FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Foto's Audi RS5 gelekt!
Annemaandag 22 februari 2010 @ 12:47








quote:
Het uitgelekte beeldmateriaal komt uit de brochure voor de nieuwe über-A5. En daar valt toch één en ander uit af te leiden. Dat de RS5 met drie verschillende zetels en vier types velgen leverbaar wordt bijvoorbeeld. Of dat Audi het model voorziet van een automatisch uitklappende koffervleugel. En natuurlijk heeft het uiterlijk van de bruut evenmin nog geheimen.

Over de specificaties kan enkel gespeculeerd worden. Het ziet er sterk naar uit dat het model alleen leverbaar wordt met een automatische transmissie, vermoedelijk van het DSG-type (met dubbele koppeling). Omdat Audi ook met één oog naar de CO2-uitstoot van het ding zal gekeken hebben, zetten we ons geld in op een V8. De RS5 moet vanzelfsprekend wat potiger zijn dan de RS4 met 420pk en nog een flinke kloof slaan met de dik 350pk sterke S5, maar veilig onder de 580pk van de RS6. Over niet eens twee weken hebben we uitsluitsel.


















DeBassistmaandag 22 februari 2010 @ 12:49
ziet er goed uit
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 12:50
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 12:51
*Komt klaar*
Salatrelmaandag 22 februari 2010 @ 12:52
in juli ben ik jarig. inpakken hoeft niet. een strik is wel leuk.

alvast bedankt
mstxmaandag 22 februari 2010 @ 12:54
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:49 schreef DeBassist het volgende:
ziet er goed uit
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:51 schreef Winner_Taco het volgende:
*Komt klaar*
Wat zij zeggen
Annemaandag 22 februari 2010 @ 12:55
De vleugel, waar ze het over hebben:



De strakke deurpanelen:



Een van de vier soorten velgen:



En nog een plaatje voor de Audi-fappers.

Opa.Bakkebaardmaandag 22 februari 2010 @ 13:02
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 13:03
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs
SiGNemaandag 22 februari 2010 @ 13:03
Ik tel maar 2 velgen, velg 1 en 4 zijn hetzelfde, velg 3 eigenlijk ook alleen is die niet zwart.
Wel mooie kar trouwens
Repeatmaandag 22 februari 2010 @ 13:03
Mooie auto, alhoewel hij wat mij betreft wel wat dikker had gemogen dan de standaard A5.

Wel enorm foute drugsdealervelgen, jammer
Annemaandag 22 februari 2010 @ 13:04
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik tel maar 2 velgen, velg 1 en 4 zijn hetzelfde, velg 3 eigenlijk ook alleen is die niet zwart.
Wel mooie kar trouwens
Scherp.
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 13:05
Ik zie trouwens nergens een afgeplat stuur in de pics.
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 13:12
Naais, maarrehh.. geen station ??

Doet u de mijne maar in matzwart, privacy glass, met de linkse set stoelen en de eerste set velgen.. wanneer kan ik hem ophalen ??
Turquaz52maandag 22 februari 2010 @ 13:15
Ik heb een anderhalf uur de A5 af zitten jankeren, man man man wat is dat een bak
Zo strak, mooi afgewerkt.. Luxe comfort en voorzien van alle hightech snufjes..
Wegligging was wel okee, al greep de tractioncontrol wel wat vaker in maar desalniettemin het is een echte nekkendraaier, en dat vooral als er een turk van 20 achter het stuur zit..

Ik heb de kleinste motor gereden, de 1.8 TFSI met 6bak handgeschakeld.
Gkhnmaandag 22 februari 2010 @ 13:15
Ik zeg 500 PK.
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 13:16
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb een anderhalf uur de A5 af zitten jankeren, man man man wat is dat een bak
Zo strak, mooi afgewerkt.. Luxe comfort en voorzien van alle hightech snufjes..
Wegligging was wel okee, al greep de tractioncontrol wel wat vaker in maar desalniettemin het is een echte nekkendraaier, en dat vooral als er een turk van 20 achter het stuur zit..

Ik heb de kleinste motor gereden, de 1.8 TFSI met 6bak handgeschakeld.
Jakkeren mag ik hopen.
TGVkoppermaandag 22 februari 2010 @ 13:17
Do want
Annemaandag 22 februari 2010 @ 13:17
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Naais, maarrehh.. geen station ??

Doet u de mijne maar in matzwart, privacy glass, met de linkse set stoelen en de eerste set velgen.. wanneer kan ik hem ophalen ??
Ik denk het niet, maar je weet het niet:

Helaas ontbreken de officiële details nog, die geeft Audi pas vrij op de autosalon van Genève volgende week.
lurf_doctormaandag 22 februari 2010 @ 13:19
Wa kost da?
Turquaz52maandag 22 februari 2010 @ 13:21
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jakkeren mag ik hopen.
Jhaa ook goed Laten wij het er bij houden dat ik hem op zijn staart trapte een anderhalf uur lang
bambinomaandag 22 februari 2010 @ 13:22
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:19 schreef lurf_doctor het volgende:
Wa kost da?
waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stad
AliKebapmaandag 22 februari 2010 @ 13:22
Mooie auto, alleen die spoiler vind ik niks
kikoooooomaandag 22 februari 2010 @ 13:25
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Naais, maarrehh.. geen station ??
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 13:26
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef bambino het volgende:

[..]

waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stad
Iig meer als de gemiddelde Fokkert kan Zählen
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 13:27
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlen
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 13:41
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlen
Koop dan een Landrover ofzo.
R4m0n_46maandag 22 februari 2010 @ 13:44
Zeer mooi!!!!
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 13:47
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Koop dan een Landrover ofzo.
En dan een hond van 55 kilo elke keer een meter hoog de auto in hijsen ??

Hooch heeft zijn eigen auto inclusief naamsticker
Turquaz52maandag 22 februari 2010 @ 15:27
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:22 schreef bambino het volgende:

[..]

waarschijnlijk hetzelfde als een 1 gezins woning in een normale prijs stad
mwa.. uit het kop weet ik dat ik een 60k kwijt zou zijn voor een gemiddelde a5 nieuw.
ShaoliNmaandag 22 februari 2010 @ 15:29
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan een hond van 55 kilo elke keer een meter hoog de auto in hijsen ??

Hooch heeft zijn eigen auto inclusief naamsticker
Het model is standaard een coupe lamlul. Als je een station wil koop je een RS6
ShaoliNmaandag 22 februari 2010 @ 15:30
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

mwa.. uit het kop weet ik dat ik een 60k kwijt zou zijn voor een gemiddelde a5 nieuw.
Het zelfde voor een A6 avant standaard. Maar voor de prijs van een RS6 koop je een woonwijk in Almere.
(mijn voorkeur zou nog steeds naar de Audi gaan btw. )
-moppie-maandag 22 februari 2010 @ 15:32
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 15:35
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 15:37
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:35 schreef Winner_Taco het volgende:
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Denk dat je zeer snel je rijbewijs kan kan zijn met deze auto.
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 15:39
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het model is standaard een coupe lamlul. Als je een station wil koop je een RS6
Lamlul ?!?! doe eens normaal joh, ik heb gofterdomme je moeder niet geneukt ofzo

Een rappe station is veeeel toffer als een sportcoupé waar het aan alle kanten vanaf druipt
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 15:41


Haha V6 mn reet . Klinkt meer als een dikke V10
tho_Omasmaandag 22 februari 2010 @ 15:43
Leuk bij het stoplicht. Dan trek je al die seat 1.8t n00bs er zo uit.
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 15:43
V10
Turquaz52maandag 22 februari 2010 @ 15:47
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:35 schreef Winner_Taco het volgende:
Is ie ook nog een beetje snel dan?
Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..

Ik kan wel vertrouwen dat de RS5 een ware hel wordt
Repeatmaandag 22 februari 2010 @ 15:49
520 vanos
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 15:53
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik kan je eerlijk zeggen dat de 1.8TFSI mij tegenviel, maar ook niet niks was (maakte een 520i Vanos af)..

Ik kan wel vertrouwen dat de RS5 een ware hel wordt
Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:



Maar als je idd nog een paar ton hebt liggen dan is die RS5 wel de ultieme bazenbak idd

Maar dan niet in het rood
tho_Omasmaandag 22 februari 2010 @ 15:56
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:53 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ach voor minder dan een derde van die Audi heb je veel sneller spul:



Maar als je idd nog een paar ton hebt liggen dan is die RS5 wel de ultieme bazenbak idd

Maar dan niet in het rood
Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.
ShaoliNmaandag 22 februari 2010 @ 15:56
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:39 schreef Sounddragon het volgende:


Een rappe station is veeeel toffer als een sportcoupé waar het aan alle kanten vanaf druipt

Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 15:57
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?

Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
tho_Omasmaandag 22 februari 2010 @ 15:58
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?

Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 15:59
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Het zal wel snel zijn, het is ook oerlelijk.
Yup

Maar wel als kanttekening dat je dus bij die Audi alleen voor de status van het merk betaalt . En de schoonheid want een plaatje is het .
Winner_Tacomaandag 22 februari 2010 @ 16:00
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:57 schreef Mikkie het volgende:
Waarom zie ik niet overal de chromen spiegels, maar soms ook de rode?

Overigens zal het wel de geblazen V6 worden en niet de V8
V10 , check dat filmpje maar en luister
larry91maandag 22 februari 2010 @ 16:15
Hebben, hebben, hebben
tho_Omasmaandag 22 februari 2010 @ 16:17
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:59 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Yup

Maar wel als kanttekening dat je dus bij die Audi alleen voor de status van het merk betaalt . En de schoonheid want een plaatje is het .
En aan de staat. Nog steeds helaas.
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 16:32
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:56 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja dan moet je dus geen model uitzoeken wat in de basis al een coupe is. De kans dat daar een station van komt is zeer klein.
Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..

Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:34
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

V10 , check dat filmpje maar en luister
No way. Die is echt te zwaar om voorin te lepelen. Hooguit een V8.
JohnnyKnoxvillemaandag 22 februari 2010 @ 16:34
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..

Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
Volgens mij is dit de eerste RS5 ooit.
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:35
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:58 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De s5 een v8 en de RS5 een v6? Lijkt me sterk.
Ja sorry, zit niet helemaal op te letten. Haalde even de S4 met de RS4 door elkaar. Maar van de RS4 is nog geen nieuw model uit . De S4 van het recente model had namelijk 'maar' een V6, waar de vorige een V8 had.

Maar de RS'en zullen wel V8'en krijgen. Dat V10 blok voorin de A5 lijkt me too much en ook funest voor de gewichtsverdeling.
Annemaandag 22 februari 2010 @ 16:35
Het gerucht gaat dat er in ieder geval wel een cabriolet-versie gaat komen.
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:36
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..

Daarbij zoek ik niks uit, ik wil geen nieuwe auto's, ik moet er eerst eens 2 kwijt; oprit is (te) vol
De A5 is een nieuw model, nooit een Avant van geweest .
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:36
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:35 schreef Anne het volgende:
Het gerucht gaat dat er in ieder geval wel een cabriolet-versie gaat komen.
Zou goed kunnen, past er wel bij aangezien de RS4 er ook gewoon als cabrio was. Geniale auto.
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:37
Ha, Autoweeknews:
quote:
Getergd door het voortijdige lekken van de RS5-brochure heeft Audi dan maar besloten om zelf voortijdig alle informatie over de auto vrij te geven. Zodoende weten we nu dat de beul uit Neckarsulm een vermogen van 450 pk tot z’n beschikking krijgt.

De kracht komt van een 4,2-liter V8, die nauw verwant is aan de 5,2-liter V10 in de Audi R8 V10. Het maximumkoppel bedraagt 430 Nm en gaat via een zeventraps S-Tronic transmissie met dubbele koppeling naar alle vier de wielen. Speciaal voor de RS5 heeft Quattro GmbH een nieuw middendifferentieel (Kronenraddifferential) ontwikkeld.

De sprint naar 100 kilometer per uur kost 4,6 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Eventueel kan Quattro GmbH deze elektrische waakhond in slaap laten vallen tot 280 kilometer per uur op de teller staat. De RS5 weegt 1.725 kilogram. Het gemiddeld verbruik is 10,8 liter per 100 kilometer. Hier voegt Audi ‘slechts’ aan toe, en inderdaad: z’n aartsrivaal –de BMW M3 Coupé met M DCT transmissie- verbruikt 11,9 liter per 100 kilometer. Niet echt een argument om die auto te laten staan, maar toch.

De RS5 ligt 20 millimeter dichter bij het asfalt dan een gewone A5. Lichtmetaal met een diameter van 19 inch behoort tot de standaarduitrusting. Koolstofvezel remmen staan op de optielijst. Een achterspoiler komt bij 120 kilometer per uur automatisch omhoog, een handig controlemiddel bij de Nederlandse maximumsnelheden. Als de snelheid onder 80 kilometer per uur zakt, verdwijnt de spoiler weer.

Binnenin behoren met leder en alcantara beklede sportstoelen tot de standaarduitrusting. Sportievere kuipstoelen of juist comfortabeler zetels staan op de optielijst. De stuurwiel is met geperforeerd leder bekleed. Het interieur is bekleed met elementen van koolstofvezel. De pedalen, het MMI-paneel en de voetsteun hebben aluminiumlook. Sierstukken van geborsteld aluminium en pianolak staan op de optielijst.

In Duitsland start de levering van de Audi RS5 in het voorjaar. De prijs van de auto bedraagt bij onze oosterburen 77.700 euro. Daarmee is de auto in Duitsland ongeveer 5.000 euro duurder dan een BMW M3 Coupé met M DCT transmissie.
Catch22-maandag 22 februari 2010 @ 16:38

Deze Sjonnie eet Audi's voor ontbijt
SpeedyRichmaandag 22 februari 2010 @ 16:46
netjes......
Geweldige auto
JohnnyKnoxvillemaandag 22 februari 2010 @ 16:46
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:37 schreef Mikkie het volgende:
Ha, Autoweeknews:
[..]
Jezus Christus, 1725 kg, is dat ding van lood gemaakt oid?
Hyperdudemaandag 22 februari 2010 @ 16:48
Beter dan de nieuwe A8; dat is een stap terug richting saai...
ShaoliNmaandag 22 februari 2010 @ 16:49
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Van de voorgaande versies waren er ook station uitvoeringen dus ik zie niet waarom dat nu niet gaat komen..


Van de A4 ja, en de A6. Kans dat er een Q7 station komt lijkt me ook gering.
Mikkiemaandag 22 februari 2010 @ 16:52
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jezus Christus, 1725 kg, is dat ding van lood gemaakt oid?
Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.

En ach, een RS6 Avant weegt meer dan twee ton .
Sounddragonmaandag 22 februari 2010 @ 16:56
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:49 schreef ShaoliN het volgende:

[..]



Van de A4 ja, en de A6. Kans dat er een Q7 station komt lijkt me ook gering.
Je zou bijna zeggen dat deze S5 precies tussen de A4 en A6 in ligt he, en het is ook een heel stuk minder een SUV als een Q7, wat wil je nou joh, gelijk krijgen ofzo ?
Of zou er ook geen gewone A5 sedan komen denk je ??
StateOfMindmaandag 22 februari 2010 @ 17:01
Aiaiai wat een dikke bak

De gewone A5 vind ik persoonlijk sowieso al de mooiste coupe die er de laatste jaren is gemaakt, maar deze RS5 is gewoon über!

Doe mij maar een witte aub
DumDaDummaandag 22 februari 2010 @ 17:12
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:47 schreef Anne het volgende:
[..]


[..]



Deze twee plaatjes vind ik zeer mooi

Jammer alleen dat ik de A5 in het echt te lomp vind overkomen. Je ziet gewoon dat hij te 'dik' is. De verhoudingen kloppen prima, maar hij is gewoon een maatje te groot.

Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Zerokumaandag 22 februari 2010 @ 17:13
Vette kar
Nobumaandag 22 februari 2010 @ 17:15
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:50 schreef Netsplitter het volgende:
Mijn eerste gedachte, heb de A5 altijd al een mooie auto gevonden.
Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 17:16
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

[ afbeelding ]

Deze twee plaatjes vind ik zeer mooi

Jammer alleen dat ik de A5 in het echt te lomp vind overkomen. Je ziet gewoon dat hij te 'dik' is. De verhoudingen kloppen prima, maar hij is gewoon een maatje te groot.

Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Lekkere vergelijking ook.
JohnnyKnoxvillemaandag 22 februari 2010 @ 17:17
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:16 schreef Netsplitter het volgende:
Lekkere vergelijking ook.
Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.
Tenminste, ik zou zelf de M3 niet slecht 100 kg minder geven dan de RS5.
DumDaDummaandag 22 februari 2010 @ 17:17
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:
Niet te vergelijken natuurlijk, .....
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking ook.


[ Bericht 12% gewijzigd door DumDaDum op 22-02-2010 18:56:19 ]
Nobumaandag 22 februari 2010 @ 17:18
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:38 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Sjonnie eet Audi's voor ontbijt
Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.
StateOfMindmaandag 22 februari 2010 @ 17:20


Netsplittermaandag 22 februari 2010 @ 17:23
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ergens snap ik zijn punt wel, een BMW M3 ziet er veel "lichter" uit dan zo een op het oog loodzware A5.
Tenminste, ik zou zelf de M3 niet slecht 100 kg minder geven dan de RS5.
Carbonfiber dak.
JohnnyKnoxvillemaandag 22 februari 2010 @ 17:25
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:23 schreef Netsplitter het volgende:
Carbonfiber dak.
Ja, boeie hoe ze het gedaan hebben, OP HET OOG ziet de M3 er lichter uit dan de RS5. Vind ik.
SiGNemaandag 22 februari 2010 @ 17:59
A5 Sportsback is ook erg mooi vind ik, dat wordt straks nog lastig kiezen als ik de loterij win
Ik neem tenminste aan dat de RS5 ook in Sportsback versie uitkomt.
Overigens zou ik dan het liefst voor een cabrioversie gaan zolang die maar een hardtop heeft.
DumDaDummaandag 22 februari 2010 @ 19:11
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:12 schreef DumDaDum het volgende:

[..]
Niet te vergelijken natuurlijk, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als toen de Peugeot 307 op de markt kwam; ook veel te groot en te zwaar.....
Een paar andere auto's die datzelfde hebben / hadden zijn de Mercedes S-klasse W140, de Alfa's 159 en Brera en de Audi Q7 / Porsche Cayenne.

Van die auto's vind ik de Brera en de A5 het best te vergelijken; allebei fantastische looks op de foto, maar irl gewoon te 'dik'.
Turquaz52maandag 22 februari 2010 @ 19:37
Sportback is te lelijk.. haal gewoon een coupe of cabrio..
bietelboermaandag 22 februari 2010 @ 22:20
Doe mij die maar!
2cvmaandag 22 februari 2010 @ 23:03
Ik word er nou niet heel erg warm van.
Droathoahmaandag 22 februari 2010 @ 23:03
One_conundrumwoensdag 24 februari 2010 @ 16:50
Geillllllerrrrrrrrr
Maharbalwoensdag 24 februari 2010 @ 17:01
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:00 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

V10 , check dat filmpje maar en luister
Er zit een 4.2L V8 in met 450pk.

Fantastisch, dat soort mensen dat officiele berichten gaan betwisten omdat zij het wel even beter horen op een slechte kwaliteit youtube filmpje.

Overigens vind ik het jammer dat dat ding ruim 1700kg weegt. Dat doet het sportgevoel ietwat teniet qua weggedrag. Zo'n auto hoort een pak minder te wegen.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Carbonfiber dak.
Meer door de (permanente) Quattro.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Vast en zeker, maar daar wil je buiten je woonwagenkamp niet in gezien worden.
Ik zou inderdaad niet in een E92 M3 gezien willen worden.



Desalniettemin blijft de A5/S5/RS5 een fantastische auto om te zien. Één van de mooiste auto's in tijden.

En toch zou ik voor dat geld voor een M gaan. Het oogt allemaal wat bruter en het is wederom meer de rijdersauto.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Komt ook door die dikke motoren en alle luxe en opties hè. Maar lichtgewicht is het inderdaad zeker niet. Een M3 doet 1655kg, ook flink.

En ach, een RS6 Avant weegt meer dan twee ton .
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maharbal op 24-02-2010 18:14:29 ]
Annewoensdag 31 maart 2010 @ 20:15
quote:
Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.

De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro. De auto kan vanaf heden worden besteld, en in juni starten de leveringen. Voor dat geld wordt een product geleverd dat is ontwikkeld door Quattro GmbH. Hij beleefde aan het begin van deze maand zijn debuut op de Autosalon van Genève.
De sterkste onder de A5’s is voorzien van een 450 pk sterke V8 die is gekoppeld aan een zeventraps S-tronic transmissie. Hij sprint in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Voor wie wil kan dat worden opgeschroefd tot 280 km/u. Als verbruik wordt 10,8 liter per 100 km opgegeven.
Andere plaatjes ook:







Hyperdudewoensdag 31 maart 2010 @ 20:21
quote:
Audi heeft een prijskaartje gehangen aan het absolute pk-monster van de A5-reeks.

De Audi RS5 heeft een prijs van 112.500 euro.
In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.

http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
AliKebapwoensdag 31 maart 2010 @ 20:32
Dat is verdomme gewoon de helft duurder
Mikkiewoensdag 31 maart 2010 @ 20:39
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:01 schreef Maharbal het volgende:
Een E92 M3 doet 1555kg, dus aanzienlijk minder.
Verrek, je hebt gelijk .

Ik zou nog steeds voor de Audi gaan though. Vind ik meer uitstralen... is wat gedistingeerder in z'n snelheid. De BMW heeft ook wel wat, maar is net wat meer ordinair.
CasBwoensdag 31 maart 2010 @ 20:41
Wat is er zo speciaal aan? Ik zie gewoon een Audi.
knepwoensdag 31 maart 2010 @ 20:41
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.

http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Lang leve de BPM, slurptaks en al die andere onzin .
thespindoctorwoensdag 31 maart 2010 @ 20:55
wat moet zoiets dan kosten vraag ik mij af?
MaartenGrendelwoensdag 31 maart 2010 @ 21:04
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:55 schreef thespindoctor het volgende:
wat moet zoiets dan kosten vraag ik mij af?
Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.
Mooi, vooral in het zwart.
thespindoctorwoensdag 31 maart 2010 @ 21:47
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:04 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak. 6 posts boven je.
Mooi, vooral in het zwart.
Ik zie nu pas dat er meer pagina's zijn bedankt in ieder geval.
thespindoctorwoensdag 31 maart 2010 @ 21:52
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In Duitsland is ie leverbaar vanaf ¤77.700. Gaat ook nergens meer over in NL.

http://www.audi.de/etc/me(...)00315_preisliste.pdf
Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kenteken Dat is een van de goedkoopste oplossingen. hehe.
YoshiBignosewoensdag 31 maart 2010 @ 22:44
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:41 schreef CasB het volgende:
Wat is er zo speciaal aan? Ik zie gewoon een Audi.
Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.
Hyperdudedonderdag 1 april 2010 @ 09:53
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt ...
Hoeveel RS-jes rijden achter jou?
Ik vind Audi niks an; maar een RS is toch echt wat anders dan een lease A3 met een traktordieselmotor.
tho_Omasdonderdag 1 april 2010 @ 12:47
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, lijken allemaal op elkaar. A3, A4, A5, A6, A8. Als er eentje achter me rijdt moet ik echt een paar tellen kijken om te zien welke het nou is en vaak is het niet eens te zien.
Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.
Ik voel me zo opgelaten nu.
YoshiBignosedonderdag 1 april 2010 @ 12:57
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als je het verschil tussen een A3 en die anderen niet ziet, heb ik liever niet dat je deelneemt in het verkeer.
Ik voel me zo opgelaten nu.
Oh kom op zeg. De echte kenners zullen natuurlijk het onderscheid kunnen maken, maar ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken.

A4


A3


A5
fathankdonderdag 1 april 2010 @ 14:06
Het wordt tijd dat Audi iets minder de kopieermachine aanzet. Het is een vette bak maar het blijft een audi die je tegenwoordig nog vaker ziet dan een Opel heb ik het idee.
Salatreldonderdag 1 april 2010 @ 14:26
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:52 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Hoppakee, dan maar mooi bestellen in NL en in Luxemburg op kenteken Dat is een van de goedkoopste oplossingen. hehe.
beetje jammer dat je er dan in nederland niet in mag rijden

doe je het toch en je word langs de kant gezet mag je alsnog de BPM en een extra boete afrekenen
Turquaz52donderdag 1 april 2010 @ 14:27
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:06 schreef fathank het volgende:
Het wordt tijd dat Audi iets minder de kopieermachine aanzet. Het is een vette bak maar het blijft een audi die je tegenwoordig nog vaker ziet dan een Opel heb ik het idee.
Daar ben ik eerlijk gezegd ook bang voor, dat de Audi series meer als Corsa, Astra, Kadett en Vectra uit de jaren 90 wordt.. Over 10/20 jaar worden zij de Opels van zo'n heden tot 10 jaar geleden
Maharbaldonderdag 1 april 2010 @ 19:57
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:39 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Verrek, je hebt gelijk .

Ik zou nog steeds voor de Audi gaan though. Vind ik meer uitstralen... is wat gedistingeerder in z'n snelheid. De BMW heeft ook wel wat, maar is net wat meer ordinair.
Ik zou persoonlijk voor de BMW gaan. Die straalt wat meer "freude am fahren" (durrr) uit en oogt net een beetje bruter, uitdagender en speelser.

Beide vind ik het fantastisch ogende auto's.
thespindoctordonderdag 1 april 2010 @ 20:14
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:26 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beetje jammer dat je er dan in nederland niet in mag rijden

doe je het toch en je word langs de kant gezet mag je alsnog de BPM en een extra boete afrekenen
ik woon niet in nederland dus
Nero22vrijdag 2 april 2010 @ 00:05
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh kom op zeg. De echte kenners zullen natuurlijk het onderscheid kunnen maken, maar ik vind ze verdacht veel op elkaar lijken.

A4
[ afbeelding ]

A3
[ afbeelding ]

A5
[ afbeelding ]
Duidelijk te onderscheiden aan de koplampen.

Doe mij die nieuwe RS5 maar trouwens.
YoshiBignosevrijdag 2 april 2010 @ 09:57
Ja, die kerstverlichting is inderdaad verschillend per type. Voortaan daar maar op letten dan
jacksonvrijdag 2 april 2010 @ 12:11
De S5 is al een feest ook al heb ik er slecht één keer in gereden. Dit ziet er veelbelovend en dikker uit dan de S variant. Ben benieuwd naar het blok & vermogen
tho_Omasvrijdag 2 april 2010 @ 12:27
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die kerstverlichting is inderdaad verschillend per type. Voortaan daar maar op letten dan
Ik moet zeggen dat ik dat op de a6 en de a5 wel erg fraai vind. Op de A4 en de nieuwe A8 vind ik het vreselijk.
punchdrunkvrijdag 2 april 2010 @ 12:30
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

WUT ?!?!?!, de Hooch moet ook mee, en die mag niet op de leren bekleding kwijlen
het is een rs5, chef. de 5 is een coupe of sportback, nederdenooitniet een station. dan moet je een rs4 of rs6 pakken.
SiGNevrijdag 2 april 2010 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, die kerstverlichting is inderdaad verschillend per type. Voortaan daar maar op letten dan
Die kerstverlichting vind ik zelf eigenlijk wel mooi staan, beetje te vergelijken met een mooie vrouw die eyeliner op d'r oogrand heeft of een rugbyspeler met zwarte verf onder de ogen, geeft uitstraling, heeft iets aggressiefs.
Ik zag laatst ook een Saab rijden, die heeft die LED's aan de bovenkant van de lamp, staat toch een stuk minder, iets te vrolijk.
De Audi straalt uit "aan de kant, ik ben sneller dan jij " bij Saab is het meer "Hoiii als je aan de kant gaat dan wil ik je beste vriendje worden...please!! "
YoshiBignosevrijdag 2 april 2010 @ 17:06
Bah, dan heeft Audi nog een beetje stylish gedaan met zo'n golfje, maar bij Lancia is het bijvoorbeeld helemaal lelijk.

highRrdinsdag 25 mei 2010 @ 17:50
tvp zeker waard.
SiGNedinsdag 25 mei 2010 @ 18:31
Nu ook al bij de Citroën DS3, ook weer niet op een mooie manier gedaan.


Ik vind nog steeds de LED's bij de Audi's het mooiste staan.
Nero22dinsdag 25 mei 2010 @ 19:55
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 18:31 schreef SiGNe het volgende:
Nu ook al bij de Citroën DS3, ook weer niet op een mooie manier gedaan.
[ afbeelding ]

Ik vind nog steeds de LED's bij de Audi's het mooiste staan.

Bij de nieuwe E-klasse coupé vind ik ze wel geslaagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nero22 op 25-05-2010 20:11:54 ]
#ANONIEMdinsdag 25 mei 2010 @ 19:57
* Wasmachinemann Wilt die wagen in Need for Speed Shift, NU!!!1
Bartholomeusdinsdag 25 mei 2010 @ 21:14
Mag ik even hardop vloeken? Ja?

Ik vind die lancia echt een baggervette bak

Danku!