abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78191787
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:28 schreef bascross het volgende:

[..]

Omdat je wel van geld houdt?
In principe weet ik gewoon dat B&H de meest praktische oplossing is om die gedachte te bevredigen maar heb toch een sluike wens om volautomatisch geld te verdienen terwijl ik cocktails drink op de Bahama's.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:38:25 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78191820
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:37 schreef Mendeljev het volgende:

maar heb toch een sluike wens om volautomatisch geld te verdienen terwijl ik cocktails drink op de Bahama's.
Dat klinkt als Buy and hold
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:44:37 #53
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_78192015
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:37 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

In principe weet ik gewoon dat B&H de meest praktische oplossing is om die gedachte te bevredigen maar heb toch een sluike wens om volautomatisch geld te verdienen terwijl ik cocktails drink op de Bahama's.

Klinkt bekend. Alleen is mijn kennis van daytrading zo beperkt dat ik sowieso de illusie niet heb om de grote jongens te verslaan.

Ik hou het wel bij buy and hold.
Bedankt Hans.
pi_78192230
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:44 schreef bascross het volgende:
de illusie niet heb om de grote jongens te verslaan.
Niet verslaan, je vult alleen de gaten die ze hebben achtergelaten..

En waarom zouden ze gaan voor small game trades met kleine volumes als ze ook kunnen insider-traden... De illusie in die richting had ik sowieso niet.
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 februari 2010 @ 17:53:58 #55
862 Arcee
Look closer
pi_78192305
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:01 schreef Vandergeld het volgende:
Ja, maar ik verwacht eerst 1.5-2 weken hogere koersen richting de 333-335
Niet echt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78192473
Ik ben ook van het buy en hold type. De meeste van mijn aandelen had ik al voor de zomer van 2006 verkocht. Ben nog een kleine positie in renewables aangegaan in 2008 en had goud gekocht maar die posities heb ik niet veel later verkocht. Op de renewables amper een winstje en op goud een leuk winstje gemaakt maar achteraf veel te vroeg verkocht. Ik zit al lange tijd grotendeels cash maar wel op zo'n manier dat ik op korte termijn in goud kan vluchten. Rendament maken op vermogen is voor mij steeds moeilijker geworden. Dat zag ik wel al heel lang aankomen en ben daarom elk jaar minder gaan werken. Want werk levert geld op maar als dat niet echt rendeert geniet ik liever van vrije tijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:09:04 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_78192785
Slippage? Wasdat
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_78193483
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:09 schreef One_conundrum het volgende:
Slippage? Wasdat
Het niet kunnen kopen op de koers waarop je had willen kopen.
Greece
pi_78194424
Hmm... nog geen 50 euro verlies op de dag de de Fed de rente verhoogt. Nice.
pi_78195993
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 00:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is vooral een symbolische move want die Discount Rate boeit niet zo (dit is niet de FED Funds). Maar het geeft iig wel aan dat men voorzichtig het exitscenario in gaat.

Zelf denk ik dat (zoals ik eerder al schreef) de FED de komende tijd nog gaat verrassen in hun discipline. Ze hebben na alle extreme maatregelen van de laatste paar jaar wat aan geloofwaardigheid terug te winnen. Eén van de grote gevaren is een toenemende inflatieverwachting (zonder dat die inflatie daadwerkelijk plaatsvindt) omdat de reele rente dan stijgt. Om dat tegen te gaan moeten ze aardig pre-emptive te werk gaan om het vertrouwen te houden.

De laatste tijd komen er ook steeds meer geluiden uit de FED die pleiten voor een strakker beleid om een nieuwe bubble tegen te gaan.
Waardoor zou de inflatie kunnen oplopen? Begin jaren 80 verhoogde Volcker ook de rentes fors. Misschien ben ik dom maar ik heb altijd geleerd is dat juist een lage rente voor inflatie kan zorgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:00:20 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78196567
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waardoor zou de inflatie kunnen oplopen? Begin jaren 80 verhoogde Volcker ook de rentes fors. Misschien ben ik dom maar ik heb altijd geleerd is dat juist een lage rente voor inflatie kan zorgen.
Ik denk juist niet dat de inflatie gaat oplopen. Krediet krimpt, er is enorme overcapaciteit in de industrie (=weinig pricing power) en de werkloosheid neemt toe dus er is weinig leverage om loonsverhoging te vragen (je ziet zelfs loonsverlagingen in het buitenland). Ook zijn er flinke pensioentekorten en mensen beginnen dat eindelijk door te krijgen en gaan dus meer sparen ipv uitgeven. Al die dingen zijn deflatoir, niet inflatoir.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06:19 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78196772
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:44 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Jammer alleen dat bijna niemand hier echt aan daytrading doet.
Ik begrijp het hele idee achter daytraden trouwens niet. Als je de hele dag gestresst voor een beeldscherm gaat zitten dan kun je toch net zo goed gaan werken?
Mijn reisverslagen
pi_78196792
Barre tijden worden het dan. Meer sparen is natuurlijk goed maar moet het niet te veel door slaan? De Chinezen sparen mede zo veel doordat ze voor geen enkel risico verzekerd zijn of op een andere manier steun kunnen krijgen als het mis gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78197036
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:06 schreef Klopkoek het volgende:
Barre tijden worden het dan. Meer sparen is natuurlijk goed maar moet het niet te veel door slaan? De Chinezen sparen mede zo veel doordat ze voor geen enkel risico verzekerd zijn of op een andere manier steun kunnen krijgen als het mis gaat.
Wat moeten ze dan? Kijk maar de Amerikanen, dan krijg je zoiets.. Ook gewoon leningen afsluiten terwijl je niet eens bent verzekerd voor ziekte bijvoorbeeld.
pi_78197131
Vele Amerikanen moeten nu wel gaan werken en sparen doordat hun pensioenen daar sowieso rapper verdampen dan in Europa.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78197356
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
Vele Amerikanen moeten nu wel gaan werken en sparen doordat hun pensioenen daar sowieso rapper verdampen dan in Europa.
Denk je soms dat ze daar voor die tijd niet werkten? Veel hadden zelfs twee banen..
pi_78197527
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik begrijp het hele idee achter daytraden trouwens niet. Als je de hele dag gestresst voor een beeldscherm gaat zitten dan kun je toch net zo goed gaan werken?
Het hele idee om apatisch naar een scherm te kijken spreekt mij ook niet echt aan. Vroeger werden (naar het schijnt) vooral werkloze bedrijfskundestudenten gelokt om daytrader te worden bij gebrek aan beter. En dan niet op de dealingroom maar op een zolderkamer zoals ook te zien is in die ene NCRV-documentaire...
Greece
pi_78197835
Eigenlijk zouden we de torrent van die documentaire in de OP kwijt moeten.
Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:34:24 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78198012
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Het hele idee om apatisch naar een scherm te kijken spreekt mij ook niet echt aan. Vroeger werden (naar het schijnt) vooral werkloze bedrijfskundestudenten gelokt om daytrader te worden bij gebrek aan beter. En dan niet op de dealingroom maar op een zolderkamer zoals ook te zien is in die ene NCRV-documentaire...
Maar dat zijn dus ook niet de overlevers.

Mijn stelling is dat je een werkende strategie moet hebben (duh...). Een werkende 'strategie' betekent dat er een element van herhaalbaarheid inzit, anders kun je ook niet weten dat het een werkende strategie is. En als het herhaalbaar is dan kun je het ook automatiseren --> tradingbot.

Het traden zelf is apenwerk wat je beter door een 24/7 PC kunt laten doen. De intelligentie zit in het ontwikkelen/ implementeren/ testen van een robuste strategie. Dat is dus ook waar je je tijd in moet steken, niet in het volgen van koersen en staren naar grafieken.
Mijn reisverslagen
pi_78198072
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:20 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Denk je soms dat ze daar voor die tijd niet werkten? Veel hadden zelfs twee banen..
Ja helaas wel. Ik snap ook niet dat ze het pikken. Ik bedoel: ze hebben zelf gespaard voor hun pensioen. Het is hun geld. Dat past prima in de heersende ideologie van dat land. Maar toch hebben ze zoiets van 'shit happens' ook al zien ze dat hun pensioensysteem eigenlijk ruk is en frauderende geldschuivers en werkgevers bevoordeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:40:37 #71
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78198377
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat zijn dus ook niet de overlevers.

Mijn stelling is dat je een werkende strategie moet hebben (duh...). Een werkende 'strategie' betekent dat er een element van herhaalbaarheid inzit, anders kun je ook niet weten dat het een werkende strategie is. En als het herhaalbaar is dan kun je het ook automatiseren --> tradingbot.
Daarnaast is het hebben van een broker die het beste bij je strategie past ook cruciaal. Dat kan maar zo procenten op je eventuele winst schelen al dan niet meer.
The more debt, the better
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:46:31 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78198726
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:40 schreef flyguy het volgende:

[..]

Daarnaast is het hebben van een broker die het beste bij je strategie past ook cruciaal. Dat kan maar zo procenten op je eventuele winst schelen al dan niet meer.
Meer een broker die een API heeft zodat de op mijn PC draaiende strategie automatisch zonder menselijke interventie koop en verkoop orders kan geven, terwijl ik zelf met een paar breezermeisjes op het strand lig.

Eigenlijk is dit niet anders dan buy & hold
Mijn reisverslagen
pi_78198792
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:34 schreef SeLang het volgende:
Het traden zelf is apenwerk wat je beter door een 24/7 PC kunt laten doen.
Je vorige post is meteen een stuk helderder..

Wat betreft je stelling, je hebt helemaal gelijk, zoals altijd..
Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:49:52 #74
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_78198900
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Meer een broker die een API heeft zodat de op mijn PC draaiende strategie automatisch zonder menselijke interventie koop en verkoop orders kan geven, terwijl ik zelf met een paar breezermeisjes op het strand lig.

Eigenlijk is elke tactiek buy, hold and sell
The more debt, the better
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:54:53 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78199178
Overigens heb ik 2007 een dedicated trading PC gekocht die bedoeld was voor 24/7 automatisch traden. Hij heeft een tijdje bepaalde forex strategieen in testmode gedraaid om te kijken hoe dat ging. Maar dat ding heeft al heel lang niet meer aangestaan.
Mijn reisverslagen
pi_78200152
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:54 schreef SeLang het volgende:
Overigens heb ik 2007 een dedicated trading PC gekocht die bedoeld was voor 24/7 automatisch traden. Hij heeft een tijdje bepaalde forex strategieen in testmode gedraaid om te kijken hoe dat ging. Maar dat ding heeft al heel lang niet meer aangestaan.
dan mag je eerst de software wel een upgraden , hoe waren de resultaten btw?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:12:26 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78200347
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:09 schreef edwinh het volgende:

[..]

dan mag je eerst de software wel een upgraden , hoe waren de resultaten btw?
Dat was toen nog heel brak inderdaad . De software heeft sindsdien wel steeds upgrades gehad want ik gebruik hem af en toe nog weleens voor een testje, maar niet vaak. Resultaten waren matig.
Mijn reisverslagen
pi_78200394
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:54 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dat papertrading sowieso een beetje stom. Als je backtests al niet positief zijn waarom zou dat anders zijn met een realtime simulatie..?
Tenzij je al een winstgevende strategie had met je tests ofc..
Greece
pi_78200480
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja helaas wel. Ik snap ook niet dat ze het pikken. Ik bedoel: ze hebben zelf gespaard voor hun pensioen. Het is hun geld. Dat past prima in de heersende ideologie van dat land. Maar toch hebben ze zoiets van 'shit happens' ook al zien ze dat hun pensioensysteem eigenlijk ruk is en frauderende geldschuivers en werkgevers bevoordeeld.
Je weet niet waar je over praat.. Die twee banen waren er óók om te dure leningen af te betalen En denk je echt dat ze denken 'shit happens'? Kom op zeg. Typisch weer zo'n aanname die nergens op gebaseerd is. En werkgevers worden niet bevooroordeeld, moet je eens kijken hoeveel Fok!ken de werknemers er hier zitten onder werktijd, terwijl de 'uitbuiter' er niks van weet of er niks aan kan doen. Kom op zeg.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:17:10 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78200684
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik vind dat papertrading sowieso een beetje stom. Als je backtests al niet positief zijn waarom zou dat anders zijn met een realtime simulatie..?
Tenzij je al een winstgevende strategie had met je tests ofc..
Backtest van de strategie was behoorlijk goed. Die livetest was vooral om onverwachte zaken te ontdekken, niet in de laatste plaats de software en infrastructuur zelf.

Backtest over ca 3 jaar:
Mijn reisverslagen
pi_78201103
eigenlijk moet je gewoon de broncode van goldmansachs op een usb stickje in central park vinden
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_78201119
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Backtest van de strategie was behoorlijk goed. Die livetest was vooral om onverwachte zaken te ontdekken, niet in de laatste plaats de software en infrastructuur zelf.

Backtest over ca 3 jaar:
[ afbeelding ]
Wow, dat is extreem goed. Lage drawdowns en bijna lineair omhoog. Zo goed zie je ze niet vaak. Misschien kun je het na 3 jaar nog een keer proberen om het live te testen, je weet maar nooit..
Greece
pi_78201227
Met zulke lage drawdowns kun je ook enorme leverage toepassen. Ik ben echt aan het kwijlen nu..
Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:27:41 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78201325
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wow, dat is extreem goed. Lage drawdowns en bijna lineair omhoog. Zo goed zie je ze niet vaak. Misschien kun je het na 3 jaar nog een keer proberen om het live te testen, je weet maar nooit..
Ja dat kan ik weleens doen. Ik moet de code dan overigens wel herschrijven want TradeStation ligt inmiddels in de vuilnisbak. NinjaTrader is veel stabieler.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:32:02 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78201584
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef Mendeljev het volgende:
Met zulke lage drawdowns kun je ook enorme leverage toepassen. Ik ben echt aan het kwijlen nu..
Ja de backtest was best goed over die periode
Maar ik had ook diverse twijfels over deze strategie in de praktijk.
Mijn reisverslagen
pi_78201619
Gezien het lage aantal trades voor forex moet dit wel iets met een moving average of dual moving average zijn denk ik, maar toch lijkt je hitrate hoog te liggen. Imma confused.
Greece
pi_78201699
Ik heb weer motivatie om zelf iets te verzinnen!

Wat slecht is dit zeg..
Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:34:46 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78201740
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:32 schreef Mendeljev het volgende:
Gezien het lage aantal trades voor forex moet dit wel iets met een moving average of dual moving average zijn denk ik, maar toch lijkt je hitrate hoog te liggen. Imma confused.
Nee, moving averages hebben geen edge. Het is iets heel anders.
Maximaal 2 trades per dag btw
Mijn reisverslagen
pi_78201976
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat.. Die twee banen waren er óók om te dure leningen af te betalen En denk je echt dat ze denken 'shit happens'? Kom op zeg. Typisch weer zo'n aanname die nergens op gebaseerd is. En werkgevers worden niet bevooroordeeld, moet je eens kijken hoeveel Fok!ken de werknemers er hier zitten onder werktijd, terwijl de 'uitbuiter' er niks van weet of er niks aan kan doen. Kom op zeg.
Nou, nou, niet zo agressief...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78202354
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:46 schreef SeLang het volgende:

[..] terwijl ik zelf met een paar breezermeisjes op het strand lig.

Zelfs die meisjes zijn Buy & Hold
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:46:58 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78202537
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Mijn reisverslagen
pi_78202657
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:44 schreef dvr het volgende:

[..]

In het boek Cityboy was er ook een figuur die lelijke oude vrouwen ex-dividend noemde. Dat dekt de lading van jouw suggestie wel...
Greece
pi_78205956
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou, nou, niet zo agressief...
Sorry, heb een hekel aan mensen die vooroordelen hebben en hier wijs komen doen met informatie die nergens op slaat. Dit keer was jij het slachtoffer
pi_78207416
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:49 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

In het boek Cityboy was er ook een figuur die lelijke oude vrouwen ex-dividend noemde. Dat dekt de lading van jouw suggestie wel...

Is dat de toon van het boek? Misschien moet ik die ook maar eens gaan halen
pi_78207959
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, moving averages hebben geen edge. Het is iets heel anders.
Maximaal 2 trades per dag btw
Hoe had je dat ook alweer getest met MA's, kan dat topic niet vinden..
x
pi_78208140
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is dat de toon van het boek? Misschien moet ik die ook maar eens gaan halen
Kortgezegd, ja. De achterliggende rode draad is om bankiers zwart te maken maar wel op een manier met veel leuke anekdotes.

Dit is overigens de videoclip van de schrijver na zijn succes met Cityboy..

Greece
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:35:38 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78208534
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:25 schreef richbitch het volgende:

[..]

Hoe had je dat ook alweer getest met MA's, kan dat topic niet vinden..
Mythbusters: 50-daags moving average

Met lange MA's kun je wel iets omdat de strategie dan overgaat in een soort buy & hold
Moving average gebruikt als 'stoploss'

Ik heb ook weleens op forex intraday getest (1 minuten bars). Je krijgt dan heel veel trades en dus geldt de wet van de grote aantallen: MA is niet beter dan random entries. Maar dat kun je zelf ook gemakkelijk reproduceren.
Mijn reisverslagen
pi_78209778
Grappig dat ik een jaar na dato een stuk kritischer kan kijken naar beide topics. Blijkbaar is fokken goed voor je learningcurve...
Greece
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:07:05 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78210479
Fok heeft bij vlagen ook best een redelijk niveau

Maar het beste van Fok is dat we hier ook nog leuk met elkaar omgaan (althans in AEX). Dit in tegenstelling tot de meeste andere beleggings/trading forums. Daarom post ik ook alleen maar hier en nergens anders.
Mijn reisverslagen
pi_78210549
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mythbusters: 50-daags moving average

Met lange MA's kun je wel iets omdat de strategie dan overgaat in een soort buy & hold
Moving average gebruikt als 'stoploss'

Ik heb ook weleens op forex intraday getest (1 minuten bars). Je krijgt dan heel veel trades en dus geldt de wet van de grote aantallen: MA is niet beter dan random entries. Maar dat kun je zelf ook gemakkelijk reproduceren.
Interessant!
Heb ze een bookmark gegeven. Om in alle rust eens te lezen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')