Sinds de schoonheidscommissie is afgeschaft mag dat wel hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef SonicB het volgende:
Hmm, aantal jaren geleden had ik een huisje is zo'n Vinexwijk. Ik dacht kom laat ik eens lekker de kozijnen en deuren een ander kleurtje geven. Begint er zo'n teef van een buurvrouw te zeiken dat dat niet mocht. Dan zou haar huis minder waard worden. Ik dacht nog "kom het is mijn huis!!, bepaal zelf wel wat ik doe. Bleek ze gelijk te hebben
Maar waarom koop ik dan een huis?
binnenlandsbestuur.nlquote:340 duizend woningen te veel in de pijplijn
De meeste gemeenten plannen veel te veel woningen en kantoren. Een beperkt aantal regio’s reserveert juist te weinig ruimte voor woningbouw. Tijd...
22.02.10 • 0 reacties
De meeste gemeenten plannen veel te veel woningen en kantoren. Een beperkt aantal regio’s reserveert juist te weinig ruimte voor woningbouw. Tijd voor een fundamentele herbezinning, vindt het Nirov.
Schadelijk
‘Schadelijk’, noemt directeur Christine Oude Veldhuis van het Nirov de geconstateerde overcapaciteit aan ruimtelijke plannen. Gemeenten hebben in bestemmingsplannen en structuurvisies ruimte gereserveerd voor de bouw van ruim 1 miljoen woningen in de komende 15 jaar.
Prognoses
Primos-prognoses, waarmee ook het ministerie van Vrom werkt, laten echter zien dat uitbreiding van de woningvoorraad met 700 duizend huizen voldoende moet zijn. Voor de nieuwbouw van kantoren zijn de cijfers nog dramatischer.
Kapitaalvernietiging
Als de prognoses en de plannen tegen elkaar worden afgezet, blijkt dat voor toekomstige kantoren de helft minder aan ruimte kan worden geserveerd. Als rekening wordt gehouden met de huidige leegstand, kan zelfs worden volstaan met uitvoering van nog geen kwart van alle plannen. Volgens Oude Veldhuis leidt dit alles tot kapitaalvernietiging.
Als het niet verkocht wordt stoppen ze heus wel hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
binnenlandsbestuur.nl
Ik vind dit weinig geloofwaardig. Voorlopig daalt de bouwpoductie stevig. Je kunt wel plannen maar realiseren is afhankelijk van vraag en financiering.
Dan ligt er binnenkort een tunnelcomplex onder de wijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef SonicB het volgende:
Hmm, aantal jaren geleden had ik een huisje is zo'n Vinexwijk. Ik dacht kom laat ik eens lekker de kozijnen en deuren een ander kleurtje geven. Begint er zo'n teef van een buurvrouw te zeiken dat dat niet mocht. Dan zou haar huis minder waard worden. Ik dacht nog "kom het is mijn huis!!, bepaal zelf wel wat ik doe. Bleek ze gelijk te hebben
Ik heb het nu verhuurd aan 5 chinezen.
Dus als je veel geld verdient ben je slim en succesvol?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Slim en succesvol, vast 99%
quote:
WTFquote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef SonicB het volgende:
Ik heb het nu verhuurd aan 5 chinezen.
Ik had ooit een collega die de oude kaasboerderij van een tante had overgenomen en deze ging restaureren. Het was een rijksmonument dus je loopt tegen allerlei regels aan. Hij wou een dakraam plaatsen dat je vanaf de voorkant van de woning niet kan zien, mocht dus niet. Mijn college voerde als argument aan dat hij graag wat extra licht in zijn woning wou hebben omdat anders de lamp de hele tijd aan moest. Zei die Pipo van het toezicht dat de duisternis zo ook zijn bekoring hadquote:Op maandag 22 februari 2010 18:56 schreef Henktay het volgende:
Die schoonheidscommissie was helemaal waanzin
tuurlijk pooiers en hoeren en drugsmokkelaars, wapenhandelaren.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus als je veel geld verdient ben je slim en succesvol?
Gewoon niet vragenquote:Op maandag 22 februari 2010 20:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik had ooit een collega die de oude kaasboerderij van een tante had overgenomen en deze ging restaureren. Het was een rijksmonument dus je loopt tegen allerlei regels aan. Hij wou een dakraam plaatsen dat je vanaf de voorkant van de woning niet kan zien, mocht dus niet. Mijn college voerde als argument aan dat hij graag wat extra licht in zijn woning wou hebben omdat anders de lamp de hele tijd aan moest. Zei die Pipo van het toezicht dat de duisternis zo ook zijn bekoring hadToen de man was afgedropen heeft mijn collega een mooi groot gat in zijn dak gezaagd en daar een heel groot dakraam ingezet
Draai er maar omheen.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik snap het wel en lul niet zomaar wat
Maar bedankt voor de personelijke aanval, zo laat je eigen weer kennen
Ik snap het, wat nu?quote:Op maandag 22 februari 2010 22:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Draai er maar omheen.
Ik wil gewoon dat je het snapt zodat je niet op verkeerde informatie je mening geeft...
Tussen licht en duisternisquote:Op maandag 22 februari 2010 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, een dakraam maakt inderdaad het verschil
Nu kan je dat meenemen in je opmerkingen en dus niet meer van de verkeerde maken.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik snap het, wat nu?
quote:Op maandag 22 februari 2010 22:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Draai er maar omheen.
Ik wil gewoon dat je het snapt zodat je niet op verkeerde informatie je mening geeft...
DAM is op dit moment de enige in dit topic die de grafiek op de juiste manier interpreteert hoor...quote:Op maandag 22 februari 2010 13:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Nog één keertje goed lezen...
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eindelijk een beetje niveau in deze topic al zal je binnenkort wel weggejaagd zijn door de onzin die hier verkondigd wordt
Aan de ene kant verdien je een welgemeendquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eindelijk een beetje niveau in deze topic al zal je binnenkort wel weggejaagd zijn door de onzin die hier verkondigd wordt
De grote vraag is alleen of er echt veel partijen zij die ook verplicht moeten verkopen. Wanneer deze groep niet zo groot is als hier door sommige gehoopt wordt dan zal de daling toch niet zoveel zijn als door dezelfde mensen op gehoopt wordt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:39 schreef Vincentkemper het volgende:
Het is wachten op het moment wanneer, de overheid zijn handen van de markt afhaald en partijen zullen moeten gaan verkopen
De laatste 6 maanden is de markt stabielquote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:39 schreef Vincentkemper het volgende:
Op dit moment zal er veel meer afgewaardeerd moeten gaan worden op de huizenprijzen dan er op dit moment gedaan wordt, maar niemand wil zijn verlies nemen op dit moment.
Maar als ik mensen hier dan hoor zeggen dat de huizenprijzen relatief stabiel zijn, heb ik toch sterk mijn twijfels. Bepaalde huizen zullen prima verkopen, maar als de verkoop zo drastisch aan het dalen is lijkt mij het cijfer totaal onbetrouwbaar.
Dalen van de verkopen in de woningen in de omgeving Utrecht rond 20 procent. Dan zullen uiteindelijk de huizenprijzen hier ook gaan dalen…..
Wij hebben 3 huizen verkocht en die zijn maar 3 procent in prijs gedaald, maar wij hebben wel 200 huizen nog niet verkocht. Dan zal de uiteindelijke daling veel groter dan 3 procent zijn.
Het is wachten op het moment wanneer, de overheid zijn handen van de markt afhaald en partijen zullen moeten gaan verkopen
Onderschat nooit boerenslimheidquote:Op maandag 22 februari 2010 21:18 schreef Henktay het volgende:
[..]
tuurlijk pooiers en hoeren en drugsmokkelaars, wapenhandelaren.
allemaal slim![]()
7708 transacties in een maand zou ik toch niet echt stil willen noemen. Wat was het maximum aantal transacties in de hoogtijdagen van het vastgoed.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:28 schreef Vincentkemper het volgende:
Woningverkoop zakt nog verder in
[i]APELDOORN - De verkoop van het aantal woningen is van december op januari gehalveerd. Het Kadaster telde vorige maand slechts 7708 transacties.
Om te zeggen dat de markt aan het stabiliseren is vind ik onzin. Dat willen veel makelaars en andere partijen ons doen geloven, maar op dit moment ligt het gewoon stil.
Kom met argumenten graag?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als in 2010 tussen de 120.000 en 140.000 huizen verkocht worden is de markt gewoon stabiel, maar die logica zal wel boven je pet gaan
Klopt de bouwkosten zijn erg laag en de grondprijzen ''gaan'' waarschijnlijk ook verder dalen. Dit komt inderdaad door de vraag en aanbod. En als je als partij uit eigen middelen dingen kan financieren kan je in deze tijd goede deals sluiten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:14 schreef Henktay het volgende:
het gaat om vraag en aanbod, er is nu geen vraag naar seniorenwoningen, als senioren die woningen zo graag willen, dan kopen ze hem echt wel, nu worden er vooral voor rijkere starters gebouwd
Nu is er voordeel voor de bouwers vanwege dalende bouwkosten en bouwgrond
Waaruit blijkt dat de werkeloosheid oploopt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:42 schreef Snackbar het volgende:
Natuurlijk gaan de huizenprijzen verder dalen.
De reden dat de prijs nu stabiel lijkt is door de massale overheidsinterventie.
Driekwart of hoger van alle transacties is met NHG. NHG wordt in 2011 weer verlaagd (middensegment)
Starterslening/Koopsubsidie potje raakt leeg in mei (starterssegment)
Werkloosheid loopt op (mensen zingen het max een half jaar uit met familie/spaargeld)
2 jaar dubbele aftrek is tijdig
De bevolking neemt amper toe (westerse kopers)
Hoger aanbod in wat voor segment leidt altijd tot een lagere prijs
HRA is niet langer heilig, deze wordt beperkt tot bijv 500k wrs al vanaf 2011 (hoger segment)
De ECB zal dit jaar de rente wel moeten verhogen, lenen wordt duurder voor banken, en dus voor ons.
hier niet hoorquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:28 schreef Vincentkemper het volgende:Om te zeggen dat de markt aan het stabiliseren is vind ik onzin. Dat willen veel makelaars en andere partijen ons doen geloven, maar op dit moment ligt het gewoon stil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |