Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Britten delen het bed met miljoenen bacteriën. Uit een onderzoek naar de slaapkamergewoonten in Engeland blijkt namelijk dat een half miljoen Britten het beddengoed slechts drie keer per jaar wast.
© Gezondheidsnet
Eén op de zes Britten geeft aan het beddengoed één keer per maand te verschonen. Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Onder de vieze Britten zijn de meeste onder de 25 jaar en woonachtig in Londen. Eén op de tien daarvan wast het bed hoogstens zes keer per jaar, wat ervoor zorgt dat het bed miljoenen bacteriën kan bevatten.
sinds wanneer zijn dode huidcellen bacteriën?quote:zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Zelfde hier.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Mylene het volgende:
1 keer in de week en zomers meestal 2 keer in de week
"Bugs and dust mites" hebben ze kennelijk vertaald met bacteriën.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn dode huidcellen bacteriën?
ontopic: 1 keer per maand of zo
Ik ook sowieso 1x per week, als het warm is 2x per week.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Mylene het volgende:
1 keer in de week en zomers meestal 2 keer in de week
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:28 schreef Breathtaking het volgende:
Eens per twee weken, slaap lang niet altijd in m'n eigen bed dus.
Yeah rightquote:Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Hij neemt zeker vaak sletjes mee naar huisquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Velma_Dinkley het volgende:
Ben ooit wel eens in een bed beland van een jongen die zo ontzettend stonk dat ik er gelijk weer vandoor gegaan ben.Geen Brit btw
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij neemt zeker vaak sletjes mee naar huis
Dus dode huidcellen zijn bacteriën?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:02 schreef Sigg het volgende:
Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Eens in de twee maanden of zo. Wat zijn er veel mensen met smetvrees zegquote:
Het is maar wat je smetvrees noemt. Je zweet ook tijdens het slapen, lekker om zo een paar maanden in je ouwe zweet te meurenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:34 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dus dode huidcellen zijn bacteriën?![]()
[..]
Eens in de twee maanden of zo. Wat zijn er veel mensen met smetvrees zeg![]()
's Winters zweet ik echt niet zoveel. Je gaat het niet ruiken in ieder geval. En ja, vrijgezelquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:08 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Het is maar wat je smetvrees noemt. Je zweet ook tijdens het slapen, lekker om zo een paar maanden in je ouwe zweet te meuren![]()
Vrijgezel trouwens?
Serieus, mag ik vragen waarom? Dat lijkt mij echt heel overdreven.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:39 schreef geppie het volgende:
Eens per twee weken, 's zomers wekelijks. Beddengoed van kindlief wekelijks.
Edit: kussenslopen verwissel ik wel een paar keer in de week.
Gemiddeld? Het stukje in de OP gaat echt niet over de gemiddelde Brit, hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef dalaiblama het volgende:
Om de 3/4 dagen. Je zweet s' nachts enorm veel, dus ik moet er niet aan denken daar een week in te liggen. Je verschoont je kleren toch ook vaker dan eens per week?.
Wel bizar hoe lang men er gemiddeld over doet.
Gemiddeld in dit topic.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gemiddeld? Het stukje in de OP gaat echt niet over de gemiddelde Brit, hoor.
Daarom draag ik ook pyjama's. Die vangen het meeste op en die verwissel je natuurlijk regelmatig. Beddengoed 1x per 2 weken.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef dalaiblama het volgende:
Om de 3/4 dagen. Je zweet s' nachts enorm veel, dus ik moet er niet aan denken daar een week in te liggen. Je verschoont je kleren toch ook vaker dan eens per week?.
Normaal in welke zin? Die van de verschoon-politie?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een keer in de week is normaal.
Normaal voor mensen die niet overmatig zweten en niet smetvrezig benne.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:42 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Normaal in welke zin? Die van de verschoon-politie?
Ik vind het persoonlijk wat ruim en moet er niet aan denken zo lang te wachten. Gelukkig is je bed heel persoonlijk.
Ja dit. In de zomer is het zweten van jewelste dus vaker verschonen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
In de winter 1 keer per maand, in de zomer om de 2 weken
Ik hoop dat dit een grap isquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:16 schreef Mikkie het volgende:
Twee keer per jaar. Weet je wat een kutbaan.
Ach, als je gewoon elke avond doucht voor je gaat slapen ga je er heus niet zo ranzig in hoor, dan valt het wel mee. Bovendien is het vervangen van die shit in een hoogslaper gewoon écht geen doen, daarvoor moet je haast in het circus werkenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:29 schreef kanya het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit een grap is![]()
Ik was mijn dekbed een keer in de twee weken ongeveer. Ben ook helemaal niet zweterig gelukkig. Kussensloop vervang ik wel zeker per week, omdat ik aanleg heb voor slechte huid.
Met je hoeslaken schiet dat niet op, dan ben je toch al aan het kloten, maar met je kussen en dekbed is dat zeker een optie jaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:19 schreef kloas_wokkel het volgende:
Gewoon een keer omdraaien kan het nog wat langer
Je hoeft in een hoogslaper alleen je hoeslaken op die plek te vervangen, je dekbed en kussens kan je toch naar beneden halen, daar de hoezen vervangen en dan weer op je hoogslaper gooien?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ach, als je gewoon elke avond doucht voor je gaat slapen ga je er heus niet zo ranzig in hoor, dan valt het wel mee. Bovendien is het vervangen van die shit in een hoogslaper gewoon écht geen doen, daarvoor moet je haast in het circus werken.
Dat hoeslaken. Brrr.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je hoeft in een hoogslaper alleen je hoeslaken op die plek te vervangen, je dekbed en kussens kan je toch naar beneden halen, daar de hoezen vervangen en dan weer op je hoogslaper gooien?
Of ben ik weer véél te praktisch??
Een dekbed hoes doe je er toch sowieso niet om terwijl het ding plat op bed ligt? Die pak je toch altijd van het bed af? Zou niet weten hoe je een hoes over zo'n slap ding geschoven krijgt terwijl het op z'n plaats ligt, laag bed of hoogslaper.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je hoeft in een hoogslaper alleen je hoeslaken op die plek te vervangen, je dekbed en kussens kan je toch naar beneden halen, daar de hoezen vervangen en dan weer op je hoogslaper gooien?
Of ben ik weer véél te praktisch??
Misschien niet als je veel kwijlt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, mag ik vragen waarom? Dat lijkt mij echt heel overdreven.
Ik kwijl iddquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:39 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, mag ik vragen waarom? Dat lijkt mij echt heel overdreven.
Dat is natuurlijk onzin. Elk mens zweet s 'nachts en toch al gauw een paar honderd ml.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Normaal voor mensen die niet overmatig zweten en niet smetvrezig benne.
Oh nee, dus wat jou betreft zijn lakens, moltons en dekbedhoezen maar onzin?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:56 schreef mirannie het volgende:
Ja, maar doe jij dan ook je matras regelmatig wassen en je kussen en je dekbed??? Zoals ik al eerder aangaf, dat dunne lakentje wat jij dus om de 3 dagen verschoont, houdt echt al dat zweet niet tegen hoor.
Bronquote:Een slechte nachtrust kan diverse oorzaken hebben. Eén daarvan is zweten.
We transpireren niet alleen de hele dag, maar ook tijdens de nacht. Bij het inslapen is er sprake van een daling van de lichaamstemperatuur. Om deze daling mogelijk te maken, geeft het lichaam vocht af.
Uit onderzoek blijkt dat een mens een halve tot één liter aan vocht verliest per nacht. Dit vocht verdampt deels, maar dringt ook door tot diep in de matras. In dit vochtige milieu kunnen bacteriën en schimmels zich gemakkelijk nestelen, waardoor ze zorgen voor een ongezond slaapklimaat. Vandaar dat het belangrijk is bovenop uw matrasoppervlak een matrasbeschermer te leggen.
Hoeft toch ook niet? Ik heb een zooi sets op voorraad. Die gebruik ik, en bij de laatste gaat alles in 1 keer in de was, droger en daarna even vouwen. Is 1 keer werk. Verschonen is nu ook niet echt een klus ofzo, dat is in 5 minuten gedaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef CherryLips het volgende:
jemig, ik moet er niet aan denken om die hele handel drie keer per week te wassen, op te hangen en op te vouwen
Sommige mensen in dit topic zweten niet hoor s 'nachts. Wordt keihard tegengehoudenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:03 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Bron
Lekker, je hoezen maar 1x per maand verschonen![]()
En idd, ook je kussens en dekbed regelmatig wassen, en op tijd een nieuw matras kopen!
Preciesquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:09 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet? Ik heb een zooi sets op voorraad. Die gebruik ik, en bij de laatste gaat alles in 1 keer in de was, droger en daarna even vouwen. Is 1 keer werk. Verschonen is nu ook niet echt een klus ofzo, dat is in 5 minuten gedaan.
