abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78312327
Lekkere domme actie

Zorg juist dat je alle criminelen aanpakt . Discriminatie niet eenzijdig aanpakt etc.

Ik ben dus tegen alleen allochtonen straffen, of mensen beoordelen (zowel positief als negatief) op achtergrond.

Gewoon nuchter en rechtvaardig strafbeleid, ongeacht kleurtje of achtergrond.

Bah CDA, en bah PVDA met hun verschil maken in kleurtjes.

Is er nog een partij die neutraal kan denken qua kleurtjes en achtergrond?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78312387
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:18 schreef paddy het volgende:
Lekkere domme actie

Zorg juist dat je alle criminelen aanpakt . Discriminatie niet eenzijdig aanpakt etc.

Ik ben dus tegen alleen allochtonen straffen, of mensen beoordelen (zowel positief als negatief) op achtergrond.

Bah CDA en bah PVDA met hun verschil maken in kleurtjes.
Daar valt altijd een mouw aan te passen...het is niet voor niets de politiek.
Als ze willen, dan kunnen ze het natuurlijk wel zo aankleden dat ze bijv. straffen op opleidingsniveau of zo...of op postcode...aangezien we officieel kanswijken hebben, kunnen ze daar specifiek beleid op ontwikkelen. Kom je uit die regio, krijg je een andere aanpak etc.

Ziedaar: Een nuchter en rechtvaardig strafbeleid wat niets met een kleurtje of zo te maken heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 februari 2010 @ 18:20:28 #53
3542 Gia
User under construction
pi_78312388
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef desiredbard het volgende:

In Gia's geval als een tiet op een slagroomtaart.

Weg, slagroomtaart!
  maandag 22 februari 2010 @ 18:20:44 #54
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78312397
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar schieten in knieen enzo vind ik zelf wat te ver gaan...
Dat laatste is een persoonlijke mening ja.
Schieten in de knieen, ja dat vind ik een beetje gelul. Zeker omdat de persoon dat niet volledig zal herstellen en er alleen maar meer kosten zullen zijn voor Nederland. WAO etc...

Maar een flink pak slaag, in combinatie met een torenhoge boete en een celstraf (niet zoals de cellen nu zijn), dat zou van mij wel mogen. Uiteraard niet voor iemand die een Twix jat bij de Aldi.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
  maandag 22 februari 2010 @ 18:21:24 #55
3542 Gia
User under construction
pi_78312414
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus, gewoon de politie raak laten schieten op dat tuig wat verhaal komt halen?
Als ze op dat moment een bedreiging vormen voor de politie-agenten, ja, inderdaad.
  maandag 22 februari 2010 @ 18:21:40 #56
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78312428
Het moge duidelijk zijn, CDA en PVV worden dikke vriendjes: http://www.nu.nl/politiek(...)ordon-sanitaire.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78312435
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:20 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dat laatste is een persoonlijke mening ja.
Schieten in de knieen, ja dat vind ik een beetje gelul. Zeker omdat de persoon dat niet volledig zal herstellen en er alleen maar meer kosten zullen zijn voor Nederland. WAO etc...

Maar een flink pak slaag, in combinatie met een torenhoge boete en een celstraf (niet zoals de cellen nu zijn), dat zou van mij wel mogen. Uiteraard niet voor iemand die een Twix jat bij de Aldi.
Lijfstraffen dus? Vind ik te ver gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78312442
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

En het is de vraag in hoeverre je steeds extremere maatregelen wilt nemen als maatschappij om het probleem verder te minimaliseren. Op een gegeven moment worden de methodes om het te bestrijden extremer dan de criminaliteit die je aan wilt pakken.
Precies, op een gegeven moment heb je meer last van de bestrijding dan van criminaliteit.

Ik weet een mooie oplossing, iedere morgen elke auto controleren op de aanwezigheid van drugs en wapens. Wat ons die ontstane file's en verloren tijd schelen, we pakken criminaliteit tenminste aan ! Iedere burger elke maand een staatje laten inleveren waar hij of zij elk uur per dag kan verantwoorden. In de bestrijding van criminaliteit is immers alles geoorloofd.

Dat is ook precies het probleem met mensen die voor een politiestaat zijn, ze denken er zelf niet het slachtoffer van te worden.
pi_78312465
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar schieten in knieen enzo vind ik zelf wat te ver gaan...
Ging dat niet over wanneer mensen die een overheidsfunctie vervulden zich bedreigd voelden? Of was dit knieschieten alleen voorbehouden aan allochtonen? Dacht daar eerder al iets over op tv gezien te hebben.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_78312472
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Even serieus: Er is geen enkel welvarend land waar de criminaliteit volledig onder controle is. Ik zie het als een bijeffect van onze maatschappij.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets aan moet doen, maar een beetje zal het er altijd wel zijn.

En het is de vraag in hoeverre je steeds extremere maatregelen wilt nemen als maatschappij om het probleem verder te minimaliseren. Op een gegeven moment worden de methodes om het te bestrijden extremer dan de criminaliteit die je aan wilt pakken.
Dat ben ik ook zeker met je eens. Een bepaalde mate van criminaliteit houd je altijd. De vraag is inderdaad hoe ver je wilt gaan in een poging om zo'n probleem tegen te gaan. Daarnaast is het de vraag wat wel en wat niet werkt en zijn er nou eenmaal beperkte middelen. Wat mij betreft is een uniforme aanpak nooit echt de beste oplossing. Ik zie bij de pleitbezorgers van dit soort plannen ook altijd een vorm van projectie. "Ik zou met deze maatregelen geen criminele handelingen verrichten, dus het is een effectief plan". Daarbij vergeet men echter dat criminele jongeren een hele andere achtergrond en andere opvattingen hebben. Simpelweg uit gaan wat voor jou als rechtgeaarde burger hypothetisch wel of geen effectieve maatregel zou zijn, lijkt me niet zinvol. Ik heb in dit soort topics al wel vaker gepleit voor een wat meer evidence-based aanpak aangezien er wel internationaal vergelijkende onderzoeken, onderzoeken omtrent invoer van bepaald beleid, etcetera is, maar ik geloof dat LB dat per definitie afdoet omdat wetenschappen als criminologie en sociologie bij voorbaat 'links' zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 22 februari 2010 @ 18:23:48 #61
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78312495
quote:
Lekkere domme actie

Bah CDA, en bah PVDA met hun verschil maken in kleurtjes.

Is er nog een partij die neutraal kan denken qua kleurtjes en achtergrond?
MIsschien wel zo intresssant om een keertje te analyseren waarom men het zoveel over kleurtje en achtergrond heeft.......misschien zijn allochtonen daar zelf voor een deel debet aan ?
  maandag 22 februari 2010 @ 18:23:51 #62
3542 Gia
User under construction
pi_78312496
quote:

Helemaal mee eens. Maar in geval van bedreigde agenten, moet met scherp geschoten worden. Of dat nou op autochtonen of allochtonen is. Denk alleen wel dat het tweede geval vaker voorkomt. Daarom durven ze nu niet op te treden tegen die groep.
pi_78312519
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Ging dat niet over wanneer mensen die een overheidsfunctie vervulden zich bedreigd voelden? Of was dit knieschieten alleen voorbehouden aan allochtonen? Dacht daar eerder al iets over op tv gezien te hebben.
Volgens Wilders moet de politie het recht krijgen om met scherp te schieten op relschoppers in zijn algemeenheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78312521
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef desiredbard het volgende:
Maar inderdaad waarom mag iemand zijn SCHULD aan de samenleving niet terugbetalen met arbeid.
het is goddomme een luxe hotel daar
Tewerkstelling: Zakjesplakken . Roze uniformen aan de ketting kauwgompapiertjes langs de snelweg vandaan halen
De oplossing is heel simpel. Gevangenissen zijn vijfsterren hotels in Nederland. Bejaardentehuizen zijn verkapte gevangenissen waar men op water en brood leeft. De rest kun je zelf wel invullen denk ik.
pi_78312555
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar valt altijd een mouw aan te passen...het is niet voor niets de politiek.
Als ze willen, dan kunnen ze het natuurlijk wel zo aankleden dat ze bijv. straffen op opleidingsniveau of zo...of op postcode...aangezien we officieel kanswijken hebben, kunnen ze daar specifiek beleid op ontwikkelen. Kom je uit die regio, krijg je een andere aanpak etc.

Ziedaar: Een nuchter en rechtvaardig strafbeleid wat niets met een kleurtje of zo te maken heeft.
Ik ben dus tegen verschil maken in straffen. Zo kweek je...ik ben zielig dus ik hoef toch geen straf? Ben je gestoord geweest tijdens je daad? Is er de TBS
pi_78312612
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens Wilders moet de politie het recht krijgen om met scherp te schieten op relschoppers in zijn algemeenheid.
Je vergeet er wat bij te zetten. Wanneer je als politie je bedreigd voelt. Dat was het geheel
pi_78312654
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Je vergeet er wat bij te zetten. Wanneer je als politie je bedreigd voelt. Dat was het geheel
Want dat mag nu namelijk niet.
pi_78312675
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:23 schreef Buzios het volgende:

[..]

MIsschien wel zo intresssant om een keertje te analyseren waarom men het zoveel over kleurtje en achtergrond heeft.......misschien zijn allochtonen daar zelf voor een deel debet aan ?
Ik denk dat dat beeld behoorlijk wordt vertekend door het aloude principe van het wij/zij-denken. Een groep mensen die duidelijk afwijkt van de norm (zoals huidskleur en cultuur) wordt al snel onder de vergrootglas gelegd.
pi_78312686
quote:

[..]

Oh, hier gaat het over relschoppers in zijn algemeen:

http://www.depers.nl/binn(...)eten-bij-rellen.html

Staat niets over dat de politie zich bedreigd voelde of zo.

Bovendien mag de politie al schieten als ze zicht bedreigd voelen, dus dat zou een beetje een vreemd opmerking zijn, niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78312689
quote:

[..]

Dat mag en doet de politie al.
pi_78312700
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want dat mag nu namelijk niet.
Die snap ik niet
pi_78312776
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:30 schreef paddy het volgende:

[..]

Die snap ik niet
Wanneer agenten in het nauw gedreven worden dan mogen ze niet alleen gericht schieten, maar doen ze dit ook.
  maandag 22 februari 2010 @ 18:33:35 #73
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78312782
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:30 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat dat beeld behoorlijk wordt vertekend door het aloude principe van het wij/zij-denken. Een groep mensen die duidelijk afwijkt van de norm (zoals huidskleur en cultuur) wordt al snel onder de vergrootglas gelegd.
Voor een deel heb ik er ook bijgezet. Bij alles, en zeker alles dat vreemd is, wordt eerst het negatieve eruitgehaald, dan pas het positieve bekeken.
Maar je kunt gewoon niet ontkennen dat er een probleem is met b.v. Marokkaanse jongeren. Dat sluit niet uit dat er geen groepen zijn met autochtone of andere groepen allochtone jongeren.
Die schijnheiligheid, daar moet Nederland van af.
  maandag 22 februari 2010 @ 18:33:43 #74
3542 Gia
User under construction
pi_78312789
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, hier gaat het over relschoppers in zijn algemeen:

http://www.depers.nl/binn(...)eten-bij-rellen.html

Staat niets over dat de politie zich bedreigd voelde of zo.

Bovendien mag de politie al schieten als ze zicht bedreigd voelen, dus dat zou een beetje een vreemd opmerking zijn, niet?
In het ene bericht gaat het over het bedreigen van agenten en hier ligt weer de nadruk op het feit dat het niet alleen over allochtonen gaat:
quote:
Wilders zei dat hij niet alleen doelde op Marokkaanse relschoppers, maar dat ook anderen hard moeten worden aangepakt.
pi_78312866
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:33 schreef Buzios het volgende:

[..]

Voor een deel heb ik er ook bijgezet. Bij alles, en zeker alles dat vreemd is, wordt eerst het negatieve eruitgehaald, dan pas het positieve bekeken.
Maar je kunt gewoon niet ontkennen dat er een probleem is met b.v. Marokkaanse jongeren. Dat sluit niet uit dat er geen groepen zijn met autochtone of andere groepen allochtone jongeren.
Die schijnheiligheid, daar moet Nederland van af.
Er is inderdaad een probleem met Marokkaanse jongeren, maar hoe groot is dat probleem in verhouding tot problemen met andere groepen? Rechtvaardigt de omvang van het probleem met Marokkaanse jongeren discriminatie bij criminaliteitsbestrijding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')