Bron: nu.nlquote:AMSTERDAM - Britten delen het bed met miljoenen bacteriën. Uit een onderzoek naar de slaapkamergewoonten in Engeland blijkt namelijk dat een half miljoen Britten het beddengoed slechts drie keer per jaar wast.
© Gezondheidsnet
Eén op de zes Britten geeft aan het beddengoed één keer per maand te verschonen. Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Onder de vieze Britten zijn de meeste onder de 25 jaar en woonachtig in Londen. Eén op de tien daarvan wast het bed hoogstens zes keer per jaar, wat ervoor zorgt dat het bed miljoenen bacteriën kan bevatten.
sinds wanneer zijn dode huidcellen bacteriën?quote:zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Zelfde hier.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Mylene het volgende:
1 keer in de week en zomers meestal 2 keer in de week
"Bugs and dust mites" hebben ze kennelijk vertaald met bacteriën.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn dode huidcellen bacteriën?
ontopic: 1 keer per maand of zo
Ik ook sowieso 1x per week, als het warm is 2x per week.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Mylene het volgende:
1 keer in de week en zomers meestal 2 keer in de week
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:28 schreef Breathtaking het volgende:
Eens per twee weken, slaap lang niet altijd in m'n eigen bed dus.
Yeah rightquote:Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Hij neemt zeker vaak sletjes mee naar huisquote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef Velma_Dinkley het volgende:
Ben ooit wel eens in een bed beland van een jongen die zo ontzettend stonk dat ik er gelijk weer vandoor gegaan ben.Geen Brit btw
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij neemt zeker vaak sletjes mee naar huis
Dus dode huidcellen zijn bacteriën?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:02 schreef Sigg het volgende:
Dit baart de onderzoekers zorgen want dit zou betekenen dat zo’n tien procent van het gewicht van een ongewassen kussen bestaat uit bacteriën, waaronder dode huidcellen.
Eens in de twee maanden of zo. Wat zijn er veel mensen met smetvrees zegquote:
Het is maar wat je smetvrees noemt. Je zweet ook tijdens het slapen, lekker om zo een paar maanden in je ouwe zweet te meurenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:34 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dus dode huidcellen zijn bacteriën?![]()
[..]
Eens in de twee maanden of zo. Wat zijn er veel mensen met smetvrees zeg![]()
's Winters zweet ik echt niet zoveel. Je gaat het niet ruiken in ieder geval. En ja, vrijgezelquote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:08 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Het is maar wat je smetvrees noemt. Je zweet ook tijdens het slapen, lekker om zo een paar maanden in je ouwe zweet te meuren![]()
Vrijgezel trouwens?
Serieus, mag ik vragen waarom? Dat lijkt mij echt heel overdreven.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:39 schreef geppie het volgende:
Eens per twee weken, 's zomers wekelijks. Beddengoed van kindlief wekelijks.
Edit: kussenslopen verwissel ik wel een paar keer in de week.
Gemiddeld? Het stukje in de OP gaat echt niet over de gemiddelde Brit, hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:08 schreef dalaiblama het volgende:
Om de 3/4 dagen. Je zweet s' nachts enorm veel, dus ik moet er niet aan denken daar een week in te liggen. Je verschoont je kleren toch ook vaker dan eens per week?.
Wel bizar hoe lang men er gemiddeld over doet.
Gemiddeld in dit topic.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gemiddeld? Het stukje in de OP gaat echt niet over de gemiddelde Brit, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |