Jij hebt geen enkel benul van wat een abortus met een vrouw doet he? Daarnaast zijn er ook vrouwen die principieel tegen abortus zijn (ik ben daar niet een van hoor).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar dat is dus wel wat je andersom wilt? Dat een vrouw een man met een kind gaat opzadelen dat hij niet wilt. Die vrouw kan het prima weg laten halen, kost niets en is zo gebeurd. Of het zelf opvoeden/betalen. Die keuzes heeft ze, hoeft ze verder niemand mee lastig te vallen.
[..]
Lijkt me een goed idee.
Nu niet, maar dat hoort wel zo vind ik. Het is ergens gewoon vreemd dat de man zich maar moet aanpassen aan wat de vrouw wilt. Je kan iemand niet een abortus dwingen, maar op diezelfde manier vind ik ook niet dat je de man maar moet kunnen dwingen om te betalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij hebt geen enkel benul van wat een abortus met een vrouw doet he? Daarnaast zijn er ook vrouwen die principieel tegen abortus zijn (ik ben daar niet een van hoor).
En mij niet, wat een nonsens als je een ongelukje hebt (dus er niet vanuit gaande dat de vrouw gelogen heeft), dan zou de man er dus niets aan kunnen doen? Boehoehoe, wat zijn jullie toch altijd het slachtoffer van ons gemene vrouwenJa, ik chargeer even, maar jij snapt toch ook wel dat het krijgen van een ongelukje los staat van het hebben van een Lat relatie of een samenlevingscontract en dat dat geen verschil maakt in de mate van verantwoordelijkheid?
Ik zeg nergens dat de man meer schuld zou hebben, beiden hebben evenveel "schuld", ze hebben samen het besluit genomen zonder condoom seks te hebben. En het gaat om de belangen van het kind, niet om de belangen van de oudersquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nu niet, maar dat hoort wel zo vind ik. Het is ergens gewoon vreemd dat de man zich maar moet aanpassen aan wat de vrouw wilt. Je kan iemand niet een abortus dwingen, maar op diezelfde manier vind ik ook niet dat je de man maar moet kunnen dwingen om te betalen.
Als ze mans genoeg is om dat kind te houden, kan ze het toch ook zelf betalen
Het is altijd zo makkelijk om de man de schuld te geven "omdat hij zo graag wou neuken".
Ik neem aan dat man/vrouw daar beide voor kozen, en dat ze dus beide een bepaalde verantwoordelijkheid hebben.
En eigenlijk de vrouw meer dan de man, omdat de vrouw een keuze kan maken mbt. een eventuele zwangerschap. De man moet zijn lot overlaten aan de grillen van de vrouw. (bedoel ik niet slecht hoor)
Well good for you, maar wat voegt dit toe aan de discussie?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik zou zo'n vrouw zonder pardon vermoorden. Geen woord aan gelogen.
Mooie poging om oprecht voor te komen in je vraagstelling, ware het niet dat ik je dit nog niet heb zien vragen bij een van de eerdere duizenden bijdragen die niets toevoegden aan een topicquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Well good for you, maar wat voegt dit toe aan de discussie?
Stoere internetheld ben jijquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mooie poging om oprecht voor te komen in je vraagstelling, ware het niet dat ik je dit nog niet heb zien vragen bij een van de eerdere duizenden bijdragen die niets toevoegden aan een topic
Maar als je er op staat: het voegt mijn mening toe. En dat is dat ik mijn leven in eigen hand hou. Ik zou er als vrouw maar heel goed over na denken in hoeverre ik probeer iemand in mijn macht te krijgen. Want ongetwijfeld zijn er meer als ik.
Dat was alles
Hoe weet jij nou wie ik ben? Gemiste kans dit. Je had ook iets eigens kunnen zeggen in plaats van zo'n standaard reactie.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Stoere internetheld ben jij
Vind je?quote:Als jij serieus geweld nodig hebt om zaken op te lossen dan ben je imo net zo geschift als die vrouwen die liegen over hun pilgebruik.![]()
Maar natuurlijk. Je moet gewoon met haar praten over het feit dat ze je besodemieterd heeft en feitelijk 100% doelbewust jouw leven een wending heeft gegeven die jij nooit hebt gewild door tegen je te liegen.quote:De meeste mensen kunnen het namelijk gewoon met woorden af.
Jouw ideeen over stoere binken en internethelden laten me echt volledig koud.quote:En de meeste reacties voegden imo wel degelijk iets toe, maar een stoere bink die even komt roepen dat ie de vrouw in kwestie vermoord vind ik eerder triest dan iets toevoegen
Verplichte vaderschapstest?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:42 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou ja, maar wat voor verandering in de wetgeving moeten we dan naartoe? Vanaf wanneer tot wanneer zou een onwillige vader kunnen verklaren niet te willen? Kan dat ook nog wel na de geboorte (stel je voor dat het kind ineens zwart is als hijzelf blank is) of kan het bijvoorbeeld tot 6 weken na de eerste wetenschap dat hij een kind verwekt heeft? En hoe gaat de moeder dan bewijzen dat ze dit gedaan heeft? Een aangetekende brief?
Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat een vent volgens de verandering in wetgeving als verlangd in de OP ook moet kunnen zeggen er geen zin in te hebben als hij wel de biologische vader is.quote:
sorry doelde er op om sowieos zeker te weten dat het van hem was, met hetvoorbeeld donker kindje van een blanke man of andersom.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat een vent volgens de verandering in wetgeving als verlangd in de OP ook moet kunnen zeggen er geen zin in te hebben als hij wel de biologische vader is.
Ik vind het een gemiste kans dat je standaard neanderthaler gedrag vertoont, zullen we het daar over hebben?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wie ik ben? Gemiste kans dit. Je had ook iets eigens kunnen zeggen in plaats van zo'n standaard reactie.
[..]
Vind je?
Ik word in een hoek gedreven door iemand die zich feitelijk mijn leven toe-eigent op dat moment. Dan moet ik maar hopen dat een rechter mij in het gelijk stelt? En wat als dat niet gebeurt? Dan moet ik maar betalen? Of Nederland ontvluchten naar een land wat geen uitleveringsverdrag heeft met Nederland?
Dat moet ik me maar laten aanleunen? En dan ben ík gek?
Jij maakt hem
Het is actie-reactie. Niet dat dat het goed praat, maar waar haal je als man je recht dan?
[..]
Maar natuurlijk. Je moet gewoon met haar praten over het feit dat ze je besodemieterd heeft en feitelijk 100% doelbewust jouw leven een wending heeft gegeven die jij nooit hebt gewild door tegen je te liegen.
Gewoon even over praten joh.
Hoe moet ik dit in vredesnaam plaatsen? Help me even.
[..]
Jouw ideeen over stoere binken en internethelden laten me echt volledig koud.
Hier gaat het nu net om: de keus mbt zwangerschap is al daarvoor gemaakt, namelijk door zonder condoom te spelen. Als je gaat mekkeren op het moment dat de vrouw al zwanger is, ben je te laat met deze discussie. Geen condoom = kans op zwangerschap.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En eigenlijk de vrouw meer dan de man, omdat de vrouw een keuze kan maken mbt. een eventuele zwangerschap. De man moet zijn lot overlaten aan de grillen van de vrouw. (bedoel ik niet slecht hoor)
Allebei dom geweest?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:51 schreef BlueMage het volgende:
Als je allebei dom bent geweest dan ook allebei de gevolgen accepteren.
Aardig voor het kind ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nu niet, maar dat hoort wel zo vind ik. Het is ergens gewoon vreemd dat de man zich maar moet aanpassen aan wat de vrouw wilt. Je kan iemand niet een abortus dwingen, maar op diezelfde manier vind ik ook niet dat je de man maar moet kunnen dwingen om te betalen.
Als ze mans genoeg is om dat kind te houden, kan ze het toch ook zelf betalen
Het is altijd zo makkelijk om de man de schuld te geven "omdat hij zo graag wou neuken".
Ik neem aan dat man/vrouw daar beide voor kozen, en dat ze dus beide een bepaalde verantwoordelijkheid hebben.
Laat je haar wel af en toe uit?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[flame, rant, psychotic rambling]
Ach ja... Het wordt in ieder geval wel duidelijk dat ik tenminste een fatsoenlijke vrouw thuis heb zitten
Ja, totdat er wel een condoom in het spel was, en dat mislukt is. Is de man dan vrij van zijn verantwoordelijkheid?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Laat je haar wel af en toe uit?![]()
Serieus gast, ik als vals exemplaar ben opmerkelijk genoeg nog nooit in een situatie terecbtgekomen dat ik zwanger werd en ja allebei schuld: van de vrouw is het gemeen en onverantwoordelijk om een kind als chantagemiddel in te zetten en als man is het ook gemeen en onverantwoordelijk om geen condoom te gebruiken en daarmee bewust het risico op (ongewenste) zwangerschap te vergroten. Allebei de gevolgen dragen, dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |