Nee niets daarvanquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
Damn... ik was het wel. Ik dacht dat Tico het was.
Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoopquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:44 schreef pinquit het volgende:
'wij' hebben dit huis gekocht voor 90.000 guldenen t is nu 275.000 waard
Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ben jij mede eigenaar Pinq?
De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken ook best wat mensen die dat hebben, maar die hebben tussentijds de hypotheek vrolijk een paar keer opgehoogd - en dat geld dus lang niet altijd in het huis gestoken- en die hebben nu echt wel een probleem bij verkoop. Maar gezien je vrolijke smiley is dat bij jullie vast niet het geval
![]()
Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:53 schreef pinquit het volgende:
zomaar anderen de schuld geven
![]()
[..]
Nee, maar als (oh ik heb de afloop van dag huisgedoe nog niet verteld, ga ik zo doen) mijn moeder mn vader uitgekocht heeft wil ze het huis graag op mijn naam laten zetten, dus dan ben ik de eigenaar
Nou, eh, gewoon, leuk leven zeg maar. Autootje, startkapitaaltje voor eigen bedrijf, vakanties, heb echt een hoop onzin voorbij horen komen. Vroegah hoefde je het geld niet per se in het huis te stoppen om voor hypotheekrenteaftrek in aanmerking te komen, dus sommigen hebben het er echt van genomen. En nu mopperenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef pinquit het volgende:
[..]
De hypotheek verhoogd? met welke reden dan?
hier is vanaf begin tot eind alles in de verbouwingalleen nog dubbel glas en het is weer helemaal perfect
jee, wat ergquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:57 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben de hyp niet verhoogd maar moesteb wel een keer veranderen van hypotheek omdat die lamlul van een financieel adviseur ons flink genaaid had. Dat grapje kost ons nu 200 per maand meer.
Behoorlijk!quote:
ja dat kost geld idd. ik weet ook niet precies hoe en waarom, ze heeft het me verteld, maar het is me ontschoten geloof ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat kost toch ook wel centjes? Valt dat niet onder die schenkingsregeling?
En je kunt je hypotheek niet oversluiten?quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkochtMaargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan
Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit![]()
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoormaar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo
)
En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erinalles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder
) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer![]()
![]()
)
Rentevasr periode loopt voorlopig nog niet af helaas.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je kunt je hypotheek niet oversluiten?
Het loont om te shoppen... zeker als je rentevaste periode afloopt.
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
Goed, het huis dat ik een maandje geleden postte was al verkochtMaargoed, toen het enthousiasme na dat nieuws gezakt was, ben ik eigenlijk toch wel blij dat we hier niet weggaan
Na een avondje huizen kijken is mijn moeder weer helemaal verliefd geworden op ons eigen huis, want dat ziet er vergeleken met wat er te koop staat zó perfect uit![]()
Dus het plan voor nu is: Mijn paps uitkopen (moet over 2 jaar officieel geloof ik) Van het geld dat mijn vader ontvangt kan hij mijn broer helpen een huis te kopen (is hij eindelijk weg! niet dat ik niet van hem houd hoormaar het geeft een hoop beperkingen gewoon. en hij wordt 28 dit jaar enzo
)
En we gaan dit huis helemaal mooi maken, schoonheidsfoutjes eruit, nieuwe keuken erinalles een beetje ook naar mijn smaak (die verschilt jammer genoeg nogal met die van mn moeder
) mn slaapkamer weer mijn slaapkamer/werkkamer maken, max krijgt de kamer van mn broer enz enz enz.
vervolgens wil mijn moeder dus dat het huis op mijn naam staat (maar moet nog even vragen waarom ookalweer![]()
![]()
)
Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:02 schreef pinquit het volgende:
)
ik zou er niet aan moeten denken iddquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:
[..]
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
hij wil dat geld niet eensquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wil je paps dat ook? Ik kan me ook voorstellen dat hij er lekker zelf van wil genieten?
Het zou ook niets voor mij zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik zou er niet aan moeten denken idd
(en dan ben ik echt een moederskindje)
Oh wat ideaal dan. Wij zitten hier in een compleet tegenovergestelde situatie, dus het is voor mij altijd wel bijzonder om te horen hoe dat dan bij anderen gaatquote:
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezitquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:06 schreef m@x het volgende:
[..]
Maar wil je dan eeuwig met je moeder in één huis blijven wonen? Mijn moeder is een schat maar ik was op gegeven moment toch wel erg toe aan een eigen plek, betaald van mijn eigen geld, ingericht met mijn eigen spullen.
ah ok. dat wisten we nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Pinq, op jouw naam zetten kan niet zomaar, je hebt dan met schenkingsrecht te maken. Dat kan je een hoop geld kosten.
hm ja, maar zonder kind had ik hier ook nog gewoondquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
jij woont er toch ook? Met kind....
ok dat gaat m niet worden danquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:16 schreef Ticootje het volgende:
pinq, ik gok dat het geintje met het huis op jouw naam zetten (dus een schenking van bijna 3 ton) jullie meer dan 40.000 euro gaat kosten...
Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelfquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezit![]()
Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
Jep.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:19 schreef m@x het volgende:
[..]
Voor jou wel, maar denkt je moeder er ook zo over? Kai mag later best met zijn kind bij me in komen wonen maar hij zal er toch echt zelf voor moeten zorgen. Af en toe een keertje oppassen is prima, maar het blijft zijn kind en zijn verantwoordelijkheid en ik zal zeker niet structureel voor oppas gaan spelen. Doordeweeks oppassen en in de weekenden werken. Dag tijd voor jezelf
Of zoals mijn ma altijd zegt: "jullie willen kinderen, ik ben stapel op mijn kleinkinderen, maar ik heb ze niet persé gewild".quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Mijn moeder heeft lang van te voren gezegd dat ze geen oppas oma wilt zijn. Dus geen vaste oppasdagen wilt hebben. Ik kan haar altijd vragen of ze op Jen wilt passen, maar ze heeft zelf ook nog een leven.
Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheidquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Als je moeder dan huur aan jou betaald kan het vast gewoon Pinq. Wel fijn dat je dit dan zo krijgt van je moeder. Een ding waar ik nog aan dacht. Stel dat je een relatie krijgt en gaat samenwonen.. Dan moet je moeder dan verhuizen?
Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn moeder zit dus 1 dag per week op de fiets om in alle vroegte op mijn nichtje te gaan passen... M'n zusje begint vroeg en dan zorgt ze dat ze al voor 7 uur daar is. Hebben wij express niet voor gekozen. Opa's en oma's zijn voor de leuke dingen, niet voor de opvoeding en al helemaal niet zo. (En straks komt daar nummer 2 bij, ben benieuwd hoe het dan gaat...)
Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:32 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hierom hebben we zolang gewacht met beslissingen maken. Ik ben nu zover dat ik er niet meer op ga wachten tot ik een relatie krijg, anders zitten we nog 10 jaar in onzekerheid![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval me heel goed laten adviseren door een professional, want aan schenking van een huis zitten haken en ogen. Daarnaast kan die ook komen met ideeen om het woonrecht van je moeder veilig te stellen.
Ik had als moeder al lang gevraagd of het niet eens tijd was om op eigen benen te gaan staan, studeren kan je toch ook als je op je zelf woont.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja, ik wil studeren en dat duurt nog zo'n jaar of 8 als alles meezit![]()
Het is voor mij heel handig dat ik nooit oppas hoef te regelen door de week, en ik werk straks doordeweeks en mijn moeder werkt in het weekend.
Ik wil best graag een eigen huis, maar het gaat er gewoon niet inzitten als ik niet nu fulltime ga werken, dus voor mij heeft het nu alleen maar voordelen.
Het is geen kwestie van niet willen denk ik hoor. Maar ze laat er ook vakanties of andere dingen voor schieten en planned er dus omheen. Da's een afhankelijkheid die ik niet graag daar zou willen neerleggen maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:33 schreef pinquit het volgende:
[..]
Als je moeder dit niet wil waarom zegt ze het dan niet????
Ik merk dus ook gewoon dat mijn moeder door mijn nichtje word gezien als mede-opvoeder. En dat wil ik dus gewoon niet. Wij zijn de opvoeders, opa en oma mogen d'r verpesten tijdens logeerpartijtjes enzoquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:38 schreef m@x het volgende:
Ik ga hierin echt mee met Jarno. Mijn moeder heeft toen Kai heel klein was 1 dag per week opgepast omdat we gewoonweg geen plek op de opvang voor die dag rondkregen. Zelf vond ze dat totaal geen probleem, maar ik dus wel. Een oma is idd voor de leuke dingen en niet om als een soort moeder voor een kind te zorgen. Althans, in mijn ogen in ieder geval niet.
Ik snap die belofte van je moeder wel en ik vind het heel nobel dat ze dat beloofd. Ik zou mezelf alleen niet zo afhankelijk op willen stellen van mijn eigen moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |