Dit is vooral een symbolische move want die Discount Rate boeit niet zo (dit is niet de FED Funds). Maar het geeft iig wel aan dat men voorzichtig het exitscenario in gaat.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:39 schreef piepeloi55 het volgende:
Overigens heb ik het idee dat de centrale bank dit juist NU doet om een teken aan china te geven, al was het natuurlijk wachten erop dat de stimulansen (deels) teruggebracht zouden worden.
Verwacht niet te veel, het is maar een piepklein stapje. Het heeft wel invloed op de langere termijn psychologie. Veel belangrijker is hoe het straks gaat lopen met het stoppen van MBS aankopen en een eventuele verkoop daarvan in een later stadium.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de beurzen morgen gaan reageren.
MBS? Mutual Bonds?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Verwacht niet te veel, het is maar een piepklein stapje. Het heeft wel invloed op de langere termijn psychologie. Veel belangrijker is hoe het straks gaat lopen met het stoppen van MBS aankopen en een eventuele verkoop daarvan in een later stadium.
welk cijfer? Op forexfactory zijn er net 3 binnenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:06 schreef edwinh het volgende:
ik ben benieuwd wat dit cijfer kan doen met verkeerd afgestelde algoritme systemen :d
Juist, het geeft inderdaad aan dat de exit er langzaam aan komt. Zelf denk ik net als jou dat de FED gaat verrassen in de strengheid van het beleid, onder andere om de publieke opinie weer tot zich te winnen. Begin 2009 nog een intervieuw met Volcker in een Duitse krant, waarin die zei een adviserende maar niet prominente rol in de adviezen te hebben aan het witte huis, terwijl die nu een van de prominente adviseurs is op monetair en economisch beleid van Obama is. Obama zal langzaam maar zeker dezelfde lijn inslaan, het naar voren plaatsen van Volcker geeft deze trend aan. En een streng(er) monetair beleid is natuurlijk goed voor de houders van CASH.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is vooral een symbolische move want die Discount Rate boeit niet zo (dit is niet de FED Funds). Maar het geeft iig wel aan dat men voorzichtig het exitscenario in gaat.
Zelf denk ik dat (zoals ik eerder al schreef) de FED de komende tijd nog gaat verrassen in hun discipline. Ze hebben na alle extreme maatregelen van de laatste paar jaar wat aan geloofwaardigheid terug te winnen. Eén van de grote gevaren is een toenemende inflatieverwachting (zonder dat die inflatie daadwerkelijk plaatsvindt) omdat de reele rente dan stijgt. Om dat tegen te gaan moeten ze aardig pre-emptive te werk gaan om het vertrouwen te houden.
De laatste tijd komen er ook steeds meer geluiden uit de FED die pleiten voor een strakker beleid om een nieuwe bubble tegen te gaan.
En terecht, deze verhoging heeft echter geen enkele invloed want aan leningen met deze regeling staan er slechts 15 miljard uit, waarbij de rente in de vrije markt veel lager ligt dan de rente die FED rekent. Het geeft wel aan dat er een exit strategie aankomt en deze hele rally is grotendeels veroorzaakt door die stimuleringen, het is dus logisch dat men een beetje schrikt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:04 schreef foetre het volgende:
Ze verhogen de rente en gelijk een aardige min.Het zijn allemaal angsthazen!!
Jammer alleen dat bijna niemand hier echt aan daytrading doet.quote:
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik ben er gewoon niet goed in.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:44 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Jammer alleen dat bijna niemand hier echt aan daytrading doet.
Ik zie er geen geld in. Gisteren nog 400 backtests(10jaars topdown) met bekende indicatorengedaan op alle AEX-fondsen met alleen EOD-data en minutebars en er zijn maar een handjevol fondsen die marginaal beter presteren dan buy&hold. En dan heb ik niet eens transactiekosten en slippage meegerekend dus raad maar eens wat de echte resultaten zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ik ben er gewoon niet goed in.
Toen de sprinters gratis waren, was het wel leuk!
Omdat je wel van geld houdt?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:00 schreef Mendeljev het volgende:
Overigens haat ik traden, hoe ben ik hier in godsnaam beland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |