Ik dacht dat het rond 10:00 uur begon, in de ochtend.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:14 schreef APK het volgende:
Gaat dit weer nachtrust kosten of komt het op een voor ons normaal tijdstip?
Da's beter.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef Szura het volgende:
23 februari 11:00 20:00 10000 m
11:00 in Vancouver, 20:00 hier dus (van wiki)
Ik denk dat die Koreaan het 'ons' nog bestwel lastig gaat maken. De 10.000 schijnt zijn beste afstand te zijn...quote:
Hangt er wel vanaf hoe vaak ze gaan dweilen uiteraard (en of dat allemaal probleemloos verlooptquote:Op maandag 22 februari 2010 15:21 schreef franklop het volgende:
Zijn volgens mij maar 8 ritten, dus wordt niet zo laat gelukkig
Alleen van der Kieft. Als die de vorm haalt die hij dit seizoen gehaald heeft, kan hij ook in de top 5 eindigen denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:25 schreef Felixa het volgende:
Wie doen er nog meer mee voor Nederland buiten Kramer en De Jong?
V.d. Kieft volgens mij en wie dan nog?
Vanavond zul je niet veel schaatsers zienquote:Op maandag 22 februari 2010 15:28 schreef Desunoto het volgende:
10.000m is wel de saaiste afstand.
Kwestie van met 1 oog kijken en pas als ze nog 1000m moeten echt gaan kijken en dat herhalen.![]()
Maar tvp, ga wel met een oogje kijken vanavond morgen.
Ik had hem al geeditquote:Op maandag 22 februari 2010 15:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Vanavond zul je niet veel schaatsers zien
Dat zou geniaal zijn maar ik verwacht het nietquote:Op maandag 22 februari 2010 15:36 schreef golfer het volgende:
Goud, zilver en brons is mogelijk met Kramer, De Jong en Van der Kieft.
We worden natuurlijk een beetje overmoedig na al het succes van afgelopen weekend.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:37 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat zou geniaal zijn maar ik verwacht het niet
Samen met de 1500 de mooiste afstand van het toernooi.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:40 schreef Dos37 het volgende:
Dit ga ik met een half oog volgen 13 minuten schaatsen kijken aan één stuk is niet te doen
De 1500 en 5k van Bokko waren gewoon goed. Hij valt me mee dit toernooi, had er weinig van verwacht.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:42 schreef Szura het volgende:
Ben trouwens benieuwd of Bokko het weer heeft nadat ie nu een medaille heeft gepakt.
Eensquote:Op maandag 22 februari 2010 15:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Samen met de 1500 de mooiste afstand van het toernooi.
Het staat op het wedstrijdschema op de site van de NOS ingepland tot 23.30u.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:40 schreef mr_t88 het volgende:
Hoelaat zal het ongeveer afgelopen zijn? Uurtje of 22.30 ofzo?
Wordt een mooi gevecht!
En de 10.000 is alles behalve saai!
Zal wel inclusief huldiging en nababbelen zijnquote:Op maandag 22 februari 2010 15:45 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het staat op het wedstrijdschema op de site van de NOS ingepland tot 23.30u.
AnnetteGerrit: Nu...aan de cola, patat en chicken wings :-)quote:Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Strani het volgende:
Ik heb me er vannacht maar eens toe gemotiveerd om een twitter lijst te maken met de belangrijkste schaatsers: http://twitter.com/schaatswereld/schaatsers
Ik denk dat ik ze nu allemaal wel heb (degenen die Twitter hebben) maar als jullie nog meer goeie toevoegingen hebben hoor ik ze graag.Meesten zijn Nederlands, maar ook een paar Amerikanen, Canadezen, Zweden en Noren (Hege!). Google Translate doet het prima met Noors.
Wat de 10k betreft: Veel druk op Kramer maar deze zou hij toch iets makkelijker moeten kunnen winnen dan de 5? Zeker gezien hij misschien al wat meer ontspannen is nu?
En later gaat ze nog lullen smullenquote:Op maandag 22 februari 2010 16:11 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
AnnetteGerrit: Nu...aan de cola, patat en chicken wings :-)
AnnetteGerrit: Als klap op de vuurpijl nog een overheerlijk toetje. Warme brownie met ijs en slagroom...genieten!
Ze neemt het er wel van.
Is d'r vriendje er ook? Of neukt ze nog steeds het hele schaatsteam?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:14 schreef Szura het volgende:
[..]
En later gaat ze nog lullen smullen
Vriendje? Het is toch de grootste slet van schaatslandquote:Op maandag 22 februari 2010 16:15 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Is d'r vriendje er ook? Of neukt ze nog steeds het hele schaatsteam?
Heeft ze wel verdiend toch!quote:Op maandag 22 februari 2010 16:14 schreef Szura het volgende:
[..]
En later gaat ze nog lullen smullen
Zou niet zo goed zijn voor de 10 km als Olympisch onderdeel. Volgens mij zingt het af en toe rond dat men de 10 km wil schrappen als Olympisch onderdeel doordat het alleen maar Nederland, Nederland, Nederland, Noorwegen, Nederland, Nederland, Nederland, etc die wint.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:36 schreef golfer het volgende:
Goud, zilver en brons is mogelijk met Kramer, De Jong en Van der Kieft.
Tja, dan kan je net zo goed Basketbal weghalen bij de zomerspelen omdat de VS daar toch goud behoort te winnen. Dat één land ergens echt op domineert is geen goede reden om de sport uit de Olympische Spelen te gooien, vind ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zou niet zo goed zijn voor de 10 km als Olympisch onderdeel. Volgens mij zingt het af en toe rond dat men de 10 km wil schrappen als Olympisch onderdeel doordat het alleen maar Nederland, Nederland, Nederland, Noorwegen, Nederland, Nederland, Nederland, etc die wint.![]()
Neemt niet weg dat een 1,2,3'tje weer de discussie op zal doen laaien. Als één land vaak wint dan is dat natuurlijk heel wat anders dan als het hele podium vol staat met bijvoorbeeld Nederlanders. Ik vind het zelf ook onzin, maar die discussie is er wel.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n onzin eigenlijk he... omdat één land er goed in is is het in een keer geen courant nummer meer... wat denk je van het rodelen en bobsleeën bijvoorbeeld waarbij Duitsland zo overheersend is... als we daar naar gaan kijken zijn er wel meer onderdelen niet meer courant.
Wat dat betreft zou een podiumplaats van een Koreaan niet slecht uitkomen inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zou niet zo goed zijn voor de 10 km als Olympisch onderdeel. Volgens mij zingt het af en toe rond dat men de 10 km wil schrappen als Olympisch onderdeel doordat het alleen maar Nederland, Nederland, Nederland, Noorwegen, Nederland, Nederland, Nederland, etc die wint.![]()
21.50 denk ik.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:16 schreef tennisboy het volgende:
KRamer schaats morgen zozo in 1 van de laatste 2 ritten.
Hoelaat zal Kramer moeten schaatsen als hij in de 1 na laatste rit schaats?
Rond 22.15 ofzo?
Ach, dat geldt ook voor een hoop andere onderdelen of zelfs complete sporten hier op de Spelen.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:
Als je z'n grafiek bekijkt op DESG http://www.speedskatingnews.info/?page_id=814&skater=7221 zie je dat hij de laatste 2 jaar steeds sneller is gaan schaatsen op de 10km. Niemand wanneer bij hem de rek eruit is, hijzelf denk ik nog het minst.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:26 schreef marcodej het volgende:
[..]
Alleen van der Kieft. Als die de vorm haalt die hij dit seizoen gehaald heeft, kan hij ook in de top 5 eindigen denk ik.
Ik ben een beetje bang geworden van Lee. Ik denk dat hij het zelfs Kramer moeilijk kan maken.quote:
Ik ookquote:Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef Shoombak het volgende:
Ik gok dat het om het goud toch tussen de Jong en Kramer zal gaan.
Schei toch uitquote:Op maandag 22 februari 2010 18:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang geworden van Lee. Ik denk dat hij het zelfs Kramer moeilijk kan maken.
Maar normaal gesproken, als Kramer de laatste rit heeft, dan zal hij berekenend naar goud rijden.
Ik voorspel goud en brons.
Sowieso.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:16 schreef tennisboy het volgende:
KRamer schaats morgen zozo in 1 van de laatste 2 ritten.
Erg leuk, maar de NOS heeft dit ook al gedaan.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Strani het volgende:
Ik heb me er vannacht maar eens toe gemotiveerd om een twitter lijst te maken met de belangrijkste schaatsers: http://twitter.com/schaatswereld/schaatsers
Ik denk dat ik ze nu allemaal wel heb (degenen die Twitter hebben) maar als jullie nog meer goeie toevoegingen hebben hoor ik ze graag.Meesten zijn Nederlands, maar ook een paar Amerikanen, Canadezen, Zweden en Noren (Hege!). Google Translate doet het prima met Noors.
Oh, nou ja er zullen nog wel meer lijsten zijn. Verschil is wel dat ik meer flexibiliteit heb dan de NOS..ik bedoel de NOS zal geen verzoekjes inwilligen om bepaalde schaatsers op de lijst te zetten.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Sowieso.
En De Jong zit ook in 1 van de laatste 2 ritten. En ze komen niet tegen elkaar in actie.
[..]
Erg leuk, maar de NOS heeft dit ook al gedaan.
Nederlandse Olympiagangers: http://nos.nl/os2010/twitter/
Nationale en internationale schaatsers: http://schaatsen.nos.nl/twitter
Uiteraard heb je meer flexibiliteit wanneer je het zelf doet. Je ka echter wel de NOS verzoeken om een account op te nemen, zoals bovenaan het schaatsersoverzicht ook te lezen valt.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, nou ja er zullen nog wel meer lijsten zijn. Verschil is wel dat ik meer flexibiliteit heb dan de NOS..ik bedoel de NOS zal geen verzoekjes inwilligen om bepaalde schaatsers op de lijst te zetten.
Die ijsbaan daar is niet echt goed te noemen en bovendien ligt de baan niet hoog, dus ik denk dat WR wat overdreven is.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:58 schreef Montov het volgende:
De kans dat Kramer in de laatste rit start is 50%. Als hij in de laatste rit komt acht ik hem onverslaanbaar. In de eennalaatste rit wordt het interessant. Met goede omstandigheden zou hij nog wel eens in de buurt van of onder het WR kunnen komen.
Ik neem aan dat je het OR bedoelt? Het WR van 12:41 lijkt me echt wel uitgesloten.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:58 schreef Montov het volgende:
De kans dat Kramer in de laatste rit start is 50%. Als hij in de laatste rit komt acht ik hem onverslaanbaar. In de eennalaatste rit wordt het interessant. Met goede omstandigheden zou hij nog wel eens in de buurt van of onder het WR kunnen komen.
Ik denk het niet. 12:40 is zeker niet onmogelijk als de luchtdruk een stuk lager is dan vorige week.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die ijsbaan daar is niet echt goed te noemen en bovendien ligt de baan niet hoog, dus ik denk dat WR wat overdreven is.
Inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:12 schreef marcodej het volgende:
Het WR van 12:41 lijkt me echt wel uitgesloten.
ON-MO-GE-LIJK... Het ijs is daar veel te zwaar voor. Bovendien is het een laagland baan.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik denk het niet. 12:40 is zeker niet onmogelijk als de luchtdruk een stuk lager is dan vorige week.
Verwachten is een groot woord. Ik denk dat het best in de buurt kan komen, en wanneer je in de buurt kan komen is het niet onmogelijk om het te verbeteren. Qua kwaliteit van het ijs hebben ze het nu wel in orde, maar alles is afhankelijk van de luchtdruk. Ik zie ergens dat het 1020 hPa is, wat niet ideaal is.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:26 schreef Szura het volgende:
WR verwachten wtf
Dat is me toch iets te zot
This event is scheduled to start on: Feb. 23, 11:00 AM PSTquote:Op maandag 22 februari 2010 21:27 schreef Montov het volgende:
Weet iemand hoe laat de loting gedaan wordt?
Daar staat nets over de loting. Het is een dag vantevoren, maar is het altijd precies 24 uur vantevoren?quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
This event is scheduled to start on: Feb. 23, 11:00 AM PST
Voor de echte stayers kan je 20 seconden rekenen, en de omstandigheden voor de 5k waren volgens mij zwaarder dan nu.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:36 schreef marcodej het volgende:
De vuistregel van tweemaal de 5000 + 30 seconden zou duiden op een tijd van 12:58.
Voor de superstayers reken je dan weer 0-10 seconden. Maar die kwamen zowat niet in actie op de 5km.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:01 schreef Montov het volgende:
[..]
Voor de echte stayers kan je 20 seconden rekenen, en de omstandigheden voor de 5k waren volgens mij zwaarder dan nu.
6:12 * 2 + 20 = 12:44
quote:
Nee, maar Radke deed wel mee aan de 3km eerder deze week.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor de superstayers reken je dan weer 0-10 seconden. Maar die kwamen zowat niet in actie op de 5km.
Morgen om 11 uur wordt voor Vancouver een luchtdruk van 1012 hPa voorspeld. Niet dermate laag dat je daar wat van kan verwachten.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:32 schreef Montov het volgende:
Ik zie ergens dat het 1020 hPa is, wat niet ideaal is.
Dat zie ik niet gebeuren, maar twee medailles lijkt me goed mogelijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Ik verwacht een geheel Nederlands podium. Ik zet hoog in, maar ik denk écht dat het mogelijk is.
Kramer kan echt wel 1500s rijden. Hij heeft de snelheid en de inhoud. Hij is er alleen niet op gefocust/getraind.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:23 schreef Remzz het volgende:
Mooie aan de 1500 meter van Kramer was, dat je ziet dat Kramer eigenlijk een echte stayer is en dus geen 1500 meters kan rijden. Ik ben zelf niet echt bang van die Koreaan.
quote:'Seung-Hoon Lee grootste concurrent Kramer' VANCOUVER - Sven Kramer verloor al jaren geen wedstrijd meer op de 10 kilometer. Niets lijkt de Nederlandse schaatser dinsdag van zijn tweede gouden olympische medaille af te kunnen houden. Al volgen de verrassingen elkaar in rap tempo op bij de Winterspelen.
Tae-Bum Mo, Sang-Hwa Lee, Mark Tuitert en Ireen Wüst: stuk voor stuk onverwachte olympische kampioenen. In de ogen van oud-schaatsers Bart Veldkamp en Martin Hersman zijn er dinsdag drie schaatsers die het Kramer lastig kunnen maken.
Volgens de huidige televisieanalytici is Seung-Hoon Lee de belangrijkste concurrent. De Zuid-Koreaan begon dit seizoen pas als langebaanschaatser en verraste met de tweede plek, achter Kramer, op de 5 kilometer. „We hebben al zijn trainingen hier gezien”, aldus Hersman. „Wat hij op de 10 kilometer presteert is indrukwekkend. Hij is als een van de weinigen in staat tot een tempoversnelling in het slot van de race.” Een voordeel voor Kramer is volgens Hersman dat hij pas na Lee de baan op hoeft.
Ook Veldkamp is onder de indruk van Lee. „Hij wordt elke training beter. Hij kan bovendien onbevangen rijden, heeft niets te verliezen.” Hersman en Veldkamp houden verder rekening met Bob de Jong en de Noor Havard Bokko. De Jong eindigde op de 5 kilometer naast het podium, maar dat hoeft volgens Hersman niets te betekenen. „Ik had het idee dat hij in zijn hoofd al met dinsdag bezig was. De 10 kilometer, daar draait het voor hem om. Na het brons voor Bokko op de 1500 meter is er bij hem ook een last van zijn schouders gevallen.” Veldkamp: „Er zijn aardig wat ingrediënten voor een mooie wedstrijd.”
Erben Wennemars, oud-ploeggenoot van Kramer, weet zeker dat Nederland na dinsdag op vier gouden schaatsmedailles staat. „Een Nederlander wint de 10 kilometer.” De voormalig wereldkampioen sprint denkt dat een verrassing niet snel is te verwachten. „Het gaat dinsdag om fysiek vermogen, dat is anders dan bij een kortere afstand. Ik heb geen idee hoe die Koreaan zich op de 10 kilometer houdt.”
20.00uquote:Op dinsdag 23 februari 2010 03:01 schreef McReal het volgende:
ben net thuis van werk hoe laat begint dat dinsdag avond ?
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 02:17 schreef jmac het volgende:
Superloting! Kramer als laatste
"In rit 5 komt van der Kieft in actie tegen Lee waarna in Rit 7 Bob de Jong het zal opnemen tegen Bokko. De laatste en mooiste rit zal rit 8 worden waarin Sven Kramer het moet opnemen tegen Skobrev. Hij kan zijn rit dus afmeten op de concurrentie!"
[/url].
In de slipstream van de zamboni?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef OlivierV het volgende:
Die koreaan net na de dweil... Kan gevaarlijk worden
Ok, dan valt dat gelukkig meequote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:30 schreef Books het volgende:
Na rit drie en zes komt er een dweil dus dat is positief. Ik denk alleen dat 12.53.39 een beetje te snel is met dit ijs.
En dan een geweldige voorspelling van Wieteke Cramer:quote:De afgelopen maanden zocht De Jong een nieuwe manier om Kramer te kunnen verslaan. Zo is hij intensief gaan langlaufen om dichter bij de prestaties van de topfavoriet te kunnen komen. "Al vier jaar denk ik alleen maar aan deze race. Ik zal boven mezelf uit moeten stijgen", aldus De Jong.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)gen_Sven_Kramer.html
Volgens de regels is het uitgesloten dat 2 landgenoten elkaar treffen in een rit, dusquote:De tien kilometer is normaal gesproken voor Sven natuurlijk. Alhoewel... Bob de Jong is niet kansloos. Als hij na Sven mag rijden dan acht ik hem nog wel ergens toe in staat. Maar ergens denk ik dat die twee tegen elkaar gaan loten. Zou mooi zijn.
http://www.leeuwardercour(...)7.ece/Wieteke-Cramer:-,,Bob-de-Jong-is-niet-kansloos''
Moet ik me schamen dat ik die 2 Amerikanen niet ken, volgens mij hebben ze nog nooit in de A-groep gezeten bij de wereldbeker maar ik kan me vergissen hoor..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 04:09 schreef tong80 het volgende:
Loting 10.000 meter heren,dinsdag:
1. Druszkiewicz,Pol - Bedford,VS
2. Kuck,VS - Haugli,Noo
3. Weber,Dui - Christiansen,Noo
4. Hirako,Jap - Roemjantsev,Rus
5. Lee,ZKo - ARJEN V.D.KIEFT
6. Contin,Fra - Fabris,Ita
7. Bøkko,Noo - BOB DE JONG
8. SVEN KRAMER - Skobrev,Rus
Nee, zit nog een rit tussen, toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:24 schreef OlivierV het volgende:
Die koreaan net na de dweil... Kan gevaarlijk worden
quote:“To me, the best skater is the one who wins the 10,000 meters,” Heiden said in an interview with Reuters in Vancouver a day before the opening ceremonies.
“The endurance, the technique, the power, it’s all there. My gold medal in the 10,000 meters is definitely the one I am most proud of. It’s the toughest race, it’s the best race. It was the final race of the 1980 Olympics and I broke the world record. That was something to be really happy about.”
13:20 is zijn PR. En zijn 5km en trainingen laten zien dat hij in bloedvorm is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Waarom tipt iedereen die Lee eigenlijk... heeft hij ooit al een 10km gereden
Daar ben ik wel erg benieuwd naar! Al mag ik hopen dat het wat meer voorstelt dan die techniek van Roger Schneider op de 5k, want dat duurde behoooorlijk lang..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:12 schreef Montov het volgende:
Veldkamp zegt in zijn filmpje met Hersman dat Bedford in de eerste rit een apart schaatstechniek zal gaan laten zien, een korte slag met double-push zoals bij het inline skaten.
Maar 5 man die onder de 13.10 hebben geredenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Als je het zo ziet staan is het ook wel een erg matig deelnemersveld he... wellicht is een 3000m toch wat spectaculairder in de toekomst
Je hebt gelijk wat betreft 'wat spectaculairder', gezien de 3km topics hier op FOK!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Als je het zo ziet staan is het ook wel een erg matig deelnemersveld he... wellicht is een 3000m toch wat spectaculairder in de toekomst
Nauwelijks, daarom wordt-ie ook juist getipt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wat betreft 'wat spectaculairder', gezien de 3km topics hier op FOK!.
Alsjeblieft niet zeg. Een 3000m is een enorm flauwe afstand, daar is niks bijzonders aan. Het is van alles net niks. De specialisten van de lange adem vallen dan volledig buiten de boot.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee maar serieus, daar zit meer muziek in denk ik dan in een 10km... en wellicht kun je dan ook een allround-toernooi invoeren op de Spelen over 500, 1500, 3000 en 5000m....
Misschien daarom juistquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Dat zeg ik.quote:
quote:Bob de Jong has lived for Tuesday's race for four years, eager to defend the title he surprisingly won at the 2006 Torino Games. Instead of sticking with the team in Vancouver, he does things alone and very much his own way.
Rather than training counterclockwise like all skaters do, he waited until the oval was for him alone Monday and started skating several laps in the other direction. He did exactly the same four years ago in Torino during his last training -- and he came away with gold the day after.
Hij heeft al even een 10 kilometer voluit gereden of zo?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef marcodej het volgende:
Volgens Hersman en Veldkamp laat Lee hele goede dingen zien tijdens trainingen (slotrondjes in de 27 in de wedstrijdbaan) en krijgt Kramer het absoluut niet kado.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:36 schreef DeeBee het volgende:
Alsof Kramer daar niet even wat rondjes 27 kan gaan rijden...pff...
quote:Maar Kramer is de favoriet. Sinds 2007 geen tien kilometer meer verloren. Of hij zich zorgen maakte over de tien na deze 1500 meter. "Nee joh," zei Kramer. "Beginnen met een rondje 26 en dan allemaal 29'ers rijden."
http://www.nusport.nl/van(...)dje-sven-kramer.html
Inderdaad, Kramer zal wel winnen ja, zeker nu hij in de laatste rit start.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij heeft al even een 10 kilometer voluit gereden of zo?
Tuurlijk laat hij wel goede dingen zien en zie ik hem als concurrent, maar wat een vage verhalen zijn dit: 'ow nee, hij rijdt rondjes 27?!'
Alsof Kramer daar niet even wat rondjes 27 kan gaan rijden...pff...
Kramer zie ik nog steeds als favoriet, hij heeft nu de uitgangspositie die hij het liefste heeft en al goud op zak, zal heel moeilijk worden om hem te kloppen.
Ik heb een 1,2,3-podium in mijn achterhoofd zitten als reëele optie...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:11 schreef TheArt het volgende:
Niemand houdt rekening met Van der Kieft. Mooi, laat die maar rijden. Zal me niets verbazen mocht hij Lee in het onderlinge duel verslaan en zelfs op het podium terechtkomen.
Als hij zijn niveau haalt is hij zeker podiumkandidaat, volgens Romme is hij iig goed. Het is afwachten hoe hij zich houdt, die hele Spelen zijn allemaal nieuw voor hem. Hij lijkt me erg nuchter, maar je moet maar afwachten of het eruit komt. Bovendien ben ik bang dat hij op dezelfde manier als Bob de Jong in de luren gelegd zal worden door Lee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:11 schreef TheArt het volgende:
Niemand houdt rekening met Van der Kieft. Mooi, laat die maar rijden. Zal me niets verbazen mocht hij Lee in het onderlinge duel verslaan en zelfs op het podium terechtkomen.
Zoals zo vaak met Koreanen: naar alle waarschijnlijkheid gaat hij zsm terug naar het shorttrack. Veel meer geld mee te verdienen. Hij doet alleen maar mee omdat hij zich daar niet voor plaatste. Ja, het zou mooi zijn als hij het langebaanschaatscircuit (scrabblequote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, Kramer zal wel winnen ja, zeker nu hij in de laatste rit start.
Maar de 10km schijnt voor Lee nog een betere afstand te zijn dan de vijf. Ik denk zelf dat hij op de 5000 veel dichter bij Kramer was geeindigd (misschien zelfs gewonnen) als hij wat meer ervaring had gehad. Die laatste rondjes kwamen erg makkelijk, en had het idee dat hij nog wel wat over had.
Het wordt zeker geen walkover voor Kramer. Lee is echt een factor om rekening mee te houden in de toekomst (als hij doorgaat met het langebaanschaatsen).
Ik ook en ik geloof daar ook nog in.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb een 1,2,3-podium in mijn achterhoofd zitten als reëele optie...
staat een paar keer genoemd in dit topic, moet je ff opzoeken dusquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef Ritmo het volgende:
Hoe laat beginnen de races? Ben pas om 21:00 thuis.
20:00quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef Ritmo het volgende:
Hoe laat beginnen de races? Ben pas om 21:00 thuis.
Oeh dat wordt krap. Maar idd, met dweilpauze etc er nog bij moet het wel lukken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
20:00
De belangrijkste ritten zal je dus nog wel kunnen zien.
Dat red je wel, ik verwacht de eerste belangrijke rit pas rond kwart over 9 ofzoquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Oeh dat wordt krap. Maar idd, met dweilpauze etc er nog bij moet het wel lukken.
Expertquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:11 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat red je wel, ik verwacht de eerste belangrijke rit pas rond kwart over 9 ofzo
Liever nietquote:
Nee, dat is waar, maar ik zei het maar even. Ja, ik weet ook niet waarom als ik er nu nog eens aan denk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:22 schreef Tassiepassie het volgende:geeft toch niet ,soms gaat het zo snel dat ik ook een hoop mis
Dat betekent dat Fabris dus verliestquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Contin-Fabris is ook leuk. Die trainen het hele jaar al samen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:30 schreef Tassiepassie het volgende:gelukkig gaan de schaatskampioenen nog sneller, anders waren deze topics er niet eens
Bij mij wordt het nasi. Vaders gaat ook schaatsen kijken en met name de Nederlanders. De rest kan hem niet veel interesseren denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef Tassiepassie het volgende:Ik ga maar eens bami maken en eten en afwassen, dan is er weer een smak tijd voorbij
Juist. En ik geloof er heel hard in, alleen Lee kan denk ik het feestje verpesten. En dan bedoel ik écht verpesten. Dus dat hij eerste wordt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:44 schreef GlenSpey het volgende:
Ook ik ben weer van de partij
Hopen op dat Nederlandse 1-2-3tje
Ik ook wel, alleen vaders niet. Ik ken veel mensen die alleen Nederlanders kijken en bij de anderen de laatste paar rondjes.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:44 schreef Tassiepassie het volgende:
ohhh hahaha ja ik kijk echt alles , ik vind het een heerlijke sport![]()
Nasi is trouwens ook lekker![]()
Nou ik ben wokken
Idd. Contin hanteert vaak de tactiek om op het eind of halverwege een demarrage plaatst, eigenlijk hoe Fabris ook wel vaak een 10km reed. Je zag al dat Skobrev al de tactiek van Fabris op de 1500m had overgenomen, en ook op de 5km in mindere mate.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat betekent dat Fabris dus verliest
Tsja, op de 5km stond hij ook achter de favorieten qua seizoenstijd, maar hij is in vorm en heeft voldoende zelfvertrouwen om er vol voor te gaan. Je weet niet hoe serieus hij was in eerdere races.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:38 schreef Wilskracht het volgende:
Beste Tijden dit jaar 10km
Lee staat pas 20ste op 19 seconden van Skobrev
Bob is niet arrogant ? Poeh, die is toch vervelendquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef Jos_ het volgende:
Eindelijk eens een fatsoenlijke tijd om schaatsen te kijken. Het zou overigens mooi zijn als Bob de Jong of van de Kieft zou winnen, de arrogantie van Kramer staat me een beetje tegen.
kinderen ziek ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:57 schreef Remzz het volgende:
Herbert Dijkstra is naar huis weet iemand waarom? Ze vertelden het net bij Boulevard maar ik zat niet op te letten
die heeft wel 12 minuten nodig voor zn commentaarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:59 schreef MiLalaa het volgende:
PS wie zit er dan naast Hersman ? Erben ?![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:07 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
die heeft wel 12 minuten nodig voor zn commentaar
Snoeks, zoals gewoonlijk?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:59 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
PS wie zit er dan naast Hersman ? Erben ?![]()
oh zit Herbert er sowieso niet? Weet ik veel, dat verschil hoor ik niet.quote:
Ik ookquote:
Ik gok half elf.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:13 schreef Landgeld het volgende:
Iemand al uitgerekend hoelaat Sven moet?
Idem, lekker op de bank met pizza in de oven en biertje bij de hand. Laat maar komen!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:15 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
Ik ookheerlijkkkk onderuit op de bank
![]()
Vannacht nog de korte kúr kunstschaatsen van de vrouwen kijken om 1.30u dus wordt weer veel ijsplezier de komende uren
quote:Van onze speciale verslaggever
Enrico Fabris
Foto: REUTERS
RICHMOND - Enrico Fabris heeft zich vlak voor het begin van de olympische tien kilometer teruggetrokken. Het is nog onduidelijk waarom de Italiaanse schaatser niet aan de start verschijnt.
Lullig voor z'n tegenstander.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:21 schreef Yaku het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)kt_zich_terug__.html
[..]
Geen Fabris...
Smeets heeft er destijds al teruggepaktquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef golfer het volgende:
Ria pakt Smeets nog even op z'n uitspraak uit 1980.
Lijkt me niet, er zal toch wel een reserve zijn? Hoewel die zich dan wel heel snel klaar moet maken..quote:
Ligt het aan mij of is die Heiden verschrikkelijk arrogant? :Squote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:27 schreef Montov het volgende:
Kuck is toegevoegd vanwege de ploegenachtervolging. Hedrick, Davis en Marsicano wilde de 10km niet meer rijden.
Over Bedford een leuk artikel: http://www.mlive.com/spor(...)ows_skating_100.html
Met daarin Heiden:
[..]
Ze had zich moed ingedronken, dus zal wel geen wedstrijd zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:29 schreef Wilskracht het volgende:
Ria Visser 10km gereden?
Zal wel trainingswedstrijd geweest zijn.
Kan geen tijd vinden.
Maar niet hard genoegquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:35 schreef OlivierV het volgende:
Waarom denken jullie dat bøkko geen kans maakt? Die rijdt over het algemeen toch ook best hard op de 10k?
Ik heb de buit al lang binnenquote:
+ fantastisch lekkere dames.quote:
Hege wordt graag op d'r hondjes genomenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:38 schreef Barca het volgende:
Hij heeft wel een lief hondje. (En dan mogen jullie allerlei opmerkingen maken over Hege en hondjes.)
Fabris doet niet mee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:38 schreef horned_reaper het volgende:
Wat denken jullie dat het vanavond gaat worden ?
de Jonge en Kramer zijn zijn wel twee favorieten... maar Skobrev, Bokko en Fabris zijn natuurlijk ook lang niet de minste.
En dan kan Lee natuurlijk ook nog altijd gevaarlijk uit de hoek komen!
Of heb ik dit nu helemaal verkeerd ?
Fabris doet niet meer mee......quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:38 schreef horned_reaper het volgende:
Wat denken jullie dat het vanavond gaat worden ?
de Jonge en Kramer zijn zijn wel twee favorieten... maar Skobrev, Bokko en Fabris zijn natuurlijk ook lang niet de minste.
En dan kan Lee natuurlijk ook nog altijd gevaarlijk uit de hoek komen!
Of heb ik dit nu helemaal verkeerd ?
Contin dus alleenquote:
Zweden kan er ook wat van!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:38 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
+ fantastisch lekkere dames.
Pleequote:
Eens, maar niets gaat op tegen Hege Bokko.quote:
Dat is waarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Eens, maar niets gaat op tegen Hege Bokko.
Fabris zou sowieso geen factor zijn.quote:
Nou, maakt niet veel uit hoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef horned_reaper het volgende:
Fabris vanavond dus niet op de 10km.... voordeel voor NL natuurlijk !
Dat ie die Bokko ook continu Shadow noemtquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef Cee het volgende:
Bah, wat een vies mannetje vind ik die Mueller toch.
Het lijkt alsof ie die gastjes aan het versieren is.
Maakt niks uit. Fabris is geen concurrent op de 10.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef horned_reaper het volgende:
Fabris vanavond dus niet op de 10km.... voordeel voor NL natuurlijk !
Eigenlijk zegt ie Shaddø, da's Noors voor Schatje.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat ie die Bokko ook continu Shadow noemt
Wat een overjarige kansloze hippie
Buiten dat..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Fabris zou sowieso geen factor zijn.
Shaddo Bukkequote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:42 schreef Cee het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt ie Shaddø, da's Noors voor Schatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |