abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80733678
Als je wajong hebt wil niet zeggen dat je opgegeven bent dan heb je toch een verkeerd beeld. Maar je maakt meer kans in de arbeidsmarkt zonder wajong. Werkgevers zijn bang van de wajong terwijl het zoveel voordelen kan hebben.
pi_80734032
ik heb wajong 100% maar heb toch twee baantjes.
waaronder vrijwilligerswerk maar ook betaald werk.

ik zit nu in een sociaal-activeringstraject maar ik hoop met een IRO (Individuele Reïntegratie Overeenkomst) te gaan beginnen eind dit jaar. de arbeidsdeskundige zag dit vorig jaar nog niet zitten.
ik kan ook op eigen houtje aan de deeltijd-studie beginnen maar dat zie ik op dit moment zelf nog niet zitten, ben bang dat het misloopt en dan is het zonde van het geld.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_80743421
ff update van mijn kant, toch wel leuk trouwens dat hier een beetje discussie over is...

heb onlangs de hoorzitting gehad (telefonisch)... Medewerker legde uit dat ik 20 min had om een en ander te vertellen.. Haha ik had zoiets van, tjah wat valt er nog te vertellen (ik had een uitgebreid bezwaar gestuurd van 5 pagina's). Ik heb alles in het bezwaar gezet.. Dat gezegd en dat was voldoende. Bezwaarverz arts was heel begripvol en beide medewerkers heel aardig (vooral vergeleken met de onverschillige ongeintresseerde houding van de verz arts bij de aanvraag).. Overlegd wat ik nu zou kunnen doen. Ik kan wel een paar uur werken per week, maar wel waarsch met een hoog verzuim%... Ook benadrukt dat ik het niet eens ben met de mening van de verz arts dat mijn conditie (op het gebied van de werkmogelijkheden) chronisch is. Ik denk dat als het beter gaat ik toch kan werken, ondanks mijn meest helse angstsymptoom wat ik 24/7 ervaar: depersonalisatie.
Conclusie: Mij werd al verteld dat ik 'zeker' de wajong uitkering krijg en ook waarsch 'volledig' (zijn beide quotes) dus was hier zeer tevreden over (en scheelt me weer veel moeite, aangezien ik bij een neg uitkomst er niet bij zou laten zitten)..

Toch wel gemengde gevoelens bij de gang van zaken achteraf en dit ook kenbaar gemaakt. Stel dat iemand zwaar in de put zit met psychische problemen en gaat naar het uwv om wajong aan te vragen en hij krijgt de gang van zaken voor zijn kiezen die ik meegemaakt heb... tjah het is gewoon hetzelfde als zeggen dat je niet serieus genomen wordt, dat je liegt, of dat je overdrijft etc etc.. Ik ben zelf ook goed 'ziek' geweest na de initiele beslissing dat ik 40 uur zou kunnen werken. Voor iemand met een depressie ofzo zou dit bv miss de druppel kunnen zijn.
Ook vind ik het 'onderzoek' van de verz arts veel te kort en onvolledig. Je komt daar met een hele reeks van klachten en staat ahw binnen 20 minuten weer buiten dan kunnen zij al exact concluderen hoeveel uur je zou kunnen werken

wb de behandeling:
Medicatie nu 4 maanden: sertraline, nu op 100mg... De angst is afgenomen maar de symptomen waar ik dus angstig voor ben zijn wel toegenomen! Dus nu heb ik wel minder angst maar heb ik ergere depersonalisatie... In overleg met de psychiater ga ik de dosis verhogen, behouden, of andere medicatie uitproberen.. Verder word ik doorverwezen naar vincent van gogh instituut...

@rianne ik had ook vrij uitgebreide brieven van huisarts en psychiater trouwens
pi_80743708
Sterkte SameOldGrind!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 27 april 2010 @ 09:17:42 #105
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_80755876
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:37 schreef SameOldGrind het volgende:
heb onlangs de hoorzitting gehad (telefonisch)... Medewerker legde uit dat ik 20 min had om een en ander te

....

Ook vind ik het 'onderzoek' van de verz arts veel te kort en onvolledig. Je komt daar met een hele reeks van klachten en staat ahw binnen 20 minuten weer buiten dan kunnen zij al exact concluderen hoeveel uur je zou kunnen werken
Zo heb ik het ook gedaan, bij mij waren ze ook erg begripvol. Dat bleek dus puur gespeeld, enfin.
Fijn dat ze jou er in erkenden. En ben het ook helemaal met je eens, die procedure van hun doet iemand in zwaar in de problemen zit geen goed. En 20 minuten om te bekijken wat iemand wel of niet kan is ook wel wat aan de korte kant.

Fijn dat het gelukt is, zal je ook wel wat opluchting geven.
Sterkte en succes verder!
Hoop doet voetballen
  woensdag 26 mei 2010 @ 12:50:04 #106
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_81916181
Ik vind het wel knap dat jullie zo open zijn over alles! Al enige tijd heb ik last van een paniekstoornis en dit uit zich nu ook naar het niet durven gaan naar werk en andere dingen. Het heeft niks te maken met het feit dat ik niet wil werken, maar omdat de angsten zo groot zijn. Ik ga keihard knokken voor mezelf, maar ik ben bang dat het nog een lange weg is. Heeft iemand een tip over een therapie die helpt? Heb zelf bij Psyq een cognitieve gedragstherapie gevolgd, maar tot nu toe heeft dit niks geholpen.
pi_81930657
njah ik post hier gewoon anoniem en ik ken hier niemand dus zo knap is dat ook weer niet

ja idd het gaat miss lang duren, dat moet je accepteren.

Ik ben nu het boek 'at last a life' aan het lezen en die auteur hamert er gewoon constant op dat je het moet accepteren als deel van wie je bent en het niet gaat bevechten ofzo, dan wordt het alleen maar erger (bv piekeren over je symptomen, zorgen maken over hoe lang dit nog gaat duren, word ik ooit nog normaal etc etc).. Verder zegt ie ook dat je gewoon dingen moet ondernemen net zoals die therapie die je krijgt als je paniekstoornis hebt (ademhalingsoefeningen+ langzame blootstelling).

Als dat verder niet lukt moet je miss psychologische test doen ofzo, en kijken wat daar voor conclusies uitkomen.

En dan heb je nog antidepressiva die (quote:) zeer effectief zijn voor paniekstoornis. Je kunt ook meteen beginnen met pillen..

Zelf heb ik die gradual exposure etc etc gedaan: Kwam niet echt vooruitgang in. Daarna die test en nu ben ik dus vanaf het begin van het jaar aan de medicatie met wisselend succes. Nog steeds aan het afwegen of ik ga switchen naar een ander medicijn.

nou succes dan maar

mijn uwv aanvraag is trouwens nog steeds in behandeling uiterlijk eind juli komt de uitslag
pi_81957628
ja het duurt lang bij dat soort instanties
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:31:48 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81957704
Goed dat dit topique vandaag gekicked wordt:
quote:
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)jonger-aannemen.html

'Werkgever moet Wajonger aannemen'
Uitgegeven: 26 mei 2010 16:18
Laatst gewijzigd: 26 mei 2010 16:41

WOERDEN - Steeds meer jonge arbeidsongeschikten doen een beroep op de Wajong-uitkering. Vakcentrale FNV vindt dat bedrijven aangemoedigd moeten worden om Wajongers, mensen die van jongs af aan arbeidsgehandicapt zijn, in dienst te nemen.
Als zij dat niet doen, moeten zij een premie betalen waarmee de uitkering in het vervolg wordt gefinancierd.

FNV presenteerde het nieuwe model voor de Wajong woensdag in Woerden. De vakcentrale denkt dat de staat met deze constructie jaarlijks een half miljard euro kan besparen. Op termijn zouden daardoor zelfs tienduizenden banen worden gecreëerd.

ADHD

De Wajong is een volksverzekering, waar inmiddels bijna 200.000 mensen een beroep op doen. Volgens FNV is dat aantal de laatste jaren gestaag toegenomen. Dit zou onder meer komen doordat aandoeningen als ADHD en autisme vaker gediagnosticeerd worden.

''Werkgevers zijn niet verantwoordelijk voor de enorme instroom in de Wajong, maar zij hebben wel de sleutel tot de oplossing in handen'', zei FNV-bestuurder Leo Hartveld.

''Op dit moment ligt de nadruk te veel op de Wajongers zelf en het verslechteren van hun positie. Terwijl werkgevers juist meer belang zouden moeten krijgen bij het aan het werk krijgen van jongeren met een beperking.''

Prikkel

De vakcentrale becijfert dat een werkgever met honderd werknemers bij een premie van 1 procent van de loonsom zo'n 30.000 euro per jaar aan de Wajong zou bijdragen. Als de werkgever een Wajonger in dienst zou nemen, valt dat bedrag vrij om loon te betalen en de noodzakelijke investeringen in hulpmiddelen en begeleiding te doen.

''Vooral als het gaat om laagopgeleide - en dus laagbetaalde - jonggehandicapten ontstaat zo een situatie waarin het geld oplevert een Wajonger in dienst te nemen', aldus Hartveld. ''En die prikkel werkt.''
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:56:23 #110
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_81998914
Maar wat als je hoogopgeleid bent? Is de smoes niet dan 'dat je niet uit kan'?
  zondag 6 juni 2010 @ 11:04:12 #111
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_82387197
"De Wajong is een volksverzekering, waar inmiddels bijna 200.000 mensen een beroep op doen. Volgens FNV is dat aantal de laatste jaren gestaag toegenomen. Dit zou onder meer komen doordat aandoeningen als ADHD en autisme vaker gediagnosticeerd worden."

Nou volgens mij is het gewoon logisch dat al die nieuwe mensen uit de bijstand vandaan komen.
Vroeger zaten die gewoon allemaal in de bijstand, hoorde je weinig van.
Naar de Wajong toe krijgen ze inderdaad een diagnose, want iedereen moet in een vakje.
En nu is het opeens een item. Heel simpel omdat het nu een probleem op landelijk niveau wordt, waar het eerder een probleem van de gemeenten zelf was.
In feite is er niets veranderd, zelfde aantal mensen met werkproblemen. Een simpele verschuiving door de politiek. Prachtig om te zien dat het nu weer hierdoor hot wordt en men zichzelf bezighoudt in dit land.
Maar wel een goede bezigheid natuurlijk...
Hoop doet voetballen
pi_82387331
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:04 schreef Harribo het volgende:
"De Wajong is een volksverzekering, waar inmiddels bijna 200.000 mensen een beroep op doen. Volgens FNV is dat aantal de laatste jaren gestaag toegenomen. Dit zou onder meer komen doordat aandoeningen als ADHD en autisme vaker gediagnosticeerd worden."

Nou volgens mij is het gewoon logisch dat al die nieuwe mensen uit de bijstand vandaan komen.
Vroeger zaten die gewoon allemaal in de bijstand, hoorde je weinig van.
Naar de Wajong toe krijgen ze inderdaad een diagnose, want iedereen moet in een vakje.
En nu is het opeens een item. Heel simpel omdat het nu een probleem op landelijk niveau wordt, waar het eerder een probleem van de gemeenten zelf was.
In feite is er niets veranderd, zelfde aantal mensen met werkproblemen. Een simpele verschuiving door de politiek. Prachtig om te zien dat het nu weer hierdoor hot wordt en men zichzelf bezighoudt in dit land.
Maar wel een goede bezigheid natuurlijk...
Zo werkt dat niet lieve schat. De druk in de maatschappij neemt toe. Kijk ook maar naar het aantal burn-outs en dergelijke. Het is niet zo dat die mensen allemaal uit de bijstand komen. Zeer weinig denk ik zelfs. Veel mensen met ADHD en autisme hebben juist een bovengemiddeld hoog IQ, en vaak dus een goedbetaalde baan. Als er al wat een uitkering hadden was het misschien een WAO of WIA, en die betaalt zelfs meer dan de wajong, dus daarvoor hoef je 'm echt niet aan te vragen.

Met andere woorden: het is dus meer dan een 'simpele verschuiving in de politiek'. En niemand 'moet in een vakje', er is pas een diagnose nodig als er problematiek optreedt.

Verder: sterkte TS, depersonalisatie is geen pretje, zeker als het chronische is!
pi_82388061
De WIA betaald pas meer als je een goed betaalde baan had laat dat duidelijk zijn die betaald 70 % uit van je eerst verdiende loon.
pi_82388156
Neem een hond.
pi_82388397
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:36 schreef Riann het volgende:
De WIA betaald pas meer als je een goed betaalde baan had laat dat duidelijk zijn die betaald 70 % uit van je eerst verdiende loon.
Ik schrijf toch dat het merendeel van die mensen een goedbetaalde baan had? Dan is mijn redenering dus zo raar nog niet.
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:39 schreef deenigeechteTS het volgende:
Neem een hond.
FAIL.
  zondag 6 juni 2010 @ 12:28:51 #116
188719 Harribo
Voetbalfan
pi_82389669
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:10 schreef PlasticTreePecker het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet lieve schat. De druk in de maatschappij neemt toe. Kijk ook maar naar het aantal burn-outs en dergelijke. Het is niet zo dat die mensen allemaal uit de bijstand komen.
Met andere woorden: het is dus meer dan een 'simpele verschuiving in de politiek'.
Burnout is een probleem dat toch al zeker een 10 jaar veel voorkomt? Ik geloof best dat dat wat toegenomen is, maar denk nog steeds dat de grootste factor die verschuiving is.
Maar ben het wel met je eens dat de toename van de druk in de maatschappij ook een aspect is.
(Waarom doen we dan ook allemaal het niet wat rustiger met zijn allen vraag ik me wel eens af?
Net alsof zoveel geld zoveel extra geluk brengt. Enfin ander topic.)

Dan zou het trouwens ook zó moeten zijn dat veel meer mensen ópeens ADHD/Autistisch zijn?

Een schat ben ik zeker.
Hoop doet voetballen
pi_82399675
Godverdomme zeg...hopelijk komt er een partij aan de macht die jullie je gratis geld afneemt en een schop onder den reet geeft. Jankballen.

Bedankt voor uw aandacht.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83025512
Ik ben gisteren ook afgewezen voor de Wajong. De opgegeven reden was dat ik niet 52 aaneengesloten weken ziek was of minder dan 70% minimumloon heb verdiend.

Ik hoor blijkbaar niet thuis in de Wajong. Ik ga nu dus een ziektewetuitkering aanvragen en kijken wat daar de mogelijkheden zijn mbt geleidelijk aan meer werken.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:20:08 #119
305934 ChocolateGiddyUp
Ik ben GEEN neger!
pi_83032953
Ik zit met hetzelfde probleem, heb een gesprek gehad en ze gaan in februari 2011 weer kijken omdat ik aangegeven had in februari 2010 mijn eerste ziektedag te hebben gehad. Moet nu bezwaar aantekenen, en tot die tijd in de bijstand. Is allemaal vrij vers, maar ik kan dus problemen verwachten?
  zondag 20 juni 2010 @ 13:58:27 #120
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_83053115
quote:
Op zondag 6 juni 2010 11:04 schreef Harribo het volgende:
Bij autisme kan ik het nog een beetje voorstellen, maar waarom zou iemand met AD(H)D 100% afgekeurd zijn? Ik denk dat voor veel mensen dan een deeltijdbaan een betere optie zou zijn. Sowieso ben ik wel benieuwd wat mensen met een volledige Wajong de hele dag doen. Gaan jullie ook naar therapie om aan jezelf te werken?
signatuurloos
  zondag 20 juni 2010 @ 14:11:28 #121
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83053602
quote:
Op zondag 20 juni 2010 13:58 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Bij autisme kan ik het nog een beetje voorstellen, maar waarom zou iemand met AD(H)D 100% afgekeurd zijn? Ik denk dat voor veel mensen dan een deeltijdbaan een betere optie zou zijn. Sowieso ben ik wel benieuwd wat mensen met een volledige Wajong de hele dag doen. Gaan jullie ook naar therapie om aan jezelf te werken?
Quote van mijzelf in ander topic.

quote:
Ik was ook eerst te trots om mijn problemen te herkennen en daardoor verklootte ik mijn studie. Keuze was of Wajong of van de studie af en in de bijstand.

Ik gebruik de Wajong ook om mijn studie af te maken.Omdat ik weet dat ik dit soort taken goed kan (lezen schrijven uitleggen analyseren) wil ik ook verder op de universiteit.

Maar dan moet ik wel goed zijn. Met kop en schouders boven de rest uit. Waarom zouden ze anders een 'moeilijk dingen' werknemer aannemen?

Alles onder de acht zie ik dan ook als onvoldoende. Ik baal stevig van mijn meest recente cijfer een 7,5 (al is dat afgerond een acht) Ik ben 7/9 uur per dag aan het studeren 6 dagen per week.
  zondag 20 juni 2010 @ 15:05:06 #122
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83055614
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:17 schreef Flashwin het volgende:
Godverdomme zeg...hopelijk komt er een partij aan de macht die jullie je gratis geld afneemt en een schop onder den reet geeft. Jankballen.

Bedankt voor uw aandacht.
Anders zorg je ervoor dat je in de IVA komt. 75% van je laatstverdiende loon tot je 67e, en bij sommige werkgevers bouw je ook nog pensioen op.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_83086120
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef SameOldGrind het volgende:
Hoi ik ben een man van 26 en ben gestopt met mijn universitaire opleiding ivm agorafobie wat een gevolg is van een angstoornis/paniekstoornis. Ik ben hiervoor naar verschillende psychologen geweest en bij mijn laatste behandeling (in ziekenhuis) is dit ook allemaal gediagnoseerd. Ook slik ik sinds kort zoloft voor de angstoornis.

Ik heb door deze stoornis een hele reeks van klachten gekregen waarvan de belangrijkste zijn:
- chronisch moe
- ontwricht dag/nacht ritme ivm slaapproblemen (krijg ik medicijnen voor)
- spierklachten: strakke nek, rsi, kan niet lang computeren etc
- agorafobie: ik doe alleen boodschappen
- droge mond/slappe benen/verdoofd gevoel in armen en benen
- concentratieproblemen/moeite met normaal licht verdragen
- 24/7 depersonalisatie: dit is zo een ingrijpend en levensveranderend symptoom, scary as hell!
etc

http://www.nomorepanic.co.uk/articles/symptoms/

Ik heb al dit bij de aanvraag opgeschreven en heb onlangs het verzekeringsgeneeskundig rapport van de zgn arts ontvangen. Hierin is alles enorm gebagataliseerd en zelfs complete dingen ontbreken gewoon! Er staat alleen in dat ik angstige klachten en depressieve klachten heb en sociale interacties vermijd.

Gevolg is dat ik vandaag te horen kreeg van de arbeidsdeskundige dat ik geen uitkering krijg. Ik ga tegen deze beslissing uiteraard bezwaar maken en ga dit mits nodig tot iin de rechtbank aanvechten. Ook heb ik een klacht ingediend bij het uwv over de arts en zijn werkwijze. De arts heeft namelijk mi enorm slecht werk afgeleverd en ook geen info opgevraagd bij het ziekenhuis wat ie wel zou doen en waar ik ook een machtiging voor getekend heb.

Iemand ervaringen hiermee?

Is dit de normale gang van zaken bij het uwv? Lijkt me op zich wel kostenbesparend aangezien veel mensen hier misschien meteen opgeven, maar voor mensen met serieuze psychische klachten (zoals ik) is dit wel telkens een teleurstelling.

Mensen ook met tips?
Ik word altijd zo gigantisch kwaad op pisvlekken van de samenleving zoals jij. Er zijn mensen met een ECHTE handicap, zoals autisten, transgenders die door de samenleving worden uitgekotsts en wel willen werken, maar het gewoon niet kunnen door bovenstaande, etc etc.

Jij hebt iets psychisch wat zeer makkelijk te behandelen is. Hoe haal je het godverdomme in je kop om je eventjes aan te schuiven bij de 'uitkeringen' tafel terwijl je geen verstandelijke handicap hebt, je kerngezond bent, en iets hebt wat volledig te genezen is? Maar nee, lekker in de uitkering joh.. en zo lang mogelijk er blijven zitten.. waarom zou je immers werken als je kan bloedzuigen van andermans belastingsgeld?

Al je symptomen duiden op een ernstige paniekstoornis / angststoornis. Ja, zelfs depersonalisatie hoort daarbij als je je in je zaakjes had verdiept.. Bovendien klinkt 90% van je symptomen als een vorm van somatisatie; geestelijke problemen omzetten in lichamelijke klachten. Paniekaanvallen is slechts een onderdeel daarvan, en randpsychoses kunnen daar aan onderdeel van zijn.. bij paniekaanvallen ga je immers ook rare dingen denken. Het erger worden van klachten is doodnormaal gedurende eerste weken met anti-depressiva's.. als je je erin had verdiept had je kunnen lezen dat anti-depressiva's van mensen 'emtionele robots' kan maken; dat ze hun indentiteit 'tijdelijk' voor hun gevoel verliezen.. dat ze 'm niet meer omhoog kunnen krijgen etc. Je moet daarom niet zielig doen dat je depersonalisatie erger wordt; dat soort symptomen HEEL normaal

Ik heb hetzelfde ALLEMAAL meegemaakt, en daar komt nog wat bovenop.. gelukkig ben ik niet zo kwetsbaar en te zwak om niet te kunnen werken,

*vind TS een zielig mannetje

[ Bericht 1% gewijzigd door BattleCow op 21-06-2010 03:08:12 ]
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:36:46 #124
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_83158325
quote:
Op maandag 21 juni 2010 02:39 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Ik word altijd zo gigantisch kwaad op pisvlekken van de samenleving zoals jij. Er zijn mensen met een ECHTE handicap, zoals autisten, transgenders die door de samenleving worden uitgekotsts en wel willen werken, maar het gewoon niet kunnen door bovenstaande, etc etc.

Jij hebt iets psychisch wat zeer makkelijk te behandelen is. Hoe haal je het godverdomme in je kop om je eventjes aan te schuiven bij de 'uitkeringen' tafel terwijl je geen verstandelijke handicap hebt, je kerngezond bent, en iets hebt wat volledig te genezen is? Maar nee, lekker in de uitkering joh.. en zo lang mogelijk er blijven zitten.. waarom zou je immers werken als je kan bloedzuigen van andermans belastingsgeld?

Al je symptomen duiden op een ernstige paniekstoornis / angststoornis. Ja, zelfs depersonalisatie hoort daarbij als je je in je zaakjes had verdiept.. Bovendien klinkt 90% van je symptomen als een vorm van somatisatie; geestelijke problemen omzetten in lichamelijke klachten. Paniekaanvallen is slechts een onderdeel daarvan, en randpsychoses kunnen daar aan onderdeel van zijn.. bij paniekaanvallen ga je immers ook rare dingen denken. Het erger worden van klachten is doodnormaal gedurende eerste weken met anti-depressiva's.. als je je erin had verdiept had je kunnen lezen dat anti-depressiva's van mensen 'emtionele robots' kan maken; dat ze hun indentiteit 'tijdelijk' voor hun gevoel verliezen.. dat ze 'm niet meer omhoog kunnen krijgen etc. Je moet daarom niet zielig doen dat je depersonalisatie erger wordt; dat soort symptomen HEEL normaal

Ik heb hetzelfde ALLEMAAL meegemaakt, en daar komt nog wat bovenop.. gelukkig ben ik niet zo kwetsbaar en te zwak om niet te kunnen werken,

*vind TS een zielig mannetje

Ik vind dat je wel heel makkelijk oordeelt over iemand die je niet kent. Het is ook lekker makkelijk om te zeggen dat je zwak bent als je niet gaat werken. Als je het zelf allemaal hebt meegemaakt, weet je hoe zwaar het is. Zeker als je een paniekstoornis hebt met agorafobie. Dan durf je op een gegeven moment niet eens meer naar buiten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:41:39 #125
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83158579
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:36 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel heel makkelijk oordeelt over iemand die je niet kent. Het is ook lekker makkelijk om te zeggen dat je zwak bent als je niet gaat werken. Als je het zelf allemaal hebt meegemaakt, weet je hoe zwaar het is. Zeker als je een paniekstoornis hebt met agorafobie. Dan durf je op een gegeven moment niet eens meer naar buiten.
Je spreekt jezelf wel tegen. Je zegt dat je het niet eens bent met mensen die je zwak noemen als je niet gaat werken, maar vervolgens toon je aan wel zwak te zijn door niet naar buiten te durven. Dat is zwakte. Want normale mensen durven wel naar buiten. Jij bent dan dus zwakker dan normale mensen . O en ik heb echt medelijden met mensen met zo'n stoornis. Je zal het maar hebben, eeuwig in je huis gekluisterd en bij elk piepje dat je hoort gaan je nekharen overeind staan. Een beetje je eigen fritzlkelder zonder dat je verkracht wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')