abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 februari 2010 @ 19:55:03 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_78529107
Ik vind haar nog wel erg jong om onder druk te zetten zo (dit klinkt erger dan ik het bedoel, maar weet niet hoe ik het "zachter" kan zeggen). Ik zou meer voor het beloon systeem gaan. Ive ging een tijd lang over de rooie als we alleen maar voorstelden dat hij geen luier om zou krijgen. Toen kreeg hij opeens wel wat interesse en toen binnen een paar weken wilde hij juist geen luier meer om.
pi_78529383
Ik snap hoe je het bedoelt hoor. Het klinkt nu ook wel als dwingen, maar dat komt omdat ze het zelf de hele dag over op potje plassen heeft. Alle beren moeten op de pot en kindjes die al naar de wc gaan zijn al groot he mama. Dat soort dingen.

Het beloonsysteem hangt al een maand of 2 op haar deur. Plassen op het potje is een sticker en 7 stickers is een cadeautje! Maar helaas maakt dat echt niks uit.Z e moet nog 1 sticker, maar dat is vooral omdat ze een paar keer urine bij de huisarts in moest leveren en ze toen op het potje moest blijven zitten tot we wat opgevangen hadden. En ze heeft het continue over op potje plassen enzo tot dat ze zelf moet. Dus daarom dachten we van kom we proberen het weer eens. Al maakte het volgens mij niet eens indruk toen ik zei dat de luiers op waren... "Oh dan moet mama zo nieuwe kopen. Mag ik mee?"
pi_78531181
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:47 schreef Beaker het volgende:
Moonah, nieuwe foto's staan in het fototopic

Ja, ik heb even gekeken. Wat is zij toch een speciaal meisje. Ze heeft iets dromerigs dat ik erg mooi vind.

En Karin, ik kon het filmpje van je meiske niet zien.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78531711
Met onze zoon van 2,5 zijn we ook wat aan het spelen met zindelijk worden. Maar als meneer zin heeft en op het potje of op de wc gaat zitten, dan doet hij heel erg zijn best met persen, maar dan komt er niks uit. Hij kiest altijd eerst wat hij wil (poep of plas) en dan proberen maar.

Nu is er echter bezoek geweest van een vriendin en dat jongetje dat ouder is stond staand te plassen. Natuurlijk onder het toeziend oog van mijn zoon, want die kijkt altijd mee met iedereen in de wc. Nu wil hij ook staand gaan plassen, maar dat zag ik niet zo snel lukken.

Zijn er hier jongens van 2,5 of 3 jaar oud die al staand kunnen plassen? Nee toch?
pi_78531959
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:31:32 #56
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78532917
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:35:58 #57
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533074
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 14:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Tazz, wat fijn voor mahre!

Kersjes, misschien iets op het KDV? Hier krijgen ze om 3 uur weleens yoghurtdrank (yoghurt, melk en roosvicee), en een mariakaakje ernaast. Zo misschien? Chris doet soms ook rare dingen, die op het KDV dan normaal blijken..
En zo'n bange fase hadden we hier laatst ook. En dan voor simpele dingen ook zoals een sirene verderop in de stad. Maar het ergste is ook over gegaan gelukkig, en na die fase kon hij opeens weer wat nieuwe dingen. Wel noemt hij dingen nog eng. Op tv dan krijg ik de afstandsbediening met de opmerking "andere". Of de Cars auto, die kijkt eng (bozig).
Dat hebben we hier met uilen, al sinds D. heel klein is is ie daar enorm bang voor, omdat ze zo boos kijken. Vanavond weer een aanval van uilenangst. Zo zielig.
pi_78533129
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:06 schreef Moonah het volgende:
Ja, die van mij plast wel eens staand. Maar is inmiddels al wel bijna 3,5.
volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...

morgen maar eens zien of hij het zittend weer wil proberen, anders maar even een week pauzeren zodat hij deze interessante ontdekking vergeten is (hopelijk).

Ik zag trouwens wel een mini urinoir voor kinderen die je met een zuignap kon vastzetten in de badkamer, staat in een ouders van nu van een tijdje terug, plaatje:

, hier te bestellen: http://www.jippie.nl/contents/nl/p397.html

Maarja, eerst maar de normale wc onder de knie krijgen
pi_78533700
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:31 schreef Vivi het volgende:
Zindelijk worden is een drama hier, een tijd ging het heel goed, aangeven wanneer hij naar de wc moest en ook daadwerkelijk doen. Maar nu poept ie al weer een paar maanden in zijn broek . Niks helpt, slijmen, chanteren, omkopen, negeren, boos worden, juichen als het bij uitzondering wel eens gebeurd. Frustrerend .
Loslaten Viefke! Echt! Alles op zijn tijd. Je kind kan niet álles snel en goed liefie.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

volgens mij is zijn piemeltje nog te klein, omhooghouden begreep hij ook al niet zo...
Ik zeg maar niks over de piemel van mijn zoon.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:54:47 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78533891
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
pi_78533926
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in. Inmiddels zijn we vele maanden verder en is hij er totaal niet meer mee bezig. Zindelijkheid, potjes, wc's... het kan hem allemaal gestolen worden helaas...

Deepfreez, op het kdv, dat zou goed kunnen!

Vivi, zal ik hem erin gooien?
Okay, komt 'ie dan:
Nog even doorbijten, het komt wanneer het komt... en tegen de tijd dat 'ie gaat trouwen doet hij het vast netjes op de wc
.... met gevoel voor drama....
pi_78534304
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:54 schreef Vivi het volgende:
Nee, I know, maar omdat het eerst zo goed ging, vraag ik me af what went wrong .
Geen zin meer in, het nieuwe eraf, in een luier voelt het lekker?? Of hij voelt de 'druk' van jou?
pi_78534349
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef Kersjes het volgende:
Willempjewever, Devin kon van de zomer al staand plassen, toen was hij net 2 jaar oud. Toen stond zijn badje altijd in de douche en als hij dan moest plassen stapte hij er uit, plaste in zijn potje dat ernaast stond en ging weer terug het bad in.
Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had...
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:06:15 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78534397
Het boeit hem gewoon voor geen meter, lijkt!
pi_78534575
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:04 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Oooh, wat knap!

Die van mij ging staan en plassen, keek verwonderd naar beneden en riep plas plas papa en ging toen weer zitten en nam een slok van het water waarin hij net geplast had... [ afbeelding ]
pi_78534767
Oh Karin ik had het filmpje van Meike wel bekeken, maar toen kwam er weer wat tussen Ik vond het zo schattig dat ze die dansjes helemaal in zich aan het opnemen was en dan na probeerde te doen Die kan zo haar eigen M3 beginnen hoor!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:46:49 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_78548599
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Dat heeft Ive ook lange tijd gehad. Tot opeens de knop om ging. Met 3,5 jaar was dat pas.

Ive kan staand plassen, maar dat leren we hem niet aan. Geeft zo'n zooi.
pi_78554935
Moonah, lief! dank je

Vivi, Jet had het ook Ik laat haar maar en nu begint ze zelf weer dat ze op de wc wil
Het komt echt wel weer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78559196
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 februari 2010 @ 18:12:16 #70
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78559444
Hier ook een nudist
Alles moet op de pot. Niet op de wc want die is eng..
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78559532
Oh hier wel de wc, waar ze dus bijna in kukelt. Ik moet ff een verkleiner halen.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 21:48:02 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_78569434
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:06 schreef Vivi het volgende:
Het kan Milo ook echt geen reet schelen dat hele zindelijk worden. Hij geeft niet eens aan dat hij gepoept heeft en als ik er naar vraag (omdat die verschrikkelijke meur echt niet meer te harden is) zegt hij doodleuk nee hoor mama. Tssssk je zou hem toch Verder hebben we hier ook een dwarse bompie op zijn tijd. Gelukkig moet ik nog steeds vaker om hem lachen dan dat ik boos moet worden, dus voorlopig zit hij nog niet in de gevarenzone Vanmiddag wilde hij mij "opeten". Ik vroeg aan Milo: heb je honger dan? Milo: jaaaa hommer in mensen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 28 februari 2010 @ 21:55:37 #73
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78569946
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:01 schreef Ticootje het volgende:
Pfff, hier wilt Jen het liefst elke 5 minuten naar de wc. "passen". Als ik dan nee zeg kleed ze zichzelf uit en heb ik een half bloot meisje rondlopen, want "passen".
Het is niet zo handig zeg maar!!
Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570643
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hier ook al .

En dan doortrekken en d'r hand in de pot steken .
jep papiertje in het water leggen.
  zondag 28 februari 2010 @ 22:10:42 #75
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_78570774
Nee, natmaken en hand aflikken . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_78570836
En een rol wc-papier is ook leuk speelgoed naar het schijnt. Heeft íe afgekeken van Dikkie Dik
Multifunctioneel ook, je kan er zelfs vissen mee vangen als je bovenaan de trap staat en de rol naar beneden laat afrollen.
"Devin, wat doe je?"
"Vissen vangen mama"
"En? Willen ze 'n beetje bijten?"
"Vissen hebben geen tanden hoor!"
pi_78570844
quote:
Op zondag 28 februari 2010 22:10 schreef k_i_m het volgende:
Nee, natmaken en hand aflikken . .
haha, bah!!
pi_78580725
k_i_m, bah..
Devin

Hier ook echt geen zindelijkheid.. Chris meldt het niet eens als hij iets gedaan heeft. En als hij gepoept heeft, en je vraagt het ivm de walm, dan is het standaard nee. Als is het wel een harder nee als hij werkelijk er wat in heeft zitten
In de zomer maar eens in de tuin zonder luier laten rondlopen. Kijken of dat werkt..
  maandag 1 maart 2010 @ 09:41:34 #79
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78581120
Haha, dat wordt dus de 'nee' interpreteren Deepfreeze... daar word je goed in als ouder he?
Mijn middelste is nu eindelijk een beetje richting échte zindelijkheid aan het gaan al heeft ze wel regelmatig ongelukjes, maar wat ze voorheen ook deed was zeggen dat ze niet in haar broek had geplast (op een manier waardoor ik wist dat het juist wel zo was... ) en bijv. gewoon niet op schoot willen vanwege een natte broek... en zeggen dat haar broek gewoon nat was geworden door de regenplas buiten (ze was niet eens buiten geweest én het regende niet...)
Oei oei, wat zijn ze toch creatief die kinderen!
pi_78581386
Ieks die toiletmisbruikers.... ben ik blij dat Meike dat soort dingen nooit doet zeg!

Mijn meisje is 3!
Gister haar verjaardag gevierd, met een giga lading visite= giga veel kado's!
Ze wist echt niet meer waar ze het zoeken moest op een gegeven moment.
Het mooiste was toch wel haar nieuwe roze microfoon....uiteraard.

Vandaag mag ze trakteren op school, ze wilde vanmorgen in haar megamindy pak (ook gekregen gister) naar school, dat mocht.
Maar eenmaal op school aangekomen was die aandacht haar toch teveel, ze durfde de klas helemaal niet in haha. Dus toch maar weer de gewone kleren aan. Ze was nog helemaal een beetje siepig toen ik wegging, ze houdt er echt niet van om in de belangstelling te staan.... ben benieuwd hoe het de rest van de morgen gaat.
Tis ook wel goed voor haar dit soort dingen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78581692
Karin, nog gefeliciteerd met Meike haar verjaardag
Ook wel spannend zo'n dag in de belangstelling..

Suzanna, daar wordt je goed in inderdaad. Maar zo'n lucht om je kind heen verraad hem al snel
pi_78582981
Karin, van harte met je grote dame alweer
Fake it till you make it...
  maandag 1 maart 2010 @ 11:15:51 #83
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78583376
Karin, feli!

Jen heeft een boekje van Woezel en Pip, daar wordt tot 10 in geteld. Als ze het boekje pakt dan gaat ze 'm zelf lezen, en dan hoor ik dus: akt, neuge, tien.
  maandag 1 maart 2010 @ 11:19:42 #84
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_78583484
Aaaah die Meike, dan toch weer zo verlegen. Niet zo raar hoor, in het middelpunt van de belangstelling staan is ook gewoon superspannend
En uiteraard nog gefeliciteerd

Suzanna, wat een slimmerikje heb je
  maandag 1 maart 2010 @ 11:59:32 #85
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78584653
Nog gefeliciteerd met Meike!

Hier gaat het goed met zindelijkheid, alleen 's nachts nog een luier.
Alleen, paar keer per week "plast" ze in haar broek. Is dan net iets te laat met naar de wc gaan en heeft dan een drupje urine in de onderbroek zitten... ze is dan vaak druk aan het spelen en gunt zich geen tijd om te plassen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  maandag 1 maart 2010 @ 13:46:29 #86
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78588819
Haha Kersjes, ik ben allang blij dat ze zo slim is geworden om zo min mogelijk in haar broek te plassen.

Julia is overdag helemaal zindelijk, maar wil de laatste tijd om onduidelijke redenen weer op het potje ipv de wc plassen elke keer... en kan zichzelf ook ineens niet meer afvegen terwijl ze dat voorheen juist wél zelf wilde. Raar hoor...

Nou ja, ze plast tenminste niet in haar broek. Dat is al heel wat ...
  maandag 1 maart 2010 @ 14:17:10 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590211
Ik zit tegen het wel of geen luier aan te hikken. De laatste dagen geeft Ruben keurig netjes telkens van te voren aan dat hij moet plassen of poepen en eigenlijk is alleen zijn nachtluier nat. Naar de wc of op het potje maakt niet uit, hij doet beiden, maar wel een lichte voorkeur voor de wc (maarja, als die bezet is, is het potje dus ook goed ). Na het plassen keurig afvegen, papiertje weggooien, zwaaien en op de knop drukken en dan handen wassen. Vervolgens een sticker plakken. Maarja, met een hele dag netjes op de wc gaan gaat het heel hard met die stickers (gisteren ook weer 7 stickers gescoord). Vanmiddag een gesprek op de opvang en dan wil ik hun mening wel eens horen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:21:01 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78590382
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:22:18 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_78590452
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:21 schreef Suzanna het volgende:
Wel of geen luier 's nachts, Troel? Of overdag? Als je overdag bedoelt, zou ik als ik jou was gewoon een onderbroekje aandoen. Dat maakt het voor Ruben ook wel veel duidelijker...
Bij mijn kinderen heb ik dat ook gedaan en soms is het weleens lastig als het dan toch foutgaat, maar wel duidelijker voor hen.
Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 14:38:08 #90
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78591147
oh dat zindelijk worden. Ik wou dat ze al zindelijk waren. Heb er geen haast mee, maar zo'n wel/niet/wel/niet/niet/niet/niet fase....
Vanmiddag blijf ik thuis, dus de meiden maar weer eens zonder luier laten spelen.

En suzanna, nog van harte !
  maandag 1 maart 2010 @ 14:39:25 #91
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78591205
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Overdag ja En dan inderdaad wel een broekje aan. Hij had al regelmatig gewoon een broekje over zijn luier aan de laatste tijd, om te laten zien dat hij een grote jongen is, maar hij is nog zo klein
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
pi_78591778
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
Je hebt ook van die oefenbroekjes... Net even makkelijker dan een luier, maar kan ook net een ongelukje opvangen.
wat zijn dat voor broekjes? Nog nooit van gehoord?
  maandag 1 maart 2010 @ 14:57:02 #93
125853 Ticootje
<3 6970 <3
  maandag 1 maart 2010 @ 15:20:37 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_78592922
DSie heb je ook wel van gewone luiers
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:21:48 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78592982
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:20 schreef Troel het volgende:
DSie heb je ook wel van gewone luiers
Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:33:33 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_78593453
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar als die droog blijft gooi je dus steeds een luier weg die schoon is?

Zal ik dus zonde vinden...
Nee, als die droog is dan kan je die toch ook nog een keer aan? Er zitten alleen niet van die strips op, maar ze zitten dicht aan de zijkant en je kan ze dus als een broekje aan en uit doen. Valt heel snel op of ze droog zijn of niet, dus als ze droog zijn verschoon je dan niet. Zijn ze nat kan je ze aan de zijkant openmaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 maart 2010 @ 15:35:17 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78593498
Nou ja als het straks weer beter weer is gaat Jen mooi weer in de katoentjes... Ik verschoon bij elk plasje dus ik heb echt best wel wat luiers op een dag, en eigenlijk vind ik dat zonde.

Katoentjes op de verwarming vind ik een rotgezicht.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:18:19 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78595204
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:20:03 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78595276
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ik heb ook een tijd van die luierbroekjes gehad hoor. Die gebruikte ze dan gewoon als onderbroekje zeg maar.
Maar nu sinds 2 weken heeft ze echt geen luier meer aan overdag. Zelfs afgelopen vrijdag naar Blijdorp niet! Dat vond ik echt wel heel erg goed.
Luierbroekjes van katoen of die van de huggies?

Ik heb nu wel die van huggies, want ze is al groot en wilt vaak niet meer liggen bij het verschonen..
  maandag 1 maart 2010 @ 16:22:04 #100
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78595379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:18 schreef Memmel het volgende:
Ja! Das knap !

Waarom waren wij ook niet in Blijdorp ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')