hahah ik ben nu bij dat stukquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:19 schreef poldergeist het volgende:
Ik wil niet de troll uithangen, maar de aflevering van South Park: The Biggest Douche in the Universe laat op een grappige en duidelijke manier zien hoe mediums werken en mensen beïnvloeden.
Ik vond het een grappige en bewustmakende aflevering. Serieus!
http://www.xepisodes.com/(...)in-the-Universe.html
Vandaar dat die argumenten ook geen hout snijden of uberhaubt aangenomen worden ,quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Even buiten beschouwing gelaten of Robbert een fantast/bedrieger is of niet vind ik dit een vreemde uitspraak. Alles wat een mens in potentie kan moet worden geoefend, Zoals een basketballer (ook eentje die aanleg heeft) moet oefenen om fit en scherp te blijven, een wiskundig genie moet ook kennis opdoen om zijn potentie vollediog te benutten, zelfs een kantklosser moet oefenen om zijn kantklosjes mooi te krijgen zegmaar.
Leg mij dan even waarom het voor eventuele talenten in de (nu nog als) paranormale (geachte) sfeer anders zou zijn? Het zijn nog steeds mensen die het kunnen (of niet).
Ik begrijp dat je er niets van gelooft, dat is je goed recht, echter is het dan nog niet echt slim om je punt te proberen te bewijzen door er argumenten tegenaan te gooien die voor de (door jou als) normale (beschouwd wordende) zaken niet gelden. Ongeacht het onderwerp.
Precies ja, waarom mensen vaak andere voorwaarden stellen aan iets wat ze niet begrijpen/geloven dan aan zaken waar ze wel bekend mee zijn ontgaat mij eigenlijk. Een natuurtalent heeft misschien minder moeite met de beginstappen van iets, bijvoorbeeld basketbal maar een totaal onhandig iemand kan ook tot op zekere hoogte leren basketballen. Hetzelfde geldt dus voor alle andere zaken, je hebt natuurtalenten en je hebt mensen die het moeten leren door heel veel oefenen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Vandaar dat die argumenten ook geen hout snijden of uberhaubt aangenomen worden ,
ook als je met een " gave " word geboren zal je door ervaringen moeten leren wat je precies hebt gekregen , je zal moeten leren het te plaatsen , het te vertalen , je zal het moeten ontwikkelen ,
je moet erin groeien , je gaat steeds een groter geheel zien , je komt steeds weer in nieuwe situaties terecht waar je weer wat bijleert , het is een levenslange groeiproces waar je nooit bent uitgeleerd , ook niet na 60 jaar , het is een eindeloos gebied .
het blijft iets menselijks , niks komt er als een machine uitrollen of als een kant en klaar pakketje .
Omdat je -zoals je op de vorige pagina kunt zien- mensen de simpelste conclusies en gevolgtrekkingen niet kunnen maken en daarom erg vatbaar zijn voor oplichterij als dit.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:08 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat ik me eigenlijk vooral afvraag (in het geval dat hij niet gek is):
- Hoe kan iemand zo ver gaan en verder gaan met bedriegen, als allang is aangetoond dat dat van die foto's niet klopt?
en
- Hoe kan het dat er nog steeds mensen zijn die zich laten bedriegen door hem, zelfs mensen die weten dat dat van die foto's niet klopt?
Ja o.k., dat snap ik nog wel, maar waarom kunnen of doen ze dat niet?! Waarom koste wat kost in iets willen blijven geloven en dan als argument dit gebruiken:quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:11 schreef Flammie het volgende:
Omdat je -zoals je op de vorige pagina kunt zien- mensen de simpelste conclusies en gevolgtrekkingen niet kunnen maken en daarom erg vatbaar zijn voor oplichterij als dit.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:19 schreef Michielos het volgende:
hoe hard gingen ze op hun muil toen Robbert opeens betrapt werd... "Hij wil het zo graag bewijzen dat hij soms trucs gebruikt" zo luidde het op dit forum menigmaal..
Dat hij wist wat voor cadeau hij met Pasen zou krijgen, is dan ook wel erg knap inderdaad. Dat moet ik toegevenquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:24 schreef Flammie het volgende:
Omdat hun wereldbeeld instort en dat laat je niet gebeuren
"I want to believe"
Die opmerking is op beide partijen van toepassing over het algemeen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:24 schreef Flammie het volgende:
Omdat hun wereldbeeld instort en dat laat je niet gebeuren
"I want to believe"
quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh kijk wat ik gevonden heb:
[..]
[..]
Deze analyse is totaal onzinnig. Hier speeld het vooroordeel, dat alles onder CR verklaard moet worden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh kijk wat ik gevonden heb:
[..]
[..]
Wow gatverdamme, wat viesquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:54 schreef Summers het volgende:
Tijdens een uitzending van Robbert over lichtbollen enzo
besloot mijn zusje dat eens uit te proberen , ze was met twee andere mensen ,
mijn zusje staat wel meer open voor dat soort dingen en ze zag een blauwe orb
met het blote oog die de twee andere niet zagen , ze wees aan waar die te zien was en er werd een foto gemaakt
en daarop is die wel te zien !
Ervoor open staan wil niet zeggen meteen geloven maar ook gewoon uitproberen wat iemand
beweerd , ik wed dat sommige mensen die vantevoren al weten dat iets nep is ,
niet eens de moeite nemen om het uit te proberen , stel je voor dat je inene ook "zielig" word![]()
anywayz hier is de foto![]()
http://img16.imageshack.us/i/jesbal.jpg/
Of je gaat er inhoudelijk op in, kloon of newbee maakt niet uit denk ik.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:41 schreef Flammie het volgende:
Checked postgeschiedenis:
ja hoor;
Daar komt de eerste kloon weer![]()
Kloonscan iemand
[pm zelf FA's wel]
Mensen benoemen hem wel een oplichter, maar wordt er een verklaring gegeven voor de door mijn geposte filmpjes?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wow gatverdamme, wat vies![]()
zo'n stoffige kamer en vuile lens.
Wat de TT betreft, Robbert van den Broeke is een oplichter en sommige mensen staan daar inderdaad niet voor open.
Andersom gebeurt het net zoquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:48 schreef lolekke het volgende:
[..]
Mensen benoemen hem wel een oplichter, maar wordt er een verklaring gegeven voor de door mijn geposte filmpjes?
Ik heb geen 1 skeptici, daar een antwoord op horen geven. Je kijkt naar het materiaal, waarin Robbert ontmaskerd LIJKT te zijn. De rest wordt genegeerd.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wow gatverdamme, wat vies![]()
zo'n stoffige kamer en vuile lens.
Wat de TT betreft, Robbert van den Broeke is een oplichter en sommige mensen staan daar inderdaad niet voor open.
Mijn neefje heeft ooit een reading van die kerel gehad, waarbij hij (Robbert) dingen wist te vertellen die niemand anders had kunnen weten. Nouja, behalve mijn tante dan, waarmee hij eerst een uitgebreid gesprek over m'n neefje had gevoerd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:48 schreef lolekke het volgende:
[..]
Mensen benoemen hem wel een oplichter, maar wordt er een verklaring gegeven voor de door mijn geposte filmpjes?
Ik heb geen 1 skeptici, daar een antwoord op horen geven. Je kijkt naar het materiaal, waarin Robbert ontmaskerd LIJKT te zijn. De rest wordt genegeerd.
Ook deze reactie gelezen?:quote:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over wat er allemaal uit zo'n uitzending geknipt wordt, opnieuw gedaan wordt, suggestief gemonteerd wordt, enzovoort.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
Nou, er was best veel informatie bekend over die vader. Er zijn meerdere mogelijkheden hoe dit gegaan is. Bijvoorbeeld in het geval van hot reading: Misschien dat RTL4 vantevoren al gezocht heeft. Misschien dat zelfs het hele item in scene gezet is (het is tenslotte amusementstelevisie, dus als ze daar een paragnost neerzetten die er niks van kan..., alhoewel dat ook wel amusant zou zijn, maar goed
). In het geval van gedeeltelijke cold reading: Smal straatje met een brug vind ik niet zo bijzonder.
Dit zijn slechts voorbeelden, ik heb geen zin om die hele reading zin voor zin te ontleden, dat mag Michielos doen.
Er zijn zoveel mogelijkheden ('er is zoveel meer'), waardoor het totaal niet logisch is om er maar meteen van uit te gaan dat hij de informatie van gene zijde heeft doorgekregen
.
Ik heb meerdere mensen gesproken die een reading bij Robbert ondergingen, en allen waren sterk onder de indruk. Hij verteld vaker sterke dingen, die hij absoluut niet had kunnen weten. Mede hierdoor werdt ik aan het denken gezet, maar ik probeer in dit topic bewust, mijn eigen ervaring en verhalen er buiten te houden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn neefje heeft ooit een reading van die kerel gehad, waarbij hij (Robbert) dingen wist te vertellen die niemand anders had kunnen weten. Nouja, behalve mijn tante dan, waarmee hij eerst een uitgebreid gesprek over m'n neefje had gevoerd.
Verder heeft-ie nog wat dingen geroepen over onze overleden oma, die nog over hem waakt en dat soort quatsch. Dat kan-ie allemaal wel zeggen, want niemand kan het toch controleren. Maar dan nog, stel dat hij gelijk heeft en stel dat de geest van mijn oma (die 12 kinderen had en een stuk of 20 kleinkinderen) juist bij dat ene neefje rondhangt, wat heb je in hemelsnaam aan zulke informatie? Het enige nut van zulke kennis is dat je jezelf valse troost geeft en niet meer durft te masturberen.
En dit geldt meteen voor al zulke mediums, hun gedoe helpt de wereld niet vooruit, of het nou wel of geen oplichterij is.
Eeeh hequote:Op donderdag 25 februari 2010 14:48 schreef lolekke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |