hoor ik ook nooit iemand over.
Ik herinner me van ZUU heel andere dingenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:30 schreef Bart het volgende:
In ZUU stond alleen maar onzinquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:38 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik herinner me van ZUU heel andere dingen
touchéquote:
Jij hangt ook niet rond in de topics waar ik rond hang om alleen maar te trollen. Nouja, behalve dit topic dan...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:30 schreef Bart het volgende:
Zeg Lucas, waar blijft die meet voor voormalige gamescrew?quote:
Waarom vraag je mij dat? Ik weet serieus niks van een meetquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Zeg Lucas, waar blijft die meet voor voormalige gamescrew?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
Die is zondag de 15e. En voor de andere generatie gamescrew is die in september. Beide zijn overigens alleen voor de toffe voormalige gamescrew.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Zeg Lucas, waar blijft die meet voor voormalige gamescrew?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:48 schreef Morthill het volgende:
[..]
Waarom vraag je mij dat? Ik weet serieus niks van een meetVolgens mij had jij het er ooit een keer overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Ah, wel lullig voor je dat jij dan niet mag komen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:51 schreef koei het volgende:
[..]
Die is zondag de 15e. En voor de andere generatie gamescrew is die in september. Beide zijn overigens alleen voor de toffe voormalige gamescrew.
Da's voor nerdsquote:
Ik ben voor beide uitgenodigdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Ah, wel lullig voor je dat jij dan niet mag komen.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:51 schreef koei het volgende:
[..]
Die is zondag de 15e. En voor de andere generatie gamescrew is die in september. Beide zijn overigens alleen voor de toffe voormalige gamescrew.
Voor de ene ben zelfs jij uitgenodigdquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:00 schreef Morthill het volgende:
[..]ik voel me buitengesloten
Alleen omdat ik niet tof ben mij weigeren, discriminatie noem ik het
Dat doet me goed, ik voel me de laatste tijd zo oudquote:
Je lijkt wel crewquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:15 schreef Morthill het volgende:
Anyhowz, genoeg offtopic geouwehoer.
Wie de fuck ben jij dan weerquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:31 schreef errrbek het volgende:
Jij wordt ook niet meer uitgenodigd voor meets met internethelden _V?
quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Yo dames. Bespreek dit maar even ergens anders.
Toch maar besloten om het in GAM te houden?quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:14 schreef Bart het volgende:
Hoort Raad de game #7 niet thuis in Mens erger je niet ?
Jaquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Toch maar besloten om het in GAM te houden?
Dat is waar, hier zitten meer mensen met affectie voor het topic.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
JaHet kan in beiden maar het loopt de laatste tijd wel lekker hier in GAM.
Geen probleemquote:Excuus voor de late terugkoppeling.
Nu nog die waardevolle erkenning daarvoor..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:58 schreef jpjedi het volgende:
Bof schijnt ook meer affiniteit met GAM te hebben
Gelukkig hebben we een immer strijdlustige mod aan onze zijdequote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:38 schreef ursel het volgende:
Nu nog die waardevolle erkenning daarvoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |