Goed of slecht is niet van belang, het draait om je eigen verhaal. Wat heb je zelf te bieden, dat is waar ik in geinteresseerd ben, niet hoe we de ander zo goed mogelijk kunnen bestrijden, want dan is er wel sprake van angst, namelijk in de angst dat mensen de ratio van je eigen verhaal niet in zien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:08 schreef IHVK het volgende:
Daarom is het ook geen goede ontwikkeling dat de PVV zo een hoog zetelaantal heeft in de peilingen.
Mee eens, als je ziet wat Balkenende allemaal over zich heen gehad heeft...quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Toch vind ik dit te kort door de bocht. Balkenende I is natuurlijk om zeep geholpen door kippenhok LPF, Balkenende II is opgeblazen door D'66 en Balkenende III was feitelijk een overgangskabinet van 4 maanden tot aan de verkiezingen van 2006.
Dit is toch een omschrijving van cda?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Goed of slecht is niet van belang, het draait om je eigen verhaal. Wat heb je zelf te bieden, dat is waar ik in geinteresseerd ben, niet hoe we de ander zo goed mogelijk kunnen bestrijden, want dan is er wel sprake van angst, namelijk in de angst dat mensen de ratio van je eigen verhaal niet in zien.
Geen idee, maar ik word altijd ontzettend moe van de mensen die bezig zijn om Wilders te bestrijden. Iemand als Pechtold ziet kennelijk niet in dat als je eigen plannen aan slaan en een voedingsbodem hebben dat de steun voor Wilders automatisch af zal nemen, immers je kan niet twee keer stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:20 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is toch een omschrijving van cda?
mee eens hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik word altijd ontzettend moe van de mensen die bezig zijn om Wilders te bestrijden. Iemand als Pechtold ziet kennelijk niet in dat als je eigen plannen aan slaan en een voedingsbodem hebben dat de steun voor Wilders automatisch af zal nemen, immers je kan niet twee keer stemmen.
Je moet toch niet je de kaas van het brood laten eten? Die metafoor gebruikte jij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik word altijd ontzettend moe van de mensen die bezig zijn om Wilders te bestrijden. Iemand als Pechtold ziet kennelijk niet in dat als je eigen plannen aan slaan en een voedingsbodem hebben dat de steun voor Wilders automatisch af zal nemen, immers je kan niet twee keer stemmen.
Dat doe je door consequent je eigen plannen uit te dragen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:32 schreef Klopkoek het volgende:
Je moet toch niet je de kaas van het brood laten eten? Die metafoor gebruikte jij.
Nou ik vond hem anders in debat met Bos bij Pauw en Witteman laatst erg sterk. Ook juist bij het verdedigen en uitdragen van zijn eigen standpunten. Dat hij toevallig de enige is die met een beetje succes tegen Wilders op kan, staat hij nu bekend als Wildersbasher, terwijl dat volgens mij komt doordat de rest juist zo zwak is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mee eens hoor.
Het is een zwaktebod.Pechtold kan heel goed anderen aanvallen. eigen beleid verdedigen minder, zoals laatste debatten lieten zien. En daar gaat het uiteindelijk om in de politiek, wat jouw partij wil.
En Balkenende IV rolt ook weer vechtend over straat wanneer ze een beslissing niet verder voor zich uit kunnen schuiven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Toch vind ik dit te kort door de bocht. Balkenende I is natuurlijk om zeep geholpen door kippenhok LPF, Balkenende II is opgeblazen door D'66 en Balkenende III was feitelijk een overgangskabinet van 4 maanden tot aan de verkiezingen van 2006.
Dat dusquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En Balkenende IV rolt ook weer vechtend over straat wanneer ze een beslissing niet verder voor zich uit kunnen schuiven.
Het is gewoon een lulletje, een slappeling, een lafbek, een kruiper, hij heeft geen overwicht, geen initiatief, hij laat zich dingen overkomen, en dan krijgt het "zijn eigen dynamiek", hij laat het gierend uit de klauw lopen. Hij bukt en hij duikt, hij verstopt zich en hij draait om zaken heen. Je moet samenwerken vanuit tegengestelde visies, dan moet je dus persoonlijk wel respect voelen voor de baas. Maar zijn eigen partijgenoten balen van zijn gestuntel en dat zij hem weer moeten helpen, en zijn collega's van andere partijen minachten hem.
Dáárom lopen die kabinetten allemaal stuk, en ook deze is al zwaar gehavend. Dáárom loopt ook elk moeilijk dossier volledig in het honderd. Vergelijk hem met het maakt niet uit welke voorganger, en ze kunnen niet eens allemaal gezamenlijk op zo'n enorme waslijst aan missers en gestuntel bogen.
Heb je m'n tweede zin ook gelezen of niet? Daar zeg ik letterlijk dat je beter een goede leider kunt hebben zonder charisma dan eentje met, maar dan een randdebiel.... maar dan nog: Kun je uberhaupt een goed leider zijn als je geen charisma hebt? Lijkt me toch een redelijk essentiële eigenschap (en nee, niet om dan op slinkse wijze slechte dingen door te drukken, maar je kunt beter je boodschap en visie overdragen en het is gewoon makkelijker en leuker luisteren.)quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:21 schreef Logician het volgende:
@:VW
Het zou toch niet best zijn als men gaat stemmen op een politicus omdat hij/zij zo'n mooie uitstraling heeft of zo mooi kan praten.. zonder precies te weten waar de partij van deze persoon nu eigenlijk voor staat![]()
![]()
Het was dus ook niet persoonlijk naar jouquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:24 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Heb je m'n tweede zin ook gelezen of niet? Daar zeg ik letterlijk dat je beter een goede leider kunt hebben zonder charisma dan eentje met, maar dan een randdebiel.... maar dan nog: Kun je uberhaupt een goed leider zijn als je geen charisma hebt? Lijkt me toch een redelijk essentiële eigenschap (en nee, niet om dan op slinkse wijze slechte dingen door te drukken, maar je kunt beter je boodschap en visie overdragen en het is gewoon makkelijker en leuker luisteren.)
Ben Bot heeft zich nooit uitgelaten over hoe hij genaaid is door verhagen. Dat siert hem. Gewoon goed diplomaat en prima minister. Jammer dat hij geen minister is. Heb hem ook hoog zitten. Maar als hij dit stelt, dan is het over.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik hoorde vandaag Ben Bot, die ik wel hoog heb zitten, vertellen dat de toekomst van het kabinet van Balkenende's stuurmanskunst afhing. Dan is het over dus.
Hoe zat dat ook alweer?quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ben Bot heeft zich nooit uitgelaten over hoe hij genaaid is door verhagen. Dat siert hem. Gewoon goed diplomaat en prima minister. Jammer dat hij geen minister is. Heb hem ook hoog zitten. Maar als hij dit stelt, dan is het over.
Ik ben zeker geen CU stemmer, maar ik zou ze niet willen vergelijken met de PVV en SGP.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Vergeet de CU niet, even erg als de PVV en de SGP.
Ben Bot was minister van buitenlandse zaken. En hij deed dit prima. Na verkeizingen werden de posten weer opnieuw verdeeld. Bot had aangegeven nog een termijn te willen. Maar Verhagen zat al jaren in de Kamer als 2e man. Tijdens de verkiezingen had Verhagen de rol van boeman gespeeld zodat JP de rol van staatsman kon spelen.Daar moet dan wel wat voor terug gedaan worden. Zeker gezien het werk van verhagen al jaren deed.quote:
Met kennis van nu zou Balkenende de kabinetten van toen niet hebben laten knallen, dus die eerdere 3 tellen niet mee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het zou wel een unicum zijn als Balkenende het presteert om 4 (?) kabinetten te laten vallen. Is daarmee nu eindelijk zijn incompetentie als leider eindelijk mee aangetoond ?
PvdA zegt definitief 'nee' tegen verlenging Afghanistan-missie, CDA houdt het nog open als optie. Na overleg is de sfeer grimmig geworden en de partijen zijn in intern beraad gegaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand even beknopt zeggen wat de gebeurtenissen voor vandaag zijn? Ben de hele dag weg geweest namelijk..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |