Mwah... ik weet nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:31 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind dat het nummer veel meer op Magical Mystery Tour had gepast eigenlijk.
Daarvoor is het te laat opgenomen. Maar als ik het goed heb was het in eerste instantie bedoeld voor de nooit gereleasde Yellow Submarine EP? Alles was in ieder geval beter geweest dan Let It Be, het nummer is van een hele andere orde dan de rest van de nummers op dat album.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:31 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind dat het nummer veel meer op Magical Mystery Tour had gepast eigenlijk.
Ach het is eenmaal op Let it Be opgenomen, en ik zie het album Let it Be nu niet snel zonder Across the Universe. Maar misschien niet verstandig om de rockers te combineren met het psychedelische inderdaadquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:35 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Daarvoor is het te laat opgenomen. Maar als ik het goed heb was het in eerste instantie bedoeld voor de nooit gereleasde Yellow Submarine EP? Alles was in ieder geval beter geweest dan Let It Be, het nummer is van een hele andere orde dan de rest van de nummers op dat album.
De allereerste take/demo is afkomstig uit de zomer van '67 dus in principe had het nog wel gekund. En ik vind echt dat dit op MMT had gepast. Op het witte album zie ik het ook niet direct thuis.. Maar het zou idd beter zijn geweest dan Let It Be.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:35 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Daarvoor is het te laat opgenomen. Maar als ik het goed heb was het in eerste instantie bedoeld voor de nooit gereleasde Yellow Submarine EP? Alles was in ieder geval beter geweest dan Let It Be, het nummer is van een hele andere orde dan de rest van de nummers op dat album.
Wist nog niks van die songquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:36 schreef Writersright het volgende:
Laten we het dan maar gelijk over All for Love hebben, zal die ooit nog uitkomen?
Dat is gokwerk lijkt me. Misschien als b-kant voor Now and Then? Geen idee. Denk 't niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:36 schreef Writersright het volgende:
Laten we het dan maar gelijk over All for Love hebben, zal die ooit nog uitkomen?
Zou niet eens zo'n slecht idee zijn. Hoppa, meteen dat 90's materiaal eruitquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat is gokwerk lijkt me. Misschien als b-kant voor Now and Then? Geen idee. Denk 't niet.
Wel bizar hoe snel de tijd gaat: Het is nu langer geleden dat The Beatles uit elkaar gingen dan John Lennon heeft geleefd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:10 schreef Arn0 het volgende:
Hoe kon ik het vergeten: Het is vandaag alweer 41 jaar geleden![]()
Waarom?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Yep.. En over twee jaar kunnen we alweer Love Me Do gratis en legaal verspreiden in Europa.
Iets met het 50-jarig bestaan van die plaat denk ik?quote:
quote:Unless the law is changed, the first Beatles record, Love Me Do, will go out of copyright at the end of 2012.
Beat thát, Michael Jackson.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:50 schreef Arn0 het volgende:
Yep, na 50 jaar vervalt het copyright in de EU.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8411741.stm
[..]
Nahhh, zo werkt dat natuurlijk nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Yep.. En over twee jaar kunnen we alweer Love Me Do gratis en legaal verspreiden in Europa.
Zat er laatst eens over na te denken, en ik kwam tot de conclusie dat het nummer misschien wel helemaal niet bestaat. De enige bron is die website, die hun verhaal weer baseert op een uitgave van de Beatles Monthly. En die hebben toentertijd de gekste roddels gepubliceerd. Van dat Sean met George, Paul en Ringo een heel album zou opnemen, tot aan dat ze een geheim optreden in Londen zouden uitvoeren. En dus ook het verhaal over "All For Love". Dus ik weet niet zo goed wat er van waar is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:36 schreef Writersright het volgende:
zoals?quote:Op zondag 31 januari 2010 02:09 schreef Arn0 het volgende:
Zit nu naar het volledige rooftop concert te luisteren. Er is wel wat weggeknipt in de film zeg
Als het goed is verloopt dan alleen het naburig recht (de rechten van de uitvoerende artiest). Geen idee of dat ook geldt voor bijvoorbeeld de remasters of alleen voor de originele uitgaven. Het auteursrecht (copyright) verloopt pas na 70 jaar na de dood van de laatst levende auteur, Paul McCartney leeft gelukkig nog gewoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:50 schreef Arn0 het volgende:
Yep, na 50 jaar vervalt het copyright in de EU.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8411741.stm
[..]
Ik veronderstel dat je over het Arnhem optreden praat: Nee, er is nog geen video bootleg. Maar ik vind de audience opname niet slecht.. Heb je wel de tweede bron?quote:Op maandag 1 februari 2010 02:28 schreef Braddie het volgende:
Is er al een goede video bootleg uit?
Ik heb de Audio Bootleg, En die klinkt mwua mwua, Paul klinkt erg verweg.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:45 schreef Aisumasen het volgende:
Oeh. Voor het eerst in 6 jaar heb ik volgens m'n iTunes Paul McCartney als solo-artiest meer afgespeeld dan John Lennon.
quote:Op maandag 1 februari 2010 11:03 schreef Rnie het volgende:
*zet I Will even op* God, wat een song.
Leuke foto inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:07 schreef Arn0 het volgende:
Erg toffe foto, ik wist niet dat Bob Marley en George Harrison elkaar kenden;
[ afbeelding ]
Grapjasquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:36 schreef webfreak het volgende:
het enige leuke aan Bob Marley was.
Dat het een icoon is, okee, maar heb nooit begrepen wat men buiten dat eiland met die vreselijk eentonige muziek moet.quote:
Check z'n eerste plaat. Fantástisch!quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:52 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat het een icoon is, okee, maar heb nooit begrepen wat men buiten dat eiland met die vreselijk eentonige muziek moet.
Alles klinkt hetzelfde.
Maargoed, verkeerde discussie in het verkeerde topic wellicht.
quote:The Worst Rock'n'Roll Management Decisions In History
The 1963 Beatles/Seltaeb merchandising fiasco is well documented. In short, Beatle business "supremo" Brian Epstein, or more accurately his lawyer David Jacobs, sold the band's image rights to posh bloke Nicky Byrne, an acquaintance from the Chelsea party scene. To Byrne's surprise Jacobs accepted a mere ten per cent of any fees for his client, accepting his first speculative offer. Not believing his luck, Byrne flew to the USA, sold licences to eager manufacturers and lived the high life, running up a cool $100,000 in personal expenses. With the Wall Street Journal estimating that 1964 could see Beatles-branded goods turning over a hundred million dollars - forget T-shirts and badges, wig factories were working round the clock - Epstein rapidly renegotiated terms, then he was countersued. The whole industry ground to a halt just as the multi-millions were there for the taking, as worried investors like JC Penneys and Woolworths cancelled huge contracts. By the time matters were satisfactorily solved, the moment for exploitation had passed, and the band had grown moustaches. But no-one wanted Beatles faux-face-fuzz by 1967.
http://www.mojo4music.com(...)roll_management.html
Maar volgens mij zijn jullie twee dan ook de enige die daar last van hebben?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:58 schreef Arn0 het volgende:
\ De CD versie is naar het schijnt veel te gecompresseerd.
Jij bent overduidelijk nog nooit op de Steve Hoffmans fora geweestquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:02 schreef blckbb het volgende:
[..]
Maar volgens mij zijn jullie twee dan ook de enige die daar last van hebben?
Mwah ik heb wel een redelijke geluidsinstallatie en koptelefoon. Tussen vinyl en wat ik van m'n computer afspeel proef ik ook wel verschil.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:04 schreef Aisumasen het volgende:
Há, dan zou je eens een kijkje moeten nemen op een audiofielenforum. Misschien dat je geen verschil hoort als je op iPod-oordopjes of computer-boxjes luistert, maar ik kan je echt duidelijke voorbeelden laten horen van de verschillen en verbeteringen in verschillende uitgaves.
Zal binnenkort wel wat door de download trekken..quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:16 schreef Aisumasen het volgende:
Dan weet ik ook zeker dat jij het verschil hoort tussen de McCartney-releases uit 1993 en de DCC-uitgaven.
Ik bekeek net de jewelcases ervan en wat ziet dat er netjes uit zeg, voor een bootleg releasequote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:38 schreef Aisumasen het volgende:
Zoals al eerder aangekondigd is Dr. Ebbetts weer in het land der levenden. Hij heeft nieuwe needledrops van "Please Please Me" en "Revolver" uitgebracht, omdat hij niet tevreden was met de remasters.
Moet je niet eerst eens je andere boeken lezen?quote:Op maandag 8 februari 2010 00:47 schreef Arn0 het volgende:
Een nieuw Beatlesboek.. Over Beatlesboeken![]()
[ afbeelding ]
Die zijn toch niet om te lezen, johquote:Op maandag 8 februari 2010 07:17 schreef blckbb het volgende:
[..]
Moet je niet eerst eens je andere boeken lezen?
Trouwens, er zijn gelukkig genoeg andere needledroppers die solo releases doen, en net zo goed, zo niet beter zijn dan Dr. Ebbetts.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:42 schreef Arn0 het volgende:
Hij heeft toch niet bijster veel non-Beatles needledrops gedaan. Maar wat ik niet snap is dat hij wel een needledrop doet van een stom greatest hits album van Ringo maar niet van zijn beste album..
Dat is iets wat hij altijd goed voor elkaar heeft gehadquote:Op zondag 7 februari 2010 20:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik bekeek net de jewelcases ervan en wat ziet dat er netjes uit zeg, voor een bootleg release
Ik was begonnen aan Lifting Latches maar dat is inderdaad zoals je al zei enkel om dingen op te zoeken. Alhoewel er op het einde nog wel vrij veel pagina's gewoon doorlopende tekst zijn en vooralsnog erg interessant. Eight arms to hold you langs de andere kant ga ik misschien wel gewoon helemaal lezen.quote:Op maandag 8 februari 2010 08:18 schreef Aisumasen het volgende:
Die zijn toch niet om te lezen, joh.
Flinke lul had-ie wel.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:16 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vond laatst nog deze opvallende foto. John Lennon circa 1971 in gemoedelijke sfeer met Lee Eastman.
Even gekopieerd van de Engelse wiki wat hij allemaal speelde op Chaos and Creation:quote:Op maandag 8 februari 2010 17:41 schreef Braddie het volgende:
Zat gister nacht naar Chaos & Creation @ Abbey Road te kijken op youtube, Paul McCartney kan dus ook drummen
Het is grappig, want ik had op "Riding To Vanity Fair" eerst altijd in gedachten dat ik McCartney's (simpele) drumstijl kon herkennen, maar dat is nu juist weer één van de weinige nummers op die plaat waarop een sessiedrummer speelt. Ook op bijvoorbeeld heel het album "Band On The Run" speelt hij zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Even gekopieerd van de Engelse wiki wat hij allemaal speelde op Chaos and Creation:
vocals, guitar, bass guitar, piano, percussion, drums, Moog synthesizer, harmonium, flugelhorn, autoharp, organ, Wurlitzer organ, spinet, melodica, loops, vibes, glockenspiel, cello, recorder
Dat is niet te zien...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef blckbb het volgende:
[..]
Even gekopieerd van de Engelse wiki wat hij allemaal speelde op Chaos and Creation:
vocals, guitar, bass guitar, piano, percussion, drums, Moog synthesizer, harmonium, flugelhorn, autoharp, organ, Wurlitzer organ, spinet, melodica, loops, vibes, glockenspiel, cello, recorder
Vanaf 1 April is 'ie in de Nederlandse bioscopen te zien. Ben wel benieuwd!quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:14 schreef webfreak het volgende:
Heeft iemand Nowhere Boy trouwens al gezien?
Prachtig optreden vond ik datquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:49 schreef Aisumasen het volgende:
Jij hebt het over de TV-special "Chaos And Creation In Abbey Road"
In theaters?quote:"Hopefully you’ll see that in theaters by the end of this year. We’re literally two thirds of the way through it as I speak. We’re editing it, and editing is really making the movie, in this case.
We’re going through all this footage. ALL of it. David Tedeschi’s editing it, who cut Shine a Light for us.
And we’re getting to it, all of it. So much to go through. That Concert for Bangladesh, that alone…beautiful film.”
En nu weet ik eindelijk waar de intro voor de I Am The Walrus video op Anthology vandaan komt..quote:From tape recording of John's stint as a guest DJ at W-NEW FM on 28 September 1974. He plays old and new music, and chats about himself and his influences. The songs are left in, but thankfully, the adverts are cut out! Part of the so-called "Lost Weekend", but by this stage he had stopped his dissipated lifestyle, and very much pulled himself together. He was back in the thick of the music business, and showing how effortlessly he had become one its leading lights once again.
Mooiquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef Aisumasen het volgende:
Een nieuwe hint over de heruitgave van de McCartney solo-catalogus: De complete collectie is verdwenen uit de iTunes Store.
Ik zeg altijd: er kan 80 minuten muziek op een CD, maak daar gebruik van, maak die CD vol. En er is genoeg materiaal uit elke periode om zo'n volle CD te maken.quote:Op zondag 14 februari 2010 00:44 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mooi
En dan maar hopen op mooie hoesjes en bonusmateriaal
Valt de Wings catalogus hier ook onder?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef Aisumasen het volgende:
Een nieuwe hint over de heruitgave van de McCartney solo-catalogus: De complete collectie is verdwenen uit de iTunes Store.
En vooral: Goede masteringquote:Op zondag 14 februari 2010 00:44 schreef webfreak het volgende:
[..]
Mooi
En dan maar hopen op mooie hoesjes en bonusmateriaal
Juist de Wings-catalogus. Want z'n meest recente niet-EMI releases staan er nog tussen.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Valt de Wings catalogus hier ook onder?
Alsjeblieft niet zegquote:Op zondag 14 februari 2010 09:44 schreef awijmans het volgende:
[..]
Ik zeg altijd: er kan 80 minuten muziek op een CD, maak daar gebruik van, maak die CD vol. En er is genoeg materiaal uit elke periode om zo'n volle CD te maken.Ik zeg: DOEN!! BONUS BONUS BONUS BONUS BONUS BONUS.
Ik ook. Kan ik niet genoeg van hebben (zeker niet bij McCartney).quote:Op zondag 14 februari 2010 14:20 schreef PimD het volgende:
Waarom niet? Als ik iets gaaf vind zijn het wel reissues met demo's, alternate takes, onuitgebrachte nummers e.d.
Ik zou maar wat blij zijn met een paar goeie Beatles bonustracks.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:23 schreef Arn0 het volgende:
Zoals je al zegt: Liever op een aparte bonusdisc. Ik wil gewoon een exacte kopie van de LP op CD, met het geluid verbeterd. Niets zo vervelend als bonustracks op hetzelfde album.
Stel je eens voor dat dat bij The Beatles remasters zou gebeurd zijn.. Vreselijk
Maar toch niet op dezelfde disc als het originele (afijn, dan niet meer origineel dus) album? Dat vind ik dus vreselijk.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:24 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik zou maar wat blij zijn met een paar goeie Beatles bonustracks.
Nou, vreselijk. Het is niet wenselijk nee, maar liever zo dan helemaal geen bonustracks.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Maar toch niet op dezelfde disc als het originele (afijn, dan niet meer origineel dus) album? Dat vind ik dus vreselijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |