abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:49:39 #126
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_83158977
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf wel tegen. Je zegt dat je het niet eens bent met mensen die je zwak noemen als je niet gaat werken, maar vervolgens toon je aan wel zwak te zijn door niet naar buiten te durven. Dat is zwakte. Want normale mensen durven wel naar buiten. Jij bent dan dus zwakker dan normale mensen . O en ik heb echt medelijden met mensen met zo'n stoornis. Je zal het maar hebben, eeuwig in je huis gekluisterd en bij elk piepje dat je hoort gaan je nekharen overeind staan. Een beetje je eigen fritzlkelder zonder dat je verkracht wordt.

Laat ik het zo zeggen. Je weet niet waar je over praat als je het zelf niet hebt meegemaakt!
Dat heeft niks met zwakte of wat dan ook te maken. Lekker oppervlakkig ben jij!
pi_83161232
Eh....? Waarom ontspoort dit topic in gebash?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:06:24 #128
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83163199
Omdat Wajong topics dat altijd doen.

Ben je (langdurig) ziek dan is het ' ach en wee' ' moedig hoor' en ' je zal het maar hebben'

Maar zodra een van de (mogelijke) consequenties van langdurige ziekte om de hoek komt kijken (niet of in minder mate je werk kunnen doen) dan stel je je opeens aan, moet je een schop krijgen.. enz enz..

Veel mensen zeggen dan wel dat ze ' echte gehandicapten' zouden ontzien, maar ook users met lichamelijke problemen krijgen op dit gebied de wind van voren.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2010 @ 21:08:04 #129
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83163304
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Omdat Wajong topics dat altijd doen.

Ben je (langdurig) ziek dan is het ' ach en wee' ' moedig hoor' en ' je zal het maar hebben'

Maar zodra een van de (mogelijke) consequenties van langdurige ziekte om de hoek komt kijken (niet of in minder mate je werk kunnen doen) dan stel je je opeens aan, moet je een schop krijgen.. enz enz..

Veel mensen zeggen dan wel dat ze ' echte gehandicapten' zouden ontzien, maar ook users met lichamelijke problemen krijgen op dit gebied de wind van voren.
En ik maar denken dat de mensen die dat zeggen en denken degenen zijn met een geestelijke beperking!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:57:11 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83166208
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:49 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen. Je weet niet waar je over praat als je het zelf niet hebt meegemaakt!
Dat heeft niks met zwakte of wat dan ook te maken. Lekker oppervlakkig ben jij!
Weet je wel wat het woord zwakte betekent? In dit geval dat je psychisch minder sterk bent dan normale mensen. En dat komt door je angststoornis. Dát is zwakte en dat is ook de reden dat je daar een uitkering voor krijgt. Ik snap niet hoe je boos kunt worden dat ik daarom medelijden met je heb. Want ik kan me voorstellen dat het geen pretje is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83176230
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:36 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel heel makkelijk oordeelt over iemand die je niet kent. Het is ook lekker makkelijk om te zeggen dat je zwak bent als je niet gaat werken. Als je het zelf allemaal hebt meegemaakt, weet je hoe zwaar het is. Zeker als je een paniekstoornis hebt met agorafobie. Dan durf je op een gegeven moment niet eens meer naar buiten.
Omdat de meeste te zielig voor woorden zijn om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Paniek > pleinvrees > meer paniek.

Alleen door er niet aan toe te geven en tanden op elkaar te houden overwin je het, en daar kan geen enkele dwaas of pilletje ermee helpen. Mensen die daarom in de wajong zitten zijn echt misbruikers.

Het koste mij veel moeite, maar iedereen kan het.. je moet het alleen WILLEN.
  woensdag 23 juni 2010 @ 05:37:53 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83178293
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:50 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Omdat de meeste te zielig voor woorden zijn om de vicieuze cirkel te doorbreken.

Alleen door er niet aan toe te geven en tanden op elkaar te houden overwin je het, en daar kan geen enkele dwaas of pilletje ermee helpen. Mensen die daarom in de wajong zitten zijn echt misbruikers.

jij bent niet iedereeen... jij hebt een mening en je hebt het op een bepaalde manier aangepakt en dat heeft voor jou gewerkt... dat is net iets anders natuurlijk...

verder mag het gebash wel een beetje dimmen, nergens voor nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 23 juni 2010 @ 07:36:01 #133
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_83178843
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 05:37 schreef Re het volgende:

[..]

jij bent niet iedereeen... jij hebt een mening en je hebt het op een bepaalde manier aangepakt en dat heeft voor jou gewerkt... dat is net iets anders natuurlijk...

verder mag het gebash wel een beetje dimmen, nergens voor nodig
Het zou goed kunnen dat-ie een relaxt kantoorbaantje heeft en een inkomen van boven de 3000 euro bruto.
Dat is het natuurlijk makkelijk praten om te zeggen dat mensen met een beperking maar achter de lopende band (of iets dergelijks) moeten gaan staan voor hooguit een minimumloontje.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 23 juni 2010 @ 08:08:11 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83179190
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 07:36 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het zou goed kunnen dat-ie een relaxt kantoorbaantje heeft en een inkomen van boven de 3000 euro bruto.
Dat is het natuurlijk makkelijk praten om te zeggen dat mensen met een beperking maar achter de lopende band (of iets dergelijks) moeten gaan staan voor hooguit een minimumloontje.
Als ze met die beperking dat lopendeband werk goed uit kunnen voeren vind ik dat alleen maar positief . Ik heb oneindig veel respect voor mensen die, ondanks hun beperking, toch het beste er van proberen te maken .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 11:39:13 #135
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83186068
quote:

[..]

Ja, want iedere wajonger heeft een vorm van pleinvrees of iets van dien aard! Sta op uit die rolstoel en loop de straten in. Verspreidt het woord van BC. Het zit alleen maar tussen de oren!
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:43:56 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83186283
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:39 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, want iedere wajonger heeft een vorm van pleinvrees of iets van dien aard! Sta op uit die rolstoel en loop de straten in. Verspreidt het woord van BC. Het zit alleen maar tussen de oren!
http://www.medindia.net/n(...)reatment-25473-1.htm
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:59:33 #137
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_83191756
quote:

[..]

Ik heb voor mezelf keihard moeten knokken om geen wajong of wat dan ook nodig te hebben. Maar vindt niet dat het misbruikers zijn. Ben het met je eens dat het een kwestie van willen is, maar kan me ook voorstellen dat het zwaar is als je al niet naar buiten durft dat werken even ook niet lukt. Voor iedereen is het anders hoe je ermee om gaat dus daarom vind ik dat sommige mensen hier te makkelijk oordelen over iemands situatie.
pi_83192291
quote:

[..]

Kennelijk is begrijpend lezen jou niet bijgebracht.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:17:40 #139
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_83192370
quote:

[..]

Wat lul jij nou weer man.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2010 @ 15:31:20 #140
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_83195288
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer man.
Wat BC zegt, maar daar heb ik blijkbaar niets van begrepen!
  donderdag 24 juni 2010 @ 10:56:12 #141
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_102270785
Ik heb zelf een wajong uitkering vanwege mijn schizoaffectieve stoornis en angststoornis. Kan geen baan volhouden. Heb een indicatie voor dagbesteding met vervoer en woon in een instelling. Ook een opleiding volgen is niet mogelijk ivm agorafobie.
pi_102270991
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2010 12:21 schreef blessed19 het volgende:
kloon van fusionfreak? :')
Heeft die agorafobie dan?
pi_102271785
Ik ben nieuw hier
pi_102271998
Zover ik weet moet je voor je 17e gediagnosticeerd zijn met een bepaalde stoornis, anders kom je gewoonweg niet in aanmerking. Verder zou ik je dus geen tips kunnen geven, want je komt bijna niet in de Wajong als je niet voor je 17e gediagnosticeerd bent.
  donderdag 22 september 2011 @ 21:44:10 #146
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_102277362
quote:
17s.gif Op donderdag 22 september 2011 20:05 schreef Heroinjunk het volgende:
Zover ik weet moet je voor je 17e gediagnosticeerd zijn met een bepaalde stoornis, anders kom je gewoonweg niet in aanmerking. Verder zou ik je dus geen tips kunnen geven, want je komt bijna niet in de Wajong als je niet voor je 17e gediagnosticeerd bent.
Verkeerde informatie, als student zijnde (onder de 30) kom je ook in aanmerking mits het tijdens de studie is gekomen.
pi_102284681
quote:
14s.gif Op donderdag 22 september 2011 21:44 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Verkeerde informatie, als student zijnde (onder de 30) kom je ook in aanmerking mits het tijdens de studie is gekomen.
Weet niet of dat nog steeds is maar zo'n 10 jaar geleden kreeg je als je het later aanvroeg dan je 18e nog met terugwerkende kracht een uitkering. Dat zou een smak geld zijn van 10 jaar lang :o
pi_103539736
Ik was 22 jaar en ook student toen het mis ging. Sinds mn 23e zit ik in de wajong...
pi_103540977
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:27 schreef schizoaffective het volgende:
Ik was 22 jaar en ook student toen het mis ging. Sinds mn 23e zit ik in de wajong...
en kreeg je ook 5 jaar met terugwerkende kracht?
pi_103544594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2010 12:33 schreef Kekaa het volgende:
Is het niet zo dat je bij wajong al voor je 18e klachten moet hebben??
Anders krijg je geen wajong...
Is dat zo? Wat raar eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')