abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_77983594






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_77983617
pi_77983878
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:31 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]
pi_77986057
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:31 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Zo leuk dat ik 'm ook effe quote.
pi_77986084
Haha.. Paul en Linda die undercover naar een show van George gaan..

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 14 februari 2010 @ 16:10:49 #6
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_77986214
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:31 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie!
pi_77987116
dankjulliewel
pi_78013586
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:04 schreef Arn0 het volgende:
Haha.. Paul en Linda die undercover naar een show van George gaan..

[ afbeelding ]
Een echte Terug Vind Paul!
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_78030890
De bekende video-opnames van het optreden in Parijs uit 1965 zijn op YouTube opgedoken in een veel hogere kwaliteit dan voorheen. Opvallend genoeg zijn is deze nieuwe bron zelfs een andere edit, met ook andere beelden van de band. Vergelijk de oude bron maar eens met de nieuwe bron.

Nog een ontdekking op YouTube, een gedeelte van de verloren gewaande beelden van John Lennon op de Jerry Lewis Telethon uit 1972. Net nu je denkt álles gezien te hebben...

  maandag 15 februari 2010 @ 20:47:29 #10
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78031082
Jammer dat de trader MJ materiaal zoekt..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78052445
Wilt er iemand een studio kopen?

http://www.telegraaf.nl/b(...)Road_Studios___.html
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:33:26 #12
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78052509
Ik las het ook ja. Maar het lijkt me maar een gerucht.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78053032
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:33 schreef Arn0 het volgende:
Ik las het ook ja. Maar het lijkt me maar een gerucht.
Vind je 't gek. Telegraaf
pi_78053401
Zou geen handige zet zijn van EMI, lijkt mij.
Nu al hun artiesten weglopen moeten ze het vooral hebben van hun oude imago en rijke verleden. Als ze alle links daarmee gaan verbreken, wat hou je dan over?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:04:33 #15
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78053508
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:01 schreef webfreak het volgende:
Zou geen handige zet zijn van EMI, lijkt mij.
Nu al hun artiesten weglopen moeten ze het vooral hebben van hun oude imago en rijke verleden. Als ze alle links daarmee gaan verbreken, wat hou je dan over?
De muziek zelf? Hun grootste inkomen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78054403
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:04 schreef Arn0 het volgende:

[..]

De muziek zelf? Hun grootste inkomen?
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:01 schreef webfreak het volgende:
Nu al hun artiesten weglopen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:39:53 #17
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78054695
EMI heeft nog steeds The Beatles uiteraard. Zie ook dit artikel. En daarnaast hebben ze nog wel een aantal andere artiesten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78056534
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:33 schreef Arn0 het volgende:
Ik las het ook ja. Maar het lijkt me maar een gerucht.
Helaas niet, Financial Times.

En:
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ehh... 100.000 pond in 1929, wat anno 2010 114.000 euro waard zou zijn ? Eerder: Gekocht voor 10.000 pond, wat anno 2010 114.000 euro waard zou zijn.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:39:16 #19
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78056872
Hmm ja, wel jammer. Het is te hopen dat de nieuw eigenaars niets aan het interieur veranderen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78056982
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:39 schreef Arn0 het volgende:
Hmm ja, wel jammer. Het is te hopen dat de nieuw eigenaars niets aan het interieur veranderen
Vast niet, daar is de studio te legendarisch voor
pi_78060496
Dat dachten we over wel meer historische plekken .
pi_78065265
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:01 schreef Aisumasen het volgende:
Dat dachten we over wel meer historische plekken .
Zoals?
pi_78066752
Ontelbare voorbeelden, niet eens alleen in de muziek. Beatles-gerelateerd uit m'n hoofd het Abbey Road-zebrapad, The Cavern Club, The Star-Club, Olympic Studios en talloze historisch minder belangrijke dingen als Cafe La Fortuna, de Hit Factory en de Record Plant in New York of bijvoorbeeld. Om over opnames nog maar te zwijgen.
pi_78070689
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:18 schreef Writersright het volgende:
Paul krijgt een ster:


http://www.telegraaf.nl/p(...)gt_ster__.html?p=6,2
Wat gek dat hij de laatste Beatle is
pi_78070711
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:22 schreef Aisumasen het volgende:
Ontelbare voorbeelden, niet eens alleen in de muziek. Beatles-gerelateerd uit m'n hoofd het Abbey Road-zebrapad, The Cavern Club, The Star-Club, Olympic Studios en talloze historisch minder belangrijke dingen als Cafe La Fortuna, de Hit Factory en de Record Plant in New York of bijvoorbeeld. Om over opnames nog maar te zwijgen.
Cavern Club is toch nog wel redelijk heel?
En Abbey Road kan ik me nog wel wat van voorstellen, het is een redelijk drukke weg.

Edit: dit is ook altijd wel leuk om te bekijken (als het niet donker is dan )
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:02:07 #27
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78070768
Het originele Cavern Club is er gewoon niet meer, maar er is een exacte kopie gebouwd wat verderop in dezelfde straat.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78070844
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:02 schreef Arn0 het volgende:
Het originele Cavern Club is er gewoon niet meer, maar er is een exacte kopie gebouwd wat verderop in dezelfde straat.
Hmmm weer wat geleerd
  dinsdag 16 februari 2010 @ 20:09:19 #29
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78071091
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:22 schreef Aisumasen het volgende:
Om over opnames nog maar te zwijgen.
Ja, hoezo zijn de tapes van de allereerste EMI studie sessie met The Beatles vernietigd Maar ook iets banaals als een Top Of The Pops uitzending uit 1966 (!!) is kwijt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78071527
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, hoezo zijn de tapes van de allereerste EMI studie sessie met The Beatles vernietigd Maar ook iets banaals als een Top Of The Pops uitzending uit 1966 (!!) is kwijt.
Sowieso dat daar nooit back ups van zijn gemaakt
pi_78086153
Ook McCartney heeft gereageerd op het Abbey Road nieuws;
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8519197.stm
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78090313
Gisterenavond was de reunie van de Plastic Ono Band in New York. Yoko speelde eindelijk "Walking On Thin Ice" weer eens, en van "Yer Blues" en "Don't Worry Kyoko" door Sean Lennon, Eric Clapton, Klaus Voorman en Jim Keltner wil ik graag beelden zien!
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:32:02 #33
128000 Rob_Gordon
Sonic Death Monkey
pi_78092678
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 02:08 schreef Arn0 het volgende:
Ook McCartney heeft gereageerd op het Abbey Road nieuws;
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8519197.stm
Als ik hem was zou ik dat gebouw gewoon zelf kopen.
"The branches are bare, the sky tonight a milky violet."
pi_78093267
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:32 schreef Rob_Gordon het volgende:

[..]

Als ik hem was zou ik dat gebouw gewoon zelf kopen.
Inderdaad
Hij is een van de rijkste mannen van Engeland. Koop dat gebouw lekker zelf dan als je het zo erg vind als het verdwijnt
pi_78103910
Noem je net twee covers..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78104124
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:07 schreef Aisumasen het volgende:
Gisterenavond was de reunie van de Plastic Ono Band in New York. Yoko speelde eindelijk "Walking On Thin Ice" weer eens, en van "Yer Blues" en "Don't Worry Kyoko" door Sean Lennon, Eric Clapton, Klaus Voorman en Jim Keltner wil ik graag beelden zien!
Heb net een review van beide avonden gelezen en ben nu toch ook wel benieuwd naar de beelden
quote:
so, I was on the line with my ticket, to get into the rehearsal show. I had a balcony seat "obstructed view," but it was to see Yoko, so who cares? I gave my ticket, but instead of telling me where to sit, the attendant sent me to get a new ticket inside the operahouse. This new ticket was a bit closer. Front row closer!

It seems they did not put the front rows for sale, as they quickly filled up with other excited concert goers who had expected to sit far up in the balcony.

Twenty minutes in, and the lights dimmed, and the big projector screen, which had been playing an animated version of the poster, showed a short film on Yoko's life, from clips of her childhood, all the way to Imagine Peace. It was very cool and fun, and conjured some laughs (such as a scene where Yoko is talking about putting paintings on the floor, and stepping on them. John is beside her, playing guitar, but he speaks up with a quip, "no respect for art.") The film continues to mix professional footage with home videos, all soundtracked with Yoko's songs. It turns particulary poignant with John's death, and the main clips there are Yoko accepting the Grammy, and then do a press meeting for Strawberry Fields.

The film ends, and the projector goes up. Yoko walks out to a thunderous applause, and stands in front of the mike. She calls out to Sean, who is behind the still unlifted curtain. "Give me a G." He obliges, and then Yoko gives an a cappella verse of It Happened. The curtain lifts, and reveals the full band, which bursts into her latest's albums killer opener, Waiting For The D Train. Yoko is as fierce as ever, screaming and wailing. And she still has some moves too, dancing and strutting around like she was thirty years younger.

And this goes on for the remainder of act I, Yoko doing her songs with the current Plastic Ono Band. They are a tad sloppy, and don't always know what song is next. Yoko reads her lyrics off a teleprompter, but they are all lively, and between songs, Yoko is very jovial. They do Between My Head & The Sky, Rising, Walking On Thin Ice, Moving Mountains (a bit of a duller moment, but it jumps into...), Calling, Mind Train, and finally the piano ballad Higa Noboru. Sean and Yoko bow, and leave the stage.

A short intermission follows, before act II. With many of the guests absent at this rehearsal, it is abbreviated, but the people who are there do a great job. The Scissor Sisters sing The Sun Is Down backed by the Plastic Ono Band. Justin Bond comes out, in drag, for a very ironic twist on What A Bastard The World Is.

Perhaps the highlight of the show follows now, with Thurston Moore and Kim Gordon, along with Yoko, performing Mulberry.


Yoko does Death Of Samantha too, although I can't remember who she plays it with on this night. But, to finish the set, Sean introduces what he calls the O.G. Plastic Ono Band (slang for original.) Sean fills in for his father, while Klaus Voormann and Jim Keltner take the stage. Yoko comes out in a black bag. Sean bursts into Yer Blues, and Yoko steps out of the bag screaming. Sean channels his father well, and it helps having Klaus and Jim with him. They finish that, and move to the close, Don't Worry Kyoko. Sean is on slide, but he mentions that another guitarist will be helping out with the song the next night....

The show does not end before a rousing encore of Give Peace A Chance, where everyone messes up the verses, and it is as fun and cheerful as it should be.

The next night the place is more crowded. I don't get to trade my ticket for front row this time. The balcony view is not so bad, though. the theate is small enough that even the back is still not too far. The first act is the same as the day before, although the band seems tighter, and Yoko holds back nothing, (I suppose the night before, she was saving it up for this). It is just as excellent and exciting, but now act II is where we get some new developments.

The Scissor Sisters and Justin Bond do their thing, also a bit tighter and rehearsed. Then, Sean introduces the song Mulberry, but on fact, it is actually his turn to take the stage, to perform an acoustic duet of Oh Yoko with Gene Ween. It is touching.

Thurston and Kim come out to do Mulberry as the night before, and it is still so amazing and noisy and loud.

Bette Midler is next with her rendition of Yes I'm Your Angel. It suits her.

Paul Simon and son Harper (who is Sean's age) do an acoustic duet of Silverhorse, which segues into Hold On. According to Sean, it is Haper and Paul's first performance together.

We get the original Plastic Ono Band performance again, but this night, there is an extra player, a Mr. Eric Clapton. He is met with a deafening applause. They go through Yer Blues, mostly sans Yoko, who has a dead mike for most of the song. They do Death Of Samantha, which Clapton gives such a stinging guitar line to. Finally, they attack Don't Worry Kyoko. Sean obviously turned his guitar down, so Clapton would stand out, and although Sean was doing a good job, it was nice to see his respect for the elders Wink

Yoko's introductions for Eric were comical, as she tells her story of how she met him. "It was 1966," she says. "You would not remember it" she says to Eric, "I was in a restuarant and someone said to me 'look, there's Eric.'" "Not a very good story," she says, making the audience laugh.

Yoko gives a speech of thanks, and also encourages people who think they are getting too old, like forty, to look at her, almost 77, still doing what she does. The stage fills for the Give Peace A Chance encore (minus Eric) and the show is over.

And that's how it went, more or less.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:32:09 #38
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_78117384
TVP met dit oude bericht: ( wikipedia )

From this archival ( Anthology ) footage, Aspinall assembled a 90 minute feature film which was tentatively titled The Long and Winding Road and was completed in 1971. At this point, none of the former members had any involvement with the project and plans for its release lay dormant until 1980, when John Lennon stated as part of a legal deposition against the producers of the musical 'Beatlemania' that: "I and the other three former Beatles have plans to stage a reunion concert," an event to be filmed as a finale of The Long and Winding Road (which was now to be a television special).[1] According to Lennon's widow, Yoko Ono the concert would have been held in England: "Just days before his brutal death, John was making plans to go to England for a triumphant Beatles reunion. His greatest dream was to recreate the musical magic of the early years with Paul, George and Ringo...(he) felt that they had travelled different paths for long enough. He felt they had grown up and were mature enough to try writing and recording new songs."[2] The plans for a reunion were abandoned after Lennon was murdered on 8 December.

Ik weet dat John vlak voor zijn dood weer wat vriendelijker over zijn oude band praatte, maar is dit ook waar?
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_78119210
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:32 schreef Frozen het volgende:Ik weet dat John vlak voor zijn dood weer wat vriendelijker over zijn oude band praatte, maar is dit ook waar?
De bron is zo te zien: Badman (2002), pagina 273. Wat is dat? Een tijdschrift of een boek?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_78119924
Een reunie had wel gaaf geweest.
pi_78124856
Mwah. Liever niet. Het was misschien wel tof geweest maar zowel een tour als een album zouden imo afbraak aan hun oorspronkelijke geweldige sixties imago hebben gedaan.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78126145
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:20 schreef Braddie het volgende:
Een reunie had wel gaaf geweest.
Absoluut niet.
pi_78130897
Enerzijds had een reünie afbreuk gedaan aan de mythe. Tuurlijk.
Anderzijds is er geen Beatlesfan die niet klaarkomt bij de gedachte. "What if".

Maar het is natuurlijk goed dat het bij droomwerk blijft, en het nooit is gebeurd. Stel je voor, The Beatles als een soort van 2e Rolling Stones, vreselijk.
pi_78131161
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:51 schreef blckbb het volgende:

[..]

Inderdaad
Hij is een van de rijkste mannen van Engeland. Koop dat gebouw lekker zelf dan als je het zo erg vind als het verdwijnt
Wat moet je anders met meer dan een miljard euro op je bankrekening op je ouwe dag Dan is 30 miljoen pond niet zo veel. En lekker dicht bij zijn huis (1 van de velen dan), voor als hij even niet naar the mill wil.

Ik had het al lang gekocht als ik hem was. En ik zou het een zeker een studio laten blijven, maar dan een prive studio ipv alleen EMI, dan kan iedereen die studio huren. Er wordt tot de dag van vandaag nog steeds zeer goede muziek opgenomen, dat mag niet zo maar verdwijnen.
pi_78131465
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:27 schreef awijmans het volgende:

[..]

Wat moet je anders met meer dan een miljard euro op je bankrekening op je ouwe dag Dan is 30 miljoen pond niet zo veel. En lekker dicht bij zijn huis (1 van de velen dan), voor als hij even niet naar the mill wil.

Ik had het al lang gekocht als ik hem was. En ik zou het een zeker een studio laten blijven, maar dan een prive studio ipv alleen EMI, dan kan iedereen die studio huren. Er wordt tot de dag van vandaag nog steeds zeer goede muziek opgenomen, dat mag niet zo maar verdwijnen.
En Studio 2 een dag per week openstellen voor rondleidingen
pi_78131541
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:37 schreef blckbb het volgende:

[..]

En Studio 2 een dag per week openstellen voor rondleidingen
Nee joh!
Ik vind het juist wel gaaf dat zoiets maar zeer zelden gebeurt. Houdt de mythe in stand!

Anderzijds heb ik makkelijk praten natuurlijk, ben er twee keer geweest
pi_78131675
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef webfreak het volgende:

[..]

Nee joh!
Ik vind het juist wel gaaf dat zoiets maar zeer zelden gebeurt. Houdt de mythe in stand!

Anderzijds heb ik makkelijk praten natuurlijk, ben er twee keer geweest
Ach is ook wel weer zo
Maar ach, zo zijn er zovele dingen die zogenaamd de mythe in stand houden
  Redactie Frontpage donderdag 18 februari 2010 @ 11:23:00 #48
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78132877
Ik ga er in mei weer naar toe. Zal ze de groeten doen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_78140550
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 10:07 schreef Aisumasen het volgende:
Gisterenavond was de reunie van de Plastic Ono Band in New York. Yoko speelde eindelijk "Walking On Thin Ice" weer eens, en van "Yer Blues" en "Don't Worry Kyoko" door Sean Lennon, Eric Clapton, Klaus Voorman en Jim Keltner wil ik graag beelden zien!
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Heb net een review van beide avonden gelezen en ben nu toch ook wel benieuwd naar de beelden [..]
pi_78143427
Of het National Trust koopt Abbey Road;
http://www.nationaltrust.(...)bey-road-studios.htm
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78144629
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:47 schreef Arn0 het volgende:
Jammer dat de trader MJ materiaal zoekt..
Ho, wacht, HIWAX (die al eerder verscheidene videos heeft geremastered) heeft de originele bestanden en gaat ook dit remasteren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78160452
quote:
Gelukkig werkte de mic van Yoko niet. Arme Eric die zijn lach moet proberen in te houden terwijl dat wijf voor hem staat te blaten.
pi_78160660
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:13 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Gelukkig werkte de mic van Yoko niet. Arme Eric die zijn lach moet proberen in te houden terwijl dat wijf voor hem staat te blaten.
Exact mijn mening. Yoko Ono.
pi_78161188
Wij snappen het niet omdat het zo "ahead of its time" is. Alhoewel, zeiden ze dit 40 jaar geleden ook al niet?
pi_78169991
Plaats ik ook maar weer eens een keer een tvp'tje.
pi_78171625
Misschien gaat het goed komen met de Abbey Road Studio. Er is iemand die inderdaad Ł30 miljoen in zijn achterzak heeft zitten en zo wil neerleggen: http://www.dailymail.co.u(...)lus-buy-studios.html

En laten we zelf ook meedoen en actie ondernemen: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=a5Y5y23ZGQzI
pi_78188886
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:13 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Gelukkig werkte de mic van Yoko niet. Arme Eric die zijn lach moet proberen in te houden terwijl dat wijf voor hem staat te blaten.
Gaan er hier trouwens mensen naar Eric Clapton, eind mei in het Gelredome?
Ik ga wellicht met mijn vader
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:18:56 #59
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78191156
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:18 schreef blckbb het volgende:

[..]

Gaan er hier trouwens mensen naar Eric Clapton, eind mei in het Gelredome?
Ik ga wellicht met mijn vader
Denk dat ik wel naar het Sportpaleis ga ja. Het is vlakbij en de prijs is niet al te duur.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78191275
Logisch, want een prijs is hoog - of iets is duur. Niet een prijs die duur is Tevens TVP
Bleuh.
pi_78191727
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:25 schreef psychedelicate het volgende:
Wij snappen het niet omdat het zo "ahead of its time" is. Alhoewel, zeiden ze dit 40 jaar geleden ook al niet?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:37:24 #62
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78191781
Ik vind Yer Blues zeker niet slecht uitgevoerd maar ik wacht vooral op beelden van Walking On Thin Ice. Ik hoorde al wat van de rehearsels en dat klonk echt goed. En ik las net een gerucht dat het wellicht op DVD wordt opgebracht, ik hoop het iig.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78193312
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:18 schreef blckbb het volgende:

[..]

Gaan er hier trouwens mensen naar Eric Clapton, eind mei in het Gelredome?
Ik ga wellicht met mijn vader
Ik wacht nog steeds op de reacties van wat vrienden, maar waarschijnlijk ga ik alleen. Wel jammer dat Clapton nooit nummers als Crossroads speelt als hij met Steve Winwood toert.
pi_78195446
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:23 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de reacties van wat vrienden, maar waarschijnlijk ga ik alleen. Wel jammer dat Clapton nooit nummers als Crossroads speelt als hij met Steve Winwood toert.
In je eentje? Da's ook niet leuk
pi_78195811
M'n vrienden hebben in het algemeen niet zoveel geld en/of smaak. Voor Brian Wilson ben ik ook alleen naar Amsterdam gegaan, maar dat was in Paradiso (iets intiemer dan Gelredome). Ik hoop nog wel minimaal één persoon over te halen, though, en anders ga ik met mijn andere grote vriend, de iPod, lekker naar Arnhem.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:42:53 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78195857
Mja, ik ga ook alleen dan. Maakt me niet veel uit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78204683
TVP met een 'nieuwe' foto:




Meer te vinden op: http://www.dailymail.co.u(...)-vault-30-years.html
pi_78205137
Nieuw in 1968, ja . De bekende "Mad Day Out"-sessie. 11 jaar terug stond exact hetzelfde artikel in een tabloid, en toen waren de foto's ook al 30 jaar bekend...

Ander frame, let op George :

pi_78206462
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:34 schreef Aisumasen het volgende:
Nieuw in 1968, ja . De bekende "Mad Day Out"-sessie. 11 jaar terug stond exact hetzelfde artikel in een tabloid, en toen waren de foto's ook al 30 jaar bekend...

Ander frame, let op George :

[ afbeelding ]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:00:44 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78206551
Er zijn trouwens echt wel veel foto's van die dag beschikbaar al

http://beatlesdaybyday.fr(...)d-day-out-t2183.html
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78208385
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 23:54 schreef Arn0 het volgende:
Net de DJ Winston O'Boogie bootleg beluisterd. Echt een heel toffe, relaxte opname
[..]

En nu weet ik eindelijk waar de intro voor de I Am The Walrus video op Anthology vandaan komt..
Die radio-opname vat zo'n beetje alles wat ik tof vind aan Lennon als persoon samen .
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Mooi
En dan maar hopen op mooie hoesjes en bonusmateriaal
Het langverwachte archief-project staat ook nog steeds gepland voor eind dit jaar, maar wie weet komt het nieuwe solo-album of z'n gitaar-concerto wel eerst uit.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:51 schreef blckbb het volgende:

[..]

Inderdaad
Hij is een van de rijkste mannen van Engeland. Koop dat gebouw lekker zelf dan als je het zo erg vind als het verdwijnt
Waarom zou hij...
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, hoezo zijn de tapes van de allereerste EMI studie sessie met The Beatles vernietigd Maar ook iets banaals als een Top Of The Pops uitzending uit 1966 (!!) is kwijt.
Iets banaals ? Hehe . Gelukkig zijn er meerdere verschillende andere beelden van "Paperback Writer" en "Rain", maar toch doodzonde dat deze opnames in de jaren '70 door de BBC vernietigd zijn wegens ruimtegebrek. Zie foto:



Bedenk ook dat veel live-programma's in die tijd gewoonweg niet werden opgenomen. De enige reden dat de legendarische performances bij de Ed Sullivan Show bewaard zijn gebleven, is omdat er een tape meeliep voor de uitzending aan de westkant van Amerika. Maar daar hadden we het een tijdje terug nog over. En de lijst stopt natuurlijk niet bij The Beatles, of bij muziek in het algemeen. Complete series zijn verloren gegaan.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:25 schreef psychedelicate het volgende:
Wij snappen het niet omdat het zo "ahead of its time" is. Alhoewel, zeiden ze dit 40 jaar geleden ook al niet?
Andersom. Het lijkt er op dat men nu pas haar vooruitstrevende solo-platen uit de jaren '70 en '80 begrijpt en gaat waarderen.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind Yer Blues zeker niet slecht uitgevoerd maar ik wacht vooral op beelden van Walking On Thin Ice. Ik hoorde al wat van de rehearsels en dat klonk echt goed. En ik las net een gerucht dat het wellicht op DVD wordt opgebracht, ik hoop het iig.
Ze heeft het tijdje terug al met Sean in Japan gespeeld, maar ik vond het niet zo krachtig als het origineel. Baal nog steeds dat ik afgelopen zomer niet naar het optreden van Sean in een kleine kroeg in Londen kon. Hoorde achteraf dat aan het eind van de avond plots z'n moeder op het podium stond. Bijzonder moment, lijkt me. Hoop dat hij snel weer eens naar Europa komt met z'n nieuwe werk.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:32 schreef Frozen het volgende:
TVP met dit oude bericht: ( wikipedia )

[..]

Ik weet dat John vlak voor zijn dood weer wat vriendelijker over zijn oude band praatte, maar is dit ook waar?
Nee, er is geen enkel reden om dat aan te nemen. John was vlak voor z'n dood een solo-tournee aan het plannen, waarin hij met de toenmalige (studio)band nummer van "Double Fantasy", z'n voor midden 1981 geplande nieuwe album en zelfs Beatles-oldies zoals "She Loves You" en "I Want To Hold Your Hand" ten gehore wilde brengen. Begin 1981 zou hij voor het eerst in 10 jaar naar Engeland vliegen, om Sean Engeland te laten zien en aan Aunt Mimi voor te stellen. Dit is op te maken uit verhalen van de sessiemuzikanten uit de "Double Fantasy" -sessies, Jack Douglas (producer), Fred Seaman (persoonlijke assistent), Yoko Ono en zelfs interviews en opnames van John zelf.
pi_78222847
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:37 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind Yer Blues zeker niet slecht uitgevoerd maar ik wacht vooral op beelden van Walking On Thin Ice. Ik hoorde al wat van de rehearsels en dat klonk echt goed. En ik las net een gerucht dat het wellicht op DVD wordt opgebracht, ik hoop het iig.
10/2/2010


16/2/2010




Niet slecht, maar ik ben nog steeds geen fan van Yoko. Die openingsgil. Sorry, maar dat doet echt pijn aan mijn oren. uiteindelijk zal ik die DVD/CD or whatever wel weer kopen, maar niet veel luisteren/kijken.

Want ja het wordt waarschijnlijk uitgebracht: http://www.beatlesfanclub.nl/nieuws-mainmenu-47/5283
pi_78272155
quote:
Abbey Road studios 'not for sale', says EMI

Music group EMI has said it is not considering selling London's Abbey Road studios. EMI released a statement saying the studios, made famous by a Beatles album, should stay under its ownership. The firm added it had rejected a offer for the historic building last year and was working with "third parties" about funding a "revitalisation project". It ends days of speculation after it was reported that struggling EMI would sell Abbey Road to ease debts.

The reports led to Facebook campaigns to try to save it, the National Trust said it would look into buying the property and even composer Andrew Lloyd Webber expressed an interest in owning the studio. However, on Sunday EMI said that while it was looking for an investor in the site, based at 3 Abbey Road in St John's Wood, it was not looking for a buyer.

'Revitalise studios'

"In response to recent press speculation, EMI confirms that it is holding preliminary discussions for the revitalisation of Abbey Road with interested and appropriate third parties," the company said. "Abbey Road studios had, for a number of years, been losing money and we have developed plans to revitalise the studios. "These plans would involve a substantial injection of new capital." The company said it also welcomed reports that English Heritage was accelerating plans to list the site, and said it had been holding discussions over the regeneration plans since November.

It added: "In mid-2009, we did receive an offer to buy Abbey Road for in excess of Ł30m but this was rejected since we believe that Abbey Road should remain in EMI's ownership." The Beatles used Abbey Road for 90% of their recordings, naming an album after the studios in 1969. EMI bought the property for Ł100,000 in 1929, transforming it into the world-famous studios that have hosted artists as diverse as composer Sir Edward Elgar in 1931, to Pink Floyd and Blur. EMI, which counts Robbie Williams and Coldplay among its artists, posted a Ł1.75bn loss for the year to March 2009 in accounts earlier this month.
Aldus BBC News vanavond.
pi_78283948
quote:
Fantastische song blijft dit toch. Pionierswerk in die tijd. Blij dat ze 'em weer uitvoert. En wat is Sean lekker bezig op de bas . Blijft m'n favoriete nummer van haar, samen met "Nobody Sees Me Like You Do" (vooral de studio-demo met Lennon op gitaar) en veel van haar recente songs.
pi_78313864
Waarschijnlijk vandaag nog een aankondiging van Paul McCartney's optredens in de Hollywood Bowl, LA deze zomer. Wat een verrassing dat Paul door Amerika gaat touren!

Vergeet niet dat ons in 2005 een unieke show door de neus is geboord .
  maandag 22 februari 2010 @ 19:25:15 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78314699
Brian Ray ontkent het nochtans.. Wel jammer dat het sowieso niet exact 45 jaar na datum kan zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78314813
Vanzelfsprekend, da's hetzelfde als een eerlijk antwoord van een advocaat verwachten. En we zijn nu een paar dagen verder.
pi_78318569
Het is officieel: Paul McCartney zal op 28 maart zijn "Up And Coming" tournee starten in Glendale, Arizona. Wéér Amerika. Naar verluidt zal hij ook Mexico en dus de Hollywood Bowl aandoen. Nu maar hopen dat hij daarna de eerder besproken "Union Jack" tour nu wél waarheid laat worden, en ook weer eens deze kant van de oceaan op komt.

Onthoud, er is ons in 2005 al een voor Amerika exclusieve show onthouden! Hehe .
pi_78318872
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:43 schreef Aisumasen het volgende:
Het is officieel: Paul McCartney zal op 28 maart zijn "Up And Coming" tournee starten in Glendale, Arizona. Wéér Amerika. Naar verluidt zal hij ook Mexico en dus de Hollywood Bowl aandoen. Nu maar hopen dat hij daarna de eerder besproken "Union Jack" tour nu wél waarheid laat worden, en ook weer eens deze kant van de oceaan op komt.

Onthoud, er is ons in 2005 al een voor Amerika exclusieve show onthouden! Hehe .
Up And Coming...waar dacht Macca aan??
pi_78318963
Nou, ik las eerder vandaag over de "Coming Out Tour", dus dit was een meevallertje .
pi_78319561
Wat een titels
pi_78320024
Officieel: 28 maart in Glendale, en 30 maart in de Hollywood Bowl.

Interessante quotes uit het persbericht:
quote:
Paul McCartney has announced the first two dates of his forthcoming, extensive ‘Up and Coming’ 2010 tour. In keeping with his headline-making special concerts over the last few years, the tour will see the iconic star and his band play unique venues, places and locations; new cities he’s never played and familiar markets he’s not visited for a while. [..]

The new show will feature a typically diverse set list drawing on 2 hours plus worth of selections spanning the catalogues of The Beatles, Wings and Paul’s solo career, including tracks from The Fireman’s 2008 album ‘Electric Arguments’. There will be some never-before-played-on-US-soil songs added to the set list as well as the US live premiere of ‘(I Want To) Come Home’, Paul’s Golden Globe nominated track from the Robert De Niro movie ‘Everybody’s Fine’. [..]

More live shows to be announced soon. Keep checking. [..]


[ Bericht 89% gewijzigd door Aisumasen op 22-02-2010 21:25:25 ]
pi_78349174
"Up and Coming"? Denk dat ie "Coming Up" van stal haalt! TVP nog aan toe!
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_78356964
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:43 schreef Simpleton het volgende:
"Up and Coming"? Denk dat ie "Coming Up" van stal haalt! TVP nog aan toe!
Dat zal weer weer, ja . Heeft-ie toch wel één tour overgeslagen. Verder de in Europa gespeelde nieuwe toevoegingen, en dan voor de rest dezelfde voorspelbare nummers. Dit is mijn idee: Nieuw decennium, nieuwe setlist.

Geruchten gaan dat hij van de zomer ook shows in Europa zal geven, waaronder de eerste show sinds 20 jaar in Schotland.
pi_78364445
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dat zal weer weer, ja . Heeft-ie toch wel één tour overgeslagen. Verder de in Europa gespeelde nieuwe toevoegingen, en dan voor de rest dezelfde voorspelbare nummers. Dit is mijn idee: Nieuw decennium, nieuwe setlist.

Geruchten gaan dat hij van de zomer ook shows in Europa zal geven, waaronder de eerste show sinds 20 jaar in Schotland.
Alstie naar Nederland komt (bestaat die kans nog dit jaar denk je?) ga ik er natuurlijk naar toe

Oh en ik vind Coming Up best geschikt als opener
pi_78374045
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:50 schreef blckbb het volgende:

[..]

Alstie naar Nederland komt (bestaat die kans nog dit jaar denk je?) ga ik er natuurlijk naar toe

Oh en ik vind Coming Up best geschikt als opener
Kans is nihiel. Na 5 volledige tournees in Amerika in de afgelopen 10 jaar zijn 5 optredens in Europa wel weer genoeg natuurlijk . Nee, ik denk dat hij in ieder geval deze zomer in Schotland en Engeland zal optreden. Hij heeft één volledig optreden in Londen gedaan sinds 2003 . En had ik al verteld dat de show in 2005 - "I'll Get You", "Please Please Me", "Fixing A Hole", "I Will", "Too Many People", "For No One" (!!!) etc. - helemaal niet aan deze kant van de oceaan is gekomen ?

"Coming Up" is met deze band echt fantastisch om live te horen, maar ik hoop dat hij in de plaats daarvan deze tournee toch één nieuw Wings-nummertje aan de setlist durft toe te voegen...
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:55:19 #87
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78375736
Hopelijk kondigt hij de eventuele UK-tour data snel aan, zodat ik mijn vakantie er rond kan plannen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78376159
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Kans is nihiel. Na 5 volledige tournees in Amerika in de afgelopen 10 jaar zijn 5 optredens in Europa wel weer genoeg natuurlijk . Nee, ik denk dat hij in ieder geval deze zomer in Schotland en Engeland zal optreden. Hij heeft één volledig optreden in Londen gedaan sinds 2003 . En had ik al verteld dat de show in 2005 - "I'll Get You", "Please Please Me", "Fixing A Hole", "I Will", "Too Many People", "For No One" (!!!) etc. - helemaal niet aan deze kant van de oceaan is gekomen ?

"Coming Up" is met deze band echt fantastisch om live te horen, maar ik hoop dat hij in de plaats daarvan deze tournee toch één nieuw Wings-nummertje aan de setlist durft toe te voegen...
Ja de Space Within Us setlist
Vind 't ook fantastisch dat hij, in plaats van de nummers zo goed mogelijk na te spelen, het ook eens anders aanpakt met Fixing a Hole, een hele swingende versie
pi_78376756
Ik zag het ook al maar ik kon me er niet echt druk in maken. Het is jammer ja, maar goed. Vraag me af of Yoko hier nu echt toestemming voor heeft gegeven, maar veronderstel van wel.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78377323
Hopen dat hij richtin belgie/duitsland komt, dan valt het nog te overwegen om er heen te gaan!!
pi_78378080
Reken er niet op... Hij zal touren aan de westkust van Amerika, en zal dan zonder twijfel weer dezelfde show doen als afgelopen december in Europa. Hij zal van de zomer in Engeland waarschijnlijk een festival headlinen.
pi_78378466
quote:
Smakeloos... Ach.. 't is gewoon een kutreclame
pi_78378499
Agenda van Paul dit jaar is toch ook wel redelijk druk dacht ik?
pi_78378861
Ik hoop het, ben benieuwd wat er ons dit jaar staat te wachten met nieuwe releases, archief-releases en optredens van McCartney. En ook de archief-releases van Lennon en Harrison. 2010 is het jaar van de solo-releases.

Las toevallig van de week fantastisch nieuws over een project waar ik ontzettend enthousiast van wordt. Mijn favoriete Beatles/solo-periode aller tijden moet John Lennon in 1980 zijn. Zo veel enthousiasme, zo veel goede songs, zo veel interessante gebeurtenissen. Jack Douglas (producer "Double Fantasy"-sessies) zegt in een deze week verschenen interview dat hij in opdracht van EMI en Yoko bezig is met een nieuw project rondom "Double Fantasy" Die interviewer...



Opvallend om te lezen dat Yoko weer met Jack Douglas op goede voet staat, dat had ik niet meer verwacht. Ben erg benieuwd wat hier van uit gaat komen. Hij spreekt over een "unplugged"-album, en dat kan heel goed of heel slecht aflopen. De productie van "Double Fantasy" was perfect voor die tijd, maar toch ook wel overgeproduceerd.
pi_78379214
Ik ben ook erg benieuwd wat 2010 ons brengt. Het zal vast weer allemaal wat kosten maar goed. En dat unplugged album klinkt erg goed. Daar heb ik ook wel zin in Alhoewel ik de akoestische versies (die ik heb gehoord) prachtig vind, vind ik de originele productie zeker niet mis. Vraag me af of dat nieuws (gerucht?) van die nieuwe remastered albums van Lennon iets met dit te maken heeft.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78379458
Gerucht nog, ja. Echt nergens voor nodig om Lennon's solo-catalogus nogmaals opnieuw uit te geven. Dat is van 2000 tot 2005 prima gedaan, ik hoef de originele mixen nooit meer te horen. Goedklinkende originele mixen zullen (puur voor authenticiteit) leuk zijn, want natuurlijk hebben de huidige remixes hebben zo hun gebreken, maar hoe vaak kun je dezelfde albums opnieuw blijven uitbrengen? Alleen "Move Over Ms. L" mist nog in geremasterde vorm.

Liever zie ik dat de McCartney-catalogus een keer proper wordt uitgebracht, en vooral: Gepromoot. Zo veel verborgen juweeltjes die elke Beatles-fan of muziekliefhebber in het algemeen zou moeten kennen uit zijn 40-jarige solo-carričre. Hopelijk zijn de geruchten waar, en brengt McCartney het onder bij One Little Indian.
pi_78379590
Ik was van plan om de solo-releases te kopen maar ik heb nu toch wel schrik gekregen dat er vlak nadat ik een groot deel heb gekocht, er nieuwe remasters/remixen verschijnen. Exact hetzelfde heb ik vorig jaar met de Beatles CD's meegemaakt, nu zit ik hier met die "waardeloze" '87 CDs

PS: Je hebt toch wel iets met Move Over Ms. L
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78379637
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:32 schreef Aisumasen het volgende:
Gerucht nog, ja. Echt nergens voor nodig om Lennon's solo-catalogus nogmaals opnieuw uit te geven. Dat is van 2000 tot 2005 prima gedaan, ik hoef de originele mixen nooit meer te horen. Goedklinkende originele mixen zullen (puur voor authenticiteit) leuk zijn, want natuurlijk hebben de huidige remixes hebben zo hun gebreken, maar hoe vaak kun je dezelfde albums opnieuw blijven uitbrengen? Alleen "Move Over Ms. L" mist nog in geremasterde vorm.

Liever zie ik dat de McCartney-catalogus een keer proper wordt uitgebracht, en vooral: Gepromoot. Zo veel verborgen juweeltjes die elke Beatles-fan of muziekliefhebber in het algemeen zou moeten kennen uit zijn 40-jarige solo-carričre. Hopelijk zijn de geruchten waar, en brengt McCartney het onder bij One Little Indian.
En dan niet die half-witte half-foto baggerhoesjes van de vorige releases
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:43:45 #100
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78379647
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef blckbb het volgende:

[..]

En dan niet die half-witte half-foto baggerhoesjes van de vorige releases
Die kan je omdraaien zodat je wel een volledig hoesje hebt, meen ik me te herinneren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78379679
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Die kan je omdraaien zodat je wel een volledig hoesje hebt, meen ik me te herinneren
Echt? Jij zult 't weten !
Zag de hoesjes in de winkel in deze stijl
pi_78379711
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 01:40 schreef Arn0 het volgende:
Ik was van plan om de solo-releases te kopen maar ik heb nu toch wel schrik gekregen dat er vlak nadat ik een groot deel heb gekocht, er nieuwe remasters/remixen verschijnen. Exact hetzelfde heb ik vorig jaar met de Beatles CD's meegemaakt, nu zit ik hier met die "waardeloze" '87 CDs

PS: Je hebt toch wel iets met Move Over Ms. L
Nee, valt mee. Maar moet wel steeds volledig zijn als ik zeg dat alles geremixed is uitgebracht, want dat is dus niet zo . Trouwens wel één van de weinige Lennon solo-tracks waarin hij niet zo ontzettend zelfbewust klinkt.

Over de Beatles-CD's uit 1987 hebben we je gewaarschuwd . Maar wees niet bang, aan die (vaak) mid-price Lennon-remasters kun je je geen buil vallen. Die zijn 4 tot 10 jaar oud, en ik acht het hoogst onwaarschijnlijk dat ze die weer gaan vernieuwen. McCartney-releases zou ik wel mee wachten, maar daarvan kun je sowieso de remasters uit 1993 beter helemaal vermijden. En de superieure originele CD's gaan voor de hoofdprijs tegenwoordig...
  woensdag 24 februari 2010 @ 01:52:21 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78379772
Hmm ja, maar is er geen kans dat alle Lennon albums in een mooie boxset tegen een goede prijs worden gegooid? Gewoon de al bestaande remasters maar voor een goede prijs samengegooid in een mooie box. Voor George Harrison kwam ik onlangs ook nog de Dark Horse boxset tegen en die is qua prijs/kwaliteit echt goed maar tja, misschien komen er daar dan weer wel remasters van. McCartney wacht ik dan maar mee idd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78379868
In de tussentijd kun je ze gewoon ontdekken en luisteren natuurlijk . Van George Harrison verwacht ik ooit nog "The Apple Years", en een archief-release ten tijde van de documentaire van Martin Scorsese. Met de Lennon-catalogus kan ook nog genoeg gedaan worden.
  woensdag 24 februari 2010 @ 02:00:58 #105
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78379895
Ja, goed plan, nieuwe albums ontdekken. Ik was met blckbb van plan om een (of twee?) marathon sessies te houden voor alle Macca albums maar er is voorlopig nog niet veel van in huis gekomen Toch eens doen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78379925
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 02:00 schreef Arn0 het volgende:
Ja, goed plan, nieuwe albums ontdekken. Ik was met blckbb van plan om een (of twee?) marathon sessies te houden voor alle Macca albums maar er is voorlopig nog niet veel van in huis gekomen Toch eens doen.
Over een weekje moet 't wel weer lukken in 't weekend. Denk ik
pi_78379955
Jullie weten hoe veel materiaal hij heeft gemaakt hč ? Ben een gedeelte van zijn werk eigenlijk pas na vele luisterbeurten gaan waarderen. En dan vooral de nummers waarin een heleboel (half uitgevoerde) ideeën zitten gestopt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 02:08:24 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78379979
Ik dacht dat het zo'n 19 uur was Als je het over twee dagen verdeelt moet het wel lukken denk ik. Ben erg benieuwd naar al zijn materiaal. Alhoewel ik vrees dat ik het beste al beluisterd heb.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78380032
Há, fout ! Dat kun je bij McCartney dus nooit zeggen. Zijn beste nummers uit begin jaren '90 zijn weggestopt als B-kanten, zijn beste rockers zijn singles of zelfs B-kanten uit de jaren '70, en op elk minder populair album staan nummers die in de jaren '60 instant classics waren geworden.

En oef... Een échte marathon dus .
  woensdag 24 februari 2010 @ 02:23:24 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78380126
Ohja, goed dat je het zegt: Ik moet de singles nog ehh aanschaffen Ja, ik denk dat het beter is dat we gewoon elke avond een of twee albums beluisteren. Vanaf morgen beginnen we

Ja, ben erg benieuwd naar zijn gehele catalogus
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78402765
En McCartney zal begin april ook optreden in Miami en Puerto Rico.

http://www.paulmccartney.com/news.php
pi_78404121
Is er toevallig niet een compilatie * kuch * bootleg * kuch * die alle b-kantjes van McCartney verzamelt op een x-aantal cd's?
Bleuh.
pi_78404232
Jawel, de internet-bootleg "UK Singles Collection". Moet er wel bij zeggen dat die hier en daar wat gaten laat vallen, en gebruik maakt van inferieure bronnen, maar het is een goede eerste stap.
pi_78405979
Hmm, die kom ik jammer genoeg niet tegen op de groene duivel
Bleuh.
pi_78406046
Ook niet op de piratenbaai ?

Damn, hoe vet zou het zijn als McCartney volgende maand z'n shows "at the Hollywood Boooowwwllll" zou beginnen met "Venus And Mars" en "Rock Show". Zou eigenlijk verplicht moeten zijn .
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:40:21 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78410790
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:18 schreef Writersright het volgende:
Paul krijgt een ster:


http://www.telegraaf.nl/p(...)gt_ster__.html?p=6,2
Misschien op 30/31 maart?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78420097
Zou het echt zijn?
quote:
Paul's crystal clear voice sounds amazing. Even better than the album.

Just a tip (not offtopic): if you're into music or audio production and you enjoy Beatles, you'd like to know that recently released "Beatles Rock Band" video game opened a wide amount of posibilities cause, to make that video game developers needed the multitrack sessions for all songs included in the application.
Those audio files are hard coded into the program. however, some people found the way out to decrypt these files and extract the audio wich are actually high quality MOGG (Multitrack OGG) files you can play with audacity or any software supportinf these audio format.

Just try searching for MOGG rockband. You'll find multitrack recordings for every band on rockband, guitar hero's catalog, not only Beatle's, wich are harder to find.

Second and last tip: X-Box files are much better (same amount of tracks than the source) than Wii version (just 4 tracks), while playstation is in the middle (i think it's limited to 8 tracks).

Enjoy.-

PS: sorry about my english, i'm chilean (spanish speaker)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78420275
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Misschien op 30/31 maart?
Zat ik toevallig ook al aan te denken. Zal wel een logische keuze zijn. Dat zijn dan 3 huldigingen van Beatles in één jaar. Zolang Paul tijdens z'n optredens maar één nieuwe song toevoegt ben ik blij. Maar waarschijnlijk denkt hij: Ik ben hier niet geweest sinds 2005, zij hebben de nieuwe show nog niet gezien, ik doe dezelfde nummers!
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:17 schreef Arn0 het volgende:
Zou het echt zijn?
[..]
Komt niet echt geloofwaardig over hč . En het bericht is al een tijdje geleden geschreven. Hij vergist zich waarschijnlijk.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 februari 2010 @ 14:25:11 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_78436075
Ik heb een vraagje van een vriendin van me wat de eerste orginele LP van de Beatles nog zonder Ringo waard is.

Iemand enig idee ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_78438673
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb een vraagje van een vriendin van me wat de eerste orginele LP van de Beatles nog zonder Ringo waard is.

Iemand enig idee ?

Welke LP zonder Ringo
pi_78438959
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:25 schreef tong80 het volgende:
Ik heb een vraagje van een vriendin van me wat de eerste orginele LP van de Beatles nog zonder Ringo waard is.

Iemand enig idee ?


Die met Tony Sheridan (en dus Pete Best op drums)

Geen reet waard. Ik heb 'm ook. Of 'ie zeldzaam is betwijfel ik, maar dat hangt natuurlijk van de druk af. Maar hij is nog steeds in omloop, dat wel.
Verder: Kutplaat (sorry)
  Redactie Frontpage donderdag 25 februari 2010 @ 15:40:11 #122
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78439456
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Die met Tony Sheridan (en dus Pete Best op drums)

Geen reet waard. Ik heb 'm ook. Of 'ie zeldzaam is betwijfel ik, maar dat hangt natuurlijk van de druk af. Maar hij is nog steeds in omloop, dat wel.
Verder: Kutplaat (sorry)
Charlie Brown is toch heel vermakelijk en ik vind Cry for a shadow nog steeds goed en Ain't she sweet. Prachtige rouwe Lennon stem. Top plaat wat mij betreft!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_78441941
Volgens mij is een originele My Bonnie LP nog wel wat waard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 februari 2010 @ 17:33:13 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_78443821
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:26 schreef webfreak het volgende:

[..]

Die met Tony Sheridan (en dus Pete Best op drums)

Geen reet waard. Ik heb 'm ook. Of 'ie zeldzaam is betwijfel ik,
Dat zei en dacht ik al.

Bedankt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_78443881
Ik zou toch eens vragen naar een serie nummer als je wilt. Want als je echt een originele uit '62 hebt is het echt wel wat waard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78447289
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Charlie Brown is toch heel vermakelijk en ik vind Cry for a shadow nog steeds goed en Ain't she sweet. Prachtige rouwe Lennon stem. Top plaat wat mij betreft!
Ik ben het met je eens. De re-make van"Sweet Georgia Brown" uit 1964 is ook heel geinig, met aangepaste op de Beatlemania aangepaste tekst.

Opvallend genoeg klinken de sessies met Tony Sheridan uit 1961 stukken beter dan de eerste opnames van The Beatles in de EMI Studios, veel meer dynamiek en een heerlijk diepe bas. Vergelijk "Cry For A Shadow" in stereo maar eens met elke willekeurige studio-opname uit 1963. Sowieso al heel bijzonder dat het in stereo is opgenomen en bewaard is gebleven, natuurlijk. En dan te bedenken dat de opnames die wij hebben niet eens van eerste generatie tape komen. De originele 2-tracks en sessie-tapes zijn verwoest in een brand in de jaren '70...
pi_78463536
Erykah Badu heeft het via Twitter voor elkaar gekregen om een sample van McCartney's "Arrow Trough Me" te mogen gebruiken op haar nieuwe plaat. Goede keus, erg benieuwd om te horen wat ze er van gemaakt heeft.
pi_78489118
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:40 schreef Arn0 het volgende:
Volgens mij is een originele My Bonnie LP nog wel wat waard.
Op marktplaats staat een my bonnie single uit 1964 (http://txf.nl/YW) waar je op moet bieden. Staat nu op ¤52. De diverse LP's staan aangeboden tusen ¤7-25, maar die hoge prijs is buiten proporties uiteraard.
pi_78490067
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:28 schreef Aisumasen het volgende:
Erykah Badu heeft het via Twitter voor elkaar gekregen om een sample van McCartney's "Arrow Trough Me" te mogen gebruiken op haar nieuwe plaat. Goede keus, erg benieuwd om te horen wat ze er van gemaakt heeft.
Ook ontzettend gaaf natuurlijk dat zoiets lukt, en dat Paul zo sportief is om gewoon die toestemming op de bonnefooi te geven.
  Redactie Frontpage vrijdag 26 februari 2010 @ 21:11:34 #130
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78495740
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:59 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ook ontzettend gaaf natuurlijk dat zoiets lukt, en dat Paul zo sportief is om gewoon die toestemming op de bonnefooi te geven.
Nou bonnefooi....dat zal wel niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_78517460
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Nou bonnefooi....dat zal wel niet.
Binnen 9 uur, als je de tweets mag geloven. Dat noem ik toch redelijk bonnefooi, gezien zo'n regeling doorgaans maanden duurt.
pi_78527236
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:59 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ook ontzettend gaaf natuurlijk dat zoiets lukt, en dat Paul zo sportief is om gewoon die toestemming op de bonnefooi te geven.
Zat er over na te denken of dit de eerste keer is sinds Jenn Cuneta's (...wie?) "Come Rain Come Shine" dat McCartney toestemming heeft gegeven om een sample van zijn muziek te gebruiken, en bedacht mij dat exact dezelfde track ("Arrow Through Me" dus) al eens eerder is gebruikt, zo'n 10 jaar terug voor een slicke modern R&B-productie van de geflopte P.M. Dawn (Amnesia). En Kanye West heeft een paar jaar terug "Old Sir, Siam" onder handen genomen voor een productie voor Knoc Turn'al (Muzik).

Allemaal van "Back To The Egg"! Straks gaat Paul nog beseffen dat het één van zijn beste solo-platen is, die hij onterecht vermijdt .
pi_78541159
James McCartney afgelopen week in Liverpool:



Wel opvallend dat hij een nummer deed met de titel "Wings Of A Lightest Weight", een titel die eerder opdook in een (wat later bleek) nonsens-tracklist van wat "Chaos And Creation In The Backyard" zou worden.
pi_78558678
Wellicht leuk om te vermelden: In April begin ik met de opnamen voor een documentaire over Beatlesliefde.
Hiervoor ben ik op zoek naar Beatlesfans voor wie de band een grote/opmerkelijke rol in het leven vervult.
Wie niet bang is voor de camera stuurt me even een PM.

pi_78566007
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:43 schreef webfreak het volgende:
Wellicht leuk om te vermelden: In April begin ik met de opnamen voor een documentaire over Beatlesliefde.
Hiervoor ben ik op zoek naar Beatlesfans voor wie de band een grote/opmerkelijke rol in het leven vervult.
Wie niet bang is voor de camera stuurt me even een PM.


Leuk, waar kunnen we het eindproduct zien?
  zondag 28 februari 2010 @ 20:59:58 #136
228025 motdattan
Moet dat nou?
pi_78566448
Krijg voor mijn verjaardag de Beatles Box met 16 cd's en heel wat beeld materiaal.
Ja, dat moet.
pi_78573811
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:52 schreef Writersright het volgende:

[..]

Leuk, waar kunnen we het eindproduct zien?
Pffff. Daar zijn we nog lang niet
Hangt van een hoop factoren af, of er een omroep geďnteresseerd zou zijn, en of festivals 'm selecteren (dat laatste is een stuk waarschijnlijker dan het eerste).

Maar dat is toekomstmuziek: daarover kan ik in Juli wellicht meer over vertellen
  zondag 28 februari 2010 @ 23:26:25 #138
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78574487
Ik heb wel interesse op zich en ik denk wel dat The Beatles een grote rol in mijn leven spelen Heb je mijn PM ontvangen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78578478
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb wel interesse op zich en ik denk wel dat The Beatles een grote rol in mijn leven spelen Heb je mijn PM ontvangen?
jep, je hebt PM terug!
pi_78600267
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Geruchten gaan dat hij van de zomer ook shows in Europa zal geven, waaronder de eerste show sinds 20 jaar in Schotland.
Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze show spoedig aangekondigd. Zou graag willen weten of hij deze zomer ook nog dichterbij komt, maar dat zal vast weer pas bekend worden als de show in Glasgow allang is uitverkocht...
  maandag 1 maart 2010 @ 18:22:18 #141
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78600407
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef Aisumasen het volgende:
Zou graag willen weten of hij deze zomer ook nog dichterbij komt
Ja, dat dus. Ik zou mijn vakantie wel eens willen plannen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78600654
Ik snap waarom z'n promotors dat doen, maar het maakt het wel lastig dat McCartney z'n optredens tegenwoordig 1 ŕ 2 maanden van tevoren bekend maakt. De afgelopen week aangekondigde optredens in de Hollywood Bowl zijn al aan het eind van deze maand!

Zou hij dit jaar "She Loves You" of "I Want To Hold Your Hand" uit de kast trekken ? (Solo-klassiekers hoeven we niet meer op te hopen.) Vorig jaar zijn wel een aantal favorieten van me (opnieuw) toegevoegd: "Paperback Writer", "I'm Down" en vooral "Day Tripper". Die laatste hoopte ik al jaren op, en nu hebben we het 'em zelfs live horen spelen.
  maandag 1 maart 2010 @ 18:35:44 #143
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78600950
Ik heb absoluut geen idee wat hij zal toevoegen. Ben wel benieuwd of ook maar iets van onze speculaties in november / december over de setlist klopte. Moet ik toch eens teruglezen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78601599
Inkoppertje "(I Want To) Come Home" klopte natuurlijk. "Pipes Of Peace" had ik gegokt omdat McCartney die titel plots in 2 verschillende interviews liet vallen. "Ob-La-Di, Ob-La-Da" was het laatste Beatles-nummer wat ik verwacht had. Geloof wel dat ik het ergens gegokt had, omdat hij die titel in een filmpje op zijn site zong tijdens een jamsessie.

Vorige tournee had ik "I'm Down" goed gegokt. "When I'm 64" en "Oh, Darling!" zijn vorig jaar geoefend met de band, dus wie weet horen we die dit jaar terug.
pi_78602357
Oh! Darling is één van mijn favoriete nummers, maar een 67-jarige Paul McCartney moet het niet meer (proberen te) zingen. Het nummer verliest gewoon 75% van z'n gaafheid zonder die typische schreeuwerige vocals van Paul.
pi_78607707
Gelukkig kan hij nog behoorlijk goed schreeuwen, en ook de hoge noten haalt hij nog opvallend goed. Grappig genoeg heeft hij het afgelopen jaar (bijna) alleen maar rockers toegevoegd, zoals "Paperback Writer", "Highway", "Day Tripper", "Honey Hush" en "I'm Down". Niet de makkelijkste songs om te zingen. Allemaal in de originele toonsoort, tegelijkertijd bassend. Iets wat nagenoeg geen enkele andere artiest van zijn generatie hem nadoet. Juist met de ballads heeft hij meer moeite gekregen, lijkt het wel.
pi_78611598
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze show spoedig aangekondigd. Zou graag willen weten of hij deze zomer ook nog dichterbij komt, maar dat zal vast weer pas bekend worden als de show in Glasgow allang is uitverkocht...
Speak of the devil...

Dit lijkt mij een officiële bevestiging:
quote:
Paul McCartney to perform in Glasgow
The former Beatle will play his first gig in Scotland for 20 years at Hampden Park.

Sir Paul McCartney said he is looking forward to playing in Scotland again as he announced his first gig north of the border for 20 years. The former Beatle will play at Hampden Park in Glasgow on June 20 as part of a series of four outdoor shows at venues around the UK on his Up And Coming tour this summer. It will be his first live gig in Scotland since his 1990 World Tour when he played at the SECC in Glasgow.

In his forthcoming shows he will play music from throughout his career, with songs from The Beatles, Wings and his solo work, including tracks from The Fireman's 2008 album Electric Arguments. He said: "I'm especially looking forward to playing in Glasgow as it's been quite a while. Scotland holds such a special place for me. "I have loads of Scottish mates and so many great memories of being there. "It's going to be a memorable and special night."

He will also play at the Isle Of Wight Festival on June 13, at the Millennium Stadium in Cardiff on June 26 and at Hyde Park Calling, London, on June 27.

http://news.stv.tv/scotla(...)-perform-in-glasgow/
Hyde Park, here we come?
pi_78615191
Oeh interessant, wil toch weer een keertje naar Londen
Bleuh.
pi_78622302
Bijzonder vind ik ook die twijfel en hele hype rondom de vermeende dood van PmcC. Erg interessant om te bestuderen, zelf denk ik dat hij nog leeft.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 09:14:54 #150
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_78624352
Hyde Park Calling
pi_78628983
En het is officieel bevestigd:
quote:
Special UK & Ireland Live Shows Announced

Saturday 12th June – RDS, Dublin
Sunday 13th June – Isle Of Wight Festival
Sunday 20th June – Hampden Park, Glasgow
Saturday 26th June – Millennium Stadium, Cardiff
Sunday 27th June – Hyde Park Calling, London


The UK is set for a scorching hot summer of rock n' roll as Paul McCartney today announces five special massive UK and Ireland shows as part of his 2010 'Up and Coming' tour. Hot off the heels of announcing the opening US tour dates, Paul's announcement confirms the speculation that he's bringing his all new tour home. This summer Paul will rock the UK and Ireland with 5 massive shows that mark some career firsts for music's most valuable treasure.

Paul said: "It's always brilliant to play for the home crowd and these dates are ones that me and the band are really excited about."

Paul's first UK and Ireland appearance of 2010 will take place in Dublin at the RDS on Saturday 12th of June, six months after Paul’s sell-out show at The O2 in December as part of the ‘Good Evening Europe’ tour. The next day will see a Paul McCartney first when he headlines the Isle Of Wight Festival on Sunday 13th of June; his second ever UK festival after his now legendary headline appearance at 2004’s Glastonbury. Next up Paul will head to Scotland for, amazingly, his first ever UK standalone stadium show on Sunday 20th June at Glasgow’s Hampden Park, almost exactly 20 years to the day since Paul last played in Scotland. On Saturday 26th June Paul plays his first show in Wales in 31 years when he brings the tour to Cardiff’s massive Millennium Stadium. He last toured Wales with Wings in 1979. Finally Paul will appear as the headline act in London at this year’s Hyde Park Calling festival. Paul has appeared in Hyde Park twice before - the first time was when he opened and closed 2005’s Live 8 concert and the second when he came on stage as a surprise guest last summer at Neil Young’s show to perform The Beatles anthem ‘A Day In The Life’.

These shows will feature a typically diverse set of music from all of Paul’s unrivalled career, with songs from The Beatles, Wings and Paul’s solo work, including tracks from The Fireman’s 2008 album ‘Electric Arguments’.

The UK got a recent taste for Paul’s live show last Christmas when he brought his 2009 ‘Good Evening Europe’ tour to a climactic and memorable finale at London’s O2 Arena, his only UK show of 2009. Reviews for the show were phenomenal and prove that Paul McCartney is a live experience that no-one should miss. “The man is living history and the way he continues to bring new energy to his past is incredible,’ reported the UK’s largest Sunday paper, News Of The World. The Telegraph exclaimed, “Paul McCartney used his only UK concert of 2009 as a showcase for an epic display of back-to-back basics music-making. Armed only with his four-piece band and the greatest collection of hits in pop history, he travelled back and forth across the decades like the Dr Who of rock and roll. Whatever elixir the 67-year-old Macca is running on remains a mystery, but he seems to get a huge charge from performing to an audience, especially one that is bombarding him with waves of adoration.”

Paul’s live shows have reached a new legendary status in recent years garnering unprecedented reviews from fans and critics alike wherever he goes. He’s pushed boundaries, performed to millions and made global news with monumental shows including performances in Red Square, Russia, outside the Coliseum in Rome, performing live into a NASA space station, the largest outdoor show ever in the Ukraine, his first visit to Tel Aviv and last year his ‘Summer 09’ tour began in earnest with an already legendary inaugural run of shows at New York’s Citi Field Stadium, the site of the former Shea Stadium where The Beatles played the 1965 concert that set the precedent for the modern day stadium rock show. Critics hailed the Citi Field performances, seen by over 100,000 people, as the concert experience of a lifetime.

This summer’s run of UK live shows are set to be the hottest tickets of the year. Don’t miss your chance to be there and witness some of that marvellous Macca magic.
Tering... Morgenochtend al de pre-sale .

http://www.paulmccartney.com/news.php#/1872/2010-03
pi_78633125
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
En het is officieel bevestigd:
[..]

Tering... Morgenochtend al de pre-sale .

http://www.paulmccartney.com/news.php#/1872/2010-03
fuuuuuck
Zou zo graag willen. Maar hoe kom je in godsnaam aan kaarten vanuit hier (zonder ze voor de driedubbele prijs van Ebay te moeten halen)
pi_78633554
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef Aisumasen het volgende:
En het is officieel bevestigd:
[..]

Tering... Morgenochtend al de pre-sale .

http://www.paulmccartney.com/news.php#/1872/2010-03
Fan club pre-sale... Wasda?
Welke fanclub heeft 'ie het dan over?
pi_78633924
Hmmm, heb 't al gezien: "All visitors to the main site can access the pre-sales, just click the links in the news item at the right time and a dedicated fan-club pre-sale page should open up."

Toch wel verleidelijk. Heb 'm altijd al eens in Londen willen zien.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 maart 2010 @ 14:04:09 #155
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78634942
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:38 schreef webfreak het volgende:
Hmmm, heb 't al gezien: "All visitors to the main site can access the pre-sales, just click the links in the news item at the right time and a dedicated fan-club pre-sale page should open up."

Toch wel verleidelijk. Heb 'm altijd al eens in Londen willen zien.
Kost het? Ik zit in mei al in London
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_78640512
We hadden het er gisteren nog over, ben blij dat ze deze concerten ruim van te voren aankondigen. Maar hoe kunnen ze nu de voorverkoop laten starten, amper 24 uur na de aankondiging? Begrijpen ze dan niet dat juist de meeste fans zullen misgrijpen, en de meeste kaarten bij zwarthandelaren terecht zullen komen?

Verwacht sowieso niet te veel van die pre-sale. Dat is altijd een ramp. En ik kan het weten, kijk maar naar hoe dat in Amerika verloopt. Sowieso komt woensdagochtend 10:00 mij (en waarschijnlijk vele anderen) niet al te best uit.

Nog zoiets: Er is niets bekend over prijzen, type concert (zitplaatsen of general admission?), speciale pakketten, etc. Dat wordt bekend op het moment dat de pre-sale al begonnen is... Hoe kan men ooit dingen plannen? Ik wil best naar 2 concerten, maar niet als propere plekken voor beide concerten 200 euro kosten. Beetje lastig plannen zo... Overigens verwacht ik dat het optreden in Hyde Park wel onder de 80 euro blijft, mede omdat het onderdeel van een festival is.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:20:44 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78640719
Ja, lekkere datum weer. Net voor de vakantie begint Afijn, daar kom ik wel onderuit maar de tickets kopen.. Ik veronderstel dat je naast de pre-sale ook gewoon een algemene verkoop hebt op ticketmaster?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78640928
Vanzelfsprekend, en tegen die tijd is ook bekend welke rangen de zitplaatsen hebben etc. Officiële verkoop Dublin, Glasgow en Cardiff start maandag om 10:00 Nederlandse tijd, Hyde Park aanstaande vrijdag om 10:00.

Ben zelf allang blij dat de concerten in juni zijn, dat scheelt weer.
pi_78642382
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:20 schreef Arn0 het volgende:
Ja, lekkere datum weer. Net voor de vakantie begint Afijn, daar kom ik wel onderuit maar de tickets kopen.. Ik veronderstel dat je naast de pre-sale ook gewoon een algemene verkoop hebt op ticketmaster?
Ja, maar zouden ze niet tijdens presale al uitverkopen?
Iedere boerenlul kan meedoen aan die pre-sale. Je hoeft je niet te registreren oid, alleen een code weten. (en die code staat gewoon op de site)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:59:04 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78642416
Ik veronderstel dat er tijdens de pre-sale maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78642980
Wat mij ook opvalt, maar misschien lees ik teveel tussen de regels door in de persberichten, dat ze (net als vorig jaar) spreken over dat hij z'n huidige tour ("Up And Coming", die start in Amerika) aan het eind "thuisbrengt" in Engeland.

Zou dat betekenen dat dit om een nieuwe tour gaat, met een nieuwe set? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij (amper een half jaar na zijn vorige optredens daar) exact dezelfde shows gaat doen in Dublin en Londen. Want ik ga er dus even van uit dat het onderdeel in Amerika wél voor 95% dezelfde set is als wij afgelopen december hebben gezien. Iets wat logisch is, de laatste keer dat hij aan de westkust van Amerika optrad was de helft van zijn set immers anders.

Want je kunt veel zeggen over z'n setlist, maar bij een nieuwe tour geen nieuwe show hebben is nog nooit gebeurd.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:13:22 #162
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78643041
Hmm, zou kunnen ja. Klinkt logisch en hoop het ook wel. Dan kunnen we helemaal beginnen met speculeren
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78643080
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:59 schreef Arn0 het volgende:
Ik veronderstel dat er tijdens de pre-sale maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn..
Exact, en daar zit de "ramp" die ik eerder beschreef . Aan het eind van de rit hebben de zwarthandelaren genoeg tickets, en zitten de fans met lege handen. Vroeger... (insert plastic bekertje) kon men bij de officiële "Fun Club" van tevoren de beste tickets uitkiezen, en daarna ging de voorverkoop pas van start.

Hyde Park lijkt me overigens niet zo'n probleem. Dat zullen gewoon zo'n 60.000 staanplaatsen zijn, plus de dure pakketten om in het voorste vak te komen.
pi_78643455
Tickets voor Pearl Jam op hetzelfde festival in Hyde Park 2 dagen eerder zijn Ł47.50, hopelijk blijven die van Paul onder de 100 pond. Zie net dat de VIP arrangementen zitplaatsen op verre afstand zijn, dus misschien is er toch geen gevreesde 'golden circle'. Prijzen voor Dublin zijn tussen de 70.00 en 156.25 euro.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:29:37 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78643680
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
dat hij z'n huidige tour ("Up And Coming", die start in Amerika) aan het eind "thuisbrengt" in Engeland.
Ik lees er misschien over, maar waar lees jij dit? Ik zou het eerder anders interpreteren..
quote:
The UK is set for a scorching hot summer of rock n' roll as Paul McCartney today announces five special massive UK and Ireland shows as part of his 2010 'Up and Coming' tour.
Dus misschien nog enkele Europese datums dichter bij huis? Of is dat ijdele hoop
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78644294
"Hot off the heels of announcing the opening US tour dates, Paul's announcement confirms the speculation that he's bringing his all new tour home." .

Die 2 optredens in december was natuurlijk geen UK Tour te noemen. Zeker niet aangezien het in (voor zijn doen) relatief gezien 'kleine' arena's waren (23.000 en 10.000 man). Ook nog eens zitplaatsen. Veel mensen grepen naast kaarten. Dat zal in deze stadion-tournee zeker niet het geval zijn, hij speelt in Hyde Park en later waarschijnlijk in Wembley, daar komt zo'n 60.000 man op af. Het is zelfs z'n eerste volwaardige UK stadion-tournee aller tijden.

Het is 6 jaar (of zelfs 7 jaar) sinds hij in Spanje, Italië, Portugal, Scandinavië en vele andere delen van Europa heeft gespeeld, we hadden vorig jaar in Arnhem gewoon heel veel geluk. Dus ik weet zeker dat hij in de loop van 2010 en 2011 ook die plaatsen zal aandoen. Maar dan precies zoals hij de afgelopen tijd doet: Niet al te veel optredens, verspreid over een aantal weken, kort van tevoren aangekondigd.
pi_78645271
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:11 schreef Aisumasen het volgende:
Wat mij ook opvalt, maar misschien lees ik teveel tussen de regels door in de persberichten, dat ze (net als vorig jaar) spreken over dat hij z'n huidige tour ("Up And Coming", die start in Amerika) aan het eind "thuisbrengt" in Engeland.

Zou dat betekenen dat dit om een nieuwe tour gaat, met een nieuwe set? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij (amper een half jaar na zijn vorige optredens daar) exact dezelfde shows gaat doen in Dublin en Londen. Want ik ga er dus even van uit dat het onderdeel in Amerika wél voor 95% dezelfde set is als wij afgelopen december hebben gezien. Iets wat logisch is, de laatste keer dat hij aan de westkust van Amerika optrad was de helft van zijn set immers anders.

Want je kunt veel zeggen over z'n setlist, maar bij een nieuwe tour geen nieuwe show hebben is nog nooit gebeurd.
Als aanvulling, ook in het persbericht over z'n headline-slot op het Isle Of Wight-festival:

"The UK got a recent taste for Paul’s live show last Christmas when he bought his 2009 'Good Evening Europe’ tour to a climatic and memorable finale at London’s 02 Arena, his only UK show of 2009. [..] This special show at the Isle of Wight Festival is part of Paul’s all new 'Up And Coming’ tour which starts in the US in March and comes to the UK and Ireland in June."

Ik heb goede hoop. De band is vanaf deze week aan het repeteren in LA.
pi_78658462
Dus... Mensen, wat gaan we morgen doen?

Ben toch niet de enige... ?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:13:42 #169
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78658628
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:11 schreef Aisumasen het volgende:
Dus... Mensen, wat gaan we morgen doen?

Ben toch niet de enige... ?
Pff.. Ik weet het niet En met ik weet het niet bedoel ik dat ik mijn moeder moet overtuigen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78660762
Geen.....tijd.....voor..... .

Ga zelf misschien proberen om een ticket voor Dublin te scoren. Londen is dichterbij en waarschijnlijk het goedkoopst, maar ik zie liever de openingsavond van de tour in Dublin. En een optreden in Hyde Park is toch wel een hele operatie.

Heel lastig dat de tour-data van McCartney nooit (meer) in één keer bekend worden gemaakt, want ik ga echt met servies gooien als straks blijkt dat hij eerder in de UK Tour dichterbij komt, haha. Maar aangezien het voorste vak in Dublin zitplaatsen zijn, zal het waarschijnlijk onmogelijk zijn om een propere plaats te krijgen..
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:57:04 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78661643
Die pre-sale code is ook weer origineel trouwens
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78661986
Ja, het is een wassen neus. Het lijkt wel alsof die pre-sale wordt opgezet om er voor te zorgen dat de ticket-handelaren zo veel mogelijk kunnen inkopen. En dan hebben wij in Europa nog geluk. Voor die shows in Amerika betaal je makkelijk 250 dollar voor een zitplaats waar je in het Gelredome nog geen 30 euro voor over zou hebben gehad. En daar moet je dan 3 uur voor F5-en.
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:13:12 #173
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78665388
Hmm, is er iemand die toevallig 1 ticket voor Londen voor mij kan bestellen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78682193
...wat zei ik over zo'n pre-sale? Een regelrecht fiasco. Pas na 3 kwartier werden de links bekend gemaakt, waarna bleek dat je enkel met een exclusieve creditcard je bestelling kon doen bij TicketMaster, en de echte voorverkoop pas morgenochtend start. Een slome internetverbinding op school hielp ook niet mee.

Maar toen... Ineens waren er directe links vanaf de McCartney-site naar de pre-sale zichtbaar. Klikte zonder enige problemen op de zaal, koos de beste tickets, en het klusje was geklaard. Kon zelfs 10 keer klikken, steeds een andere kaart krijgen, en daaruit de gunstigste kiezen. Het ziet er naar uit dat ze van de praktijken in Amerika geleerd hebben, want dit verliep vlekkeloos.

Zag Hyde Park (aanvang 14:00...oef!) vanaf het begin al niet zo zitten. Een zitplaats voor Dublin, eerste rij, beetje links van het midden, kon ik niet weigeren . Dus ondanks alle chaos in het begin, bleken aan het eind de beste plaatsen toch bewaard voor de fans in de pre-sale. Nu nog de reis en het verblijf...

Prijzen voor Hyde Park zijn overigens Ł62.50 plus Ł7.50, allemaal general admission staanplaatsen. Valt nog mee dus. Wel een kans dat enkel de mensen met de VIP-pakketten in de eerste vakken komen. Nog steeds niets over bekend.
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:00:10 #175
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78683566
Nice Ik las het gerucht dat hij ook in Wembley zou optreden.. Daar hoop ik zeker op.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78687457
Da's nog iets massaler hč. En nu McCartney nog enkel shows met zitplaatsen doet... (Zoals ik zei: We hadden echt geluk in het Gelredome.)

Je moet echt iemand in je omgeving smeken om een creditcard, man...
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:28:13 #177
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78687822
Ja, maar dan moet ik niet om 14:00 er al zijn en die andere bandjes bekijken

Ja.. Er zijn nog steeds tickets voor Hyde Park beschikbaar zie ik net. Misschien straks maar even naar mijn kennis met de kredietkaart gaan. Maar ben nog enorm aan het twijfelen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78688399
Tuurlijk zijn die nog beschikbaar, want de officiële voorverkoop start vrijdag pas. En de bands in het voorprogramma op Hard Rock Calling zijn vaak juist hartstikke tof, kijk maar naar de vorige jaargangen. Veel waar voor je geld. Ik vind het zelf alleen een enorme opgave om als een sardientje van 10:00 tot 0:00 tussen de mensenmassa te moeten doorbrengen. Dat heb ik wel een beetje gehad ondertussen .
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:42:43 #179
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78688536
Ja, vandaar dat ik net keek voor tickets voor Cardiff 70 pond om heen en terug van Londen naar Cardiff te gaan en dan ook nog eens 85 pond voor een ticket zelf. Toch best te doen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78689062
Oh, da's een veel beter plan! Het stadion in Cardiff is wel huge hč, dus dan zul je flink je best moeten doen voor een mooie zitplaats ergens vooraan. Tenminste, ik ga er even van uit dat je dat ook wilt . De reis van Londen naar Cardiff kan vast goedkoper, met Megabus. Da's al vanaf 1 pond.

Trouwens, niet dat je dat van plan bent, maar Cardiff en daarna Londen is praktisch gezien gewoon niet te redden. De optredens in de stadions beginnen overigens ook al in de middag, dus ik verwacht ook een uitgebreid voorprogramma.
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:56:45 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78689216
En wat nog beter is aan het plan: Mijn moeder is zowaar akkoord gegaan Ik zag trouwens net bij de Dublin gig dit staan: Age: ALL AGES - Under 18s accompanied by person 18+. Ik kreeg al even schrik maar vaag genoeg is het bij Cardiff gewoon All AGES zonder meer.

Ja, de allerbeste zitplaatsen zijn niet meer beschikbaar maar er zijn nog steeds andere, ook erg goede, zitplaatsen beschikbaar. Bedankt voor de Megabus tip, zal het eens checken. En nee, Cardiff + London wordt te duur.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78689649
Maak je over een leeftijdsgrens sowieso geen zorgen. Ze controleren dat never nooit, en als ze dat wel doen, wat willen ze doen ? Mocht het ooit problemen opleveren, loop gewoon met een willekeurig persoon mee, en je bent binnen.
pi_78690745
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Da's nog iets massaler hč. En nu McCartney nog enkel shows met zitplaatsen doet... (Zoals ik zei: We hadden echt geluk in het Gelredome.)
Bij de meeste zitplaats-venues is het zo dat mensen naar voren rennen zogauw Paul het podium opkomt. De rest blijft gewoon staan bij z'n stoel.
Zo ging het in Keulen, en zo zal het bij de meeste venues gaan, denk ik.
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2010 @ 18:07:26 #184
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78692040
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:21 schreef Aisumasen het volgende:
Da's nog iets massaler hč. En nu McCartney nog enkel shows met zitplaatsen doet... (Zoals ik zei: We hadden echt geluk in het Gelredome.)

Je moet echt iemand in je omgeving smeken om een creditcard, man...
Ik had geluk in Keulen. Zitplaatsen voor zijn neus. Nou jij weer.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:38:07 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78693175
Oeh oeh, ik heb mijn Cardiff ticket
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78693509
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:38 schreef Arn0 het volgende:
Oeh oeh, ik heb mijn Cardiff ticket
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:31 schreef webfreak het volgende:

[..]

Bij de meeste zitplaats-venues is het zo dat mensen naar voren rennen zogauw Paul het podium opkomt. De rest blijft gewoon staan bij z'n stoel.
Zo ging het in Keulen, en zo zal het bij de meeste venues gaan, denk ik.
Ja, dat is helemaal mooi! Toen ik McCartney in New York zag, ging men zitten bij elk rustiger nummer, en staan bij elke rocker. Maar dat was dan ook in een theater. Ik doelde er meer op dat je voor zo'n concert nog wel effe gunstige zitplaatsen te pakken moet krijgen . Ja, zoals julle in Keulen . In Engeland moeilijk, in Amerika onmogelijk door die vreselijke VIP-pakketten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:11:40 #187
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78694494
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:47 schreef Aisumasen het volgende:

Ben echt wel blij nu En ben ook wel blij dat ik mijn schulden bij jou niet heb verhoogd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78694747
Nou, dat komt wel goed . Heb je een beetje leuke plek in het stadion?
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:20:41 #189
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78694898
Vanachter in het A5 vak.. Best goed dus
https://crowdsurge.com/paulmccartney/seatplan-cardiff-big.jpg

Het enige wat me nog zorgen baart is dat er nog steeds Awaiting Payment staat en ik de mogelijkheid heb om opnieuw te betalen. Daarbovenop komt nog eens dat ik eerst dit mailtje kreeg:
quote:
This email is to notify you that we were unable to verify your payment for Order ID: ***
Payment was NOT taken for the order as your payment details could not be verified
Om vervolgens 5 minuten later dit te ontvangen;
quote:
This email is to acknowledge placement of Order ID: ***
This email is NOT confirmation of acceptance of your order. Once your order payment has been verified, official confirmation of acceptance of your order will follow, which should be no later than 60 minutes.
En de 60 minuten zijn bijna voorbij
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78695289
Hm, dat ziet er inderdaad niet goed uit. Even mailen met ze, en anders gauw opnieuw bestellen. Heb je bij de betaling wel de naam van de kaarthouder ingevuld, en dus niet je eigen naam? Ik kreeg m'n "order acknowledgement" en "payment received" mailtjes beide binnen 5 minuten na afronding...
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:31:22 #191
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78695385
Verdomme. Ik heb de betaling zelf niet ingevuld maar denk wel dat alles correct is ingevuld. Wat wel vaag is dat er op de site staat:
quote:
Please Note: If a successful payment is not made for the order within 30 minutes, you will no longer be able to pay for it, but feel free to recreate the order (subject to availability).
Terwijl er al dertig minuten voorbij zijn.. En ik kan nog steeds dezelfde order betalen. Afijn.. Ik zal dan maar even terug naar de persoon die de kredietkaart beschikbaar stelde gaan en opnieuw betalen. Veronderstel dat als je 2x betaalt ze het wel een keer zullen terugstorten .

Edit: Ja, lekker, de order is nu helemaal weg. Inderdaad mislukt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Arn0 op 03-03-2010 20:07:15 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 3 maart 2010 @ 20:02:29 #192
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78696955
Oké, het is opgelost
quote:
Payment Received your order has been Accepted and Confirmed
En heb nu zelfs nog betere (de beste) plaatsen kunnen verkrijgen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78697177
Mooi zo! Geluk bij een ongeluk .
pi_78700558
Hmmm als 16-jarige ga ik Engeland niet halen

Weer even wachten tot hij op het Europese vasteland komt
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:59:15 #195
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78704516
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:01 schreef blckbb het volgende:
Hmmm als 16-jarige ga ik Engeland niet halen
Hoezo niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78706475
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
-Geld
-Jouw ouders betalen schijnbaar? Nou de mijne trappen daar nooit in
-Iemand die mee moet
-Reizen, misschien hotel, maar zie dat maar eens te regelen
-te lui
-had ik geld al genoemd?
pi_78706654
Poeh, een hotel in Londen regelen is inderdaad een drama. Nauwelijks hotels te vinden daar. Vliegen hoeft geen cent te kosten, duurste wat je nodig hebt is ws. een retourtje met de trein van het vliegveld naar de stad - maar dat kun je ook met de bus doen voor 8 pond.
Bleuh.
  woensdag 3 maart 2010 @ 22:33:02 #198
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78707240
Oké, dit concert betaalt mijn moeder toevallig (omdat het onderdeel van de vakantie is) maar een ander Londen concert waar ik naar toe ga betaal ik gewoon zelf..

En ik heb al eens gekeken voor hotels (nuja, motels dan eigenlijk) en die zijn er toch genoeg? En anders blijf je de hele nacht in de pub oid
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78711801
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:33 schreef Arn0 het volgende:
Oké, dit concert betaalt mijn moeder toevallig (omdat het onderdeel van de vakantie is) maar een ander Londen concert waar ik naar toe ga betaal ik gewoon zelf..

En ik heb al eens gekeken voor hotels (nuja, motels dan eigenlijk) en die zijn er toch genoeg? En anders blijf je de hele nacht in de pub oid
Om heel eerlijk te zijn vind ik 't teveel geld en moeite voor een concert. Ik wacht liever totdat 'ie weer in Nederland/België/Duitsland/Frankrijk/Luxemburg/weetikveel is, hoewel die kans vrij klein is..
pi_78785956
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:28 schreef Aisumasen het volgende:
Erykah Badu heeft het via Twitter voor elkaar gekregen om een sample van McCartney's "Arrow Trough Me" te mogen gebruiken op haar nieuwe plaat. Goede keus, erg benieuwd om te horen wat ze er van gemaakt heeft.


Vanaf 1:27. Mooi gedaan. Maar ik denk dat als ze het had nagespeeld, ze het waarschijnlijk niet eens hoeven te clearen .
pi_78808767
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 22:24 schreef blckbb het volgende:

[..]

-Geld
-Jouw ouders betalen schijnbaar? Nou de mijne trappen daar nooit in
-Iemand die mee moet
-Reizen, misschien hotel, maar zie dat maar eens te regelen
-te lui
-had ik geld al genoemd?
Ik ben echt jaloers op degene die wel gaan. Ik ga niet en heeft ook te maken met geld.... Zucht. Het kost gewoon geld wat ik op dit moment niet heb. En ik ben net iets ouder dan 16. Zucht steun 37 puff. Dus je snapt wel dat ik ook niet meer bij mijn vader kan aankomen hiermee.

En ik moet werken, we zitten net in een heel drukke periode. Even een verhuizing van een datacenter coordineren.

Ik wacht dus ook op benelux-de data. En als ik pm.com moet geloven gaat dat vast goedkomen :
quote:
05-03-2010: In the meantime, keep tuned to PaulMcCartney.com in the coming days. Lots more exciting announcements and news expected very soon. We’ll continue to give you the insiders view.
pi_78808774
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:02 schreef Writersright het volgende:
Nieuwe Citroen reclame:

Twee pagina's geleden al door ons afgekraakt.
pi_78808939
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:02 schreef Writersright het volgende:
Nieuwe Citroen reclame:

De reactie van Sean: http://www.beatlesfanclub.nl/nieuws-mainmenu-47/5340

Ik weet verder ook niet wat ik er van moet vinden. Zoveel zullen ze er ook niet mee verdienen. Of Yoko dan.
pi_78808987
Glasgow raakt uitverkocht, maar er zijn ook nieuwe plannen voor rode plein in moskou en colliseum in Rome: http://www.eveningtimes.c(...)cket-mania-1.1011331

Nederland gaat vast goed komen.
pi_78811564
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:38 schreef awijmans het volgende:
Glasgow raakt uitverkocht, maar er zijn ook nieuwe plannen voor rode plein in moskou en colliseum in Rome: http://www.eveningtimes.c(...)cket-mania-1.1011331

Nederland gaat vast goed komen.
Waarom zou je dat denken?
Het rode plein in Moskou en het Colloseum in Rome zijn grootse plekken waar veel PR mee gepaard gaat, en bovendien plekken die zonder meer zullen uitverkopen.

Nederland heeft daarentegen weinig te bieden voor Paul. We hebben geen legendarische plek, en uitverkopen doet hij hier ook niet.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 maart 2010 @ 15:15:44 #207
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_78815511
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waarom zou je dat denken?
Het rode plein in Moskou en het Colloseum in Rome zijn grootse plekken waar veel PR mee gepaard gaat, en bovendien plekken die zonder meer zullen uitverkopen.

Nederland heeft daarentegen weinig te bieden voor Paul. We hebben geen legendarische plek, en uitverkopen doet hij hier ook niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_78816134
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:27 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Twee pagina's geleden al door ons afgekraakt.
Toen ik las over die reclame 'Lennon prijst Citroen aan' dacht ik dat hij op een digitale manier weer tot leven was gewekt oid. Zoals Koos Alberts ooit in een reclame weer kon lopen. Dat leek mij vrij smakeloos.

Nu ik de reclame zie echter vind ik het wel leuk gevonden. Het is gewoon een stukje uit een interview en het fragment doet volledig recht aan John Lennon.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 15:54:19 #209
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_78816596
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:36 schreef Archipel het volgende:
Nu ik de reclame zie echter vind ik het wel leuk gevonden. Het is gewoon een stukje uit een interview en het fragment doet volledig recht aan John Lennon.
Niets aan toe te voegen, volledig me eens.
pi_78818956
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:27 schreef awijmans het volgende:

[..]

Ik ben echt jaloers op degene die wel gaan. Ik ga niet en heeft ook te maken met geld.... Zucht. Het kost gewoon geld wat ik op dit moment niet heb. En ik ben net iets ouder dan 16. Zucht steun 37 puff. Dus je snapt wel dat ik ook niet meer bij mijn vader kan aankomen hiermee.

En ik moet werken, we zitten net in een heel drukke periode. Even een verhuizing van een datacenter coordineren.

Ik wacht dus ook op benelux-de data. En als ik pm.com moet geloven gaat dat vast goedkomen :
[..]
Nou, reken er maar niet op... Dat gaat waarschijnlijk over nieuwe Amerikaanse data. En Zuid-Europese landen als Spanje en Italië zal hij zonder twijfel ook gaan bezoeken, maar misschien pas volgend jaar.

Ben het wel met blckbb eens dat het veel geld en moeite is voor een optreden. Tegenwoordig vind ik het soms al te veel moeite om naar Amsterdam te reizen voor een optreden van een band . Maar McCartney is gewoon iets héél bijzonders, en je weet dat je waar voor je geld krijgt. Enige artiest - samen met een Kinks-reunie - waar ik dat voor over zou hebben. En ik zal waarschijnlijk ook nooit meer zo'n goede plek krijgen, haha.
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 11:38 schreef awijmans het volgende:
Glasgow raakt uitverkocht, maar er zijn ook nieuwe plannen voor rode plein in moskou en colliseum in Rome: http://www.eveningtimes.c(...)cket-mania-1.1011331

Nederland gaat vast goed komen.
Hm, ben benieuwd of ze nieuwe informatie hebben of dat ze zich vergissen met vorige tournees. Op beide bijzondere locaties heeft hij namelijk in 2003 gespeeld. In Rome zelfs voor 400 man een semi-akoestische set met andere setlist.
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Waarom zou je dat denken?
Het rode plein in Moskou en het Colloseum in Rome zijn grootse plekken waar veel PR mee gepaard gaat, en bovendien plekken die zonder meer zullen uitverkopen.

Nederland heeft daarentegen weinig te bieden voor Paul. We hebben geen legendarische plek, en uitverkopen doet hij hier ook niet.
Dat heeft ook te maken met de andere locaties in die mini-tournee. Hij speelde 4 keer in Duitsland, en ook in Parijs. En da's nog zo'n reden waarom het erg onwaarschijnlijk is dat hij deze tournee weer deze kant op komt.

Werd trouwens zelf het meest enthousiast van deze quote:
quote:
[..] Plans and ideas were flowing for the way the show should look, set list ideas (Paul has been working on some surprises) and lots of other detail such as rehearsal scheduling and tour programme ideas. [..]
"I Want To Hold Your Hand", ik voel het !
pi_78819306
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 15:36 schreef Archipel het volgende:

[..]

Toen ik las over die reclame 'Lennon prijst Citroen aan' dacht ik dat hij op een digitale manier weer tot leven was gewekt oid. Zoals Koos Alberts ooit in een reclame weer kon lopen. Dat leek mij vrij smakeloos.

Nu ik de reclame zie echter vind ik het wel leuk gevonden. Het is gewoon een stukje uit een interview en het fragment doet volledig recht aan John Lennon.
Ik ben het met je eens. In het begin vond ik het smakeloos om een dode man reclame te laten maken voor een product door hem woorden in de mond te leggen. Maar zo erg is het niet - de boodschap in de reclame zou een typische Lennon-uitspraak kunnen zijn - zeker niet als je de achterlijke reacties uit het anti-Yoko kamp hoort. Om het met Sean's woorden te zeggen: "Respect for an assassinated man usually means being respectful to his widowed family. At least, it used to."
  zondag 7 maart 2010 @ 13:10:44 #212
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78844128
Ben de laatste dagen erg veel Mind Games (het album) aan het afspelen. Wat heb ik dit album altijd al onderschat zeg Het is echt een van mijn favoriete Lennon-albums geworden.

Out The Blue Maar eigenlijk vind ik elk nummer goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78860870
Arn0, helemaal met je eens, zoals je vast wel had verwacht . Het wordt over het algemeen beschouwd als een van zijn minste producties, maar ik ben het daar absoluut niet mee eens. Ik weet nog goed dat ik de Lennon solo-catalogus aan het ontdekken was, en versteld stond van de kwaliteit van de liedjes op deze plaat. Nu moet ik zeggen dat ik ondertussen jaren later wel begrijp dat het in de jaren '70 een teleurstelling was voor sommige mensen, en kan ik mij ook wel gedeeltelijk vinden in de kritiek op bepaalde liedjes. Maar dat doet voor mij niets af aan deze plaat in z'n geheel.

Zelfs "One Day (At A Time)" kan ik hebben, ook dat gedateerde sax-geluid, en inclusief corny gospel-koor. Alhoewel de outtake, waarin hij een octaaf lager zingt, stukken beter is. Het is eigenlijk ook het enige album van Lennon waar hij niet op elke track super-persoonlijke teksten zingt. David Spinozza (tevens sessie-muzikant op "Ram") speelt fantastische partijen op het album, m'n favoriete moment is de solo op "Aisumasen (I'm Sorry)". Het intro van "I Know (I Know)" heeft wel wat weg van "I've Got A Feeling", en de tekst wordt door sommigen beschouwd als boodschap aan McCartney. Of men wil dat graag denken, laten we maar zeggen. En ben ik de enige die de eerste keer bij "Intuition" aan Neerlands Doe Maar-klassieker "Is Dit Alles" moest denken ?

Alhoewel bijna elke originele Lennon-mix uit de jaren '70 als modderige AM-radio (en "Mind Games" in het speciaal, damn...) klinkt, en de nieuwe remixes uit de jaren '00 een zéér grote verbetering zijn op alle fronten, heeft de remix bij "Mind Games" als album toch wel wat aan kracht ingeboet. Veel subtiele mix-keuzes zijn verloren gegaan, sommige elementen zelfs weggelaten, en hier en daar klinken instrumenten die in de originele mix amper of niet te horen zijn op de moderne mix op de voorgrond etc. Het nummer wat echt lijdt onder de remix is "Meat City". Je herkent niets van de kracht van die opname terug op de remix. En dan hebben ze het einde van de originele LP er ook nog eens afgeknipt...

Maar dat zal je altijd houden bij een remix, en dat is eigenlijk ook het doel. Want over het algemeen is het bij het merendeel van de Lennon-catalogus een grote verbetering, en het bewijs waarom veel mixen uit de jaren '60 en '70 toe zijn aan een moderne remix. Of voor de puristen, waarom juist niet, haha!
  zondag 7 maart 2010 @ 20:56:52 #214
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78861504
Heb eigenlijk de originele mix nog niet beluisterd.. Zal het ooit wel eens vergelijken. Wel wil ik zoals altijd mijn beklag doen over de bonustracks Oké, de demo van Aisumasen is prachtig maar als ik het album afspeel gebruik ik toch altijd de PROGRAM functie op mijn stereospeler. Die bonustracks passen gewoon niet bij het album.

En ik vond inderdaad dat die intro al op I've Got A feeling leek maar dacht dat ik de enige was! Volgens mij is het toch wel een soort boodschap (al dan niet negatief) aan McCartney. En dat Doe Maar nummer ken ik niet.. Dat hij een geheime boodschap in Meat City heeft geplaatst is wel awesome vind ik. Om van de dubbele betekenis van Tight A$ nog maar te zwijgen. En inderdaad, Aisumasen solo is wel een kippenvel moment. Sjonge, wat een onderschat album is dit toch. Ik las onlangs de review van de beruchte Doug Sulpy van dit album..
quote:
After the “John Lennon / Plastic Ono Band” album, whose childish and self-indulgent excesses he managed to cover up by shouting very loud, his career devolved into a series of embarrassing albums until he himself realized the Emperor had no clothes, and mercifully bowed out of the musical scene to bake bread, baby-sit Sean, and shoot up.

I never really thought about it before (I try to think of Lennon’s solo albums as little as possible), but “Mind Games” really is the worst of the lot. Now, that alone is almost worthy of respect, because it really must have taken an effort to make an album worse than “Some Time In New York City.” However, while that album is almost universally reviled as unlistenable crap, at least it’s unlistenable crap with the courage of its own convictions and decent production values. “Mind Games” is so limp, even Viagra couldn’t have helped.
Misselijkmakend
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78862079
Doug Sulpy is een beetje de Amerikaanse Azing. Veel goede informatie, maar vaak doorspekt met eigen oordeel en partijdigheid. Geef mij maar John C. Winn als schrijver van naslagwerken!
  zondag 7 maart 2010 @ 21:11:48 #216
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78862423
Inderdaad, erg aardige kerel Dankzij zijn boek weet ik nu al wat meer over hoe bootleggers precies aan hun tapes kwamen Heb eigenlijk wel zin gekregen om "nostalgisch" naar bijvoorbeeld de "Boardroom Tapes" te luisteren.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78866055
Hm, dat doet me denken aan iets waar ik nog op zou reageren... Even zoeken...
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hoe is dat eigenlijk met Beatles bootlegs? Hoe hebben bootleggers ooit dat materiaal gekregen zonder in te breken in de studio?
Het 'lek' van bijna alle bootleg-opnames is wel te herleiden, of er is in ieder geval een vermoeden. Maar het merendeel van de reguliere EMI Studio-bootlegs komen van de tape-dubs van John Barrett en toenmalig radio-DJ Roger Scott. Eerstgenoemde was begin jaren '80 engineer in de Abbey Road Studios, toen hij ontdekte dat hij kanker had. EMI bood hem aan om als bezigheidstherapie het complete Beatles-archief te archiveren en te beschrijven welke opnames op welke tape stonden, en welke tapes er misten uit het archief. Hij heeft de basis gelegd voor het huidige EMI-archief, en sindsdien wordt zijn (en later Mark Lewisohn's) werk gebruikt voor de exacte data van opnames etc.

Later kreeg hij de taak om voor het evenement "The Beatles At Abbey Road" interessante onuitgebrachte opnames te verzamelen. Hierbij liet hij vaak een cassette meelopen voor eigen gebruik. Hij wist wat hij deed, want hij heeft in die tijd voor in totaal bijna 8 uur aan unieke opnames en nieuwe stereo-mixen uit de studio's gesmokkeld. Nadat John Barett in 1984 overleed, zond Roger Scott gedeeltes van deze tapes uit in z'n radioshow. Andere tapes kwamen (niet geheel toevallig) in handen van bootleggers. Deze opnames waren voor Apple/EMI de directe aanleiding voor de Anthology CD-series, net zoals de Yellow Dog BBC bootleg-set dat was voor de officiële "Live At The BBC"-uitgave, en de Dr. Ebbetts needledrops voor The Capitol Years boxset.
  zondag 7 maart 2010 @ 22:11:35 #218
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78866285
Vond het ook wel opvallend om te lezen dat iedereen bij EMI wist dat Barrett de lek was maar niemand hem terecht durfde wijzen.

Heb wel medelijden ( ) met de bootleg fanaten indertijd. Konden ze elke keer weer geld neerleggen voor een hele LP met 1 nieuw nummer en 12 nummers die ze al kenden.. Nuja toch vaak. Lang leve Purple Chick
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_78870270
Nu Abbey Road voor het moment gered lijkt te zijn, verkoopt EMI de vorig jaar gesloten Olympic Sound Studios, waar een heleboel klassiekers, waaronder van Led Zeppelin, The Rolling Stones, Small Faces, Jimi Hendrix en ook talloze andere recentere artiesten, opgenomen zijn. The Beatles namen er onder andere "Baby You're a Rich Man" en "All You Need Is Love" op.
pi_78890453
quote:
Op zondag 7 maart 2010 23:26 schreef Aisumasen het volgende:
Nu Abbey Road voor het moment gered lijkt te zijn, verkoopt EMI de vorig jaar gesloten Olympic Sound Studios, waar een heleboel klassiekers, waaronder van Led Zeppelin, The Rolling Stones, Small Faces, Jimi Hendrix en ook talloze andere recentere artiesten, opgenomen zijn. The Beatles namen er onder andere "Baby You're a Rich Man" en "All You Need Is Love" op.
Kostdat?
pi_78915063
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:03 schreef webfreak het volgende:

[..]

Kostdat?
Verkocht voor bijna 4 miljoen euro aan een zakenman, aldus de Telegraph. Plannen ?
pi_78919891
quote:
Op maandag 8 maart 2010 23:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Verkocht voor bijna 4 miljoen euro aan een zakenman, aldus de Telegraph. Plannen ?
4 Miljoen!? Geen geld zou je zeggen. Een 'normale studio' kost al aardig wat. Voor een legendarische studio in Londen lijkt me dit een spotprijs. Maargoed, ik ben een leek natuurlijk (zonder 4 miljoen ook nog es)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 19:14:01 #223
18026 Thelonious
le samouraď
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:24:48 #224
18026 Thelonious
le samouraď
pi_78947496
Ik had deze nog nooit gezien.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:31:24 #226
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78947845
Keith Richard's mening kan me echt totaal niets boeien.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:38:38 #227
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78948219
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:24 schreef Thelonious het volgende:
Ik had deze nog nooit gezien.

Ja, die documentaire noemt It Was 20 Years Ago Today geloof ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:47:28 #228
18026 Thelonious
le samouraď
pi_78948703
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, die documentaire noemt It Was 20 Years Ago Today geloof ik.
Ik zie dat je gelijk hebt.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_78952868
Keith Richards is ongeveer de coolste persoon die nu nog leeft.
pi_78965820


Wow, hier wist ik nog niets van. Rusty kan 'em vast niet voor niets spelen . Nu nog Paul opnieuw proberen te overtuigen dat de tekst echt niet gekker is dan vele andere songs uit z'n repertoire . Want ze hadden deze song voor de tour van 2005 op de set staan, maar Paul vond de tekst te suf... "Junior's Farm" staat toch wel ergens bovenaan mijn wenslijst. Zullen we het dit jaar eindelijk horen?
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:44:39 #231
159761 Arn0
Abbey Road
pi_78972071
Haha.. Deze foto is wel een licht WTF-moment

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79091913
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:09 schreef Aisumasen het volgende:


Wow, hier wist ik nog niets van. Rusty kan 'em vast niet voor niets spelen . Nu nog Paul opnieuw proberen te overtuigen dat de tekst echt niet gekker is dan vele andere songs uit z'n repertoire . Want ze hadden deze song voor de tour van 2005 op de set staan, maar Paul vond de tekst te suf... "Junior's Farm" staat toch wel ergens bovenaan mijn wenslijst. Zullen we het dit jaar eindelijk horen?
Geweldig inderdaad. Ik ben erg blij met Rusty en Brian in de band van Paul. Echt geweldige muzikanten. Hun solo albums zijn ook echt goed, niks mis mee, lekkere rockers.
pi_79091988
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:24 schreef Thelonious het volgende:
Ik had deze nog nooit gezien.

quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:38 schreef Arn0 het volgende:
Ja, die documentaire noemt It Was 20 Years Ago Today geloof ik.
Klopt, ik heb dat nog ergens in mijn VHS archieven

1 juni 1987 was er heel veel te doen rondom Sgt Peppers. Het masterpiece van de Beatles voor het eerst op CD. Nou ja, dat vond iedereen. Voor mij is Sgt Peppers nooit mijn favoriete album geweest. Het wisselt een beetje tussen Help, Rubber Soul, Revolver, White album, Abbey Road.

Ik heb laatst alle albums, inclusief BBC en Anthology's op 2x MP3 CD's gezet (LIB naked niet, pastte niet meer en dat vind ik ook niet erg). En HALELUJAH!! Ik heb de Beatles weer herondekt voor mezelf. Eigenlijk was het al heel lang geleden dat ik de gewone Beatles CD's heb geluisterd. Veel solo werk geluisterd de laatste tijd. En veel bootlegs. En ik draai ook nog wel een wat anders dan Beatles

En over solo werk gesproken. Mind games is erg seventies, maar echt geweldig, naast Walls and bridges.
pi_79106110
quote:
Proud Sir Paul cheers on Macca Junior



Paul McCartney and his girlfriend Nancy dropped into a dingy basement venue in Brighton to watch his son James play to a crowd of 70 punters this week. For a performer used to playing 50,000-seater stadiums, Brighton’s Audio must have taken Paul McCartney back some 50 years to the earliest beginnings of his career. But if he found the venue for one of his 32-year-old son's first public gigs humble, he wasn't giving it away, as he was every inch the proud father, dancing, cheering and capturing every moment on a small hand-held video camera as James played a storming rock concert.

Sir Paul and Nancy Shevell, who'd arrived straight from a Paris fashion show looking like a rock chick, knew every word of every song as James alternated blistering rock tunes, like New York Times, with delicate acoustic numbers and some stunning piano performances, including the haunting Spirit Guide. Paul and Nancy sang along – even as James shrieked his way through the expletive-ridden Glisten - dancing about in the corner by the cigarette machine, whistling and whooping, even heckling after some songs.

While James, backed by a three-piece band, gave an impressive vocal performance, at times sweet and beautiful, at others reaching high notes that might defy his tenor father; between songs he merely muttered their titles and barely smiled throughout the tight 50 minute set. Paul, however, gave him a lesson in showmanship just making the trip across the empty dance floor to the bar. Passing by the stage, balancing three pint-glasses of soda water in his hands, Macca Senior called to his son, “Hello James, how are you?” James, preparing for his next song, ignored him in a‘yeah, dad,’ embarrassed-teenager kind of way. But while playing, James often looked across to his father, at times fixing his eyes on him.

He dedicated two songs to Paul. The second, “I Love You Dad,” which James played on a mandolin, was the only one Paul didn't sing along to - though Nancy did, enthusiastically. After he'd sung the final, "I love you Dad, more than you can know." Paul called out, “I love you too.” James finished with Angel - not a Robbie Williams cover but a catchy melodic song which seems to refer to his mum, Linda, who died in 1999 when he was only 20. It's become a favourite with his ever-growing Facebook fanclub - and will probably be his first hit once he has taken his pick of the major record labels, including Warner, EMI and Universal, who are keen to sign him up and release the album that has been 10 years in the making. As soon as the last chord faded, James scurried off, leaving the crowd cheering and demanding an encore. “Just one more!” someone said. “Two more!” shouted Paul McCartney, but James did not reappear.

After the concert James and Paul mingled with the audience, posing for photos. James, who seemed fazed by the surge of the crowd wanting autographs, commented that it was the first time his father had seen him play in public. “It's been great - very special.” Asked why there was no encore, he said, “We didn't have any more to play; we need more tunes." James has another seven gigs to play on his 14 day UK tour, which is his first worldwide. Asked why he's kept it so low-key, with barely any promotion, he said, “We just need to perfect it first.” Coming from someone who had just proved himself an accomplished multi-instrumentalist and impressive vocalist, one wonders what standards he is setting himself.

Paul and Nancy, unaccompanied by any security, exited by the front door and, before jumping into his car, Paul happily waved to surprised passers-by on Brighton seafront, before heading back to Peasmarsh.

http://www.theargus.co.uk(...)n_Macca_Jnr/?ref=rss
pi_79110009
Een kleine selectie van James van nummers die hierboven zijn genoemd. Ik moet er wel aan wennen, maar vindt ze wel leuk denk ik.





  zondag 14 maart 2010 @ 15:43:34 #236
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79129096
Waarom had ik de fantastische documentaire The Mersey Sound (uit 1963) nog nooit bekeken? Echt heel tof
quote:
30-minute-documentary about the Mersey Beat-phenomenon incl. The Beatles with "Twist and Shout" and "She Loves You" and interviews with the boys and their manager


By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79134835
Leuk, de originele Quarrymen-leden op dezelfde plek waar John Lennon en Paul McCartney elkaar voor het eerst hebben ontmoet, 53 jaar na dato.


  maandag 15 maart 2010 @ 00:22:27 #238
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79155472
Al een tijdje ben ik bezig met proberen zoveel mogelijk videomateriaal van The Beatles te verzamelen. Er komt eindelijk schot in de zaak want binnenkort krijg ik de 41 DVD set "Beatles Film TV Chronicle" binnen. Een "video-guide" voor het gelijknamige boek met zelfs nog een beetje extra materiaal. Oké, het is nog steeds niet compleet en niet voor alles zijn de beste bronnen gebruikt maar het is alsnog heel wat.

Ik kan niet wachten..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79155726
Klinkt goed! Ik had je een tijdje terug ook heel wat bootleg-DVD's aangeraden, toch?
  maandag 15 maart 2010 @ 00:34:02 #240
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79155810
Hmm, niet dat ik weet nee? We hebben het kort erover gehad nadat ik iets vroeg over die BEAT serie en je zei wel dat er nergens een volledige collectie was. Maar je hebt geen specifieke titels genoemd.. Of mis ik iets?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79236654
Voorlopige tracklist nieuwe Lennon-bootleg van HMC is weer verlekkerend. Kwamen ze eerder met 2 alternatieve demo's van "Grow Old With Me" aan, terwijl voorheen gedacht werd dat er alleen één thuis-demo getaped was, komen ze nu aan met studio-opnames van dat nummer. Ik ben benieuwd....!
pi_79239518
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:34 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, niet dat ik weet nee? We hebben het kort erover gehad nadat ik iets vroeg over die BEAT serie en je zei wel dat er nergens een volledige collectie was. Maar je hebt geen specifieke titels genoemd.. Of mis ik iets?
Zie je, ik wist het al niet meer zeker . Even uit m'n hoofd een paar van mijn favorieten:

A Hard Day's Night (Mirror Spock). Beter dan de officiële release. De correcte 'aspect ratio', de originele mono soundtrack, songs op de juiste snelheid, en met de outtake van "You Can't Do That" op de juiste plek.

Magical Mystery Tour 40th Anniversary Edit. Fan-edit, die een stuk makkelijker wegkijkt dan de authentieke edit. Een klein beetje structuur in de willekeurigheid, leuk om met een frisse blik te bekijken.

The Ed Sullivan Shows (Mirror Spock). De complete Ed Sullivan-opnames uit 1964 en 1965, in authentieke mono en zelfs in (verbazend goed gelukte) nep-stereo. Beeld is ook superieur aan de officiële release.

The Eye Of The Hurricane (Picture Perfect). Ontzettend veel beelden uit de Amerikaanse tournee van zomer '64. Persconferenties, een Hollywood Bowl-reconstructie, originele nieuwsbeelden, etc.

Palais & Plazas' / Telecasts '65 (Picture Perfect). Boordevol interessante beelden uit de Europese tournee van mid-'65. Het NME Pollswinners Concert, het optreden in Blackpool, het concert in Parijs en unieke fragmenten van optredens in Spanje en Italië. Plus de zeer vermakelijke Granada-special "The Music Of Lennon & McCartney", gepresenteerd door... John Lennon en Paul McCartney.

Chronology 1 + 2 (Picture Perfect). Zo'n beetje alle oude en nieuwe promo-video's van The Beatles. Vooral de originele mid-60's clips zijn erg leuk. Mijn favoriet moet "Ticket To Ride" zijn. Lennon op z'n best.

Get Back / Winter Of Discontent (Picture Perfect). Al zijn de Get Back-sessies pittig om doorheen te komen, staan er leuke kleur- en zwart wit-beelden uit januari 1969 op dit nagenoeg complete overzicht van alle gebootleggde beelden. Ook het originele "Get Back"-album als video-album, alle nummers met waar mogelijk bijbehorende beelden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 01:42:48 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79239654
Ha, van die lijst heb ik er al drie Van Magical Mystery Tour heb ik zelfs het origineel nog niet eens bekeken Ik las overlaatst wel iets over een nieuw fanproject dat deze film (wel in de originele edit) zou remasteren en allerlei extra's toevoegen. Jij hebt het vast ook wel gelezen. Alhoewel dat project dood lijkt, misschien toch even afwachten.

The Eye Of The Hurricane lijkt me wel tof ja. Maar dat zit ook grotendeels bij de 41 DVD's. Fab Productions is overigens ook met 1964 bezig. Ze hebben al 9 DVD's en ze moeten nog aan de zomertour in Amerika beginnen Denk dat ook Palais & Plazas' / Telecasts bij die 41 DVD's zit, maar wellicht is de kwaliteit hoger. Get Back DVD klinkt wel tof ja, ook dat video-album concept. De overige DVD's had ik al

Bedankt voor de tips, wederom. Ik zal eens kijken of ik de DVD's kan vinden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79239959
Tvp!!!.
HOE ZIT HET MET DIE BOOTLEG VAN GELREDOME!!!! video?
pi_79241504
Brian Ray op Twitter gisteravond:
quote:
brianrayguitar: just wrapped up day 2 of rehearsals here, the singer is in good form, as per usual w /some cool surprises on the Up and Coming Tour


Nu alleen nog zeggen dat de band naar Nederland komt. Dat zou een erg leuke verassing zijn.
pi_79244556
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:32 schreef awijmans het volgende:
Brian Ray op Twitter gisteravond:
[..]



Nu alleen nog zeggen dat de band naar Nederland komt. Dat zou een erg leuke verassing zijn.
Ben ik van de partij

Benelux+Duitsland vind ik ook niet erg
pi_79244620
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 02:17 schreef Braddie het volgende:
Tvp!!!.
HOE ZIT HET MET DIE BOOTLEG VAN GELREDOME!!!! video?
Zover ik weet is die er niet en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. Je moet het doen met de Youtube filmpjes vrees ik.
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:59:47 #248
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79250821
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:32 schreef awijmans het volgende:
Brian Ray op Twitter gisteravond:
Nu alleen nog zeggen dat de band naar Nederland komt. Dat zou een erg leuke verassing zijn.
Ik zou er niet op rekenen..

Ben erg benieuwd naar de verrassingen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79256452
"I Want To Hold Your Hand" en "Junior's Farm". Dan sterf ik ter plekke. Maar laten we het realistisch houden: In Amerika de toevoegingen van "And I Love Her", "(I Want To) Come Home" en "Ob-La-Di-Ob-La-Da", en in de UK "C Moon" en "Coming Up", want die heeft-ie al 3 jaar niet gespeeld.
pi_79257507
The Mail On Sunday bracht afgelopen weekend de roddel dat McCartney de rechten van z'n solo-werk van EMI zou kopen. Het klinkt logisch, ook als je kijkt naar zijn recente releases op indie-labels, de interviews waarin hij zijn onvrede over olietanker EMI uit, en het feit dat vorige maand alle EMI-releases van McCartney uit de iTunes Store gehaald zijn. Er liggen al zo lang veel onbenutte kansen, ik hoop dat hij eens wat doet met zijn immense catalogus.

edit: Bedenk me net dat dit nieuws vorig jaar ook al eens is langsgekomen. Dacht sowieso dat zijn licentiedeal met EMI al tijdje terug was verlopen, en dat toen het gerucht ging dat hij het op het Starbucks-label kwijt zou willen. Hij was altijd al eigenaar van de songs uitgegeven nadat het Beatles contract afliep in 1975, geloof ik.

[ Bericht 27% gewijzigd door Aisumasen op 17-03-2010 16:31:08 ]
pi_79258430
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:24 schreef Aisumasen het volgende:
"I Want To Hold Your Hand" en "Junior's Farm". Dan sterf ik ter plekke. Maar laten we het realistisch houden: In Amerika de toevoegingen van "And I Love Her", "(I Want To) Come Home" en "Ob-La-Di-Ob-La-Da", en in de UK "C Moon" en "Coming Up", want die heeft-ie al 3 jaar niet gespeeld.
Coming Up nog bij David Letterman, toch?
pi_79258697
Klopt, en "C Moon" ook nog anderhalf jaar terug . Naja, ik bedoelde er mee te zeggen dat de "verrassingen" wel weer mee zullen vallen. Al hoop ik dat het tegendeel bewezen wordt in deze "nieuwe tournee". Met de huidige band 10 songs uit de jaren '70 en één uit de jaren '80 gespeeld sinds 2002 .

Die nieuwere versie van "Coming Up" die hij ook bij David Letterman speelde is wel een fan-tas-tische uitvoering, moet ik zeggen. Dit is mijn favoriet, wat een geweldige opener:

pi_79312946
Vanavond wordt op Canvas "Classic Albums: John Lennon/Plastic Ono Band" opnieuw uitgezonden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:35:08 #255
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79313370
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond wordt op Canvas "Classic Albums: John Lennon/Plastic Ono Band" opnieuw uitgezonden.
Ja, heb het een tijd geleden ook al op Canvas gezien, denk dat ik vannacht het wel terug zal bekijken. Erg toffe documentaire.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 18 maart 2010 @ 22:51:45 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79317395
Net het 1980 Playboy interview met John Lennon gelezen. Een enorme aanrader als je eens even niets te doen hebt: http://www.john-lennon.co(...)lennonandyokoono.htm
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79320937
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:28 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond wordt op Canvas "Classic Albums: John Lennon/Plastic Ono Band" opnieuw uitgezonden.
Voor de geďnteresseerden: Nu dus.
pi_79321314
Vroeg me al sinds de eerste keer dat ik de Plastic Ono Band-documentaire keek af waarom engineer Phil McDonald zo cynisch is over het spel van Klaus Voormann op "Hold On"... Moet wel zeggen dat Klaus Voormann als sessie-muzikant vaak totaal de weg kwijt lijkt te zijn op de opnames.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aisumasen op 19-03-2010 00:53:47 (typo) ]
pi_79334040
Damn, had die docu wel willen zien.

Oh well. DVD'tje maar eens opzoeken dan.
pi_79353797
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:19 schreef webfreak het volgende:
Damn, had die docu wel willen zien.

Oh well. DVD'tje maar eens opzoeken dan.
Haha, is niet de eerste keer, geloof ik .

De DVD bevat veel interessante bonus-onderdelen. Outtakes, nummers die niet behandeld worden in de reguliere docu, live-opnames, extra interviews etc. Zeker de moeite waard.
  zondag 21 maart 2010 @ 01:42:55 #261
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79394839
Alweer 41 jaar geleden


By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79395715
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 02:17 schreef Braddie het volgende:
Tvp!!!.
HOE ZIT HET MET DIE BOOTLEG VAN GELREDOME!!!! video?
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:18 schreef blckbb het volgende:

[..]

Zover ik weet is die er niet en die zal er waarschijnlijk ook niet komen. Je moet het doen met de Youtube filmpjes vrees ik.
Er is wel wat. Kijk eens op http://beatlesroutes.com/beat/index.html.

Ik weet niet wat de kwaliteit is, maar de kreet "All 35 songs filmed by 35 members of the audience collected " doet vermoeden dat het kan gaan om geconverteerde youtube filmpjes.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 14:20:01 #263
178424 Apenzuur
Lurkende lintworm
pi_79489963
TVP en eerste post in het oppermachtige Beatlestopic.
Op vrijdag 9 april 2010 04:30 schreef nattermann het volgende:
Gezien de TS was dat misschien wel beter geweest
pi_79498266
Vandaag leuk gesprek gehad met Alex van Warmerdam. Blijkt een enorme Beatlesfan, nooit geweten!
Maar dan toch weer Lennon he. Wat is dat toch.
pi_79538839
Ik snap dat wel . Maar omgekeerd werkt het ook: Als ik iemand hoor praten over Lennon als "de vredesactivist, de wereldverbeteraar, de rock 'n' roll-spirit van The Beatles" en McCartney als "de slappe zoetsappige kinderliedjes-schrijver" dan weet ik wel weer hoe laat het is, en geef ik net zo lief m'n voorkeur aan McCartney.
pi_79541121
Vanavond in De Wereld Draait Door een item over de nieuwe film "Nowhere Boy" met de Azing van de video's Fenno Werkman, een uitvoering van "Yer Blues" door Annet Malherbe. En webfreak en TheGrandWazoo kunnen hun hart ophalen, Leo Blokhuis zal ook aan het woord komen .
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:07:16 #267
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79541173
Hmm, ga wel kijken denk ik. Al zal het niet veel soeps zijn.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 24 maart 2010 @ 19:10:57 #268
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79541292
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:05 schreef Aisumasen het volgende:
Fenno Werkman
Dat is toch een van de weinige mensen die Lennon's "Self Portrait" film in bezit heeft?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79543677
Ok, Dijkshoorn was spot-on .
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:09:46 #270
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79543866
Waar heeft die vrouw het over
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79543991
Zucht. Gaan we weer met de stereotype verhalen . "Lennon de rocker".
pi_79544060
Blokhuis trekt het gelukkig weer een beetje recht.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:15:28 #273
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79544170
Blijft een tof fragment
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:17:09 #274
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79544265
Drie solo albums? Wordt Ringo daar weer vergeten
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79544343
En waarom moet er nu weer gezongen worden? Behalve dat "Yer Blues" een niet al te gepaste keuze is, als je kijkt naar het eerste item. Vreselijk stukje weer. Had niets anders verwacht. "Het was Lennon die altijd de zaak aan de gang hield". Nonsens, zonder McCartney waren The Beatles al in 1966 uit elkaar gevallen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aisumasen op 24-03-2010 20:26:56 ]
pi_79544513
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:10 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat is toch een van de weinige mensen die Lennon's "Self Portrait" film in bezit heeft?
Laat ik het zo zeggen... De dag dat hij weer eens "nooit eerder vertoonde beelden" laat zien die ik niet gewoon in de kast heb staan op bootleg-DVD moet nog komen .
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:24:51 #277
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79544681
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 20:21 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen... De dag dat hij weer eens "nooit eerder vertoonde beelden" laat zien die ik niet gewoon in de kast heb staan op bootleg-DVD moet nog komen .
Dus jij hebt de Self Portrait film? En heb je hem bekeken? Er staat een film genaamd "The Lennon Portrait " op die bootleg dvd's die ik recentelijk gekocht heb, vraag me af of dat hetzelfde is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79544932
Nee, ik bedoel er meer mee: Hij beweert altijd zo uniek materiaal te hebben, maar waarom heb ik daar in al die jaren nog nooit iets van gezien?

Plus, "Self Portrait" wordt vaak verward met ehh... "Erection", wat gelukkig enkel een time-lapse van de bouw van een hotel is .
  woensdag 24 maart 2010 @ 20:39:18 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79545393
Oh zo. Nu ja, had al van verscheidene mensen gehoord dat hij de film zou hebben. Ja, ik ken de verwarring ja, begrijpelijk
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79554503
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 19:05 schreef Aisumasen het volgende:
Vanavond in De Wereld Draait Door een item over de nieuwe film "Nowhere Boy" met de Azing van de video's Fenno Werkman, een uitvoering van "Yer Blues" door Annet Malherbe.
Toevallig ook. Laat Annett Malherbe nu de vrouw zijn van Alex van Warmerdam
pi_79576675
Zijn Yellow Submarine Songtrack en Let it be Naked eigenlijk nog de moeite waard na de remasters? Hoe is de geluidskwaliteit op deze albums?
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:21:10 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79576804
Remixes ≠ Remasters

Ik vind het zeer zeker de moeite waard.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79578410
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:21 schreef Arn0 het volgende:
Remixes ≠ Remasters

Ik vind het zeer zeker de moeite waard.
Jij hebt ook een nieuw symbooltje ontdekt?
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:07:53 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79578629
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:00 schreef blckbb het volgende:

[..]

Jij hebt ook een nieuw symbooltje ontdekt?
Ik wou eerst != typen maar dat is zo nerd
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79579452
McCartney heeft de afgelopen weken in de O2 Arena in Londen gerepeteerd voor z'n nieuwe tournee, die aanstaande zondagavond van start gaat in Amerika.





Zie ik daar op de setlist aan het eind "Yesterday", "Get Back" en "Sgt. Pepper" ?
  donderdag 25 maart 2010 @ 18:41:10 #286
159761 Arn0
Abbey Road
pi_79579646
Had hij niet even een paar dagen kunnen wachten met rehearsels in de O2 Arena..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_79582376
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 18:34 schreef Aisumasen het volgende:
McCartney heeft de afgelopen weken in de O2 Arena in Londen gerepeteerd voor z'n nieuwe tournee, die aanstaande zondagavond van start gaat in Amerika.



[ afbeelding ]

Zie ik daar op de setlist aan het eind "Yesterday", "Get Back" en "Sgt. Pepper" ?
Klinkt weer goed. Paar maandjes rust doet zijn stem wel goed geloof ik. Ook weer toffer met het langere haar
pi_79595548


...horen jullie wat ik hoor ?
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Damn, hoe vet zou het zijn als McCartney volgende maand z'n shows "at the Hollywood Boooowwwllll" zou beginnen met "Venus And Mars" en "Rock Show". Zou eigenlijk verplicht moeten zijn .
  Redactie Frontpage vrijdag 26 maart 2010 @ 09:10:49 #289
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_79597880
Mwa...ik geloof het niet zo eerlijk gezegd. Intro kan vanalles wezen. Lijkt op Rockshow inderdaad maar het blijft gissen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_79598028
Zelfde noten, zelfde instrument, zelfde tempo...

Hm, zul je zien dat het de nieuwe versie van "Motor Of Love is" .
  Redactie Frontpage vrijdag 26 maart 2010 @ 10:14:46 #291
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_79599708
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef Aisumasen het volgende:
Zelfde noten, zelfde instrument, zelfde tempo...

Hm, zul je zien dat het de nieuwe versie van "Motor Of Love is" .
Niet precies dezelfde noten als je goed luistert. Het kán allemaal natuurlijk maar ik acht het echt onwaarschijnlijk. Het is té vaag.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_79637825
http://weblogs.sun-sentin(...)n_his_way_her_1.html

The setlist volgens sommige mensen. Enige verassing: blackbUrd Ben heel benieuwd naar dat nieuwe nummer

Voor de rest lijkt het mij iets te veel op NYC, inclusief I'm down, exclusief I wanna come home en obladi. Hoewel ik I'm down wel een keer zelf wil zien, dus die is zeer welkom.

De show beginnen met Rock show zou fantastisch zijn. Ik hoor het niet in dat kleine filmpje.

Maandagmorgen +/- 7:00 zullen we weten wat hij gespeeld heeft. Dan is hij net klaar in Phoenix.
pi_79645750
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 02:39 schreef Aisumasen het volgende:


...horen jullie wat ik hoor ?
[..]


Ik hoor 't ook. Niet precies het riedeltje, maar dit is wel het beginakkoord van rockshow.
Én een twaalfsnarige gitaar, dus dat zou kloppen

Maargoed, we wachten netjes af tot Maandag
  zaterdag 27 maart 2010 @ 20:58:22 #294
230345 conobram
is neit lam
pi_79653924
Paperback Writer
pi_79677409


Wist niet dat dit er was en aangezien ik dit jaar toch naar Tokyo ga...
pi_79695991
quote:
Paul McCartney live concert update #1 from Jobing.com Arena -- set list as it happens

The concert at Jobing.com Arena in Glendale, Ariz., has begun.

Opening song is "Venus and Mars" (thanks to Barbara Chamberlin).

Barbara says he's also done "1985," "(I Want To) Come Home, " and "My Love." (Not certain of the order.)

She says he's wearing a black vest with red trim.

More to come as the concert continues.

http://www.examiner.com/e(...)t-list-as-it-happens

Later meer
pi_79696720
1. Venus and mars /Rockshow (shortened)
2. Jet
3. All my loving
4. Got to get you into my life
5. Highway
6. Let me roll it/Foxey Lady
7. Long and winding road
8. Nineteen hundred and eighty five
9. I want to come home
10. My love
11. I'm looking through you
12. Every night

13. Two of us
14. Blackbird
15. Here today
16. Dance tonight
17. Mrs Vandebilt
18. Eleanor rigby
19. Something
20. Letting Go
21. Sing the changes
22. Band on the Run
23. Ob La Di Ob La Da
24. Back in the USSR
25. I’ve Got a Feeling
26. Paperback Writer
27. A Day In the Life/Give Peace a Chance
28. Live & Let Die
29. Hey Jude
30. Day Tripper
31. Lady Madonna
32. Get Back
33. Yesterday
34. Helter Skelter
35. Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band/The End

Toch weer enkele nieuwe nummers. Echt om te kwijlen. Heerlijk. En degenen die Rock Show hoorden: petje af. Scherpe oren.

[ Bericht 4% gewijzigd door awijmans op 29-03-2010 08:41:19 ]
  Redactie Frontpage maandag 29 maart 2010 @ 08:53:34 #298
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_79696970
Aha, dus toch! Wel in een korte versie dus, hmm...

Bloody hell! Letting go. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het zónder blazers echt kan klinken. Die blazers komen uit die köt Casio van Wix...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_79698350
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Aha, dus toch! Wel in een korte versie dus, hmm...

Bloody hell! Letting go. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het zónder blazers echt kan klinken. Die blazers komen uit die köt Casio van Wix...
Maar zonder die köt Casio van Wix zouden een heleboel nummer niet gespeeld worden. Ik ben wel blij met Wix. Hoewel ik ook wel weet dat het ene nummer beter met een stukje elektonica gespeeld wordt dan het andere. Ik ben zeer benieuwd naar Letting Go. En ook naar I'm looking through you. En natuurlijk naar de opening. youtube zal wel gevuld worden in de loop van de dag.







Ik zit op mijn werk en kan niet luisteren hoe de kwaliteit is, dus zeg het maar of het wat is. behalve dan dat dit niet de meest interessante nummers zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door awijmans op 29-03-2010 10:19:07 ]
pi_79704083
WOWWWWW!!! DAMN!

Ben op dit moment in Londen, en was het helemaal vergeten. ''1985'' ? Is het een droom ? Jullie kunnen het opzoeken, hoe vaak ik wel niet gezegd heb dat dit nummer ergens bovenaan m'n lijst zou staan. Geweldig. Ben weer weg...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')