Ik vind het echt cool. maar schijn hier een beetje alleen in te staanquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:23 schreef franklop het volgende:
Giro start in 2012 in Washington
Toch echt te gek voor woorden dit
Alhoewel Washington best een mooie stad is
Het is niet alleen de jetlag, maar ook de lange vliegreis terug.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:33 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Ik vind het echt cool. maar schijn hier een beetje alleen in te staanDe Tour of California wordt steeds populairder dus het is goed mogelijk dat dit juist een gouden greep is om het wielervirus ook in de VS flink aan te wakkeren.
Ze zullen ook vast wel wat bedenken om met het tijdsverschil om te gaan. Lijkt me dat hun ook wel snappen dat ze het niet kunnen maken om renners met een jetlag de weg op te sturen.
Njah, ze zullen niet voor het hele peloton businessclass seats reserveren, vermoed ik.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is niet alleen de jetlag, maar ook de lange vliegreis terug.
Zelfs met businessclass zit je toch een flink aantal uren in zo'n vliegtuig. Da's niet goed voor het herstel. En echt uitrusten is er ook niet bij in een vliegtuig. Dat is dus al een rustdag die geen rustdag is.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, ze zullen niet voor het hele peloton businessclass seats reserveren, vermoed ik.
Da's waar, maar ze zitten dan aanzienlijk comfortabeler dan in de economy class.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zelfs met businessclass zit je toch een flink aantal uren in zo'n vliegtuig. Da's niet goed voor het herstel. En echt uitrusten is er ook niet bij in een vliegtuig. Dat is dus al een rustdag die geen rustdag is.
Dan nog. jetlag + lange reis. Om daar goed van te herstellen hebben veel mensen meer dan een dag nodig. Sommigen hebben er geen last van, maar veel zullen er wel last van hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Da's waar, maar ze zitten dan aanzienlijk comfortabeler dan in de economy class.
Ze zullen vast wel een extra rustdag inplannen na aankomst in Italie.
Fuck wielrennen, ze krijgen er bakken geld voor, net zoals voor elk vertrek/aankomst in het buitenland en dat is uiteraard het enige wat teltquote:Op woensdag 24 februari 2010 18:47 schreef Wombcat het volgende:
Wielrennen is al zwaar genoeg zonder dit soort grappen.
met zes uur tijdsverschil is de aankomst tussen 10 en 11 savens. Ideaal wmbquote:Op woensdag 24 februari 2010 21:06 schreef kawotski het volgende:
Een weekje Giro door Noord Amerika via New York naar de Niagara is wel grappig en dan in het eerstvolgende wekend terug naar Italie.
Ik vraag me af wat dat in kijkersaantallen gaat doen.. zit Europa wel achter de buis gezien het tijdsverschil, het is tenslotte geen Tour.
Met start in Qatar.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Kunnen ze beter een 4e grote ronde maken, en die door Noord Amerika laten gaan.
De Vuelta in Nederland vond ik nog best te doen. Met name omdat de sfeer zo mooi was, en zo ver vliegen is het niet. Maar wat hebben die Yanks nou met wielrennen?quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:27 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Mee eens.
Al vind ik dat een Tourstart in Nederland nog net kan: Proloog + eerste etappe in Nederland, 1 etappe Belgie en dan weer naar Frankrijk.
Giro + Vuelta in Nederland vond ik al idioot, Giro in Washington is echt absurd.
Armstrongquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De Vuelta in Nederland vond ik nog best te doen. Met name omdat de sfeer zo mooi was, en zo ver vliegen is het niet. Maar wat hebben die Yanks nou met wielrennen?
Even Little Italy aandoen in New York.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:06 schreef kawotski het volgende:
Een weekje Giro door Noord Amerika via New York naar de Niagara is wel grappig en dan in het eerstvolgende wekend terug naar Italie.
www.wielerflits.nlquote:Ruta del Sol (2.1)
Etappe 5: Torrox - Antequera (166 km)
1. Francisco Ventoso (Spa/Carmiooro-NGC) 4u20m05s
2. Simon Gerrans (Aus/Team Sky) z.t.
3. Michael Rogers (Aus/Columbia-HTC) +2s
4. Bauke Mollema (Ned/Rabobank) z.t.
5. Jens Voigt (Dui/Saxo Bank)
6. Simon Geschke (Dui/Skil-Shimano)
7. Sergio Pardilla (Spa/Carmiooro-NGC)
8. Manuel Vázquez (Spa/Andalucía-CajaSur)
9. Jurgen Van den Broeck (Bel/Omega Pharma-Lotto)
10. Johnny Hoogerland (Ned/Vacansoleil)
Eindklassement
1. Michael Rogers (Aus/Columbia-HTC)
2. Jurgen Van den Broeck (Bel/Omega Pharma-Lotto) +19s
3. Sergio Pardilla (Spa/Carmiooro-NGC) +30s
4. Jens Voigt (Dui/Saxo Bank) +31s
5. Bauke Mollema (Ned/Rabobank) +35s
6. Maxime Monfort (Bel/Columbia) +38s
7. Gustav Larsson (Zwe/Saxo Bank) +44s
8. Manuel Vázquez (Spa/Andalucía-CajaSur) +46s
9. Linus Gerdemann (Dui/Milram) +46s
10. Thomas Löfkvist (Zwe/Sky) +50s
bron: l1.nlquote:De Hel van het Mergelland zal komend jaar een andere route volgen. De coureurs rijden op zaterdag 3 april drie vaste ronden van elk 60 kilometer over hoofdzakelijk Nederlands grondgebied. De lange lus in Wallonië is uit het parcours gehaald. Start en finish blijven in Eijsden.
De organisatie doet dat om lange vergunningprocedures in België te voorkomen. Daarnaast biedt de nieuwe route meer commerciële mogelijkheden.
Volgens organisator Emiel Frambach is het parcours zelfs zwaarder geworden: 'De renners moeten 27 beklimmingen trotseren, waaronder de Loorberg en Bergenhuizen'.
Tot nu toe heeft de organisatie drie Protour-ploegen weten te strikken, Saxo, Columbia en Rabobank. Mogelijk komt er nog een vierde Protour-ploeg bij.
www.wielerflits.nlquote:'Handvol renners met verdachte bloedwaarden'
De mogelijkheid bestaat dat er binnenkort opnieuw enkele dopinggevallen aan het licht komen. UCI-voorzitter Pat McQuaid heeft aan het persagentschap Bloomberg namelijk laten weten dat er bij "een handvol renners" abnormale waarden zijn vastgesteld op het biologisch paspoort.
"Met wat we op dit moment weten, kunnen we voorlopig niet anders dan te besluiten dat de oorzaak van de verdachte waarden doping is", stelt een voorzichtige McQuaid. "Maar we kennen natuurlijk niet de volledige medische achtergrond van alle renners. Daarom krijgen de renners in kwestie 30 dagen de tijd om voor een geldige uitleg te zorgen."
Vorig jaar werden op basis van het biologisch paspoort al vijf renners betrapt op het gebruik van verboden middelen. Het ging om de Spanjaarden Igor Astarloa, Rubén Lobato en Ricardo Serrano en de Italianen Pietro Caucchioli en Francesco De Bonis.
dit vind ik altijd zo'n bullshit. Vertel het dan pas als die 30 dagen reactietijd voorbij zijn. Nu kan de pers weer lekker gaan gissen enzo.quote:
Waarom wordt dit nooit live uitgezonden op TV?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nieuwe route Hel van het Mergelland
[..]
bron: l1.nl
Goede vraag inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom wordt dit nooit live uitgezonden op TV?
Alberto Loddo (AND) wint de vijfde en tevens laatste etappe van de Ronde van Sardinië. Hij wint voor Petacchi en Gatto, beiden slachtoffers van de valpartij van gisteren. Roman Kreuziger wint het eindklassement.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:37 schreef Bismarck het volgende:
Lampre harkt de etappezeges bij elkaar in de ronde van Sardinië. Kreuziger gaat aan de leiding in het algemeen klassement na het winnen van de tweede etappe. Hij leidt met 4 seconden over Horner en met 6 seconden over Voeckler. Morgen de laatste etappe over 140 kilometer van Sant’ Antioco naar Cagliari. De laatste 60 km zijn vrij vlak dus het ziet er naar uit dat de eindklassering vast staat.
1e etappe: Francesco Gavazzi (LAM)
2e etappe: Roman Kreuziger (LIQ)
3e etappe: Alessandro Petacchi (LAM)
4e etappe: Danilo Hondo (LAM) *
quote:Speaking to the Independent newspaper, Cavendish admitted his dental problems had been more painful than anything he suffered on the bike. He is set to wear a dental brace for the next 12 months.
"It's over now and my condition's improving fast but it was the worst pain I've ever felt, it hurt so much I was crying like a baby," Cavendish told the Independent.
"Once I had a wisdom tooth out without anaesthetic, this was more painful. The infection killed the nerve on one tooth and another had to be taken out. There was one point where to swab it they had to cut it with a knife. The truth is that I wouldn't wish the pain I felt on anybody."
While Cavendish has been suffering, his rivals have been racing and winning. However with Cavendish targeting the green jersey at the Tour de France and then the world championships in Australia in September, a slower start to the season could play to his advantage.
"What happened could end up being a blessing in disguise as it'll force me to come into form later than planned. It's a long season. Andalucia is only the starting point," he said.
Terwijl ze toch zeker wisten dat het niet aan de banden lagquote:Op zondag 28 februari 2010 14:50 schreef Sjiznit het volgende:
Rabo rijdt trouwens wel op andere banden dan gisteren.
Straks ook al gewoon op het vlakke.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:59 schreef TheArt het volgende:
Sjonge jonge, echt wat heeft Flens gegeten.
Hij rijdt nu iedereen uit het wiel op de Kwaremont
zeg dat nou niet te hard, straks komt klopkoek weerquote:Op zondag 28 februari 2010 14:59 schreef TheArt het volgende:
Sjonge jonge, echt wat heeft Flens gegeten.
Hij rijdt nu iedereen uit het wiel op de Kwaremont
Op het vlakke doet hij dat wel vaker, maar op een helling als de Kwaremont.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Straks ook al gewoon op het vlakke.
Zit hij nu in een ploegleidersauto van Sky? Dan zal hij wel balen.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:59 schreef Ambrosius het volgende:
Dit was wel de ideale koers geweest voor Steven de Jongh trouwens, tweevoudig winnaar ook van KBK.
Ja, dat hadden ze meteen gedaan toen de inkorting bekend was.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:05 schreef franklop het volgende:
nog maar 13 km natuurlijk door die inkorting
ze hadden al ingekort in beeld
dacht trouwens dat ik wel een bel hoorde netquote:Op zondag 28 februari 2010 16:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat hadden ze meteen gedaan toen de inkorting bekend was.
Volgens de commentatoren moeten ze nog wel twee rondes rijden, omdat ze de wedstrijd niet verder willen inkorten.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef franklop het volgende:
[..]
dacht trouwens dat ik wel een bel hoorde net
Flens, Traksel en Stannard op kop. Hushovd en Hayden Roulston op 45 sec. Dan 5 man met Langeveld, Mortensen, Rast, Commeyne en iemand van Bouygues op zo'n 4 minuten en dan een groep met o.a. Tjallingii, Roelandts, Hoste, Rosseler, Chavanel en nog wel een aantal man op zo'n 5 minuten.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:10 schreef marcodej het volgende:
Ik val er net in, wat is de situatie precies? Ik word niet echt wijs uit dit slagveld.
Dat gebonk tegen die wind is tegelijkertijd heel mooi om te zien, maar tegelijkertijd valt er ook helemaal niets aan te zienquote:Op zondag 28 februari 2010 16:08 schreef Chiappucci het volgende:
Wuyts is volgens mij ook al bijna in slaap gesukkeld...
Mooi, dank.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Flens, Traksel en Stannard op kop. Hushovd en Hayden Roulston op 45 sec. Dan 5 man met Langeveld, Mortensen, Rast, Commeyne en iemand van Bouygues op zo'n 4 minuten en dan een groep met o.a. Tjallingii, Roelandts, Hoste, Rosseler, Chavanel en nog wel een aantal man op zo'n 5 minuten.
Die betalen nu gewoon de prijs van de achtervolging. Ze maakten eigenlijk rap een minuut goed, maar dat heeft het em gedaan.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:15 schreef Sjiznit het volgende:
Hushovd heeft het denk wel gehad zo te zien.
Lijkt me wel, met twee snelle mannen bij hem.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:26 schreef franklop het volgende:
Zou Flens het nog gaan proberen? ZOu wel moeten als hij wil winnen mijns inziens
Je had wel gelijk, de bel is vorige ronde ook al geluid.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:09 schreef franklop het volgende:
[..]
dacht trouwens dat ik wel een bel hoorde net
Het lijkt me dat in deze sprint, de sterkste gewoon wint.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lijkt me wel, met twee snelle mannen bij hem.
Al is een sprint nu natuurlijk onvergelijkbaar met elke andere sprint.
Flens lijkt me de sterkste vooraan. En is zo'n sprint is het vaak de sterkste die wint, maar Flens gaat het nog wel proberen lijkt me. Die gaat het niet gokken op de sprint.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:26 schreef franklop het volgende:
Zou Flens het nog gaan proberen? ZOu wel moeten als hij wil winnen mijns inziens
absoluutquote:Op zondag 28 februari 2010 16:37 schreef marcodej het volgende:
Ik zie het al weer helemaal gebeuren dat die Stannard wint...
wordt wel traditie zo, met de Jongh en Langeveld twee jaar terugquote:
Toen Bobbie 7e werd.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
wordt wel traditie zo, met de Jongh en Langeveld twee jaar terug
Zo liggen de verhoudingen dit jaar.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:05 schreef TheArt het volgende:
Top 3 Almeria trouwens:
1. Theo Bos (Cervélo) 4:22:53
2. Mark Cavendish (Columbia-HTC) m.t.
3. Graeme Brown (Rabobank) m.t.
quote:28-2-2010 16:55 5,5u getraind met 3 mooie klimmen.Schitterende koers op tv gezien met een verschrikkelijk sterke Flens! Petje af voor deze sterke prestatie!
Nog geen nieuws over hoe Spilak er aan toe is.quote:Many riders withdraw, protesting unsecured course
Roberto Ferrari (De Rosa Stac Plastic) won the race ahead of Jure Kocjan (Carmiooro NGC). It was a photo finish for the two riders. Giampaolo Cheula continued Footon Servetto's strong start with third, while Maxime Bouet (AG2R-La Mondiale) was fourth.
The race was shortened by a lap after a car got on the course going in the opposite direction of the race and hit Simon Spilak. The course was apparently not properly secured, resulting in a mass protest by riders. A bunch of riders pulled out. Cadel Evans (BMC) and Ivan Basso (Liquigas-Doimo) were among those who left the race.
About 50 riders continued in the race after the incident, including Damiano Cunego, Spilak's Lampre teammate.
Het gaat nog niet om de echte knikkers, maar is wel een teken dat het in de breedte de goede kant op gaatquote:Op zondag 28 februari 2010 17:34 schreef TheArt het volgende:
We zaten vorig jaar na dit weekend op 2 overwinningen, waarvan één etappe in de Ronde van Cuba van Geert Dijckxhoorn. Nu zitten we al op 3 volwaardige overwinningen.
We gaan er duidelijk op vooruit.
EDIT: Correctie, we staan op 4 met de zege van Peter Woestenberg in Cuba. Een verdubbeling zelfs![]()
Niet in het minst te danken aan het feit dat we een volwaardige profploeg erbij hebben. Nu waren ze er vorig jaar ook al maar dat was een eerste jaar.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het gaat nog niet om de echte knikkers, maar is wel een teken dat het in de breedte de goede kant op gaat
quote:Jelle Lugten in kunstmatige coma na ongeval
Sunday 28 February 2010
Jelle Lugten is zondag ernstig gewond in Souvenir Vietto-Gianello - GP de Rocheville. De 19-jarige Nederlander van AVC Aix-en-Provence ligt momenteel in een kunstmatige coma in het ziekenhuis van Nice. "Lugten heeft ernstig hoofdletsel opgelopen en de artsen weten nog niet hoe het zich verder zal gaan ontwikkelen", aldus zijn ploegleider Eric Drubay tegen www.directvelo.com.
Zondagmiddag reed Lugten vol tegen een auto aan toen hij samen met Thomas Vaubourzeix (VC La Pomme Marseille) aan de leiding reed in de GP Rocheville. Hij is per helikopter geëvacueerd naar het ziekenhuis. Tevens werd wedstrijd geneutraliseerd en zijn de renners gezamelijk naar de finish gereden.
Lugten rijdt sinds het begin van dit seiizoen bij het Franse clubteam van Avc Aix-en-provence. De afgelopen twee jaar reed hij voor Restore Cycling en werd op advies van Thijs Zonneveld naar de Franse ploeg gehaald waar ook de Nederlander Pim Ligthart voor rijdt. Avc Aix-en-provence heeft nauwe banden met het Procontinentale Franse team van Cofidis.
HIj wist afgelopen seizoen bij de junioren vier zeges te boeken waaronder twee UCI wedstrijden. De 19-jarige won in juni de meerdaagse koers Ain'Ternational-rhône Alpes-valromey Tour (UCI 2.1) en in september de UCI 1.1 koers Remouchamps-Ferrieres-Remouchamps.
Wielerland.nl
Beelden van de val van hem en Capecchi: http://www.dailymotion.com/video/xce5o5_capecchi-nocentini_sportquote:Op maandag 1 maart 2010 17:08 schreef wimderon het volgende:
Om op valpartijen door te gaan: Nocentini heeft zijn been op twee plaatsen gebroken.
Godver, misselijke bocht zeg.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Beelden van de val van hem en Capecchi: http://www.dailymotion.com/video/xce5o5_capecchi-nocentini_sport
beetje zelfkennis is niet verkeerdquote:Bobbie Traksel (Vacansoleil): 'Ik blijf een rare renner'
- Datum: 1-mrt-2010 16:01
Bobbie Traksel (Vacansoleil): 'Ik blijf een rare renner' De telefoon rinkelde maandag onophoudelijk. Bobbie Traksel (foto) schatte het aantal sms'jes dat hij na zijn zege zondagmiddag in de wielerkoers Kuurne-Brussel-Kuurne had gekregen op meer dan 150.
Als je wint heb je vrienden. De al vaak afgeschreven renner van Vacansoleil genoot met volle teugen. Maandagochtend voerde een trainingsritje met ploeggenoot Arnoud van Groen vanuit Rucphen de grens over. Even de Belgische kranten kopen.
'Ja, er stonden grote foto's in. En mensen in de winkel spraken me aan.’ Een tv-optreden bij Holland Sport volgt, dinsdag in België is hij gast bij De Laatste Show. ‘Het heeft blijkbaar indruk gemaakt, het was een lastig koersje.’
Belofte
Traksel (28) gold ooit als een belofte. Hij won de Ronde van Vlaanderen voor renners onder 23 jaar, werd op zijn negentiende prof bij Rabobank. Als tweedejaars prof won hij in 2002 Veenendaal-Veenendaal, op papier een grotere koers dan 'Kuurne'.
‘Maar deze zege spreekt wel meer aan, zeker ook gezien het weer.’ Een dag later tintelen de vingers nog. ‘Maar dat is het enige, ik heb het ook helemaal niet koud gehad.’
Vooroordelen
Traksel was blessuregevoelig en gold als een renner die meer teerde op talent dan op trainingsarbeid. Hij kent de vooroordelen. ‘Ik heb in het verleden niet zozeer te weinig getraind als wel verkeerd getraind. Bij Rabobank had je toen twee ploegleiders op dertig renners’
‘Je kreeg niet veel aandacht terwijl ik iemand ben die af en toe een schouderklopje nodig heeft. En van collega-renners werd je ook niet wijzer. Ik heb het wiel zelf moeten uitvinden en eigenlijk een paar jaar verspeeld.’
Blessures hielden hem ook vaak op. ‘Maar ik blijf een rare renner. Het kan drie dagen niks zijn en opeens sta ik er weer. Ik ken ook mijn grenzen. De Ronde van Vlaanderen kan ik niet winnen. Misschien over een paar jaar.’
Egoïsme
De kersverse vader - in december beviel vrouw Christa Pirard van dochter Maud - is een teamspeler. Misschien mist hij wel het egoïsme om een grote erelijst op te bouwen. ‘Als ik met een renner als Borut Bozic of Romain Feillu naar de streep rijd cijfer ik mezelf weg.’
‘Als volgende week Arnoud van Groen leidt in de Driedaagse van West-Vlaanderen en ik kan de slotrit winnen, zal ik me opofferen voor hem. Ik weet het, als wielrenner ben je je eigen bv, maar het zit niet in me. Misschien ben ik te lief voor de koers, maar ik kan wel iedereen recht in de ogen kijken’
‘Als junior won ik eens een wedstrijd omdat mijn vader me had verboden in een ontsnapping de kop over te nemen. Ik heb na afloop mijn fiets aan de kant gegooid. Ik vond het verschrikkelijk.’
Slecht dat er zomaar auto's op het parcours staan/rijden. Ik ben door de gendarmerie ooit ook wel eens met de auto het parcours alweer opgestuurd terwijl er nog renners voorbij kwamen.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:36 schreef TheArt het volgende:
Hè bah. Jelle Lugten, één van de grootste wielertalenten van ons land, vooral op klimgebied, ligt in een kunstmatige coma in het ziekenhuis
[..]
Jezus, wat kinderachtig en hypocrietquote:Op maandag 1 maart 2010 16:29 schreef Beregd het volgende:
in de ronde van murcia mag geen enkel italiaans team starten, uit solidariteit met valverde
Dit is wel het belachelijkste wat ik dit jaar al gehoord heb.
http://www.sporza.be/cm/s(...)a_Italiaanse_ploegen
Hij remt in een reflex omdat hij die vangrail ineens op zich af ziet komen.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het lijkt wel of hij schrikt van de val voor hem en dan verkeerd remt.
Bizar.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:36 schreef TheArt het volgende:
Hè bah. Jelle Lugten, één van de grootste wielertalenten van ons land, vooral op klimgebied, ligt in een kunstmatige coma in het ziekenhuis
[..]
Het zal waarschijnlijk tussen BMC, Saur-Sojasun en Vacansoleil gaan voor de 22e plek. Dan is het kiezen tussen Fransen met een sprinter uit de subtop (Saur-Sojasun), aanvallers met wat subtopsprinters (Vacansoleil) of aanvallers met een podiumklant en Lelangue die goede banden met de ASO heeft (BMC).quote:Op maandag 1 maart 2010 22:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De kans dat Vacansoleil meedoet in de Tour lijkt me ondertussen toch wel 99,98 % of zo. Die moet echt al een dopingschandaal hebben om geen uitnodiging te krijgen.
Die hebben nog een overeenkomst uit 2008 die ze startrecht geeft. Vorig jaar mocht de ASO ze van het CAS weigeren in hun koersen vanwege de imagoschade die ze aan het wielrennen toegebracht hebben. Maar voor zover ik weet is dat dit jaar (nog) niet aan de orde.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik moet nog zien of ze Footon-Saunier-Servetto-Duval-Fuji wel uitnodigen. In theorie zouden die zeker moeten zijn, maar in praktijk zijn ze in 2009 ook geweigerd en het is gewoon een heel zwakke ploeg vergeleken met de anderen.
Tenzij die ploeg niet bij je 21 ploegen zit.
En vergeet niet dat de wereldkampioen (die ook nog eens meervoudig podiumklant is geweest) bij BMC rijdtquote:Op maandag 1 maart 2010 23:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk tussen BMC, Saur-Sojasun en Vacansoleil gaan voor de 22e plek. Dan is het kiezen tussen Fransen met een sprinter uit de subtop (Saur-Sojasun), aanvallers met wat subtopsprinters (Vacansoleil) of aanvallers met een podiumklant en Lelangue die goede banden met de ASO heeft (BMC).
Gewonnen door de broer van een vriend van me.quote:Op woensdag 3 maart 2010 16:11 schreef TheArt het volgende:
Mensen die live koers willen zien. Live nu de GP le Samyn op RTBF: http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=67538&part=sports
Keukeleire ja, indrukwekkende sprint van hem. Hij sprint iedereen voorbij aan de andere kant van de weg.quote:Op woensdag 3 maart 2010 17:38 schreef Masanga het volgende:
[..]
Gewonnen door de broer van een vriend van me.
Dat is dik overdreven van de organisatie. Ze wilden komen met bijv. Wyss, Kristoff en Kohler en die zijn met zijn drieën al beter dan al die mannen van Xacobeo bij elkaar, die nu bij de eerste de beste strook eraf gereden gaan worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:40 schreef Steven184 het volgende:
BMC trouwens niet in dwars door vlaanderen, aangezien ze met een derderangsteam wilde verschijnen.
quote:Hunter geeft Brown weer het nakijken in Murcia
Robert Hunter heeft zijn tweede zege op rij geboekt in de Ronde van Murcia. Evenals gisteren verwees de Zuid-Afrikaan van Garmin-Transitions de Australiër Graeme Brown (Rabobank) en de Spanjaard Vicente Reynes (HTC) naar de plaatsen twee en drie. Michel Kreder was met een knappe zevende klassering de beste Nederlander.
Vuelta a la Region de Murcia (2.1)
Etappe 2: Calasparra- Caravaca de la Cruz (170 km)
1. Robert Hunter (ZAf/Garmin-Transitions) 4u20m12s
2. Graeme Brown (Aus/Rabobank) z.t.
3. Vicente Reynes (Spa/Team HTC-Columbia)
4. Alexander Blain (Fra/Endura Racing)
5. Daniel Schorn (Oos/Team NetApp)
6. Frantisek Rabon (Tsj/Team HTC-Columbia)
7. Michel Kreder (Ned/Garmin-Transitions)
8. Ian Wilkinson (GBr/Endura Racing)
9. Josep Jufré (Spa/Astana)
10. Daryl Impey (ZAf/Team RadioShack)
quote:I guess we gonna have a little chat tonight,I understand 2nd is never cool but no reason to push some one after the finish.
Maybe next time he should try coming around the outside in the wind where the road is open.wanna risk the barriers its not a good thing ever
about 4 hours ago via UberTwitter
Maybe that's why the Jury told him to go play when he lodged a complaint.all from the guy who has a rep as being a crazy sprinter.
So another good day in the office!I'm pretty happy.Brown not happy after the stage said I put him in the barriers.what a joke!!!
Poels en Ruijkgh, 2 grote limburgse klimtalenten(vooral Poels) toch mooi voorinquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Derde etappe Murcia
1. Luke Roberts (Team Milram)
2. Sergey Lagutin (Vacansoleil) m.t.
3. Josep Jufré (Astana) m.t.
4. Denis Menchov (Rabobank) m.t.
5. Andreas Kloden (RadioShack) m.t.
6. Steven Kruijswijk (Rabobank) m.t.
7. Stefan Denifl (Cervélo) m.t.
8. Michel Kreder (Garmin-Transitions) m.t.
9. Bradley Wiggins (Team Sky) m.t.
10. José Herrada (Caja Rural) m.t.
Klassement
1. Josep Jufré (Astana)
2. Luke Roberts (Milram) m.t.
3. Frantisek Rabon (Team HTC-Columbia) m.t.
4. Rob Ruijgh (Vacansoleil) m.t.
5. Thomas Rohregger (Team Milram) m.t.
6. Tomasz Marczynski (CCC) m.t.
7. Wouter Poels (Vacansoleil) m.t.
8. Matteo Carrara (Vacansoleil) m.t.
9. Pieter Weening (Rabobank) m.t.
10. Sergey Lagutin (Vacansoleil) a 5
4 man van Vacansoleil in de top 10![]()
Tussensprinten met bonificaties?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:06 schreef Zelva het volgende:
Hoe kan Docker daar nou aan de leiding staan?
Nee, kan niet. Je mag alleen bonificaties voor tussensprinten geven als er aan de finish ook secondes worden gegeven. Er mogen maximaal 3 sprinten in een rit zitten en die zijn verplicht 3, 2 en 1 seconden. Aan de finish is het dan verplicht 10, 6 en 4 seconden.quote:
Op sporza.be staat Keukeleire intussen ook op 1 in het klassement.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, kan niet. Je mag alleen bonificaties voor tussensprinten geven als er aan de finish ook secondes worden gegeven. Er mogen maximaal 3 sprinten in een rit zitten en die zijn verplicht 3, 2 en 1 seconden. Aan de finish is het dan verplicht 10, 6 en 4 seconden.
Ik vind die baksteentrui wel wat hebbenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:44 schreef Wombcat het volgende:
Die truien![]()
Da's echt te triest voor woorden.
quote:Team Schleck in 2011 peloton?
Marc Biver, Kim Andersen could manage the new team
Fränk and Andy Schleck are reported to be considering creating their own team for the 2011 season, when their contracts with Team Saxo Bank end. Former Astana manager Marc Biver and Saxo Bank Directeur Sportif Kim Andersen are said to be set to join the team, according to Gazzetta dello Sport in Italy.
However Fränk Schleck seemed surprised by the story. “Oh yeah? Not that I knew,” he told the Luxembourg newspaper Tageblatt. “We have been asked by many teams. But our goal is to win the Tour de France this year. That is what we are concentrating on.”
According to Gazzetta, Marc Biver would be the team manager. He was team manager at Astana in 2006-2007. Andersen, who lives in Luxembourg, is currently directeur sportif at Saxo Bank and reportedly would assume that same role at the Schleck's team, according to the Italian newspaper.
In addition, the brothers are said to be interested in signing World time trial champion Fabian Cancellara. His contract with Saxo Bank runs through 2011, so that he would not necessarily be available for the coming season.
Saxo Bank's sponsorship with Bjarne Riis's team expires the end of this year and will not be renewed. The team management is looking for a new sponsor, but the possibility exists that the team may not exist in 2011.
“I don't know anything about this,” Biver told the Tageblatt, but admitted that he had been approached about a new team. “There were informal discussions the end of last year, start of this year,” but “not with the Schleck brothers.” As to the Gazzetta story, Biver said, there is “nothing concrete. I can't confirm it.”
Volgens de berichten gewonnen door Iglinskiy voor Lövkvist en Rogers.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 13:33 schreef wimderon het volgende:
Vandaag ook de Montepaschi Strade Bianche trouwens
De volledige naam is Montepaschi Strade Bianche - Eroica Toscanaquote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:59 schreef Leatherface het volgende:
Die naam verandert ook steeds zeg. Waarom niet gewoon Montepaschi Eroica?
Een van de spaarzame eendagszeges voor Astana trouwens. Misschien dat Allan Davis er nog een kan winnen, of Gasparotto.
Denk niet dat iemand daar nog overeen komt, gezien de top 10.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:14 schreef TheArt het volgende:
Menchov intussen flink veel sneller dan de rest.
1 MENCHOV, Denis RAB 0:25:43 0:00:00
2 WIGGINS, Bradley SKY 0:25:58 0:00:15
3 KLÖDEN, Andreas RSH 0:26:02 0:00:19
4 GRETSCH, Patrick THR 0:26:13 0:00:30
5 WESTRA, Lieuwe VAC 0:26:20 0:00:37
6 CLEMENT, Stef RAB 0:26:27 0:00:44
7 ARMSTRONG, Lance RSH 0:26:28 0:00:45
Wat voor brommer heeft die ingesliktquote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:28 schreef TheArt het volgende:
Rabon vernedert de rest en rijdt 25.10. Die wint dus ook voor 99,9% de ronde.
Bij Columbia rijden ze toch op "team spirit"?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat voor brommer heeft die ingeslikt
quote:"It was my goal to start campaigning for the Giro at the Tour de Langkawi - winning this race was my first goal before the Giro d'Italia. It's my big goal this year to win the Giro d'Italia and up until now everything has gone according to plan; I'm riding at 75 percent of my best condition and I hope to reach my best condition for the Giro," he explained.
Ja. Maar Langkawi is een Maleisisch eilandje. In de praktijk is deze koers gewoon een ronde van Maleisie (of in ieder geval peninsular Maleisie). Je zou zeggen dat het wat meer naamsbekendheid oplevert door het gewoon de Tour of Malaysia te noemen.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
De Ronde van Frankrijk komt ook wel eens buiten Frankrijk
Hunter was eergisteren al richting huis vertrokken aangezien ie vader wordt.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:34 schreef Leatherface het volgende:
Tof.
Goed voor zijn zelfvetrouwen. Wie versloeg ie rechtstreeks? Hunter en Brown?
Brown voor de 3e keer 2e in de ronde.quote:1. Theo Bos (Cervélo) 2.43:35
2. Graeme Brown (Rabobank) m.t.
3. Daniel Schorn (Team NetApp) m.t.
4. Valentin Iglinskiy (Astana) m.t.
5. Henning Bommel (Selección alemana) m.t.
6. Russel Downing (Team Sky) m.t.
7. Roger Kluge (Team Milram) m.t.
8. Andreas Schillinger (Team NetApp) m.t.
9. Fco. Manuel Antón (Selección española) m.t.
10. Ian Wilkinson (Endura Racing) m.t.
Misschien moeten ze toch maar overwegen om elke renner z'n eigen drinkbus te geven.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:51 schreef franklop het volgende:
Tering wat doen ze allemaal bij Rabobank, nu al de zoveelste waar de ziekte van Pfeiffer wordt geconstanteerd, dit keer Kai Reus.
Kun je weinig aan doen. Bijna elk persoon van 30 heeft wel eens een de ziekte van Pfeiffer gehad, of is iig besmet met het Epstein-Barrvirus (veroorzaker van M. Pfeiffer). Meestal merk je dat niet eens, maar heb je gewoon een keelontsteking of iets dergelijks. Wielrenners vergen veel meer van hun lichaam en daarom is het vaker symptomatisch en ze zullen er sneller naar testen waardoor het dus vaker aangetoond wordt. Volgens mij zijn er afgelopen jaar 4 gevallen geweest bij de Rabo, geen absurd hoge aantallen. Alleen hopen dat ze niet chronische vermoeid blijven.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien moeten ze toch maar overwegen om elke renner z'n eigen drinkbus te geven.
Of hun bloedtransfusies beter labelen.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoveel slechter is hij niet, vind ik. Alleen won hij vorig jaar 3x, terwijl hij dit jaar bijna alleen maar 2de of 3de wordt. Maar zeker bergop heeft hij zich duidelijk verbeterd, vorig jaar was hij er allang afgewaaid in die etappes in Murcia.quote:Op zondag 7 maart 2010 13:36 schreef Leatherface het volgende:
Brown is nogal eens geklopt. Tot zover doet ie het dit jaar een stuk slechter dan vorig jaar rond deze tijd.
Maar goed, Bos maakt mooie stapjes.
Volgens mij heeft Brown er vorig jaar toch meer gewonnen. Een rit Down Under, twee ritten in Murcia, Nokere Koerse en nog iets in het najaar.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zoveel slechter is hij niet, vind ik. Alleen won hij vorig jaar 3x, terwijl hij dit jaar bijna alleen maar 2de of 3de wordt. Maar zeker bergop heeft hij zich duidelijk verbeterd, vorig jaar was hij er allang afgewaaid in die etappes in Murcia.
Maar goed, winnen is toch vrij belangrijk bij wielrennen
Da's nog niet zo makkelijk, je moet maar onthouden hoe al die honden van de renners heten.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien moeten ze toch maar overwegen om elke renner z'n eigen drinkbus te geven.
quote:Landis koerst voor goed doel bij nieuw team
wo 10/03/2010 - 14:50 Floyd Landis gaat dit seizoen voor de Amerikaanse continentale ploeg Bahati Foundation rijden. Landis stapte onlangs op bij Rock Racing, nadat die ploeg geen licentie gekregen had van de UCI.
Bahati Foundation zet zich in voor achtergestelde kinderen en biedt hen de kans om met de wielersport in aanraking te komen. Floyd Landis wordt ook ambassadeur voor de stichting.
"We hebben er alle vertrouwen in dat Floyd een goeie ambassadeur zal zijn en dat hij de ploeg van waarde kan zijn in koersen als de Ronde van Californië", meldt het Amerikaanse continentale team.
De 34-jarige Amerikaan won in 2006 de Ronde van Frankrijk, maar moest die zege inleveren nadat hij werd betrapt werd op dopinggebruik. Landis zat een schorsing uit van twee jaar en begon in 2009 weer te fietsen.
quote:Andy Schleck verduidelijkt: "Pozzato is hetero"
Andy Schleck heeft bijna een vriend verloren in het peloton. In zijn blog had de Luxemburger Filippo Pozzato een metroseksueel genoemd. "Die omschrijving heeft een kleine storm veroorzaakt", vertelt Schleck nu.
""Pippo" kende de term metroseksueel niet, maar voor alle duidelijkheid: zijn seksuele voorkeur gaat alleen maar naar de vrouwen uit", schrijft Andy Schleck op zijn blog.
Een metroseksueel is een man die veel aandacht heeft voor zijn uiterlijk en voor schoonheid en die zijn gevoelens niet schuwt. "Dankzij Google weet Filippo nu ook wat dat betekent", zegt Schleck. "Het was in ieder geval het gesprek van de de dag in het peloton."
Bron: www.wielerflits.nlquote:Broers Szczepaniak betrapt op EPO tijdens WK in Tabor
Pawel en Kacper Szczepaniak zijn tijdens het WK veldrijden in Tabor vorige maand betrapt op het gebruik van het verboden middel EPO. De Poolse broers pakten op de desbetreffende wereldtitelstrijd uit met een eerste (Pawel) én tweede (Kacper) plaats bij de beloften, maar zullen nu hoogstwaarschijnlijk uit de uitslag geschrapt worden. Ook hun contract met Telenet-Fidea kunnen ze op hun buik schrijven.
Indien de gebroeders Szczepaniak daadwerkelijk uit de uitslag geschrapt worden, betekent dit dat de wereldtitel naar de Fransman Arnaud Jouffroy gaat. Het zilver is dan voor de Belg Tom Meeusen, en het brons voor de Pool Marek Konwa.
Verrassende wildcards voor Androni en Acqua e Saponequote:Milram, Omega Pharma-Lotto, Quick Step, Saxo Bank, Caisse d'Epargne, Euskaltel-Euskadi, BMC Racing Team, Garmin-Transitions, HTC-Columbia, RadioShack, Team Sky, AG2R, Bbox Bouygues Telecom, Cofidis, Francaise des Jeux, Saur-Sojasun, Acqua e Sapone, Androni Giocattoli, Lampre, Liquigas, Rabobank, Skil-Shimano, Vacansoleil, Katusha, Cervelo.
http://www.cyclingfans.com/node/676
Ik snap niet dat Androni uberhaupt om een wildcard gevraagd heeft. Ik zie niet meteen welke renners van Androni op de kasseien mee kunnen komen. Francesco Ginnani had een top-10 notering in de Eroica - Strade Bianche vorige week. Maar gravelwegen zijn toch een ander verhaal dan de kasseien van Noord-Frankrijk. Ik had hun eerder verwacht in de heuvelklassiekers, weliswaar zonder Rebellin dit jaar, maar Scarponi moet ook een heel eind komen. Wellicht nog Alessandro Bertolini, maar die is wel aardig op leeftijd.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:02 schreef TheArt het volgende:
Teams Parijs-Roubaix dit jaar
[..]
Verrassende wildcards voor Androni en Acqua e Sapone
tja, het blijven Fransen hequote:Op zondag 14 maart 2010 00:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eerst is er heel wat gedoe rondom het al dan niet uitnodigen van Cofidis voor wat Vlaamse wedstrijden en plots worden Landbouwkrediet en Topsport Vlaanderen niet meer uitgenodigd (terwijl die al jaren worden uitgenodigd en altijd een meerwaarde zijn) en worden er wat bizarre Italiaanse ploegen uitgenodigd, waarbij vooral Androni waardeloos lijkt op kasseien.
Ik geloof niet in toeval.
In de heuvelklassiekers kunnen ze een heel aardig team neerzetten met Ginanni, Scarponi, Bertagnolli en Bertolini en Serpa.quote:Op zondag 14 maart 2010 00:06 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik snap niet dat Androni uberhaupt om een wildcard gevraagd heeft. Ik zie niet meteen welke renners van Androni op de kasseien mee kunnen komen. Francesco Ginnani had een top-10 notering in de Eroica - Strade Bianche vorige week. Maar gravelwegen zijn toch een ander verhaal dan de kasseien van Noord-Frankrijk. Ik had hun eerder verwacht in de heuvelklassiekers, weliswaar zonder Rebellin dit jaar, maar Scarponi moet ook een heel eind komen. Wellicht nog Alessandro Bertolini, maar die is wel aardig op leeftijd.
Wat betreft Acqua e Sapone, die zal wel alles op Paolini zetten.
Natuurlijk, maar aan de orde is de vraag welke renners naar Compiègne zullen afreizen om in de Hel van het noorden te zullen strijden. Savio heeft 16 renners tot z'n beschikking en als er eentje valt en serieus letsel oploopt dan kan je ervan uitgaan dat die niet op tijd hersteld is voor de Giro d'Italia, of mogelijk nog daarvoor, de Giro del Trentino. Wat dat zullen Ochoa, Scarponi, Serpa en Rodriguez het risico niet willen lopen.quote:Op zondag 14 maart 2010 10:09 schreef TheArt het volgende:
[..]
In de heuvelklassiekers kunnen ze een heel aardig team neerzetten met Ginanni, Scarponi, Bertagnolli en Bertolini en Serpa.
Ik verwacht toch zeker wel dat ze Loddo op gaan stellen. Verder Bertogliati, Ginanni, Piemontese en Taborre sowieso.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:55 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar aan de orde is de vraag welke renners naar Compiègne zullen afreizen om in de Hel van het noorden te zullen strijden. Savio heeft 16 renners tot z'n beschikking en als er eentje valt en serieus letsel oploopt dan kan je ervan uitgaan dat die niet op tijd hersteld is voor de Giro d'Italia, of mogelijk nog daarvoor, de Giro del Trentino. Wat dat zullen Ochoa, Scarponi, Serpa en Rodriguez het risico niet willen lopen.
Ik denk dan aan zoiets voor PR:
Rubens Bertogliati, Cameron Wurf, Alessandro Bertolini, Thomas Bertolini, Francesco Ginanni, Damiano Margutti, Fabrice Piemontese en Fabio Taborre.
bron: amstelgoldrace.nlquote:Van Vliet deelt laatste wildcards Amstel Gold Race
15 / 03 / 2010
Evenals vorig jaar starten op 18 april in totaal 24 ploegen oftewel 192 renners in de Amstel Gold Race. Koersdirecteur Leo van Vliet heeft de laatste vier wildcards vergeven aan de teams Cervélo (Heinrich Haussler en oud-Tourwinnaar Carlos Sastre), BMC (wereldkampioen Cadel Evans en Karsten Kroon), Topsport Vlaanderen en Landbouwkrediet. Eerder werden de Nederlandse pro-continentale teams Skil-Shimano en Vacansoleil startgelegenheid gegarandeerd.
De 18 ploegen van de ProTour, waaronder Rabobank, hebben dankzij hun ProTourstatus automatisch recht hebben op deelname aan Nederlands enige ProTour-klassieker. De Amstel Gold Race werd vorig jaar gewonnen door de Rus Sergei Ivanov, met de Nederlanders Karsten Kroon en Robert Gesink respectievelijk op de tweede en derde plaats.
De 24 ploegen die zondag 18 april aan de 45e editie van de Amstel Gold Race zullen deelnemen zijn: Rabobank, AG2R-La Mondiale, Euskaltel-Euskadi, Footon-Servetto, La Francaise des Jeux, Katusha, Liquigas-Doimo, Milram, Omega Pharma-Lotto, Quickstep-Ennergetic, Radio Shack, Saxo Bank, Astana, Garmin, HTC-Columbia, Caisse d’Epargne, Team Sky, Lampre, Vacansoleil, Skil-Shimano, BMC, Cervélo, Topsport Vlaanderen en Landbouwkrediet-Colnago.
quote:Alberto Contador (Astana) heeft zijn programma omgegooid waardoor hij tijdens het Criterium International op 27 en 28 maart de confrontatie aan zal gaan met zijn aartsrivaal Lance Armstrong (Radioshack). OOk Cadel Evans (BMC) zal in deze tweedaagse koers op Corsica aan de start staan. In de Ardenennklassieker Luik-Bastenaken-Luik zullen de twee renners elkaar wederom treffen.
bron: wielerland
Lijkt me ook een belangrijke reden inderdaad.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:11 schreef Bismarck het volgende:
Bovendien was Savio's troef van vorig jaar - Davide Rebellin - kort na Luik-Bastenaken-Luik beschuldigd van dopinggebruik en dat zal een extra reden vormen voor Van Vliet om Androni-Diquigiovanni dit jaar links te laten liggen. Daarnaast is Giunti ook een paar weken geleden tegen de lamp gelopen.
ja zag het net. Wasdaquote:
hmz, kan ik niet volgen dusquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:24 schreef Beregd het volgende:
[..]
een nieuwe belgische behoorlijk succesloze commerciële zender
Nokere Koerse zenden ze nooit uit.quote:Op woensdag 17 maart 2010 11:22 schreef franklop het volgende:
De Belg die geen semi-klassieker uitzend? Wie is er doodgegaan in het koningshuis?
Wildcards dus naar de onderste zeven teams.quote:Protourploegen:
Quickstep
Omega Pharma-Lotto
Caisse d'Epargne
Euskaltel-Euskadi
AG2R
Française des Jeux
Liquigas-Doimo
Astana
Team HTC-Columbia
Team Radioshack
Footon-Servetto
Lampre - Farnese Vini
Rabobank
Sky Pro Cycling
Team Garmin-Transitions
Team Katusha
Team Milram
Team Saxo Bank
Procontinentale ploegen
BBox Bouygues Telecom
BMC Racing Team
Cervélo TestTeam
Landbouwkrediet-Colnago
Skil - Shimano
Topsport Vlaanderen - Mercator
Vacansoleil Pro Cycling Team
quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:19 schreef knep het volgende:
Blijft toch leuk, telkens 3 Nederlandse ploegen bij de grote wedstrijden.
Moet er nog steeds aan wennen.
Maar Cofidis zou wel een veel leukere deelnemer zijn dan bijvoorbeeld Euskaltel of Footon. Maar ja, in 't geval van Footon zijn zelfs bijna alle pro-continentale ploegen al interessanter.quote:
muchas graciasquote:Op woensdag 17 maart 2010 15:35 schreef TheArt het volgende:
Mensen die geïnteresseerd zijn in een livestram van Nokere Koerse: http://bvls2.yolasite.com/ch-12.php
quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:35 schreef TheArt het volgende:
Mensen die geïnteresseerd zijn in een livestram van Nokere Koerse: http://bvls2.yolasite.com/ch-12.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |