Zal me hier eens in verdiepen. Dankquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:12 schreef DaFan het volgende:
actuarisje waarom maak je niet een Named Range die net zo lang is als het aantal kolommen wat gevuld is in rij 1?
[ code verwijderd ]
is net zo lang als dat er plekken gevuld zijn in rij 1. Stel A1:G1, dan A1:G1, stel A1:H1, dan A1:H1.
Hoef je m ook niet aan te passen.
Zie ook http://www.contextures.com/xlNames01.html
Maar die is voor kolommen, dus laatste 2 argumenten omwisselen!
Omdat de combinatie X-Y-Z in de volgende rijen wordt gevonden:quote:
Naar mijn weten kan je een Excel-sheet prima linken vanuit een Access database. Ook als de data niet in een mooie tabel staat. De kolomnamen staan óf in de eerste rij van je worksheet, of nergens. In dat geval moet je in Access voor ieder gebruikte kolom een naam geven (automagisch = Field1, Field2, Field3 etc. dacht ik).quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:09 schreef Bill_E het volgende:
Zijn hier ook Access experts ? Ik probeer koppeling in een database te maken die bepaalde gegevens in een Excel sheet met een vaste layout zet. Dus niet een standaard tabel, maar gegevens over een hele pagina verdeelt op vaste plekken.
Iemand een idee?
Ik heb even gekeken, maar ik vind het erg onhandig.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:00 schreef Falco het volgende:
Even een vraagje. Ik houd nu een tournament (zie sig :P), waarbij ik altijd een vooropgezet excelsheetje gebruik met formules die over het algemeen veel tijdwinst opleveren. Alleen zit er nog veel werk in wat betreft het invoeren van stemlijsten, aangezien ik dit handmatig invul met 1'tjes (stem voor linkertegenstander) en 2'tjes (stem voor rechtertegenstander)
Is het mogelijk dat excel kan zien welk gedeelte van een tekst in een cel vet gemarkeerd is en dan aan de hand daarvan bepalen of voor de linker- of rechtertegenstander gekozen is? Iets met een Als-constructie en voorwaardelijke opmaak?
Voorbeeldje hoe het er uit zou moeten zien post ik hieronder:
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Laatsterij = Range("A65536").End(xlUp).Row Range("A3:A" & Laatsterij).Select Selection.TextToColumns Destination:=Range("A3"), DataType:=xlFixedWidth, _ FieldInfo:=Array(Array(0, 2), Array(3, 1)), TrailingMinusNumbers:=True Range("B3:B" & Laatsterij).Select Selection.TextToColumns Destination:=Range("B3"), DataType:=xlDelimited, _ TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, _ Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar _ :="-", FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1)), TrailingMinusNumbers:=True End Sub |
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef DaFan het volgende:
Damn.
Ik weet het even niet.
MAARRRR
Je kan beter meteen SOMPRODUCT gebruiken ipv SOM in combinatie met een arrayfunctie.
Ik zal morgen op werk ff kijken!
Ik kom hier voldoende verder mee inderdaad. Thanks voor het aanbieden van je hulp.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:27 schreef DaFan het volgende:
Ohja jouw vraag stond ook nog open :$ Ben er niet aan toegekomen verder, alleen ff die hierboven voor half 9
Ben je er zo uit dan?
quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:32 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik heb het volgende overzicht:
Graag zou ik hier met een formule willen laten zien welke factuurnummers posten voor 31-1-10 en na 31-1-10 hebben. Dus nr 1 heeft posten die op 1-10-09 staan en die op 1-4-10 staan. Die wil ik dus hebben. nr 2 heeft alleen posten voor 31-1-10 staan. Die hoef ik dus niet te hebben.
Is daar een formule voor?
Ik heb ook al een andere gezien die mogelijk gaat werken. MAandag op mijn werk eens mee aan de slag gaan. Tnx alvast.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:10 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik het goed begrijp, bedoel je dit. Formule enter met Ctrl+Shift+Enter, zodat er {} om heen komen.
{=EN(MAX((B1:B32=B1)*(A1:A32))>40209;MIN((B1:B32=B1)*(A1:A32))<40209)}
Per factuurnummer, wordt er een minimum en een maximum gezocht.
Als het minimum/maximum aan het criterium voldoet, komt er "waar"te staan.
Het getal 40209 staat hier voor de datu 31-1-2010.
Tik niet in: 6.45 maar 6:45quote:Op zondag 28 maart 2010 14:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe kun je tijden van elkaar aftrekken??
Bijv:
Je hebt gewerkt van 6.45 tot 8 uur, dan heb je 1.15 uur gewerkt..
Zet je het in excel maakt hij 1.55 uur van?
Hoe dit op te lossen?
Mocht er iemand ooit hetzelfde probleem hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:09 schreef Bill_E het volgende:
Zijn hier ook Access experts ? Ik probeer koppeling in een database te maken die bepaalde gegevens in een Excel sheet met een vaste layout zet. Dus niet een standaard tabel, maar gegevens over een hele pagina verdeelt op vaste plekken.
Iemand een idee?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 | On Error GoTo err_Handler 'Excel object variables Dim appExcel As Excel.Application Dim wbk As Excel.Workbook Dim wks As Excel.Worksheet Dim sTemplate As String Dim sTempFile As String Dim sOutput As String Dim dbs As DAO.Database Dim rst As DAO.Recordset Dim sSQL As String Dim IRecords As Long Dim iRow As Integer Dim iCol As Integer Dim iFld As Integer Const cTabOne As Byte = 1 Const cTabTwo As Byte = 2 Const cStartRow As Byte = 3 Const cStartColumn As Byte = 1 DoCmd.Hourglass True 'Set to break on all errors Application.SetOption "Error Trapping", 0 'Start with clean file built from template file sTemplate = CurrentProject.Path & "\werkbon1.2.xlsm" sOutput = CurrentProject.Path & "\werkbon.xlsm" If Dir(sOutput) <> "" Then Kill sOutput FileCopy sTemplate, sOutput 'Create the Excel Application, Workbook and Worksheet and Database object Set appExcel = New Excel.Application appExcel.Visible = True Set wbk = appExcel.Workbooks.Open(sOutput) sSQL = "SELECT * FROM tblAllPerPayPeriodEarnings " & vbCrLf & "WHERE PG =" '" & Forms("frmJE").Controls("cboADPCompany").Value & "' AND LOCATION# = '" &Forms("frmJE").Controls("cboLocationNo").Value & "' AND CHECK_DT = '" & Forms("frmJE").Controls("txtFrom").Value & "' & '" & Forms("frmJE").Controls("txtTo").Value & ";" Set dbs = CurrentDb Set rst = dbs.OpenRecordset(sSQL, dbOpenSnapshot) If Not rst.BOF Then rst.MoveFirst 'For this template, the data must be placed in the appropriate cells of the spreadsheet Do While Not rst.EOF With wbk .Sheets("JournalEntry").Range("G3") = rst.Fields("Branch Number") .Sheets("JournalEntry").Range("K15") = rst.Fields("Account") .Sheets("JournalEntry").Range("L15") = rst.Fields("Sub Account") .Sheets("JournalEntry").Range("O15") = rst.Fields("SUMOfGROSS") .Sheets("JournalEntry").Range("Q15") = rst.Fields("Account Description ") .Sheets("JournalEntry").Range("G3,K15,L15,O15,Q15").Columns.AutoFit .SaveAs CurrentProject.Path & "\" & rst.Fields("Branch Number&""&Description") & " .xls" End With rst.MoveNext Loop rst.Close ExportQuery = "Total of " & IRecords & " rows processed." exit_Here: 'Cleanup all objects (resume next on errors) Set wbk = Nothing appExcel.Quit Set appExcel = Nothing Set rst = Nothing Set dbs = Nothing DoCmd.Hourglass False Exit Function err_Handler: ExportQuery = Err.Description Resume exit_Here End If End Function |
Damn handig.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:10 schreef hendrik2009 het volgende:
{=EN(MAX((B1:B32=B1)*(A1:A32))>40209;MIN((B1:B32=B1)*(A1:A32))<40209)}
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |