quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En als je haar een eigen telefoon geeft dan?
Kan ze zelf ook haar sociale contacten onderhouden haha
(een speelgoedtelefoon he, geen Iphone oid)
Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:51 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Puberende peutermoeders,
vanaf 3 zeggen ze "Oui!!"
Dat is Frans voor "Jazeker, dat willen/doen we meteen! "
Mijn Frans is zo ontzettend tres bien, dat komt helemaal bon !quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:
[..]
Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:07 schreef chacama het volgende:
[..]
Wil je die van mij dan even Frans leren, want hier is het ik ben drie en ik doe het nog steeds nie!
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
of dat er een vogel in de tuin zit.
vooral dat laatste ja.... Mama mama mamaaaaaaaa!!!!!! Ik kom in blinde paniek aangerend me ondertussen voorbereidend op de grootste chaos ooit gezien... '...een pin mama, kijk, een hele mooie met koetjes (voetjes)' ....zucht..quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:46 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Ik telefoneer eigenlijk niet zoveel. En als ik moet bellen, dan doe ik dat als de meiden in bed liggen.
De meiden blijven ook wel eens alleen beneden. Gaat prima, als er wat is, dan staan ze onder aan de trap en zeggen ze wat er aan de hand is/wie wat heeft afgepakt/wat kapot/kwijt is of dat er een vogel in de tuin zit.
Heee, hoe is het met jullie?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:31 schreef sjak het volgende:Onherkenbaar dit
![]()
Vanavond, ver na bedtijd, voetstappen in de gang. Deur open, voetstappen versnellen...Naar boven...lag jij niet in je bedje? Jawel hoor! Ben je er niet uit geweest? Nee. Ben jij nu aan het jokken? Nee hoor, echt niet....
Gheghe!quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:13 schreef Stiemie het volgende:Net drama bij het stemmen. Linde was mee en die wilde ook 'kleuren'. Tsja leg je peuter dan maar eens uit dat het na het kleuren van 1 vakje echt klaar is
Het koppelen van eetmomenten heb ik ook een keertje gebprobeerd. Ontbijt was alweer eventjes geleden, dus ik heb een appel geschild (na 6x vragen of hij niet aub een appel wildequote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:36 schreef Stiemie het volgende:
Tsja het probleem is dan dat het soms goed valt, maar ik heb ook al eens een opmerking gehad die erop neer kwam dat moeders eigenlijk maar onhandig waren om aan te nemen ivm gedoe met kinderen... Dus ik durf dat niet zo goed meer te doen![]()
Ik probeer de eet-momenten van Esmee te koppelen aan de momenten van Linde. Dus voordat Esmee een fles krijgt, zorg ik dat Linde ook wat te drinken heeft en dan liefst ook nog wat te doen heeft (kleuren, kleien, dvd, lego, puzzel etc). En dan zeg ik vantevoren duidelijk dat Esmee nu gaat drinken en dat zij even moet wachten (als je nog je sloffen aan wil, kan dat nu en anders pas na de fles van Esmee). Nou helpt dat natuurlijk niet altijd (verrassing) en ik geef duidelijk aan wat de consequenties zijn als ik op moet staan en Esmee neer moet leggen. En helaas heb ik dus wel eens gehad dat Esmee daarna niet verder wilde drinken...
O ja wat ook helpt is af en toe als Esmee aandacht wil, zeggen dat Esmee even moet wachten omdat Linde nu even aan de beurt is. Vindt Linde prachtig want dan is zij even speciaal en dan kan zij later ook mooi even wachten
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Ze slaapt, ik heb foto's gezien.Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
![]()
![]()
Nu mama nog slapen... pfft, 4 uur? Gelijk een feestje thuis gehad..quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:59 schreef YPPY het volgende:
Ze slaapt, ik heb foto's gezien.Mijn meisje logeert gewoon echt bij een vriendinnetje.
![]()
![]()
hahaha, dat lieverdje. Volgens mij komt dat van de creche.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:59 schreef Stiemie het volgende:
Alle kleuren benoemen in de tram (die mevrouw voor ons heeft grijs haar he mama?) en alles tellen. Tot 10 gaat prima, maar daarna is het elf, dertien, zestien, twaalf
![]()
Linde snapt niet wat 'mijn moeder' betekent, maar ze gebruikt het wel erg graag. Dan vraag ik of ze eerst even op gaat ruimen voordat ze wat nieuws pakt en dan zegt ze "Nee dat mag niet van mijn moeder." Als ik dan vraag wie ik ben, kijkt ze me aan of ik gek ben en zegt ze "Mama natuurlijk gekkie".
En ze heeft een nieuw stopwoordje van de opvang meegenomen: "lieverdje". Wil jij mij zo een verhaaltje voorlezen lieverdje?
check!quote:Op maandag 8 maart 2010 11:04 schreef maffemuts het volgende:
Hier sinds enkele dagen Rachel rare uitslag om haar mondje (geen koortslip kan ik zeggen als ervaringdeskundige) Als ik dan een zalfje op basis van calendula gebruik wordt het iets minder, tot dat mw alles erafgelikt heeft.. dan komt het weer in alle heftigheid terug. Het lijkt een allergische reactie te zijn op bepaalde vetten ( die voorkomen in Mayonaise, boterkoek, vaseline en bluebandboter) Nu vraag ik me af wat wijsheid is, een puur calendula zalfje scoren straks of is er een andere optie?
Het is geen krentenbaard oid, het zit puur rond haar mond, verder op t lichaam een gaaf huidje.
quote:Op maandag 8 maart 2010 13:14 schreef Ticootje het volgende:![]()
wij hebben een echte plas op de wc
![]()
![]()
'T was vast per ongeluk
Ze vindt het keigaaf.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:53 schreef appelsap het volgende:
Wat goed Ticootje! Wat vond ze er zelf van?![]()
Hey, wat raar, Dean heeft ook al een week of wat rode ruwe uitslag rond zijn mondje, geen pukkeltjes oid, maar wel ruwe huidquote:Op maandag 8 maart 2010 11:04 schreef maffemuts het volgende:
Hier sinds enkele dagen Rachel rare uitslag om haar mondje (geen koortslip kan ik zeggen als ervaringdeskundige) Als ik dan een zalfje op basis van calendula gebruik wordt het iets minder, tot dat mw alles erafgelikt heeft.. dan komt het weer in alle heftigheid terug. Het lijkt een allergische reactie te zijn op bepaalde vetten ( die voorkomen in Mayonaise, boterkoek, vaseline en bluebandboter) Nu vraag ik me af wat wijsheid is, een puur calendula zalfje scoren straks of is er een andere optie?
Het is geen krentenbaard oid, het zit puur rond haar mond, verder op t lichaam een gaaf huidje.
De bof? Lijkt me sterk na een BMRquote:Op maandag 8 maart 2010 21:02 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Maffemuts en Vivi..
Een collega van mijn vertelde dit vanmiddag onder de lunch ook..
Haar zoontje heeft exact hetzelfde..
Die had daar ook een bol gezichtje bij, en de dokter vertelde dat dat de bof is/was!
quote:Op maandag 8 maart 2010 22:50 schreef Memmel het volgende:
Beterschap voor alle zielige peuters!
We zijn afgelopen weekend weg geweest, maar vroegtijdig teruggekeerd omdat Morris oorontsteking nummer weetikhoeveel had. Ik merk wel dat het ziek zijn van Morris duidelijk weerslag heeft op Anna. Ze maakt zich zorgen om hem en als ie huilt gaat ze 'm gelijk over zijn bolletje aaien. Heel lief natuurlijk, maar ik wil niet dat ze zich zorgen maakt. Wij stralen dat iig niet uit, dus ik probeer er maar luchtig mee om te gaan. Maar als ik dat zorgelijke koppie zie en haar hoor zeggen: "Morrisie oortjes pijn, morrisie huilen mama. Nie huilen hoor, gaate over...' , dan vind ik dat wel zielig. Waar doe ik nou goed aan? Het goedpraten? Het negeren? Erin meegaan?
Ben iig erg trots op haar. Gewoon, omdat ze mijn meisje is en al zo groot wordt.
quote:Op maandag 8 maart 2010 21:22 schreef Moonah het volgende:
Och Appelsap, wat klinkt dat naar en pijnlijk...Sneu zeg voor Damian.
Hé Vief!Doe us iets hilarisch over jullie vertellen? Aaah, pleeeeaaase? Is alweer zo lang gelee...
En over die uitslag bij de mond: Thies heeft dat ook regelmatig. Vooral na tomaat en blauwe kaas. En dat gure weer werkt ook niet mee. Ik smeer zeer regelmatig Calendula Weer en Wind Balsem van Weleda. Heel fijn spul.
Ja en weet je, het gaat ook vanzelf. Ik heb er eigenlijk nog geen zin in om steeds te vragen of ze moet plassen... Maar ze wilt zelf steeds plassen... Het leek mij echt voor de zomer, Jen in dr blote kont en laat maar gaan... Maar daar denkt ze duidelijk anders over.quote:
Karin, ik denk idd dat het bij oudere kinderen op dit vlak moeilijker voor Meike zal zijn. Ik zou haar lekker bij de jongere kinderen laten oefenen. Maar hoe leer je assertiviteit? Je kind neemt denk ik veel over van hoe je zelf omgaat met bepaalde situaties. En je zou haar probleempjes zelf kunnen laten oplossen, met jouw hulp. En dan stap voor stap haar wat meer loslaten daarin. Meer weet ik ook niet. kan de pszleidster je helpen? of anders een opvoedwinkel? Die geven vaak goede adviezen is mijn ervaring, juist als het om dit soort zaken gaat.quote:Op donderdag 11 maart 2010 17:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Moonah,ik dacht misschien dat de grotere kindjes haar wat meer zouden stimuleren...
ik merk wel dat Meike bij kleinere kindjes wel wat assertiever is, maar dan moet ze het desbetreffende kindje wel goed kennen. Hoe maak ik haar wat weerbaarder of is dat iets wat ze echt door ervaringen moet leren?
Dan besef je pas hoe speciaal het is terwijl het voor jou zo gewoon is. Wij gingen laatst patat halen en Milo was mee. Hij wilde graag daar eten ipv mee naar huis nemen en het was echt supergezelligquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:18 schreef Moonah het volgende:
Oh, en vandaag zijn we 'uit eten' geweest. Met oma naar IKEA. Ik kom daar bijna nooit en Thies dus ook niet. Maar het kind heeft genóten!
Ik vind 'm om op te vreten, hoorquote:Op donderdag 11 maart 2010 14:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Ons guppie heeft vanochtend een poging gedaan om bij Rocka te spelen.. Maar hij heeft geloof ik 1,5 uur naast me op de bank gezeten. Wel met B zijn thomas in de hand, maar voor de rest![]()
Dat omgaan met vreemden/vreemde plaatsen is toch nog lastig..
Tja euh, waarom woon jij zo ver weg ?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha K_P, waarom woon je zover weg? Dit had ik graag, nee heel graag, willen zien!!
Succes! Pics please?
Vanavond uitgebreid verslag !quote:Op zondag 14 maart 2010 20:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zit te wachten op het verslag van K_P!!!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |