Op TRUTH staan ook leuke dingenquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:27 schreef Demolisher_ het volgende:
Kent er iemand nog andere interessante fora waar dit soort zaken besproken worden? Nee geen Niburu aub.
Zal ik later doenquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Check deze link http://doujibar.ganriki.net/english/e-7wtc2-howdiditclooapse.html
Succesquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zal ik later doenMoet nu eigenlijk even hard aan m'n praatje over basic MRI pulse sequences werken...
Even los van het andere toont dit filmpje mooi aan dat de top van het gebouw niet "totaal verpulverde vlak na instorting", zoals in het vorige topic werd beweerd. De antenne blijft lang zichtbaar, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sorry, ik raak er nog niet over uit geluld :p
Nog iets opmerkelijks dat vast ook wel weer te debunken valt:
Werd dat dan ergens beweerd?quote:Op donderdag 25 februari 2010 14:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Even los van het andere toont dit filmpje mooi aan dat de top van het gebouw niet "totaal verpulverde vlak na instorting", zoals in het vorige topic werd beweerd. De antenne blijft lang zichtbaar, bijvoorbeeld.
Als je nou eens op internet rondkijkt en zomaar wat documentaires bekijkt. Kom je genoeg theorieen tegen die niet alleen technisch proberen te verklaren hoe de twin-towers ineen zijn gestort (want daar kan voor en tegenhanger van de 9/11 insidejob achteraf alleen maar over speculeren dus dat effe terzijde), maar ook wat er vooraf en achteraf omtrent 9/11 is gebeurd. Die dingen laat jij, als tegenhanger van 9/11 inside job, gemakshalve achterwege. Wonder why...quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:27 schreef Terecht het volgende:
Wat ik mis in deze hele discussie, als je toch niet kunt bewijzen dat er iets stinkt aan de instortingen omdat het je aan kennis ontbeert (wat op zich helemaal niet erg is), is een coherent inside job scenario waarin de means, motive and opportunity uit de doeken worden gedaan. Je zou het op die manier iig aannemelijker kunnen maken of het uberhaupt redelijkerwijs mogelijk is dat er sprake was van een inside job en dus misschien ook wel van een gecontroleerde sloop. Toch wacht ik al meer dan 8 jaar op zo'n scenario. Wonder why...
Mijn aannames zijn logisch mogelijk hoor, ik geef gewoon alternatieve verklaringen daar waar jij kwade opzet vermoedt. Ik zeg dus niet dat het zo moet zijn en niet anders kan, ik geef aan dat er meerdere verklaringen zijn dan de jouwe en dat je die verklaringen niet zomaar kan wegwuiven zoals jij nu doet. Zeker niet als je vermoed dat er kwade opzet in het spel is, dan zul je moeten aantonen dat andere verklaringen niet geldig zijn. Er zijn meerdere manieren om dit aan te tonen: door een directe weerlegging, of door het aannemelijk te maken dat een scenario met kwade opzet beter aansluit bij de feiten dan de reguliere lezing dat doet. Echter, een directe weerlegging zie ik jou niet maken, en je onthoudt je er ook van een inside job scenario op te stellen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij hebt altijd wel een weerwoord he. Sjezus....
[..]
Dat probeer ik wel, alleen veel van jouw aannames slaan dus gewoon nergens op. Gebaseerd op loze kreten die je in de rondte slingert. Als ik zeg dat puin valt, is het volgens jou een mens die springt. Als ik zeg dat het daar te heet is voor een mens en dat er teveel rook is om het daar zo lang uit te houden, dan zeg jij weer dat het niet overal even heet was.
Wij gaan het nooit eens worden. Jij verwijst structureel alles wat voor veel mensen (zelfs 41%) van de Amerikanen op zijn minst twijfelachtig is, naar het land der fabelen. Al zouden er getuigen verklaringen zijn dat men een schok gevoeld heeft, dan zou jij nog beweren dat dat niet kan omdat er geen seismische activiteit op dat moment was of je zou wel weer zeggen dat het mogelijk de metro was die voorbij kwam. Jij werkt voor de CIA, kan haast niet anders![]()
Niet direct. Maar ik maak die claim dan ook niet, die maak jij (indirect althans, maar het is er wel een logisch gevolg van). En wie stelt, dient te bewijzen. Ik heb overigens wel heel veel beeldmateriaal bekeken in de loop der jaren, en in mijn herinnering zijn er geen knallen te horen vlak voordat de twin towers instorten. Kan het mis hebben natuurlijk, maar het is aan jou om het publiek daarvan te overtuigen.quote:[..]
Heb ik niet uitgezocht. Jij wel?
Het kan geen kleine explosie geweest zijn als de schok van die explosie wordt waargenomen door een camera die in een ander gebouw ~honderden meters verderop staat. Je moet dus vlak voor de trilling van de beelden rookpluimen, flitsen en gesprongen ruiten waarnemen, licht plant zich immers sneller voort dan schokgolven. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het ontbreken van de snerpende geluiden die gepaard gaan met zulke explosies, en hoe het kan dat in een brandend gebouw waar een vliegtuig met hoge snelheid is ingevlogen en het brandwerende materiaal van de kolommen heeft doen slaan explosieven op hun plaats zouden kunnen blijven, de hitte zouden kunnen weerstaan en op het gewenste moment gedetoneerd kunnen worden. Wat zijn dat eigenlijk voor wonderexplosieven die gebruikt zijn?quote:[..]
Die rookpluimen en flitsen hoeven niet perse op het moment van de trilling plaats te vinden. Het blijkt namelijk zo te zijn dat een enkele kleine explosie niet wordt geregistreerd door een seismograaf.
Ik zie eventjes wat meer rookontwikkeling, maar eenzelfde rookontwikkeling zie ik ervoor ook. Ik weet niet of het significant is, ik heb er ook geen verklaring voor.quote:[..]
Hoe verklaar jij die enorme rookontwikkeling uit het dak op het moment van de trilling? Als de explosies in de core rond de verdiepingen van de inslag plaatsvinden, dan hoeven er geen ruiten te springen. Het gebeurt immers in de core en bovendien waren er door de brand en de explosie van het vliegtuig nog weinig ruiten heel daar.
Het ging mij er vooral om om te illustreren dat je een CD onmogelijk kunt verbergen gezien de felle flitsen en enorme knallen. Die 2 zaken zijn inherent aan een CD, maar ik neem ze niet waar bij het WTC.quote:[..]
Dat is een verschil ja, maar dit is mogelijk een gebouw met een totaal andere constructie. Bovendien lijkt het in mijn filmpje er op alsof de explosie bovenin begint om daar de schade nog groter te maken waardoor de top begint met instorten en een ketting reactie naar beneden veroorzaakt. Door het gewicht van de verdiepingen op de onderliggende verdiepingen stort de boel verder in en zijn er minder explosieven nodig om de onderste verdiepingen zwak genoeg voor collapse te maken. Het gewicht van de top doet het meeste werk.
Enkele seconden voor de instorting geregistreerd wordt, iets na 10s op de x-as dus. Als je de gehele seismische datastroom bekijkt zie je vanaf de inslagen van de vliegtuigen met magnitudes rond 0.9 en de instortingen met magnitudes rond 2.3 geen andere significante uitslagen, terwijl de trilling toch een dikke 5 seconden voor de feitelijke instorting plaatsvindt en dus ook zodanig geregistreerd zou moeten worden.quote:[..]
Kun jij precies in de grafiek aangeven op welk moment de schok er dan zou moeten zijn?
Uitsluiten kun je het dus niet, en doe je ook niet. Het verklaart de zaken imo minstens zo goed als dat explosieven de oorzaak zouden zijn. Het is zeker een simpelere verklaring. Zowel Ockham's als Hanlon's razor spreken dus in het voordeel van deze verklaring boven de anderen.quote:[..]
Gezien de punten die ik hierboven noem.
Je afvragen of iets logisch gezien nut heeft, is imo een goede manier om te bepalen of de oorzaak die je als antwoord op de waaromvraag hebt geformuleerd ook enige basis in de realiteit heeft. Een voorbeeld die ik eerder in deze reactie al genoemd hebt is of het nuttig is om explosieven te plaatsen daar waar je ze toch niet nodig bent.quote:[..]
Tja.. als je je bij alles op internet moet af gaan vragen wat het nut er van is, dan is het einde zoek. Hier kan ik jou toch geen bevredigend antwoord opgeven. Ik wed namelijk dat je je weerwoordje wel weer klaar hebt, zoals op alles maar dan ook alles dat in twijfel wordt getrokken.
Ik zou sandalen kopen en je baard laten groeien, als ik jou was. Ik nok met deze zinloze discussie.
Die laat ik heul niet achterwege. Je kunt overigens best oorzaken voor de instortingen uitsluiten, dat hoeft niet alleen bij speculeren te blijven. De 'theorieen' die in docu's naar voren komen worden vrijwel unaniem geponeerd omdat ze de reguliere lezing verwerpen en daarna stellen dat er maar een mogelijke verklaring over zou blijven. Maar hoe die verklaring nu precies in elkaar steekt, geen idee. Ik heb er nog nooit een goede beschrijving van gezien. Het is een beetje zoals de intelligent design aanhangers en klimaatontkenners redeneren: die stellen ook omdat zij van mening zijn dat de reguliere these niet zou kloppen hun these dus de enige geldige is. Maar enige uitwerking van die these is in geen velden of wegen te bekennen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:16 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Als je nou eens op internet rondkijkt en zomaar wat documentaires bekijkt. Kom je genoeg theorieen tegen die niet alleen technisch proberen te verklaren hoe de twin-towers ineen zijn gestort (want daar kan voor en tegenhanger van de 9/11 insidejob achteraf alleen maar over speculeren dus dat effe terzijde), maar ook wat er vooraf en achteraf omtrent 9/11 is gebeurd. Die dingen laat jij, als tegenhanger van 9/11 inside job, gemakshalve achterwege. Wonder why...
Het gaat eerder om de manier waarop je bepaalde argumenten geeft. Vaak loopt het over van arrogantie hetgeen bij mij weer een beetje een gevoel van irritatie opwekt. Geeft verder niet, maar ik denk niet dat dat de discussie veel goed doet. Je zou in plaats van zaken te weerleggen, met in jouw ogen (en soms ook in mijn ogen) alternatieve verklaringen, ook iets subtieler te werk kunnen gaan door bijvoorbeeld eens te zeggen: "Daar zit inderdaad wel wat in, maar" of "Ik kan me voorstellen dat je er zo tegenaankijkt, maar.." Zoiets. Dat komt over het algemeen wat vriendelijker over dan het compleet wegwuiven van een theorie of zelfs een stellingname, om vervolgens zelf met een theorie of stellingname te komen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:22 schreef Terecht het volgende:
Mijn aannames zijn logisch mogelijk hoor, ik geef gewoon alternatieve verklaringen daar waar jij kwade opzet vermoedt. Ik zeg dus niet dat het zo moet zijn en niet anders kan, ik geef aan dat er meerdere verklaringen zijn dan de jouwe en dat je die verklaringen niet zomaar kan wegwuiven zoals jij nu doet. Zeker niet als je vermoed dat er kwade opzet in het spel is, dan zul je moeten aantonen dat andere verklaringen niet geldig zijn. Er zijn meerdere manieren om dit aan te tonen: door een directe weerlegging, of door het aannemelijk te maken dat een scenario met kwade opzet beter aansluit bij de feiten dan de reguliere lezing dat doet. Echter, een directe weerlegging zie ik jou niet maken, en je onthoudt je er ook van een inside job scenario op te stellen.
Wat bijv wel een loze kreet is, is dat omdat veel mensen het niet met mij eens zou zijn hun standpunt deugdelijk zou zijn. Klassieke drogreden: ad populum.
Ik claim ook nergens dat die mensen op het zelfde moment die knallen hoorden, volgens mij. Dit was een aanname van mij die ik automatisch legde na diverse filmpjes te hebben gezien. Het blijft dus een aanname, maar geen claim, die ik zo 1, 2, 3 niet op werkelijke feiten kan laten berusten.quote:Niet direct. Maar ik maak die claim dan ook niet, die maak jij (indirect althans, maar het is er wel een logisch gevolg van). En wie stelt, dient te bewijzen. Ik heb overigens wel heel veel beeldmateriaal bekeken in de loop der jaren, en in mijn herinnering zijn er geen knallen te horen vlak voordat de twin towers instorten. Kan het mis hebben natuurlijk, maar het is aan jou om het publiek daarvan te overtuigen.
Er zijn dus filmpjes waarop die flitsen en rookpluimpjes weldegelijk te zijn zijn. Echter... of die legitiem zijn, dat weet ik niet met zekerheid te zeggen. Ik snap ook wel dat de makers van zo'n dvd ook wel een beetje kunnen sjoemelen met gebeurtenissen om het een lekker sensationeel sausje te geven.quote:Het kan geen kleine explosie geweest zijn als de schok van die explosie wordt waargenomen door een camera die in een ander gebouw ~honderden meters verderop staat. Je moet dus vlak voor de trilling van de beelden rookpluimen, flitsen en gesprongen ruiten waarnemen, licht plant zich immers sneller voort dan schokgolven. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het ontbreken van de snerpende geluiden die gepaard gaan met zulke explosies, en hoe het kan dat in een brandend gebouw waar een vliegtuig met hoge snelheid is ingevlogen en het brandwerende materiaal van de kolommen heeft doen slaan explosieven op hun plaats zouden kunnen blijven, de hitte zouden kunnen weerstaan en op het gewenste moment gedetoneerd kunnen worden. Wat zijn dat eigenlijk voor wonderexplosieven die gebruikt zijn?
Precies. Ik persoonlijk vind dat apart. Zeker in combinatie met die trillingen en dat vallende stuk puin, Waarbij ik er voor het gemak maar van uit ga dat het puin is. Misschien is het een mens, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk met die hitte en rookontwikkeling. Ik sluit het niet uit iig ;')quote:Ik zie eventjes wat meer rookontwikkeling, maar eenzelfde rookontwikkeling zie ik ervoor ook. Ik weet niet of het significant is, ik heb er ook geen verklaring voor.
Is het niet zo dat ramen op die hoogte veel dikker en sterker zijn ivm de mogelijke weersomstandigheden en dus minder makkelijk springen? Bovendien, denk ik dat er al heel veel ramen gesneuveld waren door de kracht van de explosie na de impact van het vliegtuig.quote:Explosies met een dergelijke veronderstelde magnitude die op ruime afstand nog waargenomen kunnen worden veroorzaken hoe dan ook een enorme schokgolf en de overdruk die daarbij gecreeerd wordt zal alle ramen op de verdieping van de explosie doen springen, maar ook ruiten in boven- en onderliggende verdiepingen als gevolg van de trillingen van de constructie die de explosies veroorzaken. Ook zou je door de enorme luchtverplaatsing rookwolken zijdelings uit het gebouw moeten zien 'schieten'. In een BBC documentaire over WTC7 laten ze een CD-expert aan het woord die vertelt dat om de kernkolommen van dat gebouw weg te blazen je zulke zware explosieven nodig zou hebben dat alle ruiten in de nabijheid zouden sneuvelen, ook degenen die geen direct uitzicht hebben op het opgeblazen gebouw (zie eerste 1.5 minuten):
Ik zit nu op mijn werk en kan dus even niet uitgebreid dit filmpje gaan bekijken en luisteren. Doe ik vanavond ff.quote:
De kernkolommen van de twin towers waren minstens zo groot...
Check ik vanavond.quote:Hier nog een telefonisch noodgesprek van een man die op de 105e verdieping vastzat in het WTC, en aan de lijn is tot het moment dat de toren instort. Geen explosies te horen, enkel heel even het geraas van de toren die aan het instorten is (PS: het einde is vrij gruwelijk om te horen):
In het laatste filmpje van dat hotel dat ik postte, zie je dat het vrij subtiel kan. In het geval van het WTC zijn er dus, zoals ik al aangaf, wel filmpjes waarop dus ook flitsen te zien zijn. Of deze filmpjes betrouwbaar zijn, durf ik niet te beamen. Mogelijk ook dat dikke rook het zicht op flitsen weg heeft genomen.quote:Het ging mij er vooral om om te illustreren dat je een CD onmogelijk kunt verbergen gezien de felle flitsen en enorme knallen. Die 2 zaken zijn inherent aan een CD, maar ik neem ze niet waar bij het WTC.
Er waren sowieso geen explosieven nodig zodra de toppen begonnen te vallen. Iedere fatsoenlijke ingenieur kan dat uitrekenen, de complotteurs zouden dit dus ook moeten hebben geweten. Waarom dan een overbodig risico nemen? Waarom uberhaupt de torens neerhalen? En als dat dan toch zo nodig moest, waarom er dan niet een groter vliegtuig in boren? Vragen die ik al enkele topics lang stel maar niemand die er een antwoord op heeft kunnen formuleren.
Mee eens, er vanuit gaande dat de betreffende trilling meetbaar is voor de seismografen die mogelijk kilometers verderop staan. Geen idee hoe dit zit.quote:Enkele seconden voor de instorting geregistreerd wordt, iets na 10s op de x-as dus. Als je de gehele seismische datastroom bekijkt zie je vanaf de inslagen van de vliegtuigen met magnitudes rond 0.9 en de instortingen met magnitudes rond 2.3 geen andere significante uitslagen, terwijl de trilling toch een dikke 5 seconden voor de feitelijke instorting plaatsvindt en dus ook zodanig geregistreerd zou moeten worden.
Eensch..quote:Uitsluiten kun je het dus niet, en doe je ook niet. Het verklaart de zaken imo minstens zo goed als dat explosieven de oorzaak zouden zijn. Het is zeker een simpelere verklaring. Zowel Ockham's als Hanlon's razor spreken dus in het voordeel van deze verklaring boven de anderen.
Tja, maar het filmpje had een practical joke kunnen zijn. Dergelijke filmpjes hebben niet veel nut, ware het niet dat het wel juist de complotten kunnen aanwakkeren en versterken.quote:Je afvragen of iets logisch gezien nut heeft, is imo een goede manier om te bepalen of de oorzaak die je als antwoord op de waaromvraag hebt geformuleerd ook enige basis in de realiteit heeft. Een voorbeeld die ik eerder in deze reactie al genoemd hebt is of het nuttig is om explosieven te plaatsen daar waar je ze toch niet nodig bent.
Een compleet scenario uitdenken lijkt me niet zo heel moeilijk. Denk dat een scriptschrijver best met een aardig verhaal kan komen. Zelf ben ik dat niet en waag ik me daar ook niet aan. Ik ben alleen gefascineerd door de gebeurtenissen en denk na over de dingen die ik zie. Of ik gelijk heb, dat valt zeker te betwijfelen.quote:Dit is m.i. dan ook de makke van truthers, en dat is dat zij structureel niet nadenken over de consequenties/implicaties van hun argumenten. Naar de redenen hiervoor is het gissen, maar ik heb zo'n vermoeden dat zij zelf ergens ook wel weten dat het niet klopt wat ze betogen, uitzonderingen als Lambiekje daargelaten natuurlijk. Zodra je namelijk logisch moet gaan redeneren hoe een inside job scenario er uit zou moeten zien, is het resultaat een lachwekkende slapstick. Een LIHOP scenario zou nog enigzins geloofwaardig kunnen zijn maar daar wordt bijna nooit over gesproken terwijl daar de truthers toch echt het sterkste staan.
[spoiler]De officiele 9/11 commissie rapport is wel een coherent geschreven stuk. Maar als een geschreven verhaal loigisch op je overkomt. Hoeft dat nog niet te betekenen dat dat de waarheid is. De wilde inside job theorieen hebben geen regelrecht bewijs. Maar juist dát kan zelfs eerlijker zijn dan een verhaal dat verklaart wél alle bewijs te hebben. Waarom, omdat het met 9/11 eigenlijk niet mogelijk om alle bewijs te hebben nog om wat uit te sluiten.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:31 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die laat ik heul niet achterwege. Je kunt overigens best oorzaken voor de instortingen uitsluiten, dat hoeft niet alleen bij speculeren te blijven. De 'theorieen' die in docu's naar voren komen worden vrijwel unaniem geponeerd omdat ze de reguliere lezing verwerpen en daarna stellen dat er maar een mogelijke verklaring over zou blijven. Maar hoe die verklaring nu precies in elkaar steekt, geen idee. Ik heb er nog nooit een goede beschrijving van gezien. Het is een beetje zoals de intelligent design aanhangers en klimaatontkenners redeneren: die stellen ook omdat zij van mening zijn dat de reguliere these niet zou kloppen hun these dus de enige geldige is. Maar enige uitwerking van die these is in geen velden of wegen te bekennen.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]Ja, ik begrijp dat er een heleboel vragen zijn rond 9/11. Qua verantwoordelijkheid, belangen enzovoorts. Daar kunnen en moeten vragen over gesteld blijven worden, dat begrijp ik allemaal prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ach, teveel tekst, whatever. dus efe in spoiler gezet..
Maar als het een inside job is, hoeft toch niet direct te betekenen dat de twin towers van binnen uit met explosieven zijn gesloopt? De aanslag zoals die volgens het officiële verhaal is gepleegd kan ook een inside job zijn.
Waarom wordt er zo sterk vastgehouden aan kleine, op het oog vreemde zaken die optreden bij de brand en de instorting als een bewijs voor een inside job? Al die theorieën die daar vervolgens aan op worden gehangen, die maken zo een inside job een heel ingewikkeld verhaal.
Terwijl ik juist een inside job héél simpel zou houden, omdat de gevolgen bij ontdekking nou eenmaal groot zijn. En hoe ingewikkelder iets wordt, hoe lastiger het is om het geheim te houden.Let the beat control your body!
quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:41 schreef Joppy het volgende:
[..]
Terwijl ik juist een inside job héél simpel zou houden, omdat de gevolgen bij ontdekking nou eenmaal groot zijn. En hoe ingewikkelder iets wordt, hoe lastiger het is om het geheim te houden.
Het is sowieso een complot, ook als het officiële verhaal klopt. De kapers beraamden immers een complot tegen de VSquote:Op donderdag 25 februari 2010 18:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Laten we als vorbeeld kijken naar 'Weapons of Mass Destruction'. Wat voor een potje heeft Bush ed. ervan gemaakt. Je moet toch wel redelijk overtuigd zijn nu dat het allemaal een leugen was om Irak binnen te vallen. Hielden zij het simpel. Het is nu toch wel een bewezen conpiracy fact! ? Dus complotten kunnen niet, het is allemaal niet waar omdat het te moielijk was en niet simpel genoeg, te veel mensen zijn ermee gemoeid ze kunnen het niet voor zich houden?
Jawel, maar ik begrijp niet wat het punt van de schrijver is. Op je andere post volgt nog een reactie als ik er zin voor kan maken...quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Niemand nog naar deze afbeeldingen gekeken? http://doujibar.ganriki.net/english/e-7wtc2-howdiditclooapse.html
Ja, het puin wordt weggeblazen door de luchtverplaatsing tussen de vloeren. Onderbouwing is hier te vinden:quote:Hoe kan het puin zo ver van het gebouw afvallen als het gebouw gewoon instort? Wordt puin dan gelanceerd?
Begrijp je niet wat het punt van de schrijver is? Misschien dat het uitermate merkwaardig is hoe dat gebouw instort en waarom die ramen ineens geklapt zijn op de betreffende plekken. Jij verwijt mij wel niet te kijken naar argumenten van jou of anderen, maar zelf lijk je er ook amper moeite voor te nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
Jawel, maar ik begrijp niet wat het punt van de schrijver is. Op je andere post volgt nog een reactie als ik er zin voor kan maken...
Ik denk dat het verrekte lastig is om een coherent inside job scenario te formuleren. Er is namelijk best wel wat bekend, er zijn enorme archieven met feiten en onderzoeksmateriaal, en imo zijn de ruimtes die al deze informatie openlaat voor speculatie dermate klein dat het schier onmogelijk is dat je daar een inside job in kunt plaatsen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
[spoiler]De officiele 9/11 commissie rapport is wel een coherent geschreven stuk. Maar als een geschreven verhaal loigisch op je overkomt. Hoeft dat nog niet te betekenen dat dat de waarheid is. De wilde inside job theorieen hebben geen regelrecht bewijs. Maar juist dát kan zelfs eerlijker zijn dan een verhaal dat verklaart wél alle bewijs te hebben. Waarom, omdat het met 9/11 eigenlijk niet mogelijk om alle bewijs te hebben nog om wat uit te sluiten.
NIST heeft hier zeer uitvoerig onderzoek naar gedaan, ik denk dat het verstandig is als je daar eens een kijkje neemt:quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Begrijp je niet wat het punt van de schrijver is? Misschien dat het uitermate merkwaardig is hoe dat gebouw instort en waarom die ramen ineens geklapt zijn op de betreffende plekken. Jij verwijt mij wel niet te kijken naar argumenten van jou of anderen, maar zelf lijk je er ook amper moeite voor te nemen.
Jammer er geen situaties bekend zijn van een brand in een wolkenkrabber die een gebouw zo laat instorten. Ik ken ze niet iig.
Ze kunnen gebouwen die ze willen slopen beter goed in de fik zetten dan voor een hoop geld aan engineers en explosieven inzetten. Gaat net zo makkelijk blijkbaar.
Overigens nog een leuk feitje: WTC7 is jaren later gebouwd. In 1984 naar ik meen. Zo oud is dat gebouw dus niet.
Als ik een New Yorker was, had ik geen enkel gebouw meer in gegaan gezien het resultaat bij een fikse brand.
NIST is niet onafhankelijk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:27 schreef Terecht het volgende:
[..]
NIST heeft hier zeer uitvoerig onderzoek naar gedaan, ik denk dat het verstandig is als je daar eens een kijkje neemt:
http://wtc.nist.gov/
De FAQ beantwoordt je meeste vragen denk ik wel. Ze hebben zelfs naar een sloopscenario gekeken, maar die is in tegenspraak met de feiten bevonden.
Dus? Een willekeurige site van een anonieme internetter is wel een betrouwbare bron voor informatie? NIST is een wereldwijd gerenommeerd wetenschappelijk instituut, die globaal geaccepteerde normen uitvaardigt. Wat NIST publiceert wordt dus door overheden en industrieen wereldwijd nauwgezet bekeken, aangezien de normen die NIST opstelt wereldwijd toegepast worden. Zo ook in het geval van WTC7 en de twin towers, naar aanleiding van hun onderzoeken hebben ze namelijk hun bouwconstructienormen aangepast. Denk je niet dat omwille van de veiligheid en de kosten deze aanpassingen met argusogen geanalyseerd worden door degenen die er direct mee te maken hebben?quote:
Daar heb je gelijk in, maar er zijn ook wetenschappers die het NIST onderzoek naar de prullenbak verwijzen of onvolledig vinden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dus? Een willekeurige site van een anonieme internetter is wel een betrouwbare bron voor informatie? NIST is een wereldwijd gerenommeerd wetenschappelijk instituut, die globaal geaccepteerde normen uitvaardigt. Wat NIST publiceert wordt dus door overheden en industrieen wereldwijd nauwgezet bekeken, aangezien de normen die NIST opstelt wereldwijd toegepast worden. Zo ook in het geval van WTC7 en de twin towers, naar aanleiding van hun onderzoeken hebben ze namelijk hun bouwconstructienormen aangepast. Denk je niet dat omwille van de veiligheid en de kosten deze aanpassingen met argusogen geanalyseerd worden door degenen die er direct mee te maken hebben?
NIST heeft overigens een flink deel van haar onderzoek uitbesteed. Ze hebben hun onderzoek ook verschillende malen ter peer review aangeboden, hun rapport is volledig openbaar, dus iedereen kan in principe commentaar leveren. Toch heeft er geen enkel ingenieursbureau of wetenschappelijk instituut aan de bel getrokken, zelfs niet die in landen die niet bekend staan om hun warme banden met de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |