abonnement Unibet Coolblue
pi_78439865
Vorig topic: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 45

De peuters:
8 mei 2006: Nienke, dochter van nienepien
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 26-02-2010 15:26:28 ]
pi_78439957
Weer 2 kindjes erbij vandaag! Saartje en Thomas welkom hier.
En het gebakje van TF stiekem ook
Gefeliciteerd met jullie verjaardag
pi_78439970
Even mijn beklag doen over mijn peuter: meneer heeft mij met zijn pseudokroep aangestoken en nu heb ik last van mijn keel en ben half ziek... Eerst mij 3 nachten niet laten slapen door steeds te hoesten en te huilen en nu lekker slapen en papa de hele tijd hoesten en nu al 5 nachten niet geslapen
pi_78440137
Oi willemwevertje, Van die moeheid wordt je ook niet echt vrolijker.
Dat hoesten is ook niks. Manlief begint nu ook, terwijl Chris juist vannacht een rustige nacht had (de 1e sinds zaterdag). Dat wordt ook stuivertje wisselen..
pi_78440270
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Oi willemwevertje, Van die moeheid wordt je ook niet echt vrolijker.
Dat hoesten is ook niks. Manlief begint nu ook, terwijl Chris juist vannacht een rustige nacht had (de 1e sinds zaterdag). Dat wordt ook stuivertje wisselen..
Bij jullie ook al pseudokroep of alleen hoesten?
pi_78440522
Puur hoesten, met een doorkomende kies en een lichte verkoudheid.
Hij hoeste steeds zo'n 4 keer per nacht een uur lang. Maar om de 30-60 seconden, en hij sliep. Maar wij niet dus.
Maar vannacht met hoestdrankje maar 1 keer gehoest. en nu overdag ook al beter..

Ik heb vanochtend met Chris nieuwe puzzels gekocht. Hij begint die gewone stukjes puzzels leuk te vinden. Die tot 12 stukjes lukt het al goed, 16 met een beetje hulp. Dus nu zo'n 4-6-9-16 puzzel van sesamstraat en een 12-16-20-24 van winnie the pooh gehaald. Kan hij weer verder oefenen dan die eeuwige nijntje puzzel
pi_78440832
bij mijn zoon ook een kies die er aankomt (kwijlen dus) en pseudo kroep er bovenop...

maarja, de ellende is voorbij, nu ik nog beter worden
pi_78441211
Willempjewever, beterschap!

En klagen over peuters, hou op schei uit
Ik zit al te wachten op de Kinderbescherming, zou het niet raar vinden als de buren die inmiddels hebben ingeschakeld. De zin die hier toch al gauw 1000x per dag geschreeuwd/gegild/gehuild wordt is tegenwoordig namelijk
" IK!!!! WIIIIIIL!!!! NIET!!!!!!!!!!!!! "
En vooral het in de auto stappen als we van huis gaan en de auto weer uit als we thuis komen is leuk, ik heb dan meestal een krijsend kind onder mijn arm dat tierend om zich heen aan het slaan is. Hij vindt het wel leuk om weg te gaan enzo, maar wanneer HIJ het wil. Als ik hem zelf laat "bepalen" wanneer hij naar binnen komt bijvoorbeeld ("Nog even in de auto wachten mama") dan is er geen vuiltje aan de lucht en komt hij na een paar minuten braaf naar binnen als ik hem ga halen. Maar daar is niet altijd tijd voor en dan is het dus drama.
Hoezo dwarse peuterpuber
.... met gevoel voor drama....
pi_78441383
Oei beterschap voor alle zieken (ook de papa's)

Leuk dat gepuzzel. Maud is ook gek op puzzelen. Dat heeft ze van d'r vader. Ik heb al moeite met haar helpen de puzzels van Fleur te maken. Die zijn natuurlijk veel leuker en mooier met al die prinsessen erop. Maar, ja 24 en meer stukjes da's dan net even weer iets te veel van het goede voor mijn grietje.

Vanochtend had ze weer een 'pruik' op. De hele week gaat ze al met plezier naar het kdv, maar vanochtend vloog ze weer even in d'r oude routine van ik wil niet met gegil en geschreeuw erbij. Ik ben naar buiten gegaan en heb ze via het raam weer eruit getild en toen gezegd dat we het nog een keer over gingen doen en dat ik dan een gezellig afscheid wilde hebben. Dat is gelukt! Dus soms wil het helpen om de rust te bewaren en concreet te zijn bij d'r. Hihi zou ik vaker moeten proberen.... maar, ja dat bloed dat ze elke keer onder mijn nagels vandaan weet te halen.

Oooooh. Kersje wat vind ik dit fijn om te lezen. Ik ben dus niet de enige met zo eentje. Maud is exact, maar dan ook exact hetzelfde! Op haar tijd, op haar manier dan is alles koek en ei. Maar als ik ook maar het idee heb om het iets anders te plannen dan mevrouwtje dan is het hek van de dam.
pi_78441914
Erg he Chacama? Echt 2 gezichten, duidelijk een tweeling qua sterrenbeeld

Maar hij is ook superlief hoor! En ik geniet zo van hem, hij verbaast me elke dag weer met zijn uitspraken. Alsof je met een volwassene praat soms, kleine papegaai
Net nog, hij wijst naar Toby's speelboog en zegt "Er mist hier een dingetje. Even mijn gereedschap pakken, moet even maken anders gaat Toby huilen."
Sinds dat "mijn" en "ik" hier zijn intrede heeft gedaan klinkt hij zo groot!
.... met gevoel voor drama....
pi_78450827
Hier ook een puzzelfanaatje.

DF, ik wist niet dat er ook 12-16-20-24 stukjes puzzels zijn, ik neem aan dat je dan ook zo'n doosje van 4 hebt? We hebben de 4-6-9-16 van sesamstraat en dat is een succes. Ook de vloerpuzzel van woezel en pip (35 stukjes) legt ze inmiddels met gemak.
Maar het moet niet te gedetailleerd zijn heb ik het idee... en hoe meer stukjes hoe gedetailleerder ze ook wel worden en volgens mij is dat nog teveel van het goede.
Ach, ze is hier zoet mee en ik zat te denken om eens te kijken of ze hier een spelotheek ofzo hebben. Kunnen we eens wat uitproberen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78452118
Puzzels zijn hier ook een succes.

Vandaag hebben we een logeerpartijtje. Een vriendinnetje van het zwemmen nog dat ze regelmatig ziet. Eigenlijk zou ze vorige maand al komen, maar toen had ze oorontsteking en dat logeert niet zo handig.
Vanmiddag hebben ze, verkleed als Zwarte Piet en Stouteheersbeestje, totale chaos gecreëerd, echt snel! Maar ook heel knap. Ze hebben best lang samen boven gespeeld, zonder problemen of ruzie ofzo. Gewoon lekker samen rennen en stampen en bezig zijn en de kasten van Anna's kamer leeghalen. En de roze stofzuiger aanzetten (irritant gezoem) en dan wat anders gaan doen. Maar wel netjes opgevoed op zich, van onze kamer zijn ze afgebleven en ook alle kleren lagen nog netjes in de kast.
Ging allemaal goed, tot de logee van de trap af stuiterde. Man, ik werd spontaan 50 jaar ouder. Uiteindelijk bleek dat ze alleen de laatste paar treden op d'r billen naar beneden was gegleden en dat ze binnen 3 seconde al weer wist dat ze moest plassen, maar wat is dat schrikken. Twee minuten later stond ze weer op ons bed te springen, dus het viel gelukkig mee.

Het eten was echt grappig, ze hebben samen pannenkoeken op. Of eigenlijk pannenkoektaartje, twee seconden niet kijken en de bus poedersuiker is leeg.
Inmiddels hebben ze allebei onder de douche gestaan, haartjes gewassen, tandjes gepoetst, verhaaltje voor gelezen en nu begint het feest. Kletsen, soms wat gestamp, al 5 keer paniek omdat het dekbed van Anna los was, allebei al drie keer de kamer uitgeweest om te plassen en nog veel meer gekweb. Het klinkt wel ontzettend gezellig zo. Doet me zo terugdenken als al die logeerpartijtjes die ik zelf als kind heb gehad.

Eigenlijk had ik verwacht dat het pas rond een jaar of 7-8 zou beginnen, maar het is dus al een stuk eerder. Maar mooi, dit is vast zo'n jeugdherinnering die je altijd bijblijft. En mij ook, want ik kon de badkamer leeghozen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78452249
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef Nijna het volgende:
DF, ik wist niet dat er ook 12-16-20-24 stukjes puzzels zijn, ik neem aan dat je dan ook zo'n doosje van 4 hebt?
Ik ook niet
Een doosje van 4 inderdaad. Liep er toevallig tegen aan bij de bart smit voor €5. Is van disney zelf.

Ik heb nu een proef abo bij de spelotheek, voor sinterklaas een paar dingen geleend om te proberen. En mag nu nog 2 keer, 3 dingen lenen. Ik bewaar een keer voor zijn verjaardag. En tussendoor nog een keertje.
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:01:09 #14
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78452315
Klinkt feestelijk YPPY
Ik heb een dochter van 2 *emo*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78452498
Klinkt gezellig Yppy, 2 van die meiden.

Hoi TF, je had al een peuterpuber toch?
pi_78452508
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Klinkt feestelijk YPPY
Ik heb een dochter van 2 *emo*
Ze is nu echt een peuter, nu mag ze officieel echt gaan peuterpuberen! Komt ze ook logeren? Heb nu de smaak te pakken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:08:39 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78452734
Haha nou ik wens je heel veel succes en sterkte enzo dan
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78453098
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef YPPY het volgende:
Puzzels zijn hier ook een succes.

Vandaag hebben we een logeerpartijtje. Een vriendinnetje van het zwemmen nog dat ze regelmatig ziet. Eigenlijk zou ze vorige maand al komen, maar toen had ze oorontsteking en dat logeert niet zo handig.
Vanmiddag hebben ze, verkleed als Zwarte Piet en Stouteheersbeestje, totale chaos gecreëerd, echt snel! Maar ook heel knap. Ze hebben best lang samen boven gespeeld, zonder problemen of ruzie ofzo. Gewoon lekker samen rennen en stampen en bezig zijn en de kasten van Anna's kamer leeghalen. En de roze stofzuiger aanzetten (irritant gezoem) en dan wat anders gaan doen. Maar wel netjes opgevoed op zich, van onze kamer zijn ze afgebleven en ook alle kleren lagen nog netjes in de kast.
Ging allemaal goed, tot de logee van de trap af stuiterde. Man, ik werd spontaan 50 jaar ouder. Uiteindelijk bleek dat ze alleen de laatste paar treden op d'r billen naar beneden was gegleden en dat ze binnen 3 seconde al weer wist dat ze moest plassen, maar wat is dat schrikken. Twee minuten later stond ze weer op ons bed te springen, dus het viel gelukkig mee.

Het eten was echt grappig, ze hebben samen pannenkoeken op. Of eigenlijk pannenkoektaartje, twee seconden niet kijken en de bus poedersuiker is leeg.
Inmiddels hebben ze allebei onder de douche gestaan, haartjes gewassen, tandjes gepoetst, verhaaltje voor gelezen en nu begint het feest. Kletsen, soms wat gestamp, al 5 keer paniek omdat het dekbed van Anna los was, allebei al drie keer de kamer uitgeweest om te plassen en nog veel meer gekweb. Het klinkt wel ontzettend gezellig zo. Doet me zo terugdenken als al die logeerpartijtjes die ik zelf als kind heb gehad.

Eigenlijk had ik verwacht dat het pas rond een jaar of 7-8 zou beginnen, maar het is dus al een stuk eerder. Maar mooi, dit is vast zo'n jeugdherinnering die je altijd bijblijft. En mij ook, want ik kon de badkamer leeghozen.

Klinkt erg gezellig! Echt super leuk die twee meiden zo samen! Had graag stiekem mee gekeken met een verborgen cam!
pi_78453153
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:15 schreef nienepien het volgende:

[..]

Klinkt erg gezellig! Echt super leuk die twee meiden zo samen! Had graag stiekem mee gekeken met een verborgen cam!
Ik ook hoor, ik vind het jammer dat ik ze alleen hoor, maar niet kan kijken wat ze doen. Zou me niks verbazen als ze inmiddels bij elkaar in bed liggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78453230
Haha.... Je moet me morgen álles vertellen!!
pi_78454358
Ik slaap vast nog als je hier op de stoep staat. Moet je maar een keertje extra bellen. Ga je zo wat foto's sturen, voorlopig gaan ze niet slapen, dus ik ga toch maar de zolder op, stamp ik terug.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78457974
Die 2 moeten toch omvallen van de slaap haha...... knap hoor! Hoop dat ze de strijd toch zo opgeven....
Voordeel is wel dat J ze dan toch nog even mee maakt! :-P
pi_78458062
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:41 schreef nienepien het volgende:
Die 2 moeten toch omvallen van de slaap haha...... knap hoor! Hoop dat ze de strijd toch zo opgeven....
Voordeel is wel dat J ze dan toch nog even mee maakt! :-P
Ze schrikken echt als hij straks voor de deur staat. Ze doen steeds de deur open om te kijken of ik reageer. En omvallen? Niks daarvan. Volgende week bij jou.

Ga je nu weer meer posten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78458986
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:42 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ze schrikken echt als hij straks voor de deur staat. Ze doen steeds de deur open om te kijken of ik reageer. En omvallen? Niks daarvan. Volgende week bij jou.

Ga je nu weer meer posten?
Das goed hoor, gezellig! Twee van die rellende puberpeutertjes

Zal wel weer es wat meer posten! En mezelf eraan herinneren ook hier in te loggen!
pi_78461012
Oh en ik heb ook een peutertje dus....... Nienke, geboren op 8 mei 2006.
Vriendinnetje van Anna, waar ze vanavond slaapt en Anna's mama tot wanhoop heeft gedreven.... hihi.....
pi_78468027
Klinkt gezellig nienepien Maar volgende week mag jij dus (heb je een week de tijd om de verborgen camera te instaleren

Had al weer n poosje hier niets gepost, k moet me schamen
Gister de bevestiging gekregen van de peuterspeelzaal voor Rachel, ma-mi di-mi en vr-och. Ondanks dat ze n lief kind is in het algemeen, maak ik me onbewust toch zorgen over hoe zij dit zal ervaren, en hoe ik mezelf en haar hier het beste op kan voorbereiden. Verder wel een goed gevoel over de psz hoor, zit echt 50stappen buiten de deur, werken volgens het V(roeg-)V(oorschoolse)E(ducatie) methode staat redelijk hoog aangeschreven, ook van wat ik gezien heb ziet t er super uit en ze doen veel met de kinderen...
Anyhow.. tips iemand ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:16:45 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78469207
Maffe gewoon doen wat bijna alle moeders doen. Lekker de eerste ochtend meedraaien voor het vertrouwen en de tweede keer met tranen in je ogen afscheid nemen en dan lekker jankend het pad aflopend wetend dat je peutertje lekker zit te spelen.

Yppy, klinkt super gezellig.

Nienepien. Gezellig dat je mee komt kletsen.

TF, een taartje van 2! Nog gefeliciteerd zag een waanzinnig mooie taart op het bankje. Heel gaaf!

Maud is dan wel geen tweeling, maar goed ze weet wel erg goed wat ze wil. Ach, men zegt dat ze het van geen vreemde heeft. Ik ben zelf stier, maar echt niet eigenwijs of zo...

Vandaag ging het dus wel weer lekker met wegbrengen naar het kdv. Ze huppelde lekker naar binnen en zag heel wat bekende gezichten. Had nauwelijks tijd om dag te zeggen. Dat vind ik toch een stuk prettiger weggaan.
pi_78469257
Als ik wegloop bij het kdv, gebeurt het regelmatig dat vriendinnetje enthousiaster naar me zwaait dan Anna. Twee weken terug dacht de invaljuf als dat vriendinnetje bij mij hoorde, omdat Anna niet naar me om keek, had ik zo bijna de verkeerde peuter mee naar huis genomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78472655
No way! Heb ik nu een péuter?!
Hardloper.
IG @webkim
pi_78473118
Ja! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Ze zijn doodop en zitten nu even Otje te kijken. We hebben pepernoten gebakken, dus ik heb de keuken maar even gepoetst.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78474112
Even een peuteruitspraakje die ik graag met jullie wil delen....

Er waren hier een keer twee vriendjes aan het spelen. Èèn jongetje van haar leeftijd en de andere van anderhalf jaar. Het jongetje van anderhalf was ik op een gegeven moment aan het verschonen en Nienke kwam er eens bij kijken... Toen kwam het!

"Mama...? IK wil óók zulke billen!!!", waarop ik antwoorde "Dat kan niet... jij hebt meisjesbillen en je kleine vriendje heeft jongetjesbillen"
Ze was lichtelijk gepikeerd dat zij niet zulke billen "mocht" hebben en als reactie daarop draaide ze zich om naar haar peutervriendje en zei boos tegen hem:
"en JIJ mag niet! jij heb al!!!"

Heerlijk die peuterlogica..... :-D
pi_78478177
Nienepien..
Zal ik je boven in het lijstje erbij zetten?

