Dat bedoelde ik, sommige katten zijn zo bedeesd of menslievend dat ze niet voldoende voor zichtzelf opkomen (grom - blaas - mep), en dan is een omgeving met jonge kinderen geen goed idee. Een buurman van mij heeft zijn Blauwe Rus ook herplaatst omdat het beest psychotisch werd, die is helemaal tot rust gekomen toen hij in een kinderloze omgeving kwam.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:38 schreef DanseMacabre het volgende:
@Mvdejong, Jip deelde niet eens een tik uit. Die blies alleen maar.
Dat noemen ze liefde op het eerste gezicht, jij was gewoon meteen verkochtquote:Op maandag 15 februari 2010 19:41 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben ook echt zo blij met 'm. Hij heeft zo'n lief karakter. En hij is zo mooi, zo'n mooie kop. Zelfs al komt die vacht niet terug, dan nog ben ik heel gelukkig met 'm.
quote:Op maandag 15 februari 2010 22:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Mijn vriend probeerde net vriendjes te worden met Jip.![]()
Zit ie op z'n hurken: Maar ik ben ook lief hoor Jippie.
Dat is echte liefde. Beetje bang, maar wel bij jullie komen slapen. Dat zit wel snor.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:41 schreef DanseMacabre het volgende:
@Nokwanda inderdaad, mijn vriend is ook niet zo snel enthousiast over iets. Maar wel toen we bij Jip zijn gaan kijken. En het is helemaal niet zo dat Jip naar ons toe kwam ofzo. We hadden gewoon een goed gevoel over hem.
Vannacht was Jip aan onze deur aan het krabben en mijn vriend dacht dat Jip misschien bij ons op bed wilde liggen en ik dacht dat ie daar nog niet aan toe was. Nouja wel dus, trippel, trippel PLOF. Grote kater op m'n buik. Daarna is die tussen ons in gaan liggen bij ons hoofdeinde. Kopjes geven en kroelen. Hij is nog steeds een beetje bang, maar zo lief.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat hij ooit nog weg gaat bij ons.
quote:
Nope, twee dagen voordat wij 'm kregen is ie nog met z'n oude baasje naar de dierenarts geweest en daar op gecontroleerd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 22:30 schreef childintime het volgende:
Geweldig beest![]()
Heb je wel even gecontroleerd of'ie geen vlooien/ wormen heeft (zit straks jullie hele bed onder)
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:29 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Nope, twee dagen voordat wij 'm kregen is ie nog met z'n oude baasje naar de dierenarts geweest en daar op gecontroleerd.![]()
Ik ben ook benieuwd hoe mooi die straks is. Mocht de vacht om een of andere vage reden niet terug groeien en is het beest zelf gelukkig is het voor ons ook ok.
Nee, Shug (afkorting van shugar) is een stoere beer met de afmeting van een klein schaap, die jaagt zelf de rottweiler van de buren het erf af!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:07 schreef DanseMacabre het volgende:
Lijkt er wel op ja.![]()
Is dat ook zo'n slijmbal?
da's knap, doorgaans ben jij voor de kat het huisdierquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:56 schreef DanseMacabre het volgende:
Jip heeft geen erf.Dus ik weet niet hoe het zit met rottweilers en z'n stoerheid.
Hij luistert echt naar z'n naam, als ik roep komt ie meteen aanlopen, als een hondje.
probeer eens wat valeriaandruppeltjes in de kattenbak, gewoon verkrijgbaar bij de lokale drogisterij en katten aanbidden het, heeft bij een van onze katten die hetzelfde probleem had goed geholpenquote:Op donderdag 25 februari 2010 18:20 schreef DanseMacabre het volgende:
Het gaat wel aardig, Jip plast alleen geregeld buiten de bak. Geen idee waarom en wat we er aan kunnen doen.
Verder gaat het wel prima.
Fijnquote:Op donderdag 25 februari 2010 19:25 schreef DanseMacabre het volgende:
Hij heeft geloof ik nauwelijks meer last van jeuk, hij likt, bijt en krabt niet meer aan z'n vacht. Z'n huid ziet er nu gezond en rustig uit.
Katten hebben rare eigenschappen idd. Deze logge tante die bij mijn vriendin leeft zit de hele dag voor het raam naar buiten te staren..quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:10 schreef DanseMacabre het volgende:
Kan ik me voorstellen ja.
Leuk al die verschillende eigenschappen van katten.
Ik vind die verhalen echt schattig. En ook hoe hij jou voor nu uit heeft gekozen als veilige havenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:26 schreef DanseMacabre het volgende:
Och, die Merlijn.
Jip gaat gerust plassen/poepen in de bak als ik erbij zit maar hij vindt het heel erg als ie het op de vloer heeft gedaan.
Maar ondanks dat ben ik nog steeds gelukkig met 'm.
Ik vond katten altijd een beetje eng, die nageltjes brrr, ik denk van m'n vader overgenomen. En vandaag lag Jip op m'n borst terwijl ik alleen zo'n bigshirt aanhad. Net alsof hij het aanvoelt, hij is zo voorzichtig.
Als het altijd op dezelfde plek is, zou ik inderdaad daar een bak neerzetten om te kijken of dat helpt. Hoeft geen grote te zijn, maar liever een extra bak dan de vloer schoonmaken denk ikquote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:05 schreef DanseMacabre het volgende:
We moeten die valeriaan ook nog proberen en misschien een extra bak erbij zetten.
Rielekst.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:07 schreef DanseMacabre het volgende:
En dit vonden we gisteren op de bank.
[ afbeelding ]
Als het met hem goed gaat is alles goed. Zo'n soort kat is datquote:Op zondag 28 februari 2010 20:07 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Jip, de kronkelkatquote:Op zondag 28 februari 2010 20:07 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 februari 2010 20:07 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Die hebben we nu staan, was ook z'n bak bij z'n oude baasjes.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:06 schreef KlappernootatWork het volgende:
schaf een dergelijke kattenbak aan:
[ afbeelding ]
Jip z'n haren beginnen ook al weer terug te groeien. Likken doet ie bijna niet meer en haarballen zie ik ook niet meer.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 13:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat een schattige poezel![]()
Mijn onze kat was kaal op zijn staartbrug. Of nou ja, dunner behaard. Geen idee hoe dat kon, maar hij likte er wel veel aan, en dan natuurlijk haarballen kotsen. Bij de dierenarts niets te vinden, en nu geef ik hem gimpet haarballenpasta en vitaminepasta. En hij is weer helemaal oké!Z'n haren weer terug, en hij is helemaal hups geworden, ondanks dat ie bijna 13 is.
Wat een mooie!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:38 schreef KlappernootatWork het volgende:
[ afbeelding ]
Deze baas staat de laatste tijd vaak bij mij voor de deur te mauwen, en ik moet me erg vermannen om die niet naar binnen te lokken en als huisdier te nemen..
Ben je al bij de dierenarts geweest voor een APK'tje?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Weer mis dus. Een hele grote plas in de woonkamer. Vandaag nog niet in de bak geplast dus hij heeft het de hele dag opgehouden om het niet in de bak te hoeven doen.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik er aan kan doen.
Leg het voor aan de huisarts, misschien is het een idee om zijn urine te laten checken op het e.e.a (blaasgruis? Dan is plassen buiten de bak fijner voor een kat dan in de bak)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:57 schreef DanseMacabre het volgende:
Weer mis dus. Een hele grote plas in de woonkamer. Vandaag nog niet in de bak geplast dus hij heeft het de hele dag opgehouden om het niet in de bak te hoeven doen.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik er aan kan doen.
Ik schrok even! Ik dacht dat ie weg bij jullie was omdat ie niet met kinderen kon maar gelukkig begreep ik het verkeerdquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:44 schreef DanseMacabre het volgende:
Jip is dus herplaatst omdat ie niet met kinderen kon.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 19:56 schreef DanseMacabre het volgende:
Jip plast niet meer buiten de bak.
quote:
da's altijd interressant voor een kat, tenzij Jip bij mij woont..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Hij wilde eigenlijk niet in de camera kijken omdat ie naar een poepende hond buiten aan t kijken was.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:04 schreef DanseMacabre het volgende:
Hij vond je lief.![]()
Mama hoopte dat WJ het schilderij niet zou willen want dan wilde zij 'm hebben.
Dacht het niet.![]()
Ze komen boven te tv.
Je bent welkom hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:43 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja he!![]()
Prik maar een datum om de snorharen te fixen.
Ik kan altijd op woensdag en in 't weekend.
En ik ben stiekem benieuwd naar jouw mooie poezels.![]()
Eigenlijk wilde ik ze voor boven de bank maar daar hangt nu wat anders wat ik ook mooi vind. En nu kan ik er de hele tijd naar kijken als ik op 'mijn' bank zit.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:14 schreef DanseMacabre het volgende:
Gezellig!
Dan mail ik je binnenkort even een datum.
Jip heeft je nog gezocht trouwens, op deuren kloppen en rondmauwen.
Als Jip eenmaal van iemand houdt..
Sommige mensen willen nooit aan zo'n "oude" kat beginnen, maar ik heb dik 9 jaar geleden me ontfermd over 2 Burmezen waar het niet meer lekker mee ging binnen het gezin waar ze hun leven tot dan toe hadden gesleten. Ze waren toen ca. 9,5 jaar oud, maar binnen een dag of 10 was het duidelijk dat ze zich uitstekend bij mij thuisvoelden, en na een paar maanden had ik ook het gevoel dat ze nooit ergens anders hadden geleefd, en zo gedroegen zij zich ook.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik weet nog dat hij de eerste dag dat hij bij ons was voorzichtig z'n eerste kopje kwam geven.
Jip was 9 toen hij bij ons kwam wonen maar het voelt alsof we altijd samen zijn geweest en hij gaat ook nooit meer weg.
En soms tref je zo'n stel dat al een leven lang samen is dat maar niet geplaatst wordt. Hier in Schiedam zit of zat ook zo'n koppel. En die zagen er niet uit, maar waren me toch een portie geweldigquote:Op donderdag 3 maart 2011 16:37 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Sommige mensen willen nooit aan zo'n "oude" kat beginnen, maar ik heb dik 9 jaar geleden me ontfermd over 2 Burmezen waar het niet meer lekker mee ging binnen het gezin waar ze hun leven tot dan toe hadden gesleten. Ze waren toen ca. 9,5 jaar oud, maar binnen een dag of 10 was het duidelijk dat ze zich uitstekend bij mij thuisvoelden, en na een paar maanden had ik ook het gevoel dat ze nooit ergens anders hadden geleefd, en zo gedroegen zij zich ook.
De ene heb ik een jaar geleden moeten laten inslapen, zijn broertje kwakkelt nog door op een hoop medicatie, kijken hoelang die nog plezier van het bestaan heeft. Daarna naar het asiel om weer een paar stukken antiek te verzamelen, mijn ideale "gezins-samenstelling' is een tweetal van tussen de 5 en 10 jaar, en een fossiel van boven de 10.
Och kijk em liggen...prulliequote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:30 schreef DanseMacabre het volgende:
Laatste foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:23 schreef DanseMacabre het volgende:
Voor de mensen die Jip gevolgd hebben hier.
Vannacht is hij overleden, in zijn slaap. Hij lag daar heel vredig op zijn dekentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
ach jeetje. sterkte!!! knuffels vanuit Belgiëquote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:23 schreef DanseMacabre het volgende:
Voor de mensen die Jip gevolgd hebben hier.
Vannacht is hij overleden, in zijn slaap. Hij lag daar heel vredig op zijn dekentje.
Dat...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 07:46 schreef Wootism het volgende:
Damn, zat net dit topic door te lezen (niet wetende dat het alweer 4 jaar oud was) en dan lees je opeens dit....
Ach jee, dat is ook hartverscheurend om te zien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:43 schreef DanseMacabre het volgende:
Jip was echt de allerliefste kat ooit.![]()
Samen met Oscar door de kamer rennen en knuffelen met Carel.
Ik ben altijd bang voor katten geweest, maar Jip was zo vreselijk betrouwbaar. Die zou nooit uithalen.
Hij was ook lomp, hij liep niet als een normale kat, hij stampte altijd. Of dat bonken op de deuren, of zijn mauw, of dat stormrammen (kopjes). Of tegen me aan liggen in bed. Of die blikDie hij altijd had. Dat ie dat nooit meer gaat doen, dat idee is echt ondraaglijk.
![]()
En dat Carel me aankijkt met zo'n blik van "Waar issie nou?![]()
".
precies dit! Sterkte DMquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:12 schreef Cat22 het volgende:
[..]![]()
![]()
Mooie dood, maar evengoed te jong. Gelukkig heeft hij nog wat hele mooie jaren gehad.Kale-kont-kater-die-ik-heb-gemeet.
Toen jullie hier waren was hij nog een beetje verlegen.quote:
Mooie herinneringenquote:Op maandag 23 juni 2014 06:59 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Toen jullie hier waren was hij nog een beetje verlegen.
De laatste twee verjaardagen zat hij met verjaardagen en bezoek pontificaal naast het bezoek om aandacht te schooien, hij ging mee op bezoek bij mijn schoonouders en weer net zo relaxed en vrolijk mee naar huis. Kinderen van mijn schoonzus zijn wat bang voor dieren dus dan zocht hij heel voorzichtig toenadering. En als de kleine hond de grote aan 't pesten was (aan z'n oren trekken), sprong Jip ertussen en gaf die kleine een mep zonder nagels tegen z'n kop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |