abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:25:52 #211
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78232059
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:53 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Ja, je zou maar PVV stemmen. Die gaan gegarandeerd(!) niks doen aan de Hypotheek rente aftrek. Zal lekker worden voor alle 20+ers die nu voor Wilders stemmen en straks op hun 65e realiseren dat dat niet de beste keus was

Wilders heeft best wel punten die interessant zijn maar door het afblijven van de HR zal ik nooit op ze stemmen. HR blijven houden is in wezen moord van de babyboomers op de generatie die daarna komt. Hail de babyboomers!
Wat een onzin!

Je vergeet dat het effect van het stoppen van de HR de toch al niet te beste huizenmarkt volledig stil gaat gooien. De huizenmarkt is een groeimarkt waarbij mensen in de loop van hun leven van een klein naar een groot huis gaan en weer terug naar een klein huis met het stoppen van de HR voor bijvoorbeeld de huizen boven de 500.000 (wat financieel niets oplevert) gooi je de hele markt dicht. Als er in de huizen markt een op de rem trapt valt de hele handel stil.
pi_78232226
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:19 schreef marky het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer het regeringspluche waar ze aan vasthouden als wel het gemeenteraadspluche waar ze nu zo lekker inzitten. Het risico om bijvoorbeeld Abuotaleb te verliezen in Rotterdam en Cohen in Amsterdam en alle leuke plekjes waarin zich nu in het centrum van de macht genesteld hebben heeft ervoor gezorgd dat dit kabinet moest vallen op een standpunt wat de PvdA zou helpen bij de gemeenteraad om zo nog een beetje van het mega verlies waarop ze uit zouden komen tegen te gaan.
Hebben ze het zo slecht gedaan op gemeentelijk niveau?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78232358
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Okay, kan je die uitleggen?
Tuurlijk
Afghaanse belangen en economische belangen lopen een beetje door elkaar. Met afghaanse belangen heb ik het over iedereen behalve de taliban, moge duidelijk zijn. Tussen de afghanen heb je natuurlijk heel veel verschillende belangen, al was het maar door de corruptie. Je kan je afvragen welke belangen je daadwerkelijk effectief steunt met militaire aanwezigheid. Is dat wel de bevolking? Heeft het sturen van diplomaten om een goed bestuur op te bouwen niet veel meer nut voor jan met de pet omdat er dan minder corruptie is? Hou je door de militairen niet juist een situatie dat mensen van je afhankelijk worden en je ze dwingt een keuze te maken. Ofwel voor de nederlanders, ofwel voor de taliban. Worden de mensen daar beter van? Ik zie niet echt hoe, maar zou kunnen. Je zou over deze vragen moeten nadenken vind ik. De aanwezigheid van militairen wordt altijd gezien als verbetering, maar voor wie? Voor de stamoudsten en clans? Zodat die de zaken weer kunnen verdelen? De hulp zou er op moeten gericht zijn om een stabiele middenklasse op te bouwen, die is per definitie noodzakelijk. Maar gebeurt dat wel?
De economische en afghaanse belangen lopen hier duidelijk door elkaar omdat met de hulp veel geld gemoeid is die in hoge mate bij de verkeerden terecht kan komen. Wordt dat meer of minder door de aanwezigheid van nederlandse militairen? Zo kan ik nog wel meer vragen bedenken die imo een rol moeten spelen in de belsuitvorming.
Je hebt daarnaast ook met nederlandse economische belangen te maken. er zit een grens aan wat wij kunnen qua materieel maar ook qua financiën. Tot hoe ver rek je deze grens op? Ten koste van welk binnenlands probleem en met welke aantoonbaar nut in Afghanistan? En om gelijk de internationale betrekkingen mee te nemen. De vraag moet niet zijn wat de schade nu is nu we nee zeggen. Want dat de manier waarop we dat gedaan hebben asl nederland amateuristisch is zijn we het wel eens denk ik. Maar de vraag is of je zonder dit soort grote missies te doen je ook internationaal belangrijk kan zijn en invloed kan hebben. En dan denk ik dat het wel mogelijk is, maar dan moet men niet handelen als nu. Maar de discussie lijkt alsof militair meedoen de enige optie is tot het spelen van een rol in de wereld. Dat startpunt lijkt mij onjuist.
Moreel kan je je afvragen waar wij het recht vandaan halen dat wij beslissen over aanwezigheid in afghanistan. Waarom wij, en niet Afghanen, bevolking of bestuurders.
quote:
[..]

Zoals een militair het gister al beschreef, het dorp (of stad) dat de Nederlanders (onder andere) beschermden lag op een kwartier afstand. In de afgelopen jaren is het vertrouwen dusdanig gegroeid onder de bevolking dat de stad opleefde en de grenzen van de stad tot vrijwel naast het kamp zijn gegroeid. Dat vind ik toch wel een aardige indicator. En zoals ik al eerder aangaf, we kunnen daar nu zelfs op de fiets patrouilleren. Dat is een behoorlijke sprong in veiligheid.
Of is 4 jaar tijd en miljarden geld niet juist een indicator dat dit resultaat met deze middelen juist heel mager zijn?
quote:
En veiligheid zorgt ervoor dat mensen een normaal leven kunnen leiden. De situatie is nog lang niet goed te noemen, maar het gaat in ieder geval in stapjes vooruit.
[..]

Dat is waar. De politiek lijkt al jaren alleen maar met zichzelf bezig.
En dat laatste is het grootste probleem. Met als toppunt het gemak waarmee aanname;s door links en rechts worden gedaan waarom zij gelijk hebben.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78232375
De PvdA heeft bij mij pluspunten gescoord met het innemen van hun standpunt. Principieel wil ik toch aan de linkerkant van het politieke spectrum blijven, dus de PvdA is een optie voor me.
pi_78232414
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:03 schreef nikk het volgende:

[..]

\

Die anderen zijn de militairen zelf, de ouders van (gesneuvelde) militairen, de vakbonden, de Afghanen, de Afghaanse regering, de Navo, de legerleiding, de oud-legerleiding, iedereen die verstand heeft van internationale politiek, etc. Er zijn nauwelijks inhoudelijke redenen om daar weg te gaan.

Maar hey, we hoeven het niet over de inhoud te hebben. De discussie lijkt ook hier meer te gaan om procedurele en partijpolitieke zaken.
Iedere keer die anderen erbij halen. Die ouders van, ja ook een gesneuvelde militair, twee weken geleden in Eenvndaag die het schandelijk vonden dat die genseuvelde militairen steeds aangehaald werden in de discussie verdwijnen dan ook maar naar de achtergrond. Het erbij halen van anderen is uiterst selectief. Voor elke voorstander heb je een tegenstander, het is maar waar je met je microfoon naartoe rent.

De inhoudelijke reden om weg te gaan is dat we dat af hebben gesproken en de NAVO al lang had kunnen zoeken naar 2000 andere mensen uit een ander land die daar hetzelfde konden gaan doen. Tis verder slim van clinton en anderen om de Dtuch approach zo vast te ketenen aan de nederlanders, alsof geen enkel ander land die aanpak zou kunnen copieren. Misschien kicken de Afghanen op het luisteren naar een militair die spreekt in steenkolenengels. We zijn iig niet onvervangbaar. Dat ze er dus maar 2000 anderen naartoe sturen.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:37:12 #216
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78232419
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hebben ze het zo slecht gedaan op gemeentelijk niveau?
Ze hebben zoals zo vaak megalomane ideeen over stadhuizen die er moeten komen en grote bouwprojecten die vaak niet goed financieel gedekt zijn. Maargoed dat is stendaard voor een gemeentebestuurder.

Ze krijgen in de gemeente gewoon ook uitbetaald wat ze landelijk presteren net zoals iedere landelijke partij. Voor de balans in het land zou het wel beter zijn als er minder PvdA in de gemeenteraad zou zitten en zijn ook te veel PvdA burgermeesters vooral in de grote steden daar is de balans behoorlijk zoek.
pi_78232470
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:28 schreef Your_honor het volgende:
Ik zou alleen op de PVV stemmen als ik 45 jaar of ouder was. Het is dacht ik de enige partij die uitgesproken mening heeft dat ze de HR voor altijd(!) willen behouden. Voor altijd! Ik snap er dan ook geen reet van dat 20 jarige en ouder juist allemaal van die PVV stemmers zijn. De HR gaat die groep mensen echt keihard verneuken als ze straks pensioen willen

De jonge PVV stemmers stemmen alleen op die partij om hun migratiebeleid. Dat is de enige reden.
pi_78232558
Beleid Een kreet, een one-liner...misschien hebben ze nu een stagair die haastig plannen voor het beleid aan het schrijven is.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:48:17 #219
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78232792
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:35 schreef One_of_the_few het volgende:

Of is 4 jaar tijd en miljarden geld niet juist een indicator dat dit resultaat met deze middelen juist heel mager zijn?

Je zal er maar wonen en je nu toch veiliger en prettiger wonen. Moeten we ons echt afvragen wat het kost? (We zouden de andere navo landen die nu minder doen dan NL kunnen dwingen mee te betalen aan onze kosten voor deze operatie) Eindelijk doen de militairen iets waar ze voor zijn opgeleid. Ze hebben een stad/provincie geholpen beter te worden. Ze doen nuttig werk. Ze vinden zelf dat we het af moeten maken. De nabestaande van de gesneuvelden vinden dat we het af moeten maken. Ik hoop erop dat de afgaanse bevolking wil dat we daar blijven. Dan doet eigenlijk de politiek en wat de meerderheid van de nderlandse bevolking er niet toe. De mensen waar het om gaat willen/ kunnen graag door gaan dan zou het niet eens een politiek punt moeten zijn.

Al met al is dit straks een goede operatie geweest waar men eerst stevig heeft moeten vechten maar waar het vruchten heeft afgeworpen. Sbrenica kunnen we nooit meer goed maken maar het elders beter doen dan dat we daar hebben gedaan heeft die les ons nu toch wel geleerd.
pi_78232973
4 keer balkenende gefaald voor het einde, liegen, kamer niet voorlichten..en dan gaan mensen nog steeds CDA stemmen.
misschien iets christelijks? maakt niet uit wat ze doen, maar ze zijn onze mensen...
pi_78232978
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef marky het volgende:

[..]

Je zal er maar wonen en je nu toch veiliger en prettiger wonen. Moeten we ons echt afvragen wat het kost? (We zouden de andere navo landen die nu minder doen dan NL kunnen dwingen mee te betalen aan onze kosten voor deze operatie) Eindelijk doen de militairen iets waar ze voor zijn opgeleid. Ze hebben een stad/provincie geholpen beter te worden. Ze doen nuttig werk. Ze vinden zelf dat we het af moeten maken. De nabestaande van de gesneuvelden vinden dat we het af moeten maken. Ik hoop erop dat de afgaanse bevolking wil dat we daar blijven. Dan doet eigenlijk de politiek en wat de meerderheid van de nderlandse bevolking er niet toe. De mensen waar het om gaat willen/ kunnen graag door gaan dan zou het niet eens een politiek punt moeten zijn.

Al met al is dit straks een goede operatie geweest waar men eerst stevig heeft moeten vechten maar waar het vruchten heeft afgeworpen. Sbrenica kunnen we nooit meer goed maken maar het elders beter doen dan dat we daar hebben gedaan heeft die les ons nu toch wel geleerd.
Ik geef alleen maar aan dat je ergens wel vragen bij moet stellen. Geen vragen stellen geeft je uberhaupt geen beeld.

En het argument 'je zal er maar wonen' is vals. Inspelen op emotie en domweg selectief. Je zal maar in Zimbabwe wonen en aan je lot worden overgelaten, terwijl landen als nederland meer kunnen doen. Zo ken ik er nog wel meer. Het gaat er om dat je keuzes maakt. En dat gaat altijd ten koste van iemand. Hard, maar waar.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78233254
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:37 schreef marky het volgende:

[..]

Ze hebben zoals zo vaak megalomane ideeen over stadhuizen die er moeten komen en grote bouwprojecten die vaak niet goed financieel gedekt zijn. Maargoed dat is stendaard voor een gemeentebestuurder.

Ze krijgen in de gemeente gewoon ook uitbetaald wat ze landelijk presteren net zoals iedere landelijke partij. Voor de balans in het land zou het wel beter zijn als er minder PvdA in de gemeenteraad zou zitten en zijn ook te veel PvdA burgermeesters vooral in de grote steden daar is de balans behoorlijk zoek.
Noord zuid lijn komt van een VVD'er vandaan om maar wat te noemen. Elke partij doet dat
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78233280
Waarom ik misschien toch weer PvdA ga stemmen:
http://almere.ncrv.nl/node/278976

Op gemeentelijk niveau ga ik CU stemmen

Ik vind het asociaal als de kosten van een crisis bij de onderkant gelegd gaat worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78233365
Fuck PvdA, fuck CDA
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:06:07 #225
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78233372
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Noord zuid lijn komt van een VVD'er vandaan om maar wat te noemen. Elke partij doet dat
Overigens wel natuurlijk in een college waar de PvdA de grootste partij is. als die dat niet had gewild dan had ze het met gemak kunnen tegenhouden. Maar ik schreef toch ook dat iedere gemeentebestuurder daar last van heeft.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:17:34 #226
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78233856
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:06 schreef Seam het volgende:
Fuck PvdA, fuck CDA
Qft.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:21:29 #227
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_78234014
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom ik misschien toch weer PvdA ga stemmen:
http://almere.ncrv.nl/node/278976

Op gemeentelijk niveau ga ik CU stemmen

Ik vind het asociaal als de kosten van een crisis bij de onderkant gelegd gaat worden.
Een vreselijke doodoener. Er is nog geen naoorlogse crisis bij de onderkant neergelegd maar altijd bij de middengroepen. Het bij de rijken van dit land neerleggen heeft weinig nut want dat gaat ons niet helpen levert veel te weinig op. De gemiddelde regering met PvdA erin wil niet zwaar bezuinigen maar alleen maar meer binnen halen. Omdat het bij de topgroep niet genoeg is zal de PvdA altijd de middengroep nodig hebben om het op te brengen. De PvdA zorgt dan altijd heel handig ervoor om de definitie van middengroep behoorlijk te verkleinen. Een gezinsinkomen van 40k ben je dan ineens rijk en zal je dus zwaar moeten mee betalen omdat we daar waar het meeste geld in verdwijnt, via allerlij ondoorzichtige subsidies en bijstands extras, aan de onderkant niets mogen doen. Vervolgens vragen we aan die onderkant totaal geen tegenprestatie omdat ons van jongsafaan wordt verteld dat deze mensen zielig zijn waarmee we ze feitelijk meteen tot derderangs burger maken. Het zou het volgende kabinet sieren om iedereen evenveel mee te laten betalen voor deze crisis iedereen moet de broekriem aanhalen dus overal zal het minder worden. En we kunnen ook eens gaan vragen of de bijstandsgenieters de straten gaan vegen of de kassen leeg plukken om maar eens wat te noemen. Allemaal de schouders eronder.
pi_78234656
bijstand 'genieters' kunnen niet werken, daarom zitten ze in de bijstand. zucht.
pi_78235375
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:45 schreef Your_honor het volgende:

[..]

Gelul.
Veel verder gaat het echt niet hoor. Er zijn een paar steden posten waar het aardig gaat maar verder is Uruzgan gewoon nog wild-west.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78235709
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel verder gaat het echt niet hoor. Er zijn een paar steden posten waar het aardig gaat maar verder is Uruzgan gewoon nog wild-west.
Ze gaan alleen verder als er een PROMO filmpje gemaakt moet worden. Dan wandelen ze vreedzaam een berg af, schieten ze hier en daar wat op onzichtbare woestijnkonijnen en gaan ze bij de plaatselijke tiran een pot pindakaas brengen.
pi_78236389
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef marky het volgende:

[..]

Een vreselijke doodoener. Er is nog geen naoorlogse crisis bij de onderkant neergelegd maar altijd bij de middengroepen. Het bij de rijken van dit land neerleggen heeft weinig nut want dat gaat ons niet helpen levert veel te weinig op. De gemiddelde regering met PvdA erin wil niet zwaar bezuinigen maar alleen maar meer binnen halen. Omdat het bij de topgroep niet genoeg is zal de PvdA altijd de middengroep nodig hebben om het op te brengen. De PvdA zorgt dan altijd heel handig ervoor om de definitie van middengroep behoorlijk te verkleinen. Een gezinsinkomen van 40k ben je dan ineens rijk en zal je dus zwaar moeten mee betalen omdat we daar waar het meeste geld in verdwijnt, via allerlij ondoorzichtige subsidies en bijstands extras, aan de onderkant niets mogen doen. Vervolgens vragen we aan die onderkant totaal geen tegenprestatie omdat ons van jongsafaan wordt verteld dat deze mensen zielig zijn waarmee we ze feitelijk meteen tot derderangs burger maken. Het zou het volgende kabinet sieren om iedereen evenveel mee te laten betalen voor deze crisis iedereen moet de broekriem aanhalen dus overal zal het minder worden. En we kunnen ook eens gaan vragen of de bijstandsgenieters de straten gaan vegen of de kassen leeg plukken om maar eens wat te noemen. Allemaal de schouders eronder.
Vreselijk rechtse taal
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:42:35 #232
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78236463
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef marky het volgende:

[..]
Het zou het volgende kabinet sieren om iedereen evenveel mee te laten betalen voor deze crisis iedereen moet de broekriem aanhalen dus overal zal het minder worden.
WTF? Dit meen je toch niet serieus? Iemand die 10k heeft 5% laten betalen en iemand die 100k heeft ook 5% laten betalen? Of dat beide 1000 moeten betalen? Als we iets NIET moeten doen is het wel de nouveau riche in stand houden
Never change a winning formula
pi_78236517
Mensen die na een keer niet draaien al gelijk weer op de PvdA stemmen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:46:31 #234
290311 Your_honor
pi_78236547
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
De PVDA stelt de HR ten minste wel aan de kaak!
pi_78236589
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef Your_honor het volgende:
De PVDA stelt de HR ten minste wel aan de kaak!
Tot concrete maatregelen is het nog niet gekomen, laten we dat eerst maar eens afwachten. Pas bij een onvoorwaardelijk pleiten voor volledige afschaffing van de HRA is er reden om licht enthousiast te worden. Ik zie het nog gebeuren dat de HRA alleen voor mensen met de duurste huizen afgeschaft wordt. Dat is gewoon rijken pesten en daar kan ik natuurlijk niet mee akkoord gaan.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:51:34 #236
290311 Your_honor
pi_78236687
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tot concrete maatregelen is het nog niet gekomen, laten we dat eerst maar eens afwachten. Pas bij een onvoorwaardelijk pleiten voor volledige afschaffing van de HRA is er reden om licht enthousiast te worden.
Het is beter dan de PVV; "Wij gaan ons uiterste best doen om de HR te beschermen!!"

Iets is beter dan niet toch?
pi_78236803
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:51 schreef Your_honor het volgende:
Iets is beter dan niet toch?
Als het enige punt waar de politiek zich mee bezig zou houden de HRA zou zijn, helaas zijn er nog veel meer andere terreinen waar de politiek zich mee bezig houdt, dus een stem voor de PvdA heeft ook gevolgen voor andere terreinen, daarom ga ik geen PvdA stemmen.
pi_78237063
PvdA wordt het in ieder geval niet.
You dream it, I live it.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:09:20 #239
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_78237253
Natuurlijk wordt het VVD. Of een andere partij die mijn goedkeuring kan wegdragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_78237256
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
PvdA draait niet meer dan andere partijen, en alsnog beter dan een stem op de PVV wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')