Nee niets daarvanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Damn... ik was het wel. Ik dacht dat Tico het was.
Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoopquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:44 schreef pinquit het volgende:
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 guldenen t is nu 275.000 waard
Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ben jij mede eigenaar Pinq?
De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoop. Maar gezien je vrolijke smiley is dat bij jullie vast niet het geval
![]()
Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:53 schreef pinquit het volgende:
zomaar anderen de schuld geven
![]()
[..]
Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaar
Nou, eh, gewoon, leuk leven zeg maar. Autootje, startkapitaaltje voor eigen bedrijf, vakanties, heb echt een hoop onzin voorbij horen komen. Vroegah hoefde je het geld niet per se in het huis te stoppen om voor hypotheekrenteaftrek in aanmerking te komen, dus sommigen hebben het er echt van genomen. En nu mopperenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef pinquit het volgende:
[..]
De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?
hier is vanaf begin tot eind alles in de verbouwingalleen nog dubbel glas en het is weer helemaal perfect
jee, wat ergquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:57 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben de hyp niet verhoogd maar moesteb wel een keer veranderen van hypotheek omdat die lamlul van een financieel adviseur ons flink genaaid had. Dat grapje kost ons nu 200 per maand meer.
Behoorlijk!quote:
ja dat kost geld idd. ik weet ook niet precies hoe en waarom, ze heeft het me verteld, maar het is me ontschoten geloof ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?
En je kunt je hypotheek niet oversluiten?quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkochtMaargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan
Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit![]()
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoormaar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo
)
En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erinalles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder
) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer![]()
![]()
)
Rentevasr periode loopt voorlopig nog niet af helaas.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je kunt je hypotheek niet oversluiten?
Het loont om te shoppen... zeker als je rentevaste periode afloopt.
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkochtMaargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan
Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit![]()
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoormaar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo
)
En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erinalles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder
) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer![]()
![]()
)
Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
)
ik zou er niet aan moeten denken iddquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:
[..]
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
hij wil dat geld niet eensquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?
Het zou ook niets voor mij zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik zou er niet aan moeten denken idd
(en dan ben ik echt een moederskindje)
Oh wat ideaal dan. Wij zitten hier in een compleet tegenovergestelde situatie, dus het is voor mij altijd wel bijzonder om te horen hoe dat dan bij anderen gaatquote:
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezitquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:
[..]
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
ah ok. dat wisten we nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Pinq, op jouw naam zetten kan niet zomaar, je hebt dan met schenkingsrecht te maken. Dat kan je een hoop geld kosten.
hm ja, maar zonder kind had ik hier ook nog gewoondquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
jij woont er toch ook? Met kind....
ok dat gaat m niet worden danquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:16 schreef Ticootje het volgende:
pinq, ik gok dat het geintje met het huis op jouw naam zetten (dus een schenking van bijna 3 ton) jullie meer dan 40.000 euro gaat kosten...
Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelfquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezit![]()
Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
Jep.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:19 schreef m@x het volgende:
[..]
Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelf
Of zoals mijn ma altijd zegt: "jullie willen kinderen, ik ben stapel op mijn kleinkinderen, maar ik heb ze niet persé gewild".quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheidquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Als je moeder dan huur aan jou betaald kan het vast gewoon Pinq. Wel fijn dat je dit dan zo krijgt van je moeder. Een ding waar ik nog aan dacht. Stel dat je een relatie krijgt en gaat samenwonen.. Dan moet je moeder dan verhuizen?
Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)
Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:32 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheid![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.
Ik had als moeder al lang gevraagd of het niet eens tijd was om op eigen benen te gaan staan, studeren kan je toch ook als je op je zelf woont.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezit![]()
Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
Het is geen kwestie van niet willen denk ik hoor. Maar ze laat er ook vakanties of andere dingen voor schieten en planned er dus omheen. Da's een afhankelijkheid die ik niet graag daar zou willen neerleggen maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:33 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????
Ik merk dus ook gewoon dat mijn moeder door mijn nichtje word gezien als mede-opvoeder. En dat wil ik dus gewoon niet. Wij zijn de opvoeders, opa en oma mogen d'r verpesten tijdens logeerpartijtjes enzoquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:38 schreef m@x het volgende:
Ik ga hierin echt mee met Jarno. Mijn moeder heeft toen Kai heel klein was 1 dag per week opgepast omdat we gewoonweg geen plek op de opvang voor die dag rondkregen. Zelf vond ze dat totaal geen probleem, maar ik dus wel. Een oma is idd voor de leuke dingen en niet om als een soort moeder voor een kind te zorgen. Althans, in mijn ogen in ieder geval niet.
Ik snap die belofte van je moeder wel en ik vind het heel nobel dat ze dat beloofd. Ik zou mezelf alleen niet zo afhankelijk op willen stellen van mijn eigen moeder.
Ach, ze is het er nooit mee eens geweest, en hij heeft me van haar afgepakt en Christan en mij meegenomen de grens over en nou ook nog trouwen, dat was de druppelquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:36 schreef moussy het volgende:
Rewimoje moeder! hoe kan dat nou, jullie zijn niet over 1 nacht ijs gegaan en zo
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach, ze is het er nooit mee eens geweest, en hij heeft me van haar afgepakt en Christan en mij meegenomen de grens over en nou ook nog trouwen, dat was de druppelOf zo.
Oei, dat klinkt gezellig ...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach, ze is het er nooit mee eens geweest, en hij heeft me van haar afgepakt en Christan en mij meegenomen de grens over en nou ook nog trouwen, dat was de druppelOf zo.
Jen wordt altijd met grote strijd weer gehaald van het kdv..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik wil mijn kind liever niet op de opvang en de oma's willen allebei oppassen.
Dus dat komt wel mooi uit. (had het niet anders gekund, was het ook geen probleem geweest hoor)
Mijn moeder plant haar vakanties wanneer zij het wil, dat geeft ze bij mijn zus aan en die regelt voor die tijd wat.
Dat gaat allemaal prima. En mijn moeder past op omdat ze dat zelf wil (terwijl ze altijd riep geen oppasoma te worden).
Een dag niet naar het KDV (als 1 van beide vrij is ofzo) is écht een straf voor Anna iddquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen wordt altijd met grote strijd weer gehaald van het kdv..Ze wilt nooit mee.
pinq, zolang jullie het allebei prima vinden is er toch niks aan de handquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:41 schreef pinquit het volgende:
thx voor de spiegel maxmaar ik voel me ook gewoon nog heel erg mn moeders kindje. buh.
maargoed, gelukkig voelt zij hetzelfde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
das wel fijn iddquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen wordt altijd met grote strijd weer gehaald van het kdv..Ze wilt nooit mee.
Ja, dat werd hoog tijd inderdaadquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:44 schreef moussy het volgende:wel heel lullig van dr om zo te denken, maar ook zij moet leren op eigen benen te gaan staan
Ja denk je je kind een plezier te doen om haar lekker vroeg te gaan halen of een extra dagje vrij te nemenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een dag niet naar het KDV (als 1 van beide vrij is ofzo) is écht een straf voor Anna idd. "NEE JUFFIES SPELEN!!!!"
.
Haha idd. Als ik d'r haal ben ik meestal wat vroeger dan YPPY maar daar is mevrouw het dan vaak niet mee eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja denk je je kind een plezier te doen om haar lekker vroeg te gaan halen of een extra dagje vrij te nemen![]()
![]()
Het is ook nooit goed he?
Andersom is geen probleem hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:48 schreef pinquit het volgende:
Maar serieus, waar zit het fout als je je ouders iets niet durft te zeggen (en andersom?)raar!
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
pinq, zolang jullie het allebei prima vinden is er toch niks aan de hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zou er haast een boek over schrijven!
Omdat hoe je het ook wend of keert, je moeder dus een groot onderdeel uitmaakt van de opvoeding van max. Dat is niet perse slecht.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef pinquit het volgende:
maar waarom wordt er nou vanuitgegaan dat als je een oma bent die er de hele week is, dat het dan niet voor de leuk is?
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Andersom is geen probleem hoor.Gevraagd of ongevraagd. En waar het fout zit? Ergens bij de hechting. Denk ik.
Ik zie mn moeder misschien 8x p jaar, is genoegquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:51 schreef Jarno het volgende:
Mijn ouders komen gemiddeld zo eens per 2 weken langs, soms zien we ze nog eens in het weekend (gaan wij langs of bij een verjaardag ofzo) en ondanks dat ik dol op ze ben en Anna ook, vind ik dat meer dan genoeg.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:53 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zie mn schoonmoeder misschien 8x p jaar, is genoeg
Het enige dat mijn moeder deze afgelopen 4 jaar als onderdeel was is oma zijn. dat is dan toch de basis? dat ze straks als ie op school zit hem vaak op moet halen en 'oppassen' totdat ik thuis ben, verandert toch niks aan wat al gevormd is dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat hoe je het ook went of keert, je moeder dus een groot onderdeel uitmaakt van de opvoeding van max. Dat is niet perse slecht.![]()
Mijn ouders hebben helemaal niets te maken met hoe wij onze kinderen opvoeden. Tuurlijk krijg je wel eens een opmerking, maar zei hoeven ze nooit te corrigeren.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef moussy het volgende:Letterlijk afstand nemen was voor mij ook al heel goed hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Joh, dat is toch juist fijn voor jou, dat het zo goed werktquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:55 schreef pinquit het volgende:
oh das verder niet lullig bedoeldmaar gewoon.
Dat mijn moeder nog hier in hetzelfde dorp woonde zag ik haar dagelijks, maar ik merk nu gewoon dat het goed zo is, beide ons eigen leven. Zal wel bij de kunst van het los laten en los maken horen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:54 schreef pinquit het volgende:
maar jullie hebben gewoon sowieso een heel andere relatie met je ouders/moeder dan ik, merk ik
ook niet lullig bedoeld, maar mijn relatie met mijn moeder was ook anders toen ik nog 23 was. toen was het slechter dan nu moet ik zeggen, maar liet ik me meer aanleunen en was ik ook meer afhankelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:54 schreef pinquit het volgende:
maar jullie hebben gewoon sowieso een heel andere relatie met je ouders/moeder dan ik, merk ik
Dat studeren enzo lukt hier wel gewoon jaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:36 schreef moussy het volgende:
Rewimoje moeder! hoe kan dat nou, jullie zijn niet over 1 nacht ijs gegaan en zo
[..]
Ik had als moeder al lang gevraagd of het niet eens tijd was om op eigen benen te gaan staan, studeren kan je toch ook als je op je zelf woont.
En dat is de reden waarom ik er best van baal dat oma hier nu noodgedwongen af en toe op moet passen. Ik ken haar, onwillekeurig is er toch wat commentaar op mijn manier van opvoeden en dingen doen. En waar het dan fout is gegaan, nou, bij het KDV krijg je geen weerwoord in de zin van 'ach stel je niet zo aan' of 'zit niet zo verschrikkelijk moeilijk te doen' met het risico dat ze zich gepasseerd en beledigt voelen en niet meer willen oppassenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou echt per direct kiezen voor een KDV als ik er nu weer voor stond. Heerlijk, gewoon lekker zakelijk, niks geen gedoe met dingen niet aan durven kaarten en opa en oma die gewoon die rol kunnen houden.
Ik denk echt dat je moet doen wat voor jullie het beste uitkomt en waar jullie zich het beste bij voelen. Dat veel mensen het anders zouden doen? Ah, veel mensen zijn het ook niet eens met de manier waarop mijn man en ik sommige zaken aanpakken, maar dat is toch onze zaak?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef pinquit het volgende:
maar waarom wordt er nou vanuitgegaan dat als je een oma bent die er de hele week is, dat het dan niet voor de leuk is?
Het was niet bedoeld als spiegel. Ik zeg alleen dat ik het niet zo zou willen. En om eerlijk te zijn sluit ik me aan bij Moussy. Als ik je moeder was geweest had ik je een schop onder je kont gegeven en gezegd dat je een keus moest maken als je bij mij in huis zou willen blijven wonen: of een studie volgen of een fulltime baan zoeken. Er zijn zat alleenstaande, jonge moeders die het zelf moeten rooien, wat maakt dat jij dat niet kan? Maar ik ben je moeder niet hequote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:41 schreef pinquit het volgende:
thx voor de spiegel maxmaar ik voel me ook gewoon nog heel erg mn moeders kindje. buh.
maargoed, gelukkig voelt zij hetzelfde
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je moet doen wat voor jullie het beste uitkomt en waar jullie zich het beste bij voelen. Dat veel mensen het anders zouden doen? Ah, veel mensen zijn het ook niet eens met de manier waarop mijn man en ik sommige zaken aanpakken, maar dat is toch onze zaak?
Ik zou het zelf ook niet op die manier willen regelen als jullie dat hebben gedaan, maar als jullie zich er goed bij voelen is dat toch oké? Niet te veel van aantrekken wat andere mensen zeggen/denken. Je kan het toch nooit goed doen voor iedereen
Ja, best wel. Maar ja, haar beslissing, 't komt niet van mij af. Als ze wil kan ze contact opnemen wat mij betreft. Met Christans verjaardag heeft ze hem gebeld en geld gestuurd voor een cadeau, vond ik prima. Ik heb hem met haar verjaardag ook een kaart laten sturen. Verder niks meer gehoord.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Rewimo! Jullie waren altijd zo close, toch?
Ik heb ook helemaal nergens spijt van, maar toch, het was wel leuk geweest, iets van steun vanuit het ouderlijk huis... een soort gulden middenweg, zeg maar. Maar ja, 't is niet andersquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:06 schreef moussy het volgende:
Ik ging op mn 20ste met niks het huis uit, nooit spijt van gehad, alleen maar van gegroeid.
Ik weet idd dat heel veel moeders zo zouden reagerenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef m@x het volgende:
[..]
Het was niet bedoeld als spiegel. Ik zeg alleen dat ik het niet zo zou willen. En om eerlijk te zijn sluit ik me aan bij Moussy. Als ik je moeder was geweest had ik je een schop onder je kont gegeven en gezegd dat je een keus moest maken als je bij mij in huis zou willen blijven wonen: of een studie volgen of een fulltime baan zoeken. Er zijn zat alleenstaande, jonge moeders die het zelf moeten rooien, wat maakt dat jij dat niet kan? Maar ik ben je moeder niet he![]()
Jouw moeder is ook een tikkie... eh apart, zal ik maar zeggenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb ook helemaal nergens spijt van, maar toch, het was wel leuk geweest, iets van steun vanuit het ouderlijk huis... een soort gulden middenweg, zeg maar. Maar ja, 't is niet anders.
Bij mij hád je niet eens wat te willenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik weet idd dat heel veel moeders zo zouden reagerencollega's van mijn moeder zitten haar ook vaak met grote ogen aan te kijken als ze verteld hoe goed het op deze manier gaat
![]()
En de reden dat ik het zelf niet zo wil (dus; een huurhuisje + fulltime baan bij de hema ofzo) omdat ik dat gewoon niet WIL! en als mijn moeder het daar niet mee eens was geweest had ik dikke pech gehad, maar ik heb geluk!
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:19 schreef moussy het volgende:
[..]
Bij mij hád je niet eens wat te willen
Ik zie jou niet als gek hoor, eerder je moeder omdat ze erin meegaat. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand niet voor zichzelf wil zorgen. Wat is er mis met een fulltime baan bij de hema? Tuurlijk droomde je vroeger van iets totaal anders maar dingen lopen nu eenmaal niet zoals je ze in eerste instantie had voorgesteld. Dan kan je thuis blijven zitten, maar je kan ook het heft in eigen handen nemen en zorgen dat je uiteindelijk wel bij je droom in de buurt komt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik weet idd dat heel veel moeders zo zouden reagerencollega's van mijn moeder zitten haar ook vaak met grote ogen aan te kijken als ze verteld hoe goed het op deze manier gaat
![]()
En de reden dat ik het zelf niet zo kan (dus; een huurhuisje + fulltime baan bij de hema ofzo) omdat ik dat gewoon niet WIL! en als mijn moeder het daar niet mee eens was geweest had ik dikke pech gehad, maar ik heb geluk!
toen ik 15 was klom ik nog in bomenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Priscil is bijna 15 en ik begin nu al te zeuren dat ze een baantje moet zoeken. Wat een zeikmoeder ben ik dan!![]()
(Ging dus naar aanleiding van sportschool abo of telefoon abo... Ga eerst maar eens geld verdienen, anders kun je dat niet betalen)
Ze mogen van alles willen, maar ze mogen ook weten dat niet alles mogelijk is. Ik zou me serieus af gaan vragen waar ik mis gegaan was met het loslaten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef pinquit het volgende:
[..]raar dit! je leeft toch samen? zo zorg je er toch voor dat je kinderen niet tegen je durven zeggen wat ze graag willen?
oh wacht!![]()
jamaar ik zorg nu toh dat ik bij mijn droom in de buurt kom? dat ik nu 4 jr thuis zit is omdat ik nergens word aangenomenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik zie jou niet als gek hoor, eerder je moeder omdat ze erin meegaat. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand niet voor zichzelf wil zorgen. Wat is er mis met een fulltime baan bij de hema? Tuurlijk droomde je vroeger van iets totaal anders maar dingen lopen nu eenmaal niet zoals je ze in eerste instantie had voorgesteld. Dan kan je thuis blijven zitten, maar je kan ook het heft in eigen handen nemen en zorgen dat je uiteindelijk wel bij je droom in de buurt komt.
Ik heb in mn hele leven wel 2 maanden in de ww gezeten, als je echt wil pak je alles aan waar je maar geld aan verdient, het is zo natuurlijk allemachtig prachtig en wel érg makkelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
jamaar ik zorg nu toh dat ik bij mijn droom in de buurt kom? dat ik nu 4 jr thuis zit is omdat ik nergens word aangenomen![]()
Ik ging toen om de x aantal weken een weekend kippen inentenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Toen ik 12 was ging ik `s ochtends om 6.30 op m`n fietsje op weg om tomaten te plukken. Voor 2 gulden per uur
Sorry hoor, bij de albert heijn zoeken ze altijd krachten, of de hema of wat dan ook...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
jamaar ik zorg nu toh dat ik bij mijn droom in de buurt kom? dat ik nu 4 jr thuis zit is omdat ik nergens word aangenomen![]()
oh inderdaad dat heb ik ook nog gedaanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Toen ik 12 was ging ik `s ochtends om 6.30 op m`n fietsje op weg om tomaten te plukken. Voor 2 gulden per uur
Dat is een beetje ver weg voor haar, maar inderdaad zo'n baantje zou ook super zijn voor haar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
nou... ik ben het met je eens dat er altijd wel wat te vinden is, maar eerlijk is eerlijk, er wordt her en der wel behoorlijk aan leeftijdsdiscriminatie gedaan. Als ze in jouw plaats ook een 17-jarige kunnen krijgen dan ben je gewoon 'niet gemotiveerd genoeg' of dat soort ongein.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry hoor, bij de albert heijn zoeken ze altijd krachten, of de hema of wat dan ook...