Ik vind fris beddegoed bijna net zo prettig als een goede maaltijd of een lekker glas wijn. Dat is feest en ik slaap ook altijd heerlijk.
Suuuure.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:10 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Sommige mensen in dit topic zweten niet hoor s 'nachts. Wordt keihard tegengehouden
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:21 schreef flappiewappie het volgende:
Wat een bull shit verhalen
Dat mensen zo vies van hun bed zijn..., gaat nergens over...
Het zijn zoieso je eigen bacteriën (als ze wat meer in je bed zitten word je daar echt niet opeens ziek van)
Meeste mensen douchen met regelmaat voor dan wel niet na het slapen (oftewel je bed blijft redelijk schoon, of jij bent wanneer je weer de straat op gaat schoon)
Meeste mensen hebben een pyjama aan (absorbeert al minstens 80% van alles wat je uitstoot aan vocht)
Plus dat je je bed kan luchten, kussen kan omdraaien en dat soort zaken.
Als je er alleen maar in slaapt kan het echt makkelijk om de 3 a 4 weken verschoond worden (mits je niet heel veel zweet of ziek bent geweest).
Deel je het bed met iemand anders en gebeuren er ook andere dingen in het bed dan is het wel handig om het vaker te verschonen (ivm. de geur...)
Hypocriet gedoe, al die mensen die elke dag hun bed wassen is echt kansloos hoor, zonde van de moeite en energie. Gelieve vanaf nu ook te posten hoe vaak je je bank stoomt (bank is veel viezer, en word bijna NOOIT schoongemaakt).
Over een paar generaties gaat de mens dood aan zijn eigen reinheid.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:21 schreef flappiewappie het volgende:
Het zijn zoieso je eigen bacteriën (als ze wat meer in je bed zitten word je daar echt niet opeens ziek van)
Meeste mensen douchen met regelmaat voor dan wel niet na het slapen (oftewel je bed blijft redelijk schoon, of jij bent wanneer je weer de straat op gaat schoon)
Meeste mensen hebben een pyjama aan (absorbeert al minstens 80% van alles wat je uitstoot aan vocht)
Als je er alleen maar in slaapt kan het echt makkelijk om de 3 a 4 weken verschoond worden (mits je niet heel veel zweet of ziek bent geweest).
Deel je het bed met iemand anders en gebeuren er ook andere dingen in het bed dan is het wel handig om het vaker te verschonen (ivm. de geur...)
Hypocriet gedoe, al die mensen die elke dag hun bed wassen is echt kansloos hoor, zonde van de moeite en energie. Gelieve vanaf nu ook te posten hoe vaak je je bank stoomt (bank is veel viezer, en word bijna NOOIT schoongemaakt).
Vertel er wel even bij dat dat beestje ongeveer net zo groot is als de punt achter deze zin.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze krijg je als je je bed niet tijdig verschoont, bedwantsen, dus niet alleen bacterien.
Edit: en het is sowieso![]()
Hahaha ja! 1x per week schoon beddengoed, vind ik fris genoeg. 2 weken gaat in de winter in geval van nood (doe het liever niet) ook wel maar echt niet langer. Je lakens gaan gewoon muf ruiken en er gaan allemaal haren, huidcellen, etc. tussen de lakens liggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef CherryLips het volgende:
jemig, ik moet er niet aan denken om die hele handel drie keer per week te wassen, op te hangen en op te vouwen
Ja maar groter zien ze er enger uit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vertel er wel even bij dat dat beestje ongeveer net zo groot is als de punt achter deze zin.
En dat sommige mensen allergisch voor ze zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Vertel er wel even bij dat dat beestje ongeveer net zo groot is als de punt achter deze zin.
Er is vast wel iemand die jou krabben wil.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:30 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
En dat sommige mensen allergisch voor ze zijn.Daarom elk week fris beddengoed die gewassen is op 60 graden. Anders lig ik me rot te jeuken.
Ja joh? Krijg je die? En kevers worden geboren uit stront.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze krijg je als je je bed niet tijdig verschoont, bedwantsen, dus niet alleen bacterien.
Vooral de eerste zin is interessant, pas na 35 dagen gaat die eitjes leggen..., laten we zeggen dat het beestje op dag 4 je bed betreed, dan kan de hoeveelheid pas verdubbelen op dag 49 (gem ongeveer 10 dagen voor een eitje, en dan nog eens 35 voor een nieuwe generatie waarbij de eerste alweer dood is).quote:The average life cycle for a male house dust mite is 10 to 19 days. A mated female house dust mite can live for 70 days, laying 60 to 100 eggs in the last 5 weeks of her life. In a 10 week life span, a house dust mite will produce approximately 2000 fecal particles and an even larger number of partially digested enzyme-covered dust particles.[1]
A simple washing will remove most of the waste matter. Exposure to temperatures over 60 °C (140 °F) for a period of one hour or freezing, exposure to temperatures below 20 °C (68 °F)[verification needed], will typically prove fatal to house dust mites; a relative humidity less than 50 percent may also be fatal.[2] Ten minutes in a household clothes dryer at lethal temperatures has been shown to be sufficient to kill all the dust mites in bedding.[3] House dust mites reproduce quickly enough that their effect on human health can be significant.
Bacteriën zijn op de ene plek goed, op de andere niet. In je darmen zitten ook bacteriën, daar zijn ze goed. Die bacteriën in je mond of neus en je word er ziek van.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:21 schreef flappiewappie het volgende:
's Zomers doe ik het ook eens per week, maar drie keer per week gaat me te ver.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:29 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Hahaha ja! 1x per week schoon beddengoed, vind ik fris genoeg. 2 weken gaat in de winter in geval van nood (doe het liever niet) ook wel maar echt niet langer. Je lakens gaan gewoon muf ruiken en er gaan allemaal haren, huidcellen, etc. tussen de lakens liggen.
Een bedwants is geen huisstofmijt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:03 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
Ja joh? Krijg je die? En kevers worden geboren uit stront.
Tuurlijk bestaan huismijten. Maar die komen daar niet zomaar.
[..]
Vooral de eerste zin is interessant, pas na 35 dagen gaat die eitjes leggen..., laten we zeggen dat het beestje op dag 4 je bed betreed, dan kan de hoeveelheid pas verdubbelen op dag 49 (gem ongeveer 10 dagen voor een eitje, en dan nog eens 35 voor een nieuwe generatie waarbij de eerste alweer dood is).
Ow wacht eens, als je het dan op week 4 in de droger doet is alles alweer dood? oooooo, aaaah nee oke...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:21 schreef flappiewappie het volgende:
Op welke cijfers baseer je dat?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:26 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Over een paar generaties gaat de mens dood aan zijn eigen reinheid.
Weerstand opbouwen is er niet meer bij, nu zie je al allerlei allergiën opduiken die vroeger nooit voorkwamen.
Ja toen werden mensen nl. ouder als dat ze nu zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Op welke cijfers baseer je dat?
Volgens mijn gegevens heeft onze verbeterde hygienische leefwijze ervoor gezorgd dat we niet meer vroegtijdig sterven aan ziekten en infecties.
Maar ik kan het mis hebben hoor, misschien hadden ze in de middeleeuwen wel een fantastische weerstand
Zit jezelf niet zo te verdedigen joh!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:29 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Ik vind mijn bed een belangrijke plaats en die houd ik graag fris en schoon. Zeker als je er in zweet en dat doen we nu eenmaal elke nacht, allemaal.
Mijn bank kan ik beter niet stomen, daar kan leer niet zo goed tegen.![]()
Daar gaat een vochtige doek overheen elke dag, ivm katten die er op hangen. Verder krijgt ie eens per maand een beurt met een lederreiniger, zodat de bank ook mooi blijft.
Dat doe ik niet uit smetvrees, maar omdat ik haren, stof en vuil op een bank niet prettig vind ogen en het ook de duurzaamheid van je meubel beperkt.
Als ik vies was van bacterieen dan had ik echt geen katten gehad. Je moest eens weten waar die hun poezelige voetjes allemaal in bewegen![]()
Ik vind alleen wel dat je huis een opgeruimde, schone plek moet zijn. Dan kun je ook pas echt ontspannen. Daarnaast zegt het iets over je als mens. Als je niet zoveel zorg hebt voor jezelf en je leefomgeving, dan neem je het naar alle waarschijnlijkheid ook niet zo nauw met de zorg voor anderen.
Dat zei ik niet. Maar als je een halve tot een hele liter zweet verliest, blijft dat echt niet alleen maar in je lakens zitten hoor, dat gaat er dwars doorheen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:01 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Oh nee, dus wat jou betreft zijn lakens, moltons en dekbedhoezen maar onzin?
Volgens mij bestaan ze al zo lang omdat ze bewezen effectief zijn.
Dit doet echt niet iedereen hoor. Er zijn hier wel heel veel mensen die meteen roepen dat het ontzettend smerig is om je beddengoed langer dan een week te laten liggen, maar die vervolgens zelf nooit hun dekbed en kussen luchten/wassen, want daar staan maar heel weinig mensen bij stil.quote:Mijn matras kan ik moeilijk wassen, want die heb ik niet. Mijn kussen en dekbed gaan idd eens per half jaar naar de wasdame die ze voor me wast.
Eens per maand hang ik ze ff lekker buiten om te luchten. Net als dat ik mijn dekbed altijd opensla s'ochtends zodat alles kan verdampen.
De daadwerkelijke weerstand zou bij mensen in de middeleeuwen hoger liggen dan bij mensen van nu. Oftewel; als je een persoon van nu in de middeleeuwen zou plaatsen zou die gegarandeerd zieker worden dan zijn medemens.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Op welke cijfers baseer je dat?
Volgens mijn gegevens heeft onze verbeterde hygienische leefwijze ervoor gezorgd dat we niet meer vroegtijdig sterven aan ziekten en infecties.
Maar ik kan het mis hebben hoor, misschien hadden ze in de middeleeuwen wel een fantastische weerstand
Dat is dus exact wat ik bedoel, 2x per week is gewoon nutteloos; op het idee en eventueel de geur van het beddengoed na.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:35 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Zit jezelf niet zo te verdedigen joh!Heb liever een vent die zijn bed 2x per week verschoont dan eens in de 4 weken.
Amen!quote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef kloas_wokkel het volgende:
En ondertussen zijn we druk bezig al onze gloeilampen in huis te vervangen voor spaarlampen en we rijden hybrides voor het milieu. Als ik hier dan lees dat mensen 2x per week het bed wassen en op plekken lees dat ze 2/3 keer per dag onder de douche staan...
Welke ziektes brengen ze over? Die je zelf al in je bed hebt gedropt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:30 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Ja maar groter zien ze er enger uit.Maar het zijn wel vieze beestjes die ziektes overbrengen, je bijten en makkelijk te voorkomen zijn door je bed tijdig te verschonen.
Hoe weten die beestjes dan je bed te vinden? Denken ze hé dat kon wel eens een huis zijn met een slaapkamer waarin zich een bed bevindt dat niet tijdig verschoond is, misschien moeten we daar maar eens een kijkje gaan nemen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Huh? Doe je dan je hoeklaken 1x per week, en je dekbed+kussenslopen 1x per maand?quote:Op zondag 21 februari 2010 15:50 schreef NTTTG het volgende:
1x per week (slaap er 5 nachten)
en na de sex altijd direct (vind dat echt ranzig)
kussen en deken 1x per maand.
slopen doe ik op 95 graden en deken en kussen op 60.
nee dekbedovertrek en kussen slopen 1x per week.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Doe je dan je hoeklaken 1x per week, en je dekbed+kussenslopen 1x per maand?
Dus als je om 22:00 sex hebt gehad dan ga je daarna je bed verschonen?quote:Op zondag 21 februari 2010 15:50 schreef NTTTG het volgende:
Dus als je 3x per week seks hebt dan verschoon je 4x per week je hele beddengoedquote:Op zondag 21 februari 2010 15:50 schreef NTTTG het volgende:
Of het smetvrezerigst. Of het viest. En daartussen een zooitje kuddebeesten.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:01 schreef alors het volgende:
Zulke topics eindigen altijd in een wedstrijdje wie is het 'schoonst'
Jij slet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:28 schreef Breathtaking het volgende:
Eens per twee weken, slaap lang niet altijd in m'n eigen bed dus.
Dit meen je toch zeker niet? Na 2 jaar je hele bed en matras opquote:Op zondag 21 februari 2010 16:03 schreef NTTTG het volgende:
en binnenkort ga ik maar weer ff een nieuw bed plus matras kopen aangezien na 2 jaar gebruik het wel een keer op is.
Ja, precies, en iedereen die niet elke week 2 keer zijn beddengoed verschoond, krijgt meteen dit soort tekentjesquote:Op zondag 21 februari 2010 22:01 schreef alors het volgende:
Zulke topics eindigen altijd in een wedstrijdje wie is het 'schoonst'
Ik verwissel het 3 keer in de weekquote:Op zondag 21 februari 2010 23:27 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ja, precies, en iedereen die niet elke week 2 keer zijn beddengoed verschoond, krijgt meteen dit soort tekentjes
Bedwantsen komen nauwelijk voor in Nederlandquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Helemaal mee eensquote:Op zondag 21 februari 2010 12:12 schreef kloas_wokkel het volgende:
En ondertussen zijn we druk bezig al onze gloeilampen in huis te vervangen voor spaarlampen en we rijden hybrides voor het milieu. Als ik hier dan lees dat mensen 2x per week het bed wassen en op plekken lees dat ze 2/3 keer per dag onder de douche staan...
1 x in de 2 jaar maar? Getverderrie zeg!quote:Op zondag 21 februari 2010 16:03 schreef NTTTG het volgende:
[..]
nee dekbedovertrek en kussen slopen 1x per week.
kussen en dekbed 1x per maand.
en binnenkort ga ik maar weer ff een nieuw bed plus matras kopen aangezien na 2 jaar gebruik het wel een keer op is.
Jij koopt elke week een nieuw matras?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:16 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
1 x in de 2 jaar maar? Getverderrie zeg!![]()
![]()
Ik vind ook dat je toch wel zeker 2x in het jaar een nieuw matras moet kopen, hoor. Weet je hoe vies die dingen anders zijn?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:16 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
1 x in de 2 jaar maar? Getverderrie zeg!![]()
![]()
ik heb 4 jaar een hele dure set matrassen waar ik 3x per week in slaap.quote:Op maandag 22 februari 2010 08:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Gekken, een goed matras gaat jaaaaren mee
quote:Op maandag 22 februari 2010 09:19 schreef ssebass het volgende:
Een vriend vertelde mij dat zijn huisgenoot sinds het studeren nog nooit zijn bed had verschoond en die woonde daar al iets van vijf jaar, dus het kan nog erger.
Het is ook een deel verzorging. Wij hebben ook goede (dure) matrassen, maar die draaien we bijvoorbeeld elke week, de afritsbare hoezen worden zo nu en dan gewassen, en een aantal keer per jaar staan ze even lekker overeind om te luchten (al dan niet buiten).quote:Op maandag 22 februari 2010 09:17 schreef NTTTG het volgende:
[..]
ik heb 4 jaar een hele dure set matrassen waar ik 3x per week in slaap.
toch merk je dat ze hun stevigheid gaan missen.
we kopen wel dure kleding, tv's en andere zaken maar we besparen op de nachtrust wat heel belangrijk is...raar
ik draai ze ook om (bovenkant word onderkant)quote:Op maandag 22 februari 2010 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is ook een deel verzorging. Wij hebben ook goede (dure) matrassen, maar die draaien we bijvoorbeeld elke week, de afritsbare hoezen worden zo nu en dan gewassen, en een aantal keer per jaar staan ze even lekker overeind om te luchten (al dan niet buiten).
in india is de levensverwachting ook een heel stuk lager.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:00 schreef Ringo het volgende:
In India slapen ze gewoon op de grond.
Hysterisch gedoe hier altijd over onze slaapverzorging.
Dat ligt echt niet aan de bedden.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:18 schreef NTTTG het volgende:
[..]
in india is de levensverwachting ook een heel stuk lager.
verder goede vergelijking
Bij ons gaan ze dus wel helemaal omgekeerd. Ik voel zeker wel het verschil. Maar goed, als bijde kanten niet hetzelfde zijn, heeft dat ook weinig zin.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:38 schreef NTTTG het volgende:
[..]
ik draai ze ook om (bovenkant word onderkant)
maar omkeren zit er niet in, zijn van die speciale NASA schuim matrassen en die speciale laag zit maar aan een kant.
koop hierna wel een auping of hastens
uiteraard betaal je een flink deel voor de merknaam.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat ligt echt niet aan de bedden.
Het is allemaal focking marketing. Als je maar vaak genoeg een hoogblonde Zweedse op wolkzachte matrassen in zwijm ziet vallen, ga je vanzelf denken dat jij ook zo'n hemelbed nodig hebt om aan je nachtrust te komen.
Je moet eens een keer investeren in een goed matras. Niet voor niets geven goede matrasfabrikanten 10 jaar garantie op een matras. Na 2 jaar je matras al opquote:Op zondag 21 februari 2010 16:03 schreef NTTTG het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |