abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78125999
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:08 schreef Ritmo het volgende:
Of we gaan juist voor een revolutie binnen Europa. Wat dat betreft neig ik steeds meer naar D66.
Dan heb ik liever een andere revolutie in Europa. Het omslagstelsel gaat een heleboel eurolanden enorme hopen geld kosten met de vergrijzing.

D66 is op zich wel een aardige partij, maar ze pieken nu vooral omdat ze zich het duidelijkst weten uit te spreken tegen Wilders. Ze zijn ook erg pro-onderwijs, wat ik goed vind, maar ik heb ze nog geen maatregelen horen presenteren tegen verslechtering van onderwijs en tegen het verspillen van geld aan dom managersgereutel.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:15:37 #252
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126016
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De VVD is alleen liberaal als het economisch mee zit, zodra het even tegen zit zijn ze nog conservatiever dan het CDA.
Conservatisme is niet zo verkeerd, maar op drugsgebied voorkomt het de evrwezenlijking van veel belangrijker VVD-idealen. Niet doen dus.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78126034
Mja, ik weet niet meer waar ik op moet stemmen.
PVV of SP zijn de enigen die ik nog interessant vind. Maar PVV laat een grote steek vallen als het om softdrugs en vrijheid gaat. En dat terwijl ik niet eens drugs gebruik. Het moet gelegaliseerd worden zodat de politiek er belasting over kan heffen én de criminele dealertjes van de straat verdwijnen.
Dusja, ik zeg maar SP.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78126055
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:12 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jammer dat simpele zielen zo blind zijn voor de feiten. Alsof in landen waar wiet verboden is en je voor hard drugs 20 jaar de cel in gaat, het drugsbeleid beter werkt.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Rutte dat zou roepen zou hij door zijn rechtse concurrenten afgemaakt worden. Dan slaan Verdonk, Wilders hem om de oren met geblaat dat hij een softe linkse rakker is en Balkie vraagt zich hardop af waarom die Rutte toch niet wil dat we maatregelen nemen om onze koters uit de koffieshops te houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78126097
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als Rutte dat zou roepen zou hij door zijn rechtse concurrenten afgemaakt worden. Dan slaan Verdonk, Wilders hem om de oren met geblaat dat hij een softe linkse rakker is en Balkie vraagt zich hardop af waarom die Rutte toch niet wil dat we maatregelen nemen om onze koters uit de koffieshops te houden.
Toch bedankt, je kon wel eens m'n stem beinvloed hebben zojuist. Niet dat coffeeshops mij zoveel kunnen schelen, maar het gaat om het idee. Had de VVD veel liberaler ingeschat.

En Rutte moet gewoon een kerel zijn en in dit punt steun zoeken bij Pechtold en Cohen. Genoeg goede argumenten om softdrugs te verdedigen zonder een linkse hippie te zijn.
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:21:27 #256
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126132
quote:

[..]

Ik hoop dat er binnen de VVD eens iemand komt die deze 'hardliners' om de oren kan slaan met argumenten dat het juist de onzinnige opstelling inzake drugs is die voorkomt dat men nu eindelijk eens echt tough on crime kan zijn. Dit halfzachte gedoe (want: uit 'medeleven' met de zelfverkozen slachtoffers van drugs) met criminaliseren van een doodnormaal roesmiddel moet stoppen. Ach, misschien moet ik het zelf maar doen.
pi_78126152
quote:

[..]

De manier waarop de PVV en TON overlast aan willen pakken werkt niet zonder groot ambtenaren aperaat en het is in dat opzicht jammer dat veel van de zwevende kiezers zich meer baseren op one-liners en internet programmaatjes, dan dat ze een keer een verkiezingsprogramma lezen, of een achtergrond artikel in een andere krant, maarja dat zal wel te links voor ze zijn.
pi_78126186
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

De manier waarop de PVV en TON overlast aan willen pakken werkt niet zonder groot ambtenaren aperaat en het is in dat opzicht jammer dat veel van de zwevende kiezers zich meer baseren op one-liners en internet programmaatjes, dan dat ze een keer een verkiezingsprogramma lezen, of een achtergrond artikel in een andere krant, maarja dat zal wel te links voor ze zijn.
Nadenken, nuance en jezelf informeren is voor linkse stinkhippies
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78126298
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nadenken, nuance en jezelf informeren is voor linkse stinkhippies
Jij wou toch een rechts kabinet?
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:28:38 #260
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126347
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Er is al een enorm ambtenarenapparaat, maar dat werkt totaal niet efficient. Het gaat erom het op de juiste plekken wel werkend te krijgen, en dan kun je nog met minder mensen toe ook.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:28:40 #261
3542 Gia
User under construction
pi_78126348
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:16 schreef Glijdt_licht het volgende:

PVV of SP zijn de enigen die ik nog interessant vind.
En dan noem je je "Glijdt licht"!! Je glijdt nogal behoorlijk als je niet kunt kiezen tussen extreem rechts en extreem links!
pi_78126384
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:19 schreef Ritmo het volgende:

En Rutte moet gewoon een kerel zijn en in dit punt steun zoeken bij Pechtold en Cohen. Genoeg goede argumenten om softdrugs te verdedigen zonder een linkse hippie te zijn.
Tja, maar met 2 'linksen' heulen zal hem niet in dank worden afgenomen door de rechts georiënteerde kiezer.

En in geval van PVV/CDA/VVD kan ik hem niet eens ongelijk geven. Het is het niet waard om een formatie over te laten mislukken en je kan het mooi als wisselgeld gebruiken bij de onderhandelingen om op een ander punt harder door te kunnen drukken.

De reactie van sachertorte is een beetje zoals ik bedoelde. Ik proef zoiets van 'ach, wel jammer maar geen drama'.

Het is natuurlijk voor de meeste mensen sowieso een ver van je bed show. Als de partij waar ik op stem tegen koffieshops is maar voor de rest erg veel standpunten heeft waar ik achter sta zal het mij verder ook worst wezen. En dat terwijl ik wel degelijk voor legalisering van (soft)drugs ben.
pi_78126402
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:28 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan noem je je "Glijdt licht"!! Je glijdt nogal behoorlijk als je niet kunt kiezen tussen extreem rechts en extreem links!
Nou ik twijfel anders ook tussen deze 2.
op veel punten hebben ze gelijkheid hoor!
pi_78126439
Als het kabinet valt (en dat hoop ik van harte), dan denk ik dat het cda wel eens flink zetels gaat inleveren bij nieuwe verkiezingen.

Vroeg of laat moeten mensen toch inzien dat die slappe christenhonden gewoon thuis soep met brood moeten eten, maar vooral niet in de regering mogen.
pi_78126447
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:27 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jij wou toch een rechts kabinet?
Eigenlijk wil ik een kabinet wat niet uit partijen bestaat die vooral een lobbygroep lijken te zijn voor bepaalde belanghebbenden. Maar goed, dat is een utopie, dat besef ik me terdege.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:33:42 #266
3542 Gia
User under construction
pi_78126500
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:30 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Nou ik twijfel anders ook tussen deze 2.
op veel punten hebben ze gelijkheid hoor!
Maar op andere staan ze weer lijnrecht tegenover elkaar. Ze willen allebei het probleem van de reljongeren stevig aanpakken. Maar dat is dan ook eigenlijk wel de enige overeenkomst.

Als je twijfelt, kun je beter de overeenkomsten buiten beschouwing laten en dan kijken wat de verschillen zijn.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:34:54 #267
3542 Gia
User under construction
pi_78126532
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar goed, dat is een utopie, dat besef ik me terdege.
Ik denk dat dat weleens mee kan vallen.

Verwacht dat veel mensen dat pappen en nathouden zat zijn en spijkers met koppen willen.
pi_78126549
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, maar met 2 'linksen' heulen zal hem niet in dank worden afgenomen door de rechts georiënteerde kiezer.
Knoop er gewoon een verhaaltje aan vast "over belasting op wiet heffen aan arbeiders" klaar.
quote:
Het is natuurlijk voor de meeste mensen sowieso een ver van je bed show. Als de partij waar ik op stem tegen koffieshops is maar voor de rest erg veel standpunten heeft waar ik achter sta zal het mij verder ook worst wezen. En dat terwijl ik wel degelijk voor legalisering van (soft)drugs ben.
Idd, beetje triest om je stem door wiet te laten bepalen. Maar een partij die niet zoiets logisch kan bedenken dat legalisatie beter is wekt bij mij twijfels en krijgt een minnetje. Als alle andere punten geweldig zijn, neem ik het maar voor lief.
-
pi_78126560
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar op andere staan ze weer lijnrecht tegenover elkaar. Ze willen allebei het probleem van de reljongeren stevig aanpakken. Maar dat is dan ook eigenlijk wel de enige overeenkomst.

Als je twijfelt, kun je beter de overeenkomsten buiten beschouwing laten en dan kijken wat de verschillen zijn.
Op punten als de AOW en gezondheidszorg zijn ze het ook eens. Geen kleine onderwerpen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78126566
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:31 schreef 12-1985 het volgende:
Als het kabinet valt (en dat hoop ik van harte), dan denk ik dat het cda wel eens flink zetels gaat inleveren bij nieuwe verkiezingen.

Vroeg of laat moeten mensen toch inzien dat die slappe christenhonden gewoon thuis soep met brood moeten eten, maar vooral niet in de regering mogen.
De CDA achterban bestaat volgens mij voor het grootste gedeelte uit niet-christenen of iig geen kerkgangers. Het heeft nou eenmaal het imago van 'veilige' partij. Het is echt zo'n partij waarvan je in het stemhokje denkt "ach, toch maar niet die Bos/Wilders.".
pi_78126586
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er is al een enorm ambtenarenapparaat, maar dat werkt totaal niet efficient. Het gaat erom het op de juiste plekken wel werkend te krijgen, en dan kun je nog met minder mensen toe ook.
Dat klopt, maar aan de andere kant heb je wel ambtenaren nodig die dat beleid onafhankelijk uit kunnen gaan voeren, zonder dat er bij het eerste relletje al beleidsaanpassingen nodig zijn.
Daarbij vind ik het vreemd dat je begrotingsgaten probeert te dekken met het ontslaan van een aantal ambtenaren, afgezien van de vergoeding die ze er voor gaan krijgen, maar gaat er nou echt zoveel geld aan op als je het vergelijkt met straaljagers of gevehtsmissies?
pi_78126587
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat weleens mee kan vallen.

Verwacht dat veel mensen dat pappen en nathouden zat zijn en spijkers met koppen willen.
Dat denk ik niet aangezien zo'n beetje de enige partij die geen vaste doelgroep lijkt te hebben D'66 is.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:37:46 #273
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126590
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En in geval van PVV/CDA/VVD kan ik hem niet eens ongelijk geven. Het is het niet waard om een formatie over te laten mislukken en je kan het mooi als wisselgeld gebruiken bij de onderhandelingen om op een ander punt harder door te kunnen drukken.

De reactie van sachertorte is een beetje zoals ik bedoelde. Ik proef zoiets van 'ach, wel jammer maar geen drama'.

Ik vind dat gedoe met drugs inderdaad vooral vervelend vanwege de druk die het legt op het strafrechtelijk apparaat. Uit principiele redenenen ben ik ook wel voor legaliseren, maar ik zou hier minder een punt van maken als de gevolgen van criminalisering niet zo vervelend waren. Maar ja, wat is het alternatief? Op dit punt volg ik meer de lijn van D66, maar die partij heeft op een heleboel andere punten niet mijn steun.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:39:55 #274
3542 Gia
User under construction
pi_78126624
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Op punten als de AOW en gezondheidszorg zijn ze het ook eens. Geen kleine onderwerpen.
Wegstrepen dus. Als je twijfelt moet je naar de verschillen kijken en je dan afvragen wat belangrijker is.

Als dat onbelangrijke punten voor je zijn doe je iene, miene, mutte of zo.

Ik zie de SP nogal als een behoorlijke robin hood partij die wil stelen van de rijken om aan de armen te geven. Daar ben ik niet voor.
Overigens is de PVV me te extreem en teveel gefocussed op de niet-westerse allochtonen, ben ik ook niet voor.

Dus, niet links en niet rechts....
pi_78126643
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:36 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Met het verschil dat de PVV de AOW als eerste in zal zetten als wisselgeld bij coalitiebesprekingen en als 2e de gezondheidszorg . En dat schuif je dan natuurlijk mooi af op je coalitiepartners.

Wilders roept gewoon alles wat nodig is om stemmen te trekken. Onder het minder ontwikkelde volk doen uitspraken over AOW en gezondheidszorg het dan natuurlijk goed. "Ferme taal!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')