abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78179619
Geertje op 7
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_78179650
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De tijd zal het uitwijzen. Maar ik denk dat WIlders ook donders goed snapt dat hij alleen met het cda en de vvd in zee kan als hij ophoudt met zijn ''opruiende'' uitspraken.
En hij snapt ook dat wanneer hij compromissen gaat sluiten zijn aanhang net zo snel weer verdampt als ze is opgekomen.
quote:
En bij sommige dingen zal hij echt water bij de wijn moeten doen. Maar als het gaat om economische dingen staan ze gelijk aan het cda en de vvd.
Oh? Ze zijn bijvoorbeeld tegen verhoging van de AOW leeftijd en tegen elke maatregel die de babyboomers pijn kan doen, ze zitten economisch steeds vaker op de SP-lijn. Dan zijn CDA en VVD toch minder wereldvreemd.
quote:
Alleen het immigratie beleid kan een issue worden.
Zal zeker een issue worden. Het CDA in den lande trok het beleid van Verdonk al van geen kant. Dan zal wat Wilders voorstelt helemaal slecht vallen.

Plus dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat CDA en VVD weer in een amateuristisch vechtkabinet willen stappen dat in elk geval nooit de eindstreep zal halen.
quote:
Wat voor kabinet hoop jij dan?
Een sociaal liberaal kabinet. Met de huidige peilingen zal dit niet lukken maar wanneer een combinatie van 3 of 4 van de volgende partijen een meerderheid zou halen zou ik dat toejuichen. D66, GL, VVD, PvdA.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:22:17 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78179655
Jaaa.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_78179670
Niet "een" brief, maar "die" brief Geert, da's wat anders...
pi_78179672
Dat is dus nu...
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:23:06 #106
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78179694
Wilders moet weer worden bijgeblond
Jij ook?
pi_78179715
Heeft hij dat woord wel gebruikt???
pi_78179754
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:22 schreef du_ke het volgende:
Een sociaal liberaal kabinet. Met de huidige peilingen zal dit niet lukken maar wanneer een combinatie van 3 of 4 van de volgende partijen een meerderheid zou halen zou ik dat toejuichen. D66, GL, VVD, PvdA.
Ik zie GL nog niet zo snel regeren.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_78179821
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:23 schreef FTWO het volgende:
Heeft hij dat woord wel gebruikt???
Nee, dus: Wester liegt
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:28:49 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78179917
Het schattige blondje
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78179975
Ruggengraat van een banaan
pi_78179980
Ook Wilders heeft het alleen over vertrek uit Uruzgan. Vertrek uit Afghanistan is dus geen vereiste.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:32:07 #113
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78180022
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:30 schreef Cobra4 het volgende:
Ook Wilders heeft het alleen over vertrek uit Uruzgan. Vertrek uit Afghanistan is dus geen vereiste.
Volgens mij hoorde ik hem wel zeggen dat hij weg wil uit Afghanistan.
Jij ook?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:32:32 #114
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_78180037
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:24 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Een combinatie van die partijen zou echt een ramp zijn voor dit land. Dan nog liever dat Balkie blijft zitten.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_78180079
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:32 schreef Krambo het volgende:

[..]

Volgens mij hoorde ik hem wel zeggen dat hij weg wil uit Afghanistan.
Dan heeft hij last van de zelfde verspreking als Bos.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:36:32 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78180176
Hij wil dus wel regeren!!!!!!!!!!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78180314
quote:

[..]

Ligt er aan wat de uitslag gaat worden volgend jaar. Vermoedelijk zullen D66 en GL beiden flink winnen en die kunnen het goed met elkaar vinden.
Ik denk dat de kans dat GL gaat regeren in elk geval stukken groter is dan dat de PVV gaat regeren .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:43:29 #118
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78180425
Weerbericht: "Er kan in de loop van de middag een bui vallen, en een kabinet trouwens"
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78180482
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
Weerbericht: "Er kan in de loop van de middag een bui vallen, en een kabinet trouwens"
Meer kans op een vallend kabinet dan op vallende winterse buien?
pi_78180697
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:44 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Meer kans op een vallend kabinet dan op vallende winterse buien?
Denkt het wel
pi_78180988
Diederik Samsom ( PVDA) (follow)
Vandaag, 09:20
@jeroenhauser Hij sprak waarheid in P&W. Kijk maar na. NAVO brief was na afwijzing Uruzganverblijf donderdagochtend niet meer verwacht.

Vandaag, 09:19
Ochtendritueel gehad. Tussen debat gister en spanning vandaag even ondergedompeld in wereld van klei, kleurplaten en boterhammen met jam.

Vandaag, 02:00
@h4rbl in de RTC's wordt beveiliging door anderen gedaan.

Vandaag, 01:56
@h4rbl niet als het om opleiders in trainingscentra in Noorden afghanistan gaat.

Vandaag, 01:47
@h4rbl niet dezelfde trainers dus.

Vandaag, 01:45
@h4rbl klopt. Was niet het navoverzoek van de Rasmussen van 4-2. Maar een suggestie van navogeneraal Levey. Lees maar even na.

Vandaag, 01:39
@h4rbl dat ging over een heel ander verzoek. Betrof geen langer verblijf Uruzgan. Maar trainers in centra in Noorden. Willen we nog steeds

Vandaag, 01:37
@RubenVis ze zijn besproken en de optie langer verblijf Uruzgan is op 4-2 's ochtends afgewezen. Klaar.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_78181082
quote:

[..]

Ik ook niet. En ik hoop 't ook niet.
pi_78181126
Ik ben benieuwd wie er gaat buigen, PVDA of CDA.
pi_78181152
pvda niet die vinden dat het boek 4 februari al is gesloten...
pi_78181228
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:03 schreef ender_xenocide het volgende:
pvda niet die vinden dat het boek 4 februari al is gesloten...
Zou de eerste keer zijn dat de PvdA echt de rug recht houdt, in mijn herinnering.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:05:41 #126
27648 Weakling
available in strong mint
pi_78181247
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:02 schreef Devz het volgende:
Ik ben benieuwd wie er gaat buigen, PVDA of CDA.
Hoezo "of"? Misschien wordt het wel "en".
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_78181334
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:05 schreef Weakling het volgende:

[..]

Hoezo "of"? Misschien wordt het wel "en".
Dan zouden we ja+nee = misschien een verlenging hebben. Laat ze nog vager doen....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_78181411
Weisglas geeft op BNR zometeen zijn visie op Verbeet's optreden van gisteren.
pi_78181430
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dan zouden we ja+nee = misschien een verlenging hebben. Laat ze nog vager doen....
ooit een echt standpunt van dit kabinet meegemaakt? Ze praten altijd enkel in mitsen en maren
pi_78181637
Femke vs Verbeet nu op BNR... Heerlijk om nog eens te horen
pi_78181990
Verbeet is ook een kutvoorzitter. Veel te monistisch, alles moet leuk en aardig blijven. Ze vergeet soms dat ze er voor de kamer zit, niet voor het kabinet, niet voor de partij, en niet om taboe's in stand te houden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:38:38 #133
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78182570
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:10 schreef RvLaak het volgende:
Weisglas geeft op BNR zometeen zijn visie op Verbeet's optreden van gisteren.
Heb ik 'm gemist of komt hij nog?
Jij ook?
pi_78182677
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:38 schreef Krambo het volgende:

[..]

Heb ik 'm gemist of komt hij nog?
gemist. Was tot 13:30 ongeveer... Je ken terugluisteren op de site
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:42:26 #135
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78182742
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

gemist. Was tot 13:30 ongeveer... Je ken terugluisteren op de site
Korte samenvatting voor mensen zonder geluid?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78182777
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Korte samenvatting voor mensen zonder geluid?
Weisglas vond het allemaal wel meevallen , had een beter beeld van hem... Maar goed, hij zat er dan ook niet .
pi_78182795
Hier ook maar even meelezen, aangezien er nu in twee topics over dit onderwerp wordt gesproken
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:52:13 #138
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78183147
quote:
104 Teletekst vr 19 feb
Nog geen duidelijkheid uit kabinet

CDA'ers bepleitten vanochtend uitstel.
Voor de PvdA lijkt dat alleen wenselijk
als ze erop kan vertrouwen dat er geen
verlengde militaire missie komt.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78183348
Als er geen verlengde missie komt is het besluit toch al genomen Eigenlijk zeggen ze dus dat er absoluut geen uitstel van de beslissing komt, of zie ik dat verkeerd?
pi_78183396
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:57 schreef larry91 het volgende:
Als er geen verlengde missie komt is het besluit toch al genomen Eigenlijk zeggen ze dus dat er absoluut geen uitstel van de beslissing komt, of zie ik dat verkeerd?
gedeeltelijk. De brief van de NAVO gaat over Uruzgan, niet Afghanistan . Subtiel, maar politiek levensgroot, verschil.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:58:50 #141
8783 gbm
Estd. 2001
pi_78183404
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:57 schreef larry91 het volgende:
Mja, PvdA heeft optie om elders iets te gaan doen (qua trainen) opgelaten... dus daar kunnen ze dan nog verder over praten
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:26:34 #142
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78184479
Blijkbaar heeft verder niemand de Navo gevraagd wat die nu eigenlijk willen als we niet verlengen in Uruzgan:

fritswester: Uit NAVO-kring over missie elders: we zouden niet weten wat we elders met Nederlanders zouden moeten. Zien geen nuttige taak buiten Uruzgan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:01:32 #143
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78185805
Vervolg: Buiten Uruzgan heeft NAVO alleen nog wat "corveetaakjes" voor Nederlanders. Denk dat dat eer te na is voor Defensie en CDA.

PvdA wil niet blijven in Uruzgan, Navo wil ons nergens anders hebben. Blijven toch weinig opties open om iedereen tevreden te houden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78186644
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:01 schreef De_Hertog het volgende:
Vervolg: Buiten Uruzgan heeft NAVO alleen nog wat "corveetaakjes" voor Nederlanders. Denk dat dat eer te na is voor Defensie en CDA.

PvdA wil niet blijven in Uruzgan, Navo wil ons nergens anders hebben. Blijven toch weinig opties open om iedereen tevreden te houden.
idd, maar we moeten ook rekening houden met de koppigheid van Balkie
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:25:48 #145
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_78186782
Wat een heerlijke soap is dit aan het worden. Ik ben benieuwd wat de volgende cliffhanger wordt.
Life is what you make it.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:28:48 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78186884
Iemand enig idee als het vandaag gaat sneuvelen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78187368
quote:
Rasmussen kon zijn oren niet geloven

Nederland vroeg zelf de NAVO om de Uruzgan-brief, die nu een Haagse splijtzwam geworden is. Den Haag zet zich te kijk, vindt de alliantie.
Door onze correspondent
PETRA DE KONING
Brussel, 19 febr.

Bij de NAVO begrijpen ze niet veel meer van Nederland. Dat land had toch echt zelf om een brief van NAVO-secretaris-generaal Rasmussen gevraagd. In die brief staat het verzoek aan de Nederlandse regering om troepen in Uruzgan te houden tot de zomer van volgend jaar, en zo’n verzoek doet Rasmussen alleen als hij reden heeft om te denken dat de NAVO-bondgenoot er ja op zal zeggen. „We gingen ervan uit dat het in orde was”, zegt een hoge functionaris. „Op de Afghanistanconferentie in Londen [eind vorige maand] is dat uitgebreid besproken”, zegt een ander.

Andere manieren om Nederland zover te krijgen dat het zijn troepen langer in Uruzugan houdt, bijvoorbeeld via de media, waren door de brief van Rasmussen meteen niet meer aan de orde. Deze strategie was beter, het succes leek zeker. „De secretaris-generaal is heel actief geweest in het benaderen van alle NAVO-landen om meer troepen in Afghanistan te krijgen”, zegt een functionaris. „Het Nederlandse verzoek om deze brief paste precies bij het NAVO-belang.”

De journalist die nu met NAVO-functionarissen of diplomaten op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel praat functioneert al snel zelf als bron. „Hoe snel kan er een nieuwe regering zijn als er verkiezingen komen? Twee maanden?” En: „Uruzgan zal dan wel het thema worden van de verkiezingscampagne en dan kan de nieuwe regering toch snel een besluit nemen?” „Wat wil Wilders met Uruzgan?” Of: „Die Nederlandse F16’s, dáár kunnen ze toch nog wel iets over beslissen als ze demissionair zijn?”

Ja, Rasmussen was blij en opgelucht door het Nederlandse verzoek de brief te schrijven, en schreef die graag. Dat die brief opeens een belangrijke rol speelt in de dreigende kabinetscrisis – PvdA-leider Bos die zei dat hij van niks wist, CDA-minister Verhagen die zei dat Bos er natuurlijk wel van wist – lijkt nog nauwelijks tot het NAVO-hoofdkwartier door te dringen. „Maakt het nu echt wat uit dat die brief er is?” vraagt een functionaris. „Was Nederland anders niet in dezelfde situatie geweest?”

NAVO-medewerkers hebben Bos gezien op televisie. „Die wijkt geen millimeter, he?” Ze reageren een beetje lacherig op het idee dat Den Haag nu zou gaan proberen om Rasmussen zijn brief te laten intrekken – als politieke paradox: de brief moet weg om de voorstellen uit de brief mogelijk te maken. „Interesting idea”, zegt een hoge functionaris. „Nog niet eerder meegemaakt. En wat gaat dat uitmaken, denk je?”

In NAVO-kringen is er al maandenlang verbazing en irritatie over Nederland: in een tijd dat bijna alle NAVO-landen extra troepen naar Afghanistan sturen, zou Nederland ophouden met zijn missie in Uruzgan. In oktober vorig jaar zei Rasmussen in Brussel dat zo’n besluit van Nederland de Talibaan „in de kaart speelt”.

Daarna heeft hij er zich niet meer zo hard over uitgelaten. Hij maakte wel duidelijk dat hij geen zin had om over iets anders te praten dan een verlenging van de Uruzgan-missie. Rasmussen wist dat in elk geval een deel van de Nederlandse regering druk vanuit Brussel goed kon gebruiken. Maar hij wilde dat niet te nadrukkelijk doen. „Hij weet hoe ingewikkeld het is om een coalitieregering te hebben”, zegt een ambtenaar op het NAVO-hoofdkwartier. Rasmussen belde alle bondgenoten over extra troepen, zei hij. Dus belde hij ook naar Nederland.

Nederland, vinden NAVO-bronnen, zet zichzelf nu te kijk. „De schoonheidsprijs krijgen ze niet.” Zorgen zijn er vooral over het eerdere besluit van Nederland over het einde van de missie. „Blijft dat effectief staan als de regering valt? Als dat zo is, moeten we het snel weten. Dan moeten we daarop gaan plannen.”
Duidelijk dus. Verhagen heeft de indruk gewekt dat de regering akkoord was met een missie in Uruzgan. Daarop heeft de NATO gereageerd met een verzoek wat dan wordt ingewilligd zoals altijd. Verhagen heeft zijn eigen standpunt voorgesteld als het standpunt van de regering. Daarop is de brief gekomen. Daarmee is het dus Verhagen die Nederland te kijk heeft gezet.

Maar hij heeft zijn best gedaan voor de NATO, dus wie weet kan hij ooit nog S-G worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78187428
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

En hij snapt ook dat wanneer hij compromissen gaat sluiten zijn aanhang net zo snel weer verdampt als ze is opgekomen.
Ik denk juist dat een groot deel van zijn aanhang (of iig een deel) uit mensen bestaat die helemaal niet zo "extreem rechts" zijn, maar die wel op hem stemmen omdat ze rechts zijn en extreem rechts + link -> rechts.
Van die gekke ideeën zal hij er in een kabinet toch niet door krijgen maar wel andere mildere ideeën.

Ik denk dat ik om dezelfde reden op de pvv zal gaan stemmen.
Of als proteststem tegen de huidige kliek.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_78187659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Duidelijk dus. Verhagen heeft de indruk gewekt dat de regering akkoord was met een missie in Uruzgan. Daarop heeft de NATO gereageerd met een verzoek wat dan wordt ingewilligd zoals altijd. Verhagen heeft zijn eigen standpunt voorgesteld als het standpunt van de regering. Daarop is de brief gekomen. Daarmee is het dus Verhagen die Nederland te kijk heeft gezet.

Maar hij heeft zijn best gedaan voor de NATO, dus wie weet kan hij ooit nog S-G worden.
als ik het dus goed begrijp heeft verhagen tijdens de Afganistan top al aangegeven dat het wel goed zou komen, vandaar ook zijn draai natuurlijk in september al…..
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:52:08 #150
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78187845
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:41 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik denk juist dat een groot deel van zijn aanhang (of iig een deel) uit mensen bestaat die helemaal niet zo "extreem rechts" zijn, maar die wel op hem stemmen omdat ze rechts zijn en extreem rechts + link -> rechts.
Van die gekke ideeën zal hij er in een kabinet toch niet door krijgen maar wel andere mildere ideeën.

Ik denk dat ik om dezelfde reden op de pvv zal gaan stemmen.
Of als proteststem tegen de huidige kliek.
PVV is niet extreem rechts
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')