abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78406589

Arnhem is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Gelderland. Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn. Arnhem heeft 146.095 inwoners (per 31 mei 2009, bron: CBS) en is daarmee de tweede stad van de provincie Gelderland. Arnhem behoort tot de 15 grootste steden in Nederland
De stad kreeg in 1233 stadsrechten van Graaf Otto van Gelre, de graaf van Zutphen. De exacte tekst hiervan bevindt zich in het Duivelshuis dat nu deel uitmaakt van het gemeentehuis.

Duivelshuis

Arnhem is niet gebouwd op de oevers van de Rijn, maar op het hogergelegen gedeelte bij de Jansbeek. Arnhem ontstond op de plek waar de weg tussen Nijmegen en Utrecht/Zutphen zich splitste. Zeven sprengbeken voorzagen de stad van water, en pas toen de loop van de Rijn rond 1500 door de Arnhemmers verlegd werd kwam Arnhem aan de rivier te liggen. De stad groeide en had in de 15e eeuw zo'n 4000 inwoners; er kwamen een muur en torens om de stad te verdedigen.
In het jaar 1820 telde Arnhem nog 9000 inwoners; in 1859 was dit aantal gegroeid tot bijna 24.000. Vooral in de tweede helft van de 19e eeuw, toen er goede spoorwegverbindingen kwamen, werd het gebied rond Arnhem en Nijmegen erg populair onder de gegoede Hollandse burgerij en gepensioneerden die terugkeerden uit Nederlands-Indie. Deze mensen verhuisden vanuit het westen van het land naar het oosten, en maakten van Arnhem een stad met elitaire uitstraling. Arnhem werd in deze tijd ook wel het 'Haagje van het Oosten' genoemd. Uit deze tijd stamt bijvoorbeeld het concertgebouw Musis Sacrum.

Musis Sacrum

Toen de groei wat stagneerde werden er parken aangelegd om toeristen te trekken. Arnhem heeft nog steeds mooie parken: Sonsbeek in het centrum, Zijpendaal en Klarenbeek in het noorden, Angerenstein in het oosten en Mariëndaal in het westen. Samen met het vele andere groen heeft dat Arnhem de bijnaam Parkstad opgeleverd.

De stad is in de Tweede Wereldoorlog grotendeels verwoest. De Slag om Arnhem (september 1944) is de tragische geschiedenis van Poolse en Britse parachutisten die achter de Duitse linies werden gedropt om de Rijnbrug intact in handen te krijgen; hiervandaan komt de uitdrukking 'een brug te ver' die ook wel in het Duits vertaald wordt gebruikt. De Britse luitenant-kolonel John Frost wist de brug te veroveren, maar de versterking van Britse luchtlandingstroepen liep vast bij het Elisabethsgasthuis en het Amerikaanse leger hield halt in Elst, en de Slag om Arnhem werd verloren.

St. Elisabeths Gasthuis

De Duitsers waren doodsbang voor een herhaling, en op 24 september werden de 95 duizend inwoners van Arnhem gedwongen hun stad te verlaten. Op de hoek van de Apeldoornseweg en de Jansbuitensingel, tegenover bioscoop Rembrandt is hiervoor een kleine gedenkplaat aangebracht. De bezetters hebben vervolgens systematisch huizen leeggeroofd en de meubels naar verwoeste steden in Duitsland gestuurd. Toen de Arnhemmers na de oorlog terugkeerden, bleek de stad vernield en geplunderd te zijn. Veel gebouwen in het historisch stadscentrum, waaronder de Eusebiuskerk, lagen in puin. De slag om Arnhem wordt elk jaar uitgebreid herdacht bij het Airborneplein in de oprit van de brug.

Eusebiuskerk

De Rijnbrug is op 16 september 1978 omgedoopt in de John Frost Brug. Een plaquette en de schildering van de brug in de regimentskleuren van de Airbornedivisie herinneren aan de strijd.

John Frost Brug

Arnhem heeft na de oorlog met veel energie de stad opnieuw opgebouwd, en is nu een levend centrum van activiteit. Nieuwe wijken zoals Presikhaaf en Malburgen werden uit de grond gestampt. Aangezien deze woning met beperkte middelen in korte tijd zijn gebouwd, zijn deze wijken aan een opknapbeurt toe. De stad breidt nog steeds uit op de zuidoever van de Rijn, momenteel wordt onder meer gewerkt aan realisatie van 6500 woningen in de nieuwbouwwijk Schuytgraaf. Arnhem heeft als enige stad in Nederland een trolleybus-systeem in het openbaar vervoer.

Trolleybussen

Het Musiskwartier in Arnhem is een binnenstedelijke ontwikkeling binnen de oude stadswal (Walstraat) van Arnhem. Een van de opdrachten was om vanuit stedenbouwkundig oogpunt het historische beeld en de kleinschaligheid van de bestaande binnenstad niet te verstoren.Het is een bijzondere complexiteit, is ontstaan door de situatie en de kleinschalige gevelarchitectuur. Binnen het project bevinden zich namelijk diverse monumenten en beeldbepalende panden welke niet aangetast mogen worden. De onderlinge aansluitingen en aansluitingen op deze monumenten maken het ontwerp tot een complex geheel.

Het Nieuwe Musiskwartier

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:15:51 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78406663
Woei, waar is de gehele OP
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78406698
Even de OP fixen...
Laatste posts:
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:54 schreef Sally het volgende:

Ik kwam vandaag nog met de bus langs Deksels (bij Bothaplein in de buurt) Iemand daar ervaringen mee?
Anders kan ook die op de lijst

• Bistro Robin Hood
  • La Cantina Papaya (of Papaya Cantina?)
  • Oude Postkantoor Klarendal Goed, Klarendal
  • Cafe rest. Deksels
  • quote:
    En waar tliciouz maandag begint bij de AH XL (en dat is vlak bij mij in de buurt, T )
    pi_78407010
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 20:15 schreef donroyco het volgende:
    Woei, waar is de gehele OP
    Kalm aan he

http://84.87.95.81/BOVENB(...)duivelshuis%20nu.jpg

Het Duivelshuis ^^^^ doet het niet, en wil Roy het volgende plaatje even op de juiste grootte fixen en in de OP aanpassen?
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 15:00 schreef Sally het volgende:
    Nog beter: een gloedjenieuwe! Dit is bij (eindpunt) Elderveld.

Thnx
    pi_78407577
    Tvp!
    All good things are wild and free.
      Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 20:34:20 #6
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78407603
    Ik doe altijd boodschappen bij AH XL Dus misschien zie ik je nog wel eens
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78408161
    Tsja, de OP is wel eens toe aan wat nieuwe fotos eigenlijk hè... Met die bus als toppunt natuurlijk, zie ik nou goed dat het daar nog lijn 9 naar DLW is?
      woensdag 24 februari 2010 @ 21:03:33 #8
    259233 GimmeGore
    Dat is mevrouw Gore voor jou!
    pi_78408972
    nee, dat zie je verkeerd.

Ow ja, op die ouwe foto wel

Tevens VP

[ Bericht 55% gewijzigd door GimmeGore op 24-02-2010 21:13:14 ]
    pi_78410052
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 20:46 schreef Omniej het volgende:
    Tsja, de OP is wel eens toe aan wat nieuwe fotos eigenlijk hè... Met die bus als toppunt natuurlijk, zie ik nou goed dat het daar nog lijn 9 naar DLW is?
    Ja, die trolley heb ik twee topics geleden al wat van gezegd Toen heb ik ook een nieuwe opgezocht, en dan meteen maar de allernieuwste

Maar dat het Duivelshuis het ineens niet meer doet, zag ik net pas... Jammer. Mss alle pics uploaden op de FOK!server? (dat kan ik als redactielid gewoon doen en dan blijven ze behouden.)
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 20:46 schreef Omniej het volgende:
    Uhuhm, al errug verouderd.
      woensdag 24 februari 2010 @ 23:07:55 #10
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_78416561
    eten
    pi_78424106
    tvp
    I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    "Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
    pi_78424285
    wanneer is die meet?
    Ja doei.
      donderdag 25 februari 2010 @ 09:21:21 #13
    259233 GimmeGore
    pi_78424547
    ik vind het concept van goed.proeven wel erg leuk, maar die recensies zijn niet al te denderend
    pi_78430231
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 09:21 schreef GimmeGore het volgende:
    ik vind het concept van goed.proeven wel erg leuk, maar die recensies zijn niet al te denderend
    Daarom moeten we het misschien wel testen
      donderdag 25 februari 2010 @ 16:18:12 #15
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78440968
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 09:21 schreef GimmeGore het volgende:
    Ik heb van meerdere mensen wel goede verhalen gehoord over het eten. Die recensies verbazen mij dus wel een klein beetje.
    pi_78468958
    Gisteren toevallig in bistro Robin Hood geweest. Is mij zeer goed bevallen
    En de kleine zaal van Luxor Live is ook zeer sfeervol.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 12:46:48 #17
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78476542
    Gaan jullie trouwens ook stemmen woensdag?
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_78477868
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 09:04 schreef JoeBravo het volgende:
    Gisteren toevallig in bistro Robin Hood geweest. Is mij zeer goed bevallen
    En de kleine zaal van Luxor Live is ook zeer sfeervol.
    Goed restaurantje he?

Ben nog nooit in Luxor geweest, ook vroeger niet. Wat was er te doen?
    pi_78477945
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ik wacht zo lang mogelijk

Ik weet nog helemaal niet waarop ik zal stemmen, dus ik zal de stemwijzer wel gebruiken. Jammer dat je geen ongeldige stem meer kunt uitbrengen. Hoewel... nu met het potlood wel weer. Anders stemde ik vaak blanco, maar dan gaat je stem naar de grootste partij. Dat wil ik ook weer niet.
      Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:46 #20
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78478668
    Wij kregen gisteren dat krantje in de bus waar alle partijen instaan. Helder overzicht, en ik heb mn keuze kunnen maken

Ik weet niet, ik vind het toch wel belangrijk en zo burgelijk hè!
      vrijdag 26 februari 2010 @ 14:11:40 #21
    259233 GimmeGore
    pi_78479946
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik wacht zo lang mogelijk

Ik weet nog helemaal niet waarop ik zal stemmen, dus ik zal de stemwijzer wel gebruiken. Jammer dat je geen ongeldige stem meer kunt uitbrengen. Hoewel... nu met het potlood wel weer. Anders stemde ik vaak blanco, maar dan gaat je stem naar de grootste partij. Dat wil ik ook weer niet.
    Dat is nou het grootste fabeltje rond stemmen wat er bestaat.
    Als je blanco stemt, stem je eigenlijk ongeldig. Je stemt gaat "verloren" maar wordt wel meegerekend voor het opkomst percentage.
    Sommige mensen zien het als een vorm van een protest stem.
    Maar dat je stem naar de grootste partij gaat is echt klinkklare onzin.
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 13:35 schreef Guppyfriend het volgende:
    Wij kregen gisteren dat krantje in de bus waar alle partijen instaan. Helder overzicht, en ik heb mn keuze kunnen maken

Ik weet niet, ik vind het toch wel belangrijk en zo burgelijk hè!
    Hmmm dat krantje hebben wij niet gehad. Ja, of wel, maar dat ligt dan bij degene die het eerste de post uit de bus haalde.
    Zou die ook ergens af te halen zijn? Gemeentehuis of de bieb ofzo?

Ik weet btw nog steeds niet waar ik op zou moeten stemmen, ik weet van veel dingen niet waar het over gaat of wat er aan vooraf gegaan is. Woon ik denk ik te kort voor in Arnhem
      Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 14:17:30 #22
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78480188
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 14:11 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Dat is nou het grootste fabeltje rond stemmen wat er bestaat.
    Als je blanco stemt, stem je eigenlijk ongeldig. Je stemt gaat "verloren" maar wordt wel meegerekend voor het opkomst percentage.
    Sommige mensen zien het als een vorm van een protest stem.
    Maar dat je stem naar de grootste partij gaat is echt klinkklare onzin.
    [..]

Hmmm dat krantje hebben wij niet gehad. Ja, of wel, maar dat ligt dan bij degene die het eerste de post uit de bus haalde.

Ik weet btw nog steeds niet waar ik op zou moeten stemmen, ik weet van veel dingen niet waar het over gaat of wat er aan vooraf gegaan is. Woon ik denk ik te kort voor in Arnhem
    Gemeentehuis denk ik wel? En anders mag je de mijne wel hebben? Ik heb m uit. Geef ik m maandag wel aan je op het station, kunnen we krantje-ruilen

Als ie nog niet in de konijnentoilet ligt dan he
      vrijdag 26 februari 2010 @ 14:18:52 #23
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78480227
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:46 schreef Guppyfriend het volgende:
    Nee.
    Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
    pi_78481082
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 13:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Goed restaurantje he?

Ben nog nooit in Luxor geweest, ook vroeger niet. Wat was er te doen?
    ja snelle bediening en goed eten, ondanks dat het beredruk was.

optreden van El Pino & The Volunteers, een nederlandse band. Klonk goed, alhoewel de zang wat te zacht stond tov de muziek.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_78481714
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gemeentehuis denk ik wel? En anders mag je de mijne wel hebben? Ik heb m uit. Geef ik m maandag wel aan je op het station, kunnen we krantje-ruilen

Ik heb zelfs 2 van die Stem en stuur mee!-krantjes gehad (net als de Arhn.Koerier...)

Ben/woon je ergens in de buurt? Dan mik ik 'm in een envelop in je bus met je naam.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 16:16:39 #26
    259233 GimmeGore
    pi_78484734
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 14:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is een deal xD
      Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 16:19:58 #27
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78484865
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 16:16 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Dat is een deal xD

vrijdag 26 februari 2010 @ 16:43:28 #28
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78485877
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 14:43 schreef JoeBravo het volgende:
    optreden van El Pino & The Volunteers, een nederlandse band. Klonk goed, alhoewel de zang wat te zacht stond tov de muziek.
    Ah, had je gisteren heel toevallig een album + gratis concertkaartje gekocht bij Kroese? Zo niet, dan heb je hun optreden aldaar gisterenmiddag waarschijnlijk gemist
    pi_78486074
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 16:43 schreef Vork het volgende:

[..]

Ah, had je gisteren heel toevallig een album + gratis concertkaartje gekocht bij Kroese? Zo niet, dan heb je hun optreden aldaar gisterenmiddag waarschijnlijk gemist
    niet bij kroese geweest idd.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 18:27:56 #30
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78489147
    Mark Rutte staat op station Arnhem te flyeren en met mensen te praten
      zaterdag 27 februari 2010 @ 09:58:38 #31
    259233 GimmeGore
    pi_78513073
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 18:27 schreef Guppyfriend het volgende:
    Mark Rutte staat op station Arnhem te flyeren en met mensen te praten
    Was ik dan toch maar vanaf Arnhem vertrokken ipv Velperpoort.
    Nou ja.. Niet dat ik op Rutte zou gaan stemmen, denk ik
      zaterdag 27 februari 2010 @ 10:07:22 #32
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78513196
    Arnhem is wel interessant voor de politiek zo. Vandeweek al met die eenvandaag reportage en afgelopen weekend liep Pechtold ook al door de stad met z'n volgelingen.
    pi_78531451
    Verdorie, ik ben m'n agenda kwijt. Overal al gezocht
      zaterdag 27 februari 2010 @ 21:07:03 #34
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78531982
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 20:53 schreef Sally het volgende:
    Verdorie, ik ben m'n agenda kwijt. Overal al gezocht
    pi_78532517
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 21:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Die heb ik al
    pi_78532622
    Maar ook zonder bril kan ik een hemelsblauwe agenda nog wel herkennen hoor.
      zondag 28 februari 2010 @ 19:26:52 #37
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78561985
  • Ik ga zeker stemmen, PvdA deze keer
  • Als jullie bij Goed gaan eten laat het mij effe weten, dan wil ik mee, ik woon er 300 meter vanaf maar heb er nog nooit gegeten
  • Bij Deksels heb ik een jaar of 4 voor het laatst gegeten, was toen wel goed, maar het kan zijn dat er nu een nieuwe eigenaar is
  •   zondag 28 februari 2010 @ 19:30:38 #38
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_78562134
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 21:07 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Mooie bril, Aussie horn?
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_78564848
    IM ALIVEEEEEEEE!!
    En hier staat ook al weinig nuttigs..
    pi_78581098
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:26 schreef remlof het volgende:
  • Bij Deksels heb ik een jaar of 4 voor het laatst gegeten, was toen wel goed, maar het kan zijn dat er nu een nieuwe eigenaar is
  • Er zit een nieuwe eigenaar in sinds 2007.
    Ben er anderhalf jaar geleden geweest en het eten was prima.
    Niet heel spannend ofzo, maar het is dan ook niet duur.

Mijn stem gaat naar Groen Links.
      maandag 1 maart 2010 @ 11:02:05 #41
    259233 GimmeGore
    pi_78582956
    Ik weet het nog niet, want ik heb Guppy niet gezien
      maandag 1 maart 2010 @ 11:02:48 #42
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78582974
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:30 schreef Adelante het volgende:

[..]

Mooie bril, Aussie horn?
    ?
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 11:47:12 #43
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78584258
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 11:02 schreef GimmeGore het volgende:
    Nee, oeps!! Vandaag kwamen er schilders hier, was ik even vergeten

Ze zouden morgen ook komen, maar door het wisselvallige weer komen ze een andere dag. Morgen ben ik er wel dus!!
    pi_78585813
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 11:02 schreef GimmeGore het volgende:
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 14:11 schreef GimmeGore het volgende:

->>>
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 15:00 schreef Sally het volgende:

[..]

Ik heb zelfs 2 van die Stem en stuur mee!-krantjes gehad (net als de Arhn.Koerier...)

Ben/woon je ergens in de buurt? Dan mik ik 'm in een envelop in je bus met je naam.
    pi_78585849
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 19:30 schreef Adelante het volgende:

[..]

Mooie bril, Aussie horn?
    Je snapt de garp niet
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 1 maart 2010 @ 14:51:24 #46
    259233 GimmeGore
    pi_78591718
    Vriendin van mij zou ook evt wel mee willen naar Goed.Proeven
    We hadden het er al eens over om daar te gaan eten, maar het concept leent zich beter voor een groep
    pi_78621324
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 14:51 schreef GimmeGore het volgende:
    Vriendin van mij zou ook evt wel mee willen naar Goed.Proeven
    We hadden het er al eens over om daar te gaan eten, maar het concept leent zich beter voor een groep
    Dat was ook mijn idee om het eerst heen te gaan.

En ik heb m'n agenda weer terug Alleen nu is niet helemaal meer de tijd om er ook in te gaan kijken voor vrije avonden

Dus remlof: houdt het in de gaten
      Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 09:26:47 #48
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78624603
    GimmeGore, ons verkiezingskrantje is in de konijnenkooi beland... Met dank aan vriendlief En dat wilde ik je vanmorgen gaan zeggen, maar ik kon je niet vinden tussen alle verkiezingsfiguren die aan het campagnevoeren waren
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:00:47 #49
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78632514
    Goed lijkt me een goed idee en volgens mij had ik vanochtend van iemand hier een krant te pakken.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 13:19:37 #50
    259233 GimmeGore
    pi_78633250
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:00 schreef Vork het volgende:
    Goed lijkt me een goed idee en volgens mij had ik vanochtend van iemand hier een krant te pakken.
    Welke ingang van het station?

Wel raar, want sommige mensen komen echt met een big smile een krant halen dus ik dacht de hele tijd: zou dat Guppy zijn?

Gatverdamme, Groenlinks had echt een zwerver van de straat geplukt om flyertjes uit te delen geloof ik.
    pi_78634672
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 09:26 schreef Guppyfriend het volgende:
    GimmeGore, ons verkiezingskrantje is in de konijnenkooi beland... Met dank aan vriendlief En dat wilde ik je vanmorgen gaan zeggen, maar ik kon je niet vinden tussen alle verkiezingsfiguren die aan het campagnevoeren waren
    Np, dan fiets ik vanavond even naar Gimme
      Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 14:09:23 #52
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78635155
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:19 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Wel raar, want sommige mensen komen echt met een big smile een krant halen dus ik dacht de hele tijd: zou dat Guppy zijn?

Gatverdamme, Groenlinks had echt een zwerver van de straat geplukt om flyertjes uit te delen geloof ik.

Als ik je morgen kan vinden, kom ik wel even hoi zeggen
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:04:51 #53
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78640055
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 13:19 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

die kant. Daar waar nog een zwerver stond en een CDA muts en nog een krantenuitdeelster. Donderdag ben ik er weer.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:23:28 #54
    259233 GimmeGore
    pi_78640836
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:04 schreef Vork het volgende:

[..]

die kant. Daar waar nog een zwerver stond en een CDA muts en nog een krantenuitdeelster. Donderdag ben ik er weer.
    Ik stond in mn eentje kranten uit te delen.
    Bij de roltrap staan ze altijd met zijn 2en, Monica van de Pers en een Poolse van de Spits
    Ik sta bij de taxi's
      dinsdag 2 maart 2010 @ 16:43:07 #55
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78641750
    Ah, dan was jij het toch niet. En om nu helemaal om te moeten lopen...
      Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 16:46:15 #56
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78641874
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:23 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik stond in mn eentje kranten uit te delen.
    Bij de roltrap staan ze altijd met zijn 2en, Monica van de Pers en een Poolse van de Spits
    Ik sta bij de taxi's
    Die Pool van de Spits heb ik ook wel eens, het lijkt altijd alsof die alleen 'goedemorgen' en 'dank je wel' kan zeggen
      dinsdag 2 maart 2010 @ 17:36:31 #57
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78643937
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die Pool van de Spits heb ik ook wel eens, het lijkt altijd alsof die alleen 'goedemorgen' en 'dank je wel' kan zeggen
    Meer heb je dan ook niet nodig.

Werkte jij niet ooit in Houten. Wat een onhandig pokke eind is dat toch eigenlijk zeg.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 18:00:26 #58
    259233 GimmeGore
    pi_78644777
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 16:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ze kan ook niet heel veel meer

Ik wenste haar laatst een fijne dag (zij is meestal eerder klaar) en ze stond me echt heel dommig aan te kijken...
    Toen zei ze goedemorgen en ging naar huis

Aan Sonsbeekzijde staat nu Ali met de Pers. Die heeft gisteren 1,5 uur lang de verkeerde krant uit staan delen (er waren daar geen kranten voor hem gebracht, dus heeft hij maar de Spits uit staan delen)
    En vandaag heeft hij 1,5 uur de krant van gisteren uit staan delen...
    pi_78665185
    Zo, Stem!-krantje + nog wat spul bij Gimme afgeleverd vanavond Ik heb even aangebeld, kijken of ze thuis was. En ze was hard aan het huiswerk bezig. Succes daarmee Gimme! Waar ga je eigenlijk naar school? Ik gok Presikhaaf

En nu weet je morgen precies wat je wil gaan stemmen, toch?

woensdag 3 maart 2010 @ 05:35:20 #60
    259233 GimmeGore
    pi_78668284
    Precies is een groot woord, maar ik weet welke partij het wordt.

En ja, ik zit op de HAN, ik studeer rechten.
    Gisteren was ik bezig met bestuursrecht, maar die docent had een opmerking gemaakt over de opdracht en daar wou ik niet intuinen. Alleen volgens mij was ik zo erg bezig met die opmerking dat de rest er een beetje bij in schoot
      Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 09:22:56 #61
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78670297
    Vanmorgen ook nog even hoi wezen zeggen bij Gimme op het station En een Pers gekregen natuurlijk
      woensdag 3 maart 2010 @ 10:21:12 #62
    259233 GimmeGore
      woensdag 3 maart 2010 @ 10:49:35 #63
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78673048
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef GimmeGore het volgende:
    This thread delivers
    delivers verkiezingskrantjes?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      woensdag 3 maart 2010 @ 13:44:22 #64
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78680344
    Naar aanleiding van:
    Op welke BN-er kan jij stemmen?

Zijn er BN'ers die in Arnhem meedoen?

Bij mij kwam uit de stemwijzer Stadspartij Arnhem '92.. Al ga ik helemaal niet stemmen
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:01:20 #65
    259233 GimmeGore
    pi_78681086
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 10:49 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

yup
      woensdag 3 maart 2010 @ 14:06:39 #66
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78681324
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 14:01 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

yup
    yay, blijkbaar heb ik toch zo af en toe m'n momenten
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_78689320
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 10:49 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Da was ik Bij GimmeGore in de bus
      woensdag 3 maart 2010 @ 17:05:24 #68
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78689658
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 13:44 schreef donroyco het volgende:
    Al ga ik helemaal niet stemmen
    Waarom niet?
      woensdag 3 maart 2010 @ 17:29:47 #69
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78690673
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 17:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom niet?
    Ik wist bij de helft van de stellingen niet waar het over ging
      woensdag 3 maart 2010 @ 18:12:33 #70
    259233 GimmeGore
    pi_78692217
    dat had ik dus ook, ik ben pas sinds gisteren bekend met het Rijnboog project
    Ik wist niet dat er überhaupt nog getippeld mocht worden, laat staan dat Arnhem een tippelzone heeft. Hoewel ik wel eens schaarsgeklede en zeer dunne dametjes heb zien lopen bij de drugsboot (is die nou eigenlijk al gesloten of niet?)
      woensdag 3 maart 2010 @ 21:07:01 #71
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78700920
    Ik snap niet dat er nog mensen voor het Rijnboog project kunnen zijn. Ik hoop dat jullie allemaal voor een partij hebben gekozen die snapt dat er domweg geen geld is voor veel te dure prestigeprojecten, waar niemand op zit te wachten. We herinneren ons vast nog wel dat kansloze referendum met die fantastische opkomst. .
    pi_78706255
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Vork het volgende:
    Ik snap niet dat er nog mensen voor het Rijnboog project kunnen zijn. Ik hoop dat jullie allemaal voor een partij hebben gekozen die snapt dat er domweg geen geld is voor veel te dure prestigeprojecten, waar niemand op zit te wachten. We herinneren ons vast nog wel dat kansloze referendum met die fantastische opkomst. .
    Wie zegt dat er niemand op zit te wachten?

Ik vind het een prachtige ontwikkeling in ieder geval. 't Is nu één grote puinzooi in het gebied waar de haven komt. Hoe eerder ze het platgooien hoe beter als je het mij vraagt. Al die verpauperde flatjes die er vlak na de oorlog even snel zijn neergeplempt zien er toch niet uit?
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:31:17 #73
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_78711224
    Ik heb liever dat ze eerst wat afmaken (kuch station kuch) voor ze een nieuwe mega project starten. Dat die wijk opgeknapt moet worden staat ook buiten kijf, maar of een haven nou de juiste keuze is
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_78714503
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Vork het volgende:
    Jep, ik heb dat gedaan ja Oh, ik ben ook naar het referendum gegaan. Heb m'n biljet ongeldig gemaakt
    pi_78714586
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 22:21 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wie zegt dat er niemand op zit te wachten?

Ik vind het een prachtige ontwikkeling in ieder geval. 't Is nu één grote puinzooi in het gebied waar de haven komt. Hoe eerder ze het platgooien hoe beter als je het mij vraagt. Al die verpauperde flatjes die er vlak na de oorlog even snel zijn neergeplempt zien er toch niet uit?
    Het is niet dat het bouwen zoveel geld gaat kosten.
    Nee, het is het aankopen van alle onroerend goed waar het meeste geld in gaat zitten...

(bron: EenVandaag-documentaire van afgelopen week).

Dat moet toch op een andere manier op te lossen zijn, die verpauperde en verouderde flats opnieuw bouwen? En dan NIET met appartementen die 200+ ton moeten kosten. Nee!Laten dat gewoon goedkope koopflats, of nog beter: huurflats worden.
      donderdag 4 maart 2010 @ 00:41:43 #76
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_78714707
    quote:
    Monsterverlies PvdA in Arnhem

ARNHEM - De PvdA heeft in Arnhem een forse nederlaag geleden. De partij gaat terug van 13 naar 7 zetels. Dat is evenveel als de SP, die een zetel won. De PvdA kreeg iets meer stemmen dan de SP.

TROTS, de partij van Rita Verdonk, komt met 1 zetel in de gemeenteraad. De VVD kreeg 6 zetels (+1), GroenLinks 5 (+1), D66 4 (+3), CDA 3 (-1), Zuid- Centraal 3, Pro Arnhem 2 en de ChristenUnie 1.

De opkomst in Arnhem was 47,1 procent. Dat is 2,9 procent minder dan vier jaar geleden.
      donderdag 4 maart 2010 @ 00:45:32 #77
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78714838
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 00:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat is toch TON van Rita Corita?
      donderdag 4 maart 2010 @ 00:47:06 #78
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_78714891
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 00:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat is toch TON van Rita Corita?
    Jup, jammer dat ze een zetel heeft, maar beter TROTS (of TON voor remlof ) dan de Centrum Democraten of NVU
    pi_78715322
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 00:38 schreef Sally het volgende:

[..]

Het is niet dat het bouwen zoveel geld gaat kosten.
    Nee, het is het aankopen van alle onroerend goed waar het meeste geld in gaat zitten...

(bron: EenVandaag-documentaire van afgelopen week).

Dat moet toch op een andere manier op te lossen zijn, die verpauperde en verouderde flats opnieuw bouwen? En dan NIET met appartementen die 200+ ton moeten kosten. Nee!Laten dat gewoon goedkope koopflats, of nog beter: huurflats worden.
    Reageer je niet op de verkeerde of zo? Ik heb het helemaal niet over de kosten gehad namelijk.

Waar het mij om gaat is dat die pauperwijk daar gewoon tot aan de laatste steen afgebroken zou moeten worden en er dan niet een of ander halfslachtig projectje voor in de plaats moet komen, maar een wat ambitieuzer plan. En ja, het water een stuk de stad in trekken zie ik dan als een heel mooi begin.

Het probleem is nu natuurlijk ook dat we met een nogal matig ontwikkelde Rijnkade zitten (ik bedoel, vergelijk de Rijnkade in Arnhem even met de Waalkade in Nijmegen... dáár weten ze blijkbaar wel hoe het moet), en dat het 'gezellige' deel van de binnenstad van Arnhem een heel eind verderop ligt, met een gigantisch verpauperde wijk als een soort scheiding er tussenin.

Trek je nou juist daar het water de stad in en ga je het gebied rondom die haven meer ontwikkelen en dus aantrekkelijker maken, dan wordt het veel meer één geheel en ben je van die zooi af.
    pi_78715342
    Even terugkomen op de eerste paar zinnen van het nieuwsbericht hierboven: 1 keer raden wat ik gestemd heb

Ik dacht niet dat Zuid Centraal zoveel in de melk te brokkelen zou hebben, dus toch voor een grotere partij gekozen. Ook de enige die zich vreselijk actief keert tegen de invoering van de OV-chipkaart in de KAN-regio... Beetje 11,5 cent per km vragen ipv de in Den Haag besloten 7,5 cent
    Gelukkig blijft de strippenkaart nog even

[ Bericht 5% gewijzigd door Sally op 04-03-2010 01:24:44 ]
      donderdag 4 maart 2010 @ 08:08:25 #81
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78717679
    Alleen is die OV-chipkaart een beetje onomkeerbaar. De hoge kosten voor de reizigers, dat is wel een schandaal, maar daar hoef ik Zuid niet centraal voor te willen hebben.

Wat betreft de Rijnboog, tuurlijk moet er iets gebeuren, maar je kan mij niet vertellen dat Arnhem daar na alle vorige faalproject nu nog geloofwaardig een nieuw project als de Rijnboog neer kan gaan zetten. Daar heb je geld en vertrouwen voor nodig en dat is er niet. Steeds meer lokale politici die voorheen zijn dat ook in gaan zien. Eerst maar eens orde op zaken stellen betreft de bouwprojecten. Een station zou fijn zijn.

O en voor de mensen die binnen Arnhem nog op zoek zijn naar betaalbare woonruimte hoop ik dat jullie niet op de VVD hebben gestemd. Die club zij namelijk nog meer dure woningen bouwen waar toch geen vraag naar is.
      donderdag 4 maart 2010 @ 08:16:08 #82
    236335 neen
    schone schijn
    pi_78717765
    NVU en CD niks
    het lijkt niet wat het is
      donderdag 4 maart 2010 @ 08:18:33 #83
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78717797
    En terecht, stelletje randdebielen.
    pi_78718861
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 08:16 schreef neen het volgende:
    NVU en CD niks
    Toch nog 325 en 108 stemmen.
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:29:38 #85
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78719090
    En nog meer op een van Rita's satellieten. Jammer van die zetel.
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 09:30:13 #86
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78719103
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 08:18 schreef Vork het volgende:
    En terecht, stelletje randdebielen.
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:43:16 #87
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78719465
    Ah, dus een college van PvdA, SP, D66 en GroenLinks kan nu in Arnhem
    pi_78719671
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:43 schreef remlof het volgende:
    Yep.
    Maar ik denk niet dat ze de VVD kunnen gaan buitensluiten.
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:54:18 #89
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78719783
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:43 schreef remlof het volgende:
    Veel partijen, ik weet niet of dat zo gunstig is. En Groenlinks of D66 is nog wel inwisselbaar voor een andere (lokale) partij.

Gelukkig is links wel zo'n beetje het enige alternatief.
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:54:41 #90
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78719795
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Yep.
    Maar ik denk niet dat ze de VVD kunnen gaan buitensluiten.
    Egwel
    Die leveren Krikke al.
    pi_78719963
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef remlof het volgende:
    Egwel
    Die leveren Krikke al.
    Laten we het hopen!
      donderdag 4 maart 2010 @ 09:59:35 #92
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78719978
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Egwel
    Die leveren Krikke al.
    Die zal het wel zwaar gaan krijgen nu.
      donderdag 4 maart 2010 @ 10:05:28 #93
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78720148
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 09:59 schreef Vork het volgende:

[..]

Die zal het wel zwaar gaan krijgen nu.
    De vvd zat de afgelopen periode toch ook niet in de raad?
      donderdag 4 maart 2010 @ 10:16:43 #94
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_78720495
    Waarom zoveel Arnhemmers voor de SP Zijn die ergens tegen weer wat leeft in Arnhem?
      donderdag 4 maart 2010 @ 10:24:19 #95
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78720738
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:16 schreef Adelante het volgende:
    Waarom zoveel Arnhemmers voor de SP Zijn die ergens tegen weer wat leeft in Arnhem?
    Ze zijn de enige partij tegen de Rijnboog. Maar de meeste anderen willen dat ook al aardig uitkleden.
    pi_78720945
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze zijn de enige partij tegen de Rijnboog. Maar de meeste anderen willen dat ook al aardig uitkleden.
    En ze waren / zijn tegen de moskee.
    pi_78721077
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 08:08 schreef Vork het volgende:
    Alleen is die OV-chipkaart een beetje onomkeerbaar. De hoge kosten voor de reizigers, dat is wel een schandaal, maar daar hoef ik Zuid niet centraal voor te willen hebben.
    Ik vind het prima hoor, die OV-chipdinges. Het gaat mij om de tarieven inderdaad, die hier in de KAN zo'n 20% duurder zijn dan in de rest van Nederland... "invoering in de KAN-regio" zei ik ook.

Die kotsjes waren niet zozeer gericht tegen de kaart zelf
    quote:
    Wat betreft de Rijnboog, tuurlijk moet er iets gebeuren, maar je kan mij niet vertellen dat Arnhem daar na alle vorige faalproject nu nog geloofwaardig een nieuw project als de Rijnboog neer kan gaan zetten. Daar heb je geld en vertrouwen voor nodig en dat is er niet. Steeds meer lokale politici die voorheen zijn dat ook in gaan zien. Eerst maar eens orde op zaken stellen betreft de bouwprojecten. Een station zou fijn zijn.
    Ja, dat station moet eerst af, en dan maar zonder supergrote ondergrondse hal. Al zullen de winkeliers die er zouden komen daar wel van balen.

Pech dan maar. Maar ga eerst zorgen voor een veilig busstation en een doorsteek naar de perrontunnel aan die kant.
    quote:
    O en voor de mensen die binnen Arnhem nog op zoek zijn naar betaalbare woonruimte hoop ik dat jullie niet op de VVD hebben gestemd. Die club zij namelijk nog meer dure woningen bouwen waar toch geen vraag naar is.
    Je weet toch dat de VVD een rijkeluispartij is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 04-03-2010 10:58:04 ]
    pi_78721259
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 01:03 schreef Omniej het volgende:

[..]

Reageer je niet op de verkeerde of zo? Ik heb het helemaal niet over de kosten gehad namelijk.
    Nee hoor, jij had het over het Rijnboogproject. En ik heb daar een aanvulling op als jij het plan blijkbaar WEL ziet zitten. Je wil zsm het gebied platgooien (en dan ook een haven neerleggen?).

Dan haal ik aan waar het in dit geval om gaat: om de centen. En veel partijen die tegen dat project zijn, zijn tegen de kosten die het met zich meebrengt.
    quote:
    Waar het mij om gaat is dat die pauperwijk daar gewoon tot aan de laatste steen afgebroken zou moeten worden en er dan niet een of ander halfslachtig projectje voor in de plaats moet komen, maar een wat ambitieuzer plan. En ja, het water een stuk de stad in trekken zie ik dan als een heel mooi begin.

Het probleem is nu natuurlijk ook dat we met een nogal matig ontwikkelde Rijnkade zitten (ik bedoel, vergelijk de Rijnkade in Arnhem even met de Waalkade in Nijmegen... dáár weten ze blijkbaar wel hoe het moet), en dat het 'gezellige' deel van de binnenstad van Arnhem een heel eind verderop ligt, met een gigantisch verpauperde wijk als een soort scheiding er tussenin.

Trek je nou juist daar het water de stad in en ga je het gebied rondom die haven meer ontwikkelen en dus aantrekkelijker maken, dan wordt het veel meer één geheel en ben je van die zooi af.
    Wie zal dat betaaaaale?????

(de belastingbetaaaaale)
      donderdag 4 maart 2010 @ 11:35:05 #99
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78723519
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:05 schreef remlof het volgende:

[..]

De vvd zat de afgelopen periode toch ook niet in de raad?
    Pvda, cda en groenlinks dacht ik.
      donderdag 4 maart 2010 @ 12:39:46 #100
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78726342
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Die moskee komt er niet dankzij de PvdA.

En wat Vork zei.
      donderdag 4 maart 2010 @ 12:40:39 #101
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78726379
    En voor de duidelijkheid, ik zag 'm net ook pas voor het eerst:

Bron: http://www.gelderlander.n(...)Uitslagen-Arnhem.ece
    pi_78726798
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 12:39 schreef remlof het volgende:
    Die moskee komt er niet dankzij de PvdA.
    PVDA heeft toch verdeeld gestemd?
    Het was toch D66 die opeens omsloeg?

SP is van begin af aan tegen de moskee geweest.
    Niet vanwege de locatie, maar omdat ze tegen moskeeën zijn.
    Ze zijn tegen het geven van steun aan geloofsgemeenschappen.
      donderdag 4 maart 2010 @ 14:35:23 #103
    259233 GimmeGore
    pi_78730709
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

En voor het goedkoop afbouwen van het station.
    Dus niet die gigantische en vast ontzettend spannende hal, maar een passende en functionele hal.
    pi_78730924
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 14:35 schreef GimmeGore het volgende:
    Dus niet die gigantische en vast ontzettend spannende hal, maar een passende en functionele hal.
    Zou wel fijn zijn als ze dat er door weten te drukken.
      donderdag 4 maart 2010 @ 16:05:59 #105
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78734417
    quote:

[..]

Tof, een station met golfplaten dak

Nee laat ze het alsjeblieft goed afbouwen anders heb je er later continu gezeik mee.
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 16:35:28 #106
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_78735688
    Ja, laten we het nu maar meteen goed doen dan. We zijn nu toch begonnen...

En ervan leren, dat dan weer wel
      donderdag 4 maart 2010 @ 18:02:47 #107
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78739438
    Er is flink wat geld van buiten de gemeente ingestoken om met de bouw te kunnen beginnen. Je kunt een planwijziging niet meer verkopen. Dus gewoon volgens het nu liggende plan afbouwen die hap, we wachten al zo lang.

Dan maar geen haven. Alsof iemand daar überhaupt aan zou willen meren.
    pi_78739822
    quote:

[..]

Niks ervan.

Ze bouwen maar gewoon die gigantische en ontzettend spannende hal af. Als ze nu een of ander compromis gaan zoeken, hadden ze wat mij betreft net zo goed het oude station kunnen laten staan. Óf all the way, óf bij het oude laten, maar niet halverwege de constructie alsnog een of ander halfslachtige oplossing zoeken.

Wat is dat toch met zoveel mensen die tegen ambitieuze projecten zijn..? Ik bedoel, het is niet zo dat ik de frustraties over die jarenlange bouwput niet begrijp (want hey, daar heb ik zelf ook last van), maar een half-half oplossing gaat daar echt geen verandering in brengen. Ik heb liever dat het station een paar jaar langer openligt en we daarna een fantastisch station hebben, dan dat het dit jaar al afgebouwd zou worden en we alsnog met een kutstation zitten.
      donderdag 4 maart 2010 @ 18:31:36 #109
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78740452
    Ik heb niets tegen grote bouwprojecten, behalve als het onrendabel of onhaalbaar is. Blijkbaar is het erg moeilijk om een goede begroting te maken, of een haalbaar ontwerp. Helaas lopen veel bouwprojecten daardoor uit op een fiasco. Ik mis soms wat realisme. Die niets is onhaalbaar-mentaliteit is lang niet altijd in iedere situatie gewenst. Bovendien heeft Arnhem gewoonweg even geen geld voor andere nu al duurder wordende bouwwerken zoals de Rijnboog.
    pi_78748357
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 18:13 schreef Omniej het volgende:

[..]

Niks ervan.

Ze bouwen maar gewoon die gigantische en ontzettend spannende hal af. Als ze nu een of ander compromis gaan zoeken, hadden ze wat mij betreft net zo goed het oude station kunnen laten staan. Óf all the way, óf bij het oude laten, maar niet halverwege de constructie alsnog een of ander halfslachtige oplossing zoeken.

Wat is dat toch met zoveel mensen die tegen ambitieuze projecten zijn..? Ik bedoel, het is niet zo dat ik de frustraties over die jarenlange bouwput niet begrijp (want hey, daar heb ik zelf ook last van), maar een half-half oplossing gaat daar echt geen verandering in brengen. Ik heb liever dat het station een paar jaar langer openligt en we daarna een fantastisch station hebben, dan dat het dit jaar al afgebouwd zou worden en we alsnog met een kutstation zitten.
    Het gaat vooral om het geld dat het aanvankelijk zou kosten (dure architect met een nog duurder en waanzinnig ontwerp), en wat het nog gaat kosten. Want de ramingen zijn al omhoog gemoeten omdat in al die tijd dat het stillag de prijzen omhoog gingen. En het wordt onderhand schier onbetaalbaar.

Wat ik niet snap, is dat jij zo hoog opgeeft van geweldige, ambitieuze projecten die letterlijk zeeën van geld kosten. Het is wel uit jouw zak dat het komt, besef je dat? Of woon je nog niet op jezelf?
      zaterdag 6 maart 2010 @ 11:57:21 #111
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78809474
    Waar blijft eigenlijk die in de titel beloofde meet die nog georganiseerd moet gaan worden?
    pi_78814102
    Laat maar

[ Bericht 69% gewijzigd door picodealion op 06-03-2010 15:14:19 ]
    pi_78826647
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 11:57 schreef Vork het volgende:
    Waar blijft eigenlijk die in de titel beloofde meet die nog georganiseerd moet gaan worden?
    We gaan eerst naar Goed.Proeven.

Ik kan op (avonden):

ma 8 maart,
    do 11 maart,
    zo 14 maart,
    ma 15 maart,
    wo 17 maart,
    do 18 maart,
    za 20 maart,
    zo 21 maart,
    ma 22 maart,
    di 23 maart,
    wo 24 maart,
    do 25 maart,
    za 27 maart,
    zo 28 maart,
    ma 29 maart,
    wo 31 maart
    do 1 april,
    za 3 april,
    zo 4 april.

En verder is denk ik niet nodig voor een eerste meet

Ik had het idee om een aantal restaurantjes te reviewen voor een idee vanuit REV. Staan ergens aan het begin van het topic
    pi_78826694
    # Goed.Proeven
    # Bistro Robin Hood
    # La Cantina Papaya (of Papaya Cantina?)
    # Cafe rest. Deksels
    # Hotel Bosch
    # Memories of Asia

[ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 07-03-2010 15:42:04 ]
      zondag 7 maart 2010 @ 12:42:22 #115
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78843235
    Nou, morgen dan maar? O en als Bosch open gaat, dan moet daar natuurlijk ook gegeten worden.

Verder zou ik nog wel eens bij Memories of Asia eten. Wellicht wat prijzig, maar het schijnt er goed te zijn.
    pi_78849015
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 12:42 schreef Vork het volgende:
    Nou, morgen dan maar?
    ma 8 maart, dus. Maar is mss wat kort dag?

Wie kan ook maandag 8 maart, (ca. 18 uur?) eten bij Goed.Proeven in Klarendal?
    Klarendalseweg 536
    6822 Arnhem
    026 3212121
    http://www.goedproeven.nl/

Weet trouwens niet of je moet reserveren, kan me wel voorstellen iig.
    quote:
    O en als Bosch open gaat, dan moet daar natuurlijk ook gegeten worden.
    Uiteraard De had ik toch ergens al bijgezet?
    Na ja. nu wel
    quote:
    Verder zou ik nog wel eens bij Memories of Asia eten. Wellicht wat prijzig, maar het schijnt er goed te zijn.
    Heb je een voorschotje van wat het kost? Hoofdgerechtprijs, menuprijs enz?
      zondag 7 maart 2010 @ 16:05:11 #117
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78849973
    Is Goed Proeven niet dicht op maandag? Vorig jaar iig wel.
      zondag 7 maart 2010 @ 16:05:56 #118
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78850011
    Ik kan niet.
      zondag 7 maart 2010 @ 16:06:13 #119
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78850025
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 15:37 schreef Sally het volgende:ma 8 maart, dus. Maar is mss wat kort dag?

Wie kan ook maandag 8 maart, (ca. 18 uur?) eten bij Goed.Proeven in Klarendal?
    Klarendalseweg 536
    6822 Arnhem
    026 3212121

Weet trouwens niet of je moet reserveren, kan me wel voorstellen iig.
    Pfoe, ja zou kunnen, maar het is best een groot restaurant, dus zo hard zal dat toch niet open op een maandag? Maar kort dag is het zeker. Het is de enige datum uit de lijst waarvan ik nu in elk geval weet dat ik kan.
    quote:
    Uiteraard De had ik toch ergens al bijgezet?
    Na ja. nu wel
    Het ziet er nu zo goed als af uit. Opgeruimd, ik zag ook al serviesgoed e.d. staan, het kan niet lang meer duren voordat ze echt open gaan.
    quote:
    Heb je een voorschotje van wat het kost? Hoofdgerechtprijs, menuprijs enz?
    Zie hun lelijke website. Ze doen dus aan kwaliteitsvoedsel en liflafjes e.d. Zo te zien is de prijs per couvert al 6.50 en dan 9.50 per gang. Geen idee hoe groot de gangen zijn, maar ik gok er op dat je dat toch iets anders moet zien dan voor- en hoofdgerecht. Duur dus.
    pi_78850513
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 16:06 schreef Vork het volgende:

[..]

Pfoe, ja zou kunnen, maar het is best een groot restaurant, dus zo hard zal dat toch niet open op een maandag? Maar kort dag is het zeker. Het is de enige datum uit de lijst waarvan ik nu in elk geval weet dat ik kan.
    Oh, dat is wel jammer. Heb je nog meer voorstellen? Bijvoorbeeld een vrijdag? Normaal gesproken sport ik op vrijdag, maar dat kan ook een keertje overgeslagen worden (sportschool).
    quote:
    .
    [..]

Zie hun lelijke website. Ze doen dus aan kwaliteitsvoedsel en liflafjes e.d. Zo te zien is de prijs per couvert al 6.50 en dan 9.50 per gang. Geen idee hoe groot de gangen zijn, maar ik gok er op dat je dat toch iets anders moet zien dan voor- en hoofdgerecht. Duur dus.
    Geen menukaart... Spannend Maar ik vind onder de 10,- voor een hoofdgerecht best te doen en niet te gek duur.

Er staat een voorbeeld van een vijfgangenmenu, dat is 6,50 + 5 x 9,50. Geldt dat dan ook vor een driegangenmenu: 6,50 + 3 x 9,50 = 35,-? Hm, dat ziet er toch wel prijzig uit dan. En daar zit wrs geen enkel drankje bij in.

Toch wel prijzig zo. Moet ik het toetje maar overslaan

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 07-03-2010 16:28:37 ]
    pi_78850855
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 16:05 schreef remlof het volgende:
    Is Goed Proeven niet dicht op maandag? Vorig jaar iig wel.
    Damn...

'goed.' is vanaf 1 oktober van dinsdag t/m zondag geopend vanaf 11.00 uur!
    Onze keuken is geopend van 12.00 tot 22.00 uur

Dan wordt het een andere. Even kijken wie er wel op maandagen geopend zijn.
    pi_78850892
    En aan degenen die niet kunnen, doe een voorstel dan? Ik heb tig data opgenoemd, waarbij ik dus aanteken dat ik in principe toch wel op vrijdagen zou kunnen.
      zondag 7 maart 2010 @ 16:42:42 #123
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78851190
    Woensdag 17 en donderdag 18 maart zou ik moeten kunnen.
    pi_78851567
    # Bistro Robin Hood: alle dagen geopend va. 10:00 uur www.robinhood.nl

# La Papaya: dinsdag en woensdag van 17:00 t/m 01:00, donderdag t/m zaterdag vanaf 17:00 t/m 02:00, en zondag van 18:00 t/m 01:00. De Keuken sluit om 21:00. Caribisch, dominicaans, surinaams en Kriojio. http://www.cantinapapaya.nl/ (erg verouderd heb ik de indruk) en http://lapapaya.hyves.nl/

# Eetcafe Deksels: iedere dag geopend vanaf 17.00 uur, behalve maandag. http://www.dekselseetcafe.nl/
    Dagschotel 9,95
    3-gangen menu 19,95
    Weeksalade 7,95

# Memories of Asia Dagelijks geopend vanaf 17:00 uur, gesloten op dinsdag. ZATERDAGAVOND LIVE PIANOMUZIEK ! http://www.memoriesofasia.nl/
    Couvertprijs ¤ 6,50 (standaardbedrag per gast,bestemd voor de dagelijkse prijsschommelingen van de altijd geboden kwaliteitsingrediënten en de altijd geserveerde cassave-kroepoek, chop sticks, spoom enz.
    Elke dinergang ¤ 9,50 (bij speciale produkten (o.a kreeft, oedang nr 0) wordt een toeslag berekend)
    Er is geen menukaart: je bepaalt tevoren het aantal gangen en er wordt geluisterd naar je voorkeuren en speciale wensen.

Dus twee restaurants zijn op maandag ook open. Robin Hood en Memories of Asia.
    pi_78854411
    Voorlopige data voor eetmeet(s):

ma 8 maart: Sally, Vork, ...
    wo 17 maart: Sally, Vork, ...
    do 18 maart: Sally, Vork, ...

Vul het lijstje zelf verder aan door het laatst bekende lijstje te quoten en de quotetags weg te halen
    Als je andere data hebt, zet die er ook maar bij!

P.S.: ik kan ook op vrijdagavonden, in principe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 08-03-2010 12:33:16 ]
      maandag 8 maart 2010 @ 11:58:39 #126
    259233 GimmeGore
    pi_78883195
    wo 17 maart: Sally, Vork, GimmeGore
    do 18 maart: Sally, Vork, GimmeGore

Verder kan ik eigenlijk alle dagen buiten het weekend om, maar om die hele lijst hier nou neer te plempen is ook zo overdreven
    pi_78884436
    Ok, tenzij Vork en ik vanavond samen gaan, stel ik voor om 8 maart te schrappen. Zo kort dag...

En ik kan ook op vrijdagavonden, in principe.
      maandag 8 maart 2010 @ 16:41:09 #128
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78895014
    zijn niet arnhemmers die wel graag in Arhem komen ook welkom?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      maandag 8 maart 2010 @ 17:30:18 #129
    259233 GimmeGore
    pi_78897052
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 12:31 schreef Sally het volgende:
    Ok, tenzij Vork en ik vanavond samen gaan, stel ik voor om 8 maart te schrappen. Zo kort dag...

En ik kan ook op vrijdagavonden, in principe.
    Ik kan niet alle vrijdagavonden. Sowieso aankomende vrijdag kan ik niet, en de week daarna lig ik vanaf half 5 bij Paradigm Bodyart en ik weet niet tot hoe laat dat gaat duren.
    Waarschijnlijk een uurtje of 2.5 tot 3
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 16:41 schreef JoeBravo het volgende:
    Natuurlijk (tenminste, wat mij betreft wel )
      maandag 8 maart 2010 @ 17:53:44 #130
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78898025
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 17:30 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik kan niet alle vrijdagavonden. Sowieso aankomende vrijdag kan ik niet, en de week daarna lig ik vanaf half 5 bij Paradigm Bodyart en ik weet niet tot hoe laat dat gaat duren.
    Waarschijnlijk een uurtje of 2.5 tot 3
    Welk lichaamsdeel ga je deze keer laten piercen?
    pi_78898989
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 17:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Welk lichaamsdeel ga je deze keer laten piercen?
    Ik denk dat ze een tat laat zetten een piercing duurt geen 2 tot 3 uur mag ik hopen! Tenminste die van mij waren binnen 5 minuten gezet.
      maandag 8 maart 2010 @ 18:19:48 #132
    104871 remlof
    Europees federalist
      maandag 8 maart 2010 @ 19:21:43 #133
    259233 GimmeGore
    pi_78902244
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 18:15 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een tat laat zetten

piercing van 2 uur lijkt me eerder een suspension ofzo Kan ook bij Paradigm btw
    pi_78908577
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 16:41 schreef JoeBravo het volgende:
    Tuurlijk! Het is wel de bedoeling om een restaurant waar we heengaan, te evalueren. Een review te schrijven, dus.

Voor het [REV]-forum werd achter de schermen aan de crew gevraagd of ze Leuke Kroegen wisten voor een review, maar mijn idee van restaurants werd ook goedgekeurd.

Dus, als er nog leuke kroegen zijn in Arnhem die een beoordeling kunnen gebruiken... Spui maar!

.

P.S. Ik was vanavond niet thuis, vandaar dat het niet is doorgegaan Vorkie En ik had geen tijd om even een bericht achter te laten hier.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sally op 08-03-2010 21:42:27 ]
    pi_78908717
    Dit is het huidige lijstje:

wo 17 maart: Sally, Vork, GimmeGore, ...
    do 18 maart: Sally, Vork, GimmeGore, ...

Nog meer mensen?

Vul het lijstje zelf verder aan door het laatst bekende lijstje te quoten en de quotetags weg te halen

P.S.: Sally kan ook op vrijdagavonden, in principe.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 07:59:33 #136
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_78918939
    Die Bistro Robin Hood ziet er uit als een of andere thema eetkot uit een middelmatig partycentrum. En de menukaart is net zo fantasieloos. Een bezoek aan die tent sla ik over. De rest ben ik meer benieuwd naar.

Ik zou trouwens ook nog wel een keer bij Manu willen eten (zit achter de Bijenkorf). En ik ben benieuwd naar Het Arnhems Meisje, die pas geopende Dudok-achtige tent naast Dudok.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vork op 09-03-2010 08:05:51 ]
      dinsdag 9 maart 2010 @ 08:47:54 #137
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78919465
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 07:59 schreef Vork het volgende:
    Die Bistro Robin Hood ziet er uit als een of andere thema eetkot uit een middelmatig partycentrum. En de menukaart is net zo fantasieloos. Een bezoek aan die tent sla ik over. De rest ben ik meer benieuwd naar.

Ik zou trouwens ook nog wel een keer bij Manu willen eten (zit achter de Bijenkorf). En ik ben benieuwd naar Het Arnhems Meisje, die pas geopende Dudok-achtige tent naast Dudok.
    Je kunt er goed eten voor niet alteveel geld, maar een bijzondere eetervaring is het idd niet
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      dinsdag 9 maart 2010 @ 08:48:48 #138
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78919479

do 18 maart: Sally, Vork, GimmeGore, JoeBravo, ...

Nog meer mensen?

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
      dinsdag 9 maart 2010 @ 09:02:48 #139
    259233 GimmeGore
    pi_78919705
    (van wat er op internet staat) heeft Cantina Papaya wel een leuke kaart.
    Weer eens wat anders en heel lekker geprijsd
      dinsdag 9 maart 2010 @ 11:01:26 #140
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_78923063
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:02 schreef GimmeGore het volgende:
    ziet er goed uit idd, maar in hoeverre die betrouwbaar is:
    quote:
    Beste bezoeker,

De website van Cantina Papaya is momenteel nog in aanbouw.
    Dit betekend dat de teksten en afbeeldingen die nu op deze website zijn geplaatst, alleen zijn geplaatst om de website op te kunnen bouwen.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:01:01 #141
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78924926
    Ik kan nog weinig over Bosch vinden, behalve dat het "ergens in maart" opengaat.
    Op donderdag 1 april is het iig open, want dan gaat AMP van start: www.arnhemsmuziekplatform.nl
    pi_78925199
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 09:02 schreef GimmeGore het volgende:
    Ik heb allerlei gerechten gezien op een krijtbordje, waaronder Kipsaté, roti, visballetjes enz. Inderdaad echt Caraïbisch en Surinaams.

Het is ook maar een eetcafeetje, want de kaart was naast (ik meende) 2 soepjes en een paar nagerechten nogal beperkt. Maar wat je zegt: prettig geprijsd
    pi_78925259
    Meer mensen die do. 18 maart kunnen? Want die datum schijnt tot nog toe de meeste mensen te hebben!

Zou wel leuk zijn

do 18 maart: Sally, Vork, GimmeGore, JoeBravo, ...

Nog meer mensen?

dinsdag 9 maart 2010 @ 12:13:30 #144
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78925321

do 18 maart: Sally, Vork, GimmeGore, JoeBravo, donroyco, ...
    pi_78925344
    En komt adelante ook?
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:17:25 #146
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78925434
    Ik kan donderdag 18 maart niet...
      dinsdag 9 maart 2010 @ 12:19:27 #147
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78925500
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef remlof het volgende:
    Ja, dan gaat het hele feest niet door, hè
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:14 schreef tliciouz het volgende:
    En komt adelante ook?
    Kom jij ook?
    pi_78925800
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef remlof het volgende:
    Dan gaan we gewoon niet naar Goed.Proeven

Andere data uit 't lijstje Arnhem #38 Waar we een meet (of meerdere!) gaan organiseren! ?
    pi_78925814
    We hadden ook Bob-B nog die mee wilde

Edit: en ook tliciouz had gezegd mee te willen als ze tussen Bob en Roy kon zitten
    pi_78926616
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:30 schreef Sally het volgende:
    We hadden ook Bob-B nog die mee wilde

Edit: en ook tliciouz had gezegd mee te willen als ze tussen Bob en Roy kon zitten
    Dat heb je goed onthouden! En tegenover adelante.
    pi_78926927
    quote:
    Op dinsdag 9 maart 2010 12:54 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat heb je goed onthouden! En tegenover adelante.
    Kwestie van even terugzoeken

Oh, en een geheugen als een olifant
      dinsdag 9 maart 2010 @ 14:47:01 #152
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78930598
    Kind vindt cocaïne in speeltuin Arnhem
    quote:
    Een 8-jarig kind heeft gisteren twee wikkels met cocaïne gevonden in een speeltuintje in Arnhem. De drugs lagen onder een laagje zand, meldt de politie. Het kind heeft de wikkels naar zijn moeder gebracht, die ze bij een politiebureau afleverde. Het ging om ruim een halve gram.

Nog onduidelijk is hoe de cocaïne in de speeltuin op de hoek van de Bijnkershoekstraat en de Van Slingelandtstraat terecht is gekomen.
      dinsdag 9 maart 2010 @ 20:31:38 #153
    259233 GimmeGore
    pi_78965488
    [quote] Op dinsdag 9 maart 2010 12:13 schreef donroyco het volgende:

Nog meer mensen?

woensdag 10 maart 2010 @ 12:05:21 #155
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_78965657
    Is het niet handig om een minimaal aantal mensen te hebben?
    pi_78968150
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:05 schreef donroyco het volgende:
    Is het niet handig om een minimaal aantal mensen te hebben?
    Waarom? Iedereen die mee wil (remlof wil geloof ik alleen naar Goed.Proeven), die mag mee.

En ik heb nog tliciouz en Bob-B niet gehoord Al had T het wel gelezen
      woensdag 10 maart 2010 @ 13:24:51 #157
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78968856
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:07 schreef Sally het volgende:

[..]

Waarom? Iedereen die mee wil (remlof wil geloof ik alleen naar Goed.Proeven), die mag mee.
    Ow nee hoor, ik wil ook wel mee naar andere toko's maar dan het liefst op een vrijdag of zaterdag
    pi_78972552
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow nee hoor, ik wil ook wel mee naar andere toko's maar dan het liefst op een vrijdag of zaterdag
    Als ik het vroeg genoeg van tevoren weet, kan ik ook op vrijdag of zaterdag
    pi_78984609
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 12:01 schreef Sally het volgende:
    [quote][ afbeelding ] Op dinsdag 9 maart 2010 12:13 schreef donroyco het volgende:

Nog meer mensen?

waar gaat dit om?
    Anonimity is a bliss
      woensdag 10 maart 2010 @ 19:34:23 #160
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_78984650
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:33 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

waar gaat dit om?
    Om restaurantreviews in Arnhem voor FOK!
    pi_78984907
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:34 schreef remlof het volgende:

[..]

hmm, okido.
    Anonimity is a bliss
      woensdag 10 maart 2010 @ 23:42:58 #162
    259233 GimmeGore
    pi_78997184
    Nog even en de straten van Arnhem zijn nog onveiliger dan ze toch al zijn
    pi_78997605
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 19:34 schreef remlof het volgende:

[..]

En gewoon gezellig een keer mee(-e)ten!

# Goed.Proeven
    Klarendalseweg 536
    6822 Arnhem
    026 3212121

# Bistro Robin Hood: alle dagen geopend va. 10:00 uur www.robinhood.nl

# La Papaya: dinsdag en woensdag van 17:00 t/m 01:00, donderdag t/m zaterdag vanaf 17:00 t/m 02:00, en zondag van 18:00 t/m 01:00. De Keuken sluit om 21:00. Caribisch, dominicaans, surinaams en Kriojio. http://www.cantinapapaya.nl/ (erg verouderd heb ik de indruk) en http://lapapaya.hyves.nl/

# Eetcafe Deksels: iedere dag geopend vanaf 17.00 uur, behalve maandag. http://www.dekselseetcafe.nl/
    Dagschotel 9,95
    3-gangen menu 19,95
    Weeksalade 7,95

# Memories of Asia Dagelijks geopend vanaf 17:00 uur, gesloten op dinsdag. ZATERDAGAVOND LIVE PIANOMUZIEK ! http://www.memoriesofasia.nl/
    Couvertprijs ¤ 6,50 (standaardbedrag per gast,bestemd voor de dagelijkse prijsschommelingen van de altijd geboden kwaliteitsingrediënten en de altijd geserveerde cassave-kroepoek, chop sticks, spoom enz.
    Elke dinergang ¤ 9,50 (bij speciale produkten (o.a kreeft, oedang nr 0) wordt een toeslag berekend)
    Er is geen menukaart: je bepaalt tevoren het aantal gangen en er wordt geluisterd naar je voorkeuren en speciale wensen.

# Hotel Bosch
    nnb

En het hele lijstje met (voor mij) beschikbare data staat hier: Arnhem #38 Waar we een meet (of meerdere!) gaan organiseren!
    Waar ik bij aanteken dat ik - mits vroeg genoeg van tevoren aangegeven - ook op maan- en vrijdagavonden kan.

[ Bericht 39% gewijzigd door Sally op 11-03-2010 14:54:39 ]
      donderdag 11 maart 2010 @ 08:21:44 #164
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79001971
    Pin je maar niet teveel vast op mijn aanwezigheid. Ik kan op woensdag als enige dag altijd wel. De rest van de dagen soms, afhankelijk van een aantal factoren. Volgende week vrijdag zou ik nog wel kunnen. De bal ligt dan toch maar weer bij jullie.
      donderdag 11 maart 2010 @ 14:28:57 #165
    259233 GimmeGore
    pi_79015534
    Die Cantina Papaya lijkt me ook erg leuk!
    Daar hebben ze een stijl van eten die ik nog nooit gegeten heb, dus daar ben ik erg benieuwd naar
      donderdag 11 maart 2010 @ 14:40:52 #166
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79016093
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:28 schreef GimmeGore het volgende:
    Die Cantina Papaya lijkt me ook erg leuk!
    Daar hebben ze een stijl van eten die ik nog nooit gegeten heb, dus daar ben ik erg benieuwd naar
    ideeëtje voor de 18e dan, als 5 personen voldoende gevonden wordt.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      donderdag 11 maart 2010 @ 14:53:58 #167
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79016765
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:40 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

ideeëtje voor de 18e dan, als 5 personen voldoende gevonden wordt.
    Wat mij betreft prima, maar dan liever niet te vroeg (vanaf 18:30 in mijn geval, aangezien in Houten moet werken die dag).
      donderdag 11 maart 2010 @ 14:55:24 #168
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79016838
    De 18e zit ik in Groningen, maar have fun, ik ga de keer erop wel mee.
    pi_79016883
    Heb mijn post met lijstje restaurants aangepast, nu met de al eerder opgezochte websites erbij:
    Arnhem #38 Waar we een meet (of meerdere!) gaan organiseren!
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:53 schreef Vork het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima, maar dan liever niet te vroeg (vanaf 18:30 in mijn geval, aangezien in Houten moet werken die dag).
    Lijkt me een prima tijd.

remlof, kun je de TT aanpassen met:
    18 maart, 18:30 eten bij La Papaya (naast schouwburg)
    ofzo?
    Is meteen een kroeg ook, dus hebben we twee reviews in een
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:08:17 #170
    259233 GimmeGore
    pi_79017514
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 15:08 schreef GimmeGore het volgende:
    `Lekker dichtbij ook
    Jij kunt kruipen
      donderdag 11 maart 2010 @ 16:12:32 #172
    259233 GimmeGore
    pi_79020335
    het is dat ik niet door de schouwburg heen kan kijken
      donderdag 11 maart 2010 @ 16:51:38 #173
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79022277
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:56 schreef Sally het volgende:
    Heb mijn post met lijstje restaurants aangepast, nu met de al eerder opgezochte websites erbij:
    Arnhem #38 - 18 maart, 18:30 eten bij La Papaya (naast schouwburg)
    [..]

Lijkt me een prima tijd.

remlof, kun je de TT aanpassen met:
    18 maart, 18:30 eten bij La Papaya (naast schouwburg)
    ofzo?
    Is meteen een kroeg ook, dus hebben we twee reviews in een
    Check.
    pi_79022484
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Check.
    Dank

Kom je ook?
      donderdag 11 maart 2010 @ 17:00:55 #175
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79022708
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:55 schreef Sally het volgende:

[..]

Dank

Kom je ook?
    Nope, ik ben niet in Arnhem dan, anders was ik wel meegegaan.
      donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:22 #176
    259233 GimmeGore
    pi_79022727
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 16:55 schreef Sally het volgende:

[..]

Dank

Kom je ook?
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:55 schreef remlof het volgende:
    De 18e zit ik in Groningen, maar have fun, ik ga de keer erop wel mee.

edit: ow te laat
    pi_79022762
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 17:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Nope, ik ben niet in Arnhem dan, anders was ik wel meegegaan.
    Ah k.

Dus we hebben nu: Sally, Vork, GimmeGore, JoeBravo en donroyco bij elkaar.
    Daar mogen nog meer mensen bij
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:13:27 #178
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79049724
    Dode vrouw in Arnhemse woning
    quote:
    In een woning in Arnhem is gisteravond een dode vrouw aangetroffen. De politie vermoedt dat de vrouw door een misdrijf om het leven is gekomen. De identiteit van de vrouw is nog niet bekend gemaakt.

Rond 19.45 uur kreeg de politie een melding dat er een lichaam was gevonden in de woning aan de Voedsterwaard in de wijk Schuitgraaf. De politie gaat vandaag door met het onderzoek. Een deel van de straat is afgesloten.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:24:58 #179
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79050112
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:13 schreef donroyco het volgende:
    [..]
    Die heeft er vast geen jaren gelegen
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:33:25 #180
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79050409
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Die heeft er vast geen jaren gelegen
    Ik kom nooit in Schuitgraaf.
    pi_79050433
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ik kom nooit in Schuitgraaf.
    Schuytgraaf... Heeft de FP ook fout
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:34:32 #182
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79050447
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Schuytgraaf... Heeft de krant ook fout
    Zet het snel op de FP goed..
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:34:46 #183
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79050457
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:34 schreef Sally het volgende:

[..]

Schuytgraaf... Heeft de krant ook fout
    Daar kom ik trouwens ook nooit
    pi_79050496
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:34 schreef donroyco het volgende:

[..]

Zet het snel op de FP goed..
    Gedaan
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:40:51 #185
    104871 remlof
    Europees federalist
      Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 11:30:20 #186
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79052848
    He wat een getuttel weer. Ik ben geen voetbalfan, maar dat vond ik nou altijd nog wel een sympatieke uitstraling hebben.
    pi_79053267
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:30 schreef Guppyfriend het volgende:
    He wat een getuttel weer. Ik ben geen voetbalfan, maar dat vond ik nou altijd nog wel een sympatieke uitstraling hebben.
    Idd... Bureaucratie ten top...
    pi_79053378
    quote:
    Wat jammer zeg!

SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 11:44:08 #189
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79053474
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:41 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Wat jammer zeg!

SPOILER
    pi_79053556
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:44 schreef remlof het volgende:

[..]

Sorry?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 12:57:26 #191
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79056669
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 11:45 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Sorry?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 15:41:21 #192
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79064280
    quote:
    donroyco http://tweetphoto.com/14113945 Invalidewagentje uitgebrand #brandweer #Arnhem #Presikhaaf
    less than a minute ago via TweetDeck
    pi_79064517
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef donroyco het volgende:

[..]
    Was dat zwarte bergje achter de brandweerwagen een invalidekarretje?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 15:46:32 #194
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79064534
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 15:46 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Was dat zwarte bergje achter de brandweerwagen een invalidekarretje?
    Jep, was er eentje..
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:03:29 #195
    104871 remlof
    Europees federalist
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:04:41 #196
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79069948
    Ik ben weer terug
    18 maart, jammer, dan kom ik net terug na 3 dagen Dublin, dus denk dat ik dan te gaar ben
    pi_79069983
    Jongens is er nog wat leuks te doen vanavond in Arnhem? Ik moet er oppassen van 9 tot 1. Maar ben tot morgen alleen.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:06:20 #198
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79070011
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:05 schreef tliciouz het volgende:
    Jongens is er nog wat leuks te doen vanavond in Arnhem? Ik moet er oppassen van 9 tot 1. Maar ben tot morgen alleen.
    Ik weet nog wel wat leuks te doen
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:06:44 #199
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79070034
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:05 schreef tliciouz het volgende:
    Je moet toch oppassen? Of bedoel je na 1 uur?
    pi_79070165
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat leuks te doen
    PM? Hihi.
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Je moet toch oppassen? Of bedoel je na 1 uur?
    Ja na 1 uur het is een beetje vervelend dat ik niemand ken in Arnhem naast Jochem en een vriendin maar die zit altijd bij haar vriend. De rest woont gewoon allemaal nog in Druten, dus als ik dan een keer alleen ben verveel ik me ontzettend.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:13:20 #201
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79070261
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:10 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja na 1 uur het is een beetje vervelend dat ik niemand ken in Arnhem naast Jochem en een vriendin maar die zit altijd bij haar vriend. De rest woont gewoon allemaal nog in Druten, dus als ik dan een keer alleen ben verveel ik me ontzettend.
    Mwah niet echt: http://www.stappeninarnhem.nl/index.php?option=com_eventlist&Itemid=54

Maar je kan natuurlijk altijd naar The Move gaan, misschien ben ik er ook wel
    pi_79070333
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Mwah niet echt: http://www.stappeninarnhem.nl/index.php?option=com_eventlist&Itemid=54

Maar je kan natuurlijk altijd naar The Move gaan, misschien ben ik er ook wel
    Dan moet ik wel zeker weten dat je komt ik zou nooit in me eentje ergens uit gaan
    pi_79070523
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:03 schreef remlof het volgende:
    Voor de geïnteresseerden: Uitslagen gemeenteraadsverkiezingen Arnhem per bureau (pdf).
    Ah, wijkwinkel Klarendal gunt 66% van de stemmen naar GL, SP en PVDA.
    Nog wel 2 stemmen naar de NVU en 4 naar de GCD.

In de Vlindertuin 39 stemmen naar de NVU.
    Da's best nog een chique buurt dacht ik altijd...
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:25:54 #204
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79070700
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:15 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dan moet ik wel zeker weten dat je komt ik zou nooit in me eentje ergens uit gaan
    Ok, sms me maar als je er heen gaat.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:26:17 #205
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79070716
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ah, wijkwinkel Klarendal gunt 66% van de stemmen naar GL, SP en PVDA.
    Nog wel 2 stemmen naar de NVU en 4 naar de GCD.
    Daar heb ik ook gestemd
    pi_79070765
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ok, sms me maar als je er heen gaat.
    Maar ik heb heul geen remlof in mijn mobiel!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:28:08 #207
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79070783
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:27 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Maar ik heb heul geen remlof in mijn mobiel!
    Nu wel
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:39:43 #208
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79071141
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:10 schreef tliciouz het volgende:

[..]

PM? Hihi.
    [..]

Ja na 1 uur het is een beetje vervelend dat ik niemand ken in Arnhem
    pi_79071322
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:39 schreef donroyco het volgende:

[..]

Ja maar jou zie ik ook nooit meer.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 18:47:38 #210
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79071392
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:45 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ja maar jou zie ik ook nooit meer.
    pi_79071786
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:26 schreef remlof het volgende:
    Daar heb ik ook gestemd
    Kan het zijn dat ik je naar binnen heb zien gaan een kwartiertje voor sluitingstijd?
    pi_79071819
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar heb ik ook gestemd
    Jij was zeker 1 van de NVU-ers.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 19:05:55 #213
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79072038
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Kan het zijn dat ik je naar binnen heb zien gaan een kwartiertje voor sluitingstijd?
    Nah, ik was er om kwart voor acht ofzo, uur eerder dus.
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 18:59 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Jij was zeker 1 van de NVU-ers.
    Egnie, PvdA
    pi_79074136
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:13 schreef donroyco het volgende:
    [..]
    Ik hoor net dat de vriend in Elderveld van een flat gesprongen is... (TV Gelderland Nieuws).

Vermoedelijk familiedrama in Arnhem
    quote:
    Vermoedelijk familiedrama in Arnhem

ARNHEM - De twee doden die donderdag zijn gevonden in Arnhem hadden een relatie. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd.

De vrouw werd donderdagavond dood gevonden in een huis aan de Voedsterwaard in de wijk Schuytgraaf. Zij is door een misdrijf is omgekomen. Eerder die dag werd het lichaam van de man gevonden op het Schipholplein in de wijk Elderveld. De politie gaat uit van zelfmoord. De politie zwijgt nog over de identiteit van beiden.

Het anderhalf jaar oude kind van het stel was bij een oppas en is ongedeerd.
      zaterdag 13 maart 2010 @ 10:29:46 #215
    259233 GimmeGore
    pi_79090101
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 15:41 schreef donroyco het volgende:

[..]

Heb je nou wel vervoer donderdag?
    pi_79090200
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 10:29 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Heb je nou wel vervoer donderdag?
    Volgens mij wist ie nog niet zeker dat hij kwam, iets met veel werk voor school...
      zondag 14 maart 2010 @ 09:16:40 #217
    295646 MrRyst
    Street Poetry
    pi_79118893
    Heyy genoeg mensen uit Arnhem zie ik!
    Rap - Lies = HipHop
    pi_79121805
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 09:16 schreef MrRyst het volgende:
    Heyy genoeg mensen uit Arnhem zie ik!
    Zo'n 140.000 ja.
      zondag 14 maart 2010 @ 12:53:54 #219
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79122975
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 10:36 schreef Sally het volgende:

[..]

Volgens mij wist ie nog niet zeker dat hij kwam, iets met veel werk voor school...
    Klopt, vrijdag een harde deadline.
    pi_79123171
    hey een nieuw arnhemtopic
      maandag 15 maart 2010 @ 09:28:50 #221
    259233 GimmeGore
    pi_79159022
    Arnhemmers (in Arnhem) snel van de weg af... ik heb zo rijles
      maandag 15 maart 2010 @ 09:30:59 #222
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79159063
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 09:28 schreef GimmeGore het volgende:
    Gelukkig zit ik op school.
      maandag 15 maart 2010 @ 09:46:42 #223
    295646 MrRyst
    Street Poetry
    pi_79159419
    lk thuis zit als jij rijd...
    Blijf hier nog wel ff denk ik
    Rap - Lies = HipHop
      maandag 15 maart 2010 @ 10:37:34 #224
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79160746
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 09:28 schreef GimmeGore het volgende:
    En ik ODW
      Moderator maandag 15 maart 2010 @ 10:44:03 #225
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79160928
    Ik ben niet in Arnhem
      maandag 15 maart 2010 @ 11:18:31 #226
    259233 GimmeGore
    pi_79161959
    Gelukkig ben ik ook niet veel verder gekomen dan de Snelliusweg
      maandag 15 maart 2010 @ 11:34:59 #227
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79162522
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 11:18 schreef GimmeGore het volgende:
    Gelukkig ben ik ook niet veel verder gekomen dan de Snelliusweg
    En daar raakte je een boom?
      maandag 15 maart 2010 @ 11:36:57 #228
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79162608
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

pfieuw, me lang genoeg ingehouden
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      maandag 15 maart 2010 @ 13:36:42 #229
    259233 GimmeGore
    pi_79166768
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 11:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Met motorrijles ga je niet meteen de weg op, maar leer je eerst de motor beheersen.
    Je bent toch wat kwetsbaarder dan in zo n koekblik
    pi_79175570
    Oh, ik ben mss iets later op donderdag, ik heb een shoot voor het Fokus Wonenproject in Malburgen. Ben de regisseur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 15-03-2010 17:55:25 ]
      maandag 15 maart 2010 @ 20:07:46 #231
    259233 GimmeGore
    pi_79182602
    Ik ben trouwens afgelopen donderdag eens langs La papaya gelopen, maar is het echt zo klein?
    pi_79192510
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 20:07 schreef GimmeGore het volgende:
    Ik ben trouwens afgelopen donderdag eens langs La papaya gelopen, maar is het echt zo klein?
    Ja, het is een cafeetje.

Mss even reserveren
      dinsdag 16 maart 2010 @ 10:29:54 #233
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79200879
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 23:17 schreef Sally het volgende:

[..]

Ja, het is een cafeetje.

Mss even reserveren
    Misschien wel ja. Kunnen we dat aan jou toevertrouwen?
    pi_79204889
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 10:29 schreef Vork het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Kunnen we dat aan jou toevertrouwen?
    Komt goed
      dinsdag 16 maart 2010 @ 18:06:49 #235
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79219117
    En nogsteeds 18:30?
      dinsdag 16 maart 2010 @ 18:57:18 #236
    259233 GimmeGore
    pi_79220878
    Wat mij betreft wel, maar als Sally het wil verschuiven zodat ze zeker weet dat ze er een beetje op tijd kan zijn is dat ook geen probleem
    pi_79234162
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 18:06 schreef Vork het volgende:
    En nogsteeds 18:30?
    Doe maar.

Dan kom ik maar iets later binnenvallen hoor. Moet nog bellen Even foonnummer zoeken.

Edit: nou, ik had 1 nummer dat was afgesloten en 1 (06-)nummer dat een voice mail gaf...

Mss kan GimmeGore beter even naar binnenlopen en voor donderdag 18:30 uur voor 5 mensen reserveren...?

[ Bericht 14% gewijzigd door Sally op 16-03-2010 23:19:28 ]
      woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:31 #238
    259233 GimmeGore
    pi_79251828
    Na mijn rijles (zometeen om 14:00) ga ik langs
      woensdag 17 maart 2010 @ 15:54:10 #239
    259233 GimmeGore
    pi_79257617
    Reservering staat voor 18:30, 5 man, onder de naam Fok!

Menu is trouwens erg klein.
    pi_79258069
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 15:54 schreef GimmeGore het volgende:
    Reservering staat voor 18:30, 5 man, onder de naam Fok!

Menu is trouwens erg klein.
    I know, het is een beperkte keuze, op een krijtbordje. Maar dat hoeft toch geen probleem te zijn om toch wel lekker te zijn?
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:43:51 #241
    134533 donroyco
    dus niet Donroyco
    pi_79264114
    Het etentje ga ik helaas niet redden Better luck next time!
    pi_79267885
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 18:43 schreef donroyco het volgende:
    Het etentje ga ik helaas niet redden Better luck next time!
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:52:11 #244
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79270262
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Shocking.

PvdA-vliegt-eruit-in-Arnhem
    Wtf?
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:01:24 #245
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_79270777
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Shocking.

PvdA-vliegt-eruit-in-Arnhem

Havenplan
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:05:30 #246
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79270999
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:01 schreef Adelante het volgende:

[..]

Havenplan
    Met de VVD er wel bij? Guess not
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:09:40 #247
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_79271257
    quote:
    De vorming van deze nieuwe coalitie, zonder PvdA, zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat er een streep wordt gezet door het omstreden havenplan. Dat was een van de belangrijkste items van de Arnhemse verkiezingsstrijd.
    Hoogstwaarschijnlijk is toch wel een grote kans hoor
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:11:11 #248
    236335 neen
    schone schijn
    pi_79271346
    Goede zaak
    het lijkt niet wat het is
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:17:11 #249
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79271674
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 21:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk is toch wel een grote kans hoor
    Jammer, ik was er eindelijk voor gewonnen

Maar laten we die zooi bij de Trans maar lekker verpauperen dan.
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:30:38 #250
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79272375
    Ow VVD is inderdaad tegen de haven. Vraag me af wat ze de projectontwikkelaars ervoor in de plaats beloofd hebben
    pi_79272543
    Nou, 't zal mij benieuwen wat er nu met die verpauperde buurt gaat gebeuren...
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:07:36 #252
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79289886
    Er zal wel een alternatief komen. Ik geloof dat iedere partij wel vindt dat er iets moet gebeuren. Wat dat iets is moet nog blijken. Iets betaalbaarders in ieder geval.
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:13:37 #253
    259233 GimmeGore
    pi_79290120
    tis heel erg, maar ik kom ook niet vanavond, ik zit op dit moment eeehm in de put, laat ik het zo maar zeggen.

Persoonlijke omstandigheden zorgen ervoor dat ik nu toch al weet dat ik geen honger heb en dat als ik wat eet, dat het toch niet gaat smaken.
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:24:31 #254
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79290520
    Sterkte dan iig.

Hoeveel hebben we er nu nog over?
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:29:04 #255
    259233 GimmeGore
    pi_79290697
    dank je

volgens mij wordt het een diner voor 2 nu.
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:30 #256
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79291051
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef GimmeGore het volgende:
    dank je

volgens mij wordt het een diner voor 2 nu.
    Vork, Sally, JoeBravo toch?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:44:28 #257
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79291272
    Ah 3. En dan nog iets anders, hebben ze eigenlijk wel vegetarische gerechten op de kaart staan?
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:55:21 #258
    259233 GimmeGore
    pi_79291638
    Sally komt ook niet toch? of begrijp ik dat nou verkeerd van de vorige bladzijde?

En er staat niets vegetarisch op de kaart, maar ik zei dat ik niet wist of er speciale eetwensen waren. En die man zei dat ze altijd wel wat kunnen bedenken als het moet. Dus ik denk dat vegetarisch geen probleem is

edit: hmmm ik baal nu wel dat ik in een stad woon zeg.
    ik zou wel wat rust aan mn kop kunnen gebruiken op dit moment
      donderdag 18 maart 2010 @ 12:58:42 #259
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79291744
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 12:55 schreef GimmeGore het volgende:
    Sally komt ook niet toch? of begrijp ik dat nou verkeerd van de vorige bladzijde?

En er staat niets vegetarisch op de kaart, maar ik zei dat ik niet wist of er speciale eetwensen waren. En die man zei dat ze altijd wel wat kunnen bedenken als het moet. Dus ik denk dat vegetarisch geen probleem is
    Dan is het goed. Het is meestal geen probleem waardoor ik het nog wel eens vergeet om na te gaan.
      donderdag 18 maart 2010 @ 13:20:19 #260
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79292468
    quote:
    ik lees het als het jammer vinden dat donroyco niet komt.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_79294422
    quote:
    edit: hmmm ik baal nu wel dat ik in een stad woon zeg.
    ik zou wel wat rust aan mn kop kunnen gebruiken op dit moment
    Ga lekker een park in, Klarenbeek is heel rustig.
    Of dichter bij jou: loop even naar de watertuin of ecologische tuin, daar is het ook stil.
    klik

Sterkte verder.
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:44:44 #263
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79295714
    quote:
    Kreeft moet gewoon opbokken. Alsof het bouwen ervan geen financiele problemen en bijbehorende tekorten met zich meebrengt.
      donderdag 18 maart 2010 @ 14:47:33 #264
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79295811
    quote:
    misgelopen subsidie opvoeren als kosten
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 15:09:19 #265
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79296664
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 14:47 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Dat dus! Maak nou eerst gewoon dat station af, en ga daarna maar eens kijken of er nog iets over is voor nog een mega project
    pi_79297713
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 14:47 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zijn dat kosten.

Die subsidies zijn niet voor niks verleend. Als die teruggetrokken worden, zal het geld toch uit een eigen potje moeten komen hè... Of wilde je dat ook geen kosten noemen?
      Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 15:36:06 #267
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79297787
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:34 schreef Omniej het volgende:

[..]

Die subsidies zijn niet voor niks verleend. Als die teruggetrokken worden, zal het geld toch uit een eigen potje moeten komen hè... Of wilde je dat ook geen kosten noemen?
    Maar dat geld heb je nu toch nog niet? Dus zijn het toch ook nog geen kosten?
      donderdag 18 maart 2010 @ 15:42:31 #268
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79298062
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:34 schreef Omniej het volgende:

[..]

die subsidie is verleend voor een project waar je eerst zelf een hoop geld in moet pompen. Het is meer een korting op dat project dan een vrij te besteden inkomst.
    Als jij bv. besluit een paar schoenen niet te kopen waar je 40% korting op krijgt, heb je dan ook verlies geleden?
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_79298332
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:42 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

die subsidie is verleend voor een project waar je eerst zelf een hoop geld in moet pompen. Het is meer een korting op dat project dan een vrij te besteden inkomst.
    Als jij bv. besluit een paar schoenen niet te kopen waar je 40% korting op krijgt, heb je dan ook verlies geleden?
    Als ik jou nu beloof 40% van de kosten te betalen als jij een enorm duur paar schoenen gaat kopen (=subsidie) en met die wetenschap zeg jij de winkelier toe zijn schoenen te gaan kopen, ben je er dan nog steeds van overtuigd dat jij geen verlies hebt geleden op het moment dat ik besluit mijn subsidie in te trekken?
      donderdag 18 maart 2010 @ 15:53:01 #270
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79298497
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:49 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als ik jou nu beloof 40% van de kosten te betalen als jij een enorm duur paar schoenen gaat kopen (=subsidie) en met die wetenschap zeg jij de winkelier toe zijn schoenen te gaan kopen, ben je er dan nog steeds van overtuigd dat jij geen verlies hebt geleden op het moment dat ik besluit mijn subsidie in te trekken?
    om de vergelijk kloppend te houden: ik zie zelf af van de koop, niet doordat de subsidie wordt ingetrokken. Dus nee, dan heb ik geen verlies geleden. Ja, ik heb korting misgelopen, maar geen verlies geleden.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_79299056
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 15:53 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

om de vergelijk kloppend te houden: ik zie zelf af van de koop, niet doordat de subsidie wordt ingetrokken. Dus nee, dan heb ik geen verlies geleden. Ja, ik heb korting misgelopen, maar geen verlies geleden.
    De grap is alleen dat je niet alleen van "de koop" afziet, maar daarmee ook je toezeggingen niet meer nakomt. Daar gaan alle andere meewerkende partijen niet zo blij mee zijn natuurlijk. Staat zelfs in 't artikel trouwens:
    quote:
    Arnhem loopt subsidies mis van provincie en rijk, zal schadeclaims krijgen van de projectontwikkelaars die meedoen in het project en krijgt te maken met lagere grondwaardes.
    Maar goed, laten we maar hopen dat het meevalt dan en het bij die minimale 4,7 miljoen blijft die genoemd wordt. Is ook het enige wat we kunnen doen trouwens, hopen. Als de kosten van het cancelen van 't hele project flink uit de hand lopen, ben ik erg benieuwd of ze de plannen niet net zo goed door kunnen laten gaan... (maar eigenlijk is het onzin daarover te discussiëren natuurlijk, zonder enig inzicht in het kostenplaatje)
      donderdag 18 maart 2010 @ 16:11:34 #272
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79299389
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 16:04 schreef Omniej het volgende:

[..]

De grap is alleen dat je niet alleen van "de koop" afziet, maar daarmee ook je toezeggingen niet meer nakomt. Daar gaan alle andere meewerkende partijen niet zo blij mee zijn natuurlijk. Staat zelfs in 't artikel trouwens:
    [..]

Maar goed, laten we maar hopen dat het meevalt dan en het bij die minimale 4,7 miljoen blijft die genoemd wordt. Is ook het enige wat we kunnen doen trouwens, hopen. Als de kosten van het cancelen van 't hele project flink uit de hand lopen, ben ik erg benieuwd of ze de plannen niet net zo goed door kunnen laten gaan... (maar eigenlijk is het onzin daarover te discussiëren natuurlijk, zonder enig inzicht in het kostenplaatje)
    de kosten die volgen uit het niet nakomen van de toezegging zijn dat inderdaad wel: kosten. Maar ik blijf erbij, misgelopen subsidie zijn geen kosten.
    Hoe de claims van de overige partijen zich verhouden tot de projectkosten is wel een goeie vraag, maar meer dan inkomstenderving oid kan dat imho niet zijn, dus ik verwacht hooguit 5-10% van de aanneemsom.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      donderdag 18 maart 2010 @ 16:51:41 #273
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79301305
    Ik vertrek zo weer richting het prachtige Arnhem. Zie ik straks nog een paar mensen?
      donderdag 18 maart 2010 @ 16:54:24 #274
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79301440
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 16:51 schreef Vork het volgende:
    Ik vertrek zo weer richting het prachtige Arnhem. Zie ik straks nog een paar mensen?
    als eten bij papaya doorgaat wel

edit: zo niet hoor ik dat graag snel, dan ga ik iemand anders verblijden met mijn aanwezigheid.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      donderdag 18 maart 2010 @ 17:01:57 #275
    259233 GimmeGore
    pi_79301808
    Wat mij betreft wel. Net een flink stuk wezen fietsen, ik voel me nu al wat minder klote (heb een beetje rust in de kop nu) en ik heb honger!
    Maar ja, ik heb geen boodschappen gedaan en geen zin om boodschappen te doen, dus dan toch maar uit eten
      donderdag 18 maart 2010 @ 17:02:22 #276
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79301834
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 16:54 schreef JoeBravo het volgende:

[..]

als eten bij papaya doorgaat wel

edit: zo niet hoor ik dat graag snel, dan ga ik iemand anders verblijden met mijn aanwezigheid.
    We zijn met 3, echt veel is het niet, maar wat mij betreft staat de afspraak nog gewoon.
      donderdag 18 maart 2010 @ 17:02:40 #277
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79301852
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 17:01 schreef GimmeGore het volgende:
    Wat mij betreft wel. Net een flink stuk wezen fietsen, ik voel me nu al wat minder klote (heb een beetje rust in de kop nu) en ik heb honger!
    Maar ja, ik heb geen boodschappen gedaan en geen zin om boodschappen te doen, dus dan toch maar uit eten
    top!
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      donderdag 18 maart 2010 @ 17:04:21 #278
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79301946
    4 dus al. Nog meer mensen?

Oja en ik ben een kwartiertje later, want OV.

[ Bericht 38% gewijzigd door Vork op 18-03-2010 17:23:19 ]
      donderdag 18 maart 2010 @ 18:24:41 #279
    259233 GimmeGore
      donderdag 18 maart 2010 @ 18:40:05 #280
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79305414
    Ik zit hier heel rémi te wezen...
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
    pi_79315529
    Hihi, en mijn shoot liep dus een uur uit, en ik had van NIEMAND een telefoonnummer om een sms te kunnen sturen Dus ik stapte iets over 20 uur La Papaya binnen.
    Behalve dan van degene die niet kwam: donroyco. Maar toen ik die ene sms stuurde, kwam die nou net niet aan... Roy, heb je een ander foonnummer?

Ik ben dus inmiddels thuis aangeland Het was best gezellig (en ik wist niet dat je eerst niet had willen komen, Gimme, maar leuk dat je toch bent geweest )
    En ik weet nog altijd niet van JoeBravo wat die zoal de hele dag doet Wel van de andere twee
    pi_79315688
    Oh, gelukkig waren ze al begonnen met eten bestellen, want ik vond het niet erg dat ze niet op me geacht hadden, dat had ik in de sms aan Roy geschreven (die dus helemaal niet aankwam )
      donderdag 18 maart 2010 @ 22:18:43 #283
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79316638
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 22:18 schreef remlof het volgende:
    En nu al thuis?
    Ja

Ik had nog best ff door willen gaan, maar de een wilde zien hoe zijn huis er ook weer uitzag en de ander of het bed nog net zo lekker sliep als gisternacht... Overmacht

Ik neem aan dat jij 't nog wel later had willen maken?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 05:38:20 #285
    259233 GimmeGore
    pi_79322892
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 22:18 schreef remlof het volgende:
    En nu al thuis?

en nu al weer op...
      vrijdag 19 maart 2010 @ 08:05:02 #286
    266495 JoeBravo
    I>U t(-_-t)
    pi_79323493
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 22:14 schreef Sally het volgende:

En ik weet nog altijd niet van JoeBravo wat die zoal de hele dag doet
    Er moet wat te praten overblijven voor een volgende keer hè.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
      vrijdag 19 maart 2010 @ 11:09:20 #287
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79328688
    Bosch is weer open

Zondag officiële opening, maar ik ga er vanavond of morgen al even kijken
      vrijdag 19 maart 2010 @ 20:36:27 #288
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79351551
    Hoe was het etentje?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 20:37:25 #289
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79351593
    Oja Remlof, Dublin is de hemel voor jou, geloof me.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 23:26:50 #290
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79359035
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 20:37 schreef Bob-B het volgende:
    Oja Remlof, Dublin is de hemel voor jou, geloof me.
    Nah, daar mag je niet roken in de kroeg en het is stervensduur

Geef mij maar Berlijn
      zaterdag 20 maart 2010 @ 08:24:40 #291
    259233 GimmeGore
    pi_79364953
    wat hebben we in Arnhem fijne tattoo shops zeg
      zaterdag 20 maart 2010 @ 09:49:54 #292
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79365698
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 23:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Nah, daar mag je niet roken in de kroeg en het is stervensduur

Geef mij maar Berlijn
    Stervensduur vond ik wel meevallen, niet veel duurder dan Amsterdam. Roken buiten, naja, geen probleem als de straten vol staan met mensen en daarnaast, overal zijn gigantische rook gedeelten
    pi_79365774
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 09:49 schreef Bob-B het volgende:
    overal zijn gigantische rook gedeelten
    Verwarmd en overdekt.
    De regel in Ierland is dat één "muur" vrij moet zijn, dus je houdt dan drie muren en een dak over.
      zaterdag 20 maart 2010 @ 10:58:19 #294
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79366774
    Dan rook je toch gewoon niet.
      Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 12:10:43 #295
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_79368301
    Berlijn
      zaterdag 20 maart 2010 @ 12:28:11 #296
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_79368727
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2010 12:10 schreef Guppyfriend het volgende:
    Berlijn
    Ik zou er ook graag weer heen willen.
      zondag 21 maart 2010 @ 11:03:27 #297
    259233 GimmeGore
    pi_79398060
    Nou Sally, kom er maar in met een restaurant in Berlijn om te reviewen
    pi_79401709
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 11:03 schreef GimmeGore het volgende:
    Nou Sally, kom er maar in met een restaurant in Berlijn om te reviewen

Zit er voorlopig niet in, hiero Ben pas op vakantie gewest
      zondag 21 maart 2010 @ 19:47:46 #299
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_79416394
    Bosch is open: www.boscharnhem.nl - voorlopig maar van 12 tot 12, woensdag is de officiële opening.
      zondag 21 maart 2010 @ 20:14:08 #300
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79417710
    wat een commotie om die tent
      zondag 21 maart 2010 @ 20:14:21 #301
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_79417720
    maar eens proberen dan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties