abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78439865
Vorig topic: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 45

De peuters:
8 mei 2006: Nienke, dochter van nienepien
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 26-02-2010 15:26:28 ]
pi_78439957
Weer 2 kindjes erbij vandaag! Saartje en Thomas welkom hier.
En het gebakje van TF stiekem ook
Gefeliciteerd met jullie verjaardag
pi_78439970
Even mijn beklag doen over mijn peuter: meneer heeft mij met zijn pseudokroep aangestoken en nu heb ik last van mijn keel en ben half ziek... Eerst mij 3 nachten niet laten slapen door steeds te hoesten en te huilen en nu lekker slapen en papa de hele tijd hoesten en nu al 5 nachten niet geslapen
pi_78440137
Oi willemwevertje, Van die moeheid wordt je ook niet echt vrolijker.
Dat hoesten is ook niks. Manlief begint nu ook, terwijl Chris juist vannacht een rustige nacht had (de 1e sinds zaterdag). Dat wordt ook stuivertje wisselen..
pi_78440270
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Oi willemwevertje, Van die moeheid wordt je ook niet echt vrolijker.
Dat hoesten is ook niks. Manlief begint nu ook, terwijl Chris juist vannacht een rustige nacht had (de 1e sinds zaterdag). Dat wordt ook stuivertje wisselen..
Bij jullie ook al pseudokroep of alleen hoesten?
pi_78440522
Puur hoesten, met een doorkomende kies en een lichte verkoudheid.
Hij hoeste steeds zo'n 4 keer per nacht een uur lang. Maar om de 30-60 seconden, en hij sliep. Maar wij niet dus.
Maar vannacht met hoestdrankje maar 1 keer gehoest. en nu overdag ook al beter..

Ik heb vanochtend met Chris nieuwe puzzels gekocht. Hij begint die gewone stukjes puzzels leuk te vinden. Die tot 12 stukjes lukt het al goed, 16 met een beetje hulp. Dus nu zo'n 4-6-9-16 puzzel van sesamstraat en een 12-16-20-24 van winnie the pooh gehaald. Kan hij weer verder oefenen dan die eeuwige nijntje puzzel
pi_78440832
bij mijn zoon ook een kies die er aankomt (kwijlen dus) en pseudo kroep er bovenop...

maarja, de ellende is voorbij, nu ik nog beter worden
pi_78441211
Willempjewever, beterschap!

En klagen over peuters, hou op schei uit
Ik zit al te wachten op de Kinderbescherming, zou het niet raar vinden als de buren die inmiddels hebben ingeschakeld. De zin die hier toch al gauw 1000x per dag geschreeuwd/gegild/gehuild wordt is tegenwoordig namelijk
" IK!!!! WIIIIIIL!!!! NIET!!!!!!!!!!!!! "
En vooral het in de auto stappen als we van huis gaan en de auto weer uit als we thuis komen is leuk, ik heb dan meestal een krijsend kind onder mijn arm dat tierend om zich heen aan het slaan is. Hij vindt het wel leuk om weg te gaan enzo, maar wanneer HIJ het wil. Als ik hem zelf laat "bepalen" wanneer hij naar binnen komt bijvoorbeeld ("Nog even in de auto wachten mama") dan is er geen vuiltje aan de lucht en komt hij na een paar minuten braaf naar binnen als ik hem ga halen. Maar daar is niet altijd tijd voor en dan is het dus drama.
Hoezo dwarse peuterpuber
.... met gevoel voor drama....
pi_78441383
Oei beterschap voor alle zieken (ook de papa's)

Leuk dat gepuzzel. Maud is ook gek op puzzelen. Dat heeft ze van d'r vader. Ik heb al moeite met haar helpen de puzzels van Fleur te maken. Die zijn natuurlijk veel leuker en mooier met al die prinsessen erop. Maar, ja 24 en meer stukjes da's dan net even weer iets te veel van het goede voor mijn grietje.

Vanochtend had ze weer een 'pruik' op. De hele week gaat ze al met plezier naar het kdv, maar vanochtend vloog ze weer even in d'r oude routine van ik wil niet met gegil en geschreeuw erbij. Ik ben naar buiten gegaan en heb ze via het raam weer eruit getild en toen gezegd dat we het nog een keer over gingen doen en dat ik dan een gezellig afscheid wilde hebben. Dat is gelukt! Dus soms wil het helpen om de rust te bewaren en concreet te zijn bij d'r. Hihi zou ik vaker moeten proberen.... maar, ja dat bloed dat ze elke keer onder mijn nagels vandaan weet te halen.

Oooooh. Kersje wat vind ik dit fijn om te lezen. Ik ben dus niet de enige met zo eentje. Maud is exact, maar dan ook exact hetzelfde! Op haar tijd, op haar manier dan is alles koek en ei. Maar als ik ook maar het idee heb om het iets anders te plannen dan mevrouwtje dan is het hek van de dam.
pi_78441914
Erg he Chacama? Echt 2 gezichten, duidelijk een tweeling qua sterrenbeeld

Maar hij is ook superlief hoor! En ik geniet zo van hem, hij verbaast me elke dag weer met zijn uitspraken. Alsof je met een volwassene praat soms, kleine papegaai
Net nog, hij wijst naar Toby's speelboog en zegt "Er mist hier een dingetje. Even mijn gereedschap pakken, moet even maken anders gaat Toby huilen."
Sinds dat "mijn" en "ik" hier zijn intrede heeft gedaan klinkt hij zo groot!
pi_78450827
Hier ook een puzzelfanaatje.

DF, ik wist niet dat er ook 12-16-20-24 stukjes puzzels zijn, ik neem aan dat je dan ook zo'n doosje van 4 hebt? We hebben de 4-6-9-16 van sesamstraat en dat is een succes. Ook de vloerpuzzel van woezel en pip (35 stukjes) legt ze inmiddels met gemak.
Maar het moet niet te gedetailleerd zijn heb ik het idee... en hoe meer stukjes hoe gedetailleerder ze ook wel worden en volgens mij is dat nog teveel van het goede.
Ach, ze is hier zoet mee en ik zat te denken om eens te kijken of ze hier een spelotheek ofzo hebben. Kunnen we eens wat uitproberen...
Fake it till you make it...
pi_78452118
Puzzels zijn hier ook een succes.

Vandaag hebben we een logeerpartijtje. Een vriendinnetje van het zwemmen nog dat ze regelmatig ziet. Eigenlijk zou ze vorige maand al komen, maar toen had ze oorontsteking en dat logeert niet zo handig.
Vanmiddag hebben ze, verkleed als Zwarte Piet en Stouteheersbeestje, totale chaos gecreëerd, echt snel! Maar ook heel knap. Ze hebben best lang samen boven gespeeld, zonder problemen of ruzie ofzo. Gewoon lekker samen rennen en stampen en bezig zijn en de kasten van Anna's kamer leeghalen. En de roze stofzuiger aanzetten (irritant gezoem) en dan wat anders gaan doen. Maar wel netjes opgevoed op zich, van onze kamer zijn ze afgebleven en ook alle kleren lagen nog netjes in de kast.
Ging allemaal goed, tot de logee van de trap af stuiterde. Man, ik werd spontaan 50 jaar ouder. Uiteindelijk bleek dat ze alleen de laatste paar treden op d'r billen naar beneden was gegleden en dat ze binnen 3 seconde al weer wist dat ze moest plassen, maar wat is dat schrikken. Twee minuten later stond ze weer op ons bed te springen, dus het viel gelukkig mee.

Het eten was echt grappig, ze hebben samen pannenkoeken op. Of eigenlijk pannenkoektaartje, twee seconden niet kijken en de bus poedersuiker is leeg.
Inmiddels hebben ze allebei onder de douche gestaan, haartjes gewassen, tandjes gepoetst, verhaaltje voor gelezen en nu begint het feest. Kletsen, soms wat gestamp, al 5 keer paniek omdat het dekbed van Anna los was, allebei al drie keer de kamer uitgeweest om te plassen en nog veel meer gekweb. Het klinkt wel ontzettend gezellig zo. Doet me zo terugdenken als al die logeerpartijtjes die ik zelf als kind heb gehad.

Eigenlijk had ik verwacht dat het pas rond een jaar of 7-8 zou beginnen, maar het is dus al een stuk eerder. Maar mooi, dit is vast zo'n jeugdherinnering die je altijd bijblijft. En mij ook, want ik kon de badkamer leeghozen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78452249
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:35 schreef Nijna het volgende:
DF, ik wist niet dat er ook 12-16-20-24 stukjes puzzels zijn, ik neem aan dat je dan ook zo'n doosje van 4 hebt?
Ik ook niet
Een doosje van 4 inderdaad. Liep er toevallig tegen aan bij de bart smit voor €5. Is van disney zelf.

Ik heb nu een proef abo bij de spelotheek, voor sinterklaas een paar dingen geleend om te proberen. En mag nu nog 2 keer, 3 dingen lenen. Ik bewaar een keer voor zijn verjaardag. En tussendoor nog een keertje.
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:01:09 #14
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78452315
Klinkt feestelijk YPPY
Ik heb een dochter van 2 *emo*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78452498
Klinkt gezellig Yppy, 2 van die meiden.

Hoi TF, je had al een peuterpuber toch?
pi_78452508
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:01 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Klinkt feestelijk YPPY
Ik heb een dochter van 2 *emo*
Ze is nu echt een peuter, nu mag ze officieel echt gaan peuterpuberen! Komt ze ook logeren? Heb nu de smaak te pakken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:08:39 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78452734
Haha nou ik wens je heel veel succes en sterkte enzo dan
pi_78453098
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:58 schreef YPPY het volgende:
Puzzels zijn hier ook een succes.

Vandaag hebben we een logeerpartijtje. Een vriendinnetje van het zwemmen nog dat ze regelmatig ziet. Eigenlijk zou ze vorige maand al komen, maar toen had ze oorontsteking en dat logeert niet zo handig.
Vanmiddag hebben ze, verkleed als Zwarte Piet en Stouteheersbeestje, totale chaos gecreëerd, echt snel! Maar ook heel knap. Ze hebben best lang samen boven gespeeld, zonder problemen of ruzie ofzo. Gewoon lekker samen rennen en stampen en bezig zijn en de kasten van Anna's kamer leeghalen. En de roze stofzuiger aanzetten (irritant gezoem) en dan wat anders gaan doen. Maar wel netjes opgevoed op zich, van onze kamer zijn ze afgebleven en ook alle kleren lagen nog netjes in de kast.
Ging allemaal goed, tot de logee van de trap af stuiterde. Man, ik werd spontaan 50 jaar ouder. Uiteindelijk bleek dat ze alleen de laatste paar treden op d'r billen naar beneden was gegleden en dat ze binnen 3 seconde al weer wist dat ze moest plassen, maar wat is dat schrikken. Twee minuten later stond ze weer op ons bed te springen, dus het viel gelukkig mee.

Het eten was echt grappig, ze hebben samen pannenkoeken op. Of eigenlijk pannenkoektaartje, twee seconden niet kijken en de bus poedersuiker is leeg.
Inmiddels hebben ze allebei onder de douche gestaan, haartjes gewassen, tandjes gepoetst, verhaaltje voor gelezen en nu begint het feest. Kletsen, soms wat gestamp, al 5 keer paniek omdat het dekbed van Anna los was, allebei al drie keer de kamer uitgeweest om te plassen en nog veel meer gekweb. Het klinkt wel ontzettend gezellig zo. Doet me zo terugdenken als al die logeerpartijtjes die ik zelf als kind heb gehad.

Eigenlijk had ik verwacht dat het pas rond een jaar of 7-8 zou beginnen, maar het is dus al een stuk eerder. Maar mooi, dit is vast zo'n jeugdherinnering die je altijd bijblijft. En mij ook, want ik kon de badkamer leeghozen.

Klinkt erg gezellig! Echt super leuk die twee meiden zo samen! Had graag stiekem mee gekeken met een verborgen cam!
pi_78453153
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:15 schreef nienepien het volgende:

[..]

Klinkt erg gezellig! Echt super leuk die twee meiden zo samen! Had graag stiekem mee gekeken met een verborgen cam!
Ik ook hoor, ik vind het jammer dat ik ze alleen hoor, maar niet kan kijken wat ze doen. Zou me niks verbazen als ze inmiddels bij elkaar in bed liggen.
*OUD heilige*
pi_78453230
Haha.... Je moet me morgen álles vertellen!!
pi_78454358
Ik slaap vast nog als je hier op de stoep staat. Moet je maar een keertje extra bellen. Ga je zo wat foto's sturen, voorlopig gaan ze niet slapen, dus ik ga toch maar de zolder op, stamp ik terug.
*OUD heilige*
pi_78457974
Die 2 moeten toch omvallen van de slaap haha...... knap hoor! Hoop dat ze de strijd toch zo opgeven....
Voordeel is wel dat J ze dan toch nog even mee maakt! :-P
pi_78458062
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:41 schreef nienepien het volgende:
Die 2 moeten toch omvallen van de slaap haha...... knap hoor! Hoop dat ze de strijd toch zo opgeven....
Voordeel is wel dat J ze dan toch nog even mee maakt! :-P
Ze schrikken echt als hij straks voor de deur staat. Ze doen steeds de deur open om te kijken of ik reageer. En omvallen? Niks daarvan. Volgende week bij jou.

Ga je nu weer meer posten?
*OUD heilige*
pi_78458986
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:42 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ze schrikken echt als hij straks voor de deur staat. Ze doen steeds de deur open om te kijken of ik reageer. En omvallen? Niks daarvan. Volgende week bij jou.

Ga je nu weer meer posten?
Das goed hoor, gezellig! Twee van die rellende puberpeutertjes

Zal wel weer es wat meer posten! En mezelf eraan herinneren ook hier in te loggen!
pi_78461012
Oh en ik heb ook een peutertje dus....... Nienke, geboren op 8 mei 2006.
Vriendinnetje van Anna, waar ze vanavond slaapt en Anna's mama tot wanhoop heeft gedreven.... hihi.....
pi_78468027
Klinkt gezellig nienepien Maar volgende week mag jij dus (heb je een week de tijd om de verborgen camera te instaleren

Had al weer n poosje hier niets gepost, k moet me schamen
Gister de bevestiging gekregen van de peuterspeelzaal voor Rachel, ma-mi di-mi en vr-och. Ondanks dat ze n lief kind is in het algemeen, maak ik me onbewust toch zorgen over hoe zij dit zal ervaren, en hoe ik mezelf en haar hier het beste op kan voorbereiden. Verder wel een goed gevoel over de psz hoor, zit echt 50stappen buiten de deur, werken volgens het V(roeg-)V(oorschoolse)E(ducatie) methode staat redelijk hoog aangeschreven, ook van wat ik gezien heb ziet t er super uit en ze doen veel met de kinderen...
Anyhow.. tips iemand ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:16:45 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78469207
Maffe gewoon doen wat bijna alle moeders doen. Lekker de eerste ochtend meedraaien voor het vertrouwen en de tweede keer met tranen in je ogen afscheid nemen en dan lekker jankend het pad aflopend wetend dat je peutertje lekker zit te spelen.

Yppy, klinkt super gezellig.

Nienepien. Gezellig dat je mee komt kletsen.

TF, een taartje van 2! Nog gefeliciteerd zag een waanzinnig mooie taart op het bankje. Heel gaaf!

Maud is dan wel geen tweeling, maar goed ze weet wel erg goed wat ze wil. Ach, men zegt dat ze het van geen vreemde heeft. Ik ben zelf stier, maar echt niet eigenwijs of zo...

Vandaag ging het dus wel weer lekker met wegbrengen naar het kdv. Ze huppelde lekker naar binnen en zag heel wat bekende gezichten. Had nauwelijks tijd om dag te zeggen. Dat vind ik toch een stuk prettiger weggaan.
pi_78469257
Als ik wegloop bij het kdv, gebeurt het regelmatig dat vriendinnetje enthousiaster naar me zwaait dan Anna. Twee weken terug dacht de invaljuf als dat vriendinnetje bij mij hoorde, omdat Anna niet naar me om keek, had ik zo bijna de verkeerde peuter mee naar huis genomen.
*OUD heilige*
pi_78472655
No way! Heb ik nu een péuter?!
Hardloper.
IG @webkim
pi_78473118
Ja! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Ze zijn doodop en zitten nu even Otje te kijken. We hebben pepernoten gebakken, dus ik heb de keuken maar even gepoetst.
*OUD heilige*
pi_78474112
Even een peuteruitspraakje die ik graag met jullie wil delen....

Er waren hier een keer twee vriendjes aan het spelen. Èèn jongetje van haar leeftijd en de andere van anderhalf jaar. Het jongetje van anderhalf was ik op een gegeven moment aan het verschonen en Nienke kwam er eens bij kijken... Toen kwam het!

"Mama...? IK wil óók zulke billen!!!", waarop ik antwoorde "Dat kan niet... jij hebt meisjesbillen en je kleine vriendje heeft jongetjesbillen"
Ze was lichtelijk gepikeerd dat zij niet zulke billen "mocht" hebben en als reactie daarop draaide ze zich om naar haar peutervriendje en zei boos tegen hem:
"en JIJ mag niet! jij heb al!!!"

Heerlijk die peuterlogica..... :-D
pi_78478177
Nienepien..
Zal ik je boven in het lijstje erbij zetten?

Maffe, je krijgt vast wel een wenochtend. Dan kun je rustig even rondkijken en Rachel op haar gemak ook.
pi_78480592
Mijn Meike alias zangeres/danseres is ervan overtuigd dat ze wel bij K3 komt later, dus ze is vast aan het oefenen geslagen;
Meike zingt YaYaYippee

Zondag is ze jarig, wordt ze alweer 3!
Ik moet er nu alweer aan denken hoor, hoe ik er 3 jaar geleden bij liep, en vandaag 3 jaar geleden hoorde ik dat ze "over 2 dagen gingen beginnen met inleiden" Sjonge wat vond ik dat spannend en eng.
En nu wordt ze alweer 3! Jeumig.....
Wel leuk, zo'n 3e verjaardag, ze beleven het nu al zo bewust! Hoeveel nachtjes nog?
En als mensen vragen wat ze wil hebben heeft ze het antwoord ook wel klaar; uhm doe maar een zonnebril van MegaMindy, en stickers!
Van ons krijgt ze een fiets.....een echte fiets met zijwieltjes, die wou ze al zo lang, maar ik vond het een te groot kado voor zomaar even, dus nu is eindelijk de dag gekomen dat ze een fiets krijgt...!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:43:17 #34
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78481093
yppy, wat een belevenis voor jou en anna en idd wel heel leuk. om fijn voor anna om later terug te kunnen lezen over haar eerste logeerpartijtje. heb je ook foto's?

meike alweer 3! gaat hard zo! en lars ook al bijna grote baby, we worden oud!

hoeist met chris nu?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78481662
Meike ook alweer bijna jarig? Wat gaat dat hard met je kleine meisje

Hier gaat het goed Davinia, Vannacht wel weer een hoestbui, maar hoestdrank erin, en daarna heerlijk doorgeslapen tot de normale tijd. Hij ligt nu zijn middagslaapje te doen, weer met hoestdrank, want na de lunch begon hij toch weer stevig te hoesten.
Maar het gaat wel de goede kant op gelukkig, vanochtend opzich weinig gehoest. En goede hoestdrank doet wonderen
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:09:33 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78482063
Al weer bijna 3. Wat gaat het allemaal hard! Alvast eenfijne verjaardag toegewenst.

FIjn dat het weer een beetje beter gaat met Chris. Slaap doet wonderen!
pi_78482579
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Nienepien..
Zal ik je boven in het lijstje erbij zetten?
Ja leuk!
pi_78482678
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:24 schreef nienepien het volgende:

[..]

Ja leuk!
Gedaan, Nienke staat gelijk bovenaan het lijstje..
pi_78483515
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:27 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Gedaan, Nienke staat gelijk bovenaan het lijstje..
Dank je wel!
pi_78484518
Meike alweer bijna 3! En wat staat ze geconcentreerd te kijken! Netjes die microfoon op de grond om te gaan dansen
pi_78491992
Meike wat gaat het hard!

Hier een heel lief peutertje op het moment Ze kan uren spelen met stickertjes en puzzels maken!
Heb van die knutselpakketten gekocht en dat is echt een succes!

Moonah, nieuwe foto's staan in het fototopic

Kersjes
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 26 februari 2010 @ 21:19:34 #42
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78496169
Gefeliciteerd voor de jarigen, wat gaat het hier hard ineens.

Mahre lijkt klachtenvrij!!!
Voor het eerst in 3 maanden geen pilletjes/drankjes/tabletjes/spuitjes/puffer
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78499038
Hai Beaker

YPPY, dat klinkt als een super logeerpartijtje! En wacht maar, over een paar jaar gaat ze slaapfeestjes houden en krijg je zomaar 10 kwebbeltantes te logeren

Gefeliciteerd voor de (bijna)jarigen

Toen ik Devin vanavond van het kdv ging halen en we naar de auto liepen begon hij ineens te snikken. Hij vertelde dat hij bang was voor de hard suizende wind "Ik word beetje bang van..."
Dat heeft hij wel vaker trouwens, dan is hij ineens bang voor bepaalde dingen, harde muziek ofzo. "Ik ECHT bang hoor, echt heeeeeeeeeuuuuullll bang!". Ach, zolang hij zijn angsten uitspreekt en de straat nog op durft zal het allemaal wel meevallen

Toen we vanavond zelfgebakken koekjes aten wilde hij er ineens yoghurt bij. Yoghurt??? Ja dus, ging hij zijn koekje erin dopen en aflikken! Van wie hij dat nou geleerd heeft

Mahre
Zou tijd worden zeg, hopelijk blijft het nu ook weg allemaal.
pi_78519557
Tazz, wat fijn voor mahre!

Kersjes, misschien iets op het KDV? Hier krijgen ze om 3 uur weleens yoghurtdrank (yoghurt, melk en roosvicee), en een mariakaakje ernaast. Zo misschien? Chris doet soms ook rare dingen, die op het KDV dan normaal blijken..
En zo'n bange fase hadden we hier laatst ook. En dan voor simpele dingen ook zoals een sirene verderop in de stad. Maar het ergste is ook over gegaan gelukkig, en na die fase kon hij opeens weer wat nieuwe dingen. Wel noemt hij dingen nog eng. Op tv dan krijg ik de afstandsbediening met de opmerking "andere". Of de Cars auto, die kijkt eng (bozig).
pi_78528005
Heeee alweer een nieuw topic!

Kersjes bevalt het goed in jullie nieuwe huis?

En Mahre helemaal opgeknapt

Yppy wat klinkt dat logeren geweldig Mooie jeugdherinneringen worden dat!

Wij hebben vandaag een halve minuut aan zindelijkheidstraining gedaan Ik had de luiers uit het zicht gelegd en Linde overtuigd dat ze na haar slaapje dan zonder luier moest. Heel uitgebreid uitgelegd dat ze dan eerst moest zeggen als ze moest plassen, dan pas broek uit en op het potjes plassen. Nou dat was allemaal spannend Dus na het slaapje, luier uit, onderbroek en joggingbroek aan en naar binnen. Linde liep direct door naar de keuken en ik hoorde meteen: "oh ik heb in m'n broek geplast " Nou ja het idee was leuk toch? We stellen het zindelijk worden dus maar weer even uit...
pi_78528255
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 19:27 schreef Stiemie het volgende:
en ik hoorde meteen: "oh ik heb in m'n broek geplast " Nou ja het idee was leuk toch? We stellen het zindelijk worden dus maar weer even uit...
Nee joh. Geeft toch niks, een ongelukje. Als ze zegt dat ze in haar broek heeft geplast is ze zich er wél van bewust. Gewoon doorgaan met thusi zonder luier laten lopen hoor!

Ach die Anna met haar logeervriendin!

En welkom Thomas en Saartje (met bijbehorende mama's). Time flies...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:36:47 #47
108648 cattie
lieve moeder
pi_78528414
Stiemie, zo zal ze het toch moeten leren. Toen we in de gaten hadden dat Ive er wel aan toe was, lieten we hem zonder luier lopen en dan plaste hij ook vaak zin zijn broek (3x per dag ofzo). Als hij namelijk "ik moet plassen"zei, dan was hij al aan het plassen. Komt vanzelf wel goed.
pi_78528617
Ah dus wel er gewoon mee dorgaan. Ik vond haar zo zielig en ze was helemaal overstuur ondanks dat we zeiden dat het helemaal niet erg was. Dus toen vonden we ineens op wonderbaarlijke wijze toch nog een luier

Morgen gaan we dan gewoon voor een nieuwe probeersessie
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:50:32 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_78528900
Ik zou niet zeggen dat je de luiers helemaal weg doet. Op dagen dat het echt niet ging (of ik het verschonen na 2x zat was) kreeg Ive wel een luier om. M.i. kun je het beste er geen druk op zetten. Ze is nog best wel jong, je hebt nog alle tijd.
pi_78528997
Nou ze wilde steeds niet eens een keertje zonder luier proberen. Dus nu had ik gezegd dat ze bijna op waren en dat we die paar die er nog waren voor vannacht moesten bewaren. Nou dan wilde ze het wel proberen dus dat ging prima. Maar ja dat was van korte duur want na de plas kon ze alleen nog maar huilen om een "kone luie"
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:55:03 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_78529107
Ik vind haar nog wel erg jong om onder druk te zetten zo (dit klinkt erger dan ik het bedoel, maar weet niet hoe ik het "zachter" kan zeggen). Ik zou meer voor het beloon systeem gaan. Ive ging een tijd lang over de rooie als we alleen maar voorstelden dat hij geen luier om zou krijgen. Toen kreeg hij opeens wel wat interesse en toen binnen een paar weken wilde hij juist geen luier meer om.
pi_78529383
Ik snap hoe je het bedoelt hoor. Het klinkt nu ook wel als dwingen, maar dat komt omdat ze het zelf de hele dag over op potje plassen heeft. Alle beren moeten op de pot en kindjes die al naar de wc gaan zijn al groot he mama. Dat soort dingen.

Het beloonsysteem hangt al een maand of 2 op haar deur. Plassen op het potje is een sticker en 7 stickers is een cadeautje! Maar helaas maakt dat echt niks uit.Z e moet nog 1 sticker, maar dat is vooral omdat ze een paar keer urine bij de huisarts in moest leveren en ze toen op het potje moest blijven zitten tot we wat opgevangen hadden. En ze heeft het continue over op potje plassen enzo tot dat ze zelf moet. Dus daarom dachten we van kom we proberen het weer eens. Al maakte het volgens mij niet eens indruk toen ik zei dat de luiers op waren... "Oh dan moet mama zo nieuwe kopen. Mag ik mee?"
pi_78531181
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:47 schreef Beaker het volgende:
Moonah, nieuwe foto's staan in het fototopic

Ja, ik heb even gekeken. Wat is zij toch een speciaal meisje. Ze heeft iets dromerigs dat ik erg mooi vind.

En Karin, ik kon het filmpje van je meiske niet zien.
pi_78531711
Met onze zoon van 2,5 zijn we ook wat aan het spelen met zindelijk worden. Maar als meneer zin heeft en op het potje of op de wc gaat zitten, dan doet hij heel erg zijn best met persen, maar dan komt er niks uit. Hij kiest altijd eerst wat hij wil (poep of plas) en dan proberen maar.

Nu is er echter bezoek geweest van een vriendin en dat jongetje dat ouder is stond staand te plassen. Natuurlijk onder het toeziend oog van mijn zoon, want die kijkt altijd mee met iedereen in de wc. Nu wil hij ook staand gaan plassen, maar dat zag ik niet zo snel lukken.

Zijn er hier jongens van 2,5 of 3 jaar oud die al staand kunnen plassen? Nee toch?
pi_78531959
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:31:32 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78532917
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:35:58 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533074
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Tazz, wat fijn voor mahre!

Kersjes, misschien iets op het KDV? Hier krijgen ze om 3 uur weleens yoghurtdrank (yoghurt, melk en roosvicee), en een mariakaakje ernaast. Zo misschien? Chris doet soms ook rare dingen, die op het KDV dan normaal blijken..
En zo'n bange fase hadden we hier laatst ook. En dan voor simpele dingen ook zoals een sirene verderop in de stad. Maar het ergste is ook over gegaan gelukkig, en na die fase kon hij opeens weer wat nieuwe dingen. Wel noemt hij dingen nog eng. Op tv dan krijg ik de afstandsbediening met de opmerking "andere". Of de Cars auto, die kijkt eng (bozig).
Dat hebben we hier met uilen, al sinds D. heel klein is is ie daar enorm bang voor, omdat ze zo boos kijken. Vanavond weer een aanval van uilenangst. Zo zielig.
pi_78533129
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:06 schreef Moonah het volgende:
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...

morgen maar eens zien of hij het zittend weer wil proberen, anders maar even een week pauzeren zodat hij deze interessante ontdekking vergeten is (hopelijk).

Ik zag trouwens wel een mini urinoir voor kinderen die je met een zuignap kon vastzetten in de badkamer, staat in een ouders van nu van een tijdje terug, plaatje:

, hier te bestellen: http://www.jippie.nl/contents/nl/p397.html

Maarja, eerst maar de normale wc onder de knie krijgen
pi_78533700
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:31 schreef Vivi het volgende:
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Loslaten Viefke! Echt! Alles op zijn tijd. Je kind kan niet álles snel en goed liefie.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...
Ik zeg maar niks over de piemel van mijn zoon.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:54:47 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533891
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
pi_78533926
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in. Inmiddels zijn we vele maanden verder en is hij er totaal niet meer mee bezig. Zindelijkheid, potjes, wc's... het kan hem allemaal gestolen worden helaas...

Deepfreez, op het kdv, dat zou goed kunnen!

Vivi, zal ik hem erin gooien?
Okay, komt 'ie dan:
Nog even doorbijten, het komt wanneer het komt... en tegen de tijd dat 'ie gaat trouwen doet hij het vast netjes op de wc
pi_78534304
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:54 schreef Vivi het volgende:
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
Geen zin meer in, het nieuwe eraf, in een luier voelt het lekker?? Of hij voelt de 'druk' van jou?
pi_78534349
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef Kersjes het volgende:
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in.
Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:06:15 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78534397
Het boeit hem gewoon voor geen meter, lijkt!
pi_78534575
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:04 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had... [ afbeelding ]
pi_78534767
Oh Karin ik had het filmpje van Meike wel bekeken, maar toen kwam er weer wat tussen Ik vond het zo schattig dat ze die dansjes helemaal in zich aan het opnemen was en dan na probeerde te doen Die kan zo haar eigen M3 beginnen hoor!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:46:49 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_78548599
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Dat heeft Ive ook lange tijd gehad. Tot opeens de knop om ging. Met 3,5 jaar was dat pas.

Ive kan staand plassen, maar dat leren we hem niet aan. Geeft zo'n zooi.
pi_78554935
Moonah, lief! dank je

Vivi, Jet had het ook Ik laat haar maar en nu begint ze zelf weer dat ze op de wc wil
Het komt echt wel weer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78559196
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:12:16 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78559444
Hier ook een nudist
Alles moet op de pot. Niet op de wc want die is eng..
pi_78559532
Oh hier wel de wc, waar ze dus bijna in kukelt. Ik moet ff een verkleiner halen.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 21:48:02 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_78569434
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Het kan Milo ook echt geen reet schelen dat hele zindelijk worden. Hij geeft niet eens aan dat hij gepoept heeft en als ik er naar vraag (omdat die verschrikkelijke meur echt niet meer te harden is) zegt hij doodleuk nee hoor mama. Tssssk je zou hem toch Verder hebben we hier ook een dwarse bompie op zijn tijd. Gelukkig moet ik nog steeds vaker om hem lachen dan dat ik boos moet worden, dus voorlopig zit hij nog niet in de gevarenzone Vanmiddag wilde hij mij "opeten". Ik vroeg aan Milo: heb je honger dan? Milo: jaaaa hommer in mensen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:55:37 #73
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78569946
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570643
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
jep papiertje in het water leggen.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:10:42 #75
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78570774
Nee, natmaken en hand aflikken . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570836
En een rol wc-papier is ook leuk speelgoed naar het schijnt. Heeft íe afgekeken van Dikkie Dik
Multifunctioneel ook, je kan er zelfs vissen mee vangen als je bovenaan de trap staat en de rol naar beneden laat afrollen.
"Devin, wat doe je?"
"Vissen vangen mama"
"En? Willen ze 'n beetje bijten?"
"Vissen hebben geen tanden hoor!"
pi_78570844
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:10 schreef k_i_m het volgende:
Nee, natmaken en hand aflikken . .
haha, bah!!
pi_78580725
k_i_m, bah..
Devin

Hier ook echt geen zindelijkheid.. Chris meldt het niet eens als hij iets gedaan heeft. En als hij gepoept heeft, en je vraagt het ivm de walm, dan is het standaard nee. Als is het wel een harder nee als hij werkelijk er wat in heeft zitten
In de zomer maar eens in de tuin zonder luier laten rondlopen. Kijken of dat werkt..
  maandag 1 maart 2010 @ 09:41:34 #79
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78581120
Haha, dat wordt dus de 'nee' interpreteren Deepfreeze... daar word je goed in als ouder he?
Mijn middelste is nu eindelijk een beetje richting échte zindelijkheid aan het gaan al heeft ze wel regelmatig ongelukjes, maar wat ze voorheen ook deed was zeggen dat ze niet in haar broek had geplast (op een manier waardoor ik wist dat het juist wel zo was... ) en bijv. gewoon niet op schoot willen vanwege een natte broek... en zeggen dat haar broek gewoon nat was geworden door de regenplas buiten (ze was niet eens buiten geweest én het regende niet...)
Oei oei, wat zijn ze toch creatief die kinderen!
pi_78581386
Ieks die toiletmisbruikers.... ben ik blij dat Meike dat soort dingen nooit doet zeg!

Mijn meisje is 3!
Gister haar verjaardag gevierd, met een giga lading visite= giga veel kado's!
Ze wist echt niet meer waar ze het zoeken moest op een gegeven moment.
Het mooiste was toch wel haar nieuwe roze microfoon....uiteraard.

Vandaag mag ze trakteren op school, ze wilde vanmorgen in haar megamindy pak (ook gekregen gister) naar school, dat mocht.
Maar eenmaal op school aangekomen was die aandacht haar toch teveel, ze durfde de klas helemaal niet in haha. Dus toch maar weer de gewone kleren aan. Ze was nog helemaal een beetje siepig toen ik wegging, ze houdt er echt niet van om in de belangstelling te staan.... ben benieuwd hoe het de rest van de morgen gaat.
Tis ook wel goed voor haar dit soort dingen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78581692
Karin, nog gefeliciteerd met Meike haar verjaardag
Ook wel spannend zo'n dag in de belangstelling..

Suzanna, daar wordt je goed in inderdaad. Maar zo'n lucht om je kind heen verraad hem al snel
pi_78582981
Karin, van harte met je grote dame alweer
  maandag 1 maart 2010 @ 11:15:51 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78583376
Karin, feli!

Jen heeft een boekje van Woezel en Pip, daar wordt tot 10 in geteld. Als ze het boekje pakt dan gaat ze 'm zelf lezen, en dan hoor ik dus: akt, neuge, tien.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:42 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583484
Aaaah die Meike, dan toch weer zo verlegen. Niet zo raar hoor, in het middelpunt van de belangstelling staan is ook gewoon superspannend
En uiteraard nog gefeliciteerd

Suzanna, wat een slimmerikje heb je
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:32 #85
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78584653
Nog gefeliciteerd met Meike!

Hier gaat het goed met zindelijkheid, alleen 's nachts nog een luier.
Alleen, paar keer per week "plast" ze in haar broek. Is dan net iets te laat met naar de wc gaan en heeft dan een drupje urine in de onderbroek zitten... ze is dan vaak druk aan het spelen en gunt zich geen tijd om te plassen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 1 maart 2010 @ 13:46:29 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78588819
Haha Kersjes, ik ben allang blij dat ze zo slim is geworden om zo min mogelijk in haar broek te plassen.

Julia is overdag helemaal zindelijk, maar wil de laatste tijd om onduidelijke redenen weer op het potje ipv de wc plassen elke keer... en kan zichzelf ook ineens niet meer afvegen terwijl ze dat voorheen juist wél zelf wilde. Raar hoor...

Nou ja, ze plast tenminste niet in haar broek. Dat is al heel wat ...
  maandag 1 maart 2010 @ 14:17:10 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590211
Ik zit tegen het wel of geen luier aan te hikken. De laatste dagen geeft Ruben keurig netjes telkens van te voren aan dat hij moet plassen of poepen en eigenlijk is alleen zijn nachtluier nat. Naar de wc of op het potje maakt niet uit, hij doet beiden, maar wel een lichte voorkeur voor de wc (maarja, als die bezet is, is het potje dus ook goed ). Na het plassen keurig afvegen, papiertje weggooien, zwaaien en op de knop drukken en dan handen wassen. Vervolgens een sticker plakken. Maarja, met een hele dag netjes op de wc gaan gaat het heel hard met die stickers (gisteren ook weer 7 stickers gescoord). Vanmiddag een gesprek op de opvang en dan wil ik hun mening wel eens horen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:21:01 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78590382
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:22:18 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590452
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:38:08 #90
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78591147
oh dat zindelijk worden. Ik wou dat ze al zindelijk waren. Heb er geen haast mee, maar zo'n wel/niet/wel/niet/niet/niet/niet fase....
Vanmiddag blijf ik thuis, dus de meiden maar weer eens zonder luier laten spelen.

En suzanna, nog van harte !
  maandag 1 maart 2010 @ 14:39:25 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78591205
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
pi_78591778
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
wat zijn dat voor broekjes? Nog nooit van gehoord?
  maandag 1 maart 2010 @ 14:57:02 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  maandag 1 maart 2010 @ 15:20:37 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_78592922
DSie heb je ook wel van gewone luiers
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:21:48 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78592982
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:20 schreef Troel het volgende:
DSie heb je ook wel van gewone luiers
Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:33:33 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_78593453
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
Nee, als die droog is dan kan je die toch ook nog een keer aan? Er zitten alleen niet van die strips op, maar ze zitten dicht aan de zijkant en je kan ze dus als een broekje aan en uit doen. Valt heel snel op of ze droog zijn of niet, dus als ze droog zijn verschoon je dan niet. Zijn ze nat kan je ze aan de zijkant openmaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:35:17 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78593498
Nou ja als het straks weer beter weer is gaat Jen mooi weer in de katoentjes... Ik verschoon bij elk plasje dus ik heb echt best wel wat luiers op een dag, en eigenlijk vind ik dat zonde.

Katoentjes op de verwarming vind ik een rotgezicht.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:18:19 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78595204
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:20:03 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78595276
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Luierbroekjes van katoen of die van de huggies?

Ik heb nu wel die van huggies, want ze is al groot en wilt vaak niet meer liggen bij het verschonen..
  maandag 1 maart 2010 @ 16:22:04 #100
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78595379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ja! Das knap !

Waarom waren wij ook niet in Blijdorp ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')