Ook zo'n heerlijke vergelijking: december en januari. December is al een kutmaand met veel vakantiedagen, maar vaak heb je dan nog volume, omdat mensen transacties voor jaareinde willen afronden. Januari is ook kort vanwege vakantie, en weinig mensen ronden dan net hun transacties af.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij de Privé kunnen ze geen betere titel verzinnen
Hoe kijk jij tegen de woningmarkt aan als ''ex'' Investment Banker?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ook zo'n heerlijke vergelijking: december en januari. December is al een kutmaand met veel vakantiedagen, maar vaak heb je dan nog volume, omdat mensen transacties voor jaareinde willen afronden. Januari is ook kort vanwege vakantie, en weinig mensen ronden dan net hun transacties af.
Bijna elke willekeurige industrie heeft zulke effecten, dat mag duidelijk zijn. Januari 2010 vergelijken met januari 2009 heeft nog enig nut, maar dat verzaken ze dan weer...
11.4% volgens dat artikelquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:
Bijna elke willekeurige industrie heeft zulke effecten, dat mag duidelijk zijn. Januari 2010 vergelijken met januari 2009 heeft nog enig nut, maar dat verzaken ze dan weer...
Ik vind dat je hier wel een punt hebt, je moet idd geen appels met peren vergelijken. Maar in dat stukje staat wel dat ten opzichte van januari 2009 de daling 11,4% is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ook zo'n heerlijke vergelijking: december en januari. December is al een kutmaand met veel vakantiedagen, maar vaak heb je dan nog volume, omdat mensen transacties voor jaareinde willen afronden. Januari is ook kort vanwege vakantie, en weinig mensen ronden dan net hun transacties af.
quote:Huizenprijzen VS licht gedaald NEW YORK (AFN) -
De woningprijzen in de twintig grootste steden in de Verenigde Staten zijn in december licht gedaald ten opzichte van de maand daarvoor.
Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksinstituut CaseShiller die dinsdag naar buiten kwamen.
Analisten gepolst door Reuters hadden verwacht dat de huizenprijzen onveranderd zouden blijven. In vergelijking met een jaar geleden lagen de huizenprijzen 3,1 procent lager
Das ook een drama. Immers is de economie weer aangetrokken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
11.4% volgens dat artikel
Inderdaad, we gaan door naar de 50% prijsdalingquote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Das ook een drama. Immers is de economie weer aangetrokken.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
11.4% volgens dat artikel
Zelfs toen ik nog wel "Investment Banker" was, had ik daar geen mening over. Ik weet het simpelweg niet, niemand eigenlijk. Data zegt dat de prijzen bovenmatig gestegen zijn in de afgelopen decennia en ik vind dat verontrustend. Aan de andere kant neemt schaarste toe en dat wordt verwerkt in die bovenmatige stijgingen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:55 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Hoe kijk jij tegen de woningmarkt aan als ''ex'' Investment Banker?
Zoals ik al aangaf, mijn foutquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:14 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Ik vind dat je hier wel een punt hebt, je moet idd geen appels met peren vergelijken. Maar in dat stukje staat wel dat ten opzichte van januari 2009 de daling 11,4% is.
Ook geen problemen met een euro of 800 á 1000 aan kosten per maand?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zelfs toen ik nog wel "Investment Banker" was, had ik daar geen mening over. Ik weet het simpelweg niet, niemand eigenlijk. Data zegt dat de prijzen bovenmatig gestegen zijn in de afgelopen decennia en ik vind dat verontrustend. Aan de andere kant neemt schaarste toe en dat wordt verwerkt in die bovenmatige stijgingen.
Ik heb zelf geen moeite met nu kopen trouwens. Puur omdat ik wel 300k over heb voor een leuke appartement in Amsterdam en ik het niet koop om er geld aan te verdienen.
Nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook geen problemen met een euro of 800 á 1000 aan kosten per maand?
Das een duur vakantiehuisje danquote:
please, als je de grafiek zelf zo had gelezen had je die uitleg wel gegeven toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eindelijk een beetje niveau in deze topic al zal je binnenkort wel weggejaagd zijn door de onzin die hier verkondigd wordt
Ja, gek he? Huizen van bovenhet miljoen zijn gewoon wat de gek ervoor geeft en kan geven. Dat is gewoon dom om te kopen en dus kan je daar hard op af schrijven. Tenzij je er graag wilt wonen en dat voor lief neemt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:21 schreef Vincentkemper het volgende:
Er wordt op dit moment echt gerommeld met de prijsdalingen. De prijsdaling op dit moment zal voor het duurdere onroerend goed zal rond de 20 / 25 procent liggen, maar deze worden niet verkocht dus niet meegenomen….
Op dit moment liggen grote projecten rondom nieuwbouw compleet plat, veel projectontwikkelaars verwachten dat deze prijzen nog verder zullen gaan dalen. De gemeenten krijgen hun bouwgronden ook niet meer kwijt, aan ontwikkelaars en dat geeft mij aan dat veel partijen geen potentie in de markt zien op dit moment.
Ook zijn er natuurlijk erg veel onduidelijkheden rondom de hypotheek rente aftrek, werkeloosheid, de economische ontwikkelingen binnen Nederland. Ik zelf werk op dit moment bij een bouwbedrijf / projectontwikkelaar en in de sector verwachten wij dat de dalingen in deze sector nog minimaal 2 jaar zullen aanhouden. Daarna zijn mogelijke prijsstijgingen weer mogelijk…
En dat de NVM doet of alles nog goed loopt, is natuurlijk totale onzin dure panden in Amsterdam / Utrecht en Rotterdam worden niet verkocht of tegen een veel lagere vraagprijs (of verhuurd) dan in het begin en dan heb ik het niet eens over die miljoenen huizen in Blaricum / Laren etc.
Maak het de kat maar wijs dat de gemiddelde prijsdaling op de huizenmarkt, rond de 6 a 10 procent ligt. De werkelijke daling die gaat komen zal eerder tussen de 20 of 30 procent liggen voor de gemiddelde woning. Voor eventuele markten waar nog een krapte voor is zal de daling meevallen.
Nou hier niet hoor. Het is mooie bouw maar de locaties zijn steeds meer afgelegen. En als er dan minder verkocht wordt komen er ook geen vorzieningen als school en winkels in de buurt. Een wijk kan je het niet noemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:10 schreef Henktay het volgende:
Nieuwbouwlocaties in jaren dertig stijl doen het nog steeds goed, daar ligt men nog steeds voor in de rij
Afgelopen 6 maanden zijn stabielquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
please, als je de grafiek zelf zo had gelezen had je die uitleg wel gegeven toch?
Toevallig heb je een soort gelijk. Blijf erbij dat de grafiek waar het om gaat spreekt van een daling omdat die op een jaar eerder gebasseerd is. Je kan de gegevens over zetten in iets anders en dan is de markt stabiel. Het is maar net welke tijdslijn je hanteert. En in de grafiek die gepost werd stond duidelijk een tijdslijn.
Gelukkig welquote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Afgelopen 6 maanden zijn stabiel
Als er niks raars gebeurt verwacht ik een doorgetrokken lijn in 2010quote:
Dat verwacht de Rabo toch ook..denk dat het wel uit zal komen, zo om en nabij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als er niks raars gebeurt verwacht ik een doorgetrokken lijn in 2010
nou hier bouwen ze er ook een super bijquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou hier niet hoor. Het is mooie bouw maar de locaties zijn steeds meer afgelegen. En als er dan minder verkocht wordt komen er ook geen vorzieningen als school en winkels in de buurt. Een wijk kan je het niet noemen.
Sowieso is het een soort van vicieuze cirkel. Mensen gaan ergens niet wonen als er geen voorzieningen zijn, voorzieningen gaan niet ergens zitten als er geen mensen zijn.. Blijft natuurlijk een lastig aspect, waar eigenlijk de overheid in moet stimuleren. Ofwel voorinvesteren in bijvoorbeeld een goed OV net in een nieuwbouwwijk wat in het buitenland toch best gewoonlijk is. In Nederland wordt het vaak aan de ontwikkelende partij overgelaten, die zijn niet zo van het voorinvesteren. Ofwel de dingen die geld kosten (voorzieningen, 'parken'), komen vaak pas echt als er al winst gemaakt is op de verkochte woningen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:41 schreef Henktay het volgende:
[..]
nou hier bouwen ze er ook een super bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |