Ik ben best wel onbekend met VBA, maar in Javascript heb je functies als OnKeyDown etc. zijn die er ook niet voor VBA?quote:Op woensdag 17 maart 2010 18:28 schreef Holy_Goat het volgende:
niemand weet antwoord op mijn eigen vraag
Handmatig tekstboxen erin plakken?quote:Op donderdag 18 maart 2010 07:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik wil een grafiek maken met een x-as en een y-as.
Type: spreiding (puntenwolk/scatterplot/scattergram)
Stel:
Kolom A is de x-as
Kolom B is de y-as
Nu wil ik ipv die blauwe blokjes de gegevens uit kolom C er neer zet (of iig er boven,naast e.d.)
Met gegevenslabels kan ik wel waarden of labels invullen, maar dat worden dan de x en y waarden (resp. kolom A en B).
En ik wil de tekst in kolom C in de bijbehorende coordinaten van A en B hebben.
Hoe doe ik dat?
Handmatig??quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Holy_Goat op 18-03-2010 10:17:03 (extensie verkeerd) ]
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:16 schreef Holy_Goat het volgende:
kan niet bestaat niet Deetch. schaam je.
[ afbeelding ]
voorbeeld excel
wel even in spoiler gezet want is nogal wat.Ontzettende baas, waarom niet gewoon tussen code tags plaatsen, neemt net zoveel ruimte in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ontzettende baas, waarom niet gewoon tussen code tags plaatsen, neemt net zoveel ruimte in.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).Border.LineStyle = xlNone ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).MarkerBackgroundColorIndex = 5 ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).MarkerForegroundColorIndex = 11 ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).MarkerStyle = xlDiamond ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).Smooth = False ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).MarkerSize = 5 ActiveChart.SeriesCollection(lSerie).Shadow = False |
Deetch en ik gebruiken nog de FOKSilver layout (denk ik, Deetch?).quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:25 schreef Holy_Goat het volgende:
errr... maar... met alleen code tags laat ie toch wel gelijk alles zien? Dacht dat je bij lange code dan gelijk een halve pagina zou vullen.
En in de nieuwe layout moet je nu naar zijwaarts scrollen om alles te kunnen zien..quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:28 schreef DaFan het volgende:
[..]
Deetch en ik gebruiken nog de FOKSilver layout (denk ik, Deetch?).
Dus bij ons neemt een spoiler net zoveel ruimte in als code.
In de nieuwe layout kan je de spoiler dichtklappen met een plusje, bij ons niet
Vandaar dat het in onze ogen nogal vaag uitziet, we moeten namelijk de tekst selecteren om het te kunnen zien.
Bedankt voor de moeite.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:34 schreef Holy_Goat het volgende:
ahik snap em. Naja, dan stop ik het next time wel niet in een spoiler
Maarem.... een thanx! zou ook goed zijn, twentsch!
| 1 |
| 1 |
| 1 |
Dank je. Dat werkt perfect! Waarom moeten deze formules eigenlijk bevestigd worden met Ctrl-Shift-Enter?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:51 schreef DaFan het volgende:
Komt 'g' vaker voor in de rij?
Je kan dmv INDEX(MATCH( naar links zoeken. Je hebt geljik dat VLOOKUP alleen naar rechts kan zoeken.
Als jouw voorbeeld in A1:G3 staat, kan je voor de eerste rij de waarde vóór de 'g' vinden met:
[ code verwijderd ]
En dus met
[ code verwijderd ]
de tweede rij etc.
En hiermee kan je de eerste waarde vóór de eerste foutmelding vinden:
[ code verwijderd ]
Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter
Leg eens uit hoe de functie werkt dafan? Ik gebruik dat niet vaak genoeg om te snappenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:51 schreef DaFan het volgende:
Je kan dmv INDEX(MATCH( naar links zoeken. Je hebt geljik dat VLOOKUP alleen naar rechts kan zoeken.
Als jouw voorbeeld in A1:G3 staat, kan je voor de eerste rij de waarde vóór de 'g' vinden met:
[ code verwijderd ]
En dus met
[ code verwijderd ]
de tweede rij etc.
[ code verwijderd ]
| 1 |
| 1 |
| 1 |
De error zal nooit in de eerste cel staanquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:33 schreef DaFan het volgende:
Let erop `trouwens dat het niet werkt als je error in de eerste cel staat.
Dat kan je zelf wel afvangen met een ALS toch?
Nog even terugkomend hierop; het lijkt toch niet helemaal te werken, maar om een reden die ik niet snap.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:51 schreef DaFan het volgende:
[ code verwijderd ]
En dus met
[ code verwijderd ]
de tweede rij etc.
[ code verwijderd ]
| 1 |
Nope, geen ALS. Het is gewoon dezelfde formule als jij gebruikt. Op mijn werk gebruik ik Excel 2003 btw. Maar ik blijf het dus vreemd vinden dat Excel blijkbaar wel de formule goed kan interpreteren en berekenen (zoals in de functie-editor), maar dat 'ie, om een of andere reden, toch iets anders lijkt weer te geven dan dat 'ie berekendquote:Op maandag 22 maart 2010 20:13 schreef DaFan het volgende:
Vreemd...
[ afbeelding ]
Ik heb hier 2007EN, op werk 2002NL en het werkt allebei.
(Formule
[ code verwijderd ]
)
Ik zou het niet weten?
Heb je er al een ALS oid omheen staan? Wellicht zit daar ergens een fout in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand me hier verder mee helpen?
Weet je 100% zeker dat je het met Ctrl-Shift-Enter hebt bevestigd?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:30 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Nope, geen ALS. Het is gewoon dezelfde formule als jij gebruikt. Op mijn werk gebruik ik Excel 2003 btw. Maar ik blijf het dus vreemd vinden dat Excel blijkbaar wel de formule goed kan interpreteren en berekenen (zoals in de functie-editor), maar dat 'ie, om een of andere reden, toch iets anders lijkt weer te geven dan dat 'ie berekend
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:37 schreef drummerdude het volgende:
Mijn vader moet een rooster maken, maar vindt het heel irritant om elke keer de uren te gaan typen. Hij heeft 4 verschillende diensten : A M O N. 2 Diensten duren 9 uur (M O) en 2 acht (A N)
Ik wilde in excel een formule schrijven dat als hij de A intypt, hij 8 uur krijgt, en als hij de M intypt, hij 9 te zien krijgt.
Aangezien ik een leergierige Excel n00b ben heb ik het eerst zelf geprobeerd, maar kwam eigenlijk op niets uit.=IF(OR(A1="A",A1="N"),8,9)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand me hier verder mee helpen?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:28 schreef Geqxon het volgende:
Vraagje waar Google niet uit komt...
Ik heb deze data:
[ afbeelding ]
Er is duidelijk een verband tussen A en B.
Naar mijn weten kan Excel hier vervolgens automatisch een functie voor bakken. Zodat als ik weet dat B 50 is, dat A dan zoveel is.
Maar hoe?
quote:Een trendlijn toevoegen aan een grafiek
Klik op de gegevensreeks waaraan u een trendlijn of zwevend gemiddelde wilt toevoegen.
Klik op Trendlijn toevoegen in het menu Grafiek.
Klik op het tabblad Type op het gewenste type regressielijn of zwevend gemiddelde.
Als u Polynoom hebt geselecteerd, typt u in het vak Graad de hoogste macht voor de onafhankelijke variabele.
Als u Zwevend gemiddelde hebt geselecteerd, typt u in het vak Periode het aantal perioden waarover het zwevend gemiddelde moet worden berekend.
Opmerkingen
In het vak Gebaseerd op reeks zijn alle gegevensreeksen in de grafiek opgenomen waarop trendlijnen kunnen worden toegepast. Wanneer u een trendlijn aan een andere reeks wilt toevoegen, klikt u op de bijbehorende naam in het vak, waarna u de gewenste opties kunt selecteren.
Als u een zwevend gemiddelde toevoegt aan een spreidingsdiagram, wordt voor dit zwevend gemiddelde uitgegaan van de volgorde van de x-waarden die in de grafiek zijn uitgezet. Daarom kunt u het beste eerst de x-waarden sorteren voordat u een zwevend gemiddelde toevoegt.
Lijkt me een niet standaard curve. Gelukkig is er genoeg info op internet te vindenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 01:28 schreef Geqxon het volgende:
Vraagje waar Google niet uit komt...
Ik heb deze data:
[ afbeelding ]
Er is duidelijk een verband tussen A en B.
Naar mijn weten kan Excel hier vervolgens automatisch een functie voor bakken. Zodat als ik weet dat B 50 is, dat A dan zoveel is.
Maar hoe?
Inderdaad voorwaardelijke opmaak:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:15 schreef Deisyy het volgende:
Goedemorgen, ik kom er even niet uit![]()
Ik heb een bestandje in excel gemaakt met een overzicht van certificaten, hierin ook een kolom met data waarop deze certificaten verlengd zouden moeten worden. Nu wil ik de cellen in deze 'datum'-kolom groen laten worden als een certificaat over 30 dagen verloopt en rood als het certificaat verlopen is.
Ik ben al zover dat ik weet dat ik dit in VOORWAARDELIJKE OPMAAK moet doen, alleen weet ik niet welke formule ik voor het verlopen van de datum in moet voeren.
Iemand?
Ik zou em nog iets langer maken:quote:
Het lijkt er op dat je een verkeerde formule hebt gekregen op wat voor manier dan ook. Als ik jouw data gebruik is de formule die er uit de excel power trendline komt als volgt:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:33 schreef Geqxon het volgende:
Die trendlijnen zijn erg mooi. Ik ben er bijna, met gebruik van power:
[ afbeelding ]
Probleem is, dat als ik een voorbeeldwaarde voor X invul, Y niet klopt. Dit lijkt mij basiswiskunde, maar toch kom ik er niet uit.
Fout gevonden. Omdat ik van te voren niet weet hoe lang de rij gaat worden (deze wordt elke dag langer), had ik als bereik voor rij 1 1:1 (en 2:2 voor rij 2, enz) opgegeven, met als gevolg dat er dus een kringverwijzing ontstaat.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 08:10 schreef DaFan het volgende:
[..]
Weet je 100% zeker dat je het met Ctrl-Shift-Enter hebt bevestigd?
Anders weet ik het echt niet, heb je hem als Standaard of Nummer geformat?
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:04 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Fout gevonden. Omdat ik van te voren niet weet hoe lang de rij gaat worden (deze wordt elke dag langer), had ik als bereik voor rij 1 1:1 (en 2:2 voor rij 2, enz) opgegeven, met als gevolg dat er dus een kringverwijzing ontstaat.
Het probleem is nu opgelost
| 1 |
Heeft qu63 gemaakt, paar posts lager!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:26 schreef drummerdude het volgende:
[..]
Thanks, maar kan de hele AMON er dan in?
Zal me hier eens in verdiepen. Dankquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:12 schreef DaFan het volgende:
actuarisje waarom maak je niet een Named Range die net zo lang is als het aantal kolommen wat gevuld is in rij 1?
[ code verwijderd ]
is net zo lang als dat er plekken gevuld zijn in rij 1. Stel A1:G1, dan A1:G1, stel A1:H1, dan A1:H1.
Hoef je m ook niet aan te passen.
Zie ook http://www.contextures.com/xlNames01.html
Maar die is voor kolommen, dus laatste 2 argumenten omwisselen!
Omdat de combinatie X-Y-Z in de volgende rijen wordt gevonden:quote:
Naar mijn weten kan je een Excel-sheet prima linken vanuit een Access database. Ook als de data niet in een mooie tabel staat. De kolomnamen staan óf in de eerste rij van je worksheet, of nergens. In dat geval moet je in Access voor ieder gebruikte kolom een naam geven (automagisch = Field1, Field2, Field3 etc. dacht ik).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:09 schreef Bill_E het volgende:
Zijn hier ook Access experts ? Ik probeer koppeling in een database te maken die bepaalde gegevens in een Excel sheet met een vaste layout zet. Dus niet een standaard tabel, maar gegevens over een hele pagina verdeelt op vaste plekken.
Iemand een idee?
Ik heb even gekeken, maar ik vind het erg onhandig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef Falco het volgende:
Even een vraagje. Ik houd nu een tournament (zie sig :P), waarbij ik altijd een vooropgezet excelsheetje gebruik met formules die over het algemeen veel tijdwinst opleveren. Alleen zit er nog veel werk in wat betreft het invoeren van stemlijsten, aangezien ik dit handmatig invul met 1'tjes (stem voor linkertegenstander) en 2'tjes (stem voor rechtertegenstander)
Is het mogelijk dat excel kan zien welk gedeelte van een tekst in een cel vet gemarkeerd is en dan aan de hand daarvan bepalen of voor de linker- of rechtertegenstander gekozen is? Iets met een Als-constructie en voorwaardelijke opmaak?
Voorbeeldje hoe het er uit zou moeten zien post ik hieronder:
[ afbeelding ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Laatsterij = Range("A65536").End(xlUp).Row Range("A3:A" & Laatsterij).Select Selection.TextToColumns Destination:=Range("A3"), DataType:=xlFixedWidth, _ FieldInfo:=Array(Array(0, 2), Array(3, 1)), TrailingMinusNumbers:=True Range("B3:B" & Laatsterij).Select Selection.TextToColumns Destination:=Range("B3"), DataType:=xlDelimited, _ TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, _ Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar _ :="-", FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1)), TrailingMinusNumbers:=True End Sub |
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef DaFan het volgende:
Damn.
Ik weet het even niet.
MAARRRR
Je kan beter meteen SOMPRODUCT gebruiken ipv SOM in combinatie met een arrayfunctie.
Ik zal morgen op werk ff kijken!
Ik kom hier voldoende verder mee inderdaad. Thanks voor het aanbieden van je hulp.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:27 schreef DaFan het volgende:
Ohja jouw vraag stond ook nog open :$ Ben er niet aan toegekomen verder, alleen ff die hierboven voor half 9
Ben je er zo uit dan?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:32 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik heb het volgende overzicht:
Graag zou ik hier met een formule willen laten zien welke factuurnummers posten voor 31-1-10 en na 31-1-10 hebben. Dus nr 1 heeft posten die op 1-10-09 staan en die op 1-4-10 staan. Die wil ik dus hebben. nr 2 heeft alleen posten voor 31-1-10 staan. Die hoef ik dus niet te hebben.
Is daar een formule voor?
Ik heb ook al een andere gezien die mogelijk gaat werken. MAandag op mijn werk eens mee aan de slag gaan. Tnx alvast.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:10 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp, bedoel je dit. Formule enter met Ctrl+Shift+Enter, zodat er {} om heen komen.
{=EN(MAX((B1:B32=B1)*(A1:A32))>40209;MIN((B1:B32=B1)*(A1:A32))<40209)}
Per factuurnummer, wordt er een minimum en een maximum gezocht.
Als het minimum/maximum aan het criterium voldoet, komt er "waar"te staan.
Het getal 40209 staat hier voor de datu 31-1-2010.
Tik niet in: 6.45 maar 6:45quote:Op zondag 28 maart 2010 14:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe kun je tijden van elkaar aftrekken??
Bijv:
Je hebt gewerkt van 6.45 tot 8 uur, dan heb je 1.15 uur gewerkt..
Zet je het in excel maakt hij 1.55 uur van?
Hoe dit op te lossen?
Mocht er iemand ooit hetzelfde probleem hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:09 schreef Bill_E het volgende:
Zijn hier ook Access experts ? Ik probeer koppeling in een database te maken die bepaalde gegevens in een Excel sheet met een vaste layout zet. Dus niet een standaard tabel, maar gegevens over een hele pagina verdeelt op vaste plekken.
Iemand een idee?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 | On Error GoTo err_Handler 'Excel object variables Dim appExcel As Excel.Application Dim wbk As Excel.Workbook Dim wks As Excel.Worksheet Dim sTemplate As String Dim sTempFile As String Dim sOutput As String Dim dbs As DAO.Database Dim rst As DAO.Recordset Dim sSQL As String Dim IRecords As Long Dim iRow As Integer Dim iCol As Integer Dim iFld As Integer Const cTabOne As Byte = 1 Const cTabTwo As Byte = 2 Const cStartRow As Byte = 3 Const cStartColumn As Byte = 1 DoCmd.Hourglass True 'Set to break on all errors Application.SetOption "Error Trapping", 0 'Start with clean file built from template file sTemplate = CurrentProject.Path & "\werkbon1.2.xlsm" sOutput = CurrentProject.Path & "\werkbon.xlsm" If Dir(sOutput) <> "" Then Kill sOutput FileCopy sTemplate, sOutput 'Create the Excel Application, Workbook and Worksheet and Database object Set appExcel = New Excel.Application appExcel.Visible = True Set wbk = appExcel.Workbooks.Open(sOutput) sSQL = "SELECT * FROM tblAllPerPayPeriodEarnings " & vbCrLf & "WHERE PG =" '" & Forms("frmJE").Controls("cboADPCompany").Value & "' AND LOCATION# = '" &Forms("frmJE").Controls("cboLocationNo").Value & "' AND CHECK_DT = '" & Forms("frmJE").Controls("txtFrom").Value & "' & '" & Forms("frmJE").Controls("txtTo").Value & ";" Set dbs = CurrentDb Set rst = dbs.OpenRecordset(sSQL, dbOpenSnapshot) If Not rst.BOF Then rst.MoveFirst 'For this template, the data must be placed in the appropriate cells of the spreadsheet Do While Not rst.EOF With wbk .Sheets("JournalEntry").Range("G3") = rst.Fields("Branch Number") .Sheets("JournalEntry").Range("K15") = rst.Fields("Account") .Sheets("JournalEntry").Range("L15") = rst.Fields("Sub Account") .Sheets("JournalEntry").Range("O15") = rst.Fields("SUMOfGROSS") .Sheets("JournalEntry").Range("Q15") = rst.Fields("Account Description ") .Sheets("JournalEntry").Range("G3,K15,L15,O15,Q15").Columns.AutoFit .SaveAs CurrentProject.Path & "\" & rst.Fields("Branch Number&""&Description") & " .xls" End With rst.MoveNext Loop rst.Close ExportQuery = "Total of " & IRecords & " rows processed." exit_Here: 'Cleanup all objects (resume next on errors) Set wbk = Nothing appExcel.Quit Set appExcel = Nothing Set rst = Nothing Set dbs = Nothing DoCmd.Hourglass False Exit Function err_Handler: ExportQuery = Err.Description Resume exit_Here End If End Function |
Damn handig.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:10 schreef hendrik2009 het volgende:
{=EN(MAX((B1:B32=B1)*(A1:A32))>40209;MIN((B1:B32=B1)*(A1:A32))<40209)}
Ik zou over die 2 uitzonderingen per jaar niet te moeilijk doen.quote:Op maandag 29 maart 2010 20:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Bedankt! We gaan er mee aan het stoeien
Ah, dat lukt maar nog 1 probleem...
Werken van 22.00 uur 6.00 's ochtends? (ja dat is 8 uur maar dat veranderd soms wel)
Dat zijn 2 dagen in 10 dagen... lukt dat niet?quote:Op maandag 29 maart 2010 21:49 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik zou over die 2 uitzonderingen per jaar niet te moeilijk doen.
Wat moet er dan omgezet worden?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand van een conversietool waarmee ik geautomatiseerd al mijn Excel 2003 files kan omzetten naar Excel 2007? (en de originelen vervolgens verplaatsen naar een andere map?) Ik kon op de Microsoft site niks vinden
Een stuk of 500 .xls files verspreid over 30 folders, allemaal naar .xlsxquote:
Maar is de extensie het enige wat er anders moet zijn dan?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een stuk of 500 .xls files verspreid over 30 folders, allemaal naar .xlsx![]()
Kan dat wel als een tiepjosti met de hand gaan zitten doen, maar het lijkt me dat daar wel wat voor is. Toch?
En de bestandsindeling dus hequote:Op maandag 29 maart 2010 22:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar is de extensie het enige wat er anders moet zijn dan?
Kan je dan ook heel de directorystructuur doorzoeken en zo?quote:Op maandag 29 maart 2010 22:34 schreef Joooo-pi het volgende:
Met een macro is het wel mogelijk. Alle excel bestanden in geselecteerde map openen en opslaan. Heb even niks paraat om je te helpen, maar dit soort bewerkingen doe ik wel vaker met macro's.
Ik denk dat het wel kan, maar dat heb ik ook nog nooit gedaan. Wel alle bestanden in alle mappen die in een map stonden.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je dan ook heel de directorystructuur doorzoeken en zo?
Of mooier is dat je de datum er voor zet:quote:Op maandag 29 maart 2010 22:24 schreef qu63 het volgende:
Anders doe je zoiets?
A1=start, B1=eind
=ALS(B1-A1>0;B1+24-A1;B1-A1)
Ik dacht dat je doelde op zomer- en wintertijd, vandaarquote:Op maandag 29 maart 2010 22:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat zijn 2 dagen in 10 dagen... lukt dat niet?
Dan is het gewoon simpeler om 10 tot 18 uur te doen inderdaad... Soms is het wel makkelijk
Excel 2007 kan gewoon overweg met xls-en hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand van een conversietool waarmee ik geautomatiseerd al mijn Excel 2003 files kan omzetten naar Excel 2007? (en de originelen vervolgens verplaatsen naar een andere map?) Ik kon op de Microsoft site niks vinden
Had ik ook een keerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:09 schreef Holy_Goat het volgende:
verrek. update geinstalleerd. Gaat ie ineens zeuren over dat mn versie niet legaal is(wat ook zo is overigens).
Je kan toch gewoon x vervangen door (bijvoorbeeld) A1?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:27 schreef Pheno het volgende:
Is er een makkelijke manier om (5+(1*1)) + (5+(1*2)) + (5+(1*3)) + (5+(1*x)), waarbij x in te voeren is in een cel? De overige getallen zijn ook in te voeren in een cel, maar die doen er niet zo toe nu.
Is er een functie die al aan mijn vraag voldoet of moet ik weer eens VB'en?
+D408*(D408+1)/2+5*D408quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:27 schreef Pheno het volgende:
Is er een makkelijke manier om (5+(1*1)) + (5+(1*2)) + (5+(1*3)) + (5+(1*x)), waarbij x in te voeren is in een cel? De overige getallen zijn ook in te voeren in een cel, maar die doen er niet zo toe nu.
Nee, stel x= 14. Dan wil ik dat de berekening dus met x= 1, x=2, x=3.... x=14 hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon x vervangen door (bijvoorbeeld) A1?
Ah, dat is een stuk duidelijker!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, stel x= 14. Dan wil ik dat de berekening dus met x= 1, x=2, x=3.... x=14 hebben.
Dus in A1 wil ik 14 kunnen intypen. Het resultaatveld moet dan die berekening eigenlijk als een soort FACT uitvoeren, maar dan met optellen, in plaats van vermenigvuldigen
Mijn workaround is lelijk:
(A1+(B1*C1)) en dat dan kopieren naar onderliggende cellen, dus (A2+(B2*C2)), (A3+(B3*C3)), etc. Dus dan heb ik 14 regels waarbij ik dan heb gezorgd dat het ding wel automatisch de kolommen van A1 van 14 t/m 1 laat aflopen. Daarna een SUM over de resultaten
Niet ideaalNu zit ik even te zoeken of het makkelijk kan, of dat ik moet gaan VB'en, wat voor mij toch al een tijdje geleden is. Ook dat is wel te doen, maar als het echt makkelijk kan heb ik dat liever natuurlijk.
Edit: ik ben geen wiskundeheld, dus daarom vraag ik het hier ook
-edit-quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:11 schreef Pheno het volgende:
Ter verduidelijking mijn workaround, nu snap ik niets van de formule van Twentsche_Ros, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn wiskundekennis:
[ afbeelding ]
=SOM((5+(1*RIJ(INDIRECT("1:"&A1)))))quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:27 schreef Pheno het volgende:
De som die je wilt uitrekenen isquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:11 schreef Pheno het volgende:
Ter verduidelijking mijn workaround, nu snap ik niets van de formule van Twentsche_Ros, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn wiskundekennis:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |