Precies, maar je moet wel naar voren brengen wat het ongunstigst klinkt om te kunnen bashen.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:34 schreef Monolith het volgende:
Ondanks dat specifiek allochtone criminelen worden genoemd, zie ik daar in de maatregelen niets van terug.
Er lijkt niet echt sprake te zijn van een specifieke aanpak van allochtone criminelen, maar meer van algemene maatregelen voor criminele jongeren.
quote:Op maandag 22 februari 2010 15:20 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
We straffen al behoorlijk zwaar. Dat is een vooroordeel dat je daar in de mond neemt.
Vind ik ook, we hadden ze 3000 euro moeten geven.quote:De gemeente Gouda heeft Marokkaanse jongeren 2250 euro contant gegeven om een feest te organiseren tijdens de jaarwisseling om ze van de straat te houden. Het gaat om dezelfde jongeren die betrokken waren bij het sneeuwballenincident eind december. Dat zegt de lokale VVD vandaag in De Telegraaf.
En jij bent van mening dat deze lieverdjes door justitie/reclassering zo op het rechte pad worden gehouden dat ze wel een goed CV op hun 30e hebben?quote:Op maandag 22 februari 2010 15:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
En met hun glansrijke CV komen ze ook prima aan de bak.
Dat A misschien niet zou leiden tot C is natuurlijk geen argument voor de claim dat B zou leiden tot C.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
En jij bent van mening dat deze lieverdjes door justitie/reclassering zo op het rechte pad worden gehouden dat ze wel een goed CV op hun 30e hebben?
Alsof een rovend en stelend bestaan geen aanslag pleegt op de maatschappij. Om maar te zwijgen van al de -ogen en -aters die grof geld verdienen aan het "helpen" van deze jongens.
Sober goedkoop regime totdat ze hun hormonen wat beter in bedwang hebben, en wel een verantwoordelijk bestaan aan kunnen.
quote:Op maandag 22 februari 2010 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zal een mooi zooitje worden als we mensen gaan straffen die dit doen.
Lol, wat ?quote:Op maandag 22 februari 2010 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat autochtone jongeren die iets uitvreten direct een taakstraf krijgen, terwijl allochtone jongeren met hetzelfde vergrijp wegkomen. Vooral omdat de politie hier niet tegen op durft te treden uit angst voor represailles.
Omdat voor sommige mensen 'Geert wel ware dingen zegt maar toch een beetje té is'. Nu kunnen ze comfortabel op een gematigde partij stemmen die toch iets wil doen aan 'die vervelende allochtonen'.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:14 schreef Triggershot het volgende:
Als ik dit wil stem ik gewoon op de PVV, waarom zou ik in Geertsnaam dan stemmen op CDA die uit louter opportunisme wat stoerder naar voren wil komen?
Of ze nou niet aan de bak komen vanwege een crimineel verleden, of vanwege een gedwongen opvoeding in een inrichting, maakt voor het resultaat niets uit. Echter hebben in het tweede geval er minder mensen last van.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat A misschien niet zou leiden tot C is natuurlijk geen argument voor de claim dat B zou leiden tot C.
Dat schept natuurlijk wel werkgelegenheid. En omdat we niet iedereen maar ambtenaar willen maken, zou zo'n inrichting best commercieel geleid kunnen worden.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze nou niet aan de bak komen vanwege een crimineel verleden, of vanwege een gedwongen opvoeding in een inrichting, maakt voor het resultaat niets uit. Echter hebben in het tweede geval er minder mensen last van.
Feit is dat er bij rellen bij voetbalwedstrijden hard wordt opgetreden tegen de hooligans, en terecht.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Lol, wat ?
Misschien moet de burger eens gaan beseffen dat criminaliteit niet 100% bestreden kan worden aangezien het een negatief bijeffect is van hoe we onze maatschappij hebben ingericht. Er zal altijd een onderklasse zijn die problemen veroorzaakt, of dat nu Marokkanen zijn of een andere culturele achtergrond. Kijk eens wat verder dan de Nederlandse problemen, het is iets dat wereldwijd in dichtbevolkte gebieden de realiteit is en dat geen enkele politieke stroming heeft weten op te lossen.
Mens, ga toch koken.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in het geval van allochtonen geven we ze eerst maar eens een paar duizend euro's om rellen te voorkomen.
Dus, gewoon de politie raak laten schieten op dat tuig wat verhaal komt halen?quote:Op maandag 22 februari 2010 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Feit is dat er bij rellen bij voetbalwedstrijden hard wordt opgetreden tegen de hooligans, en terecht.
Maar in het geval van allochtonen geven we ze eerst maar eens een paar duizend euro's om rellen te voorkomen. Op plaatsen waar ze niets krijgen voor een leuk feestje gaan ze alsnog rellen, temeer omdat het niet eerlijk is dat ze in Gouda geld krijgen en zij niet, en daarbij gewoon om het rellen. Pak je als politie er enkele op, dan komen de grote broers en neven wel verhaal halen op het bureau met niet al te vriendelijke bewoordingen. En onze 'sterke' arm der wet schijt in zijn broek.
Dat is wel relevant aangezien dat effect wel wordt geclaimd. Zeggen dat een bepaalde maatregel leidt tot een bepaald effect en dan bij kritiek als argument komen met het feit dat een andere maatregel óók niet werkt slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze nou niet aan de bak komen vanwege een crimineel verleden, of vanwege een gedwongen opvoeding in een inrichting, maakt voor het resultaat niets uit. Echter hebben in het tweede geval er minder mensen last van.
Uitstekend idee.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat schept natuurlijk wel werkgelegenheid. En omdat we niet iedereen maar ambtenaar willen maken, zou zo'n inrichting best commercieel geleid kunnen worden.
Dan leveren die mensen ook nog wat op voor de samenleving!
Maar goed, ik denk dus dat het wel werkt, zie boven.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is wel relevant aangezien dat effect wel wordt geclaimd. Zeggen dat een bepaalde maatregel leidt tot een bepaald effect en dan bij kritiek als argument komen met het feit dat een andere maatregel óók niet werkt slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
Ik vind ook dat hun burgerrechten ontnomen moeten worden. Niet meer stemmen enzo.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Uitstekend idee.
Sowieso zijn er leerkrachten nodig en leermeesters voor de oudere jeugd, om een vak te leren.
Degenen die klaar zijn met het leren van hun vak, kunnen, met enkelbandcontrole, te werk gesteld worden. Hun salaris leveren ze uiteraard in. Ze krijgen zakgeld en er wordt voor ze gespaard.
Op hun 23ste mogen ze, met diploma's, geleerd beroep en werkervaring, de maatschappij in.
Gaan ze daarna één keer de fout in, gaan ze meteen terug, maar dan tot hun 30ste.
Ik zie vooral een idealistische schets van hoe zo'n systeem zou moeten functioneren, geen redenen om aan te nemen dat het daadwerkelijk gaat werken.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dus dat het wel werkt, zie boven.
In Gia's geval als een tiet op een slagroomtaart.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar goed, ik denk dus dat het wel werkt, zie boven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Serieus gewoon 8 uur per dag aan het werk net als diegene die ze hebben proberen te naaien en nu hun kost en inwoning bij het staatshotel betalen voor; was het 300 per dag?Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Even serieus: Er is geen enkel welvarend land waar de criminaliteit volledig onder controle is. Ik zie het als een bijeffect van onze maatschappij.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie vooral een idealistische schets van hoe zo'n systeem zou moeten functioneren, geen redenen om aan te nemen dat het daadwerkelijk gaat werken.
Ook geen enkel onwelvarend landje waar de criminaliteit volledig onder controle is.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Even serieus: Er is geen enkel welvarend land waar de criminaliteit volledig onder controle is. Ik zie het als een bijeffect van onze maatschappij.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets aan moet doen, maar een beetje zal het er altijd wel zijn.
En het is de vraag in hoeverre je steeds extremere maatregelen wilt nemen als maatschappij om het probleem verder te minimaliseren. Op een gegeven moment worden de methodes om het te bestrijden extremer dan de criminaliteit die je aan wilt pakken.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Maar schieten in knieen enzo vind ik zelf wat te ver gaan...quote:Op maandag 22 februari 2010 18:15 schreef Buzios het volgende:
[..]
Ook geen enkel onwelvarend landje waar de criminaliteit volledig onder controle is.
En het is geen bijeffect van onze of een maatschappij, het is een onderdeel van de maatschappij.
Je kunt criminaliteit niet uitroeien, daar is het te complex voor.
En het punt dat de methoden van bestrijden groter en extremer zijn dan de misdaad zelf...zover is het nog lang niet in Nederland.
Er mag best nog wel wat bovenop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |