het is geworden een peren-kruimeltaartje. (Peer met kaneel, suiker, een vanillestokje en maple syrup in de koekenpan, afgeblust met courvoisier. en daaroverheen dus een kruimeldeegje)quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:10 schreef -Mellow- het volgende:
Als toetje iets met peer, maple syrup en slagroom. Weet nog niet of ik het zo basic laat of dat ik er echt iets mee ga maken, een taartje ofzo
Ja, is superamerikaans. Schijnt het favo voer van Elvis Presley te zijn geweest.quote:
dus jij eet nooit appels enzo? ik noem je vanaf nu btw RR, klinkt wat vriendelijker dan: 'degene die diabeet is'quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:47 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Nee joh, dat zit vol met suikers. Dat is het probleem. Een appelsapje of zo, zit vol met suiker
Ik zal even in cul kijken.
ook heel erg lekker op (iberische) spareribs.quote:
Thnx voor het recept, lijkt me heerlijk. Echter past het even niet in mijn eet/sportschemaquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:07 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja, is superamerikaans. Schijnt het favo voer van Elvis Presley te zijn geweest.
1 bol knoflook in een klont boter aanfruiten, de beenham erbij en rondom bruin bakken. Fles cola (1.5L) erbij en als de ham ongeveer 50 graden van binnen is haal je m eruit en kook je de hele bende in tot een drab. Als laatste nog wat monchou erbij om het romig te maken , een klodder ketchup en nog wat versgemalen zwarte peper en een beetje zout.
De beenham kan je insmeren met wat stroop, zout en peper erop en nog even in de oven voor een lekker korstje (en tot ie binnenin ca. 60 graden is)
Het is echt yum. Ik en mijn lief maken het regelmatig. De overgebleven colasaus gaat in een lege ketchupfles en die gebruiken we de rest van de week voor tosti's en alles wat er maar in wil zwemmen
Als je alleen de saus wil maken zonder de beenham kun je voor extra smaak ook wel mergpijp gebruiken.
ieg neequote:Op woensdag 24 februari 2010 20:30 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Thnx voor het recept, lijkt me heerlijk. Echter past het even niet in mijn eet/sportschemaIk mag (van mezelf) even weinig tot geen suikers en varkensvlees laat ik eigenlijk ook liggen. Het is zeker geen optie om coca cola zero of zo te doen en dan lekker kippenbouten?
Ja ik drink sowieso geen cola, maar dit leek me gewoon zo lekker dat ik best zo'n fles wil aanschaffen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:46 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ieg neeJe moet echt wel cola met suiker hebben. Dat is juist zo lekker aan dit recept. Zoet en beenham ( of idd spare ribs) zijn juist zo'n fijne combinatie. En met kip lijkt het mij totaal niet combineren. Cola light/ zero begrijp ik sowieso niet. Drink dan geen cola denk ik dan
Je moet dit natuurlijk ook niet elke dag eten als je op suikers wil letten, maar zo heel af en toe moet kunnen toch?
Ik heb dit nog nooit met spare-ribs gedaan, maar je zou het op dezelfde manier kunnen doen: Ribs ongeveer een uurtje gaar laten worden in de cola, eruit halen, cola inkoken, op de ribs smeren en ribs nog 10 minuutjes onder de grill.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:57 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Ja ik drink sowieso geen cola, maar dit leek me gewoon zo lekker dat ik best zo'n fles wil aanschaffen.
En je hebt ook gelijk dat het af en toe best mag hoor. Ik ga het denk ik deze zaterdag of zondag maken, het is alleen afhankelijk hoeveel huisgenoten er dan mee willen eten.
Als je het met spare-ribs maakt, hoe doe je het dan precies?
OT: net even een bakje kwark en een banaantje die heerlijk rijp was
Ik hoop dat de verhoudingen goed kloppen, ik doe dingen meestal voornamelijk op gevoel..Schroom dus niet om wat toe te voegen als je denkt dat er iets niet kloptquote:Op donderdag 25 februari 2010 14:30 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond de noedelsalade, Windigo! Ben benieuwd!
Ik heb in een kom gemengd:quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:06 schreef SeaOfLove het volgende:
klinkt ernstig lekker die burgers mellow, doe eens receptje posten ajb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |