abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78908682
Ik weet niet hoe hij eraan komt. Het is vorige week ineens begonnen. Op het KDV hadden ze het ook nog niet eerder gezien. Het lijkt me niet dat het door het weer komt, dan had hij er eerder ook al last van moeten hebben denk ik. We wachten morgen maar af. Ik hoop dat hij er snel van af is.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:22:54 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78908797
Och Appelsap, wat klinkt dat naar en pijnlijk... Sneu zeg voor Damian.

Hé Vief! Doe us iets hilarisch over jullie vertellen? Aaah, pleeeeaaase? Is alweer zo lang gelee...

En over die uitslag bij de mond: Thies heeft dat ook regelmatig. Vooral na tomaat en blauwe kaas. En dat gure weer werkt ook niet mee. Ik smeer zeer regelmatig Calendula Weer en Wind Balsem van Weleda. Heel fijn spul.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:24:36 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78908893
Ja nou, Appelsap, wat Vivi zegt. Als het er echt zo akelig uitziet en het 'een gat lijkt te worden' dan zou ik toch ook sterk overwegen de HAP te bellen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 8 maart 2010 @ 21:28:50 #229
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78909109
Appelsap ik zou als hij er nu nog last van heeft als zijnde hij slaapt er niet van toch de hap even bellen.

Pfewww hier een peuter die vanmiddag de keuken blank zette en omdat de vaatwasser nog draaide een toevallig aan het leegpompen was kwam dat ook nog via de wasbak naar boven. Voordeel dat de hele keuken incl. de benedenkastjes meteen goed uitgesopt zijn samen met mijn ouders want een peuter en kruipende dreumes met een blankstaande keuken zijn geen succes gebleken.

Overigens deed ze in een onbewaakt (leeg verschoonrondje bij zuslief) even kattenbrokjes in de afvoer en toen zelf een bekertje water pakte en dus water het afvoer en ik nog niets door hebbende ging nog even wat afwassen en dat liep niet weg. Ik grmbl mopper grmbl en hoe kan dat nu toch terwijl de vaatwasser leeg begon te pompen en alles overliep. Mijn ouders gebeld en met zijn drietjes gewoon bijna een uur bezig geweest om de boel te drogen en uit te soppen. Ja ja lach maar heb ik achteraf ook gedaan en K had het leuk gehad vertelde ze nog even aan papa later...

Is dit peuterpuberig of lijkt het maar zo???
pi_78909530
Hij slaapt nu wel gelukkig dus ik laat het nu even zo. Mocht het vanavond als ik naar bed ga nog erger zijn geworden dan ga ik wel even bellen, want ik vind het toch een beetje raar.

Haha die K. Het klinkt toch stiekem wel grappig Books, maar ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten!
pi_78909568
Appelsap, dat klinkt niet echt fijn, het wordt ook snel erger blijkbaar? Het klinkt nog steeds als mijn moeders (water) exceem, dat was met hormoonzalf en AB zo weer opgelost..
Maar als hij last heeft met slapen, zou ik geloof ik ook even een belletje naar de HAP doen. Al is het maar voor tips om de nacht door te komen..

oh Books, dat is niet echt handig. Een echt peutertje.
  maandag 8 maart 2010 @ 22:50:47 #232
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78913410
Beterschap voor alle zielige peuters!

We zijn afgelopen weekend weg geweest, maar vroegtijdig teruggekeerd omdat Morris oorontsteking nummer weetikhoeveel had. Ik merk wel dat het ziek zijn van Morris duidelijk weerslag heeft op Anna. Ze maakt zich zorgen om hem en als ie huilt gaat ze 'm gelijk over zijn bolletje aaien. Heel lief natuurlijk, maar ik wil niet dat ze zich zorgen maakt. Wij stralen dat iig niet uit, dus ik probeer er maar luchtig mee om te gaan. Maar als ik dat zorgelijke koppie zie en haar hoor zeggen: "Morrisie oortjes pijn, morrisie huilen mama. Nie huilen hoor, gaate over...' , dan vind ik dat wel zielig. Waar doe ik nou goed aan? Het goedpraten? Het negeren? Erin meegaan?

Ben iig erg trots op haar. Gewoon, omdat ze mijn meisje is en al zo groot wordt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:05:06 #233
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78919748
Ach Memmel je hebt gewoon een tweede moedertje in huis. Ik zou het maar gewoon laten gaan en zeggen dat ze zo lief is voor haar broertje.

Appelsap hoe is het met Damian zijn handje gegaan vannacht?

DF wij hebben er ook wel om gelachen hoor achteraf. K meteen al overigens
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:07:34 #234
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78919801
quote:
Op maandag 8 maart 2010 22:50 schreef Memmel het volgende:
Beterschap voor alle zielige peuters!

We zijn afgelopen weekend weg geweest, maar vroegtijdig teruggekeerd omdat Morris oorontsteking nummer weetikhoeveel had. Ik merk wel dat het ziek zijn van Morris duidelijk weerslag heeft op Anna. Ze maakt zich zorgen om hem en als ie huilt gaat ze 'm gelijk over zijn bolletje aaien. Heel lief natuurlijk, maar ik wil niet dat ze zich zorgen maakt. Wij stralen dat iig niet uit, dus ik probeer er maar luchtig mee om te gaan. Maar als ik dat zorgelijke koppie zie en haar hoor zeggen: "Morrisie oortjes pijn, morrisie huilen mama. Nie huilen hoor, gaate over...' , dan vind ik dat wel zielig. Waar doe ik nou goed aan? Het goedpraten? Het negeren? Erin meegaan?

Ben iig erg trots op haar. Gewoon, omdat ze mijn meisje is en al zo groot wordt.
Memmel,
kan je vaste tijden " afspreken " ?
Dus als Morris naar bed gaat, dat zij dan mee mag zorgen/helpen ?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:21:11 #235
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78920089
Ja doen we ook. Maar we zaten van het weekend in een huisje. Dus werd Anna ook wakker van een krijsende morris. Ik merk gewoon dat ze het zich heel erg aantrekt als iemand pijn heeft. Ze komt er vaak op terug. Zeker als het Morris betreft, want die is echt de allerliefste, zegt ze.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 09:25:37 #236
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78920183
Das wel lief, zeg.
Misschien even aan de juf vragen op de creche ? Ik weet ook niet wat wijsheid is.
pi_78920199
Appelsap, hoe is het nu?

Memmel, geen idee wat handig is... Heeft het CB er geen advies voor bijvoorbeeld?
Wel lief dat ze zo zorgzaam is, maar ook wel lastig, ook voor haarzelf misschien...
En haar vertellen dat papa en mama voor Morris zorgen en zij lekker grote zus mag zijn, zoiets?
Fake it till you make it...
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:14:54 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78923437
Ja zoiets zal het wel moeten worden.
Het gekke is namelijk, dat wij er ook niet in blijven hangen, zeg maar.
Als ze pijn heeft of ik heb een sneetje in mijn vinger, doen we er een pleister op en is het over. Klaar en uit.

Maar soms, dan lijkt het wel alsof ze de ellende van iedereen met zich meedraagt.

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een ontstoken pees in haar pols. Dus dan zeg ik: Anna, je moet even lopen, want oma kan je niet dragen omdat ze pijn in haar hand heeft.

Nou, dan worden er dus billendoekjes op de pols van oma gedrappeerd, zodat de pijn weg kan. En dan krijg ik een volledige instructie: "Neeee. Mama moete Morrisie dragen, oma auw in handje, kannie dragen. mama doen. oma titte daar." En dan denk ik...wtf?
pi_78923857
Meike benoemt het ook vaak als Lars huilt, en soms zeggen wij dan ook weleens dat Lars best even mag huilen, dat dat niet erg is. Bijv als we aan het eten zijn, want dat is net zo goed belangrijk.
(moet ie niet te erg tekeer gaan natuurlijk, want dan eet ik vaak met Lars op schoot)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:36:10 #240
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_78924076
Appelsap hoe is het met Damian?

Hier net zo'n mini-moedertje. Je kan amper een vitaminepil innemen of je krijgt een kruisverhoor. Mama niet zo lekker? Pilletje nemen? Beetje buikpijn? Of hoofdpijn? Ga maar even op de bank liggen. Uitrusten he? En eigenlijk nemen we hier zelden paracetamol in dus ook geen idee hoe ze erbij komt.

En de overleden poes is ineens helemaal terug in gesprekken en alles. Mama ik mis Boris zo... Komt ie nou nooooooit meer terug? Ben ik wel een beetje verdrietig om hoor... Anders een andere poes kopen?
We leggen dan maar uit dat ze best verdrietig mag zijn, dat wij ook verdrietig zijn omdat Boris er niet meer is en dat dat helemaal niet erg is. Maar die nieuwe poes kan ze voorlopig nog even vergeten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:41:54 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78924245
Memmel, het klinkt wel lief!

Eli komt komt niet verder dan 'NEE HUILEN BABYYYY!!!!!! NEE AVIVA HUILEEEEEHHHH!!!!!!' en gaat dan weer verder met zijn eigen ding

Ik weet niet echt wat wijsheid is, maar ik zou het iig niet negeren, maar te ver meegaan is ook niet handig. Mss benoemen dat ze er heel goed rekening mee houdt en dat het lief is, en dan door naar het volgende onderwerp?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:42:46 #242
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78924279
Wat een zorgzame tante die Anna! Lief hoor, maar ook wel moeilijk!
Hier oudste die ook zo is, ligt regelmatig in zijn bed te huilen omdat hij zich zo`n zorgen maakt om mij. Terwijl ik toch echt wel een schoudersophalenenverdergaan mentaliteit heb.
Tis de aard van het beestje denk ik. Ik leg hem vaak uit dat ik het erg lief vind van hem, maar dat het niet hóeft. Dat mijn pijn niet zijn pijn is.

Hier een zieke dame met fikse koorts en mama-hangerig. Heb haar wat paracetamol gegeven en dat sloeg wel aan gelukkig. Ze ligt nu in bed en ik hoop dat ze wat slaapt.
Haar amandelen zijn felrood en opgezet en ze riekt behoorlijk uit het tochtgat. Zal wel keelontsteking zijn. Gelukkig drinkt ze nog wel goed en wilde ze ook wel een gepureerd appeltje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78926842
Ben je al bij de HA geweest Appelsap?

TF, beterschap voor je gebakje!

Memmel, Chris heeft dat ook in zijn aard zitten. Hij reageert snel als een kindje begint te huilen. Eerst was het dan de opmerking "baby, huilen" en bleef dan bezorgd staan kijken. Tegenwoordig kan hij het wat meer benoemen. Zo moest laatst een baby fles, en was "mama kindje weg, huilen". Hij is er gewoon alert op. Meestal benoem ik de sitiuatie, leg er snel iets over uit (mama van het kindje is zo terug, dan is het goed. Of baby is moe, daarom huilt hij en dat is niet erg). En ik probeer er verder niet teveel in mee te gaan. Liever na het benoemen hem weer terugtrekken in zijn eigen spel. Anders blijft hij bezorgd naar zo'n kindje kijken tot het over is.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:12:01 #244
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78927225
Word ik vannacht om vier uur wakker om even te pipi machen, denk ik....huh...? watligternouinmijnbed? Was Anna naast me gekropen, ze was haar speen kwijt en dacht maar 'bij mama te lapen'.
Niet dus. Ik heb haar weer terug naar bed gebracht. En daar sliep ze weer lekker verder tot half acht!
pi_78930094
Wat gezellig Memmel
Chris blijft nog steeds in zijn bedje liggen als hij wakker is.. Ben nieuwsgierig wanneer hij zijn kamer/onze kamer onveilig komt maken (als hij in zijn andere kamer ligt, zonder ketting op de deur)
pi_78931358
Taartjesfee, beterschap met je meisje. Hopelijk knap ze snel op.

Memmel, volgens mij is het vrij normaal dat kinderen op deze leeftijd zo reageren. Ik herken het van Damian en ook van zijn vriendjes.. Alsof het weer een proces is wat ze moeten leren.
Wat wij bij Damian doen is erkennen dat iets niet leuk/fijn is, dat dingen eng kunnen zijn. Ik merk dat hij het fijn vindt als wij zijn 'angsten' erkennen. Maar we zeggen er wel bij dat het niet erg is ('Dat kan gebeuren' wordt hier erg vaak gezegd) of dat hij niet bang hoeft te zijn, omdat......(en dan dus een reden).
Ieder kind is natuurlijk verschillend, maar bij Damian heeft het effect, dus misschien heb je er wat aan.

Ik ben net naar de huisarts geweest met Damian. Het is inderdaad eczeem. Hij heeft een hormoonzalfje gekregen en het zal dus over een paar dagen al wat beter moeten zijn.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:15:11 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78931569
Jemig, dat is dan wel hele heftige exceem zeg! Hopelijk gaat het snel beter.
pi_78931771
Toch exceem, wel een heftige aanval dan..
Hopelijk helpt de zalf snel..
pi_78942896
TF, beterschap voor je dametje!

Appelsap, ik hoop dat de zalf gauw effect heeft!

Mirte ligt vaak te zingen in bed (ook midden in de nacht...), ach ja, dat klinkt nog best gezellig .
's Nachts is ze er nog niet uitgekomen, als er wat is gaat ze huilen. Overdag komt ze wel haar bed uit en als het ochtend is en het duurt haar allemaal te lang wil ze ook nog wel eens uit haar kamer komen. Ze kan zelf de deur open maken, maar dat doet ze niet zo vaak.
Fake it till you make it...
pi_78943400
Meike blijft liggen, tenminste sochtends..."papapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben wakker!!!!" (ze roept altijd papa hahahaha)
Smiddags komt ze er nog weleens uit, als ze geen zin heeft om te slapen...

Appelsap, gelukkig dat het "maar" exzeem is en dat je er een zalfje voor hebt gekregen, ik hoop dat het snel gaat werken voor Damian.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')