Maffe, je krijgt vast wel een wenochtend. Dan kun je rustig even rondkijken en Rachel op haar gemak ook.
pi_78480592
Mijn Meike alias zangeres/danseres is ervan overtuigd dat ze wel bij K3 komt later, dus ze is vast aan het oefenen geslagen;
Meike zingt YaYaYippee

Zondag is ze jarig, wordt ze alweer 3!
Ik moet er nu alweer aan denken hoor, hoe ik er 3 jaar geleden bij liep, en vandaag 3 jaar geleden hoorde ik dat ze "over 2 dagen gingen beginnen met inleiden" Sjonge wat vond ik dat spannend en eng.
En nu wordt ze alweer 3! Jeumig.....
Wel leuk, zo'n 3e verjaardag, ze beleven het nu al zo bewust! Hoeveel nachtjes nog?
En als mensen vragen wat ze wil hebben heeft ze het antwoord ook wel klaar; uhm doe maar een zonnebril van MegaMindy, en stickers!
Van ons krijgt ze een fiets.....een echte fiets met zijwieltjes, die wou ze al zo lang, maar ik vond het een te groot kado voor zomaar even, dus nu is eindelijk de dag gekomen dat ze een fiets krijgt...!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:43:17 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78481093
yppy, wat een belevenis voor jou en anna en idd wel heel leuk. om fijn voor anna om later terug te kunnen lezen over haar eerste logeerpartijtje. heb je ook foto's?

meike alweer 3! gaat hard zo! en lars ook al bijna grote baby, we worden oud!

hoeist met chris nu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78481662
Meike ook alweer bijna jarig? Wat gaat dat hard met je kleine meisje

Hier gaat het goed Davinia, Vannacht wel weer een hoestbui, maar hoestdrank erin, en daarna heerlijk doorgeslapen tot de normale tijd. Hij ligt nu zijn middagslaapje te doen, weer met hoestdrank, want na de lunch begon hij toch weer stevig te hoesten.
Maar het gaat wel de goede kant op gelukkig, vanochtend opzich weinig gehoest. En goede hoestdrank doet wonderen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:09:33 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78482063
Al weer bijna 3. Wat gaat het allemaal hard! Alvast eenfijne verjaardag toegewenst.

FIjn dat het weer een beetje beter gaat met Chris. Slaap doet wonderen!
pi_78482579
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Nienepien..
Zal ik je boven in het lijstje erbij zetten?
Ja leuk!
pi_78482678
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:24 schreef nienepien het volgende:

[..]

Ja leuk!
Gedaan, Nienke staat gelijk bovenaan het lijstje..
pi_78483515
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:27 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Gedaan, Nienke staat gelijk bovenaan het lijstje..
Dank je wel!
pi_78484518
Meike alweer bijna 3! En wat staat ze geconcentreerd te kijken! Netjes die microfoon op de grond om te gaan dansen
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78491992
Meike wat gaat het hard!

Hier een heel lief peutertje op het moment Ze kan uren spelen met stickertjes en puzzels maken!
Heb van die knutselpakketten gekocht en dat is echt een succes!

Moonah, nieuwe foto's staan in het fototopic

Kersjes
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:19:34 #42
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78496169
Gefeliciteerd voor de jarigen, wat gaat het hier hard ineens.

Mahre lijkt klachtenvrij!!!
Voor het eerst in 3 maanden geen pilletjes/drankjes/tabletjes/spuitjes/puffer
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78499038
Hai Beaker

YPPY, dat klinkt als een super logeerpartijtje! En wacht maar, over een paar jaar gaat ze slaapfeestjes houden en krijg je zomaar 10 kwebbeltantes te logeren

Gefeliciteerd voor de (bijna)jarigen

Toen ik Devin vanavond van het kdv ging halen en we naar de auto liepen begon hij ineens te snikken. Hij vertelde dat hij bang was voor de hard suizende wind "Ik word beetje bang van..."
Dat heeft hij wel vaker trouwens, dan is hij ineens bang voor bepaalde dingen, harde muziek ofzo. "Ik ECHT bang hoor, echt heeeeeeeeeuuuuullll bang!". Ach, zolang hij zijn angsten uitspreekt en de straat nog op durft zal het allemaal wel meevallen

Toen we vanavond zelfgebakken koekjes aten wilde hij er ineens yoghurt bij. Yoghurt??? Ja dus, ging hij zijn koekje erin dopen en aflikken! Van wie hij dat nou geleerd heeft

Mahre
Zou tijd worden zeg, hopelijk blijft het nu ook weg allemaal.
.... met gevoel voor drama....
pi_78519557
Tazz, wat fijn voor mahre!

Kersjes, misschien iets op het KDV? Hier krijgen ze om 3 uur weleens yoghurtdrank (yoghurt, melk en roosvicee), en een mariakaakje ernaast. Zo misschien? Chris doet soms ook rare dingen, die op het KDV dan normaal blijken..
En zo'n bange fase hadden we hier laatst ook. En dan voor simpele dingen ook zoals een sirene verderop in de stad. Maar het ergste is ook over gegaan gelukkig, en na die fase kon hij opeens weer wat nieuwe dingen. Wel noemt hij dingen nog eng. Op tv dan krijg ik de afstandsbediening met de opmerking "andere". Of de Cars auto, die kijkt eng (bozig).
pi_78528005
Heeee alweer een nieuw topic!

Kersjes bevalt het goed in jullie nieuwe huis?

En Mahre helemaal opgeknapt

Yppy wat klinkt dat logeren geweldig Mooie jeugdherinneringen worden dat!

Wij hebben vandaag een halve minuut aan zindelijkheidstraining gedaan Ik had de luiers uit het zicht gelegd en Linde overtuigd dat ze na haar slaapje dan zonder luier moest. Heel uitgebreid uitgelegd dat ze dan eerst moest zeggen als ze moest plassen, dan pas broek uit en op het potjes plassen. Nou dat was allemaal spannend Dus na het slaapje, luier uit, onderbroek en joggingbroek aan en naar binnen. Linde liep direct door naar de keuken en ik hoorde meteen: "oh ik heb in m'n broek geplast " Nou ja het idee was leuk toch? We stellen het zindelijk worden dus maar weer even uit...
pi_78528255
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:27 schreef Stiemie het volgende:
en ik hoorde meteen: "oh ik heb in m'n broek geplast " Nou ja het idee was leuk toch? We stellen het zindelijk worden dus maar weer even uit...
Nee joh. Geeft toch niks, een ongelukje. Als ze zegt dat ze in haar broek heeft geplast is ze zich er wél van bewust. Gewoon doorgaan met thusi zonder luier laten lopen hoor!

Ach die Anna met haar logeervriendin!

En welkom Thomas en Saartje (met bijbehorende mama's). Time flies...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:36:47 #47
108648 cattie
lieve moeder
pi_78528414
Stiemie, zo zal ze het toch moeten leren. Toen we in de gaten hadden dat Ive er wel aan toe was, lieten we hem zonder luier lopen en dan plaste hij ook vaak zin zijn broek (3x per dag ofzo). Als hij namelijk "ik moet plassen"zei, dan was hij al aan het plassen. Komt vanzelf wel goed.
pi_78528617
Ah dus wel er gewoon mee dorgaan. Ik vond haar zo zielig en ze was helemaal overstuur ondanks dat we zeiden dat het helemaal niet erg was. Dus toen vonden we ineens op wonderbaarlijke wijze toch nog een luier

Morgen gaan we dan gewoon voor een nieuwe probeersessie
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:50:32 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_78528900
Ik zou niet zeggen dat je de luiers helemaal weg doet. Op dagen dat het echt niet ging (of ik het verschonen na 2x zat was) kreeg Ive wel een luier om. M.i. kun je het beste er geen druk op zetten. Ze is nog best wel jong, je hebt nog alle tijd.
pi_78528997
Nou ze wilde steeds niet eens een keertje zonder luier proberen. Dus nu had ik gezegd dat ze bijna op waren en dat we die paar die er nog waren voor vannacht moesten bewaren. Nou dan wilde ze het wel proberen dus dat ging prima. Maar ja dat was van korte duur want na de plas kon ze alleen nog maar huilen om een "kone luie"
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:55:03 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_78529107
Ik vind haar nog wel erg jong om onder druk te zetten zo (dit klinkt erger dan ik het bedoel, maar weet niet hoe ik het "zachter" kan zeggen). Ik zou meer voor het beloon systeem gaan. Ive ging een tijd lang over de rooie als we alleen maar voorstelden dat hij geen luier om zou krijgen. Toen kreeg hij opeens wel wat interesse en toen binnen een paar weken wilde hij juist geen luier meer om.
pi_78529383
Ik snap hoe je het bedoelt hoor. Het klinkt nu ook wel als dwingen, maar dat komt omdat ze het zelf de hele dag over op potje plassen heeft. Alle beren moeten op de pot en kindjes die al naar de wc gaan zijn al groot he mama. Dat soort dingen.

Het beloonsysteem hangt al een maand of 2 op haar deur. Plassen op het potje is een sticker en 7 stickers is een cadeautje! Maar helaas maakt dat echt niks uit.Z e moet nog 1 sticker, maar dat is vooral omdat ze een paar keer urine bij de huisarts in moest leveren en ze toen op het potje moest blijven zitten tot we wat opgevangen hadden. En ze heeft het continue over op potje plassen enzo tot dat ze zelf moet. Dus daarom dachten we van kom we proberen het weer eens. Al maakte het volgens mij niet eens indruk toen ik zei dat de luiers op waren... "Oh dan moet mama zo nieuwe kopen. Mag ik mee?"
pi_78531181
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:47 schreef Beaker het volgende:
Moonah, nieuwe foto's staan in het fototopic


Ja, ik heb even gekeken. Wat is zij toch een speciaal meisje. Ze heeft iets dromerigs dat ik erg mooi vind.


En Karin, ik kon het filmpje van je meiske niet zien.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78531711
Met onze zoon van 2,5 zijn we ook wat aan het spelen met zindelijk worden. Maar als meneer zin heeft en op het potje of op de wc gaat zitten, dan doet hij heel erg zijn best met persen, maar dan komt er niks uit. Hij kiest altijd eerst wat hij wil (poep of plas) en dan proberen maar.

Nu is er echter bezoek geweest van een vriendin en dat jongetje dat ouder is stond staand te plassen. Natuurlijk onder het toeziend oog van mijn zoon, want die kijkt altijd mee met iedereen in de wc. Nu wil hij ook staand gaan plassen, maar dat zag ik niet zo snel lukken.

Zijn er hier jongens van 2,5 of 3 jaar oud die al staand kunnen plassen? Nee toch?
pi_78531959
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:31:32 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78532917
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:35:58 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533074
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Tazz, wat fijn voor mahre!

Kersjes, misschien iets op het KDV? Hier krijgen ze om 3 uur weleens yoghurtdrank (yoghurt, melk en roosvicee), en een mariakaakje ernaast. Zo misschien? Chris doet soms ook rare dingen, die op het KDV dan normaal blijken..
En zo'n bange fase hadden we hier laatst ook. En dan voor simpele dingen ook zoals een sirene verderop in de stad. Maar het ergste is ook over gegaan gelukkig, en na die fase kon hij opeens weer wat nieuwe dingen. Wel noemt hij dingen nog eng. Op tv dan krijg ik de afstandsbediening met de opmerking "andere". Of de Cars auto, die kijkt eng (bozig).
Dat hebben we hier met uilen, al sinds D. heel klein is is ie daar enorm bang voor, omdat ze zo boos kijken. Vanavond weer een aanval van uilenangst. Zo zielig.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78533129
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:06 schreef Moonah het volgende:
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...

morgen maar eens zien of hij het zittend weer wil proberen, anders maar even een week pauzeren zodat hij deze interessante ontdekking vergeten is (hopelijk).

Ik zag trouwens wel een mini urinoir voor kinderen die je met een zuignap kon vastzetten in de badkamer, staat in een ouders van nu van een tijdje terug, plaatje:

, hier te bestellen: http://www.jippie.nl/contents/nl/p397.html

Maarja, eerst maar de normale wc onder de knie krijgen
pi_78533700
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:31 schreef Vivi het volgende:
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Loslaten Viefke! Echt! Alles op zijn tijd. Je kind kan niet álles snel en goed liefie.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...
Ik zeg maar niks over de piemel van mijn zoon.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:54:47 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533891
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78533926
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in. Inmiddels zijn we vele maanden verder en is hij er totaal niet meer mee bezig. Zindelijkheid, potjes, wc's... het kan hem allemaal gestolen worden helaas...

Deepfreez, op het kdv, dat zou goed kunnen!

Vivi, zal ik hem erin gooien?
Okay, komt 'ie dan:
Nog even doorbijten, het komt wanneer het komt... en tegen de tijd dat 'ie gaat trouwen doet hij het vast netjes op de wc
.... met gevoel voor drama....
pi_78534304
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:54 schreef Vivi het volgende:
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
Geen zin meer in, het nieuwe eraf, in een luier voelt het lekker?? Of hij voelt de 'druk' van jou?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78534349
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef Kersjes het volgende:
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in.
Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:06:15 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78534397
Het boeit hem gewoon voor geen meter, lijkt!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78534575
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:04 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had... [ afbeelding ]
.... met gevoel voor drama....
pi_78534767
Oh Karin ik had het filmpje van Meike wel bekeken, maar toen kwam er weer wat tussen Ik vond het zo schattig dat ze die dansjes helemaal in zich aan het opnemen was en dan na probeerde te doen Die kan zo haar eigen M3 beginnen hoor!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:46:49 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_78548599
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Het boeit hem gewoon voor geen meter, lijkt!
Dat heeft Ive ook lange tijd gehad. Tot opeens de knop om ging. Met 3,5 jaar was dat pas.

Ive kan staand plassen, maar dat leren we hem niet aan. Geeft zo'n zooi.
pi_78554935
Moonah, lief! dank je

Vivi, Jet had het ook Ik laat haar maar en nu begint ze zelf weer dat ze op de wc wil
Het komt echt wel weer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78559196
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:12:16 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78559444
Hier ook een nudist
Alles moet op de pot. Niet op de wc want die is eng..
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78559532
Oh hier wel de wc, waar ze dus bijna in kukelt. Ik moet ff een verkleiner halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 21:48:02 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_78569434
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Het boeit hem gewoon voor geen meter, lijkt!
Het kan Milo ook echt geen reet schelen dat hele zindelijk worden. Hij geeft niet eens aan dat hij gepoept heeft en als ik er naar vraag (omdat die verschrikkelijke meur echt niet meer te harden is) zegt hij doodleuk nee hoor mama. Tssssk je zou hem toch Verder hebben we hier ook een dwarse bompie op zijn tijd. Gelukkig moet ik nog steeds vaker om hem lachen dan dat ik boos moet worden, dus voorlopig zit hij nog niet in de gevarenzone Vanmiddag wilde hij mij "opeten". Ik vroeg aan Milo: heb je honger dan? Milo: jaaaa hommer in mensen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:55:37 #73
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78569946
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570643
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
jep papiertje in het water leggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:10:42 #75
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78570774
Nee, natmaken en hand aflikken . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570836
En een rol wc-papier is ook leuk speelgoed naar het schijnt. Heeft íe afgekeken van Dikkie Dik
Multifunctioneel ook, je kan er zelfs vissen mee vangen als je bovenaan de trap staat en de rol naar beneden laat afrollen.
"Devin, wat doe je?"
"Vissen vangen mama"
"En? Willen ze 'n beetje bijten?"
"Vissen hebben geen tanden hoor!"
.... met gevoel voor drama....
pi_78570844
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:10 schreef k_i_m het volgende:
Nee, natmaken en hand aflikken . .
haha, bah!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78580725
k_i_m, bah..
Devin

Hier ook echt geen zindelijkheid.. Chris meldt het niet eens als hij iets gedaan heeft. En als hij gepoept heeft, en je vraagt het ivm de walm, dan is het standaard nee. Als is het wel een harder nee als hij werkelijk er wat in heeft zitten
In de zomer maar eens in de tuin zonder luier laten rondlopen. Kijken of dat werkt..
  maandag 1 maart 2010 @ 09:41:34 #79
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78581120
Haha, dat wordt dus de 'nee' interpreteren Deepfreeze... daar word je goed in als ouder he?
Mijn middelste is nu eindelijk een beetje richting échte zindelijkheid aan het gaan al heeft ze wel regelmatig ongelukjes, maar wat ze voorheen ook deed was zeggen dat ze niet in haar broek had geplast (op een manier waardoor ik wist dat het juist wel zo was... ) en bijv. gewoon niet op schoot willen vanwege een natte broek... en zeggen dat haar broek gewoon nat was geworden door de regenplas buiten (ze was niet eens buiten geweest én het regende niet...)
Oei oei, wat zijn ze toch creatief die kinderen!
pi_78581386
Ieks die toiletmisbruikers.... ben ik blij dat Meike dat soort dingen nooit doet zeg!

Mijn meisje is 3!
Gister haar verjaardag gevierd, met een giga lading visite= giga veel kado's!
Ze wist echt niet meer waar ze het zoeken moest op een gegeven moment.
Het mooiste was toch wel haar nieuwe roze microfoon....uiteraard.

Vandaag mag ze trakteren op school, ze wilde vanmorgen in haar megamindy pak (ook gekregen gister) naar school, dat mocht.
Maar eenmaal op school aangekomen was die aandacht haar toch teveel, ze durfde de klas helemaal niet in haha. Dus toch maar weer de gewone kleren aan. Ze was nog helemaal een beetje siepig toen ik wegging, ze houdt er echt niet van om in de belangstelling te staan.... ben benieuwd hoe het de rest van de morgen gaat.
Tis ook wel goed voor haar dit soort dingen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78581692
Karin, nog gefeliciteerd met Meike haar verjaardag
Ook wel spannend zo'n dag in de belangstelling..

Suzanna, daar wordt je goed in inderdaad. Maar zo'n lucht om je kind heen verraad hem al snel
pi_78582981
Karin, van harte met je grote dame alweer
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 maart 2010 @ 11:15:51 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78583376
Karin, feli!

Jen heeft een boekje van Woezel en Pip, daar wordt tot 10 in geteld. Als ze het boekje pakt dan gaat ze 'm zelf lezen, en dan hoor ik dus: akt, neuge, tien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:42 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583484
Aaaah die Meike, dan toch weer zo verlegen. Niet zo raar hoor, in het middelpunt van de belangstelling staan is ook gewoon superspannend
En uiteraard nog gefeliciteerd

Suzanna, wat een slimmerikje heb je
.... met gevoel voor drama....
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:32 #85
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78584653
Nog gefeliciteerd met Meike!

Hier gaat het goed met zindelijkheid, alleen 's nachts nog een luier.
Alleen, paar keer per week "plast" ze in haar broek. Is dan net iets te laat met naar de wc gaan en heeft dan een drupje urine in de onderbroek zitten... ze is dan vaak druk aan het spelen en gunt zich geen tijd om te plassen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 1 maart 2010 @ 13:46:29 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78588819
Haha Kersjes, ik ben allang blij dat ze zo slim is geworden om zo min mogelijk in haar broek te plassen.

Julia is overdag helemaal zindelijk, maar wil de laatste tijd om onduidelijke redenen weer op het potje ipv de wc plassen elke keer... en kan zichzelf ook ineens niet meer afvegen terwijl ze dat voorheen juist wél zelf wilde. Raar hoor...

Nou ja, ze plast tenminste niet in haar broek. Dat is al heel wat ...
  maandag 1 maart 2010 @ 14:17:10 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590211
Ik zit tegen het wel of geen luier aan te hikken. De laatste dagen geeft Ruben keurig netjes telkens van te voren aan dat hij moet plassen of poepen en eigenlijk is alleen zijn nachtluier nat. Naar de wc of op het potje maakt niet uit, hij doet beiden, maar wel een lichte voorkeur voor de wc (maarja, als die bezet is, is het potje dus ook goed ). Na het plassen keurig afvegen, papiertje weggooien, zwaaien en op de knop drukken en dan handen wassen. Vervolgens een sticker plakken. Maarja, met een hele dag netjes op de wc gaan gaat het heel hard met die stickers (gisteren ook weer 7 stickers gescoord). Vanmiddag een gesprek op de opvang en dan wil ik hun mening wel eens horen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:21:01 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78590382
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:22:18 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590452
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:38:08 #90
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78591147
oh dat zindelijk worden. Ik wou dat ze al zindelijk waren. Heb er geen haast mee, maar zo'n wel/niet/wel/niet/niet/niet/niet fase....
Vanmiddag blijf ik thuis, dus de meiden maar weer eens zonder luier laten spelen.

En suzanna, nog van harte !
  maandag 1 maart 2010 @ 14:39:25 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78591205
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78591778
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
wat zijn dat voor broekjes? Nog nooit van gehoord?
  maandag 1 maart 2010 @ 14:57:02 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  maandag 1 maart 2010 @ 15:20:37 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_78592922
DSie heb je ook wel van gewone luiers
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:21:48 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78592982
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:20 schreef Troel het volgende:
DSie heb je ook wel van gewone luiers
Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:33:33 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_78593453
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
Nee, als die droog is dan kan je die toch ook nog een keer aan? Er zitten alleen niet van die strips op, maar ze zitten dicht aan de zijkant en je kan ze dus als een broekje aan en uit doen. Valt heel snel op of ze droog zijn of niet, dus als ze droog zijn verschoon je dan niet. Zijn ze nat kan je ze aan de zijkant openmaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:35:17 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78593498
Nou ja als het straks weer beter weer is gaat Jen mooi weer in de katoentjes... Ik verschoon bij elk plasje dus ik heb echt best wel wat luiers op een dag, en eigenlijk vind ik dat zonde.

Katoentjes op de verwarming vind ik een rotgezicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:18:19 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78595204
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:20:03 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78595276
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Luierbroekjes van katoen of die van de huggies?

Ik heb nu wel die van huggies, want ze is al groot en wilt vaak niet meer liggen bij het verschonen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:22:04 #100
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78595379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Ja! Das knap !

Waarom waren wij ook niet in Blijdorp ?
  maandag 1 maart 2010 @ 16:24:30 #101
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78595475
Van Pampers had ik ze. Daar staat nl Bob de Bouwer op en dat is natuurlijk een must have voor een dame van 2.

KP waarom was jij niet in Blijdorp....effe denken.....omdat jij altijd moet werken op vrijdag en ik er niet bij na heb gedacht dat het dus vakantie was en jij dus ook wel had gekund en mijn ouders vroegen of ik mee ging op hun abonnement. Daarom. Dus.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:33:05 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78595879
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:24 schreef Memmel het volgende:
Van Pampers had ik ze. Daar staat nl Bob de Bouwer op en dat is natuurlijk een must have voor een dame van 2.

KP waarom was jij niet in Blijdorp....effe denken.....omdat jij altijd moet werken op vrijdag en ik er niet bij na heb gedacht dat het dus vakantie was en jij dus ook wel had gekund en mijn ouders vroegen of ik mee ging op hun abonnement. Daarom. Dus.
oh.daarom.dus.
Noteer je even de schoolvakanties in je agenda ?
Ja...alle 12..
  maandag 1 maart 2010 @ 16:36:16 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78596035
Twaalf? Oja, ik was op zoek naar die Pabo opleiding...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:39:51 #104
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78596192
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:36 schreef Memmel het volgende:
Twaalf? Oja, ik was op zoek naar die Pabo opleiding...
Jaaaa, memmel for juf !
12 weken vakantie, inderdaad
pi_78597143
Nog gefeliciteerd met Meike! Zo te lezen heeft ze veeeeeel cadeautjes gehad.
Wat vond ze van de fiets?

Stiemie, Damian wilde ook niet zonder luier..
Ik had het gevoel dat hij het makkelijk zonder zou kunnen dus ondanks zijn protesten heb ik het wel doorgezet.
Ik heb gezegd dat hij pas weer een luier aankreeg als hij naar bed zou gaan.
Hij heeft overigens niet geschreeuwd omdat hij persee een luier aan wilde, maar meer een beetje piepen en simmen. Hij was gewoon een beetje boos en bang dat het hem niet zou lukken.
Sindsdien loopt hij zonder luier en het gaat perfect. Geen ongelukjes en meteen ook poepen op de wc!
Als jij het gevoel hebt dat Linde het wel kan, dan zou ik het doorzetten zolang ze niet te sterk reageert.

Damian houdt ook erg van puzzelen.. tenminste zolang hij ze leuk vindt.
Hij wil alleen maar Carspuzzels maken! Als je met een andere puzzel aankomt dan weigert hij om te puzzelen.
Binnenkort maar eens nieuwe aanschaffen want t/m 70 stukjes legt hij ze met gemak.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:45:46 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78605056
Pfff, zijn alle 2-jarigen zo? Is het echt een kwestie van consequent zijn? Gaat dat stampen dan ooit over in 'ja mama'.

*luistert nu naar de antichrist die door F. in bed gestopt wordt... Ik zie helemaal voor me hoe zijn hoofd op zijn schoudertjes spint...
Ik vind dit dus echt-echt-echt niet leuk en weet niet goed of het nou aan ons ligt (dus aangeleerd omdat wij stom zijn) of dat het 'normaal' is...
Net had hij 'straf' en moest van mij dus op het bankje zitten, en dat vertikte hij en toen kwam het hele scala van spelen, gillen, stampen, kroelen langs en ik bleef voet bij stuk houden. Wel heel moeilijk, vooral toen hij echt tegen me aan kwam hangen om te kroelen, maar ik vond echt dat ik voet bij stuk moest blijven houden.
Maar ben ik dan niet een enorme heks?

Bluh...
Er is ook geen peil op te trekken, de ene keer is er niks aan de hand, de andere keer echt totale paniek en krijspartijen omdat hij zelf zijn sokken uit had willen doen. Om vervolgens de keer erop het weer prima te vinden dat ik het doe. Schiet mij maar lek...
***
  maandag 1 maart 2010 @ 19:47:00 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78605121
Duidelijkheid en grenzen, dat hebben ze nodig nu BE. Het is niet leuk maar later pluk je er de vruchten van. Het is ff doorzetten..nog een paar maandjes dan zul je het ergste wel gehad hebben.
Ik leef met je mee. Echt heel erg
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:48:24 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78605199
Kan er echt wel om janken. Helemaal niet leuk om hem zo boos te zien (en weten dat het is omdat jij iets zegt of doet) maar ja... rationeel weet ik ook wel dat het 'nodig' is, maar damn...
Ik had dit dus echt niet verwacht he... dat het zo moeilijk zou zijn.
***
  maandag 1 maart 2010 @ 19:51:02 #109
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78605340
Wij hier noemen dat altijd het hart/hoofdconflict Het is heel makkelijk om toe te geven en toch te troosten en te zeggen 'laat ook maar' maar op de lange termijn doe je jezelf en je kind daarmee te kort.
Je kunt best wel een beetje water bij de wijn doen af en toe heb ik geleerd, je hoeft echt niet overal de strijd om aan te gaan maar sommige dingen kunnen gewoon niet en uiteindelijk moeten ze toch gewoon luisteren
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:55:58 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_78605588
Hier gelukkig nog niet van die heel erge drama's *afklopt*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 20:00:15 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78605820
Nou BE klinkt als een doodgewone avond hoor Hier ook 43.567.987 x van het strafmatje komen en dan met een stalen gezicht en zonder iets te zeggen weer terugzeten... Tsja soms breekt mijn hart dan wel hoor, maar ja ik heb wel gemerkt dat 1 x toch toegeven zorgt dat het de keer daarop nog langer duurt Dus dan maar gewoon gedachten op nul en doorgaan.

Of als je nee zegt dat ze dan antwoord: "WEEEHEEEL! Stomme mama!", "Nee dat wil ik niiiiieeeeeet!!!!" of "Mag ik zelf weten!" En natuurlijk is het ook vaak genoeg wel leuk en gezellig, maar met dingen die ECHT gevaarlijk zijn of gewoon niet kunnen (Ze probeerde vandaag of ze ook bovenop Esmee kon zitten ) dan moet ik van mezelf gewoon echt doorzetten.

O ja en Linde heeft vandaag op het potje geplast (en van schrik stopte ze met plassen en deed de rest van de plas daarna in haar broek ) Maar het was wel heel goed vond ik en dat leverde de laatste sticker van het beloningsvel op en dus kreeg ze een cadeautje Een ketting met armbandje van H&M en ze is er zo blij mee
  maandag 1 maart 2010 @ 20:05:34 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78606130
Ik vind mezelf dan echt zo stom, want soms is het om iets heel kleins dat dan volledig uit de hand loopt.
Hij wilde net spelen, ik zei 'nee, even wachten' waarop hij zich bovenop me stort en ik dus vind 'nee is nee'. En dat is eigenlijk vooral omdat hij dus echt totaal helemaal nooit zomaar luistert.
'Sasha gooien' 'nee' = toch doen. Sasha nog een keer? (Maakt niet uit wat) 'nee' = toch doen.
Echt. Niets lijkt tot hem door te dringen.
Waardoor ik weer ga twijfelen of ik dan niet veel te vaak nee zeg, maar hij mag gewoon niet zelf op het opstapje gaan staan en zijn handjes wassen, en gooien met een bal mag ook niet, en 20 keer tubbies kijken ook niet en... en... en... Ik voel me soms heel naar en streng terwijl het ook idd echt vaak genoeg gewoon leuk is, maar dit soort dingen zuigen me helemaal leeg lijkt het.
Bwuh... Zo stom. In de woonkamer willen fietsen, ben ik dan echt zo'n trut dat het niet mag? Nadat we net een half uur buiten hebben gelopen en gefietst? Valt wel mee toch?

Nou ja, morgen heb ik vast weer spijt van mij gezever, maar soms vraag ik me echt af of ik het dan echt zo fout doe.
En dan echo't dat AP topic door mijn hoofd en dan voorzie ik hier echt totale chaos als ik op die manier met hem om zou gaan.
***
  maandag 1 maart 2010 @ 20:10:48 #113
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78606397
Ik merkte hier laatst op dat Beppie begon te gillen toen mijn wederhelft iets afpakte, waarop hij het gelijk terug gaf. Daar werd ik ook onverdeeld vrolijk van .

Hier ga ik er maar vanuit dat ze gewoon helemaal niet luistert. Dan valt het altijd weer mee. Ze mag al niet meer mee boodschappen doen omdat ze van begin tot eind de hele tent bij elkaar krijst en ik niet met een kind op de arm ook nog het karretje kan duwen en mijn wederhelft kan instrueren.

Als ik alleen ben met haar gaat het wel 9 van de 10 keer goed .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78607448
In de woonkamer fietsen mag hier ook niet hoor BE....

Meike heeft er ook een handje van tegenwoordig om als ze iets niet mag er achteraan te roepen: "dan vind ik jou stout!"

Ze had het zo leuk gehad vanmorgen op school, was heel enthousiast geweest met haar feestje, ze hebben bergen foto;s gemaakt, en de lol straalt er inderdaad vanaf!

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78607531
Zo herkenbaar BE! Amber heeft er nog steeds een handje van. Wat TF zegt: consequent blijven en niet toegeven. Het is geen leuke fase!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:33:08 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78607604
Oh kijk dan, wat leuk idd!

Nog even als tegenhanger dan, ik lach me echt suf om hem ook hoor, de hele dag door. Zijn nieuwe stopwoordje is 'toch?'.
Oscar honger, toch? Sasha boterham eten, toch?
En dan met zo'n mierzoet zijwaards gedraaid koppie erbij.
En door het dolle staan springen toen ik vanochtend zei dat we gingen fietsen.
En aan het knopje van mijn electrische matras zitten en dan vragen 'zo betert?'
Echt, veeg mij maar op, ik smelt dan echt hoor.
Oh kijk! Boom! En nog een! En nog een! Oh kijk! Wolken! Oh kijk!
***
  maandag 1 maart 2010 @ 20:35:35 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78607716
Oh Meike je straalt helemaal Wat zie je er jarig uit!

Fietsen in de huiskamer mag hier wel

Maar soms ook echt knullige dingen die gewoon niet mogen. Zo mag Linde gewoon niet aan de kinderwagen zitten als Esmee erin ligt. Ze heeft een keer bijna de wagen de straat op geduwd en de wagen tussen de liftdeur in geduwd toen ik snel de post pakte dus ik wil gewoon dat ze eraf blijft. Lijkt soms overdreven, maar ja dat is gewoon een regel hier. Net als opruimen als je klaar bent met spelen en aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is. Voor anderen misschien onzin of te streng, maar ja dat is dan hun probleem.
pi_78607770
Je leert de gewone dingen echt waarderen met een peuter!
Zo zag Meike vandaag een regenboog....ze leek zelf wel betoverd ervan....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 1 maart 2010 @ 20:39:20 #119
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78607893
Het is ook lastig, ze willen je zo graag bewerken en ze zijn stiekem heel slim. Maar ze zijn ook jong en klein en ze weten niet waar ze aan toe zijn. Door keer op keer duidelijk te zijn en vol te houden, worden ze steeds weer bevestigd dat er grenzen zijn. Grenzen die ook veiligheid bieden. Ik vind het regelmatig ook moeilijk om vol te houden, maar ik merk nu wel dat het werkt. Ze luistert zeker niet altijd, maar wel behoorlijk vaak.
Ik merk dat het goed werkt om iets te zeggen voordat het zover is. Dus 'je mag nog even spelen'. ' We gaan dadelijk weg'. 'Nog een laatste keer van de glijbaan.' Het uiteindelijke moment komt dan minder onverwachts. En het is gewoon moeilijk. Zal de laatste zijn om dat te ontkennen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 maart 2010 @ 20:41:02 #120
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78607974
Oh ja, boodschappen...
Ik ontwijk tegenwoordig het koelvak en koop melk en toetjes enzo tijdens mijn lunchpauze. Het is namelijk elke keer hetzelfde liedje als we erlangs lopen: hij wil Danoontjes. Op zich okay, ware het niet dat hij ze niet lust en ze dus ook niet eet. Na een paar keer proberen en ze ongebruikt hebben moeten weggooien koop ik ze dus niet meer. Daar is meneer het niet mee eens, met alle krijspartijen van dien
.... met gevoel voor drama....
  maandag 1 maart 2010 @ 20:43:26 #121
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78608070
Scherm lang open gehad...


Wat een stralende jarige Meike!
.... met gevoel voor drama....
pi_78608540
Aaah Meike! Wat is ze blij.

Iedereen heeft zo zijn eigen regels in huis. Maar het klinkt echt niet (te) streng BE.
Alles is verder al gezegd, dus ik heb weinig toe te voegen.
Ik zou gewoon doorgaan zoals je het eerder ook deed en dan maar 'wachten' op een betere periode!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:08:05 #123
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78609370
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:39 schreef YPPY het volgende:
Ik merk dat het goed werkt om iets te zeggen voordat het zover is. Dus 'je mag nog even spelen'. ' We gaan dadelijk weg'. 'Nog een laatste keer van de glijbaan.' Het uiteindelijke moment komt dan minder onverwachts.
Dat ja. Ik zeg (bijna) altijd "Het is hoog tijd, nog eventjes en je gaat naar bed." Of zoiets dergelijks. En wat hier ook heel goed gaat is laatste keer, of nog één keertje. En daar wel consequent in zijn. En proberen te bedenken waarom je kind per sé iets wil doen. Als je je daarin kunt inleven maakt het het ook makkelijker om iets toe te staan. En wat ik ook vaak doe is bij mezelf nagaan of ik iets écht belangrijk vind. En dan heb ik het verhaal van indertijd Sugar in mijn hoofd (in kleutertopic, of eigen topic??), over M die een tekening voor een vriendinnetje had gemaakt maar die uiteindelijk niet wilde afgeven. Sugar hield voet bij stuk want wilde consequent zijn. Maar de sfeer was helemaal niet meer gezellig. Ik probeer er dan vaak een draai aan te geven, of een soort van compromis te sluiten waarbij het iig níet lijkt alsof Thies alsnog zijn zin krijgt.
Maar ik denk dat ik makkelijk praten heb, want heel vaak herken ik verhalen over die hele peuterpuberteit helemaal niet (en BE, dat bedoel ik niet om mezelf op de borst te kloppen of een heilig boontje te zijn, maar Thies is gewoon een heel makkelijk kind in deze ).
Oh, en fietsen in de woonkamer mag hier wel. We hebben geen tuin....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:09:29 #124
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78609455
Boodschappen doen is juist een van de dingen waar ik met Linde echt nooit problemen mee heb Ze vindt het dan wel heel leuk om boodschappen op de band te leggen en dat mag. Ik kan ook gerust met haar een speelgoedwinkel in om alleen een cadeautje voor een ander te kopen. Jammer, volgende keer is zij weer aan de beurt. Hier is het juist vooral thuis dat ze gaat uitproberen. Of komt dat buiten straks nog?

O ja en 'nog een keer' en 'een laatste boekje lezen en dan...' zijn hier ook dagelijkse kost
  maandag 1 maart 2010 @ 21:10:22 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78609507
En hoera voor MegaMeike! Proficiat Karin.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:17:50 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78609964
Kersjes! Dat zo ik idd ook vertikken, ze te kopen, maar als dat drama's oplevert is dat wel heel erg vervelend

Ok, consequent blijven dus. *nieuw voornemen...
Met daarbij dan ook meteen rustig en relaxed. Want mijn boosheid is natuurlijk deel van de lol...

Ja, dat aankondigen doe ik idd ook wel en vanmiddag ging hij ook helemaal zonder mokken mee naar boven. Zaaaaaaalig! Ik kan ook niet wachten tot hij klok kan kijken, dat je kan zeggen 'als de grote wijzer daar staat, dan...'

Overigens even daarvoor had hij (denk ik achteraf) mijn laatste niet gehoord over een filmpje op de laptop want dat was echt dik drama, maar ik heb wel vol gehouden. Omdat anders het hek idd van de dam is.

Tel je zegeningen Moonah!
***
  maandag 1 maart 2010 @ 21:26:02 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78610541
Hier rende Beppie gelijk naar het schap met Nijntje koekjes als we haar loslieten in de supermarkt. Ik denk dat ze haar 2 dorpen verderop nog konden schreeuwen als ik rustig aan het uitleggen was alles weer teruglegde, omdat er geen 100 pakken koek in het karretje mochten .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78610882
Wat fijn dat Meike het naar haar zin heeft gehad!!

BE, dat klinkt als een lekker peuterpubertje..
Hier niet zoveel advies. Wij wachten nog rustig af, tot de storm ons treft
Chris heeft weleens dwarse buien, en koppige momenten, maar eigenlijk zijn die makkelijk te omzeilen/te overleven..
pi_78611064
Meike

BE, volgens mij niet te streng hoor, maar wel lastig en enigzins herkenbaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78611380
Moonah, wees maar blij dat je het niet herkent.

Damian kan echt met periodes heel vervelend zijn. Geen driftbuien zoals eerder maar wel ons totaal negeren, helemaal niet luisteren, overal tegendraads op reageren. Zo'n periode duurt een week of 2 en daarna is het ook weer over en luistert hij weer als de beste, klaagt hij niet meer en vindt hij alles weer leuk. Het is gewoon echt alsof hij het nodig heeft om 1 keer in de paar maanden even flink tegendraads te zijn.
Op dit moment luistert hij ook weer wat slechter. Op het KDV pakt hij spullen van andere kindjes af en heeft hij afgelopen week al een paar keer zijn vriendjes geslagen (en andersom ook, dus het komt wel van 2 kanten) en afgelopen weekend was hij best gemeen tegen zijn nichtje! Zoals spullen afpakken en dan roepen: huilen, huilen, ga jij maar huilen! En dat met een gemeen stemmetje. Ik vraag me echt af hoe hij daar nou bij komt, want ik schrok er best wel van.

Damian heeft verder van die vervelende dingen waarbij hij niet luistert. En dat blijft gewoon terugkomen. Dan gaat het weken/maanden goed en dan zomaar uit het niets begint hij daar weer mee. Zoals in een volle parkeergarage zijn hand lostrekken en heel hard wegrennen. Dat is gewoon ontzettend gevaarlijk. Hij weet ook gewoon dat we dat niet kunnen negeren. Waarschijnlijk doet hij het daarom.
Wij hebben geen idee hoe we hem dat 'afgeleerd' krijgen.
  maandag 1 maart 2010 @ 21:42:28 #131
108648 cattie
lieve moeder
pi_78611482
Ive heeft ook zo van zijn momenten. over het algemeen is het een heel lief ventje, maar soms.... Als hij iets doet wat niet mag, moet hij naar de gang. Hij mag terug komen als hij sorry kan zeggen. Soms is dat binnen 10 seconden zo, soms komt hij terug, weigert sorry te zeggen, moet weer de gang op, gaat tegen de deur aan rammen en gillen, waarop ik de deur open ruk om hem boos toe te spreken, waar hij van schrikt en nog bozer van wordt. Uiteindelijk eindigen we dan in elkaars armen waarbij ik tranen in mijn ogen heb en hij heel zielig halfjes sorry mompelt...

Vanmiddag was hij gevallen en deed zijn voetje pijn. Vervolgens heeft hij een uur lang heel zielig op de bank gelegen, alleen maar auw auw auw zeggend. Ik was al een plan aan het maken voor als mijn man thuis was (hap bellen, man met Ive naar hap, enz). Komt papalief thuis, en alles was over. Geen auw meer te bekennen.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:05:43 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78613068
Oh de drama's klinken heel bekent. ...

Nee niet doen, hoor ik de hele dag van Jen. Gezellig hoor
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:42:08 #133
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78615524
Die drama's klinken idd heel bekend. Ik moet zeggen dat het nu wel weer wat beter gaat. Ze praat nu ook
meer dus dat neemt ook veel frustratie weg. En 's ze dan iets niet mag roept ze: weg mama, Anna is hele boos op jou!

En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:49:39 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78616015
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:42 schreef Memmel het volgende:
En ze heeft vandaag haar plasdiploma gehaald! Hoe scheetig is dat!!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 maart 2010 @ 22:58:10 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78616565
Jullie ook al zo'n knappe Anna!

Die van ons heeft, na d'r zwemdiploma's en d'r plasdiploma nu ook een certificaat van de kapper. Als ze nog drie keer gaat, krijgt ze zelfs het diploma.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 1 maart 2010 @ 23:39:57 #136
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78618731
Heuj, dan had onze Anna al zwarte band kapper gaan gehad! Ze heeft al twee keer een stempelkaartje vol gemaakt <3
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 06:04:24 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78622872
Bij de andere kappers kreeg ze ook niks, maar nu ineens wel. Certificaat ligt veilig in d'r boekenkast, je mag er niet aankomen, pas op!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:25:52 #138
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78623105
Peuterdriften! Ook hier.
Gister nog..
Pien ligt op de commode en Floor moppert wat door de kamer. Dus ik vraag aan haar of ze het vieze shirt van haar zus in de wasmand in de badkamer wil leggen. Dat wil ze!
Ze krijgt dus de deur van de badkamer niet open...en bleren, schreeuwen en huilen. Dus ik zeg "Niet huilen, gewoon zeggen"....

Komtie...............*gillen/schreeuwen/huilen aan*

" Floor mag wel huilen, niet gewoon zeggen, jij NU helpen"

Ik denk " de groeten, dame"
Maar ondertussen denk ik "je weet het dondersgoed, hier kom je niet mee weg".

Ik vraag dus aan Pien of ze op de commode blijft liggen. Dat wil en doet ze ook. Ik grijp floor en zet haar met de rug tegen de muur. "Zitten blijven", zeg ik.

Alle aandacht richting zus. Nadat dame F gekalmeerd is + 2 minuten zeg ik tegen haar dat ze dingen gewoon moet zeggen. Ik vraag of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Nee".

Opnieuw zitten.
Intussen vraagt ze om boekjes/puzzels en zelfs de kat, want het is niet zo gezellig .
Ik wacht tot ze stil is en vraag opnieuw of ze het begrepen heeft. Ze zegt "Ja, ikke gewoon zeggen en niet gillen tegen mamma"

Er wordt gekust en geknuffeld en de "wedstrijd" is gewonnen!
En uiteindelijk ook nog dat shirt poeslief in de was gooien
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:06:09 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623385
Heel herkenbaar KP! En van een ander klinkt het dan ineens zo schattig!

Sasha kan ook gaan mopperen om niets dan. Gisteren had hij uit bozigheid een schop tegen het kattenluik gegeven, kapot, dus ik had hem uit de keuken gebannen. Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

En waar ik echt ook heel slecht tegen kan is dat hij eerst moord en brand schreeuwt en als ik hem dan rustig heb en vraag of hij wat wil drinken of zo gaat hij onhoorbaar fluisteren. Eig meer heel zachtjes ademen terwijl hij woorden vormt. Ik weet niet waarom, maar ik vind dat zo irritant. Want ik hoor hem dus gewoon echt niet dan. Dus als dat een tijdje zo gaat dan zet ik hem toch maar weer in bed (als het bijv. daar om gaat ofzo) maar dan is het weer gillen krijsen slaan schoppen. Maar hardop zeggen wat er aan de hand is ho maar. *zucht*

Maar goed, vanochtend was hij wel weer heel schattig en lief in bed.
Zelfs om 05.30. 'Mama wakker, toch?'.
***
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:25:25 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623594
Gister toen Jen weer eens aan het draken was tijden het eten (hobby van haar) gaf ik haar de waarschuwing dat als ze niet ophield met het keukenkastje leeghalen ( ) dat ze dan maar even op de gang moest gaan zitten. Jen speelde oostindisch doof.... Dus papa staat op, Jen ook, gebogen hoofd en mopperend liep ze naar de gang en deed de deur dicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:33:11 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623699
***
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:43:06 #142
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623849
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:33 schreef Brighteyes het volgende:

Het werkt goed he de gang?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:48:35 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78623932
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
***
  dinsdag 2 maart 2010 @ 08:50:41 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78623968
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons niet, meneer gaat of op het kruipluik staan stampen, of probeert de voordeur open te doen, of loopt de trap op naar boven.
Vandaar maar gewoon op het houten bankje in de kamer.
Wij hebben geen boven.... Tot zover blijft ze netjes op de plek waar ik haar neerzet.

Wat doen jullie tegen slaan? Jen slaat dus bij alles wat haar niet zint. Handen vasthouden, zeggen dat het niet mag, de gang enz... Is dit een kwestie van volhouden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78624254
Volgens mij had ik gisteren nogal lopen mopperen, gisteravond met naar bed brengen hoorde ik mezelf terug:
Mihte niet huilen, Mihte kan woon paate. Isse veel selliger...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78624431
Mikael heeft dat soort buien gelukkig niet. Hier is eenmaal waarschuwen eigenlijk altijd wel voldoende. Hij wil nog wel eens gaan huilen of miepen als ie zijn zin niet krijgt of als iets niet lukt. Maar dan is het hier ook dat ie gewoon moet praten want dan kan ik hem verstaan en snap ik wat ie wil. En dat gaat nu ie ouder word steeds beter. Mijn bijna kleuter die eigenlijk hier niet meer hoort voor mij gevoel
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78624621
Wat een draakjes

Tico, hier is het een kwestie van volhouden. Soms leeft het slaan even op, maar dan is het 1 keer waarschuwen, 2e keer op de gang. Eerder duurde het dan een paar dagen, maar tegenwoordig is dat na een ochtendje proberen wel weer over. Vaak is het hier gewoon frustratie/driftbuien/onrust die hij eruit gooit. Als het vaak gebeurd ga ik iets "veiligs" doen. Zoals koekjes bakken, of samen schoonmaken, dat leidt af van die onrust en is hij daarna vanzelf weer rustig..

Ik wilde hier iets gaan tikken over een niet-op-het-potje/wc-durf drama. Maar natuurlijk doet hij het nu wel opeens. Zonet 5 minuten op het potje gezeten en 1 druppel erin. Naja, het ging vooral om het durven zitten. Een plasje is nog een stap verder.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:17:46 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78625905
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:06 schreef Brighteyes het volgende:
Stond hij aan het hekje te rukken en duwen: Sasha citroen eten! Hij is nog nooit in de buurt van een citroen geweest, kent het alleen uit een boek.

Whaaahhaha! geweldig! Dat hij van gekkigheid niet meer weet wat hij moet roepen in zijn boosheid! En dat fluisteren heeft Thies ook een poos gedaan BE. Ik denk dat het een soort van experimenteren is van wat je allemaal met je stem kunt doen.

En over dat slaan Tico, ik denk idd blijven herhalen, hand vastpakken "Nee, niet slaan".

En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?

Thies kan ook wel piepen/zeuren, maar dan zeg ik "Niet zeuren" en dan herhaalt hij het met zijn stem bijna een octaaf lager.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:27:56 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78626282
Slaan en spugen wil hier ook nog wel eens een probleem zijn. Het spugen is nu wel zo goed als over. Maar af en toe deelt ze zomaar een klap uit.

Ik merk wel dat boos worden impact heeft. Niet altijd direct, maar Anna blijft er wel over praten. Alsof het een soort verwerking is. Ik grijp die kans dan om haar te laten vertellen hoe ze het dan had moeten doen en dan komt het er weer uit. ("Anna moet naar mama luisjeren")
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 12:50:36 #150
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78632109
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:17 schreef Moonah het volgende:

[..]


En KP, waar ik nou zo benieuwd naar ben, gilt Floor dan ook niet meer in het vervolg?
Vandaag nog niet
Over het algemeen is het gemopper enzo dan wel even over voor een paar dagen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:54:58 #151
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78634586
oh, wat een herkenning hier die peuterbuien!
gister heeft het weer een half uur, 45 minuten gestormd in huize Eli.

hij kwam thuis, PR was het debat aan het kijken, dus meneer wilde Mario kijken (oftewel, PR mario spelen, en Eli kijken). We hebben geen Mario gespeeld en PR heeft het debat opgenomen en na Eli's bedtijd bekeken. Ik zal jullie verdere, luidruchtige, details besparen.

hier helpt het wel om een beete uit te leggen en aan te kondigen. Dus bij Mario spelen, als PR geen zin meer heeft, gaat hij nog 1 keer tot het vlaggetje (einde van de level), en dan is het klaar. Werkt prima. Mits Mario niet eerst nog 6x doodgaat voordat het vlaggetje bereikt is, want dan wordt PR gefrustreerd, maar dat terzijde.

En bij gooien zeggen we er nu bij dat hij niet mag gooien, want dan kan het stuk. Stuk is stom en stout, dus daarom is gooien stout. Als Eli gooit, krijgt hij straf. Very simple. En dan worden we nog steeds regelmatig uitgeprobeerd, maar dan blijft hij idd makjes op zijn strafplek zitten, want hij wist dat hij straf zou krijgen.

En stiekem vind ik die tirades alleenmaar schattig en een groot compliment. dat betekent dat hij zich bij ons veilig genoeg voelt om zich volledig te laten gaan en zijn gedragsrepertoire uit te proberen. op het kdv en bij oma is hij namelijk poeslief. Thuis ook wel, hoor! Buiten de peuterbuien om
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:05:15 #152
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78634989
Davinia als ik het zo lees klinkt het ook wel schattig, en de verhalen van anderen ook, maar dat schattige is hier thuis toch vaak ver te zoeken hoor

Dan probeer ik onverwachts een soort van telefonisch sollicitatiegesprek te houden (als mama belt moet je even stil zijn Linde...) terwijl ik ondertussen een krijzende peuter aan mijn been heb omdat de fisher price kassa niet doet wat zij wil en ik niet meteen in de houding spring om te helpen en ze dus maar haar zusje gaat pesten om aandacht te krijgen, die (logisch) dan dus ook gaat huilen en de mevrouw aan de telefoon ondertussen vraagt wat mijn sterke en zwakke kanten eigenlijk zijn (uhh zoals u merkt, kan ik heel goed multi-tasken???)... Op dat soort momenten laat ik liefst alles thuis even in zijn sop gaarkoken en ga ik op het balkon staan (ware het niet dat ik daar al eens bijna opgesloten ben door mijn peuter die aan het ontdekken was hoe die grendels op de deur nou eigenlijk werken )

Ps: valt het op dat ik een #@$@$-dag heb en er even kind-technisch gezien een beetje door zit
pi_78635123
Oeh Stiemie, dat zijn geen handige momentjes voor peuteracties inderdaad.
Is het nog wel een beetje gelukt dan met de sollicitatie?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:12:19 #154
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78635283
Ik hoor volgende week of ik een uitnodiging van het bedrijf krijg (telefoontje was via een recruitmentbureau). In ieder geval niet meteen een nee, of dat durfde ze me niet meer aan te doen op dat moment

Hoe doen jullie dat trouwens met bellen? Linde weet dat ze er niet doorheen mag kwekken, maar weten en doen zijn 2 heeeeele verschillende dingen. Ik ben zo stom geweest om te zeggen dat ze wel wat mag zeggen als ik mijn vriend aan de lijn heb. Nu begint elk telefoongesprek dus standaard eerst een kwartier met: "is dat papa? Mag ik papa praten? Ik ook papa zeggen van potje plassen! ik zeggen. Mag ik papa?" etc....
pi_78635310
oi Stiemie, dat klinkt niet zo gezellig inderdaad.. Kan Linde dan niet even op haar kamer spelen? Of jij met Esmee even op jullie slaapkamer en Linde in de woonkamer?
Naja, Chris is daar misschien weer makkelijk in. Als ik met de telefoon naar de gang loop blijft hij wel in de woonkamer spelen zonder gebler..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:15:35 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78635416
Stiemie

Davinia, ik vind jou altijd zo heerlijk nuchter overkomen!

Devin heeft me geholpen met de badkamer schoonmaken. Lekker samen schrobben en kletsen Voor het eerst dat ik het leuk vond om de badkamer te doen! En het mag straks nog even over, heb namelijk geen chloor durven gebruiken met hem erbij.
En daarna gingen we naar zolder: ik ging was vouwen en hij was van losse planken en balken een huis aan het bouwen. Ook nog op spokenjacht geweest in de smalle bergruimte achter de muur, heel spannend vond hij het, hij bleef namelijk herhalen "Niet bang wezen (dat woord gebruik ik nooit) mama, spoken doen niks hoor! Spannend he? Ik zal je begemmenen (beschermen)"
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:15:55 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78635435
Dat is niet echt handig want dan kan ik niet zien wat ze daar uitspookt. Zodra ik uit beeld ben, gaat ze namelijk vanalles uitproberen (goh waar is dit knopje van de oven eigenlijk van? Mama zegt wel dat de kat heel bang is en dat ik 'm niet moet aaien, maar ik kan het natuurlijk best even proberen... en zou ik zelf in de vensterbank kunnen klimmen?) Bovendien is ze sinds ik veel vaker (werkloos) thuis ben echt een soort van zwaan-kleef-aan geworden. Waar ik ben, is zij ook
pi_78635484
Mijn eerste gedachte was ook dat ik even naar de gang was gelopen. Maar goed, dan zie jij ook niet wat Linde evt met Esmee uitspookt.
Meike bemoeit zich niet zo met mijn telefoongesprekken. Af en toe bellen we samen naar papa als ze hem graag iets wil vertellen. Verder speelt ze eigenlijk meestal gewoon verder....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78635537
En als je haar een eigen telefoon geeft dan?
Kan ze zelf ook haar sociale contacten onderhouden haha
(een speelgoedtelefoon he, geen Iphone oid)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78635869
Chris is niet zo avontuurlijk als Linde blijkbaar. Die kan ik gerust even alleen in de woonkamer laten.
En Chris is ook niet zo'n babbel, dus dan verder geen tips helaas..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:33:03 #161
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78636133
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als je haar een eigen telefoon geeft dan?
Kan ze zelf ook haar sociale contacten onderhouden haha
(een speelgoedtelefoon he, geen Iphone oid)


Ze heeft een schitterende knalroze hello kitty telefoon, maar ja daar zegt natuurlijk niemand wat terug. Al kan ze er wel hele gesprekken mee houden (Hallo! Nee thuis bij de poes. Ja leuk hoor. Nee vanavond pasta... )

Overigens is er geen deur bij ons tussen huiskamer en gang dus dat schiet ook niet op. Slaapkamers hebben wel een deur, maar dan gaat ze gewoon voor de deur naar me staan gillen. Ik leg voortaan maar een rolletje plakband naast de telefoon Nou ja de grootste frustratie ben ik inmiddels gelukkig weer kwijt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:42:28 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78636531
stiemie, kanje dr niet in dr ledikant zetten?
"als je niet stil bent als mama belt, zet ik je in bed en doe ik de deur dicht!"

als je wil, kan je dan wel een keertje met mij proefbellen, of dat werkt.
ik neem aan dat ze de stem van je moeder wel herkent, namelijk. en dan is het krijsen om oma
ik ga je binnenkort weer leuk pm'en! ik kom er echt niet aan toe
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:43:44 #163
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78639061
Ja zoiets als in bed zetten heb ik ook al eens aan gedacht, maar ja dat moet dan voordat je opneemt, of ik moet weer zeggen dat ik terug bel. Pff ik neem op de dagen dat ik alleen ben met de kinders maar gewoon helemaal geen telefoon meer op denk ik
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:51:35 #164
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78642091
Puberende peutermoeders,

vanaf 3 zeggen ze "Oui!!"
Dat is Frans voor "Jazeker, dat willen/doen we meteen! "
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:07:24 #165
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78642814
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:51 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Puberende peutermoeders,

vanaf 3 zeggen ze "Oui!!"
Dat is Frans voor "Jazeker, dat willen/doen we meteen! "
Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:12:11 #166
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78643008
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:

[..]

Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
Mijn Frans is zo ontzettend tres bien, dat komt helemaal bon !
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:16:09 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78643146
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:

[..]

Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
Sorry Chaca.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78650550
Haha Chaca .
Nou voor een cursusje Frans naar KP dan, moet helemaal goed komen.

Stiemie, als ik telefoon heb dan blijft Mirte maar roepen: "deze deze deze" (oftewel, ik wil ook met papa praten, ook als ik papa niet aan de telefoon heb), dus tegenwoordig zeg ik dan: mama gaat even bellen, het is niet voor Mirte. En dan gaat het redelijk goed. Ik kan overigens wel even weglopen naar de gang ofzo, zolang ik de deur maar niet echt dicht doe en even zeg wat ik ga doen en dat ik zo weer terug ben.
Als ik Iris naar bed breng blijft Mirte ook even alleen beneden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:46:06 #169
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78652649
Ik telefoneer eigenlijk niet zoveel. En als ik moet bellen, dan doe ik dat als de meiden in bed liggen.
De meiden blijven ook wel eens alleen beneden. Gaat prima, als er wat is, dan staan ze onder aan de trap en zeggen ze wat er aan de hand is/wie wat heeft afgepakt/wat kapot/kwijt is of dat er een vogel in de tuin zit.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:55:48 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78653240
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
of dat er een vogel in de tuin zit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:19:13 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78654881
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ik telefoneer eigenlijk niet zoveel. En als ik moet bellen, dan doe ik dat als de meiden in bed liggen.
De meiden blijven ook wel eens alleen beneden. Gaat prima, als er wat is, dan staan ze onder aan de trap en zeggen ze wat er aan de hand is/wie wat heeft afgepakt/wat kapot/kwijt is of dat er een vogel in de tuin zit.
vooral dat laatste ja.... Mama mama mamaaaaaaaa!!!!!! Ik kom in blinde paniek aangerend me ondertussen voorbereidend op de grootste chaos ooit gezien... '...een pin mama, kijk, een hele mooie met koetjes (voetjes)' ....zucht..
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:22:50 #172
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78655135
Precies Memmel dat dus

Maaaamaaaaa! Maaaamaaaa Esmee!!!! Mama snel Esmee!!! *komt hijgend de hoek om scheuren* "Kijk Esmee heeft de giraf"

En het nadeel als je aan het solliciteren bent, is dat je nooit kunt plannen wanneer die telefoon gaat.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:29:37 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78655590
oh, stiemie, ik zou wel zeggen 'excuus, ik leg even mijn niet-luisterende peuter in bed, heeft u een ogenblikje?' zou op mij wel daadkrachtig en efficient overkomen. maar dat ben ik.

ff vraagje aan de ouders die ook een baby hebben: wat doen jullie als de peuter gaat muiten tijdens het voeden? ik heb nu aviva afgekoppeld, op tafel gelegd ( ) en eli straf gegeven, maar dat gaat niet zo lekker als ze wel net begint met drinken... hij was echt aan het proberen of ik hem echt straf zou geven, maar ik vrees dat dit vaker gaat gebeuren...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:31:07 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_78655706
Onherkenbaar dit
Vanavond, ver na bedtijd, voetstappen in de gang. Deur open, voetstappen versnellen...Naar boven...lag jij niet in je bedje? Jawel hoor! Ben je er niet uit geweest? Nee. Ben jij nu aan het jokken? Nee hoor, echt niet....
Lekker douchen!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:32:33 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_78655804
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:31 schreef sjak het volgende:
Onherkenbaar dit
Vanavond, ver na bedtijd, voetstappen in de gang. Deur open, voetstappen versnellen...Naar boven...lag jij niet in je bedje? Jawel hoor! Ben je er niet uit geweest? Nee. Ben jij nu aan het jokken? Nee hoor, echt niet....
Heee, hoe is het met jullie?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:36:48 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78656091
Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen

Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing ) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...

O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:34 #177
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78701290
Net drama bij het stemmen. Linde was mee en die wilde ook 'kleuren'. Tsja leg je peuter dan maar eens uit dat het na het kleuren van 1 vakje echt klaar is
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:17:19 #178
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78701503
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:
Net drama bij het stemmen. Linde was mee en die wilde ook 'kleuren'. Tsja leg je peuter dan maar eens uit dat het na het kleuren van 1 vakje echt klaar is
Gheghe!
Thies vond stemmen 'leuk'.
En hij vond het helemaal geweldig toen hij een paar keer op TV ook stemhokjes en een stembus zag.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:30:56 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_78702398
Jetske was vooral heel erg verbaasd. Bij het eten vertelde ze tegen haar papa dat er helemaal geen stemmen waren toen mama ging stemmen maar dat mama moest kleuren en daarna mocht zij het papiertje in de brievenbus doen
Lekker douchen!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:03:11 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78762024
Het was zo gezellig. leuk geknutseld (zie crea-topic ) en dan wil ik even 2 sec. wat voor mezelf doen en dan gaat het mis, gaat hij lopen draken, krijg ik een drinkbeker in mijn gezicht geslagen en zijn we nu beide boos...

*zucht*

Laptop weer uit gooit maar...
***
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:16:49 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78762345
Lastig he BE, die buien. Ik wist het vaak niet meer, wat je dan nog kunt doen. Rustig blijven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

D'r tas is bijna helemaal ingepakt. Ze zit nu de laatste had te leggen aan wat teken/plak/stickerwerkjes. En ik loop steeds op en neer tussen haar en de laptop.
Straks komt opa, dan gaat ze daar poffertjes eten met d'r nichtje. Als ze thuis is, bijna meteen weer weg, logeren. Ze is drie en gaat logeren bij een vriendin! Whaaaaa!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:19:54 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_78762428
Oei, fijn zo'n drinkbeker. Ruben is soms ook wel wat ballorig en dan slaat hij, maar dan geeft hij meteen daarna een kus en zegt hij "solly"
Hij doet het ook steeds minder, blijkbaar snapt hij dat het niet hoort.

Een echt muitende peuter heb ik geen last van als ik Jochem de fles geef, meestal wil Ruben namelijk de fles geven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78762639
Yppy, je hebt een grote meid!!
Maar wel spannend.

BE, Lekker jochie met zijn drinkbeker.. Hier af en toe ook zo'n bui, maar meestal is dat wel over na een bezoekje aan de gang..

Wij gaan dinsdag spelen bij het KDV vriendje van Chris. Eens kijken of ze thuis ook gezellig samen zijn.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:48:34 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78765305
Wat een herkenbare verhalen! Sterkte allemaal met onze lieve peuterpubertjes!

Yppy, wat spannend! Maud gaat voorlopig nog niet logeren. Moet ze eerste leren dat de dag pas om zeven uur begint en niet om half 6. Maar er zit vooruitgang in. De half 6 van vanochtend werd veroorzaakt door een drukke donderdag. Ik hoorde d'r letterlijk nog even het wakker worden van de middag na doen:
Neeeeeeeee, hoef niet uit bed!
Wil niet aankleden NEEEEEEEEE. Ik wil niet!
Straks, zo Neeeeeeeee niet uit bed!
Dus toen ben ik d'r maar even gaan sussen. En daarna heeft ze tot half 8 naast me liggen slapen. Knuffeltje van me.

Ze is druk bezig met ontdekken en ontwikkelen. De kleuren gaan als een trein en ook tellen begint er in te komen. En om niet achter te blijven bij d'r zus begint ze maar letters te zoeken. Ze kan het niet, maar het is wel lief om te zien. En met de ballen van Lingo zie je d'r de 1 zoeken en benoemen om dan vervolgens alle zevens ook tot 1 te bestempelen. Logisch want het lijkt op elkaar en dat snap ik wel, maar die grote zus van d'r die vind het maar stom dat ze niet snapt dat er tussen een 1 en een 7 een groot verschil zit

Ohhh en gefrusteerd kan ze raken. Pfffff. Wil ze wat kleuren/tekenen dan hoor je d'r gewoon mopperen. Ze wil zo graag net als Fleur echte dingen kunnen tekenen, maar dat lukt gewoon nog niet. Mama, ik ga een bloem maken. En dan bij het eerste rondje, wat geen rondje wil worden vliegt het potlood al weer door de kamer. Ik kanne het niet! Lukt niet! Stomme Maud. Pffff, dat is zo moeilijk. Ze hoeft het helemaal nog niet te kunnen, maar dat streberige....
En zo precies als ze is, zo lief. Ben ik een boodschappenbriefje aan het maken, gaat zij ook zitten. Wat hebben we nodig? Plakworst (gelderse worst) en dan wordt er op en een cm wat heel klein gepriegeld en krijg ik de vraag of het goed is. Tuurlijk staat daar plakworst...! Super! En wat nog meer mama? En zo 'schrijft' ze een heel blaadje vol. Maar ik hou mijn hart vast. Ze is zo standvastig. Benieuwd wat dat in de toekomst gaat worden.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:12:04 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78766203
Even ter aanvulling op mijn zucht van vanochtend. Het gaat wel beter hier om rustig te blijven, na het lezen van alle post hier en vooral ook consequent en het lijkt erop dat het nu al zijn vruchten af werpt want hoewel nog niet meteen gaat hij wel iets sneller overstag zeg maar. Bij bijv. iets dat hij uit boosheid op de grond gooide oprapen enzo.

***
  vrijdag 5 maart 2010 @ 11:39:10 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78767342
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:36 schreef Stiemie het volgende:
Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen

Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing ) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...

O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
Het koppelen van eetmomenten heb ik ook een keertje gebprobeerd. Ontbijt was alweer eventjes geleden, dus ik heb een appel geschild (na 6x vragen of hij niet aub een appel wilde ), een (spa)flesje water strategisch in zijn bereik gezet en Aviva kreeg ook te drinken. Werkte prima.
En ik zeg idd ook, 'hoor je? Aviva is aan het huilen! Maar ik ben nu jou aan het verschonen, dus Aviva moet even wachten'. Vindt hij geloof niet heel erg vervelend om te horen. Al begint hij wel heel heftig te reageren op haar gehuil, dat is wat minder.

Paar dagen geleden was ik met mijn ouders ergens wat drinken, Eli kreeg appelsap, Aviva sliep in de doek. Ergens anders ging er een baby huilen, Eli keek op, ging wild om zich heen kijken 'Aviva? Speen?' Helemaal zoeken waar Aviva was, want ze was aan het huilen en ze moest haar speen. Nee, schat, Aviva ligt hier te slapen, het is een andere baby. Het duurde een tijd voor hij het doorhad.

BE, wat hier ook wel helpt, is nadat hij zo vervelend is geweest, even twee seconden (naja, eventjes) streng te blijven kijken na de straf, en dan meteen lekker knuffelen en kroelen en stoeien. Dan is hij zo blij van het stoeien, dat hij helemaal uit zijn stoute bui is gekomen, zeg maar. Mss helpt dat ook voor Sasha?

Anna uit logeren! Grote meid!

Dat klinkt wel heel schattig zoals Maud is. Maar ook wel moeilijk ergens. Wil ze alles net zo goed doen als haar zus, maar snapt ze niet dat het nog niet gaat en dat dat helemaal niet erg is. tsja, hoe leg je dat een peuterpuber uit? En je kan Fleur ook niet vragen om het aan Maud uit te leggen...
Dat wordt nog wat als ze naar school gaat!

We hebben hier trouwens duidelijk een sprong gehad! Eli speelt veel vrijer op het kdv en begint meer contact te maken. 3 dagen nadat ik post dat ik niet geloof dat het ooit gaat komen... naja, wet van fok werkt dus ook op die manier. gaan we onthouden

[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 05-03-2010 11:44:57 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78771853
BE, die periode hebben we met Meike ook wel gehad.
Je moet echt duidelijk zijn tegen die ukken, "mama gaat nu even een boekje lezen, jij gaat even met de duplo spelen oid" of je helpt hem even op weg met spel, en vervolgens ga jij je eigen ding doen.
ik vond het zelf heel erg moeilijk, want Meike ging lopen drammen/huilen/negatieve aandacht vragen...
Maar na een tijdje hield het op, en nu lukt het al veel beter.
Niet altijd hoor, het liefst wil ze dat je 24/7 met haar bezig bent, maar dat gaat niet lukken natuurlijk, en moet ook niet.

Anna veel plezier met logeren! En kun jij slapen vannacht YPPY, of zien we je vannacht hier op Fok?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 5 maart 2010 @ 13:48:11 #188
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78772404
Ik ben vanmorgen met mijn ongeleide projectiel naar peutergym geweest. Ik kreeg haar niet meer mee terug naar huis
Volgende week weer dus, als het aan haar ligt
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:03:26 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78773130
Lastig hoor voor Maud, een grote zus die alles al kan. Gelukkig kan ze het over een paar jaar ook.

Peutergym Zo jammer dat het hier nergens in de buurt is, lijkt me prachtig.

Hoop wel te gaan slapen Karin. Ze wil zo graag, dus dan is het niet eerlijk als ze niet zou mogen natuurlijk. En ze is in goede handen. Ze mag echt niet zomaar overal naartoe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 03:59:42 #190
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78805252
Ze slaapt, ik heb foto's gezien. Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 05:05:49 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78805562
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Ze slaapt, ik heb foto's gezien. Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:05:21 #192
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78805941
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Ze slaapt, ik heb foto's gezien. Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
Nu mama nog slapen... pfft, 4 uur? Gelijk een feestje thuis gehad..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:49:04 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_78806221
Whieha! Doorslapen ook nog, die grote dame van me. En nu lekker ontbijten.

Hoe deden ze dit vroeger, zonder mail en twitter????
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 6 maart 2010 @ 08:53:02 #194
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78806267
Elkaar opbellen en úren kletsen? Oei, dat ging toen ook niet, kinders maken nog steeds evenveel lawaai ...

Nog even een 'tip' voor moeders die graag rustig willen bellen - ik zet altijd even de tv / een filmpje aan zodra ik merk dat ik wel eventjes aan de telefoon zal zijn en het is belangrijk. Bij mij werkt het meestal heel goed. Zo niet, dan verstop ik me weleens in de bijkeuken, maar dat heeft weinig zin want ze komen me achterna
pi_78811092
Leuk Yppy, dat ze het naar haar zin heeft gehad!

Davinia, grappig dat Eli die sociale sprong niet zo heel veel later dan Chris heeft gehad. Die jongens blijven aardig gelijk op gaan..

Hier vanochtend naar de open dag van een freinetschool geweest (wordt vast niks, volgende week montessori). Ik kan me niet voorstellen dat mijn kindje daar over anderhalfjaar al heen gaat. Maar hij zag er wel lekker klein uit bij al die grote kindjes.
pi_78816221
Mn peuter mag volgende maand naar de peuterspeelzaal *slik*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 maart 2010 @ 18:40:15 #197
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78855071
We hebben het KDV net opgezegd, over ruim 2 maanden gaat er hier 1 naar school...
*nogmeerslik*
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78858650
Wat gaan ze toch hard dan ineens he....
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 maart 2010 @ 20:37:00 #199
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_78860223
Dan zeggen ze dat het 1e jaar zo hard gaat.. Zou het ooit nog ophouden?


Chris begint steeds meer werkwoorden te vervoegen. Zo had hij gisteren de blokjes meegenoomt. Nog niet altijd lekker, maar wel een mooie poging.
En hij probeert te tellen: een, vier, vijf, een, inclusief vingertjes.. Maar hij weet ook wel wat 2 is (als hij nog een koekje wil )
pi_78862669
Lol, Mirte telt ook van: een, vier, vijf .
Maar ze weet net als Chris ook wat twee is.
En met kleuren weet ze ze eigenlijk best goed, maar welke ze steevast omdraait zijn rood en groen. Alsof het fout geprogrammeerd zit zeg maar . Volgens mij is ze niet kleurenblind, maar heeft ze gewoon in haar hoofd zitten dat rood, groen heet en andersom.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 7 maart 2010 @ 21:57:56 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78865315
idd DF, leuk zo! jammer dat je zo ver weg woont, had het wel leuk gevonden om die twee kereltjes naast elkaar te zien.
eli zei net ook al "beer bleven?" en toen ging hij beer zoeken. vond ik best knap eigenlijk. 'beer bleven' is een stuk moeilijker dan 'waar beer' lijkt me.
en eli kan tot 10 tellen 'een, twee, die, hier, hijf, ses, seven, acht, negen, tiennnn!' de v aan het begin van een woord lukt niet. het is dus ook hogel en hisje. en mmmmmmm-lolen Hij krijgt 'molen' niet uit zn strot geperst, zo lief!

hij was zoooo lief vandaag. de hele tijd vrolijk en lief. de wereld is maar 1 keer is de wereld vergaan vandaag.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 7 maart 2010 @ 21:59:04 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78865399
Alle kleuren benoemen in de tram (die mevrouw voor ons heeft grijs haar he mama? ) en alles tellen. Tot 10 gaat prima, maar daarna is het elf, dertien, zestien, twaalf

Linde snapt niet wat 'mijn moeder' betekent, maar ze gebruikt het wel erg graag. Dan vraag ik of ze eerst even op gaat ruimen voordat ze wat nieuws pakt en dan zegt ze "Nee dat mag niet van mijn moeder." Als ik dan vraag wie ik ben, kijkt ze me aan of ik gek ben en zegt ze "Mama natuurlijk gekkie".

En ze heeft een nieuw stopwoordje van de opvang meegenomen: "lieverdje". Wil jij mij zo een verhaaltje voorlezen lieverdje?
pi_78867479
Wat een hoop ontwikkelingen allemaal!

Klinkt wel schattig. Lieverdje.

Ik ga morgen met Damian naar de huisarts. Hij heeft een nare uitslag op zijn handen/vingertjes.
Afgelopen week al wat plekjes op zijn vingertoppen maar toen dachten mijn vriend en ik dat hij zich lichtjes verbrand had aan de verwarming oid. Maar nu staat het bloed er gewoon op en heel zijn handen zijn droog, harde plekken (haast eeltachtig), gerimpeld en ook bultjes.
Ik ben benieuwd wat het is...
  zondag 7 maart 2010 @ 22:40:40 #204
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_78867984
Appelsap, dat klinkt me niet bekend als kinderkwaaltje.. Wel een beetje als de exceem van mijn moeder, en dan wat ontstoken. Hopelijk heeft de huisarts een prettig antwoord..

Davinia, dan moeten we maar eens iets regelen.. Halverwege ergens?

En Linde blijft een lieverdje!

Chris kent de kleuren ook wel, maar als hij geen zin heeft is alles blauw.
Qua klanken gaat het hier en daar nog wel mis. De K is sowieso moeilijk, vooral aan het begin van woorden. (hij heet tis, we eten een toekies en, we spelen tiekeboe). Sommige andere klanken ook nog, dus het is af en toe een mooi raadspelletje. Maar hij doet zijn best.

Zaterdag waren we even naar de schoenenwinkel. Na een paar minuten kwam ik erachter dat er een want verdwenen was. Maar gelukkig wist Chris me prima aan te wijzen, dat hij de want op de aanbiedingstafel voorin de winkel had neergelegd.. Mafkees
Laatst thuis ook al met de afstandbediening. Had hij hem in zijn KDV-tas gestopt. Ik maar zoeken, vraag het ook maar eens aan Chris, en hij loopt zo naar zijn tas.
  maandag 8 maart 2010 @ 07:25:13 #205
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78876771
quote:
Op zondag 7 maart 2010 21:59 schreef Stiemie het volgende:
Alle kleuren benoemen in de tram (die mevrouw voor ons heeft grijs haar he mama? ) en alles tellen. Tot 10 gaat prima, maar daarna is het elf, dertien, zestien, twaalf

Linde snapt niet wat 'mijn moeder' betekent, maar ze gebruikt het wel erg graag. Dan vraag ik of ze eerst even op gaat ruimen voordat ze wat nieuws pakt en dan zegt ze "Nee dat mag niet van mijn moeder." Als ik dan vraag wie ik ben, kijkt ze me aan of ik gek ben en zegt ze "Mama natuurlijk gekkie".

En ze heeft een nieuw stopwoordje van de opvang meegenomen: "lieverdje". Wil jij mij zo een verhaaltje voorlezen lieverdje?
hahaha, dat lieverdje. Volgens mij komt dat van de creche.
Ik hoor hier ook teksten als " liefje, lukt het ? " " pak je schoenen maar. liefje"

Appelsap, dat klinkt gek die plekken op zijn vinger. Klinkt als bloedblaren of zoiets. Ben benieuwd.
pi_78878039
De huisarts is er morgen pas weer.
Ik denk zelf eczeem of misschien een schimmelinfectie ofzo.
  maandag 8 maart 2010 @ 10:16:50 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_78879450
Hier had Ruben gisteren ineens wat pukkeltjes/bultjes op zijn knie. Viel me op omdat hij geen broek aanhad
Ook even in de gaten houden dat het geen eczeem is of iets in die richting.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 maart 2010 @ 11:04:22 #208
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78881131
Hier sinds enkele dagen Rachel rare uitslag om haar mondje (geen koortslip kan ik zeggen als ervaringdeskundige ) Als ik dan een zalfje op basis van calendula gebruik wordt het iets minder, tot dat mw alles erafgelikt heeft.. dan komt het weer in alle heftigheid terug. Het lijkt een allergische reactie te zijn op bepaalde vetten ( die voorkomen in Mayonaise, boterkoek, vaseline en bluebandboter) Nu vraag ik me af wat wijsheid is, een puur calendula zalfje scoren straks of is er een andere optie?
Het is geen krentenbaard oid, het zit puur rond haar mond, verder op t lichaam een gaaf huidje.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 8 maart 2010 @ 11:09:08 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_78881288
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:04 schreef maffemuts het volgende:
Hier sinds enkele dagen Rachel rare uitslag om haar mondje (geen koortslip kan ik zeggen als ervaringdeskundige ) Als ik dan een zalfje op basis van calendula gebruik wordt het iets minder, tot dat mw alles erafgelikt heeft.. dan komt het weer in alle heftigheid terug. Het lijkt een allergische reactie te zijn op bepaalde vetten ( die voorkomen in Mayonaise, boterkoek, vaseline en bluebandboter) Nu vraag ik me af wat wijsheid is, een puur calendula zalfje scoren straks of is er een andere optie?
Het is geen krentenbaard oid, het zit puur rond haar mond, verder op t lichaam een gaaf huidje.
check!

Heeft Ruben ook gehad en is vanzelf opgehouden. Ik had dat als klein kind als ik tomatenspul had gegeten, dan leek het net alsof de tomaat bleef zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78881382
Chris heeft ook af en toe uitslag na het eten van vette saus (mayo, knoflook). Maar bij hem verdwijnt het na een uurtje of 2 vanzelf weer. Hij heeft er ook helemaal geen last van. Dus ik laat het maar zo..
Maar ik hoor wel vaker dat kinderen dat een periode hebben, en er vanzelf overheen groeien..
  maandag 8 maart 2010 @ 13:14:52 #211
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78885985
wij hebben een echte plas op de wc

'T was vast per ongeluk
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 maart 2010 @ 13:37:40 #212
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_78886815
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:
wij hebben een echte plas op de wc

'T was vast per ongeluk
*O**O*
en bedankt voor de reactie's
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_78887142
Maar het begin is er
pi_78887471
Wat goed Ticootje! Wat vond ze er zelf van?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:56:22 #215
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78887632
quote:
Op maandag 8 maart 2010 13:53 schreef appelsap het volgende:
Wat goed Ticootje! Wat vond ze er zelf van?
Ze vindt het keigaaf.

Ik vind het nog wat onhandig, met luier aan en uit... Ze heeft nu van die broekjes (liddl passen heel goed, pampers zijn voor haar ondingen, huggies hebben ze niet bij onze AH)

Maar goed, ik ben er niet echt heel erg mee bezig, maar als ze heeft gedoucht of net ervoor mag ze even "pjassen". Anders ben ik de hele dag bezig met een kind dat op het toilet wilt zitten...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78888184
Wat lief dat ze het zelf zo gaaf vindt!
Wij zijn ook op die manier begonnen met het aanwennen.
pi_78906362
Hier zojuist de laatste kies gespot. Ok, het tandvlees is nog maar net open, maar dan zijn we compleet. Zijn we voorlopig echt verlost van die tandjes ellende
pi_78906647
Df, jeuj de laatste kies, ik heb geen idee wat er bij Meike nog bij moet komen.
Tico, goed zeg, plassen op de wc!
Stopwoordjes....hier ook, of "moeilijke" woorden die wel interessant klinken."oma...binnenkort!"
huh wat bedoel je? "nou gewoon binnenkort, oke?"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 8 maart 2010 @ 20:56:03 #219
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78907287
Zo he Chris al aan zijn laatste kies bezig! Heerlijk lijkt het me als dat kiezengebeuren achter de rug is.

En Jen gewoon al pjassen op je wc Wat snel zeg!

Appelsap vervelend dat de huisarts er niet was. Heeft Damian er ook last/pijn van?

Meike met binnenkort Heerlijk he als ze van die moeilijke dingen gaan zeggen zonder een idee van de betekenis te hebben... Linde heeft tegenwoordig iets met 'vrijdag'. Oh vrijdag heb ik ook pizza gegeten of nee ik ga niet mijn schoenen aandoen, dat doe ik vrijdag
  maandag 8 maart 2010 @ 21:00:35 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78907532
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:04 schreef maffemuts het volgende:
Hier sinds enkele dagen Rachel rare uitslag om haar mondje (geen koortslip kan ik zeggen als ervaringdeskundige ) Als ik dan een zalfje op basis van calendula gebruik wordt het iets minder, tot dat mw alles erafgelikt heeft.. dan komt het weer in alle heftigheid terug. Het lijkt een allergische reactie te zijn op bepaalde vetten ( die voorkomen in Mayonaise, boterkoek, vaseline en bluebandboter) Nu vraag ik me af wat wijsheid is, een puur calendula zalfje scoren straks of is er een andere optie?
Het is geen krentenbaard oid, het zit puur rond haar mond, verder op t lichaam een gaaf huidje.
Hey, wat raar, Dean heeft ook al een week of wat rode ruwe uitslag rond zijn mondje, geen pukkeltjes oid, maar wel ruwe huid .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:02:41 #221
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_78907641
Maffemuts en Vivi..

Een collega van mijn vertelde dit vanmiddag onder de lunch ook..
Haar zoontje heeft exact hetzelfde..
Die had daar ook een bol gezichtje bij, en de dokter vertelde dat dat de bof is/was!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_78908138
Ik heb ook geen idee hoeveel kiezen Damian nog moet krijgen. Ik geloof dat hij ze allemaal al een tijdje heeft?

Stiemie, Kent ze de andere dagen van de week wel?
Damian zegt altijd: over een uurtje of iets in die richting!

Damian heeft erg veel last van zijn handjes. Het lijkt echt heel snel veel erger te worden.
Ik hoop maar dat het snel morgen is. Ik zei vanmorgen nog tegen de assistente dat ik wel een dagje kon wachten, maar ik vind dat we morgen echt wel langs moeten.
Aan hand 1 heeft hij 'alleen' last van zijn duim en de rest van zijn hand is wel rood, droog, opgezet en wat uitslag. De andere hand gaat er steeds slechter uitzien.
1 vingertje, daar zit een grote kloof in en het lijkt haast wel een gat te worden, 1 grote blaar erop en zijn vel lijkt los te laten. Het lijkt ook ontstoken maar dat weet ik niet zeker. Zijn andere vingertjes gaan ook die richting op en hij heeft een soort van uitslag. Het bloedt ook maar ik mag het absoluut niet schoonmaken.
pi_78908337
Och Appelsap, dat klinkt niet goed nee, ik heb het verhaal niet gelezen, maar hoe komt hij eraan?
komt het door het weer?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 8 maart 2010 @ 21:17:52 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78908516
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Maffemuts en Vivi..

Een collega van mijn vertelde dit vanmiddag onder de lunch ook..
Haar zoontje heeft exact hetzelfde..
Die had daar ook een bol gezichtje bij, en de dokter vertelde dat dat de bof is/was!
De bof? Lijkt me sterk na een BMR .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:20:19 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78908667
Wat zielig Appelsap, ik zou toch naar de HAP bellen hoor, heeft ie erg veel pijn?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78908682
Ik weet niet hoe hij eraan komt. Het is vorige week ineens begonnen. Op het KDV hadden ze het ook nog niet eerder gezien. Het lijkt me niet dat het door het weer komt, dan had hij er eerder ook al last van moeten hebben denk ik. We wachten morgen maar af. Ik hoop dat hij er snel van af is.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:22:54 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78908797
Och Appelsap, wat klinkt dat naar en pijnlijk... Sneu zeg voor Damian.

Hé Vief! Doe us iets hilarisch over jullie vertellen? Aaah, pleeeeaaase? Is alweer zo lang gelee...

En over die uitslag bij de mond: Thies heeft dat ook regelmatig. Vooral na tomaat en blauwe kaas. En dat gure weer werkt ook niet mee. Ik smeer zeer regelmatig Calendula Weer en Wind Balsem van Weleda. Heel fijn spul.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:24:36 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78908893
Ja nou, Appelsap, wat Vivi zegt. Als het er echt zo akelig uitziet en het 'een gat lijkt te worden' dan zou ik toch ook sterk overwegen de HAP te bellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:28:50 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78909109
Appelsap ik zou als hij er nu nog last van heeft als zijnde hij slaapt er niet van toch de hap even bellen.

Pfewww hier een peuter die vanmiddag de keuken blank zette en omdat de vaatwasser nog draaide een toevallig aan het leegpompen was kwam dat ook nog via de wasbak naar boven. Voordeel dat de hele keuken incl. de benedenkastjes meteen goed uitgesopt zijn samen met mijn ouders want een peuter en kruipende dreumes met een blankstaande keuken zijn geen succes gebleken.

Overigens deed ze in een onbewaakt (leeg verschoonrondje bij zuslief) even kattenbrokjes in de afvoer en toen zelf een bekertje water pakte en dus water het afvoer en ik nog niets door hebbende ging nog even wat afwassen en dat liep niet weg. Ik grmbl mopper grmbl en hoe kan dat nu toch terwijl de vaatwasser leeg begon te pompen en alles overliep. Mijn ouders gebeld en met zijn drietjes gewoon bijna een uur bezig geweest om de boel te drogen en uit te soppen. Ja ja lach maar heb ik achteraf ook gedaan en K had het leuk gehad vertelde ze nog even aan papa later...

Is dit peuterpuberig of lijkt het maar zo???
pi_78909530
Hij slaapt nu wel gelukkig dus ik laat het nu even zo. Mocht het vanavond als ik naar bed ga nog erger zijn geworden dan ga ik wel even bellen, want ik vind het toch een beetje raar.

Haha die K. Het klinkt toch stiekem wel grappig Books, maar ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten!
pi_78909568
Appelsap, dat klinkt niet echt fijn, het wordt ook snel erger blijkbaar? Het klinkt nog steeds als mijn moeders (water) exceem, dat was met hormoonzalf en AB zo weer opgelost..
Maar als hij last heeft met slapen, zou ik geloof ik ook even een belletje naar de HAP doen. Al is het maar voor tips om de nacht door te komen..

oh Books, dat is niet echt handig. Een echt peutertje.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:50:47 #232
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78913410
Beterschap voor alle zielige peuters!

We zijn afgelopen weekend weg geweest, maar vroegtijdig teruggekeerd omdat Morris oorontsteking nummer weetikhoeveel had. Ik merk wel dat het ziek zijn van Morris duidelijk weerslag heeft op Anna. Ze maakt zich zorgen om hem en als ie huilt gaat ze 'm gelijk over zijn bolletje aaien. Heel lief natuurlijk, maar ik wil niet dat ze zich zorgen maakt. Wij stralen dat iig niet uit, dus ik probeer er maar luchtig mee om te gaan. Maar als ik dat zorgelijke koppie zie en haar hoor zeggen: "Morrisie oortjes pijn, morrisie huilen mama. Nie huilen hoor, gaate over...' , dan vind ik dat wel zielig. Waar doe ik nou goed aan? Het goedpraten? Het negeren? Erin meegaan?

Ben iig erg trots op haar. Gewoon, omdat ze mijn meisje is en al zo groot wordt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:05:06 #233
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78919748
Ach Memmel je hebt gewoon een tweede moedertje in huis. Ik zou het maar gewoon laten gaan en zeggen dat ze zo lief is voor haar broertje.

Appelsap hoe is het met Damian zijn handje gegaan vannacht?

DF wij hebben er ook wel om gelachen hoor achteraf. K meteen al overigens
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:07:34 #234
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78919801
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:50 schreef Memmel het volgende:
Beterschap voor alle zielige peuters!

We zijn afgelopen weekend weg geweest, maar vroegtijdig teruggekeerd omdat Morris oorontsteking nummer weetikhoeveel had. Ik merk wel dat het ziek zijn van Morris duidelijk weerslag heeft op Anna. Ze maakt zich zorgen om hem en als ie huilt gaat ze 'm gelijk over zijn bolletje aaien. Heel lief natuurlijk, maar ik wil niet dat ze zich zorgen maakt. Wij stralen dat iig niet uit, dus ik probeer er maar luchtig mee om te gaan. Maar als ik dat zorgelijke koppie zie en haar hoor zeggen: "Morrisie oortjes pijn, morrisie huilen mama. Nie huilen hoor, gaate over...' , dan vind ik dat wel zielig. Waar doe ik nou goed aan? Het goedpraten? Het negeren? Erin meegaan?

Ben iig erg trots op haar. Gewoon, omdat ze mijn meisje is en al zo groot wordt.
Memmel,
kan je vaste tijden " afspreken " ?
Dus als Morris naar bed gaat, dat zij dan mee mag zorgen/helpen ?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:21:11 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78920089
Ja doen we ook. Maar we zaten van het weekend in een huisje. Dus werd Anna ook wakker van een krijsende morris. Ik merk gewoon dat ze het zich heel erg aantrekt als iemand pijn heeft. Ze komt er vaak op terug. Zeker als het Morris betreft, want die is echt de allerliefste, zegt ze.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:25:37 #236
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78920183
Das wel lief, zeg.
Misschien even aan de juf vragen op de creche ? Ik weet ook niet wat wijsheid is.
pi_78920199
Appelsap, hoe is het nu?

Memmel, geen idee wat handig is... Heeft het CB er geen advies voor bijvoorbeeld?
Wel lief dat ze zo zorgzaam is, maar ook wel lastig, ook voor haarzelf misschien...
En haar vertellen dat papa en mama voor Morris zorgen en zij lekker grote zus mag zijn, zoiets?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:14:54 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78923437
Ja zoiets zal het wel moeten worden.
Het gekke is namelijk, dat wij er ook niet in blijven hangen, zeg maar.
Als ze pijn heeft of ik heb een sneetje in mijn vinger, doen we er een pleister op en is het over. Klaar en uit.

Maar soms, dan lijkt het wel alsof ze de ellende van iedereen met zich meedraagt.

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een ontstoken pees in haar pols. Dus dan zeg ik: Anna, je moet even lopen, want oma kan je niet dragen omdat ze pijn in haar hand heeft.

Nou, dan worden er dus billendoekjes op de pols van oma gedrappeerd, zodat de pijn weg kan. En dan krijg ik een volledige instructie: "Neeee. Mama moete Morrisie dragen, oma auw in handje, kannie dragen. mama doen. oma titte daar." En dan denk ik...wtf?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78923857
Meike benoemt het ook vaak als Lars huilt, en soms zeggen wij dan ook weleens dat Lars best even mag huilen, dat dat niet erg is. Bijv als we aan het eten zijn, want dat is net zo goed belangrijk.
(moet ie niet te erg tekeer gaan natuurlijk, want dan eet ik vaak met Lars op schoot)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:36:10 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78924076
Appelsap hoe is het met Damian?

Hier net zo'n mini-moedertje. Je kan amper een vitaminepil innemen of je krijgt een kruisverhoor. Mama niet zo lekker? Pilletje nemen? Beetje buikpijn? Of hoofdpijn? Ga maar even op de bank liggen. Uitrusten he? En eigenlijk nemen we hier zelden paracetamol in dus ook geen idee hoe ze erbij komt.

En de overleden poes is ineens helemaal terug in gesprekken en alles. Mama ik mis Boris zo... Komt ie nou nooooooit meer terug? Ben ik wel een beetje verdrietig om hoor... Anders een andere poes kopen?
We leggen dan maar uit dat ze best verdrietig mag zijn, dat wij ook verdrietig zijn omdat Boris er niet meer is en dat dat helemaal niet erg is. Maar die nieuwe poes kan ze voorlopig nog even vergeten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:41:54 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78924245
Memmel, het klinkt wel lief!

Eli komt komt niet verder dan 'NEE HUILEN BABYYYY!!!!!! NEE AVIVA HUILEEEEEHHHH!!!!!!' en gaat dan weer verder met zijn eigen ding

Ik weet niet echt wat wijsheid is, maar ik zou het iig niet negeren, maar te ver meegaan is ook niet handig. Mss benoemen dat ze er heel goed rekening mee houdt en dat het lief is, en dan door naar het volgende onderwerp?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:42:46 #242
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78924279
Wat een zorgzame tante die Anna! Lief hoor, maar ook wel moeilijk!
Hier oudste die ook zo is, ligt regelmatig in zijn bed te huilen omdat hij zich zo`n zorgen maakt om mij. Terwijl ik toch echt wel een schoudersophalenenverdergaan mentaliteit heb.
Tis de aard van het beestje denk ik. Ik leg hem vaak uit dat ik het erg lief vind van hem, maar dat het niet hóeft. Dat mijn pijn niet zijn pijn is.

Hier een zieke dame met fikse koorts en mama-hangerig. Heb haar wat paracetamol gegeven en dat sloeg wel aan gelukkig. Ze ligt nu in bed en ik hoop dat ze wat slaapt.
Haar amandelen zijn felrood en opgezet en ze riekt behoorlijk uit het tochtgat. Zal wel keelontsteking zijn. Gelukkig drinkt ze nog wel goed en wilde ze ook wel een gepureerd appeltje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78926842
Ben je al bij de HA geweest Appelsap?

TF, beterschap voor je gebakje!

Memmel, Chris heeft dat ook in zijn aard zitten. Hij reageert snel als een kindje begint te huilen. Eerst was het dan de opmerking "baby, huilen" en bleef dan bezorgd staan kijken. Tegenwoordig kan hij het wat meer benoemen. Zo moest laatst een baby fles, en was "mama kindje weg, huilen". Hij is er gewoon alert op. Meestal benoem ik de sitiuatie, leg er snel iets over uit (mama van het kindje is zo terug, dan is het goed. Of baby is moe, daarom huilt hij en dat is niet erg). En ik probeer er verder niet teveel in mee te gaan. Liever na het benoemen hem weer terugtrekken in zijn eigen spel. Anders blijft hij bezorgd naar zo'n kindje kijken tot het over is.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:12:01 #244
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78927225
Word ik vannacht om vier uur wakker om even te pipi machen, denk ik....huh...? watligternouinmijnbed? Was Anna naast me gekropen, ze was haar speen kwijt en dacht maar 'bij mama te lapen'.
Niet dus. Ik heb haar weer terug naar bed gebracht. En daar sliep ze weer lekker verder tot half acht!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78930094
Wat gezellig Memmel
Chris blijft nog steeds in zijn bedje liggen als hij wakker is.. Ben nieuwsgierig wanneer hij zijn kamer/onze kamer onveilig komt maken (als hij in zijn andere kamer ligt, zonder ketting op de deur)
pi_78931358
Taartjesfee, beterschap met je meisje. Hopelijk knap ze snel op.

Memmel, volgens mij is het vrij normaal dat kinderen op deze leeftijd zo reageren. Ik herken het van Damian en ook van zijn vriendjes.. Alsof het weer een proces is wat ze moeten leren.
Wat wij bij Damian doen is erkennen dat iets niet leuk/fijn is, dat dingen eng kunnen zijn. Ik merk dat hij het fijn vindt als wij zijn 'angsten' erkennen. Maar we zeggen er wel bij dat het niet erg is ('Dat kan gebeuren' wordt hier erg vaak gezegd) of dat hij niet bang hoeft te zijn, omdat......(en dan dus een reden).
Ieder kind is natuurlijk verschillend, maar bij Damian heeft het effect, dus misschien heb je er wat aan.

Ik ben net naar de huisarts geweest met Damian. Het is inderdaad eczeem. Hij heeft een hormoonzalfje gekregen en het zal dus over een paar dagen al wat beter moeten zijn.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:15:11 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78931569
Jemig, dat is dan wel hele heftige exceem zeg! Hopelijk gaat het snel beter.
***
pi_78931771
Toch exceem, wel een heftige aanval dan..
Hopelijk helpt de zalf snel..
pi_78942896
TF, beterschap voor je dametje!

Appelsap, ik hoop dat de zalf gauw effect heeft!

Mirte ligt vaak te zingen in bed (ook midden in de nacht...), ach ja, dat klinkt nog best gezellig .
's Nachts is ze er nog niet uitgekomen, als er wat is gaat ze huilen. Overdag komt ze wel haar bed uit en als het ochtend is en het duurt haar allemaal te lang wil ze ook nog wel eens uit haar kamer komen. Ze kan zelf de deur open maken, maar dat doet ze niet zo vaak.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78943400
Meike blijft liggen, tenminste sochtends..."papapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben wakker!!!!" (ze roept altijd papa hahahaha)
Smiddags komt ze er nog weleens uit, als ze geen zin heeft om te slapen...

Appelsap, gelukkig dat het "maar" exzeem is en dat je er een zalfje voor hebt gekregen, ik hoop dat het snel gaat werken voor Damian.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:23:20 #251
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_78944293
Lotte komt wel uit bed hoor, en die kruipt er dan bij ons bij. Maar ze laat zich ook makkelijk terug leggen. Ik slaap anders niet meer hahaha
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:40:03 #252
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78945154
quote:
Op maandag 8 maart 2010 21:22 schreef Moonah het volgende:
Och Appelsap, wat klinkt dat naar en pijnlijk... Sneu zeg voor Damian.

Hé Vief! Doe us iets hilarisch over jullie vertellen? Aaah, pleeeeaaase? Is alweer zo lang gelee...

En over die uitslag bij de mond: Thies heeft dat ook regelmatig. Vooral na tomaat en blauwe kaas. En dat gure weer werkt ook niet mee. Ik smeer zeer regelmatig Calendula Weer en Wind Balsem van Weleda. Heel fijn spul.
Ik heb niet echt hilarische dingen momenteel . Als ik helemaal ingewerkt ben op mijn werk zal ik me weer op de hilariteit storten okay?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78950557
Ik vermoed dat madam 5e ziekte heeft, ze heeft alleen wel forse koorts en vandaag meteen al uitslag. Het ziet er wel helemaal uit zoals op de foto`s, inclusief gloeiende dikke wangen.
Ze zegt alleen wel steeds ook dat ze keelpijn heeft. Beetje lastig dus.
Als ze morgen nog klaagt over keelpijn laat ik het wel ff nakijken
On zeh laptop
pi_78959055
Beterschap voor je meiske TF
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78959817
Beterschap mini-TF,
Hier hing er op het KDV ook een briefje met info over de 5e ziekte. Dus dat zal ook wel ronddwalen.

Chris is vandaag weer lekker op het KDV spelen, echt zo fijn dat hij nu gewoon naar binnen wandelt, en gaat spelen. ipv moeilijk doen met optillen, aan een leidster geven, brullen, en toch maar gaan.. Heerlijk..
pi_78960870
dat is wel heel fijn inderdaad Deepfreeze!
Meike doet ook helemaal niet moeilijk meer over afscheid, dat is veel makkelijker weggaan.

Taartjesfee, beterschap voor je kleine gebakje! 5e ziekte, is onschuldig toch? Ik heb geen idee wat het inhoudt eigenlijk. Vlekjes en koorts?

Meikes vriendje op school is vandaag voor het laatst....dat vinden we allebei wel jammer, want ik kan ook erg goed met de mama van het jochie overweg. Ventje gaat nu naar de peuterplusgroep, over een poosje worden de tortelduifjes wel weer herenigd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78961531
Wat jammer voor Meike.
Heeft ze verder nog wel kindjes waar ze mee speelt, of hingen ze echt erg aan elkaar.
pi_78961785
Ach het is ook wel weer goed, dan komen er weer andere kindjes in the picture hoop ik.
Ze heeft het ook wel over andere kindjes, dus zo erg zal ze het ook weer niet vinden.
En we spreken nog gewoon af, dan ziet ze het kereltje nog wel.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78969920
haha het vriendje komt vrijdagochtend spelen!
Het was gewoon sneu voor de juf, die wilde het mannetje nog even knuffelen maar dat wou hij helemaal niet, want hij wou naar Meike.....
Men, mijn kind heeft gewoon een aanbidder!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78973503
Ah, schoonzoon in spe?
Leuk zeg, dat hij komt spelen!

Wij zijn gisteren bij Chris zijn KDV-vriendje wezen spelen. Leuk om die jongens eens wat langer samen te zien. Die 2 zijn heerlijk aan elkaar gewaagd..
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:14:20 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78976161
Karin Meike al een aanbidder! Hoe is het eigenlijk nu met dat andere kindje dat haar pestte en kneep en zo?

DF, wat leuk dat er een vriendje is wezen spelen En fijn dat Chris nu weer makkelijk afscheid neemt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 10 maart 2010 @ 19:18:21 #262
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78983829
Hoe is het inmiddels met de Peutertaart? Al wat beterderder?
En die Meike, wat lief, dat vriendje. Hoe is het nu op de psz Karin? Is de groep nog wat veranderd?

Kijk, onze Thies is dan niet zo verbaal vaardig , hij laat zich écht niet intimideren.
We waren in de bieb en daar stond een ventje dat een kop groter was dan hij een beetje stoer te doen. Hij versperde Thies de weg. Ik liep wat achteraf, maar Thies keek niet op of om. Hij ging gewoon door op zijn eigen weg en duwde dat ventje aan de kant.

Oh, en vandaag zijn we 'uit eten' geweest. Met oma naar IKEA. Ik kom daar bijna nooit en Thies dus ook niet. Maar het kind heeft genóten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78985477
Moonah, de groep verandert inderdaad, er zijn inmiddels 3 meisjes bij gekomen, en alleen maar jongens weg gegaan. In dat opzicht is de verhouding weer beter nu.
Dat plaag en pest kind is er nog wel, maar die laat Meike nu wel met rust.
Meike meldt het vaak nog wel als ik haar ophaal: "H hebt mij niet geslaan!" of iets in die trant.
ik vraag denk ik nog wel of Meike eerder over mag naar de peuterplusgroep.
Bij haar eigen groep komen alleen maar kleintjes bij, van net 2 jaar, daar kan ze niks mee.
Meike speelt thuis ook graag met oudere kindjes, en trekt zich daaraan op.
Het enige is dat ze nog niet zo goed voor zichzelf kan opkomen, zo vertelde ze me maandag:"mama ik zat in het midden op het bankje, en toen kon ik er helemaal niet meer uit!" Ze is dan niet mans genoeg om te vragen of ze eraf mag, en wacht vervolgens tot een ander kindje eraf gaat zodat ze zelf ook kan....
De juf zei een tijdje terug dat ze de P + groep sociaal-emotioneel nog niet aankon.
Ik weet niet hoe dat nu is, maar ik wil natuurlijk ook alleen maar doen wat goed is voor Meike, al denk ik dat ze op alle andere gebieden niks meer kan leren op haar huidige groep.

Wat goed van Thies dat hij zo voor zichzelf opkomt, kan hij dat niet even aan Meike leren dan, dan leert zij hem wel praten haha
Het lijken echt wel tegenpolen zo.

Df wat leuk, ook al een vriendje om mee te spelen! Onze kids worden groot.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78985678
De peutertaart is veranderd in een framboosje Helemaal roze en in haar gezicht ook wat opgezwollen. Ze heeft nu niet zulke hoge koorts meer en heeft ook wel weerwatpraatjes, maar helemaal beter is ze ook niet

Thies haha held
On zeh laptop
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:13:50 #265
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78992963
Ah, een frambozentaartje... Beterschap voor je grietje hoor.

En Karin, dat lijkt me best lastig, als je kind (nog) niet zo weerbaar is. Dan is het mss toch juist wel goed dat ze bij jongere kinderen zit? Kan ze bij hen oefenen, en als ze dan wat sterker is overgaan naar de plusgroep. Je zegt dat ze verder niets te leren heeft, maar joh, ze leert toch sowieso genoeg bij het spelen. En het sociaal emotionele zou ik zéker 'voorrang' geven hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:47:17 #266
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79002375
Karin over groot worden gesproken:

Wij hebben onze peuter ingeschreven op de brede school hier een dorpje verderop. De christelijke school to ons huis gaat het beleid zodanig aanpassen dat wij er niet in mee willen gaan (lees rokken verplicht, dag opening/sluiting klassikaal, week opening/sluiting hele school, vanaf de kleuters psalmversjes leren voor een cijfer, 20% lesstof vervangen voor bijbelgeschiedenis waardoor engels en aardrijkskunde sowieso valt). Wij zijn van mening dat engels wel een punt is waarbij ze dan als ze naar vervolgonderwijs toegaan al een achterstand hebben. Ook zijn de feestdagen in de ban dus geen Sinterklaas, Kerst, Pasen en verjaardagen.

Nu gaat ze naar een brede openbare school waar wel godsdienst in verwerkt zit maar ook dan gesproken wordt over het jodendom, de islam, katholiek, bhoeddisme enz. dit krijgen ze 10 lessen in een jaar dus dan wordt er niet allleen gehamerd op God maar leren ze ook andere geloven kennen. Excursie is bv een kloosterbezoek of een moskee. Maar voorlopig gaat ze naar een 1/2 of 2/1 klas want daar maken ze op een brede school geen onderscheid in omdat het per kind gericht is. Zag er in elk geval heel leuk uit alvast met overal in de hal geknutselde paashazen/eieren en dergelijke.
pi_79002651
Poep op het toilet...

Jeetje misschien wordt ze echt zinnelijk...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:01:39 #268
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79002672
Jen wordt gewoon een grote meid Tico.
pi_79002737
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 09:01 schreef Books het volgende:
Jen wordt gewoon een grote meid Tico.
Ja en weet je, het gaat ook vanzelf. Ik heb er eigenlijk nog geen zin in om steeds te vragen of ze moet plassen... Maar ze wilt zelf steeds plassen... Het leek mij echt voor de zomer, Jen in dr blote kont en laat maar gaan... Maar daar denkt ze duidelijk anders over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79002919
Wauw Jen wat knap
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:44:01 #271
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_79003739
Books, wat een beleid op die school zeg En dat in deze tijd!
Groot gelijk dat jullie d'r op een andere school hebben ingeschreven. Hoe zou je je in vredesnaam in de maatschappij van nu (en die van de toekomst) moeten kunnen redden zonder kennis van de wereld om je heen? "Ik versta geen engels, weet niet wat een moslim is of waar China ligt... maar ik ken WEL 300 psalmen uit mijn hoofd"

Jen

Stoere Thies! En lekker balletjes (toch?) gegeten ook nog
.... met gevoel voor drama....
pi_79016143
Books, dat klinkt niet echt als een fijn beleid. Gelukkig lijkt de andere school prettiger.

Goedzo Jen

Ach een frambozenmuffin, Beterschap!

Karin, ik zou geloof ik voorzichtig zijn, met dat sociaal emotioneel. Als ze in de plusgroep daar nog meer moeite mee krijgt, moet ze niet dichtslaan. Dan liever maar oefenen met de kleintjes..

Ons guppie heeft vanochtend een poging gedaan om bij Rocka te spelen.. Maar hij heeft geloof ik 1,5 uur naast me op de bank gezeten. Wel met B zijn thomas in de hand, maar voor de rest
Dat omgaan met vreemden/vreemde plaatsen is toch nog lastig..
pi_79022686
Books, daar zou ik mijn kind ook niet naartoe doen, ieder zijn ding, ik vind normen en waarden heel oke, maar ze moeten niet doorslaan....

Moonah,ik dacht misschien dat de grotere kindjes haar wat meer zouden stimuleren...
ik merk wel dat Meike bij kleinere kindjes wel wat assertiever is, maar dan moet ze het desbetreffende kindje wel goed kennen. Hoe maak ik haar wat weerbaarder of is dat iets wat ze echt door ervaringen moet leren?

Oh en Jen die op de wc poept

DF, herkenbaar!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:14:05 #274
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79023357
Dat is hier ook het punt het is makkelijk want de hoofdingang zit letterlijk 10 meter bij onze voordeur vandaan (overkant van de weg) dus ideaal maar het had in het oude beleid gewoon nog in onze beleving gepast (niet dat wij iedere zondag in de kerk zitten maar danken en bidden voor het eten is hier heel normaal en voorlezen uit de kinderbijbel ook en soms komen wij ook in de kerk maar niet in de zware kerk hier in het dorp (lees zwarte kousen/kleding/hoedjes en dan lopen ze net bijv.)).

Zelf kerk ik niet meer maar je ontkomt er met rouw, trouw en doop niet aan. Kaith zit nu nog op de christelijke/openbare psz waarbij ze dus liedjes zingt in de trant van: lees de bijbel en bid elke dag, dat je groeien mag enz. maar ook de andere keer thuis komt met Mamase, mamasa mama saka boemba van K3.

Sinds het begin van het nieuwe schooljaar vorig jaar is dit dus het nieuwe beleid geworden mede door een nieuwe directeur die streng het oude protestantse geloof aanhangt waarbij hij helemaal los gaat op zijn school qua geloof dan tenminste.

DF K heeft dat ook nog steeds bij wildvreemde hoor dat ze echt moet wennen.
pi_79029157
Pfff wil iemand Chucky even komen ophalen en meteen mijn lieve meisje mee terug brengen?

Al 20 minuten krijsen in bed omdat het blauwe spoka-lampje aan is in plaats van de rode. Tsja mensen de wereld vergaat...
pi_79029773
Dat gaat de goede kant op bij Jen. Knap hoor!

Jemig, die school klinkt wel heel erg. Het zou ook niet mijn keuze zijn.
Wel jammer als het zo dichtbij zit.

Herkenbaar Stiemie en ze kunnen het zolang volhouden he. Wij geven Damian tegenwoordig de keuze: of het blauwe lampje (we hebben dezelfde ) of het licht helemaal uit. Dan is de keuze ineens snel gemaakt.
pi_79030025
Helaas alleen dat lampje of geen lampje was ook geen optie meer Dus uiteindelijk vertrokken zonder lampje aan. Verhaaltje dat mijn vriend wilde lezen was halverwege ook niet goedgekeurd, dus ook geen verhaaltje meer. Gezellig hoor zo... Ze is inmiddels wel eindelijk stil, zonder lampje en zonder verhaaltje.

Books wat een enge school zeg. En vooral als ze ook belangrijke lesstof ervoor laten vallen

Jen wat goed zeg! Kan je eens aan Linde uitleggen hoe dat moet?
pi_79034625
He bah, dat is geen leuke manier om de dag af te sluiten. Misschien was ze wel heel erg moe? Fijn dat ze toch stil geworden is!
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:22:28 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_79034686
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Moonah,ik dacht misschien dat de grotere kindjes haar wat meer zouden stimuleren...
ik merk wel dat Meike bij kleinere kindjes wel wat assertiever is, maar dan moet ze het desbetreffende kindje wel goed kennen. Hoe maak ik haar wat weerbaarder of is dat iets wat ze echt door ervaringen moet leren?
Karin, ik denk idd dat het bij oudere kinderen op dit vlak moeilijker voor Meike zal zijn. Ik zou haar lekker bij de jongere kinderen laten oefenen. Maar hoe leer je assertiviteit? Je kind neemt denk ik veel over van hoe je zelf omgaat met bepaalde situaties. En je zou haar probleempjes zelf kunnen laten oplossen, met jouw hulp. En dan stap voor stap haar wat meer loslaten daarin. Meer weet ik ook niet. kan de pszleidster je helpen? of anders een opvoedwinkel? Die geven vaak goede adviezen is mijn ervaring, juist als het om dit soort zaken gaat.

Jen, poep-ze!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_79035781
Ja ik vind het echt helemaal niet fijn om zo de nacht in te gaan. Moet steeds denken aan mijn bozemeisje dat niet blij is gaan slapen Morgen de dag maar beginnen met een dikke knuffel
pi_79048882
Stiemie, hoe ging het vanochtend?

Appelsap, hoe gaat het met Damian?

Die weerbaarheid is hier ook wel een punt. Ik zie wel vooruitgang, dus laat het een beetje op zijn beloop gaan. En inderdaad een beetje begeleid die situaties aangaan. Laatst werd een bal afgepakt, en Chris ging alleen wat sippend staan kijken. Toen heb ik hem verteld dat hij de bal terug mocht pakken en zeggen dat afpakken niet mag. En die keer reageerde hij ook goed. Soms ook niet, beetje afhankelijk van zijn humeur/moeheid/situatie.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:59:31 #282
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_79051359
Hier niet echt problemen met weerbaarheid denk ik, als mw iets niet wil gebeurd het niet en word het complete arsenaal uit de kast getrokken om het te voorkomen. Tegenover volwassenen is ze wel iets terughoudender hierin, maar kinderen tot ongv 12 jaar kunnen haar gestolen worden, persoonlijk denk ik dat haar neefjes en nichtjes daar wel n beetje voor gezorgd hebben , kan dus nog leuk worden later
En sja basis-schoolkeuzes zijn we ons ook langzamer hand op aan het oriënteren, maar pfffffffff wat n keuze's tegenwoordig. Alleen jammer dat ze hier het wijkbeleid aanhouden woont het kindje niet in de wijk van je voorkeurs-school heb je zo goed als pech of heb je verdomd goede excuses nodig waarom jouw kindje uitgerekend op die school "moet". Wel van alles hier op redelijke loopafstand zitten hoor, brede school, openbare2x christelijk 1 katholiek 1 en 1 on-officiele moslim(gerelateerde) school. Persoonlijk had ik haar liever op een openbare op 5 a 10 min fietsen gehad omdat dit practischer is voor ons allemaal, waaronder ook voor mijn schoonmoeder die oppast als ik moet werken of andere afspraken heb. Mja we hebben nog eventjes gelukkig
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:00:09 #283
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79051394
Nou vanochtend was ze weer haar stralende zelf Binnen 3 minuten was het gillen en krijsen. Kwam ze de badkamer in gestormd: Mama van jou mag het wel he? (ze mocht van mijn vriend niet meer een andere broek aan omdat ze deze spijkerbroek had gekozen en nu steeds weer wil wisselen als het gekozen item net is aangetrokken ). Dus maar even uitgelegd dat het van mama dan ook niet mag en dat was weer aanleiding voor gillen en gooien. Heerljk ochtendje dus. Heb ze maar succes gewenst vandaag bij de kinderopvang

Ik vind dat weerbaar en assertief maken erg lastig. Misschien omdat ik zelf niet altijd zo assertief ben Toch maar eens meer in verdiepen hoe ik dat bij Linde kan voorkomen.
pi_79054456
Oi stiemie, en dan op het KDV het engeltje spelen?

Ik vond deze snel op internet, in 1e instantie klinken de tips wel werkbaar. Straks even verder lezen als Chris slaapt http://www.praktijkalleskits.nl/artikelen/weerbaarheid.pdf
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:48:05 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79061717
Oei Stiemie dat klinkt als een meisje met een groeispurtje. Ik herken Maud d'r gedrag van een paar dagen terug er enorm in. Nu gaat het stukken beter. Nee, mag ik weer zeggen en het alsjeblieft mama hoor ik ook weer meer en meer.

Schoolkeuze is hier makkelijk. Dezelfde school als Fleur... 'mijn sus' zoals ze dat zo lief kan zeggen.

Die christelijke school die hier boven omschreven wordt klinkt bekend. die hebben we hier ook een op het eiland. Lijkt mij niet de beste schoolkeuze. Ieder zijn ding, maar wereldvreemde kinderen heb ik liever ook niet.
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2010 @ 19:53:15 #286
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_79073867
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:18 schreef Moonah het volgende:
Oh, en vandaag zijn we 'uit eten' geweest. Met oma naar IKEA. Ik kom daar bijna nooit en Thies dus ook niet. Maar het kind heeft genóten!
Dan besef je pas hoe speciaal het is terwijl het voor jou zo gewoon is. Wij gingen laatst patat halen en Milo was mee. Hij wilde graag daar eten ipv mee naar huis nemen en het was echt supergezellig
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:22:28 #287
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_79077591
Dean roept tegenwoordig al steeds als we uit het KDV naar huis fietsen, langs ons bekende eetcafeetje, "Zullen we in een retaurant gaan eten. Mam?" Dat "Mam" ook, dat klinkt al zo puberaal. Maar ja, daarna gaat ie wel gewoon janken als ik nee zeg hoor .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:41:07 #288
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_79080953
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Ons guppie heeft vanochtend een poging gedaan om bij Rocka te spelen.. Maar hij heeft geloof ik 1,5 uur naast me op de bank gezeten. Wel met B zijn thomas in de hand, maar voor de rest
Dat omgaan met vreemden/vreemde plaatsen is toch nog lastig..
Ik vind 'm om op te vreten, hoor Hij wilde toch nog wel even tekenen en appelsap drinken en koekjes eten? Dat vond ik al heel wat voor zo'n kleine uk

Ik heb B deze week opgegeven bij een internationale school. Eigenlijk was ik het een beetje aan het uitstellen... We krijgen binnenkort een uitgebreide rondleiding. Ik ben benieuwd wat hij er van gaat vinden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_79097131
Hier vanochtend naar de open dag van een montessori school geweest. Daar waren we eerder ook al geweest en komt over als een prettige school. Dus als we hier nog wonen, gaat Chris daarheen..

oja, tekenen wilde hij ook nog eventje. En sap en koekjes gaan altijd wel goed
Morgen spelen in een binnenspeeltuin, eens kijken of hij dat overleefd

Chris zit de laatste dagen helemaal in het "mag dat?", "hoor je dat", "kijk dat", etc. Met een mooie vragende toon op de dat. Dus: "Chris deur dicht, mag dat?".. 't is net een wandelend verkeersexamen
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:23:03 #290
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_79104566
Morgen ga ik met de meiden 1 km hardlopen!
De CPC ( city - pier - city) is er weer !
Vorig jaar deden we ook mee. We deden er 35 minuten over en met 5 man politie over de finish streep!
Morgen onder de 30 minuten !
pi_79105203
haha K_P, waarom woon je zover weg? Dit had ik graag, nee heel graag, willen zien!!
Succes! Pics please?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:45:50 #292
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_79105399
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha K_P, waarom woon je zover weg? Dit had ik graag, nee heel graag, willen zien!!
Succes! Pics please?
Tja euh, waarom woon jij zo ver weg ?
Vorig jaar waren we op een gegeven moment gestart en waren de eerste kinderen al over de finish
3 man politie op de moter en 2 op de fiets. Halverwege draaiden de meiden zich om, iedereen in de remmen
mensen in de tram moesten wachten totdat de dames voorbij waren..allemaal zwaaien

Toen we er bijna waren hoorden we via de de telefoon van politie :
" NEEE, nog niet de medailles opruimen en komen er nog 4 !!!! "

Heb er zin an
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:06:55 #293
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79112713
Ik dacht dat gebakje wel weer wat aan het opknappen was maar behalve dat de koorts gezakt is, is ze weinig opgeknapt. Ze eet niets, drinkt gelukkig wel, hoest zich nu ook suf en voelt zich duidelijk echt naar.
Als ik de symptomen zo lees lijkt het eerder op roodvonk dan op 5e ziekte. Voor de zekerheid toch echt maar even melde bij de huisarts.

Leuk KP, de mini city-pier-city loop
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79141281
Zit te wachten op het verslag van K_P!!!

TF, wat sneu dat je meisje nog niet opknapt! Beterschap, ik hoop dat de huisarts wat kan betekenen voor jullie!

Vandaag met Meike naar de dierentuin geweest, leuk was dat.
Echt geinteresseerd in de dieren!
Ze was al met een tekening in de hand op pad naar de zeehonden, die aan een verzorgster gegeven aldaar.
Zo grappig dat ze nu ook denkt dat die tekening boven het bed van een zeehond hangt ...je kunt ze ook alles wijsmaken.
Tussendoor even in een restaurant een appelsapje drinken, echt leuk hoor zo'n uitje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 14 maart 2010 @ 21:14:27 #295
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79144701
KP doe eens een verslagje

En Karin leuk he zo'n uitje. En zo lief van die tekening boven dat zeehondenbedje
Hier ook een uitje vandaag. We hebben recht tegenover ons huis 'kerms' (kermis). En dat duurt 2 weken. Heerlijk want we hebben een of ander eng hoog ding en een spookhuis voor ons huis dus de hele dag gillende mensen Nou ja Linde was er zo vol van en die vindt de lichtjes prachtig dus we hebben vandaag een rondje kermis gedaan. Ze is samen met mijn in de auto's geweest (op zo'n rails) en daarna 2 keer alleen in de draaimolen. Helemaal trots was ze daarna. En bij de kermis hoor je te snoepen dus na afloop een lekkere grote spek!
pi_79145138
Heerlijk he, Stiemie, dat je ze zo kunt verwennen met iets simpels!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 maart 2010 @ 07:16:30 #297
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_79157587
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zit te wachten op het verslag van K_P!!!
Vanavond uitgebreid verslag !
Nu auto inpakken, meiden uit bed en naar Nijmegen!

We zijn in ieder geval geïnterviewd door tv west !!
  maandag 15 maart 2010 @ 07:39:59 #298
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79157708
Jengel jengel, nee kan niet, nee wil niet, *snik* *snotter*, miep miep, mekker.

En dat al 's morgens vroeg... is het nu.

Maar op andere momenten is tie om op te vreten.
pi_79158406
Ben benieuwd KP
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_79159226
Leuk KP, we wachten af..

OE FF, klinkt gezellig voor een maandagochtend..

Stiemie, leuk zo'n kermis. En een heerlijk spekkie!

TF, hopelijk is het gebakje snel weer de oude..

Karin, wat cute, zo'n tekening voor de zeehonden. Dan zullen ze lekker slapen..

Hier een heerlijke dag gehad gisteren. We waren met familie naar Ballorig toe. Chris is soms wel erg terughoudend, maar hij ging na een paar minuutjes aanmoedigen/wennen helemaal los..
Kijk maar:


Lekker klauteren, met de auto's rijden, met de ballen spelen, op de trampoline. Heerlijk vrij.
Al blijft hij wel voorzichtig met andere kinderen. Hij heeft het niet zo op conflicten...
  maandag 15 maart 2010 @ 17:10:40 #301
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_79175726
Het Malieveld in Den Haag is een groot grasveld middenin de stad. We wonen daar 5 minuten fietsen vandaan.
Naast dit veld is een hertenkamp

Neem 2 peuters mee naar een grote mensenmenigte en u hoort huilen en ziet boze gezichten

Om 11 uur het startschot
Kp trekt meiden weg van hertenkamp en sluit achteraan in de rij. Om 11.10 lopen we over de startstreep
Floor heeft er zin an en rent echt een heel eind. Pien kijkt en wil niet. Kp tilt haar 1 km en heeft nu spierpijn in rechterbovenarm.

Floor rent, loopt, loopt terug, rent, lacht en heeft dolle pret,
Pien niet

Onder luid gejuich een eindsprintje....de laatste 100 meter.....
We worden 1 na laatste

Pien mietert de medaille in plomp en Floor draagt het vol trots. Ze slaapt het lieftst met haar Nikes aan en vond het fantastisch.

Pien niet

De reden van Pien haar a-sportieve gedrag ? Koorts...mijn topatleet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')