abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:59:52 #176
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78403419
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:10 schreef -Mellow- het volgende:

Als toetje iets met peer, maple syrup en slagroom. Weet nog niet of ik het zo basic laat of dat ik er echt iets mee ga maken, een taartje ofzo
het is geworden een peren-kruimeltaartje. (Peer met kaneel, suiker, een vanillestokje en maple syrup in de koekenpan, afgeblust met courvoisier. en daaroverheen dus een kruimeldeegje)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:07:42 #177
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78403763
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:22 schreef RhytmicalRemedy het volgende:

[..]

Cola saus? Vertel eens,
Ja, is superamerikaans. Schijnt het favo voer van Elvis Presley te zijn geweest.

1 bol knoflook in een klont boter aanfruiten, de beenham erbij en rondom bruin bakken. Fles cola (1.5L) erbij en als de ham ongeveer 50 graden van binnen is haal je m eruit en kook je de hele bende in tot een drab. Als laatste nog wat monchou erbij om het romig te maken , een klodder ketchup en nog wat versgemalen zwarte peper en een beetje zout.

De beenham kan je insmeren met wat stroop, zout en peper erop en nog even in de oven voor een lekker korstje (en tot ie binnenin ca. 60 graden is)

Het is echt yum. Ik en mijn lief maken het regelmatig. De overgebleven colasaus gaat in een lege ketchupfles en die gebruiken we de rest van de week voor tosti's en alles wat er maar in wil zwemmen

Als je alleen de saus wil maken zonder de beenham kun je voor extra smaak ook wel mergpijp gebruiken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_78404684
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:47 schreef RhytmicalRemedy het volgende:

[..]

Nee joh, dat zit vol met suikers. Dat is het probleem. Een appelsapje of zo, zit vol met suiker

Ik zal even in cul kijken.
dus jij eet nooit appels enzo? ik noem je vanaf nu btw RR, klinkt wat vriendelijker dan: 'degene die diabeet is'

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 19:34:37 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:33:21 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78404804
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:07 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

colasaus
ook heel erg lekker op (iberische) spareribs.

oh ja, op het menu hamburgers van tartaar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78407405
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:07 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja, is superamerikaans. Schijnt het favo voer van Elvis Presley te zijn geweest.

1 bol knoflook in een klont boter aanfruiten, de beenham erbij en rondom bruin bakken. Fles cola (1.5L) erbij en als de ham ongeveer 50 graden van binnen is haal je m eruit en kook je de hele bende in tot een drab. Als laatste nog wat monchou erbij om het romig te maken , een klodder ketchup en nog wat versgemalen zwarte peper en een beetje zout.

De beenham kan je insmeren met wat stroop, zout en peper erop en nog even in de oven voor een lekker korstje (en tot ie binnenin ca. 60 graden is)

Het is echt yum. Ik en mijn lief maken het regelmatig. De overgebleven colasaus gaat in een lege ketchupfles en die gebruiken we de rest van de week voor tosti's en alles wat er maar in wil zwemmen

Als je alleen de saus wil maken zonder de beenham kun je voor extra smaak ook wel mergpijp gebruiken.
Thnx voor het recept, lijkt me heerlijk. Echter past het even niet in mijn eet/sportschema Ik mag (van mezelf) even weinig tot geen suikers en varkensvlees laat ik eigenlijk ook liggen. Het is zeker geen optie om coca cola zero of zo te doen en dan lekker kippenbouten?
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:46:47 #181
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78408160
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:30 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Thnx voor het recept, lijkt me heerlijk. Echter past het even niet in mijn eet/sportschema Ik mag (van mezelf) even weinig tot geen suikers en varkensvlees laat ik eigenlijk ook liggen. Het is zeker geen optie om coca cola zero of zo te doen en dan lekker kippenbouten?
ieg nee Je moet echt wel cola met suiker hebben. Dat is juist zo lekker aan dit recept. Zoet en beenham ( of idd spare ribs) zijn juist zo'n fijne combinatie. En met kip lijkt het mij totaal niet combineren. Cola light/ zero begrijp ik sowieso niet. Drink dan geen cola denk ik dan

Je moet dit natuurlijk ook niet elke dag eten als je op suikers wil letten, maar zo heel af en toe moet kunnen toch?
pi_78411785
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:46 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

ieg nee Je moet echt wel cola met suiker hebben. Dat is juist zo lekker aan dit recept. Zoet en beenham ( of idd spare ribs) zijn juist zo'n fijne combinatie. En met kip lijkt het mij totaal niet combineren. Cola light/ zero begrijp ik sowieso niet. Drink dan geen cola denk ik dan

Je moet dit natuurlijk ook niet elke dag eten als je op suikers wil letten, maar zo heel af en toe moet kunnen toch?
Ja ik drink sowieso geen cola, maar dit leek me gewoon zo lekker dat ik best zo'n fles wil aanschaffen.

En je hebt ook gelijk dat het af en toe best mag hoor. Ik ga het denk ik deze zaterdag of zondag maken, het is alleen afhankelijk hoeveel huisgenoten er dan mee willen eten.

Als je het met spare-ribs maakt, hoe doe je het dan precies?

OT: net even een bakje kwark en een banaantje die heerlijk rijp was
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:55:45 #183
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78415815
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:57 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ja ik drink sowieso geen cola, maar dit leek me gewoon zo lekker dat ik best zo'n fles wil aanschaffen.

En je hebt ook gelijk dat het af en toe best mag hoor. Ik ga het denk ik deze zaterdag of zondag maken, het is alleen afhankelijk hoeveel huisgenoten er dan mee willen eten.

Als je het met spare-ribs maakt, hoe doe je het dan precies?

OT: net even een bakje kwark en een banaantje die heerlijk rijp was
Ik heb dit nog nooit met spare-ribs gedaan, maar je zou het op dezelfde manier kunnen doen: Ribs ongeveer een uurtje gaar laten worden in de cola, eruit halen, cola inkoken, op de ribs smeren en ribs nog 10 minuutjes onder de grill.
Dan zou ik wel de monchou weglaten. Zo'n romige saus lijkt me niks op ribs. Bovenstaande saus lijkt een beetje op curry gewürz qua smaak en dikte, maar dan lekkerder en romiger.

OT: een dropje
pi_78424267
Een kop Lipton rooibosthee met een opgewarmde pannenkoek. Vanavond kip-shoarma maken .
Whatever I want.
pi_78424999
koffie
Ja doei.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:48:04 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_78425226
Bakje yoghurt met appel, biologische muesli en een scheutje Carvan Cevitam perzik (de specials) en een kopje thee
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_78427620
Thee en biscuits
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_78431476
Vanochtend wat yoghurt met paar sneden geroosterd volkorenbrood met appelstroop en kipfilet.

Ik ga zo even warm lunchen met een stamppot en daarbij 2 van die sojaburgers.
pi_78433064
tosti cheddar en een bapao
banaan en sinaasappel
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:30:24 #190
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78433603
Tosti met ham en kaas en een glaasje cola.

Vanavond sperzieboontjes, gebakken aardappels en een falafelburger met alioli.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:43:19 #191
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78434200
ik kan niet kiezen voor vanavond: Kroketten maken of lamskoteletjes. En eigenlijk heb ik t meest zin in een visje maar er is geen markt.
Of iets vegetarisch zou ook wel weer op z'n plaats zijn.

Iemand ideeën voor me?
pi_78436322
Vanavond de noedelsalade, Windigo! Ben benieuwd!
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 15:14:13 #193
9859 crew  Karina
Woman
pi_78438389
Vanavond eet ik zuurkool met worst.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:21:44 #194
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78438765
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:30 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond de noedelsalade, Windigo! Ben benieuwd!
Ik hoop dat de verhoudingen goed kloppen, ik doe dingen meestal voornamelijk op gevoel..Schroom dus niet om wat toe te voegen als je denkt dat er iets niet klopt Blijven proeven

Nu thee en een kaneelkoekje.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:29:41 #195
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78439094
Ik ben er uit. Geïnspireerd door Ainsley Harriot maak ik voor vanavond courgette-kikkererwtenburgers met een bende kruiden en koriander-mayonaise op een broodje.

Nu een restje paprika-peultjes salade van gisteren.
pi_78442298
nu een halve twix. vanavond met een groep oud-school vriendinnen Grieks in Leiden
(wordt vast weer gek en gezellig, alleen heb niet zo'n trek in Grieks.. en heb het zelf nog voorgesteld ook haha )
pi_78444931
klinkt ernstig lekker die burgers mellow, doe eens receptje posten ajb.
pi_78445046
vandaag het meest ongezonde diner ooit nacho's met bonen, kaas, guacamole en sour cream

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:03:16 #199
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78447018
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:06 schreef SeaOfLove het volgende:
klinkt ernstig lekker die burgers mellow, doe eens receptje posten ajb.
Ik heb in een kom gemengd:
- blik gepureerde kikkererwten
- halve geraspte courgette
- halve geraspte winterpeen
- sap van een halve limoen
- broodkruim
- 1 ei
- rode ui
- 3 tenen knoflook
- fijnghekate peterselie
- 1 eetlepel pindakaas
- 1 theelepel komijn
- 1/2 theelepel koriander
- 1/4 theelepel kurkuma
- 1/2 theelepel chilipoeder
- zout

Die ga ik straks insmeren met wat ghee en dan bakken, en ik gooi ze op een ciabatta met koriandermayonaise en rucola.
Ik heb geen idee of het lekker is, maar dat zal ik straks laten weten
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:20:05 #200
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_78447667
Pannekoeken!
Alleen dan speciaal met salami spek ham mozzarella Parmezaanse kaas normale geraspe kaas.

MMmnnnmm
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')