Net alsof je dat niet zou kunnen omzeilenquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kan iemand niet even de kloonscanner aanzwendelen?
Jij hebt het topic niet gelezem?quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef dimage het volgende:
1 . een verhuurder mag nooit zonder toestemming van een rechter en onder begeleiding van de poltiie een pand betreden die al verhuurd is aan iemand.
2. een verhuurder moet zorgdragen voor een goede, wel tegen betaling, opslag van de goederen aangetroffen in het pand van binnentreden
3. een verhuurder moet alle schade vergoeden opgelopen aan goederen van huurder tijdens de uitzetting.
resume, morgen aangifte doen bij justitie en een aangetekende brief + ontvangstbevestiging naar de verhuurder schrijven waarin jij hem/haar volledig verantwoordelijk stelt voor alle opgelopen schades.
Is het ook, maar ik heb het vluchtig doorgelezen en weet eigenlijk niet wat de politie kan doen. Het is echt een hele rare situatie. Ik zeg blijf het via justitie proberen. Dit is niet niks, en kan ook niet zomaar worden afgedaan als een geschilletje tussen 2 personen..quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:18 schreef Ludootje het volgende:
Ik denk nog steeds dat het het slimste is om via de politie te spelen. Ok, het is een geschil tussen twee burgers maar huisvredebreuk/inbraak is nog steeds een strafbaar feit.
...en foto's, paspoort, bankpasjes, etc.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:11 schreef loqdawq het volgende:
Die gast is gewoon door al je spullen gegaan.. stel je had ergens je spaargeld verstopt...
De naam van een chocoladereep is eerder in dit topic in een brief gespot. De kans daarop is dus groot.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef wwwever het volgende:
TS, heet die huisbaas toevallig Cor V?
Tja ik gok dat TS wel een kleine 1000¤ aan cash in zijn kastje had zitten...quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:11 schreef loqdawq het volgende:
Tering, als ze dat bij mij zouden doen... Volgens mij sta ik niet voor mezelf in.
Die gast is gewoon door al je spullen gegaan.. stel je had ergens je spaargeld verstopt...
Ik zou er moordneigingen van krijgen... Gelukkig betaal ik wel altijd mijn huur netjes optijd.. maar shit gaat tefurrrr
Ik zit ook met volle verbazing te lezen dat dit kan (want, dit kan toch niet? toch? toch?)quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:21 schreef MissHobje het volgende:
Klein beetje ingelezen en bizar dat dit zomaar kan gebeuren anno nu!
pure diefstal zeg, ben heel erg benieuwd wat voor afloop dit gaat krijgen.
Enne TS succes.
Ja, alleen woont hij niet in Leersum (AFAIK) en lijkt hij me een beetje te groot voor deze onzin.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:22 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
De naam van een chocoladereep is eerder in dit topic in een brief gespot. De kans daarop is dus groot.
Even googlen levert een site op waar wat foto's op staan van vastgoed. Veel (kleinere) winkelpandjes met woonruimte erboven.
Kans is dus groot dat zijn verhuurder deze Cor Chocoladereep is...
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:10 schreef Sjeen het volgende:
tvp's worden vanaf nu weggehaald...
Leuk, thanks, fijn.quote:
zo veel dingen die niet geregeld zijn, ik gok rechtsbijstand verzekering ook nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:35 schreef Ripley het volgende:
Gewoon naar het steunpunt wonen bij jou in de buurt gaan. Ik had een anderssoortig conflict met mijn toenmalige verhuurder en daar hebben ze me prima mee geholpen (oa een advocaat voor me ingeschakeld en betaald). Daarnaast: heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Dit dus. Qua verhuur verhaal kan de politie hier inderdaad weinig mee, maar aangifte van diefstal moet je gewoon kunnen doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 00:46 schreef Sport_Life het volgende:
Je hebt al aangifte van diefstal gedaan neem ik aan? Tevens hoop ik dat je rechtsbijstand hebt.
Succes d'r mee
Als huurder van woonruimte bij een particulier heb je dezelfde rechten als huurder bij een corporatie of iets dergelijks.....vaak, net zoals hier, is het hebben van rechten geen probleem, maar het krijgen van je recht......en als dan de politie ook niet wil meewerken, dan ben je als particulier vaak machteloos. Een advocaat is leuk en aardig, maar dat is vaak iets voor de lange adem.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik geloof er geen reet van. Zelfs als particuliere huurder heb je nog rechten, dus dit gaat er bij mij niet in.
Sterker nog: Volgens mij heeft de eigenaar van een woning geen recht om die woning te betreden als die verhuurd is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Overigens heb je als bewoner, tenzij de eigenaar zwaarwegende redenen heeft ((kans op)Vernieling, mishandeling van die eigenaar, brandstichting, ....) recht op toegang van de woning. Overleg uiteraard met je advocaat, maar volgens mij mag je jezelf toegang tot je woning verschaffen als er geen zwaarwegende reden is.
Hij krijgt gewoon financiele toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand, kleine eigen bijdrage en that's it.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:00 schreef E.T. het volgende:
[..]
zo veel dingen die niet geregeld zijn, ik gok rechtsbijstand verzekering ook niet![]()
Op de vraag of er een inboedelverzekering is, heb ik geen antwoord gezien trouwens
Klopt, eigenaar/verhuurder mag het verhuurde deel niet zonder toestemming van de huurder betreden tenzij gevaar etc.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Sterker nog: Volgens mij heeft de eigenaar van een woning geen recht om die woning te betreden als die verhuurd is.
Zou wat zijn als woningbouwverenigingen in al hun verhuurde woningen kunnen rondwandelen, omdat ze nu eenmaal eigenaar zijn.
Zelfs in geval van echtscheiding, waarbij één in de gezamelijke woning blijft wonen en de ander zich laat uitschrijven, heeft die ander geen recht meer op toegang tot die woning, hoewel hij er nog wel voor moet betalen.
Zoals eerder gezegd is de eigen bijdrage 150 euro. Voor sommigen is dat niets, voor anderen is dat nog best veel geld.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:37 schreef JCC het volgende:
[..]
Hij krijgt gewoon financiele toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand, kleine eigen bijdrage en that's it.
Heeft TS zelf het bedrag van 150 euro genoemd? De eigen bijdragen zijn namelijk niet standaard, maar variabel, afhankelijk van je inkomen. Als je maar heel weinig verdient heb je zelfs helemaal geen eigen bijdrage.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd is de eigen bijdrage 150 euro. Voor sommigen is dat niets, voor anderen is dat nog best veel geld.
De winkelier zal hem wel bij je moeder in de kapsalon bezorgenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:51 schreef Pikachu21 het volgende:
Ojah! ook zwaar klote! pakketje zou binnen komen op mijn oude huis adres, pakket is geleverd maar niemand heeft hem
Hier is echt al HEEL vaak geroepen: ombudsman.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:51 schreef Pikachu21 het volgende:
Zow!
heb gistere avond 2 agenten aangesproken op straat in utrecht, legde mn verhaal uit maar hun konden het niet geloven.
Ook is het niet mogelijk om daar in utrecht of ergens anders aangifte te doen want ze verwijzen me toch door naar mijn plaatselijke politie bureau.
Ook een klacht brief schrijven zal niet zoveel helpen want die klachtenbrief komt toch in zeist terecht, kortom ik laat mn advocaat dit wel uitzoeken.
quote:De Nationale ombudsman
Wanneer het oordeel van de korpsbeheerder niet tot klagers tevredenheid leidt, rest de weg naar de Nationale ombudsman. U kunt uw klacht overigens altijd voorleggen aan de Nationale ombudsman, maar de politie zal eerst in de gelegenheid worden gesteld de klacht zelf af te doen. Pas daarna kan een eventuele behandeling door de Nationale ombudsman van start gaan. Klager kan de Nationale ombudsman (Postbus 93122, 2509 AC Den Haag) binnen een jaar verzoeken om een oordeel. De Nationale ombudsman stelt een onderzoek in op basis van hoor en wederhoor en geeft uiteindelijk een oordeel in een zogenaamd ‘openbaar rapport’. Voor vragen en een folder betreffende de Nationale ombudsman kunt u bellen met 0800 – 33 55555 (gratis).
advocaat neemt al contact op het met bureau! en nu opbokke!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hier is echt al HEEL vaak geroepen: ombudsman.
Maar omdat je te dom bent om te poepen:
[..]
Hmm, zaakje stinkt. En mooi dat je een baantje hebt gevonden!!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:53 schreef Pikachu21 het volgende:
en ojah die huurbaas bezit dus achterlijk veel panden in die straat, 1 winkelmedewerker wist ervan maar wou er niks over zeggen
Faalquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:04 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
advocaat neemt al contact op het met bureau! en nu opbokke!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |