abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79597510
..maar goed Bendk:
Aan de reacties te zien begrijp je hopelijk nu ook hoe het kon dat Nederland, als enige land tijdens de Tweede Wereldoorlog, de meeste Joden over kling hielp.
Of het nou nazi's of moslims zijn: bij Nederlanders hoeft een Jood niet aan te kloppen voor hulp.
*keel schraapt: Tot zo ver onze "tolerante" houding.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_79601572
Dit soort misdaden moeten gewoon keihard worden aangepakt. Ik zeg, leger erop af, politie erop af, en in eklaar meppen die criminele handel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:20:31 #153
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79602172
Overigens:

Malmö is ongeveer het Culemborgh/Gouda/Heerlen van Zweden, Sociaal laag, veel armoede, weinig werk etc. Dientengevolge ook veel emigranten. De Joden aldaar zijn geen emigranten maar veelal sociaal geslaagde ondernemers (zoals Joden meestal zijn) en dus is er sprake van een Sociaal probleem, immers de armen verwijten de rijken. In Malmö zijn dat veelal mensen met Islamitische achtergrond maar het hadden ook Tokkies kunnen zijn.
De betrokken Joden vertalen dit (propaganda zit inmiddels in de Joodse genen) als Antisemitisme en anti zionisme.

Beetje overtrokken natuurlijk, maar dit soort ontwikkelingen geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om te spreiden en niet te laten samenklieken in steden en gemeentes.

Was er in Malmö een joodse meerderheid en een islamitsche minderheid dan waren de rollen waarschijnlijk omgedraaid.

Moraal van dit verhaal; De impact van wat de media met dit soort berichten doet is veel groter dan die van de gebeurtenis zelf. Een decennium zonder media en nieuws zou goed zijn voor de rust op deze aardkloot.

Ik wil hier overigens geen afbreuk doen aan het persoonlijk leed dat hier zeker wel mee gepaard gaan want je zou maar Jood in Malmö zijn. Snap sowieso niet wat je daar zoekt, ga dan naar Gotenborg of Stockholm.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 26-03-2010 11:53:41 ]
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_79603434
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:20 schreef DaBuzzzzz het volgende:
De betrokken Joden vertalen dit (propaganda zit inmiddels in de Joodse genen) als Antiseminisme en anti zionisme.

Beetje overtrokken natuurlijk, maar dit soort ontwikkelingen geeft alleen maar aan hoe belangrijk het is om te spreiden en niet te laten samenklieken in steden en gemeentes.
Het is ook antisemitisme. Sociaal-economisch antisemitisme welteverstaan.
quote:
Was er in Malmö een joodse meerderheid en een islamitsche minderheid dan waren de rollen waarschijnlijk omgedraaid.
Dat denk ik niet. Joden zijn beter bekend met zelfredzaamheid en zullen niet zo snel hun frustratie botvieren op andere religieuze groepen. Het is een fabeltje dat alle Joden welvarend en succesvol zouden zijn, er zijn zat arme Joden.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:00:08 #155
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79603843
Exact, bedankt voor de typo verwijzing.

In verhouding met de inslamitische emigranten zijn native Joden vrijwel altijd succesvoller. Ik ken Malmö maar niet de lokale Joodse gemeenschap maar ik denk niet dat die veel verschilt van andere Joodse gemeenschappen. Zelfredzaam noem je dat maar dat is natuurlijk net zoveel als succesvol. Joden zijn ook meestal goed opgeleid, van oudsher al, dit in tt veel islamitische emigranten.

Ik praat niks goed maar ik denk dat het veel meer een sociaal probleem is dan het op het eerste oog lijkt.

Om te appeleren op het Joodse gevoel voor humor: Je had toch al niks te zoeken in Malmö!
pi_79604666
quote:

want je zou maar Jood in Malmö zijn. Snap sowieso niet wat je daar zoekt, ga dan naar Gotenborg of Stockholm.
Wat is dit nou voor gelul?

Dat is toch het wegwuiven van het probleem? Over 15jaar komt dat probleem ook gewoon naar die 2 andere steden....aanpakken die shit
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:25:25 #157
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79604849
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:21 schreef crrrN het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor gelul?

Dat is toch het wegwuiven van het probleem? Over 15jaar komt dat probleem ook gewoon naar die 2 andere steden....aanpakken die shit
Joden staan bekend om hun harde zelfreflecterende humor, het was een poging om op die manier te grappen.

Niks wegwuiven
pi_79604928
Okay, ik dacht dat je het serieus bedoelde
pi_79605210
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:25 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Joden staan bekend om hun harde zelfreflecterende humor, het was een poging om op die manier te grappen.

Niks wegwuiven
Bekende Joodse uitspraak:
'Joden zijn alleen veilig waar ze niet zijn.'

vrijdag 26 maart 2010 @ 12:36:44 #160
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79605220
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:27 schreef crrrN het volgende:
Okay, ik dacht dat je het serieus bedoelde
een beetje wel want Malmö is gewoon een kutstad!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:38:16 #161
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79605268
Interview met een hoogbejaarde Joodse dame. Ik: "Hebt u ooit overwogen om in het buitenland te gaan wonen?"

Zij: "Ik zat in Polen in de oorlog. Daarna had ik wel genoeg gehad van wonen in het buitenland."

Dat is dus Joodse Humor
pi_79605528
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Dat is dus Joodse Humor
Ach, man lebt.
I´m back.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:03:29 #163
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79606036
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, man lebt.
pi_79606337
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

.
I´m back.
pi_79607093
quote:

Moraal van dit verhaal; De impact van wat de media met dit soort berichten doet is veel groter dan die van de gebeurtenis zelf. Een decennium zonder media en nieuws zou goed zijn voor de rust op deze aardkloot.

Dit staat behoorlijk centraal in je reply. Ik vind dat niet een juiste benadering.

Het is burgermeester Reepalu, een sociaal democraat, die jaren geleden hardop en staande op zijn stoel luid en duidelijk riep: Iedereen moet hier kunnen wonen, mijn stad moet een afspiegeling van de wereld zijn. Dat is dus gelukt zullen we maar zeggen

Oorzaak en gevolg !
nothing will change without a rebel
  vrijdag 26 maart 2010 @ 13:44:47 #166
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79607550
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:32 schreef bendk het volgende:

[..]

Dit staat behoorlijk centraal in je reply. Ik vind dat niet een juiste benadering.

Het is burgermeester Reepalu, een sociaal democraat, die jaren geleden hardop en staande op zijn stoel luid en duidelijk riep: Iedereen moet hier kunnen wonen, mijn stad moet een afspiegeling van de wereld zijn. Dat is dus gelukt zullen we maar zeggen

Oorzaak en gevolg !
ja en dus? overal gaan dingen mis. Dit hele geval is vergelijkbaar met Gouda, Veenendaal etc, door het als symbool te gebruiken in de media krijgt het teveel aandacht. Dit is van alle tijden

Fout? ja!, triest voor de getroffenen? absoluut!!, Een politieke wervelstorm??? Zeker niet!
pi_79608097
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:44 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

ja en dus? overal gaan dingen mis. Dit hele geval is vergelijkbaar met Gouda, Veenendaal etc, door het als symbool te gebruiken in de media krijgt het teveel aandacht. Dit is van alle tijden

Fout? ja!, triest voor de getroffenen? absoluut!!, Een politieke wervelstorm??? Zeker niet!
Van alle tijden? Me dunkt dat Malmö veertig jaar geleden niet met dergelijke problemen te kampen had. Het mag best duidelijk worden gemaakt dat zulk soort praktijken niet normaal zijn.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:07:19 #168
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_79608422
Niet verbazingwekkend gezien de heersende mening over joden binnen de moslimgemeenschap wereldwijd en de haatpropaganda die via satellietschotels de huiskamers binnenkomt. Uiteindelijk wint de angst en intimidatie weer. Ik baal ervan dat Midden-Oosten problematiek hier nu op de straten van Europa uitgevochten wordt.

[ Bericht 24% gewijzigd door TheVotary op 26-03-2010 14:16:57 ]
pi_79609789
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:44 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Als overal dingen misgaan -om jouw woorden maar over te nemen- , dan weet je ook dat er iets behoorlijk misgaat.
Je hebt dan 2 mogelijkheden, je lost een probleem op of je doet het niet of onvoldoende.

Ik hoef niet uit te leggen wat anno nu de politieke keuze is voor het niet of onvoldoende oplossen van dit probleem.

Het gevolg is dat de oorsponkelijke mensen hun land gaan verlaten of elders in het land -moeten- gaan wonen. Voor nederland is dat sinds 2000 1.100.000 nederlanders.

Dat is kwantiteit maar misschien nog meer kwaliteit verlies

Dat is de realiteit ! ! !
pi_79614984
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Israël en de zionisten wereldwijd hebben er natuurlijk een raskwestie van gemaakt. Niet alleen door een staat op racisme te gronden, maar ook door iedereen die tegen Israel is als jodenhater aan te wijzen. Dat werkt natuurlijk twee kanten op, simpele zielen aan de andere kant gaan nu ook de misdaden van de staat Israel met joden vereenzelvigen.

Daar hebben de zionisten dus veel schuld aan. Die zitten er overigens niet mee, antisemitisme is goed voor de zaak van het uitverkoren volk en biedt alleen maar meer gelegenheid om meer land te roven.

Verder moeten mensen die gaan demonstreren voor fosforgranaten op kinderen natuurlijk niet gaan zeiken over geweld tegen hun. Je kunt niet enerzijds pleiten voor grof geweld en je steun daaraan betuigen, en dan gaan miepen dat je met geweld bestreden wordt.
Meneertje vergeet eventjes voor het gemak dat daar eerst een holocaust aan vooraf is gegaan, en doet nu precies hetgeen waar hij de PVV-stemmert van beschuldigt: iedereen die een bepaald soort hoofdbedekking draagt vastpinnen op een extremistische ideologie.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:05:38 #171
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79615470
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:45 schreef bendk het volgende:

[..]

Als overal dingen misgaan -om jouw woorden maar over te nemen- , dan weet je ook dat er iets behoorlijk misgaat.
Je hebt dan 2 mogelijkheden, je lost een probleem op of je doet het niet of onvoldoende.

Ik hoef niet uit te leggen wat anno nu de politieke keuze is voor het niet of onvoldoende oplossen van dit probleem.

Het gevolg is dat de oorsponkelijke mensen hun land gaan verlaten of elders in het land -moeten- gaan wonen. Voor nederland is dat sinds 2000 1.100.000 nederlanders.

Dat is kwantiteit maar misschien nog meer kwaliteit verlies

Dat is de realiteit ! ! !

Yihaaaaa redneck hillbilly trailertrash white power uber mensch!~

De realiteit is dat verworvenheden uit het verleden verloren gaan door de Globarisering en - let op, daardoor de wereld verandert.

Sla je vleugels uit!, kijk over de horizon, Landsgrenzen zitten tussen je oren!!!

Serieus, doe niet zo bekrompen, je neemt je eigen lot toch in de hand??

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 27-03-2010 00:16:29 ]
pi_79624095
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:26 schreef DuTank het volgende:
Geloof verbieden, dat is de enige echte oplossing voor alle ellende in de wereld.
Tegelijk heb je ook een rastafari in je webicon staan. Sinds wanneer is dat geen religie?
pi_79636401
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:05 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Yihaaaaa redneck hillbilly trailertrash white power uber mensch!~

De realiteit is dat verworvenheden uit het verleden verloren gaan door de Globarisering en - let op, daardoor de wereld verandert.

Sla je vleugels uit!, kijk over de horizon, Landsgrenzen zitten tussen je oren!!!

Serieus, doe niet zo bekrompen, je neemt je eigen lot toch in de hand??
Ik heb geen behoefte om de slag bij Thermopylae over te doen

[ Bericht 4% gewijzigd door bendk op 27-03-2010 09:01:23 ]
pi_79636627
Naja, die gezinnen kunnen tenminste nog ergens naartoe, de Palestijnen kunnen nergens op terugvallen.

Je kunt het onterecht van de moslimwereld vinden dat ze hun haat op andere, vermoedelijk onschuldige, joden projecteren maar zo werkt het blijkbaar.

In Nederland worden bijvoorbeeld door Wilders en veel van zijn aanhangers ook alle moslims afgerekend op het Marokkanenprobleem.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:56:25 #175
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_79639696
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 08:24 schreef dylany het volgende:

Je kunt het onterecht van de moslimwereld vinden dat ze hun haat op andere, vermoedelijk onschuldige, joden projecteren maar zo werkt het blijkbaar.

Ja, relativeer het allemaal maar weer weg. Moslims in Europa hebben 0% last van de problemen tussen Israel en Palestina. Als ze het er niet mee eens zijn organiseren ze maar een protest om hun onvrede erover te uiten. In Europa blijf je met je poten af van Joden!

Beetje raar om hier ook weer gelijk Wilders bij te halen. Iedereen zou deze mening moeten delen in mijn ogen, maar dat is schijnbaar naiviteit mijnerzijds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')