abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78522690
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind liegen/manipuleren/chanteren ook wel een tikkeltje erger dan het rubbertje een keer achterwege laten, eerlijk gezegd.
Dat ook nog eens, ja.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_78522919
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:18 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja, totdat er wel een condoom in het spel was, en dat mislukt is. Is de man dan vrij van zijn verantwoordelijkheid?

De vrouw kiest er toch voor om het kind te houden/op te voeden.
Naast abortus kan je het kind ook nog ter adoptie afstaan.

Het probleem is gewoon dat de man er *niets* over te zeggen heeft, in geen enkel geval. Toch wordt de man in veel gevallen als de verantwoordelijke gezien. *hij* had maar een condoom moeten dragen.
Sommige mensen doen alsof de vrouw verkracht werd en niets over de sex te zeggen had.

Maar ik denk dat veel mannen hun verantwoordelijkheid echt wel zullen nemen, hoe kut het ook is.
Ben ik wel met je eens hoor. De wet is toch geneigd het "zwakkere" geslacht te verdedigen. Zelfde verhaal als lichamelijke mishandeling, het komt voor een vrouw die de man mishandelt maar zie dat als man maar eens te bewijzen. Maw: ik generaliseerde de zaak een beetje.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 16:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind liegen/manipuleren/chanteren ook wel een tikkeltje erger dan het rubbertje een keer achterwege laten, eerlijk gezegd.
Ja eens. Ik wilde in m'n post ook nog toevoegen dat ik het van de vrouw gemeen vond maar om de één of andere reden typte ik het een beetje anders dan ik het bedoelde.
Hallon!
pi_78555314
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Een bekende van me is er ook ingestonken. Zij was midden 30, hij midden 20. ff zonder attachments batsen totdat ze enkele weken later aan komt zetten: ik ben over tijd en ik haal het niet weg, je doet het er maar mee.

Wellicht is het eens een idee om deze wet aan te passen of af te schaffen.

Ik vind dat als vrouwen er voor kiezen om een kind te houden terwijl de man dat niet wilt in het geval van een ongeplande zwangerschap, de vrouw ook zelf maar zorg moet zien te dragen voor het kind, en niet vervolgens het handje ophouden bij de vader.

Helemaal als het ook nog eens expres is gebeurt.
Dit soort vrouwen zijn geslepen hoeren natuurlijk. M.i. moet het kind direct afgenomen worden van dit soort hoeren en ondergebracht worden in een pleeggezin.
pi_78556153
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit soort vrouwen zijn geslepen hoeren natuurlijk. M.i. moet het kind direct afgenomen worden van dit soort hoeren en ondergebracht worden in een pleeggezin.
Mwoh, een vrouw die expres zwanger wordt krijgt dus een gewenst kindje. Voor het kind lijkt het me dus geen nare omgeving waarin het terecht komt. Iig niet naarder dan een uithuisplaatsing.

Dat zo'n vrouw een naaistreek [/pun] levert is een tweede.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_78556316
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, een vrouw die expres zwanger wordt krijgt dus een gewenst kindje. Voor het kind lijkt het me dus geen nare omgeving waarin het terecht komt. Iig niet naarder dan een uithuisplaatsing.

Dat zo'n vrouw een naaistreek [/pun] levert is een tweede.
Het gaat me meer om het type moeder. Moederlief liegt, hangt de hoer uit en is tot op het bot onbetrouwbaar. Niet bepaald de ideale moeder.
pi_78556387
Dan moet een man maar wat voorzichtiger doen. Altijd condooms gebruiken die hij zelf heeft meegenomen en dat ding daarna door de wc spoelen en niet in haar prullenbak gooien.

One night stand sowieso
Daar zit je dan.
  zondag 28 februari 2010 @ 16:49:12 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78556654
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 09:27 schreef jeroen25 het volgende:
Maar zonder condoom is lekkerder.
Vooral voor mannen ja....
Als je geen kind wilt met de vrouw waar je mee neukt dan moet je maar gewoon een condoom omdoen.

Overigens zou een vrouw die zwanger wordt terwijl een man haar bezworen heeft gesteriliseerd te zijn ook voor domme koe worden uitgemaakt, en waarschijnlijk het hardst door degenen die nu beweren dat de man "slachtoffer" is als hem dit overkomt.

We hebben eeuwen gehad waarin vrouwen verplicht vastzaten aan kinderen die ze misschien eigenlijk niet hadden willen hebben, maar waar ze niet onderuit konden, en nu de pil en abortus een beetje ingeburgerd zijn, zou men het liefst een vrouw kunnen verplichten het te slikken of te ondergaan? Dacht het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_78556723
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooral voor mannen ja....
Als je geen kind wilt met de vrouw waar je mee neukt dan moet je maar gewoon een condoom omdoen.

Overigens zou een vrouw die zwanger wordt terwijl een man haar bezworen heeft gesteriliseerd te zijn ook voor domme koe worden uitgemaakt, en waarschijnlijk het hardst door degenen die nu beweren dat de man "zielig" is als hem dit overkomt.

We hebben eeuwen gehad waarin vrouwen verplicht vastzaten aan kinderen die ze misschien eigenlijk niet hadden willen hebben, maar waar ze niet onderuit konden, en nu de pil en abortus een beetje ingeburgerd zijn, zou men het liefst een vrouw kunnen verplichten het te slikken of te ondergaan? Dacht het niet.
Ben het helemaal met je eens. Ik sta altijd te kijken hoe gemakkelijk mannen denken over anticonceptie. Zodra al het bloed naar beneden zakt, is er te weinig over om die hersentjes te laten werken.
Daar zit je dan.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:01:45 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78557158
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
goed dat kan, maar dan kun je samen overleggen. Als vrouw kies je er dan voor om het ongelukje toch te houden ook als de man het niet wilt.

In dat geval: centjes
Als je het hebt over een ongelukje met een condoom dan lijkt het me prima te overleggen of de mornin-after pil geslikt zal worden, dan is er nog geen sprake van een zwangerschap en die is tegenwoordig gewoon bij het Kruidvat te koop.....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78557196
Ik heb het altijd al oneerlijk gevonden dat een man zou moeten opdraaien voor een kind dat hij niet wil. Baas in eigen buik? Prima, maar dan draai je ook maar zelf voor de gevolgen op als jij besluit om dat kind te krijgen terwijl de vader geen kind wil, zeker als van meet af aan al bekend was dat de vader geen vader wilde worden.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:03:57 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78557257
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:50 schreef Csbs het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Ik sta altijd te kijken hoe gemakkelijk mannen denken over anticonceptie. Zodra al het bloed naar beneden zakt, is er te weinig over om die hersentjes te laten werken.
Dat, en al gezien het simpele feit dat abortus geen vorm van achteraf anti-conceptie is.
Ik snap sowieso niet waarom mannen denken rechten te kunnen ontlenen aan een recht wat vrouwen na lange strijd amper 30 jaar geleden eindelijk verworven hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78557291
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat, en al gezien het simpele feit dat abortus geen vorm van achteraf anti-conceptie is.
Nee? Toch wel hoor.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:07:50 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78557396
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb het altijd al oneerlijk gevonden dat een man zou moeten opdraaien voor een kind dat hij niet wil. Baas in eigen buik? Prima, maar dan draai je ook maar zelf voor de gevolgen op als jij besluit om dat kind te krijgen terwijl de vader geen kind wil, zeker als van meet af aan al bekend was dat de vader geen vader wilde worden.
Dus als een vrouw verkracht is en als gevolg daarvan zwanger wordt dan hoeft die man alleen maar te zeggen dat hij het kind niet wil en dan moet zij maar een abortus ondergaan zodat hij verder geen enkele verplichting heeft voor de gevolgen van zijn (mis)daad??

Fijn

Baas in eigen buik is het recht om zelf te beslissen de zwangerschap niet voort te zetten, het is te gek voor woorden dat dat recht in minder dan 30 jaar door mensen gezien kan worden als een soort verplichting, alleen al om het simpele feit dat het in NL toegestaan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 28 februari 2010 @ 17:10:53 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78557537
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee? Toch wel hoor.
Wel? Niet dus, conceptie is bevruchting, bij een zwangerschap ben je niet alleen bevrucht maar is die bevruchting ook ingenesteld....
Anti-concpetie is dus echt iets anders dan het afbreken van een zwangerschap.

En ik ben niet tegen abortus, ik ben wel tegen de veranderde moraal dat abortus altijd zomaar even moet kunnen omdat iemand geen zin heeft in de zwangerschap, en dat een man een abortus zou kunnen gelasten terwijl de vrouw dat niet wil is helemaal van de zotte, dan had hij maar moeten zorgen dat ze niet zwanger werd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78557989
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wel? Niet dus, conceptie is bevruchting, bij een zwangerschap ben je niet alleen bevrucht maar is die bevruchting ook ingenesteld....
Anti-concpetie is dus echt iets anders dan het afbreken van een zwangerschap.

En ik ben niet tegen abortus, ik ben wel tegen de veranderde moraal dat abortus altijd zomaar even moet kunnen omdat iemand geen zin heeft in de zwangerschap, en dat een man een abortus zou kunnen gelasten terwijl de vrouw dat niet wil is helemaal van de zotte, dan had hij maar moeten zorgen dat ze niet zwanger werd.
Dan is een koperspiraal ook geen anti-conceptie. Dan kan er namelijk ook gewoon bevruchting plaatsvinden, maar wordt innesteling voorkomen.

Een overtijdbehandeling stelt niets voor. Ja, het doet pijn, maar het is in vijf seconden gebeurd.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:23:38 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78558017
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou ja, maar wat voor verandering in de wetgeving moeten we dan naartoe? Vanaf wanneer tot wanneer zou een onwillige vader kunnen verklaren niet te willen? Kan dat ook nog wel na de geboorte (stel je voor dat het kind ineens zwart is als hijzelf blank is) of kan het bijvoorbeeld tot 6 weken na de eerste wetenschap dat hij een kind verwekt heeft? En hoe gaat de moeder dan bewijzen dat ze dit gedaan heeft? Een aangetekende brief?
Bij een zwart kind van een blanke vader wordt vrij snel duidelijk of de vader wel of niet de biologische vader is, ik maak me meer zorgen om situaties waarbij na de geboorte iets mis blijkt te zijn met het kind....
Als de vader dan achteraf kan gaan roepen van "Ja, maar ik wilde het helemaal niet maar zij wilde geen abortus" dan zijn we helemaal ver van huis.

Want als de wetgeving op dat punt veranderd wordt dan houden moeders een zwangerschap natuurlijk gewoon stil voor de vader tot het moment dat er geen abortus meer mogelijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78558081
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als een vrouw verkracht is en als gevolg daarvan zwanger wordt dan hoeft die man alleen maar te zeggen dat hij het kind niet wil en dan moet zij maar een abortus ondergaan zodat hij verder geen enkele verplichting heeft voor de gevolgen van zijn (mis)daad??
Ik kan me niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn die een kind willen houden als dat kind dmv verkrachting is verwekt. Maar een gevangenisstraf lijkt me toch een veel betere straf dan alimentatie.
quote:
Baas in eigen buik is het recht om zelf te beslissen de zwangerschap niet voort te zetten, het is te gek voor woorden dat dat recht in minder dan 30 jaar door mensen gezien kan worden als een soort verplichting, alleen al om het simpele feit dat het in NL toegestaan is.
Wat nou verplichting? Wie heeft het daarover?

Ik ben zelf een vrouw. Als ik besluit dat ik een kind wil, terwijl mijn partner dat niet wil, dan zou ik mezelf niet recht in de ogen kunnen kijken als ik hem vervolgens dwing om voor dat kind op te draaien, alleen maar omdat hij toevallig het zaad leverde.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:26:03 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78558105
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan is een koperspiraal ook geen anti-conceptie. Dan kan er namelijk ook gewoon bevruchting plaatsvinden, maar wordt innesteling voorkomen.

Een overtijdbehandeling stelt niets voor. Ja, het doet pijn, maar het is in vijf seconden gebeurd.
In principe idd niet, daarom had mijn huisarts in het zeer gereformeerde Schubbekutteveen waarschijnlijk ook weinig ervaring met het plaatsen van een koperspiraal, het voorkomt een zwangerschap na de bevruchting, want het voorkomt wel de innesteling, en zonder innesteling is simpelweg ook geen zwangerschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78558224
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

In principe idd niet, daarom had mijn huisarts in het zeer gereformeerde Schubbekutteveen waarschijnlijk ook weinig ervaring met het plaatsen van een koperspiraal, het voorkomt een zwangerschap na de bevruchting, want het voorkomt wel de innesteling, en zonder innesteling is simpelweg ook geen zwangerschap.
Wel een bevruchting. En voor hardcore-christenen dus een no-no. Want vanaf het moment van bevruchting is het immers een 'mens'.
  zondag 28 februari 2010 @ 17:30:05 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78558238
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn die een kind willen houden als dat kind dmv verkrachting is verwekt. Maar een gevangenisstraf lijkt me toch een veel betere straf dan alimentatie.
Dat jij het je niet kunt voorstellen, wil niet zeggen dat ze er niet zijn
quote:
Wat nou verplichting? Wie heeft het daarover?

Ik ben zelf een vrouw. Als ik besluit dat ik een kind wil, terwijl mijn partner dat niet wil, dan zou ik mezelf niet recht in de ogen kunnen kijken als ik hem vervolgens dwing om voor dat kind op te draaien, alleen maar omdat hij toevallig het zaad leverde.
Degenen die in dit topic roepen dat een vrouw maar even een abortus moet ondergaan als zij als man geen behoefte hebben aan het nemen van hun verantwoordelijkheid, blijft immers een feit dat die vrouw niet alleen zwanger geworden is.

Ik ben ook geen fan van vrouwen die dit afdwingen en/of ronduit liegen over hun anti-conceptiegebruik, maar als een man echt geen kinderen met mevrouw X wil dan moet hij maar veilig met mevrouw X vrijen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 28 februari 2010 @ 17:32:19 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78558317
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wel een bevruchting. En voor hardcore-christenen dus een no-no. Want vanaf het moment van bevruchting is het immers een 'mens'.
Klopt, ik denk daar anders over en zie een zwangerschap pas als een zwangerschap na de innesteling en bij het plassen van twee streepjes, maar voor de grefo's is het idd een mens zodra er een samensmelting tussen eicel en zaadcel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78558323
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat jij het je niet kunt voorstellen, wil niet zeggen dat ze er niet zijn
[..]

Degenen die in dit topic roepen dat een vrouw maar even een abortus moet ondergaan als zij als man geen behoefte hebben aan het nemen van hun verantwoordelijkheid, blijft immers een feit dat die vrouw niet alleen zwanger geworden is.

Ik ben ook geen fan van vrouwen die dit afdwingen en/of ronduit liegen over hun anti-conceptiegebruik, maar als een man echt geen kinderen met mevrouw X wil dan moet hij maar veilig met mevrouw X vrijen.
Er zijn vrouwen die stiekem met de pil stoppen om zwanger te worden. Moet je dan als man maar altijd met een condoom neuken? Er zijn gewoon heel veel manieren om de boel zodanig te saboteren dat een zwangerschap ontstaat, en als je als man duidelijk bent geweest dat dat niet de bedoeling is, dan is het imo belachelijk als je er toch voor moet opdraaien.
pi_78559482
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een zwart kind van een blanke vader wordt vrij snel duidelijk of de vader wel of niet de biologische vader is, ik maak me meer zorgen om situaties waarbij na de geboorte iets mis blijkt te zijn met het kind....
Als de vader dan achteraf kan gaan roepen van "Ja, maar ik wilde het helemaal niet maar zij wilde geen abortus" dan zijn we helemaal ver van huis.

Want als de wetgeving op dat punt veranderd wordt dan houden moeders een zwangerschap natuurlijk gewoon stil voor de vader tot het moment dat er geen abortus meer mogelijk is.
Dat was ook precies wat ik beoogde. Dit is gewoon niet dicht te timmeren wettelijk gezien. En dat moet je ook niet willen, want dit zijn excessen. Daar moet je je hele wetgeving niet op gaan aanpassen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_78559579
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat me meer om het type moeder. Moederlief liegt, hangt de hoer uit
De hoer? Vrouwen hebben gewoon seks buiten huwelijken en relaties, daar is niks hoerigs aan.
quote:
en is tot op het bot onbetrouwbaar. Niet bepaald de ideale moeder.
Daar moet ik je gelijk in geven, dit soort streken zijn laakbaar. Ik betwijfel alleen of het iets zegt over iemands kwaliteiten als moeder.

Daarnaast wat Leandra zegt: geen kinderen hoeven krijgen dmv anticonceptie is een verworven recht. Vrouwen laten opdraaien voor alle verantwoordelijkheid omdat een paar idiotes onwillige vaders creëren is een heel ander stuk van de taart.
pi_78566652
Hier hebben we het ook wel is over gehad in R&P. De man staat zwaar in het nadeel. Weigeren zou betekenen dat elke lul binnen een redelijk tijd terug kan krabbelen. Abortus is een optie maar geen fijne optie. Destijds was ik er voor dat de man kan weigeren maar deze situatie lijkt me ook weer oneerlijk voor vrouwen.

En dit:
quote:
Uiteindelijk kijkt de rechter vooral naar de belangen van het kind. ‘Wat vader en moeder willen, is eigenlijk niet zo belangrijk’, zegt Van Baarle. De rechter zal zeggen: het kind heeft er altijd belang bij dat er een (juridische) vader is.
Maar gadverdamme dat er hier nog vrouwen beweren dat de man even schuldig is aangezien hij niet met een rubbertje neukt. Jullie zijn zo gek als een deur.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fortitude op 28-02-2010 21:10:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')