Keiharde realiteit, ik heb m'n draai kunnen vinden in het ondernemerschap en heb geluk gehad dat ik redelijk makkelijk (financieël) kon starten... anders heb je een tamelijk kansloos vooruitzicht.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit meen je niet![]()
Wat een kneuzekermis man. Je hebt dan inderdaad niks anders meer over dan het ondernemerschap
quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef jagman het volgende:
De UWV vergoed alleen maar ziektekosten tegen 70% van het minimumloon. De evtuele werkgever moet de rest van het (wo-niveau) salaris bijbetalen in geval van ziekte... ain't gonna happen, het risico is veels te groot voor de werkgever.
Het UWV lijkt er wel standaard van uit te gaan dat mensen met een beperking daarnaast niveautje schoffelaar zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 21:36 schreef jagman het volgende:
. Die nemen gewoon genoegen met een minder ambitieus bestaan, die hoek word je namelijk in gedreven.
UWV gaat inderdaad uit van een wat lager opleidingsniveau, dat is heel spijtig.quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:50 schreef Yreal het volgende:
Opmerkelijk. Als jij gewoon weer op WO niveau aan de slag gaat, breng je veel meer binnen dan dat het kost om in te staan voor de ziektekosten. Op mis ik nou iets? Als jij gaat werken voor een fors salaris breng je veel loonbelasting binnen en hoeft er geen uitkering te worden betaald. Dat bedrag kan toch nooit minder zijn de verzekeringspremie
Het geldt alleen als je ex-kanker patiënt bent, van na 2003 en een oude wajong hebt/had... dan heb je inderdaad hetzelfde probleem als dat ik heb. Zo niet (geen ex-kanker patiënt), ben je gewoon verzekerbaar, en werkt het UWV systeem wat beter.quote:Op donderdag 24 juni 2010 21:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Damn,het lijkt erop dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij dan. Al het ik niet iets dat zo ineens weer kan terugkomen, ook ik wil vooral later graag wat hoger opgeleid werk doen.
Ik heb geen kanker gehad, gelukkig maar...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:32 schreef jagman het volgende:
[..]
Het geldt alleen als je ex-kanker patiënt bent, van na 2003 en een oude wajong hebt/had... dan heb je inderdaad hetzelfde probleem als dat ik heb. Zo niet (geen ex-kanker patiënt), ben je gewoon verzekerbaar, en werkt het UWV systeem wat beter.
Ik zit precies in een maas van de wetgeving. Het is uiteraard niet te hopen dat jij een soortgelijk geval bent, zowel medisch als jouw UWV status.
Gewoon goed door blijven leren, dan is het theoretisch mogelijk om een normale carriere op te bouwen, al kom je uit een soort van achterstandspositie (wajong).
Wat vreemd. Ik dacht dat werkgevers dan een risicoloze polis konden afsluiten en dat UWV het volledige bedrag (70-100% van het salaris) vergoedden in geval van ziekte.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:32 schreef jagman het volgende:
[..]
Het geldt alleen als je ex-kanker patiënt bent, van na 2003 en een oude wajong hebt/had... dan heb je inderdaad hetzelfde probleem als dat ik heb. Zo niet (geen ex-kanker patiënt), ben je gewoon verzekerbaar, en werkt het UWV systeem wat beter.
Ik zit precies in een maas van de wetgeving. Het is uiteraard niet te hopen dat jij een soortgelijk geval bent, zowel medisch als jouw UWV status.
Gewoon goed door blijven leren, dan is het theoretisch mogelijk om een normale carriere op te bouwen, al kom je uit een soort van achterstandspositie (wajong).
Overlijdens risico zal toch wel meevallen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:14 schreef schaal_9 het volgende:
. Ik vraag het af, of ik (Asperger, ex-Wajong) straks wel een overlijdensrisicoverzekering kan afsluiten, laat staan een arbeidsongeschiktheidsverzekering (voor een hypotheek).
Nope UWV vergoed alleen het wajong niveau, de rest is voor de werkgever.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Wat vreemd. Ik dacht dat werkgevers dan een risicoloze polis konden afsluiten en dat UWV het volledige bedrag (70-100% van het salaris) vergoedden in geval van ziekte.
Verzekeren blijft lastig als je een beperking of ziekte hebt. Ik vraag het af, of ik (Asperger, ex-Wajong) straks wel een overlijdensrisicoverzekering kan afsluiten, laat staan een arbeidsongeschiktheidsverzekering (voor een hypotheek).
Geen levensverzekering met asperger? Ik blijft t vreemd vinden. Dat is toch niet levensbedreigend? Anorexia en depressie lijken mij veel bedreigender.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:19 schreef Autidude het volgende:
Het verschilt per maatschappij, per persoon, en per stoornis.. Maar ik had niet lang geleden nog gelezen dat er ook maatschappijen zijn die moeilijk doen met een levensverzekering (maar is denk ik niet hetzelfde?) bij een ASS. Maar het ligt ook maar net aan het contract/clausules etc.
Ik kan bijvoorbeeld geen levensverzekering krijgen met mijn diagnoses, of ik moet mij scheel betalen.. maar voor mij is het ook niet nodig.. als ik dood ben dan ben ik dood. Of ik moet liegen. Maar dan pleeg ik fraude.
Dat zijn dan hele domme mensen, want Godverdomme betekent dat je die "God" vraagt om JEZELF te verdommen.. dus zouden die Christenen moeten zeggen; Terecht!! en helemaal gaan dansen en juichen als ze het er niet mee eens zouden zijn als mensen die uitspraak doen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:21 schreef Maikuuul het volgende:
Wat nog triester was waren die Christen borden op het station met Godverdomme ..... en dan iets erachter met "je kunt mensen beledigen" hiermee.
Ik weet het niet 100% zeker, wel 100% zeker dat ik ergens gelezen had dat er wel degelijk maatschappijen zijn die in de diagnose een zekere risico op zelfmoord zien.. ook statistisch enzo..bla bla.. Maar ik denk dat dat meer aan comorbide stoornissen ligt. Want ik heb bijv, dysthemie (dat is langdurige depressie) en ook Borderline en dan is het al een stuk logischer dat ze de kans op zelfdoding hoog inschatten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:22 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Geen levensverzekering met asperger? Ik blijft t vreemd vinden. Dat is toch niet levensbedreigend? Anorexia en depressie lijken mij veel bedreigender.
Op zo'n manier.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik weet het niet 100% zeker, wel 100% zeker dat ik ergens gelezen had dat er wel degelijk maatschappijen zijn die in de diagnose een zekere risico op zelfmoord zien.. ook statistisch enzo..bla bla.. Maar ik denk dat dat meer aan comorbide stoornissen ligt. Want ik heb bijv, dysthemie (dat is langdurige depressie) en ook Borderline en dan is het al een stuk logischer dat ze de kans op zelfdoding hoog inschatten.
Het is ook niet dat je niet te verzekeren bent.. je zal alleen duurder uit zijn.
Als ik geen verzekering kan krijgen, dan ga ik dat tot op het bot aanvechten. Op een autisme gerelateerd forum las ik dat er al mensen geweigerd zijn. Onder meer vanwege het verhoogde risico op psychoses. Ik heb een economische opleiding, ik weet wel aardig hoe dat werkt met verzekeringspremies.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik weet het niet 100% zeker, wel 100% zeker dat ik ergens gelezen had dat er wel degelijk maatschappijen zijn die in de diagnose een zekere risico op zelfmoord zien.. ook statistisch enzo..bla bla.. Maar ik denk dat dat meer aan comorbide stoornissen ligt. Want ik heb bijv, dysthemie (dat is langdurige depressie) en ook Borderline en dan is het al een stuk logischer dat ze de kans op zelfdoding hoog inschatten.
Het is ook niet dat je niet te verzekeren bent.. je zal alleen duurder uit zijn.
edit; hoort er nog tussen.. ik kan dat stukje niet terugvinden.. en de persoon die er verstand van heeft is even onbereikbaar ofzo.
Welk forum was dat?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:47 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als ik geen verzekering kan krijgen, dan ga ik dat tot op het bot aanvechten. Op een autisme gerelateerd forum las ik dat er al mensen geweigerd zijn. Onder meer vanwege het verhoogde risico op psychoses. Ik heb een economische opleiding, ik weet wel aardig hoe dat werkt met verzekeringspremies.
Volgens de wet ben ik helaas autistisch, aangezien er een dossier wordt bijgehouden. Is het niet zo dat alleen de laatste 5 jaar tellen? Ik word dus mogelijk gestraft omdat ik op diagnosetraject ben gegaan! Als ik door dit soort grappen geen huis kan kopen, dan valt toch een groot deel van de motivatie om in de toekomst een carrièresprong te maken te komen weg?
Ik vind het wel goed dat de nadruk ligt op meedoen. Ook voor Wajong’ers komen er meer kansen. Het forum is AutSider. Daar maak ik me al maanden hard dat mensen met autisme beter proberen te integreren in de gangbare maatschappij, niet te veel in hun eigen wereldje leven.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Welk forum was dat?
Verder te gek voor woorden dat er in NL zo heel erg de nadruk ligt op ' meedoen'..
maar dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij een partij wordt gelegd, én dat verzekeringsmaatschappijen/banken met één pennenstreek iemand voor de rest van zijn leven buitenspel kunnen zetten.
Ik vind het meedoen ook goed begrijp me niet verkeerd.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:13 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed dat de nadruk ligt op meedoen. Ook voor Wajong’ers komen er meer kansen. Het forum is AutSider. Daar maak ik me al maanden hard dat mensen met autisme beter proberen te integreren in de gangbare maatschappij, niet te veel in hun eigen wereldje leven.
Wel is autisme is een geval apart, omdat het direct betrekking heeft op de persoon zelf, en zijn of haar functioneren op het werk. Ik heb nog het geluk dat ik met collega’s kan samenwerken en ook af en toe een extern werkbezoek breng. Maar als je snel overprikkeld raakt (en sommige mensen met autisme hebben daar last van), is werken vaak een lijdensweg en daar komt bij dat bijna niemand zo’n situatie begrijpt.
Dat dus, idd via Autsider. Is geen grapje, is echte realiteit.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:47 schreef schaal_9 het volgende:
. Op een autisme gerelateerd forum las ik dat er al mensen geweigerd zijn. Onder meer vanwege het verhoogde risico op psychoses.
Dat topic ken ik ook, en daar staat in dat er ook mensen zijn die wel gewoon een levensverzekering hebben gekregen.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:59 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat dus, idd via Autsider. Is geen grapje, is echte realiteit.
Dat is wat ik bedoelde. En er is nog zoveel meer.. want zo denkt een verzekeraar.. maar dit topic gaat over werk.. Hoe denkt een werkgever?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |