abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:14:01 #151
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78122582
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Of wat het internationaal qua CDA’ers op mooie posten oplevert?
Of pvda'ers of vvdérs, who cares? Het zal Nederland altijd wel wat opleveren, waar denk je dat Shell dat grote olieveld in Irak aan te danken heeft?
pi_78122623
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:10 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ik denk aan wat het internationaal oplevert, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar, daar vreten we allemaal van.
Ik had inderdaad net een heerlijke maaltijd die ik zonder het in de anus kruipen van de navo niet had gehad.

Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:15:48 #153
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78122661
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik had inderdaad net een heerlijke maaltijd die ik zonder het in de anus kruipen van de navo niet had gehad.

Nu nog zorgen dat het antiperistaltisch naar buiten komt marcheren.
pi_78122673
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel gedeeltelijk mee eens, het volk bestaat uit egoistische simpele zielen die niet verder zullen komen dan: "MIJN belastingcenten motte niet naar het buitenland".
Onzin, je moet gewoon een duidelijk doel hebben als je een guerrilla oorlog gaat voeren. Anders levert het te weinig op en kost het teveel. En de wereld word echt niet veiliger door in Afghanistan de boel plat te bombarderen. Als je de wereld veiliger wil maken moet je de voedingsbodem van terroristen weg nemen en die ligt niet in Afghanistan. Dat is slechts een oefenterrein en terroristen vinden wel weer een andere zandbak om in te oefenen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:16:21 #155
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78122686
Prima, zolang de PvdA daarna maar niet in de regering komt!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78122723
Als CDA en CU geen besluit willen nemen, dan zit Bos toch met een probleem? Niemand zal verantwoordelijk willen zijn voor het 'opblazen' van het kabinet. Bos zegt heel leuk in NOVA dat er geen kamermeerderheid is die de verlenging steunt, maar dat boeit toch niet? Het gaat om wat het kabinet vindt. En daarin is een meerderheid vóór.

Dus, correct me if im wrong, kan Wouter Bos de enige zijn die dit kabinet opblaast, nadat CDA en CU hem zeggen dat ze niet accoord gaan?
pi_78122770
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, je moet gewoon een duidelijk doel hebben als je een guerrilla oorlog gaat voeren. Anders levert het te weinig op en kost het teveel. En de wereld word echt niet veiliger door in Afghanistan de boel plat te bombarderen. Als je de wereld veiliger wil maken moet je de voedingsbodem van terroristen weg nemen en die ligt niet in Afghanistan. Dat is slechts een oefenterrein en terroristen vinden wel weer een andere zandbak om in te oefenen.
Daar heb je gelijk in hoor. Maar die argumenten die jij aanhaalt, zo ver komt de gemiddelde domme Nederlander niet.
-
pi_78122793
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:15 schreef Klummie het volgende:

[..]

Nu nog zorgen dat het antiperistaltisch naar buiten komt marcheren.
hahaha

maar serieus.
Dat internationale aanzien is kul. Als je vrienden op een gelijkwaardig niveau bent chanteer je elkaar niet en heb je begrip voor elkaars tegenstellingen. Zoniet, dan was de vriendschap ook niet gelijkwaardig. en volgens mij ziet niemand op een ongelijke relatie met andere landen te wachten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78122832
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:17 schreef DaverzNL het volgende:
Als CDA en CU geen besluit willen nemen, dan zit Bos toch met een probleem? Niemand zal verantwoordelijk willen zijn voor het 'opblazen' van het kabinet.
Zo zal de PvdA het ook niet uitleggen. Die houdt het CDA verantwoordelijk voor het creëren van een onwerkbare situatie.
-
pi_78122833
Zijn er hier mensen die op het CDA gestemd hebben of dat nog gaan doen?

Kunnen die mensen aub hier even kort samenvatten waarom het CDA de beste partij is?
pi_78122873
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:17 schreef DaverzNL het volgende:
Als CDA en CU geen besluit willen nemen, dan zit Bos toch met een probleem? Niemand zal verantwoordelijk willen zijn voor het 'opblazen' van het kabinet. Bos zegt heel leuk in NOVA dat er geen kamermeerderheid is die de verlenging steunt, maar dat boeit toch niet? Het gaat om wat het kabinet vindt. En daarin is een meerderheid vóór.

Dus, correct me if im wrong, kan Wouter Bos de enige zijn die dit kabinet opblaast, nadat CDA en CU hem zeggen dat ze niet accoord gaan?
Eeh nee. Het kabinet moet het collectief steunen, anders gaat het niet door. Daar is het niet een kwestie van meerderheid. Kan wel een kwestie van onderhandelen zijn, dus "wij gaan hier akkoord, maar dan doen jullie daar water bij de wijn", maar ze moeten er allemaal 100% achter staan. Daarnaast moet uiteindelijk de 2e kamer de plannen goedkeuren en daar is dank zij de PvdA nu geen meerderheid meer.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:19 schreef 12-1985 het volgende:

Kunnen die mensen aub hier even kort samenvatten waarom het CDA de beste partij is?
Over het algemeen zijn dat mensen die het CDA "verstandig" vinden. Oftewel, de betutteling en bemoeienissen van de overheid toejuichen. Tuig van de richel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:21:16 #162
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78122887
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:14 schreef Klummie het volgende:

[..]

Of pvda'ers of vvdérs, who cares? Het zal Nederland altijd wel wat opleveren, waar denk je dat Shell dat grote olieveld in Irak aan te danken heeft?
Dat begrijp ik, maar in dezen vind ik Nederland, als ze zich nu terugtrekken, weinig te verwijten als het erom gaat qua verplichtingen in Afghanistan.

Allicht dat Verhagen iets te mooi weer heeft gespeeld bij de NAVO, en dat het allemaal wel goed zou komen, waardoor mensen bij de NAVO nu pissig zijn, of dat men door al het geaarzel verwachtte dat er toch wel gezwicht zou worden en nu pissig is dat de pvdA alsnog de boel laat knallen, geen idee.

Maar het telkens maar wéér verlengen maakt toch dat men verwacht: ‘Ach, die Hollanders trekken wel bij’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78122926
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:19 schreef 12-1985 het volgende:

Ik Vind het CDA opzich een redelijke degelijke partij, die weinig gekke dingen doet. Maar als ik toen had geweten dat ze met de CU en de PvdA gingen regeren had ik nooit op ze gestemd.
-
pi_78122994
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:20 schreef Harlon het volgende:

[..]

Eeh nee. Het kabinet moet het collectief steunen, anders gaat het niet door. Daar is het niet een kwestie van meerderheid. Kan wel een kwestie van onderhandelen zijn, dus "wij gaan hier akkoord, maar dan doen jullie daar water bij de wijn", maar ze moeten er allemaal 100% achter staan. Daarnaast moet uiteindelijk de 2e kamer de plannen goedkeuren en daar is dank zij de PvdA nu geen meerderheid meer.
In dat geval hebben CDA/CU dus geen keus. Als ze niet acoord gaan, valt het kabinet en worden die militairen alsnog teruggehaald. Dan is dus de vraag of ze hiervoor het kabinet willen laten ploffen, aangezien hun standpunt dus op dit moment onmogelijk is, of ze nou blijven zitten of niet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:26:26 #165
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78123078
CDA+CU kan een minderheidsregering proberen en kijken of ze bij andere partijen steun kunnen verzamelen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:29:59 #166
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78123203
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

hahaha

maar serieus.
Dat internationale aanzien is kul. Als je vrienden op een gelijkwaardig niveau bent chanteer je elkaar niet en heb je begrip voor elkaars tegenstellingen. Zoniet, dan was de vriendschap ook niet gelijkwaardig. en volgens mij ziet niemand op een ongelijke relatie met andere landen te wachten.
De hele westerse wereld is ervan vergeven man, hoe naief ben jij?
pi_78123206
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:26 schreef Iblis het volgende:
CDA+CU kan een minderheidsregering proberen en kijken of ze bij andere partijen steun kunnen verzamelen.
Zal heel erg lastig worden. Van welke partijen verwacht jij steun? Halsema verkondigt zojuist op tv dat ze het kabinet liever vandaag dan morgen ziet vallen, Pechtold doet niets anders dan pijlen afvuren op de coalitie en van Kant hoeven ze ook niet veel te verwachten. Blijft over: Wilders (maar die wil z'n aantal zetels verdubbelen) en Rutte, maar die kan ook enorm veel winst pakken bij eventuele verkiezingen.
-
pi_78123211
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:14 schreef Klummie het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar is de winst van Shell belangrijker als de levensverwachting van de gemiddelde Irakees. leuke instelling.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 februari 2010 @ 23:31:51 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_78123274
Ach als het valt is het misschien ook maar het beste. Kan iedereen eerlijk stemmen over waarop die miljarden bezuinigd moeten worden ipv dat partijen die daar niks over hebben voorgelegd bij verkiezingen ineens maar wat doen zoals bij de AOW.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_78123372
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:26 schreef Iblis het volgende:
Nee, want er is geen kamer meerderheid voor. PvdA, GL, SP, PVV en PVDD zijn sowieso tegen verlening. D'66 weet ik niet. Maar volgens mij ben je er met die eerste groep al.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:35:03 #171
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78123388
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar is de winst van Shell belangrijker als de levensverwachting van de gemiddelde Irakees. leuke instelling.
Tja, welkom in de realiteit. Ergens best hypocriet, aan dit acties hebben wij onze welvaart te danken en de vrijheid om erop te kankeren. Dit soort zaken gebeurt als sinds de gouden eeuw, wij rijk ten koste van.... vul maar in.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:35:38 #172
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78123403
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:34 schreef Harlon het volgende:

[..]

Nee, want er is geen kamer meerderheid voor. PvdA, GL, SP, PVV en PVDD zijn sowieso tegen verlening. D'66 weet ik niet. Maar volgens mij ben je er met die eerste groep al.
Geen staatsinrichting gehad?
pi_78123410
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:31 schreef rubbereend het volgende:
Ach als het valt is het misschien ook maar het beste. Kan iedereen eerlijk stemmen over waarop die miljarden bezuinigd moeten worden ipv dat partijen die daar niks over hebben voorgelegd bij verkiezingen ineens maar wat doen zoals bij de AOW.
wat ook een gedrocht van een akkoord is zeg. Gelukkig nog niet volledig besloten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:36:43 #174
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78123441
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zal heel erg lastig worden. Van welke partijen verwacht jij steun? Halsema verkondigt zojuist op tv dat ze het kabinet liever vandaag dan morgen ziet vallen, Pechtold doet niets anders dan pijlen afvuren op de coalitie en van Kant hoeven ze ook niet veel te verwachten. Blijft over: Wilders (maar die wil z'n aantal zetels verdubbelen) en Rutte, maar die kan ook enorm veel winst pakken bij eventuele verkiezingen.
En Harlon ook, praktisch gezien denk ik inderdaad dat ze geen keus hebben, maar ik bedoelde meer, in principe zouden ze kunnen proberen als minderheidsregering door te gaan, maar inderdaad, in dit geval zal het waarschijnlijk einde oefening zijn.
pi_78123480
Is het eigenlijk ook mogelijk dat de PvdA uit de coalitie stapt en de VVD aansluit ofzo? Of mag dat niet?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')