abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:51:41 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78335574
Damn... ik was het wel. Ik dacht dat Tico het was.
pi_78335596
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Damn... ik was het wel. Ik dacht dat Tico het was.
Nee niets daarvan
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 10:52:44 #3
43556 miss_dynastie
pi_78335613
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:44 schreef pinquit het volgende:
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 gulden en t is nu 275.000 waard
Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoop . Maar gezien je vrolijke smiley is dat bij jullie vast niet het geval
pi_78335630
zomaar anderen de schuld geven
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ben jij mede eigenaar Pinq?
Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78335662
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoop . Maar gezien je vrolijke smiley is dat bij jullie vast niet het geval
De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?
hier is vanaf begin tot eind alles in de verbouwing alleen nog dubbel glas en het is weer helemaal perfect
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:54:59 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78335684
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:53 schreef pinquit het volgende:
zomaar anderen de schuld geven
[..]

Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaar
Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?
pi_78335718
Mijn ouders hebben hun huis voor 75000 gulden gekocht in een buurt waar een beetje huis nu 230.000 EURO doet. Over leuke investeringen gesproken. Huis is leuk onderhouden, hypotheekvrij... zucht!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 10:56:44 #8
43556 miss_dynastie
pi_78335744
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?
hier is vanaf begin tot eind alles in de verbouwing alleen nog dubbel glas en het is weer helemaal perfect
Nou, eh, gewoon, leuk leven zeg maar. Autootje, startkapitaaltje voor eigen bedrijf, vakanties, heb echt een hoop onzin voorbij horen komen. Vroegah hoefde je het geld niet per se in het huis te stoppen om voor hypotheekrenteaftrek in aanmerking te komen, dus sommigen hebben het er echt van genomen. En nu mopperen
pi_78335765
Wij hebben de hyp niet verhoogd maar moesteb wel een keer veranderen van hypotheek omdat die lamlul van een financieel adviseur ons flink genaaid had. Dat grapje kost ons nu 200 per maand meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:00:23 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_78335851
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:57 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben de hyp niet verhoogd maar moesteb wel een keer veranderen van hypotheek omdat die lamlul van een financieel adviseur ons flink genaaid had. Dat grapje kost ons nu 200 per maand meer.
jee, wat erg
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:00:28 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_78335856
Ik had mijn stuk restschuld ook wel mee willen nemen in mijn hypotheek maar toen ik mijn huis kocht was het oude huis nog niet verkocht. Nu heb ik dus zo'n fijne lening met veels te veel rente
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_78335885
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

jee, wat erg
Behoorlijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78335917
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkocht Maargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan

Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoor maar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo )

En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erin alles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder ) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer )
pi_78335944
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?
ja dat kost geld idd. ik weet ook niet precies hoe en waarom, ze heeft het me verteld, maar het is me ontschoten geloof ik
pi_78335959
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

Behoorlijk!
En je kunt je hypotheek niet oversluiten?

Het loont om te shoppen... zeker als je rentevaste periode afloopt.
pi_78336004
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkocht Maargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan

Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoor maar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo )

En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erin alles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder ) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer )
jij woont er toch ook? Met kind....
pi_78336005
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En je kunt je hypotheek niet oversluiten?

Het loont om te shoppen... zeker als je rentevaste periode afloopt.
Rentevasr periode loopt voorlopig nog niet af helaas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:06:02 #18
3142 m@x
pi_78336016
quote:

Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
pi_78336081
Hypotheekrenteaftrek, die moeten wij nog krijgen voor 1,5 jaar.. Dus ben benieuwd welk bedrag we krijgen
En hypotheken, wij hebben ook best een hoge hypotheek, mja ook veel in het huis verbouwd (hadden 25000 erbij geleend voor verbouwing). Mijn vriend wil als de zolder af is het huis laten taxeren, even kijken of het meer waard geworden is
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:08:31 #20
43556 miss_dynastie
pi_78336091
quote:
Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?
pi_78336095
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:

[..]

Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
ik zou er niet aan moeten denken idd
(en dan ben ik echt een moederskindje )
pi_78336204
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?
hij wil dat geld niet eens
pi_78336222
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik zou er niet aan moeten denken idd
(en dan ben ik echt een moederskindje )
Het zou ook niets voor mij zijn
Maar ik durf mezelf dan ook wel geen moederskindje noemen Al probeer ik wekelijks één keer te bellen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:13:35 #24
43556 miss_dynastie
pi_78336249
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:12 schreef pinquit het volgende:

[..]

hij wil dat geld niet eens
Oh wat ideaal dan. Wij zitten hier in een compleet tegenovergestelde situatie, dus het is voor mij altijd wel bijzonder om te horen hoe dat dan bij anderen gaat .
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:14:16 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78336270
Pinq, op jouw naam zetten kan niet zomaar, je hebt dan met schenkingsrecht te maken. Dat kan je een hoop geld kosten.

Mijn huis in Haarlem kocht ik in 2007 voor 250.000 gulden, verkoop bracht 269.000 euro op Hoezo explosieve stijging. Mede daardoor hebben we nu nog maar een klein hypotheekje over. En dus weer enorme overwaarde. Maar dit huis verkopen we lekker niet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78336292
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:

[..]

Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezit
Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:15:46 #27
13151 crew  Rewimo
pi_78336308
O, en met mijn moeder heb ik geen contact meer sinds we getrouwd zijn. Dat viel niet zo goed bij haar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78336315
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Pinq, op jouw naam zetten kan niet zomaar, je hebt dan met schenkingsrecht te maken. Dat kan je een hoop geld kosten.

ah ok. dat wisten we niet we hebben verder ook nog niks uitgezocht daarover
pi_78336339
pinq, ik gok dat het geintje met het huis op jouw naam zetten (dus een schenking van bijna 3 ton) jullie meer dan 40.000 euro gaat kosten...
pi_78336350
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

jij woont er toch ook? Met kind....
hm ja, maar zonder kind had ik hier ook nog gewoond hij is nu klaar met zijn studie en wil graag weg. Dan kan ik niet anders dan daar heel blij mee zijn
pi_78336361
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:16 schreef Ticootje het volgende:
pinq, ik gok dat het geintje met het huis op jouw naam zetten (dus een schenking van bijna 3 ton) jullie meer dan 40.000 euro gaat kosten...
ok dat gaat m niet worden dan
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:19:57 #32
3142 m@x
pi_78336443
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:

[..]

Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelf
pi_78336537
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:19 schreef m@x het volgende:

[..]

Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelf
Jep.
Als het is voor werk/school doet ze het graag, als ik 3× p/j op vakantie wil zonder max bijv. niet natuurlijk.
pi_78336673
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
pi_78336719
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
Of zoals mijn ma altijd zegt: "jullie willen kinderen, ik ben stapel op mijn kleinkinderen, maar ik heb ze niet persé gewild".
pi_78336726
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:29:49 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78336765
Als je moeder dan huur aan jou betaald kan het vast gewoon Pinq. Wel fijn dat je dit dan zo krijgt van je moeder. Een ding waar ik nog aan dacht. Stel dat je een relatie krijgt en gaat samenwonen.. Dan moet je moeder dan verhuizen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78336800
Hier heeft de schoonmoeder een jaar lang 1 dag per week voor de oudste dochter van mijn schoonbroer gezorgd, maar dat bleek achteraf te lastig te zijn, dus doet ze dat niet meer.
Voor ons geen probleem, want ik zou het zelf niet gewild hebben. Moesten we eens een dag echt niets kunnen regelen op het werk, zou ze er wel voor oppassen, hoor Maar niet meer in dat vaste ritme van 1 dag per week. En ik geef haar groot gelijk ook
pi_78336833
mijn moeder heeft toen ik besloot geen abortus te doen mij gezegd te zullen helpen en nog zo goed mogelijk mijn moeder te blijven zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 23-02-2010 11:36:50 ]
pi_78336871
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Als je moeder dan huur aan jou betaald kan het vast gewoon Pinq. Wel fijn dat je dit dan zo krijgt van je moeder. Een ding waar ik nog aan dacht. Stel dat je een relatie krijgt en gaat samenwonen.. Dan moet je moeder dan verhuizen?
Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheid

Ik ben voor een LAT
pi_78336910
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)
Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:34:56 #42
43556 miss_dynastie
pi_78336947
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:32 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheid
Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.
pi_78336993
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.
dat sowieso natuurlijk.
pi_78337004
tralala quote ipv edit enzo
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:36:38 #45
7074 moussy
kuttekop
pi_78337020
Rewimo je moeder! hoe kan dat nou, jullie zijn niet over 1 nacht ijs gegaan en zo
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik had als moeder al lang gevraagd of het niet eens tijd was om op eigen benen te gaan staan, studeren kan je toch ook als je op je zelf woont.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_78337067
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:33 schreef pinquit het volgende:

[..]

Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????
Het is geen kwestie van niet willen denk ik hoor. Maar ze laat er ook vakanties of andere dingen voor schieten en planned er dus omheen. Da's een afhankelijkheid die ik niet graag daar zou willen neerleggen maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:38:28 #47
3142 m@x
pi_78337090
Ik ga hierin echt mee met Jarno. Mijn moeder heeft toen Kai heel klein was 1 dag per week opgepast omdat we gewoonweg geen plek op de opvang voor die dag rondkregen. Zelf vond ze dat totaal geen probleem, maar ik dus wel. Een oma is idd voor de leuke dingen en niet om als een soort moeder voor een kind te zorgen. Althans, in mijn ogen in ieder geval niet.

Ik snap die belofte van je moeder wel en ik vind het heel nobel dat ze dat beloofd. Ik zou mezelf alleen niet zo afhankelijk op willen stellen van mijn eigen moeder.
pi_78337148
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:38 schreef m@x het volgende:
Ik ga hierin echt mee met Jarno. Mijn moeder heeft toen Kai heel klein was 1 dag per week opgepast omdat we gewoonweg geen plek op de opvang voor die dag rondkregen. Zelf vond ze dat totaal geen probleem, maar ik dus wel. Een oma is idd voor de leuke dingen en niet om als een soort moeder voor een kind te zorgen. Althans, in mijn ogen in ieder geval niet.

Ik snap die belofte van je moeder wel en ik vind het heel nobel dat ze dat beloofd. Ik zou mezelf alleen niet zo afhankelijk op willen stellen van mijn eigen moeder.
Ik merk dus ook gewoon dat mijn moeder door mijn nichtje word gezien als mede-opvoeder. En dat wil ik dus gewoon niet. Wij zijn de opvoeders, opa en oma mogen d'r verpesten tijdens logeerpartijtjes enzo .
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:40:35 #49
7074 moussy
kuttekop
pi_78337177
Hier ook zo hoor, opa en oma zijn grootouders, geen oppasouders en daarbij, mijn kinderen mogen bij mijn moeder álles, incl de kasten leegvreten voor we gaan eten, en ik vind dat ze daar opa en oma voor zijn, dus ik ga me er niet in mengen, ik vind het wel leuk, verwennerij dus. Moet er niet aan denken dat ze dat iedere week mogen bij ze, dan moet ik ze 60 uur per week op een sport zetten omdat ze dichtgroeien
pi_78337227
thx voor de spiegel max maar ik voel me ook gewoon nog heel erg mn moeders kindje. buh. maargoed, gelukkig voelt zij hetzelfde
pi_78337242
nu is oma hier ook gewoon oma hoor en niks geen opvoeder.
pi_78337300
bij zn andere opa en oma (die van mij) mag ie nóg meer maar van mij mag ie t minst
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:43:37 #53
13151 crew  Rewimo
pi_78337301
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:36 schreef moussy het volgende:
Rewimo je moeder! hoe kan dat nou, jullie zijn niet over 1 nacht ijs gegaan en zo
Ach, ze is het er nooit mee eens geweest, en hij heeft me van haar afgepakt en Christan en mij meegenomen de grens over en nou ook nog trouwen, dat was de druppel Of zo.
pi_78337331
Ik heb het gezien bij mijn opa en oma, die paste dus op mijn neefje en nichtje. Dat vonden ze echt wel leuk, maar ze konden het niet echt lekker aan. Ze zijn zelf de 70 al gepasseerd... En inderdaad, ze konden opeens niet meer zomaar weg "omdat ze dan de kinderen hadden". En oma was heel vaak moe enzo, opa ontvluchtte het huis..

Tuurlijk zullen ze zelf niet zeggen dat ze niet willen, het was nu eenmaal afgesproken... Maar gelukkig is het nu niet meer aan de orde. Opa en oma zijn voor leuke dingen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:44:41 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_78337345
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ach, ze is het er nooit mee eens geweest, en hij heeft me van haar afgepakt en Christan en mij meegenomen de grens over en nou ook nog trouwen, dat was de druppel Of zo.

wel heel lullig van dr om zo te denken, maar ook zij moet leren op eigen benen te gaan staan
pi_78337346
Ik wil mijn kind liever niet op de opvang en de oma's willen allebei oppassen.
Dus dat komt wel mooi uit. (had het niet anders gekund, was het ook geen probleem geweest hoor)
Mijn moeder plant haar vakanties wanneer zij het wil, dat geeft ze bij mijn zus aan en die regelt voor die tijd wat.
Dat gaat allemaal prima. En mijn moeder past op omdat ze dat zelf wil (terwijl ze altijd riep geen oppasoma te worden).
pi_78337357
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Oei, dat klinkt gezellig ...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:45:25 #58
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78337375
Jeetje Rewimo
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_78337397
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik wil mijn kind liever niet op de opvang en de oma's willen allebei oppassen.
Dus dat komt wel mooi uit. (had het niet anders gekund, was het ook geen probleem geweest hoor)
Mijn moeder plant haar vakanties wanneer zij het wil, dat geeft ze bij mijn zus aan en die regelt voor die tijd wat.
Dat gaat allemaal prima. En mijn moeder past op omdat ze dat zelf wil (terwijl ze altijd riep geen oppasoma te worden).
Jen wordt altijd met grote strijd weer gehaald van het kdv.. Ze wilt nooit mee.
pi_78337438
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een dag niet naar het KDV (als 1 van beide vrij is ofzo) is écht een straf voor Anna idd . "NEE JUFFIES SPELEN!!!!" .
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:46:59 #61
13151 crew  Rewimo
pi_78337443
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:41 schreef pinquit het volgende:
thx voor de spiegel max maar ik voel me ook gewoon nog heel erg mn moeders kindje. buh. maargoed, gelukkig voelt zij hetzelfde
pinq, zolang jullie het allebei prima vinden is er toch niks aan de hand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78337468
maar waarom wordt er nou vanuitgegaan dat als je een oma bent die er de hele week is, dat het dan niet voor de leuk is?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:47:28 #63
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78337469
Ik zou echt per direct kiezen voor een KDV als ik er nu weer voor stond. Heerlijk, gewoon lekker zakelijk, niks geen gedoe met dingen niet aan durven kaarten en opa en oma die gewoon die rol kunnen houden.
pi_78337472
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

das wel fijn idd
Mja vind het nu sowieso niets het idee dat ik ooit moet gaan werken nadat ie geboren is haha.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:48:16 #65
13151 crew  Rewimo
pi_78337506
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:44 schreef moussy het volgende:

wel heel lullig van dr om zo te denken, maar ook zij moet leren op eigen benen te gaan staan
Ja, dat werd hoog tijd inderdaad
pi_78337518
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Een dag niet naar het KDV (als 1 van beide vrij is ofzo) is écht een straf voor Anna idd . "NEE JUFFIES SPELEN!!!!" .
Ja denk je je kind een plezier te doen om haar lekker vroeg te gaan halen of een extra dagje vrij te nemen

Het is ook nooit goed he?
pi_78337534
Maar serieus, waar zit het fout als je je ouders iets niet durft te zeggen (en andersom?) raar!
pi_78337557
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja denk je je kind een plezier te doen om haar lekker vroeg te gaan halen of een extra dagje vrij te nemen

Het is ook nooit goed he?
Haha idd. Als ik d'r haal ben ik meestal wat vroeger dan YPPY maar daar is mevrouw het dan vaak niet mee eens. .
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:50:08 #69
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78337590
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:48 schreef pinquit het volgende:
Maar serieus, waar zit het fout als je je ouders iets niet durft te zeggen (en andersom?) raar!
Andersom is geen probleem hoor. Gevraagd of ongevraagd. En waar het fout zit? Ergens bij de hechting. Denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:50:08 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_78337592
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

pinq, zolang jullie het allebei prima vinden is er toch niks aan de hand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_78337619
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef pinquit het volgende:
maar waarom wordt er nou vanuitgegaan dat als je een oma bent die er de hele week is, dat het dan niet voor de leuk is?
Omdat hoe je het ook wend of keert, je moeder dus een groot onderdeel uitmaakt van de opvoeding van max. Dat is niet perse slecht.

Mijn ouders hebben helemaal niets te maken met hoe wij onze kinderen opvoeden. Tuurlijk krijg je wel eens een opmerking, maar zei hoeven ze nooit te corrigeren.
pi_78337621
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Andersom is geen probleem hoor. Gevraagd of ongevraagd. En waar het fout zit? Ergens bij de hechting. Denk ik.
pi_78337636
Mijn ouders komen gemiddeld zo eens per 2 weken langs, soms zien we ze nog eens in het weekend (gaan wij langs of bij een verjaardag ofzo) en ondanks dat ik dol op ze ben en Anna ook, vind ik dat meer dan genoeg .
pi_78337696
Oh maar ik zit ook behoorlijk vastgegroeit aan mijn paps en mams hoor. Wij gaan 1x per week daar eten. En vaak zien we elkaar ook nog in het weekend.

Maar ik zou echt niet bij ze willen wonen, dat gaat gewoon niet goedkomen.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:53:01 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_78337701
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:51 schreef Jarno het volgende:
Mijn ouders komen gemiddeld zo eens per 2 weken langs, soms zien we ze nog eens in het weekend (gaan wij langs of bij een verjaardag ofzo) en ondanks dat ik dol op ze ben en Anna ook, vind ik dat meer dan genoeg .
Ik zie mn moeder misschien 8x p jaar, is genoeg
pi_78337733
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:53 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik zie mn schoonmoeder misschien 8x p jaar, is genoeg
pi_78337750
Mijn schoonmoeder heeft 1 dag op Amber gepast en mijn vader ook 1 dag. Als ik weer werk gaat mijn moeder 1 dag minder werken om op te passen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_78337752
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omdat hoe je het ook went of keert, je moeder dus een groot onderdeel uitmaakt van de opvoeding van max. Dat is niet perse slecht.

Mijn ouders hebben helemaal niets te maken met hoe wij onze kinderen opvoeden. Tuurlijk krijg je wel eens een opmerking, maar zei hoeven ze nooit te corrigeren.
Het enige dat mijn moeder deze afgelopen 4 jaar als onderdeel was is oma zijn. dat is dan toch de basis? dat ze straks als ie op school zit hem vaak op moet halen en 'oppassen' totdat ik thuis ben, verandert toch niks aan wat al gevormd is dan?
Daarnaast ben ik natuurlijk de enige die hem opvoedt, hij heeft geen vader in beeld he. dus dat hij sommige dingen bij zn oma haalt als ie het bij mij niet kan krijgen vind ík niet meer dan normaal
Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn moeke haar met mijn manier gaat bemoeien dat heb ik al vanaf het begin gezegd. MIJN kind. jij bent oma.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:54:33 #79
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78337773
Ik zie mijn moeder elke week (op de sportschool) voor de rest met verjaardagen. en feestdagen. Heel soms tussendoor. Dawast.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:54:38 #80
13151 crew  Rewimo
pi_78337777
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:50 schreef moussy het volgende:
SPOILER
Letterlijk afstand nemen was voor mij ook al heel goed hoor
pi_78337796
maar jullie hebben gewoon sowieso een heel andere relatie met je ouders/moeder dan ik, merk ik
pi_78337820
oh das verder niet lullig bedoeld maar gewoon.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 11:57:25 #83
13151 crew  Rewimo
pi_78337891
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:55 schreef pinquit het volgende:
oh das verder niet lullig bedoeld maar gewoon.
Joh, dat is toch juist fijn voor jou, dat het zo goed werkt
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 11:58:38 #84
7074 moussy
kuttekop
pi_78337925
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:54 schreef pinquit het volgende:
maar jullie hebben gewoon sowieso een heel andere relatie met je ouders/moeder dan ik, merk ik
Dat mijn moeder nog hier in hetzelfde dorp woonde zag ik haar dagelijks, maar ik merk nu gewoon dat het goed zo is, beide ons eigen leven. Zal wel bij de kunst van het los laten en los maken horen.

Op 1 of andere manier vind ik het ook gewoon raar dat je nog met kind bij je moeder woont, tis ook niet zo dat je bijv. 60 uur in de week werkt of werkte de afgelopen jaren.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:59:04 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_78337943
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:54 schreef pinquit het volgende:
ook niet lullig bedoeld, maar mijn relatie met mijn moeder was ook anders toen ik nog 23 was. toen was het slechter dan nu moet ik zeggen, maar liet ik me meer aanleunen en was ik ook meer afhankelijk.
pi_78338014
tis gewoon zó gezellig
pi_78338070
Maargoed, als ik eerlijk ben had ik liever gewoon op mn 26/27e een keer een kind gekregen met mijn droomman natuurlijk, in onze stadsboederij met lama's in de backyard. maargoed sommige dingen gaan niet zoals je het wil
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:04:14 #88
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_78338134
Ik ben op m`n 19e het huis uit gevlucht
Kan het amper aan om die mensen 1x per week te bellen, laat staan om daar langs te gaan
M`n jongste broertje is pas net uit huis, het is daar een gevaarlijke omgeving dus de kinderen kunnen daar niet spelen.
Als ik daar met kind(eren) had moeten wonen zou dat oorlog betekenen ben ik bang

Rewimo! Jullie waren altijd zo close, toch?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_78338210
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:36 schreef moussy het volgende:
[..]

Ik had als moeder al lang gevraagd of het niet eens tijd was om op eigen benen te gaan staan, studeren kan je toch ook als je op je zelf woont.
Dat studeren enzo lukt hier wel gewoon ja Maar ik kan me Pinq's positie ergens wel indenken. Lief en ik moeten ons wel in wat bochten wringen her en der om het werkbaar te houden. Daar hebben we natuurlijk zelf gekozen, dat wel.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou echt per direct kiezen voor een KDV als ik er nu weer voor stond. Heerlijk, gewoon lekker zakelijk, niks geen gedoe met dingen niet aan durven kaarten en opa en oma die gewoon die rol kunnen houden.
En dat is de reden waarom ik er best van baal dat oma hier nu noodgedwongen af en toe op moet passen. Ik ken haar, onwillekeurig is er toch wat commentaar op mijn manier van opvoeden en dingen doen. En waar het dan fout is gegaan, nou, bij het KDV krijg je geen weerwoord in de zin van 'ach stel je niet zo aan' of 'zit niet zo verschrikkelijk moeilijk te doen' met het risico dat ze zich gepasseerd en beledigt voelen en niet meer willen oppassen

Maar goed al met al ben ik blij met hoe het hier geregeld is, dat wij voor het overgrote gedeelte zélf voor Amélie kunnen zorgen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 12:06:26 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_78338214
Ik ging op mn 20ste met niks het huis uit, nooit spijt van gehad, alleen maar van gegroeid.
pi_78338321
Als mijn moeder maar 1 keer had gezegd "stel je niet zo aan" of "doe niet zo moeilijk" nah-ah! hierrrr dat kind!

hier is nog eerder andersom
pi_78338335
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:47 schreef pinquit het volgende:
Ik denk echt dat je moet doen wat voor jullie het beste uitkomt en waar jullie zich het beste bij voelen. Dat veel mensen het anders zouden doen? Ah, veel mensen zijn het ook niet eens met de manier waarop mijn man en ik sommige zaken aanpakken, maar dat is toch onze zaak?
Ik zou het zelf ook niet op die manier willen regelen als jullie dat hebben gedaan, maar als jullie zich er goed bij voelen is dat toch oké? Niet te veel van aantrekken wat andere mensen zeggen/denken. Je kan het toch nooit goed doen voor iedereen
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:10:37 #93
3142 m@x
pi_78338355
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:41 schreef pinquit het volgende:
Het was niet bedoeld als spiegel. Ik zeg alleen dat ik het niet zo zou willen. En om eerlijk te zijn sluit ik me aan bij Moussy. Als ik je moeder was geweest had ik je een schop onder je kont gegeven en gezegd dat je een keus moest maken als je bij mij in huis zou willen blijven wonen: of een studie volgen of een fulltime baan zoeken. Er zijn zat alleenstaande, jonge moeders die het zelf moeten rooien, wat maakt dat jij dat niet kan? Maar ik ben je moeder niet he
pi_78338427
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik denk echt dat je moet doen wat voor jullie het beste uitkomt en waar jullie zich het beste bij voelen. Dat veel mensen het anders zouden doen? Ah, veel mensen zijn het ook niet eens met de manier waarop mijn man en ik sommige zaken aanpakken, maar dat is toch onze zaak?
Ik zou het zelf ook niet op die manier willen regelen als jullie dat hebben gedaan, maar als jullie zich er goed bij voelen is dat toch oké? Niet te veel van aantrekken wat andere mensen zeggen/denken. Je kan het toch nooit goed doen voor iedereen
ik weet het maar toch krijg ik de neiging om me te verdedigen, zeker als het hele bankje ineens whoppaaaa heel iets anders vindt en je gelijk een gek beschouwt
En als ik hier lees over andere ouders kan ik het heel goed begrijpen, die reacties
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 12:12:56 #95
13151 crew  Rewimo
pi_78338429
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Rewimo! Jullie waren altijd zo close, toch?
Ja, best wel. Maar ja, haar beslissing, 't komt niet van mij af. Als ze wil kan ze contact opnemen wat mij betreft. Met Christans verjaardag heeft ze hem gebeld en geld gestuurd voor een cadeau, vond ik prima. Ik heb hem met haar verjaardag ook een kaart laten sturen. Verder niks meer gehoord.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 12:15:21 #96
43556 miss_dynastie
pi_78338513
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:06 schreef moussy het volgende:
Ik ging op mn 20ste met niks het huis uit, nooit spijt van gehad, alleen maar van gegroeid.
Ik heb ook helemaal nergens spijt van, maar toch, het was wel leuk geweest, iets van steun vanuit het ouderlijk huis... een soort gulden middenweg, zeg maar. Maar ja, 't is niet anders .
pi_78338553
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef m@x het volgende:

[..]

Het was niet bedoeld als spiegel. Ik zeg alleen dat ik het niet zo zou willen. En om eerlijk te zijn sluit ik me aan bij Moussy. Als ik je moeder was geweest had ik je een schop onder je kont gegeven en gezegd dat je een keus moest maken als je bij mij in huis zou willen blijven wonen: of een studie volgen of een fulltime baan zoeken. Er zijn zat alleenstaande, jonge moeders die het zelf moeten rooien, wat maakt dat jij dat niet kan? Maar ik ben je moeder niet he
Ik weet idd dat heel veel moeders zo zouden reageren collega's van mijn moeder zitten haar ook vaak met grote ogen aan te kijken als ze verteld hoe goed het op deze manier gaat
En de reden dat ik het zelf niet zo kan (dus; een huurhuisje + fulltime baan bij de hema ofzo) omdat ik dat gewoon niet WIL! en als mijn moeder het daar niet mee eens was geweest had ik dikke pech gehad, maar ik heb geluk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 12:17:29 #98
13151 crew  Rewimo
pi_78338581
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb ook helemaal nergens spijt van, maar toch, het was wel leuk geweest, iets van steun vanuit het ouderlijk huis... een soort gulden middenweg, zeg maar. Maar ja, 't is niet anders .
Jouw moeder is ook een tikkie... eh apart, zal ik maar zeggen
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2010 @ 12:19:16 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_78338645
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:16 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik weet idd dat heel veel moeders zo zouden reageren collega's van mijn moeder zitten haar ook vaak met grote ogen aan te kijken als ze verteld hoe goed het op deze manier gaat
En de reden dat ik het zelf niet zo wil (dus; een huurhuisje + fulltime baan bij de hema ofzo) omdat ik dat gewoon niet WIL! en als mijn moeder het daar niet mee eens was geweest had ik dikke pech gehad, maar ik heb geluk!
Bij mij hád je niet eens wat te willen

Je hebt geluk met je moeder, misschien is ze zelf wel bang voor empty nest gevoelens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')