Als je wilt werken is er altijd wel wat te vinden.
Ja, en misschien is dat wel omdat je "niks" gedaan hebt. Ik wil mijn kinderen best helpen, en ze zijn altijd welkom, maar ze moeten wel hun eigen leven gaan leiden. En leren dat uit bepaalde keuzes gevolgen voortkomen die wellicht niet gewenst zijn maar zich toch voordoen. Dus: als je een kind krijgt dat je dan door die situatie gedwongen bent wél bij de Hema te werken, en daarnaast dan een studie te doen. Maar goed, dat is mijn mening. En tuurljk morgen mijn jongens dan wat anders vinden en die mening verkondigen ze zijn zelf verantwoordelijk op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat ja, ik heb gat-in-mn-cv angstquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:35 schreef moussy het volgende:
Ik weet nu zeker dat ik na juni niet meer in de gevangenis verder kan, maar ben niet te min om een plee te gaan poetsen ook al heb ik een leuk papiertje voor de verzorging. Ik wil gewoon geen ww-gezeik en geen gat in mn cv.
Muizen...?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:43 schreef huuphuup het volgende:
huuuu ik hoor weer iets ritselen hier op mn werkbrrrr ik word daar zo naar van hè...
mooi niet dat k die kast opentrek any time soon
Euh, net als ik, of een ander? dus gewoon met oppas, kdv, en werken? Want ja, ik werkte nog buitenshuis bij mijn eerste en tweede kind. en mijn moeder heeft mij ook groot gekregen hoor. misschien niet het beste voorbeeld, maar ze werkte wel fulltime, en mijn vader was ook niet in de picture. Dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:42 schreef pinquit het volgende:
Maar ik bén niet door de situatie gedwongen om bij de hema te werken en daarnaast een studie te doen!![]()
Hoe zou ik in godsnaam mijn kind dan moeten grootbrengen de eerste jaren![]()
En daarnaast, waarom zou ik níet geleerd hebben dat uit bepaalde keuzes gevolgen voortkomenomdat er hier anders met de gevolgen wordt omgegaan?
Wanneer wordt iets een probleem? en voor wie?
Ja goh hoe zou dat nou moetenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:42 schreef pinquit het volgende:
Hoe zou ik in godsnaam mijn kind dan moeten grootbrengen de eerste jaren![]()
ja ik denk het. Het klinkt er wel verdacht veel naar.quote:
Welnee joh, een olifant!!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik denk het. Het klinkt er wel verdacht veel naar.
bahbah.
Ik ben dan altijd bang dat er ineens zo'n reuzenrat achter me staat ofzo als ik me omdraai
Kan de uni niet een valletje betalen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik denk het. Het klinkt er wel verdacht veel naar.
bahbah.
Ik ben dan altijd bang dat er ineens zo'n reuzenrat achter me staat ofzo als ik me omdraai
quote:
puree, gehakt, broccoli en kaasquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ff inbreken
heeft iemand nog een leuk recept voor een ovenschotel?
Met spinazie of rode kool, broccoli ofzo?
niet volgens mijn principes iig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:47 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja goh hoe zou dat nou moetenheel OUD staat er vol mee hoe het ook kan zonder bij je moeder te wonen
huuuquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, ter troost, ik zou niet eens meer in die kamer willen zitten tot "iemand" het beest gevangen hadMuizen hebben geen blaas, misschien heb ik het wel eens gezegd?
Jep:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ff inbreken
heeft iemand nog een leuk recept voor een ovenschotel?
Met spinazie of rode kool, broccoli ofzo?
dat ja, das lekker!quote:
Pinq!quote:
heuh?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pinq!Echt....
dus jij denkt dat iedereen met een relatie zijn of haar kind volgens al hun principes kunnen opvoeden? Voor mijzelf sprekend heb ik echt consessies moeten doen. En volgens mij is dat normaal.
Ik zit echt even met mijn mond open geloof ik.
Ik moest er ook even om grinniken, maar aan de andere kant... zij krijgt blijkbaar de steun van haar moeder om vast te kunnen houden aan die principes. Who can blame her om dat gewoon aan te nemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pinq!Echt....
dus jij denkt dat iedereen met een relatie zijn of haar kind volgens al hun principes kunnen opvoeden? Voor mijzelf sprekend heb ik echt consessies moeten doen. En volgens mij is dat normaal.
Ik zit echt even met mijn mond open geloof ik.
Je zegt dat je je kind niet volgens jou principes op had kunnen voeden als je naast de opvoeding had moeten werken. Als alleenstaande moeder. En ik denk dan dat je denkt dat als je een relatie had gehad dat je ook volgens die principes op had kunnen voeden. Dus werken en voor jezelf zorgen naast een kind past niet binnen je principes, zoiets,.quote:
quote:
Aardappels, melk en beetje boter.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke, en wat ben ik nodig voor aardappelpurree?
Ik heb alleen nog maar ovenschotels gemaakt met aardappelschijfjes.
En Tico, geen kaaslaagje?
En een beetje melk. Lauw.quote:
hmm ok. snap je nog niet helemaal geloof ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je zegt dat je je kind niet volgens jou principes op had kunnen voeden als je naast de opvoeding had moeten werken. Als alleenstaande moeder. En ik denk dan dat je denkt dat als je een relatie had gehad dat je ook volgens die principes op had kunnen voeden. Dus werken en voor jezelf zorgen naast een kind past niet binnen je principes, zoiets,.
pakje kan best hoor, doe ik ook wel eens als ik laat thuis ben van mn werk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
meen je
je hebt toch van die pakjes aardappelpurree?
Hallo dit is de ultieme aardappelpurree n00b
aardappels koken, stampen, kruiden met zout, peper en nootmuskaat, eventueel boter laten smelten in een pannetje en daar dan wat melk bijdoen (melk heb je sowieso nodig, de boter niet persé), goed roeren en als je het wat geler wilt: een ei erdoor jagen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
meen je
je hebt toch van die pakjes aardappelpurree?
Hallo dit is de ultieme aardappelpurree n00b
Ik heb gewoon soms geen tijd om alles maar vreselijk verantwoord in elkaar te pruttelen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:07 schreef pinquit het volgende:
ik vind pakjes zo'n chemisch vleugje hebben
Ik vind dat niet lekker, maar als je daarvan houdt -> doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oke, en wat ben ik nodig voor aardappelpurree?
Ik heb alleen nog maar ovenschotels gemaakt met aardappelschijfjes.
En Tico, geen kaaslaagje?
Nee, met de beste wil van de wereld is 'de waterkoker aanzetten, 250cc afmeten, poeder erin mikken, roeren' niet net zo snel als gewoon aardappels koken!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar zo'n zakje aardappelpuree is toch helemaal niet lekker?En volgens mij is het net zoveel moeite om even snel aardappels te koken. Tip: niet pureren met de staafmixer als je geen stamper hebt, maar met de mixer. anders krijg je een soort lijm.
alles opzij voor een lekker avondmaal hierquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb gewoon soms geen tijd om alles maar vreselijk verantwoord in elkaar te pruttelen.
Idd. Op sommige dagen ben ik blij dat we uberhaupt het fornuis weten te vinden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb gewoon soms geen tijd om alles maar vreselijk verantwoord in elkaar te pruttelen.
Zal ik hem inkoppen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef pinquit het volgende:
[..]
alles opzij voor een lekker avondmaal hiersja, principes he, soms móet je gewoon keuzes maken.
Hier ook puree uit een pakje hoor. Smaakt mij prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:08 schreef moussy het volgende:
[..]
hoe sneu..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef pinquit het volgende:
[..]
alles opzij voor een lekker avondmaal hiersja, principes he, soms móet je gewoon keuzes maken.
Omdat je dan een relatie moet hebben met iemand die veel geld verdient. En natuurlijk kan dat wel. ik heb het met mijn derde ook zo gedaan. (maar toen was ik al gestopt vanwege problemen met oudste bij de oppas en gebrek aan een kdv) En je doet een éle grote stap achteruit in inkomen. en dat moet je wel willen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:04 schreef pinquit het volgende:
[..]
hmm ok. snap je nog niet helemaal geloof ikmaar als ik een relatie had gehad had ik de eerste 2 jr ook zeker niet gewerkt. waarom kan dat niet dan?
van wie profiteer ik?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:13 schreef moussy het volgende:
[..]
hoe sneu..soms moet je keuze's maken als je niet te verrot bent om te profiteren van anderen en wél gewoon werkt en je verantwoordelijkheden kán dragen en die ook draagt!
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou ja, ik had van jou een beeld van een zelfstandige zichzelf reddend persoon, en nu blijk je heel anders te zijn dan ik dacht.![]()
Die dagen halen we wat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Op sommige dagen ben ik blij dat we uberhaupt het fornuis weten te vinden.. Dan struikelen we allebei tegen 6-en binnen, waarvan 1 met vermoeide peuter die eigenlijk geeneens wil eten maar vooral naar bed wil, hebben we er allebei een dag van 12 uur opzitten, dan is eten maken wel het laatste
.
Ik zou daar niet om lachen eigenlijkquote:
Ja, nou ja, daar heb je gelijk in. en ik gebruik ze heus wel, die pakjes, maar dan wel als basis voor een ovenschotel ofzo, dat iets de smaak verhult.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, met de beste wil van de wereld is 'de waterkoker aanzetten, 250cc afmeten, poeder erin mikken, roeren' niet net zo snel als gewoon aardappels koken!Hier ben je mee klaar voor je uberhaupt je aardappels geschild hebt.
![]()
Of het lekkerder is laat ik in het midden, ik ben niet zo'n enorme 'culi-snob'.![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou daar niet om lachen eigenlijk
Dat gebeurt hier ook hoor.quote:
ik zou me kapot schamen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou daar niet om lachen eigenlijk
Dat was mijn vooroordeel over iemand die zonder partner een kind opvoedt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef pinquit het volgende:
[..]
waaruit heb je dat eerder gehaald dan?
Echt als je dat niet snapt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:16 schreef pinquit het volgende:
[..]want? het is natuurlijk vreselijk dat ik niet zo ben als iemand anders had verwacht?
mopje, het gaat erom dat het me weinig kan schelenquote:
Wij zitten ook best vast aan gebakken aardappeltjes of krieltjes met groente en vlees. Het is lekker makkelijk, en gezonder dan de frituur..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier ook hoor.. Of ik moet er vantevoren echt goed over nagedacht hebben en ervoor gezorgd hebben dat alles klaar ligt. Ik weet dat onze 'paniekdagen' dinsdag en woensdag (dan werken we beide) zijn dus daar probeer ik wel rekening mee te houden. Al is het maar een pot groenten met wat gebakken aardappels en een stuk gemaksvlees, da's nog altijd beter dan de frituur beroven... Hoop ik dan maar
.
Dit doen wij ook vaak dus. In het weekend grote hoeveelheden maken. Gisteren een eeeeeeenorme pan nasi gemaakt, kunnen we na gisteren nog 2 x van eten met z'n drietjes. Of idd iets van pastasaus of een stoofpotje. Lifesaver doordeweeks!!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb dus altijd bakken ingevroren pastasaus op voorraad..die kan dan ontdooien in de magnetron terwijl de pasta kookt. Binnen een kwartier eten
mopjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:19 schreef pinquit het volgende:
[..]
mopje, het gaat erom dat het me weinig kan schelenmaar als je het wil uitleggen, be my guest
Same herequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb dus altijd bakken ingevroren pastasaus op voorraad..die kan dan ontdooien in de magnetron terwijl de pasta kookt. Binnen een kwartier eten
Van de mensen die werken, een groot deel aan de staat af moeten staan om het stelsel in leven te houden om mensen zoals jij te kunnen onderhouden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:18 schreef pinquit het volgende:
ik wil nog even weten van wie ik profiteer? dan ga ik daar namelijk iets aan doen, want dat wil ik uiteraard niet.
Vriezervoorraden roelerenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit doen wij ook vaak dus. In het weekend grote hoeveelheden maken. Gisteren een eeeeeeenorme pan nasi gemaakt, kunnen we na gisteren nog 2 x van eten met z'n drietjes. Of idd iets van pastasaus of een stoofpotje. Lifesaver doordeweeks!!
ok nu moet je me echt even het een en ander uitleggen? wtf?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Van de mensen die werken, een groot deel aan de staat af moeten staan om het stelsel in leven te houden om mensen zoals jij te kunnen onderhouden.
oh wat een wereldidee!!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit doen wij ook vaak dus. In het weekend grote hoeveelheden maken. Gisteren een eeeeeeenorme pan nasi gemaakt, kunnen we na gisteren nog 2 x van eten met z'n drietjes. Of idd iets van pastasaus of een stoofpotje. Lifesaver doordeweeks!!
Het zou mijn keuze ook niet zijn, iig niet bij mijn moeder en iig zeker niet zo lang, maar als Pinq een rijke vent gehad had vraag ik me af of de reacties anders zouden zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:24 schreef innepin het volgende:
Sjezus wat een gekat op pinq met z'n allen. Ik durf te zeggen dat als ik in pinq d'r situatie had gezeten, dat ik het precies zo had gedaan. Ik snap de kritiek niet, eigenlijk.
Veel koken is iig makkelijker dan weinig koken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh wat een wereldidee!!
ik ben binnenkort een week lang alleen thuis en ik ben een ramp met voor mezelf koken. Dan haal ik weer pizza ofzo![]()
Dit weekend ook maar vriezerpastasausmaken!
ja ik ben goed in (te)veel kokenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Veel koken is iig makkelijker dan weinig koken.
Heb ik nou nooit last vanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik ben goed in (te)veel koken
Da's dan een pluspunt. Ik weet nog steeds hoe ik de aardappels te gelijk gaar moet krijgen zonder dat ik het vlees aan laat branden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ik ben goed in (te)veel koken
Ik denk dat men de indruk heeft dat Pinq een uitkering heeft.(geen idee of dit zo is maar voor het idee end e vergelijking) en die had ze zeker niet als ze een rijke vent had gehad.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze ook niet zijn, iig niet bij mijn moeder en iig zeker niet zo lang, maar als Pinq een rijke vent gehad had vraag ik me af of de reacties anders zouden zijn geweest.
Ik weet ook serieus niet of ik het aanbod afgeslagen zou hebben, iig niet het eerste jaar na de bevalling bijvoorbeeld...
Nog steeds of nog steeds niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef chacama het volgende:
[..]
Da's dan een pluspunt. Ik weet nog steeds hoe ik de aardappels te gelijk gaar moet krijgen zonder dat ik het vlees aan laat branden.
Ja ok, dat is waar ja, de 'waar doet ze het toch van' vraag!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat men de indruk heeft dat Pinq een uitkering heeft.(geen idee of dit zo is maar voor het idee end e vergelijking) en die had ze zeker niet als ze een rijke vent had gehad.
Ik ga er dus vanuit dat ze inderdaad een uitkering heeft...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik denk dat men de indruk heeft dat Pinq een uitkering heeft.(geen idee of dit zo is maar voor het idee end e vergelijking) en die had ze zeker niet als ze een rijke vent had gehad.
Nee dat dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze ook niet zijn, iig niet bij mijn moeder en iig zeker niet zo lang, maar als Pinq een rijke vent gehad had vraag ik me af of de reacties anders zouden zijn geweest.
Ik weet ook serieus niet of ik het aanbod afgeslagen zou hebben, iig niet het eerste jaar na de bevalling bijvoorbeeld...
dat wel, natuurlijk! Maar mocht dat gebeuren (oh hou asjeblieft op!!) dan zou ik er toch op blijven sturen dat ze na haar studie een baan vindt en zo snel mogelijk op eigen benen gaat staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef innepin het volgende:
[..]
Nee dat dus.
Ik zou gillend gek worden als ik nu nog bij m'n moeder in zou wonen, maar als ik wel een goede band met haar gehad had, zou het wel erg aantrekkelijk zijn.
En ik denk ook dat mocht bijvoorbeeld D. zn dochter nu zwanger raken, zonder vent in de buurt, dat wij dan ook aan zouden aanbieden om haar op te vangen bij ons thuis, in elk geval tot ze klaar is met haar studie.
Nouja, vooral natuurlijk dat ik zo nooit volwassen wordt, voor mezelf kan zorgen en met geld leer om te gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:41 schreef Ahava het volgende:
Ik wilde juist hetzelfde typen als Innepin en BE. Het zou mijn keuze ook niet zijn maar als het voor Pinquit en haar moeder werkt, what's the harm?
Ja hè hè, tuurlijk hoeft ze niet bij ons in te wonen tot ze met pensioen gaat. Maar dat zegt pinq toch ook niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat wel, natuurlijk! Maar mocht dat gebeuren (oh hou asjeblieft op!!) dan zou ik er toch op blijven sturen dat ze na haar studie een baan vindt en zo snel mogelijk op eigen benen gaat staan.
ah jij krijgt nog zakgeldquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef pinquit het volgende:
geen uitkering nee.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:01 schreef Ahava het volgende:
Er zijn toch aardig wat mensen die hun oordeel al aardig klaar hebben, terwijl ze niet precies weten hoe of wat, lijkt het.
En volgens mij leunt iedereen wel op een ander. Niemand kan het toch alleen? En ook bij je moeder kun je zelfstandig worden. Dat hangt helemaal af van je moeder, jezelf en de relatie die je met elkaar hebt. Bovendien zal Pinquit niet tot het einde der tijden bij haar moeder wonen, verwacht ik. En al zou ze dat wel doen, haar keus. Er zijn genoeg culturen waarin dat wel de geijkte gang van zaken is.
ha nog steeds niet dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:33 schreef Books het volgende:
[..]
Nog steeds of nog steeds niet?
Het is wel fijn dat je het nog steeds weet in elk geval
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:12 schreef lady-wrb het volgende:
guttegut, dus je mag hier niks zeggen?
Ik denk dan ook niet dat het bij jou tot in extremen gaat zoals bij de kennis waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:12 schreef Vicky het volgende:
Als ik met mijn moeder de stad in ga krijg ik ook wel eens wat van mijn moeder en ze koopt ook regelmatig kleding voor mijn kinderen maar ik leun totaal niet op haar.
Dit is wat ik bedoelde, Tico. Niemand doet het echt alleen. We hebben allemaal wel onze partner of vrienden, buren, ouders, broers, zussen die ons steunen (want dat vind ik een prettigere en juistere benaming) in de dingen die we (moeten) doen. Maar nu Pinquit dat bij haar moeder vindt, is het slecht? Dat vind ik vreemd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:08 schreef betty_sue het volgende:
Leunen op een ander? Dus als het je vent zou zijn bij wie je zou wonen zou je op hem leunen?
huh, ja natuurlijk ben ik heel blij met de situatie zoals hij is!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:57 schreef Books het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar het lijkt alsof je het zelf goed vind zeg maar (niet dat je van mij weg zou moeten, maar ik persoonlijk zou voor een andere weg hebben gekozen). Het komt op mij over dat je het allemaal wel makkelijk vind.
zucht. heb je wel gelezen wat ik geschreven heb of ben je bij die ene opmerking blijven hangen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:14 schreef betty_sue het volgende:
[..]![]()
Of meende je dit?
Natuurlijk mag iedereen wat zeggen, ik zeg net zo goed dat ik het er niet mee eens ben en ik ben haar beste vriendin. Iedereen is vrij om te zeggen en vinden wat hij wil en denkt. Maar ga er bijvoorbeeld niet vanuit dat iemand een uitkering heeft, of profiteert van een ander terwijl je de hele situatie niet voor je hebt.
Beter zou je kunnen vragen hoe ze aan geld komt dan dat je impliceert dat ze de belastingbetaler kaal plukt..
Ik weet nogsteeds heel goed wat ik wilquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:04 schreef Books het volgende:
Ahava wat mij betreft is het geen oordeel maar een totaal ander plaatje dat ik had van de stoere pinquit die altijd heel goed weet wat ze wil en dan ineens niet weet wat ze moet doen als ze zou moeten werken als alleenstaande mama. Het is meer verbazing van mijn kant uit eerlijk gezegd. Maar evengoed vind ik haar een leuk mens in haar posts dus wat dat betreft is er geen verandering of iets.
Je kunt leunen op een ander of leunen op een ander. Ik ben blij dat ik kan leunen op mijn oppassen als ik naar het RC moet maar dan zijn mijn meiden gewoon hier en de oppas vertrekt zodra ik thuis ben na een bakkie koffie/thee/fris of maaltijd of ze zijn bij de opa en oma's. Daarna ben ik blij dat het leunen over is voor die dag zeg maar.
Ik ben daar blijven hangen omdat de rest was gepost in het tijdsbestek dat ik nog aan het schrijven was.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
zucht. heb je wel gelezen wat ik geschreven heb of ben je bij die ene opmerking blijven hangen?
Ja wat dit betreft snap ik wel dat je nu heel erg blij bent met je moeder.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik weet nogsteeds heel goed wat ik wilen ik weet ook wat ik zou moeten doen als ik moet werken als alleenstaande mama
sterker nog (dit lijken ook veel mensen te vergeten ineens?) in september ga ik naar school en werken. ik ben heel blij dat ik bij mijn moeder woon, want dan kan zij max uit school halen als ik werk.
en stoer ben ik ook heus nog wel![]()
maar toch begrijp ik dat geleun niet zo goed.
Ik hoef niet alles perfect hoor. ik wil gewoon heel graag nog die opleiding doen. en ik ben blij dat het zo kan, en ook dat het hier allemaal zo gesmeerd gaat. Ik heb niet het idee dat ik hetzelfde kan als ik bij een partner had gekund, helemaal niet. hoe kom je aan die vergelijking?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Volgens mij had niemand een oordeel, alleen een constatering dat het anders zit dan men dacht. Ik kreeg het idee dat Pinq alles perfect wil, en dat dit alleen kan omdat ze bij haar moeder woont, en dat ze daar krijgt wat ze anders bij een partner vond.
En mijn indruk was dat Pinq een droombeeld heeft daarover. Terwijl ik denk dat ook mensen met een partner water bij de wijn moeten doen, en niet dat kunnen doen wat ze in het meest ideale geval zouden willen doen.
Verder moet iedereen het invullen zoals ie zelf wil. Echt, maakt mij het uit. al woont ze de rest van haar leven bij haar moeder, en Max daaropvolgend ook weer. als dat is wat haar gelukkig maakt. Maar daar twijfel ik aan eerlijk gezegd.
zo jij durft!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:45 schreef Diaan73 het volgende:
Maar Pinq, ik zal de vraag dan maar stellen.... krijg jij dan geld van je moeder voor onderhoud, kleren e.d.? Mede omdat je zegt geen uitkering te krijgen.
Gooi ik er even een nieuwtje in.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:52 schreef Raissa het volgende:
Misschien moet iedereen het onderwerp gewoon laten varen en weer verder gaan met een ander onderwerp? Lijkt me voor Pinq niet zo leuk dat ze zich zo moet verdedigen.. De een vindt het leunen, de ander niet, nou en.. Gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over, dan zou óf iedereen bij zijn/haar moeder inwonen óf niemand zou zijn of haar moeder nog zien.
Ik zat te kijken....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gooi ik er even een nieuwtje in.
Ik moest mezelf bedwingen niet gelijk naar de winkel te rennen namelijk...
[ afbeelding ]
Het gaat helemaal hip worden hoor!
http://www.telegraaf.nl/b(...)catwalk__.html?p=3,2
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tja, ik vond dat iedereen er een beetje omheen draaide... dus maar gewoon rechtstreeks de vraag gesteld.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:51 schreef pinquit het volgende:
[..]
zo jij durft!
Het enige dat ik van mijn moeder gestort krijg is de verzekering van de auto, omdat zij daar ook 'gebruik van maakt'.
Verder krijg ik wel alimentatie nog, van mijn vader.
En euh, kleren? hoeveel heb je daarvan nodig?nauwelijks, inderdaad! ik koop alleen wat nodig is, en ik heb een giga spaarrekening.
Leuk! van arm zijn leer je heel creatief met geld omgaanen ik heb echt barweinig nodig.
Voor max krijg ik kinderkorting en kinderbijslag
En wat een raar armpje rechts.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is tof!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef Raissa het volgende:
Oh onze vaatwasser was stuk, heb een week met de hand lopen afwassen (niet erg ofzo maar krijg er onwijze pijn in mn rug van) en nu kwam dus net de monteur langs.. Bleek er glas in de pomp te zittenMaar gelukkig heeft ie het iets anders opgeschreven en is het garantie
Jawel, maar dat was al een maand geleden ofzo. En was in de veronderstelling dat het er allemaal uit was. Maar nu blijkt dat het door al die zeefjes is heen gegloept en dat dat stukje glas de pomp blokkeerde waardoor de vaatwasser dus overstroomdequote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat is tof!
Heb je nooit een kapot glas gemerkt dan?
En dan te bedenken dat er nog mensen zijn die het gaan kopen ook. Omdat het 'mode' isquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
*proest*quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef betty_sue het volgende:
OMG! Wat erg!
De cameltoe variant van de heren. Brrrrr
wat zonde! maar wat er niet is dat is er niet. Forceren op een podium is niet te doen. Dat bewezen de Spice Girls wel weer. en jullie zaten daar nog boven natuurlijk qua niveauquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*proest*
Psst, we hebben een tijdje terug gereuniet, maar de nadruk ligt wel op dat 'niet' zeg maar... sindsdien gebeurt er helemaal niks meer. Eva en ik hebben besloten dat het afgelopen is wat ons betreft. Wel jammer, maar het gaat echt nergens toe leiden.
Oh dat zou ik ook wel weer willen! Een maskertje, en mn wenkbrauwen verven en een lekkere creme.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:20 schreef innepin het volgende:
Ik ben vanmorgen voor het eerst in mijn leven naar de schoonheidsspecialiste geweest. Dat had k jaren eerder moeten doen![]()
Hahaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:24 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Oh dat zou ik ook wel weer willen! Een maskertje, en mn wenkbrauwen verven en een lekkere creme.
Vind het alleen zo jammer dat je dan verplichte standaard gesprekken moet gaan voeren. Net als bij de kapper.
Komend jaar?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:36 schreef chacama het volgende:
Lijkt me heerlijk. Staat al zo lang op mijn verlanglijstje, maar ik neem het er nooit van. Goed voornemen voor komend jaar.
Vertelvertel! Hoe was het, wat deed ze?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:20 schreef innepin het volgende:
Oh my BE![]()
![]()
Ik ben vanmorgen voor het eerst in mijn leven naar de schoonheidsspecialiste geweest. Dat had k jaren eerder moeten doen![]()
Ja, dat heb ik nou ook!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vertelvertel! Hoe was het, wat deed ze?
Ik wil eig. ook, maar ik durf niet goed, wat doe je dan, wat zeg je dan, waar vraag je om?
Vantevoren wel even bedenken wat je wilt, maar vaak hebben ze wel een soort pakket. En wat jij doet, gewoon gaan liggen, de rest gaat vanzelfquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik wil eig. ook, maar ik durf niet goed, wat doe je dan, wat zeg je dan, waar vraag je om?
*verder gelezen heeft... ik zie het al.
Moet het idd gewoon maar eens doen...
Ik heb nergens om gevraagd, niks speciaals aangetrokken. Gewoon een kant en klaar pakket.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*verder gelezen heeft... ik zie het al.
Moet het idd gewoon maar eens doen...
Hier nog zo een hoor. Ik vind het wel een goed idee, moet mezelf nog belonen voor het feit dat ik weer naar de tandarts ben geweest korte samenvatting: enge tandarts, geen nieuwe kunnen vinden, eigen tandarts doodquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef innepin het volgende:
Oh ik dacht trouwens echt dat ik vast de enige n00b zou zijn op dit gebiedMaar zie hier!
Oe, lekker Oeke!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:00 schreef oeke het volgende:
Ga ik ook doen, na dit project. En de specialiste zit hier om de hoek. Dus het moet lukken.![]()
Ben net naar de naaimachine winkel geweest. Ik ga mezelf trakteren op een ultra dure nieuwe naaimachien! Gewoon omdat het kan!
Want schoonheidsspecialistes zijn eng?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:16 schreef pinquit het volgende:
innepin, held! ik zou dat niet in mn eentje durven denk ik![]()
Als alles gaar is, dan moet je gewoon wachten tot het een beetje knapperig is, of de kaas goed gesmolten als er kaas op zit.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Schoonheidsspecialiste is wel fijn ja!
Alleen dat stoomblaasding vind ik irritant en benauwd!
Ik heb de ingredienten voor de ovenschotel gehaald, nu nog in mekaar flanzen
Hoe lang moet dat in de oven en op hoeveel graden?
Het is geworden; een ovenschotel met gehakt, broccoli en aardappelpuree (uit een pakje!) en een laagje kaas erover (denk ik)
Als het alleen om het korstje gaat gooi ik het onder de grilquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:48 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Als alles gaar is, dan moet je gewoon wachten tot het een beetje knapperig is, of de kaas goed gesmolten als er kaas op zit.
Hoeveel graden? Ik doe alles standaard op 210 C, gaat altijd goed
Dat ken ook, maar dan moet je er wel snel bij zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:49 schreef moussy het volgende:
[..]
Als het alleen om het korstje gaat gooi ik het onder de gril
Ja, alleen is het weer zo moeilijk kiezen. Ik ben ook nogal gehecht aan mijn ouwetje die van mijn oma is geweest.quote:
Oh, als je geen vlees eet moet je er een laagje met stukjes cashewnootjes tussen doen en dan een laag kaas waar u tegen zegt, dat is pas lekker!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:52 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, alleen is het weer zo moeilijk kiezen. Ik ben ook nogal gehecht aan mijn ouwetje die van mijn oma is geweest.Maar ik vind dat ik wel iets professionelers verdien.
![]()
Dat stoomblaasding jaagt mij nu al angst aan!![]()
Succes Karin, ik eet geen vlees dus ik heb geen idee of je dat gehakt dan rauw er in doet of eerst moet bakken enzo. Het lijkt me dat daar je baktijden vanaf hangen toch?
broccoli voorgaren, gehakt rullen, in laagjes in een ovenschaal doen en dan uhm gokje, minuut of 20 in de oven.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:46 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Schoonheidsspecialiste is wel fijn ja!
Alleen dat stoomblaasding vind ik irritant en benauwd!
Ik heb de ingredienten voor de ovenschotel gehaald, nu nog in mekaar flanzen
Hoe lang moet dat in de oven en op hoeveel graden?
Het is geworden; een ovenschotel met gehakt, broccoli en aardappelpuree (uit een pakje!) en een laagje kaas erover (denk ik)
Hah, die staat op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben voor m`n bruiloft 2 keer geweest, was inderdaad heerlijk! Ze epileerde m`n brauwen zoals ik het zelf nooit voor elkaar zou krijgen. Had mezelf voorgenomen om vaker te gaan maar dat is er nooit meer van gekomen
Mooi ding om op m`n 101-dingen die ik binnen 1001 dagen nog wil doen lijstje te zetten
Notenquote:
Daar heb ik nog een zak van liggen. Kerstpakketquote:
Dan maar domme kindjesquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:14 schreef oeke het volgende:
nou echt? Eet je die niet? Ik heb er enorm veel van gegeten toen ik zwanger was.
Had ergens gelezen dat dat goed voor zijn hersentjes was.![]()
Als vegetarier doe je soms rare dingen.![]()
Maar walnoten zijn heerlijk in boerenkoolstampot! Ipv spek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |